• daewing

    Dobry den,

    chcel by som sa prosim seriozne poradit. Kupil som v roku 2008 TREK 8000. Stale mam vsak problem s brzdami Avid Juicy 5 a ten je v tom, ze mi niekedy viac, niekedy menej, niekedy pocas celej cyklotury suchaju platnicky o kotuce. Prejavuje sa to neprijemnym piskotom a roznymi pazvukmi pocas jazdy.

    Toto som uz dvakrat reklamoval, samozrejme, ze sa nic nezmenilo, lebo ten technik to proste nevie opravit. Skusali ma v predajni presvedcit, ze to moze tak byt. Vysmial som sa im. Zacal som vsak na nich pisomne tlacit, aby s tym nieco robili. Nakoniec mi dali ponuku aj s ospravedlnenim, ze povodne Avid Juicy 5 mi vymenia zdarma za Shimano M575. Ze vraj im tie Avidy dodavatel nevyreklamuje, ze su to brzdy velmi citlive a podobne vyhovorky…

    Poviem pravdu, ze za tie peniaze som teda toto necakal…

    Blizi sa koniec zarucnej doby a ja sa tu chcem dobre poradit, co by som podla vas mal v tomto pripade urobit a konat.

    Pevne verim, ze by tie brzdy niekto dal do poriadku. Preto ma napadlo, ze v krajnom pripade, aby som doplatil na to co najmenej by bolo to, ze si tie brzdy teda dam vymenit za tie Shimana ale s tym, ze dostanem aj povodne Avidy a ked bude bicykel uz po zaruke a bude treba nejaky servis, vyskusam ich dat naspat(avid) niekomu, kto tomu naozaj rozumie, nie tak, ako suflikanti v Oslanoch.

    Prepacte za litanie, ale skutocne prosim o radu.

    Dakujem. daewing.

    • jožin2  

      S těmahle brzdama také nejsem spokojen. Z počátku mi přední kopala tak, že vibrovala celá vidlice. reklamoval jsem to ale bez úspěchu. Pak jsem se tady na fóru dozvěděl o tom, že žitný vyměňuje všehcny brzdové kotouče a tak po další urgenci došlo k výměně. Od začátku nemohu kolo otočit vzhůru kolama, hned se mi to zavzdušní a nepomohl ani autoriz. servis ( 1×, pak jsem to ladil sám pomocí samodomo odvzd. sady a také nic ale minim. stejné jako servisman ). Příště tedy asi jinou značku aebo mechaniky, které mám na zimákovi a chodí bezvadně… .

    • pajan  

      Buď máš malinko křivej kotouč nebo se ti pístky nevrací úpně tak jak mají.

      Kotouč můžeš srovnat rukou podle oka.

      Pístky roztáhneš šroubovákem tak, že vyndáš destičky a šroubovák mezi ně zarazíš a pokusíš se je „roztáhnout“, mělo by se to promazat, ale čím, to ti už poradí jiní, nikdy jsem je nemazal.

      Osobně je vozím a myslím si, že je nešetřím a jsem zatím velice spokojen. Žádný problém (ťuk, ťuk, ťuk) nebyl a snad nebude :-)

      Ode mě vše, popřípadě mě když tak někdo poupravte :D

    • marapara  

      Těžko říct. Já vozím Juicy 5 2,5 roku a nemůžu si je vynachválit. Jsou to parádní brzdy, vš funguje jak má.

      • Luk02  

        Taky jsem vozil Juicy Five cca sezonu a kousek, teď je má přítelkyně a bezproblémů. Z těch brzd co máme doma brzdí asi nejlépe. Slx se mi líběj, ale šel bych do elixírů…

      • camlost  

        +1

      • kubad  

        to bude tím že tvůj mechanik nemá obě ruce levé :-)

        jinak souhlas

    • BB  

      škrtání kotoučů nemusí být brzdou, přečti si „odpověď“ na otázku čtenáře Mounain Bike Action http://www.mbaction.com/ME2/dirmod.asp…

    • cukerko  

      ano je to velky problem tychto brzd (nie su zle, celkom silne, ale tento problem proste maju), aj mne to robili nehovoriac o huronskom ziapani pri brzdeni (vibracie ramu atd.) Najme ked mas 185mm kotuc, POCHYBUJEM ze sa ti niekedy to podari vyladit do dokonalosti.. Kupil som organicke BBB dosticky a ked sa kus vysmykali, to skriabanie z 90% zmizlo, skoro nic nepocut, nikdy nepiskaju a pod. Proste idu hladsie, vykon nestratili. Ked mam pravdu povedat, som s tymi brzdami spokojny, nemam na viac a nestazujem sa, stale mi skrtaju ale preciznou snahou vyladit to sa to zmensi tak ze to uz vobec neregistrujem, ja by som to za deore nemenil. Skus si kupit ine dosky a vyladis to tak, ze uvolnis strmen, zatocis koleso, a nechas ho zastavit presne tam, kde je skrt najsilnejsi. Tam kus stiahnes, a opakujes stahovanie az kym nemas upne stiahnute, resp. tomu daj viac pokusov, napis ako to pokracuje

      • Dag  

        Ja jsem skrtani kotoucu u J5 resil tak, ze jsem pri dotazeni trmene vlozil mezi desky a kotouc jeste milimetrove plechove merky, zmackl packu a dotahoval jsem to i s merkama. Po dotazeni jsem merky vyndal a je to v pohode. Nez jsem to takhle vyresil, tak jsem se rok vstekal a kazdou chvili jsem se to snazil doladit.

        • StuntJ  

          Jojo, to doporučuji, nebo stačí vizitka, z obou stran mezi desky a kotouč či papír nadvakrát složený. Pak se seřízení brzd brnkačka. Já mám na J3, to je vlastně to stejné jako J5 podobné problémy a už jsem rezignoval. CO nejlíp poštelovat a co nepůjde to se časem ojede a samo to zmizne :o). Alfa, omega vše problémů těhle brzd je nevracející se pístek na jedné straně třmenu. Buď výrobní vada, či tolerance ve velikostech pístků, kdo ví, jak to ti číňani sekají :(. Já jsem se pokoušel pístky trošku olapovat, vyleštit, alespoň ten nevracející se a nějak bez úspěchu. Po kompletní demontáži třmenů, včetně vyjmutí pístku a promazání, bylo oceněno nulovým úspěchem. Prostě je to vlastnost a přes to nejede vlak :. Takže to vystředit co jde a jezdit, maximálně si pořídit na kolo MP3 s IN-EAR sluchátkama, to pomáha výrazně :o)

          • Nainen  

            Díky za tip, tohle rozhodně vyzkouším… S tím centrováním vždycky laboruju neúměrně dlouho.

    • smith22  

      Já mám Juicy 3 a taky sem stím ze začátku pořád šachoval a seřizoval protože mi to škrtalo ale todle pramení spíše z počáteční neznalosti a z málo zkušeností s kotoučovými brzdami.Potom sem se na to víc soustředil, přišel na to jak to seřizovat a nemám problém…mám je už třetím rokem a naprosto bez problémů.Hlavně perfektně brzdí a neměnil bych za Shimana.Být tebou tak bych je za ty Shimana určitě neměnil…to mě spíš připadne jako by ti tu výměnu nabídli protože si na ty tvoje J 5 někdo(třeba servisák) dělá zálusk tak využili příležitosti že je pořád urguješ a nabídli ti to a přitom si někdo přijde lacině na dobrý brzdy.Těžko radit, nevím jak si technicky zdatnej.Kotoučové brzdy vyžadují trošku znalosti v nastavení(musíš vědět kam šáhnout)…je tam víc věci kvůli kterým ti to může škrtat a je potřeba je všechny vyzkoušet a jednu po druhé vyloučit…pokud třeba vytáhneš kolo z vidlice nebo ramu tak většinou nestačí ho tam jen vrazit zpět a utáhnout…musíš ho tam dát v takové poloze jako bylo před tím než si ho vytáhl a navíc je potřeba upínák utáhnout stejnou silou jako před tím než si ho povolil…toto všechno platí za předpokladu že si měl před tím brzdy správně seřízené a neškrtali.Dále jak už tu někdo psal je potřeba zkontrolovat jestli nemáš křivý kotouč(kotouč může být křivý aniž by si s kolem někde spadl a ohnul ho, i na nových kolech muže být křivý kotouč)…je potřeba zkontrolovat jetli se pístky správně vracejí a jestli třeba jeden nechodí meně…je toho více na co si dát pozor

    • ememem  

      okrem tu uz uvedeneho viac menej konstatne suchanie resp. nemoznost poriadneho nastavenia strmena vzhladom ku kotucu (v kombinacii s tym ze nijaky kotuc neni uplne rovny) moze este byt sposobene tym ze nejsu uplne rovne dosadacie plochy ci uz na vidle alebo na rame. ak by to bolo tak tak pomoct moze jedine zafrezovanie. v lepsich servisoch to maju ale u nas ich moc neni. ja ked som mal tento problem tak na IS vidlu a zadnu stabu to bolo k zohnaniu, na vidlu s PM tu frezu nemal bohuzial nikto.

      • StuntJ  

        Tak naPM snad není potřeba frézovat, jen odrbat barvu – kolmost by měl být dána už z výroby. Naštěstí Avid tenhle neduh eliminuje použitím kloubových podložek, ale jejich funkce více než sporadická, zvláště jestli jsou zahnilé, zatuhlé a zoxidované, pak nefungují vůbec. Ty se pak musí odrbat, vyčistit a namazat, nebo dát nové …

        • ememem  

          kolmost by měl být dána už z výroby – no, mala, ale nie vzdy je, odrbat farbu nepomoze.

          avid podlozky to do znacnej miery dokazu eliminovat to je fakt.

          • StuntJ  

            Tak u PM tpo bývá v pohodě. u IS je to horší, ale hodně vidlí už jsem viděl se zafrézovanou plochou, dokonce i RST … Takže snad to jednou to bude standard

    • robin!1  

      Má někdo prosím zkušenost s Hayes 9? Jakou?

      • gazman  

        CHod páky hodně krátký,nástup brzdné síly prudký,ale pak při zvyšování síly na páce se dole na prasátku už moc neděje,takže max. brzdná síla je slabší než třeba u Juicy 7 a to už nemluvím o The One.Všechny tři jsem vozil téměř současně a to odmaštěné a do mrtě odvzdušněné.

        • robin!1  

          Tak to moc radost nemám. Tak to by chtělo raději jít do XT, co?

          Na kole s Avid 5 jsem jel a přišlo mi, že brzná účinost velice dobrá, nástup okamžitý a rozdíl O – max zcela minimální a tak dávkování mi moc nesedělo (ale soudím dle pár minut).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.