• vojtechposmourny

    Ahoj, mám následující problém s juicy 7. Zadní prase začalo asi před měsícem samo od sebe drhnout (přibržďovat) o kotouč. Ne že by bylo špatně seřízené, spíš asi tak, jako by se nevracely pístky nebo brzdovka zvětšila svůj objem. Tak jsem brzdu odvzdušnil, vyčistil, vyladil, prostě chodila jako nová. Teď, asi po měsíci, je to tu znova. Přitom přední je naprosto ok. Nesetkal jste se s tím už někdo? Nevíte, kde je problém? Reklamovet teď, uprostřed léta, se mi nechce. Předem dík za jakoukoliv radu. Kromě reklamace :-)

    • Phoebe  

      Známému se nevraceli čtyřpístkové Xsiv, také stále trochu přibržďovaly. Nakonec to bylo tím, že měl asi z 75% sjeté destičky. Pístky musely více ven a poté se občas nevrátily do původní polohy a stále přibržďovaly. Jinak nevím.

      • vojtechposmourny  

        Desky jsou opravdu ok.

        • smallbrother  

          Znovu vyčitit, nebo zkus trochu zvýšit předpětí na té pružině co to vrací zpět. Opatrně.

          • vojtechposmourny  

            Předpětí jsem zkoušel, to je v pohodě. Spíš mi fakt přijde jako by ta brzdovka „nabyla“.

            • Soptík  

              Stalo se mi to samé na zadní když bylo velké teplo,mám tedy Juici 5 ale to bude stejné.Odpustil jsem kapku a je to ok.Asi byla na sílu membrány moc plná.

              • vojtechposmourny  

                Jo, to by odpovídalo. Drhne to víc, když je velký horko.

                • mara53  

                  jo, zkus jen odkápnout nebo smočit savý hadřík a znovu uzavři a projeď se, mělo by to stačit..

                  • vojtechposmourny  

                    To jo, ale potom v chladu bude zadní měkčí (delší krok) než přední…

                    • mara53  

                      poptám se Ti, nic jiného mě nenapadlo,to předepnutí se tady už řešilo.. Fakt nevím.

                    • Soptík  

                      Nebude,tedy já nic takového nepozoruji.

                    • Soptík  

                      Podle mě tam ta membrána dělá po zahřátí přetlak a když malinko odpustíš tak se tlak vyrovná,tedy klesne.Pak už to bude stále stejné.

    • BB  

      Dotaz na R. Cunninghama a jeho odpověď na www.mbaction.com/qanda.asp

      Q. Hey, i just have a simple question, i was wondering what the difference is between cable and hyrdolic disk breaks, i got a kona with hayes hydrolic disk breaks, after a mounth and two weeks i had to replace a breakline for no appearent reason, my disks always come un-allined and im constantly getting annoying noises from it, for what break line repairs and other such repairs cost am wondering what is the difference between cable and hydro-breaks, and is it worth buying a cable break system? thanks devin/mbaction.com – 7/4/2006 1:17:20 PM

      A. RC: The best and worst aspect of hydraulic disc brakes is that they self adjust. The way they do this is that there is a stiff seal around the caliper pistons that stretches to allow the piston to clamp the brake pads when you squeeze the lever. The elastic seal pulls the piston and the brake pads back when you release pressure. As the pads wear, the caliper piston reaches the point where it overcomes the friction and creeps through the seal a little, and the whole process begins again–but a little closer to the rotor. Pull the wheels off and spread the brake pads with a CLEAN flat-blade screw driver. put the wheels back in, squeeze the levers a couple or three times, and the brakes should run friction free. The advantage and disadvantage of cable-actuated disc brakes is they can (must) be adjusted manually. The leverage required to operate disc brakes is roughly four times greater than rim brakes, so a tiny amount of pad wear will require a lot of cable adustment. Avid and Hayes mechanical brakes have separate pad adjuustments at the caliper so that you can fine tune the drag from the system. The problem is, you'll have to repeat this procedure relatively often. Good-performing hydraulic diac brakes are your best choice, but mechanicals will give you more tuning options.

      • Soptík  

        Hmm a teď ještě česky.

        • kafac  

          Zjednodusene receno, hydry si sednou casem samy (mam tu stejnou zkusenost) Kdyz ne je potreba vycistit pistky, vytahnout kolo, pistky vyslapat ven (pozor at ti nevyskoci uplne) a pak je zase zatlacit dovnitr. udelej to 3× po sobe. Ja osobne pistky vyslapu co nejvic ven, hadrou je vylestim uplne do leskla, pak je lehce maznu silikonovym olejem a zatlacim zpet. Po chvili (zhruba 100km) si to sedne samo.. Pak tam jeste polemizuje o vyhodach a nevyhodach mezi mechanikama a hydrama, ale to te asi nezajima…

          • Soptík  

            Dík.Já už je mám v poho,udělal jsem to co jsem napsal výše a už nepřidrhávají.

        • BB  

          zkráceně česky – hydry se štelují samy. Okolo prasátka je gufero, které se při stisku brzdy natahuje a po povolení smršťuje a stáhne prase zpět od kotouče. Tento mechanismus funguje tím hůře, čím je prase více venku, což je při sjetých destičkách. Náprava spočívá v tom, že vyndáš kolo a odtlačís šroubovákem destičky od sebe a tím zastrčíš prasítka do třmenu. Tím se srovná gufero a chvilku bude zase fungovat, smůla je, že se to musí dělat hodně často.

    • vojtechposmourny  

      Díky všem. Jdu ladit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse