• Kacafirek

    Zdravím. Potřeboval bych popsat nějaký podrobný návod jak odvzdušnit brzdy Avid Juicy seven . Mám sice originál návod , ale podle něho mi to moc jasné není . Pomůžete mi jak přesně na to ? Děkuji.

    • morgoth1  

      To zvlastni, me se ten navod zda dostatecny. Co ti neni jasny?

      • Kacafirek  

        No třeba odkud se tam tlačí ta brzdovka ? Skusím popsat jak to asi je . Dole na třmenu povolím ten šroubek našroubuju tam adaptér se stříkačkou . Na páce odšroubuju další šroubek opět nasadím stříkačku zespot budu tlačit nahoru novou brzdovku a az nahoře pujde bez bublin je hotovo ? Ta páka ma být přitažená k řidítkům ?

        • MARIN  

          No vidis jak je ti to jasny

          • vratan  

            treba mat na odvzdusnenie juicy ten special set na odvzdusnovanie? alebo sa to da nejako obist?

            • kubad  

              Stačí, správné koncovky které našroubuješ na brzdič a páku. Kus hadičky a stříkačka.

            • MARIN  

              jo staci si nekde na soustruhu nechat vytocit 2ks redukci na jedne strane s M5 zavitem dlouhym cca 4mm a za nim zapich na o-krouzek a na druhe strane umoznujici nazazeni hadicky (ja pouzivam od vzduchovani do akvaria:), jeden kousek injekcni strikacky a kus te hadicky

        • sosak  

          zdravim, jeste by me zajimalo jak se po odvzdusneni resi situace odpojeni hadice a nasroubovani sroubku zpet … vzdyt se to preci musi zase zavzdusnit? a mi u toho packy zmackle, ci nikoliv!?

          • brantec  

            Mam ten same problem:-/ Dneska sme zkouseli s kamosem odvzdusnit Juicy 3 a bez naroku:-( Jak vys pise Kacafirek, nasroubujem redukce, zespodu strikackou vytlacim kapalinu az je bez bublinek a pak nastane ten prusvih.. Proste hadicku a strikacku neodelame tak, aby se nam to zas nezavzdusnilo. Pls pomoc! Neni na to nejake figl?

    • Standa  

      Nechci zakládat nový příspěvek a tak se ptám tady: Musí výrobce kotoučové brzdy podrobit svůj výrobek zkouškám ve zkušebně-je něaká norma,která upravuje,co musí brzda na kole splňovat?Dneska bylo pěkně,takže jsme s manželkou zapřáhli vozík a vyjeli si na Rýchorskou boudu.Cestou zpět-z kopce-jsem jel přibližně dvacítkou a po necelém jednom km. jsem přední zcela zavařil.Mám avid 5 s 185mm kotoučem.Dal jsem vozík manželce-avid 7–160mm.kotouč a v posledním klesání totální fading.Mám 70kg + oblečení + vozík + 10kg malá ,takže círka 120 kg i s kolem.Nepřipadá mi,že je to normální,aby se takový výrobek vůbec dostal na trh.Takže příští sezonu,až pojedem s malou do alp na dovču,tak musím manželce namontovat zpět véčka,protože po dnešku rezoltně odmítá jet z kopce s vozíkem.

      • kubad  

        Problém je v tom, že kotoučovky jsou na brždění a né přibržďování. Pokud kotoučovkou brzdíš dlouze a nepřerušovaně – prostě se přehřeje, bohužel je to hodně o způsobu brždění a tohle bude prakticky stejné u všech kotoučovek.

        • vlk  

          Není to až tak pravda.Máme u nás jeden kopec-trochu delší.Cesta dolů má docela dost zatáček a je to na šutrech.Když to rozjedu co to dá.Něco okolo 60 a do zatáček dobržďuji abych nevylít(tak 5m před zatáčkou), za zatáčkou zase zrychluji, tak dole kde už je asfalt nejsem schopen rychle zabrzdit dráha má asi 15 m a na přední to ani náhodou nepostavím.Zkoušeno s juicy 7, deore, deore lx, deore xt.S destičkami vždy originál , faststop a koolstop-nějaký rozdíl tam sice byl ale těch na přední to nešlo skoro nikdy.Také jsem koukal.Při sjezdu se občas přibržďovat musí.I když v tomto případě je to teda na pováženou.Jel jsem vždy tak, abych byl dole co nejdřív.By mě zajímalo jak jsou na tom některé DH brzdy.Ale výše jmenované mě zatím dost na tomto kopci zklamaly.Na jiných kopcích u nás takové problémy nemám.

          • kubad  

            Souhlas, ale na asfaltové silnici, po kilometru ??? Problém je v tom, že kotoučovkou prostě nemůžeš při jízdě z kopce dlouze brzdit, nebo jen přibržďovat, Uvaříš cokoli.

      • vlk  

        To mluvíš o mechanikách nebo hydrách avid juicy 5 a 7.

        • Standa  

          Mluvím o hydrách.Manželka origoš desky,já červený koolstop.Zkoušel jsem ještě modrý fastopy,ty brzděj nejostřeji,ale nejdřív se zapečou.Pak jsem ještě dal 203mm kotouč,ale kromě toho,že si občas cinknul jsem zlepšení moc nepozoroval,takže mám zpátky 185mm.Jinak u obou brzd jsou při dobržďování pozorovatelné na konci vidle vibrace(skareb,reba SL). V létě jsem potkal v Chorvatsku u Vranského jezera dva němčíky se sedmičkama,tak jsem se koukal při brždění,jestli jim to taky dělá a dělalo.Takže chyba bude asi u Avidu a né třeba v pevnosti vidle. Jinak samozřejmě chápu,že trvalé brždění je v podstatě extrém,ale abych nesjel s vozíkem 5km kopec s převýšením 450m je podle mě nesmysl.Na to by měla mít každá brzda.Nebo by měl Avid dávat výstražnou samolepku-není určeno pro jezdce nad 110kg,nebo třeba Zákaz sjíždění z kopce s vozíkem.

          • kubad  

            Jízda s tím vozíkem je specifická bohužel. Chápu, že nejde jet způsobem brzit jen před zatáčkou že chceš jet plynule, ale to není problém jen AVIDU, tenhle problém bude u všech brzd, velikost kotouče příliš nepomůže. Částečně to řeší nový typ kotoučů na alu unašeči dělá třeba Hope – je tam lepší odvod tepla. Ale chce to změnit způsob brždění – nic jiného nepomůže.

      • RomanH  

        Koukam, ze muzu byt rad, ze mam mechaniky. Pokud neohluchnu, tak to ubrzdim. Mam mechanicky AVID CPS, 160mm kotouc, vazim 80kg, vozik i mala po 13kg. Bez problemu s nim jezdim v Jesenikach, Hostynskych vrchach i u nas na vysocine. Jedinej problem je piskot (az jekot) pri silnem zahrati. Zde ani tak nezalezi na delce kopce, jako na sklonu a pocatecni rychlosti. Ale zcela vazne, zavisi na stylu brzdeni. V-ka bych na vozik nedaval (alespon na predku nech kotouc), chvili jsem to zkousel a pak sel kotouc i na zadek.

    • Pebe  

      já teda když jedu z nějaký dlouhýho kopce a mám potřebu pořád brzdit, tak střídám přední a zadní brzdu po cca 10 vteřinách a uvařit se mi moje Juicy 5 /160mm kotouč ještě nepovedlo…

      • kassar007  

        zravim lidi potrebuju poradit, asi uz to tu bylo nekolikrat, ale nikde jsem to nenasel. AVID Juicy7 nebo Hayes HFX9 HD .Co je lepsi na enduro-lehkej freeride. Jak jsem tady cetl tak avidy delaji vybrace je to ojedinely nebo to dela vetsina brzd od avidu. Co hayes ty taky vybrujou nebo jsou v poho________

        • jožin2  

          Ty jo nikde nemůžu najít návod na odvzdušnění těch juicek. Udělám si hadičky ale nevím jestli při plnění brzdovkou má být páčka zmačknutá a jak po tom sundat tu spodní hadičku a našroubovat toho červíka tak, aby se tam zase nedostal vzduch. Neví někdo jak na to? Díky.

      • pepek  

        No jsou i kopce, kde tu přední prostě pustit nemůžeš, nebo to už nezastavíš. Ani nemusí být dlouhý-asi tak 400–500 m. Dole mě brzda smrdí, jak u auta. Brzda: Sh 525, kopec: kousek za městem :-), žádné hory.

        • JSt  

          jj. dzujsy 3 160 kotouc. smrdi, ale ze by vadly, nepocituju. ted jsem dokonce z toho novyho hradu dojel a kotouce nejak zcernaly :-). ale prase extra horky nebylo.

          • pepek  

            No, ale musíš soudruhům taky říct, že nic nevážíš. My s tou ehm …standardní váhou ty brzdy zatížíme podstatně víc, že?

    • bikerX  

      Kompletně přeložený anglický návod do češtiny !!!!

      zamilec.nolimit­.cz/manualy/a­vid-juicy-7-odvzdusneni.html

    • Orfi  

      Zdravim.

      Opravdu muzu nahtradit http://www.kupkolo.cz/…ml_3821.html brzdvou kapalinou z mototechny z oznacenim DOT 5.1 .Nerad bych si pridelal nejaky problem

      Diky.

      • StuntJ  

        bez problému jde použít DOT5.1 tohle je nehorázná drzost, já jsem koupil 0,5l DOT5,31 za 85,–Kč :o)

    • Majkrosoft  

      čaute,chtěl bych se zeptat kolik cca stojí odvzdušnění v servise. Dnes jsem se bavil se známý a ten prý jen za přední dal 400kč, je tohle normální cena nebo ho prostě „ojebali“? Chystám se na to taky, ale za tyhle prachy už koupím odvzdušňovací sadu což mi přijde rozumější, díky

      • StuntJ  

        Mě u nás v Brněnském servisu řekli za obě brzdy 600,–Kč a to v záruce, takže bobek, nákup odvzdušňovací sady a hurá samodomo :o)

        • Majkrosoft  

          hmm tak to se moc neodkulilo, a kupoval jsi přímo origo avid, nebo se to dá zvládnou i s těmi neorigo, našel jsem si něco takového

          • Treeper  

            Určitě se to dá zvládnout i s neorigo, taky přemýšlím nad koupi, ale asi si ji udělám doma sám něco takového

            • Majkrosoft  

              tohle vypadá fakt zajímavě ale nikdy jsem tu sadu ani neviděl a dělat to podle obrázku, no nevím…

              • Treeper  

                no ja se na to chystám už asi rok, pořad jsem se ale nedokopal sehnat injekční stříkačky, a jinak to vypada snadně jediný problem je zjistit jaky tam je závit pro to odvzušnění

            • jIrI___  

              Taky jsem si dělal podobnou homemade sadu a nějak se mi nepovedlo kvalitně utěsnit spoj odvzdušňovací šroub a třmen nebo páka. Zkoušel jsem všechno možné, ale pořád si mi to tama nasávalo vzduch. Nervy časem už hodně tekly, tak jsem koupil předraženou origo sadu a byl klid :)

              • Treeper  

                no snad se k tomu dostanu a budu uspěšnější pač se mi nechce dávat 900,– za sadu když to mužu mit skoro zadarmo

          • Karaya  

            Jsem se u tebe inspiroval a už to mám doma :-) Až budu mít čas, tak vyzkouším a podám report…

          • lukas aka mitro  

            Diky za tip. Po vsech tech prihodach s brzdovkou rozprsklou vsude okolo jsem ty tri stovaky obetoval a objednal:)

        • kyl  

          Na kolik pak vyjde zkrácení hadic + odvzdušnění?

          • Majkrosoft  

            podle toho co čtu v tom odkazu na ten homemade, tak to zkraceni už by měla být banalita

          • M13  

            Tady v Pardubicích (Scott) mi řekl 300–400 za obě, zítra si jdu pro kolo, tak napíšu.

          • siafu  

            V Brně (bikezone) zkrácení + odvzdušnění brzd vyšlo na 640 Kč (obě brzdy).

            Teď mám koupenou odvzdušňovací sadu – přímo Avid Bleed Kit (750 Kč), tak se to snad nějak naučím.

          • M13  

            Tak už mám zkráceno a odvzdušněno, obě brzdy za 350 Kč.

        • jIrI___  

          V Rožnově taky šest kil. Řešil jsem to stejně jako ty :)

        • lukas aka mitro  

          Maxcursor ostrava (ano, opravdu je nemam rad) si rekl petikilo za zkraceni + odvzdusneni. Hadice predni brzdy mi pri brzdeni vystrelila z paky, zadni „jenom“ prosakovala. Pri „oprave“ mechanik kreten zasplichal zadni kotouc a desky kapalinou. Prodavac se tvaril ze to oni nemohli udelat, volal mechanikovi, ten ze to udelal vpohode a ja tam byl za picu. Meli nejakou snahu desky vypalit a kotouc ocistit, ale moc se jim to nepovedlo (no jestli nepomuze tohle vypeceni desticek, tak ja uz nevim co s tim budeme delat). I po nekolikerem umyslnem vypaleni ve sjezdu se mi nezda, ze by brzdy brzdily jako kdyz byly nove..

          Uff, sem se zase rozcilil:DD

    • nalim63  

      Na co tam musí být ty uzávěry na hadičkách před stříkačkou?

      • MirosPikos  

        Třeba na to, abys odstranil z brzdovky, která je ve stříkačce vzduch podtlakem. A pak to asi bude souviset i s průběhem odvzdušňování, když dostáváš vzduch ze třmenu a odpojuješ hadičku. Ale jde to i bez toho, řekl bych. Jen je to s těmi škrtítky asi snazší.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.