Mavic Ksyrium - prasklina na ráfku

18 nepřečtených
  • Robins

    Zdravím a měl bych dotaz. Před nedávnem jsem na ráfku zadního kola Mavic Ksyrium objevil tuto prasklinu. Mají najeto něco přes 6.000 km a já vážím cca. 77 kg. Z několika dřívějších příspěvků zde jsem pochopil, že nejsem první, komu se u Mavicu něco podobného stalo. :(

    Chtěl bych poprosit o názor:

    1. Jak akutně je podle Vás nutné danou věc řešit. Zatím s tím dál jezdím, ale očekávám, že se to může objevit i na dalších místech a aktuální prasklina se bude zvětšovat.
    2. Co byste doporučili jako nejvhodnější řešení. Nabízí se nechat kolo přeplést na nový ráfek, našel jsem jej za cca. 1400 Kč + cena práce; jestli by bylo nutné měnit např. i dráty netuším (bez mučení přiznám, že nejsem úplně technický tip). Možná mám přehnaná očekávání, ale životnost mě trošku zklamala, takže pokud by se něco podobného mělo opakovat á 6.000 km, nabízí se i úvaha, nějak to na tom „dojezdit“ a mezi tím vybrat a našetřit na nová kola, která vydrží víc a třeba i kolo nějak posunou (nižší hmotnost…).

    Předem děkuji za jakoukoli reakci a doporučení.

    0 0
    • enzzo69  

      Já to naštěstí řešil v rámci reklamace. Chvíli jsem na tom jezdil, protože bylo všechno zavřený, ale postupně se to zvětšovalo logicky, kvůli otřesům. A začlo to praskat i na dalších místech. I spoj ráfku byl naprasklý nakonec.

      0 0
    • Cavendish  

      Normální Mavic situace :) Prodat na díly a koupit Fulcrum, Campagnolo, DT Swiss

      0 0
    • jIrI___  

      K bodu 1). Minulý rok jsem zjistil, že podobné praskliny mám na zadním kole u třinácti drátů z celkových čtyřiadvaceti. Vlastní leností i finanční situací jsem se od té doby ale ještě nedokopal k výměně, najel na ráfku kolem 4000 km a stále to drží :). Neber to jako řešení, které bych doporučoval, ale spíše ať vidíš, že to nemusí být tak akutní záležitost, jak by se na první pohled zdálo.

      0 0
      • adam1  

        Ale ten pocit jezdit na něčem prasklém je k nezaplacení :)

        Doplním ještě že pancho zápletky jsou taky fajn:)

        0 0
        • Esi  

          No hlavně bude k nezaplacení až nejde ve sjezdu v zatáčce se ten drát z toho ráfku vytrhne

          0 0
    • Robins  

      Díky moc za první bleskové reakce. Předběžně se i já přikláním k tomu, co jste zde zmínili – nepřeplétat na totožný (stejně „odolný“) ráfek a raději našetřit na osvědčená kola. Z předchozích vláken zde na fóru se jeví jako rozumná varianta např. Zondy, Panchowheels Spirit 28 nebo DT Swiss 350 + RR411… Do té doby budu jezdit na tom co mám, ono se mi to snad ze dne na den pod zadkem nerozpadne. :)

      0 0
      • adam1  

        Jestli ty pancho tak doporučuji ty spirit 35 ,mám je a jsou to držáky (děravých cest přibývá:)a jedou skvěle ,mám je na jejich nabojích +bezduše ,dal jsem na jejich doporučení a nelituji .

        0 0
        • Robins  

          Díky moc za tip. Zatím jsem spíše pokukoval po těch osmadvacítkách, ale vyšší ráfek bude pravděpodobně ještě o něco odolnější. Koukal jsem na Canyona do tvého profilu a i vzhledově vypadají parádně. Děkuju a zařazuju mezi kandidáty. :) Můžu se zeptat, jakou šířku těch GP5000 na nich máš?

          0 0
          • adam1  

            25mm ,ty gp5000 je ale trochu porod to nasadit :) chce to grif a lepší páky nejlépe kovové .

            0 0
            • Cavendish  

              Proto Conti má hold tvrdé gumy. Něco kvalitního jako Vittoria nebo Veloflex by tam šlo snadno

              0 0
              • adam1  

                Asi ano zkoušel jsem zatím jen ty gp5000 ,jízdní vlastnosti mi vyhovují proto jsem u nich zůstal i za to pracnější nahození (jsem trochu pověrčivý :)

                Vzadu se ploška začne dělat po cca 3000km .

                Vittorky bych chtěl ale do budoucna zkusit .

                0 0
                • Cavendish  

                  Jen nečekej takový nájezd. Budou pryč mnohem dříve kvůli měkčí směsi.

                  0 0
                • Robins  

                  Já mám právě taky GP5000 v šíři 25mm (akorát klasickou verzi s duší) a taky jsem s nima spokojenej. Ty moje Ksyria mají ale vnitřní šířku ráfku 15 mm, zatímco Pancho 20 mm, a proto mě zajímala ta šířka tvého pláště. Díky

                  0 0
                  • adam1  

                    Taky jsem měl obavy ,ale úplně v poho ,trošku nabydou max .o cca 2mm u endurace místa habaděj .

                    0 0
    • mn  

      Takovou prasklinu jsem měl taky u více niplů. Zadní kolo Mavic Crossride. Ale bylo to po asi 20000km, tak jsem to nijak neřešil a nechal jsem si udělat komplet nové zadní kolo.

      0 0
    • jecnak  

      Prepletl bych na jiny rafek (i predni) se stejnym ci podobným erd. Muj tip je DT460, ktery sedne treba na Aksia a puvodni draty a niple. Pred servisem si ale zkontroluj stav orechu, jestli se to vubec vyplati.

      0 0
      • Robins  

        Varianta přepletení na kompatibilní, ale spolehlivější ráfek je samozřejmě finančně lákavá. Každopádně díky za nápad i konkrétní model; překontroluju stav ořechu a nějak se pokusím změřit to ERD. Na webu jsem nikde jeho přesnou hodnotu pro svůj ráfek nenašel, ale těch 596 mm u navrženého by se tomu mohlo hodně blížit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.