Co si myslíte o rozebírání průmyslových ložisek – oddělat krytku, napěchovat vazelínou a složit? Říkám si, jestli to ložisku pomůže nebo spíš uškodí (naruší se těsnění ložiska při jeho demontáži).
Co si myslíte o rozebírání průmyslových ložisek – oddělat krytku, napěchovat vazelínou a složit? Říkám si, jestli to ložisku pomůže nebo spíš uškodí (naruší se těsnění ložiska při jeho demontáži).
Kdyz clovek nema v rukou nasrano. tak neposkodi nic.
Dělám to pořád u každého ložiska kde se dostanu.
Hoď nějaký tip čím tu krytku oddělat.
Jehla, prohlé manikůrní nůžky…
+1
Nebo zalamovák, ale tím to moc nejde.
jak pisu borci vejs. Nic tym neskazis. Na fullu, to robim pravidelne pri komplentej rozborke
Opatrne poddloubnout jehlou na strane kde drzi tesneni. Vetsinou venkovni strana.
Přesně tak, teď jsem takhle dělal hlávko a super.
Pokud není ložisko zrezlé, nebo nějak poškozené, tak pročistit, případně jen dotlačit novou vazelínu a hotovo :-)
Dělám to vcelku běžně u levných čínských, kde se šetřilo i na vazelíně. Občas i jako záchranu ložiska, do kterého se dostala voda – vyjmout obě prachovky, prostříkat čističem brzd, profoukat stlačeným vzduchem, naplnit novou vazelínou.
S tim pechovanim je treba ale myslet, jak moc se lozisko otaci. Treba kladky hazky trochu ffrujou a pak se vazelina tlaci ven a lepi bordel. U hlavka nebo lozisek kyvky ramu je to jedno.
Napechovana loziska na inlinech jsou skvela brzda:D
Tak tam se snad závody jezdí úplně bez vazelíny, ne? Co se pamatuju, tak synovec je vždycky vymýval napíchnuté na ručním bateriovém napěňovači mléka.
Jj taky jsem to na bruslich delal, jelo to pak paradne :) trochu zakapnout olejem at to nerezne tak rychle, ale samozrejme zivotnost byla slaba a delalo to docela kraval.
Mozne to je, ale poznas to i na beznem jezdeni…
Pořád lepší než ložisko plné bordelu.