Maly vakl na zadni stavbe Anthem X1

37 nepřečtených
  • Dzany

    Dneska jsem na vyjizdce zjistil, ze mam nepatrny maly vakl na svem Anhtemu, shodil jsem i zadni kolo, vyzkousel, zda jsou utazeny konusy, ty byly ok. Vypada to, ze vakl je na zadni stavbe? Co to muze znamenat? V haji loziska nebo neco jineho? Nebo je to vporadku?

    0 0
    • nox159  

      jak dlouho ho jezdis?

      0 0
    • martinpav  

      Neviem ako X-ko ale mas dotiahnute capy? Mal som obdobny problem na Anthemovi (bez X).

      0 0
      • lodyh  

        jestli vezmeš za sedlo a při tahu nahoru cítíš ten vakl, tak je to přesně to co říká martinpav. stačí dotáhnout čepy.

        0 0
        • Dzany  

          Presne tohle jsem udelal, zatahl jsem za sedlo smerem ´vzhuru a je tam maly vakl. Dotahl jsem cepy s citem, tak aby byly dobre utazene a moc to nepomohlo.

          0 0
          • lodyh  

            dotáhl jsi všechny? nám tohle pomohlo na X3, ale ty rámy jsou stejný. víc mě nenapadá, páč sem to dál neřešil

            0 0
    • miche  

      Nejspíš to budou vložky v oku tlumiče (bushing) … teda aspoň můj tranďák na to dost trpí … na můj vkus až moc, ale nemám ve svém okolí schopného šikulu, co by mi z pořádného materiálu udělal pořádný vložky. Co jsem se nedávno bavil s jedním slovákem co jel na Reignovi, tak ten to tak pořešil a má od tý doby pokoj, originál vložky od „cyklošvece“ nazval blátem :-))

      0 0
    • smallbrother  

      máš ten vakl nahoru/dolu, nebo do stran?

      jestli vertikálně tak to budou s největší pravděpodobností jen oka na tlumiči, jsou to kluzný pouzdra a odcházejí jako první. Žádná tragédie, u systémů s krátkým přepákováním (Maestro) to je o něco rychlejší, jsou tam větší síly.

      Poznáš to že položíš prsty na pouzdro a cítíš pohyb právě tam.

      0 0
      • Dzany  

        Ano je to vertikalne, mirne kdyz hnu sedlem nahoru a dolu. Co s tim mam udelat?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pockat az skonci sezona a poslat tlumic na vymenu vlozek.

          0 0
          • Dzany  

            dá se s tím jezdit?

            0 0
            • miche  

              Jezdit s tím můžeš klidně dál, jen to v tom může třeba vrzat když se tam dostane bordel (stačí pár zrnek prachu, stalo se mi to v Alpách), stejně se bude muset vyměnit bronzový oko tlumiče i ty hliníkový vložky.

              Varianty nápravy po sezóně:

              1. pokud chceš repásnout celej tlumič – celý poslat do cyklošvece a

              nechat vyměnit /nebo jen bez repase/

              1. pokud máš v okolí šikovnýho servismana nebo seš sám šikovnej,

              nechat si to poslat a vyměnit sám

              1. podle mě nejlepší volba, nechat si vložky udělat z kvalitnějšího

              materiálu aby to déle vydrželo (mě se vakl udělá po cca 600–1000km – mám trance ročník 2006), jak sem psal výše, několik lidí mi potvrdilo, že když si to nechám udělat tak ta výdrž bude v řádu tisíců km … :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                S jiným materiálem opatrně. Pokud se jak bushing, tak montážní vložka udělá s příliš tvrdého materiálu, tak to může mít za následek, že místo bushingu a vložky pak odejde oko v tlumiči.

                Třeba heavy bushing kit z TF tuned vydrží o něco déle, rozhodně ale není s příliš tvrdých materiálů. Ten polymerový bushing je naopak spíše měkčí (ale celkem vydrží).

                Já bych doporučil objednat si z TF tuned několik heavy duty Mount kitů + ten nástroj na výměnu bushingu.

                A objednával bych v nějakém rozumném poměru. Tím myslím pro čep tlumiče, který se otáčí ve větším rozsahu, tak objednat 2–3× tolik než pro ten druhý.

                0 0
            • fousek  

              da ja s tim jezdim, reseni je koupit vlozky od Svece (staci jedna na horni oko) 10 voriskem vylisovat starou a nalisovat novou (nejlip se to dela na stojanovy vrtacce) a udelat pruchozi vlozku do horniho oka, tim by se mela podstatne zvysit zivotnost vlozky

              0 0
          • mr.antik  

            Pokud tam jsou hliníkové vložky do tlumiče, tak je stačí:

            • při malé vůli pootočit (velmi dočasné řešení)
            • vyměnit
            • nebo se poptat po výměně za ložiska (někdo tu dával fotky tušímz Bikelive).
            0 0
    • Dzany  

      A da se s tim jezdit i kdyz me obcas v tom rupne? Takove cvaknuti. Nerad bych si oddelal kolo za 70 tis.

      0 0
      • makak  

        Tu vertikální mikrovůli tam mám už rok. Lupat v tom začalo až teď, takže mě to čeká. Akorát mám tlumič DT swiss a ten snad není na kluzných, ale průmyslových ložiscích. Na Foxu u předchozího kola mi to v Bikelive předělali na jehličková ložiska. To vypadá takhle: http://bikelive.cz/…P1000712.jpg

        Doufám, že nepíšu blbosti …

        0 0
        • Dzany  

          A co mam teda udelat, mam si to vymenit sam? Pokud se jedna jen o montaz, to zvladnu. Jaka loziska ci podlozky tam mam dat.

          0 0
          • makak  

            Jestli je to dotaz na mně tak ti bohužel neporadím, protože já chodím do servisu.

            0 0
          • PHiLiPZ  

            myslim ze sa jedna o http://enduroforkseals.com/id275.html

            0 0
          • rasto1  

            Ihlickove lozisko tiez odporucam. Na Reignovi X som mal rovnaky problem. Vymenil som teda v hornom cape kde dochadza k vyraznemu otacaniu klzne lozisko za ihlickove enduroforkseals /teraz sa uz volaju real world cycling/ a bez problemov. A navyse zadna stavba sa po tejto vymene stala omnoho citlivejsou.

            0 0
            • jIrI___  

              Fakt byl ten rozdíl v citlivosti znatelný?

              0 0
              • mr.antik  

                o mnoho?

                0 0
                • Ruprt2  

                  placebo je mocný efekt :-)

                  já jezdím o dost rychleji i když umyju kolo :-)

                  0 0
                • rasto1  

                  Na mojom bajku ReignX to bol aj oproti vydratemu klznemu lozisku s vaklom vyrazny rozdiel o novom klznom lozisku ani nehovorim… Aby som sa dostal na citlivost zabehnuteho klzneho loziska musim s RWC pridat tak 4–5 poloh propedalu.

                  MlokCZ: myslim si ale, ze nie na kazdom bajku sa tato vymena prejavi rovnako – dolezite faktory budu: moment sily v cape a rychlost pootocenia pri stlaceni stavby. Napriklad upgrade zavesov podobnych Specialized enduro 06 alebo Rocky mountain slayer vela neprinesie. Podla mna so stoji za vyskusanie

                  0 0
                  • Kynio  

                    přesně, půjde to poznat jen v tom systému odpružení, kde dochází k většímu protáčení čepu. Většinou při nějakým přepákování. MlokCZ by tuhle hračku určitě taky uvítal, já samozřejmě taky.. trojúhelník, jako trojúhelník :D

                    0 0
              • MlokCZ  

                Taky se mi to nezdá. Možná oproti novým ještě hodně zatuhlým vložkám. Ale proti dobře chodícím?

                Třeba TF tuned heavy duty kit chodí zcela lehce i nový (zkoušeno s vypuštěním tlumičem). Nedokážu si představit, jak to může být nějak výrazně znát.

                0 0
            • Dzany  

              Dneska jsem volal do cyklo Svec a bavil jsem se primo se servisakem, ten hned vedel oc jde. Rekl mi, ze to na funkci nema vliv, jen to bude cvakat. Rekl mi, ze je potom potreba udelat repase tlumicu, ze to mam vymontovat poslat k nim na repasi. Mam to udelat? Cena skoro 2000,– se vsim vsudy. Pritom mi staci udelat ty cepy, co s tim?

              0 0
            • miche  

              Jee to vypadá super, ale u nás v ČR to asi nikdo neprodává co, jsem LAMA a ze zahraničí jsem ještě nic nebral, se stydím, ale je to tak :-(

              0 0
    • rb  

      Toto jsem řešil před 4mi lety na mojem NRS.Nakonec jsem se nato vys…,a doteď je to stejné ,nezvětšuje se to,zvuky to nevydává,takže na to jebu i nadále…

      0 0
      • Dav...1  

        :D taky reseni.

        0 0
      • Kynio  

        taky to zatím neřeším a přitom vakl už mám, ale určitě plánuju ložiskový vložky od enduroforkseals.

        Naštěstí mi stačí mi jen jedno do spodního oka tlumiče. Horní se nepootáčí :)

        Kluzný vložky jsou na prd..je potřeba až moc častá výměna. Kamoš mi dělal o něco větší vložky z hliníkové slitiny a vakl je po 2 měsících zase zpátky.

        0 0
    • Twisp  

      taky se pripojim s podobnym problemem. Na ibisovy jsem ted vymenit tlumic za DT swiss a na zacatku zdvihu při vjeti do mensi diry cejtim asi vertikalni vaklik se zvukovym projevem „klak“. Když zvednu bajka za sedlo a dam prsty mezi tlumic a uchyceni k ramu, nic necitim. Nekolikrat jsem to sundal, nandal…zkusil i jinej tlumic DT a porad to same. Podivuhodny je, ze s foxem mi to nedela… Ptal jsem se na mtbr a tam doporucuji vzit tenonounky podlozky a dat je mezi kluzny pouzdro a ram. Nevim me to pripada jako blbost, ale vyzkousim. Uz mi moc moznosti totiž nezbyva.

      0 0
    • Dzany  

      kolo je v zaruce, mam to reklamovat?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.