Juicy 5 - zadní se málo vrací

34 nepřečtených
  • camillio

    Zdar všem, tak jsem se dostal do úzkých s J5, prohledal fórum a stále nic. Můj problém spočívá v tom, že se mi u zadní brzdy málo vrací desky a ne a ne přijít na to, co s tím. Zkusil jsem

    • vyndat desky, prostříknout pístky silikonovým olejem. Nepomohlo.
    • cvičit s pístky do omrzení – prostříknout, zmačknout brzdu, otřít, zatlačit, otřít, prostříknout atd. atd. – nepomohlo.
    • povolit expanzku, roztáhnout pístky, utřít co vyteklo. Nepomohlo.

    Zavzdušněno není, resp. nechová se to tak (= tak jak to já znám). Páka je tvrdá, má (logicky) krátký krok. Jediné, co mě ještě napadá a vím že jsem ještě nezkusil je výměna kapaliny, což je ale dostatečný opruz aby se mi do toho nechtělo. Nemáte tu někdo nějaký nápad, čím by to mohlo být a/nebo co by mohlo pomoci? Byl bych zauzlován :-)

    Anketa: Do koktejlu ČUBČÍ PAJŠL (viz google) je nejlepší

    0 0
    • jimiAJ7  

      mozna styrele gumickove tesneni u pistku v pace…

      0 0
    • Lenka.05  

      Mám ten samý problém na přední brzdě…

      0 0
    • Ruprt2  

      stejný problém a nemám řešení. Snad jen, že jsem měnil kapalinu a nepomohlo j7

      0 0
    • sosak  

      to same jsem resil na predni a jeste se kazdy pis vracel jinak, nakonec to trochu poresil az 3ti servisak, jeho rada na dobrou funkci je:

      1. rozdelat vycistit po kazdem zavodu
      2. vymenit na Shimano

      mimochodem, nevite, kde by se dali sehnat nahradni tesneni do celyho systemu? mam jiz 3tim rokem a zacinaji lehce prosakovat packy a odchazet kalina temi odvzdusnovaci­mi otvory

      0 0
      • Lenka.05  

        Na té výměně za shimano asi něco bude. Včera jsem projela starého tátoše s XTčkama a konečně jsem jela na kole co brzdí, brzdy jdou hladce, příjemně, nikde nic nedrhne…:-)

        0 0
        • jimiAJ7  

          nemyslim si ze je treba vymena,DOT je DOT a mineral je v tomhle pripade absolutni nula…napr. v zime. Nebo pri vetsich sjezdech. Gumicka do packy stoji radove 100kc cely opravny kit asi 350kc (AVID). veta jako ze vycistit po kazdem zavode je pekna hloupost. A vymena za shimano je jen dukaz toho ze lidi chvali to co maji, vozil jsem od 3 az po CODE nekde sem to tu na foru uz rozepisoval po odvzdusneni byla paka tak tvrda, je treba dodrzovat urcite figle a jde vse.

          0 0
          • Vilém  

            a v cem je mineral absolutni nula? Pro me ma olej spis vyhody. Jen podotknu, ze mam brzdy i s DOT i olejem.

            0 0
            • jimiAJ7  

              nevim xt jsem vezl pri sve vaze asi dvakrat na uplne stejnem sjezdu kde jsem jel DOT v avid (7) a uvari se teda podstatne rychleji nez dot 5.1, pri stejnem rozmeru kotouce a dokonce stejnem modelu (G2) pak take v zime pri –10 proste zatuhne a konec neda se udelat nic probrzdit se aby se ohral,nic. To je moje zkusenost :) v zadnem pripade nejsem ale zaujat jen do DOT :)

              0 0
            • Blade  

              V čem je minerál absolutní nula? No přece „lidi chvali to co maji“ a Jimi je toho vzorným důkazem :)

              0 0
              • JSt  

                ty taky :-P

                0 0
                • Blade  

                  Vůbec, jen už bych si po zkušenostech se Shimanem asi jiný brzdy nekoupil ;-) Jen říkám, že některý dřou při mínusových teplotách, jiný dřou furt, tak ať si človek vybere :-P

                  0 0
                  • JSt  

                    pistky ti zacnou pridrhavat v lete i u shiman. tohle je jeste banalni zalezitost. vypustit, rozdelat, vycistit, slozit, naplnit, mas zas na par tis. km pokoj. bezna udrzba :-)). takovy to rozhybavani pistku, ze jeden podrzis a druhy rozhybavas je u avidu k nicemu. po vycisteni chodi brzdy dobre. zima tomu nevadi vubec.

                    0 0
                    • Blade  

                      vypustit, rozdelat, vycistit, slozit, naplnit“ Když mám pocit, že mi některý pístek chodí míň, nebo když chodí nasucho (vydává to takový praskavý drhnoucí zvuk), stačí kapička oleje na pístek a je hotovo. Toto je IMHO běžná údržba, ne rozdělávat brzdu ;-)

                      rozhybavani pistku, ze jeden podrzis a druhy rozhybavas je u avidu k nicemu“ U nejedněch Shiman to pomohlo ;-)

                      zima tomu nevadi vubec“ Jak jsem řekl, jedinou změnou při jízdě na mých (a několika dalších v okolí, včetně nových XT) Shimanech v zimě je lepší chlazení kotoučů ;-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Jím to nevysvětlíš, neuvěří. Odvzdušňování je jejich každotýdenní rituál. Když jim to funguje, tak chodí kolem po špičkách. Někteří už aji konvertovali k mechanistánu. Já ani nevim, jak ten pistek vypadá, olej jsem taky neviděl a odvzdušnění – párkrát promačkat páku. Mám to ale teprve 7 let.

                        0 0
              • jimiAJ7  

                :))))) ale neeee tak jsem to nemyslel, pri koupi tehle poslednich co mam (CODE) jsem vahal mezi saint a code a musim se priznat ze jsem si nechal radit dlouho, ale kazdy kdo mel nejakou zkusenost se priklanel k CODE , a na otazku proc? mi odpovedeli dot a mineral, tam neni co resit…pristoupil sem na CODE, a az bylo pojezdenicko tak mi rika kolega na tak si zkus jak se ti bude chovat mineral kdyz je venku –10 a ono ejhle opravdu paka byla houbovita nevracela a skoro nebrzdila…tohle jsem pozoroval asii u tri kol.

                0 0
                • Martin  

                  to sou mi věci. někdo tvrdí, že shimana v mrazu zatuhnou a brzdí furt, někomu zas nebrzdí vůbec. to je mi nějaký divný…

                  0 0
                • Blade  

                  Já vím, co je to jízda v mrazu a klidně tady zopakuju to, co v sousedním vlákně:)

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    co mas na mysli :)??

                    0 0
                    • Blade  

                      Vlákno Vymena Juicy Three – SLX nebo XT?

                      „Garantovat mi to můžeš, ale jedinou změnu, jakou jsem já při ježdění v mrazu zaznamenal, je lepší chlazení kotoučů ;-)“

                      0 0
                • Vilém  

                  Tak nevim. Pravda nove XT ani XTR nevozim, ale par brzd s olejem mam nebo jsem mel a popisovaneho problemu s pomalym vracenim jsem si nikdy v zime a to jsem jezdil nekolik let celorocne, kazdy den i v 20st mrazech na kole do prace a kolo parkuju ve vymrzle dilne, kde je teplota blizka venkovni. Stejne tak mi funguji i brzdy s DOTkou. Na te nemam rad jednak jeji agresivitu a jednak moznost vazani vody na brzdovou kapalinu.To co delaji posledni modely od Shimana bych nedaval do souvislosti s pouzitym brzdnym mediem, ale spis s vyrobnima tolerancema, nebo tesnenima.

                  0 0
          • sosak  

            mohl bys prosim poslat link primo na ten text?

            0 0
      • Pavel  

        Dva roky jsem se s J5 v duchu bodu 1 drbal (hlavně teda servisák), pořád se to štelovalo, ladilo, čistilo a pořád problémy, po rozborce pár km vše OK, pak to začlo škrtat, brzdil blbě, vibrovat atp… až jsem se nasr.. a v duchu bodu 2 to vyměnil za nové XT. A je klid. Uznávám, že J5 brzdí lépe a hlavně byly v dlouhých sjezdech k neutahání, ale stačilo s XT změnit trochu způsob brždění a jde to i s nimi…

        Jo a průpovídky typu A proto máš teď ruku v sádře! si nechejte od cesty, brzdama to nebylo:)

        0 0
      • camillio  

        ad 2 – brzdy od Avidu jezdi kvantum lidí bez problémů, trochu mi přijde že pro některé lidi platí SHIMANO = VŠELÉK. Nejsem hanič shimana, ale právě tak se nebudu obouvat do sramu, campy nebo čehokoliv jiného. Věřím že tvůj mechanik byl dobrej, ale už jsem zažil i borce co mi tvrdil, že ‚kotoučovky neodvzdušňujeme, tyhle stříkačkama nejdou, protože na to je taková mašinka blablabla‘. Tož jsem koupil stříkajdy a udělal si to raději sám.

        Asi až budu mít trochu času, tak zkusím rozborku třmenu. Doteď fachaly na jedničku, nevidím důvod je hned odepsat.

        0 0
    • camillio  

      Hehe, koukám že starou koktejlovou klasiku tu nikdo nezná :-D

      0 0
    • bluma  

      Nevím jestli je to stejný problém, ale taky se mi nevrací pístky. Po dlouhém pátrání a krátkém telefonátu do servisu k Žitnému jsem se dověděl, že je to běžné a bývá to bordelem v hadici. Takže zkusit vyměnit hadici a všecky ty srandy kolem.

      0 0
      • Blade  

        Bordel v hadici brání pohybu jednoho pístu? Komik, ten Žitný :)

        0 0
        • camillio  

          Myslím že nemyslel problém s jedním pístkem, spíš s oběma. Každopádně bordel v hadici se mi moc nezdá, jednak nevím kde by se tam vzal a když jo, tak by měl být táááák malý, že bude v tom sajrajtu stejně plovat, tipnul bych.

          0 0
          • Blade  

            Tak jasně, že Žitnej nenapíše „pošlete nám brzdu, my se vám na ni podíváme“, ale raději „kupte si u nás náhradní díl“..

            0 0
          • jimiAJ7  

            no s tim bordelem je to hloupost 50–50 stavalo se mi hodnekrat pri odvzdusnovani ze pri vytlacovani do srikacky na pace se ve strikace bordel objevil ale jak rikas je tak malinkaty ze na to vliv mit nemuzu. ovsem pokud se tam objevi vetsi kusanec muze to zbusobit (malo pravdepodobne)

            0 0
            • Smazaný účet  

              A navic jde snadno vyplahnout novou kapalinou. Pri tlacich, jake jsou v brzdovem systemu, je nizka pravdepodobnost, ze by tam vznikl nejaky spunt.

              0 0
      • Mamut  

        U Zitneho moja Juicy 7 musela stravit na reklamaciach dohromady cca 10 tyzdnov, nez konecne ti kripli vymenili piest a brzda zacala chodit ako ma. Mala najazdene 1000km bez bahna, v lete a jeden piest na prednej zacal chodit vyrazne horsie ako druhy. Absolutne nic nepomahalo (dokazom je, ze po 1. reklamacii okamzite nasledovala 2., pretoze si tiez pri 1. mysleli, ze to bolo len mojimi rukami). A tie ich debilne hlasky. Ku 1. reklamacii: „Brzda je vycistena a odvzdusnena, zadna zavada nenalezena.“ A ku 2. rekl.: „Vymeneny piest, chod se znatelne zlepsil.“ Fakt zahada, ako sa mohol znatelne zlepsit chod nezavadnej brzdy.

        0 0
    • camillio  

      Tak tož jsem s tím zahýbal, koupil novou brzdovku, natlačil ji tam namísto té původní, znovu procvičil pístky (tentokrát mazal a čistil přímo brzdovkou), pak třmen na kole rovnal rovnal rovnal a zdá se (prozatím), že si to SNAD sedlo a bude pokoj. Uvidíme.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.