Liteville - klub majitelů (vol. LV)

854 nepřečtených
  • vojtechposmourny

    Dovolím si (na žádost Listera, kterej už sice jezdí bakelit) založit další LV vlákno. Je to vol. LV :-)

    Když jsem sem loni svojí 301 dával, zmiňoval jsem výhledově pár vylepšení (iracionálních, jak jinak). No a rok se s rokem sešel, většina toho je hotová. Tedy krom řazení, ale tam se pořád nedovedu rozhodnout. Nové XT i XTR mě nijak zvlášť nechytlo, Eagle vlastně taky ne. Ideální by byla nějaká rozumně vážící a odstupňovaná 11 sp kazeta (jako třeba Garbaruk), která nestojí milión a něco vydrží. A zbytek bych mohl nechat. Pokud máte nějaké nápady, sem s nimi.

    Zpátky k vylepšením, nejviditelnější jsou asi kola ve složení Nextie/CX Ray/Hope Pro 4, potom klacky a kliky RF Next R. Méně už potom opletené hadice Goodridge, excentrická kladka Leonardi v šaltru a 2019 debonair kit v Piku. No a nakonec také blatníček od Mudhugger.

    Dal jsem se i anketu. Nevím, jestli už tu na podobné téma nebyla, ale kdo to mám v tom množství LV vláken ověřovat :-)

    • embi  

      Sram GX 11sp, nic lepsiho s lepsim pomerem cena/vykon jeste nikdo nevymyslel.

    • wilda81  

      Jezdíš na tom? Je nějaké moc nalestene – vzhledem k tomu, že je půlka sezóny ;)

      • vojtechposmourny  

        Fotky klamou, naleštěné to moc není.

        Ale jinak máš pravdu, letos jsem tomu zatím moc nedal.

        K půlce sezóny, jak na lyžích tak na kole to mám tak, že začínám později a pak se tu sezónu snažím natáhnout co to jde. Vždycky pak nadávám, že bych ještě jezdil, že to přístí rok bude jiný, že vyrazím při první možné přílěžitosti. A rok od roku je to čím dál tím stejnější :-)

    • mpIII  

      Kola super, kliky a řidítka tomu sluší ;0)

    • Lister  

      Ty pláště vypadají jak pluska.

      Co sedlovka, jak drží a funguje? Docela mne láká ji vyzkoušet.

      Dotaz na předsedu: micro spline ořech na Syntace už je a bude se dát sehnat i na stará 26 Syntace kola nebo bude jen na nová?

      • mpIII  

        Taky mě ty pláště překvapily, tak jsem hledal u Vojty v profilu a koukám 2.5/2.4…

        • krabica  

          Mám stejnou kombinaci plášťů a kol, je to od pohledu dost macaté. :-)

          • mpIII  

            Já právě taky, jen to ještě nemám nahozené :0) Ale asi dám teď kombinaci DHF/Rekon

      • vojtechposmourny  

        Hele sedlovka pod mým metrákem zatím bez ztráty kytičky. Super chod, žádnej vakl, ergonomicky povedená páčka.

        Ty kola dělají ty ráfky, jsou macatý :-)

    • Lister  

      Bando váš názor.

      Mám blbou délku zadní stavby. Původní řetěz byl o jeden článek delší a přehazka na nejmenším pastorku úplně složená.

      Nový jsem dal o článek kratší, ale říkám si jestli to není zase moc.

      Na fotkách je zadní stavba v sagu.

      Samozřejmě jsem ověřil že při maximálním propruzeni nic neurvu ale velká mezera tam už není.

      • mpIII  

        Podlě mě je řetěz krátký. Taky sem měl přehazku složenou.

        BTW dobrá metoda jak udržet rám v SAGu :-D Já vždy vyfukoval tlumič.

        • Lister  

          Tlumič je vyfouknutý :-)

        • krabica  

          Taky bych dal delší, navíc mi přijde, že máš rolnu moc blízko kazetě. Chtělo by to delší řetěz a nastavit B šroubem hazku dál od kazety. (v sagu podle měrky) Osobně si myslím, že to je příčina vytrhávání horní rolny u Eaglích hazek… Mám vyzkoušené, že když je rolna moc blízko, tak se to má tendenci při řazení nahoru seknout a pak stačí jednou zabrat a hazka v hajzlu…

      • MirosPikos  

        Krátký.

        • Lister  

          Super.

          Kdybych chtěl zatloukat. tak napíšu že tohle je původní řetěz na zkoušku zkrácený, ale je to ten nový :-)

          A jelikož se EAGLE řetěz prý skoro nedá nytovat tak si zablokuju nejlehčí pastorek a budu teď 1000km trénovat na jedenáctku…

          • LM  

            Si z toho odnýtovaného kousku řetězu vem vnitřní půlčlánek a dej tam ještě jednu rychlospojku :-)

            • Lister  

              Vím o tom ale přemýšlím jestli tam chci dávat jetou spojku…

              Když už bych to tak udělal tak tenhle zkrátím tak o 6 článku a dám tam ten zbytek to jsem dával pryc.

            • Lister  

              Asi to tak bude lepší :-)

        • Lynch  

          Kratky retez.

        • kubad  

          proč,?

      • Lister  

        A ještě jedna věc – vůle v GXP ose – předpokládám že jediná možnost jak to vyřešit je nová osa. Kliky jsou utahnute tak nakrev že se bojím že je už nikdy nepovolím.

        • TJK  

          daji se nalisovat nova loziska… jinak nevim kde by tam vule jinde mela byt

          • Lister  

            Tak nějak jsem to myslel – buď celé misky nebo nová ložiska, jiná možnost není.

            Točí se to krásné hladce, ale ta vule tam prostě je – a to je na tom odježděné hodně málo. Kolik km nevím, ale je to přesně ten jeden řetěz, který jsem dneska měnil a přitom si toho všiml.

            • mr.antik  

              to je hodně málo, orgio sramacký šroubovací středy mi sezonu určitě vydržely

            • TJK  

              zeptam se hloupe.. tu plastovou vlozku na ose na strane u klik mas dobre? neposunula se ti treba az k prevodnikum?… to vidim trosku jako riziku u GXP stredu

              • Lister  

                Nemám páru, kdybych vědel o plastové vložce tak se tak blbě neptám, :-D

                Ale já si řikal, že tam někde právě ještě něco bylo, co to musí držet – jak to s tím GXP středem je – osa drží v levém ložisku a je fixovaná levou klikou, díra vpravo by měla být větší, ne?

                • TJK  

                  na non drive side je krytka loziska z venku ale na drive side je krytka s vlozkou ktera vymezuje vuli prumeru osy na vetsi lozisko… klika je pak dotazena na doraz na vnitrni krouzek non-drive side loziska… tzn neni tam zadny preload na vuli lozisek ale zaroven vznika mezera mezi loziskem a klikou s prevodnikama na drive side… kdyz si tuhle plastovou koncovku nasadis na doraz na kliku tak ti v urcitym pripade nemusi ani zalyzt do loziska (extrem kdy slozis GXP bez podlozek a budes mit treba uzsi mufnu) … nekdy se stava ze to sedi jen castecne… nic jineho me ve tvem pripade nenapada

                  • Lister  

                    Díky. Podívám se na to.

                  • Lister  

                    Rozloženo, podložka kde měla být, ložiska jak nová. Vyčištěno, promazano, dotáhnuto a tváří se to dobře.

                    Asi není nakrev jako nakrev…

                    Asi to časem zase lehce povolí, ale už to nehodlám řešit dokud to při jízdě nezačne vyloženě klepat

        • mr.antik  

          Vyndat osu a ručně protočit prstama a hned budeš vědět co je špatně.

      • kubad  

        naprosto v pohodě, pokud má přehazka ještě vuli což má a dost nechal bych to tak

        • MirosPikos  

          Vůli sice má, ale dělat dobře jí to nebude. Ale proti gustu…

          • kubad  

            proč?

            • Atilla  

              Až půjde tlumič do zdvihu tak to bude úplně na fous.

              • Lister  

                To bylo bylo vyzkoušené, hazku by to neurvalo, ale řetěz už je o dva články delší

                Řetěz jsem měnil docela brzo, na merce to tak akorát zapadlo na 3 zub bylo, ale začal mi padat řetěz z převodníku, což by asi teoreticky mohlo být kvůli opotřebení. Takže jsem to raději dal dolů – kvůli pár korunám nechci měnit kazetu za 4 tis

              • kubad  

                tak samo ta vůle musí být při max propružení, což sem předpokládal že má vyzkoušeno

                • Lister  

                  Stačí číst. Je to tam napsané hned na začátku, že jsem to samozřejmě zkoušel. Jinak bych to vůbec neřešil a hned prodloužil

      • mastihuba  

        Furt to rezu a furt je to krátký :)

    • TJK  

      btw ja sem taky krapet pohnul 36kou :)

      • Lister  

        Co to na té zahradě máš za nepatričné elementy?

      • vojtechposmourny  

        To bude hezký.

        • TJK  

          no bude no :( ale mrdani… upad mi drat a spadlo mi to na zem … takze hlina a trava… super… ted pockat 2 dny… pak brousit pod vodou a znova lakovat… dneska fakt napi*u

      • Lister  

        A v těch květináčích vzadu to budou spíš rajčata než konopí, nebo ne?

        Napadlo mne jestli nehledáš nový způsob, jak tolik nechodit do práce…

    • mpIII  

      Mám menší problém. Když nasadím zadní kolo a utáhnu osu, tak když s kolem praštím na plocho o zem, nebo praštím do ráfku, celé to drnčí…Vypadá to jako nějaká boční vůle, ale kde? :0( Nějaké tipy?

      Zkoušel jsem to s kazetou i bez kazety, ale žádná změna. I když chytím kolo za pneumatiku, tak cítím boční vůli…

      • Lister  

        Jaký máš náboj.

        Nejde tam vymezit boční vůle?

        Nebo máš 142 mm a snažíš se to nacpat do boost stavby?

      • mpIII  

        Tak demontáž a montáž ořechu nepomohla… Uvnitř to vypadá vše ok, osa se nevaklá.

        • kubad  

          tak teď musíš zjistit jestli se to vaklá v náboji, nebo celé kolo v rámu :D

          • deekay  

            Nebo neco v zadni stavbe. Cepy tlumaku atd.

            • mpIII  

              To jisto jistě ne, mám to otočený vzůru nohama. Když zakývu lehce zadním kolem u konce zadní stavby u středu, slyším odzadu jak se to kolo vaklá.

              • deekay  

                Ty tam mas fyzicky to kolo, ne my.

                • mpIII  

                  Tak podle mě je to v náboji. Když s tím kvedlám a prsty držím na prachovce ořechu (obejmu ořech), cítím jak se to svírá – něco jako když se zjišťuje vůle v hlavovém.

                  • krabica  

                    Dej tam podložku, jak psal TJK, a uvidíš…

                    • mpIII  

                      Takovou podložku nemám

                      • deekay  

                        vystrihej z plechovky „ucka“ a vypodlozkuj, na zkousku to staci

                      • Lister  

                        Jestli to budeš podkládat tak si dej pozor na to, aby ta podložka nebyla větší než je vyfrézované místo v laku pro konec osy – jak se to kousne o hranu laku tak ho strhnes a bude to vypadat fakt dost nehezky – povedlo se mi u adaptéru zadní brzdy.

                  • deekay  

                    to je zajimavy, ten naboj by mel mit pruchozi osu ne? takze i kdybys sundal orech tak by to tam melo jit chytit? U hodne naboju to tak je, nevim jestli je v tomdle HOPE nejak specialni.

                    • kubad  

                      přesně má

                      • deekay  

                        Pak zkusit nasadit bez orechu :) A uvidi se treba vic

                        • mpIII  

                          Zkusil jsem – když postavím kolo na zem a zapáčím osou nahoru dolů, tak se slyšitelně a pocitově hýbe.

                          V rámu stejné jako s ořechem.

                          • TJK  

                            tak muzes mit zmetek se spatnou dirou pro osu… moc velkou

                            • mpIII  

                              Náboj nebo rám? :0)

                            • deekay  

                              Zase by se to melo stahnout tak ze by to rozhodne po hozeni kola na zem nemelo rachtat…i kdyby byla dira vetsi

                              • Lister  

                                Pokud je tam drobna vůle tak to rachtat bude.

                                Zrovna včera jsem dotahoval povoleny zadní náboj, hezky to cvakalo pri záběru a ta vile tam byla dost cítit i kdyz ve skutečnosti se se zadním kolem dalo pohnout tak o 1mm (myslím na obvodě).

                                Stejně se projevovaly Navíc kola když se povolily.

                                • deekay  

                                  To nejak nechapu. Kdyz stahnu trubku sroubovym spojem mezi dve desky, tak to na koncich bude drzet trenim i kdyz bude sroub mensi nez vnitrni prumer trubky. Neco mi unika?

                                  • Lister  

                                    To já taky nechápu technicky tomu rozumíš ty :-D

                                    Jako samozřejmě nějak tuším, že tenhle náboj to má jinak než můj a stahuje se to pomocí sevření v té zadní stavbě, zatímco u mého se vůle vymezuje pomocí závěrné matice, jen jsme popisoval že po uvolnění se to chová úplně stejně. takže dle mého je vadný náboj a i po stažení tam zůstává vůle – vadné ložisko nebo nějak špatně vyfrézovaná osa (v náboji, ne pevná osa rámu), která to prostě nesevře a pak to muže dělat tohle.

                                  • vojtechposmourny  

                                    Tak ono to nesedí jen natupo na koncích náboje, v rámu je u 142×12 a i u 148×12 osazení, do kterého to zapadne, ne?

                                    Takhle to bylo u 135×12 a 150×12.

                                    • deekay  

                                      Jasně ale kdyz to stáhne nemělo by rozhodně nic rachtat. Jestli to zase nebude zlomená osa naboje, to Hope umí 

                                      • vojtechposmourny  

                                        Pokud se nepletu, má ty kola nový, nejetý.

                                        • Lister  

                                          To u Hope nic neznamená :-)

                                          Nový zadní CNC obráběny a dost drahý adaptér na brzdu křivý a rok pískání, tak jsem se naštval a koupil za pár korun hnusný Shimano a je klid.

                                          • Atilla  

                                            Made in UK:)

                                          • mpIII  

                                            To chce rám se 180 PM a je pokoj ;0)

                                            • Lister  

                                              Ani nemluv. Jedna z věcí která mě tam štve.

                                              Ale zase až zhubnu na 50 kilo tak tam můžu dát 160mm :-P

                                              • mpIII  

                                                Zase to nevidím tak černě. Mě trošku vyděsilo, jestli se tam Hope kotouč nacpe přes nýty. Je to tipťop na milimetry…

                                        • deekay  

                                          Ja mel taky hope kotouce nove, nejete a jeden z nich sisaty jak svine :D (ne krivy, ale sisaty…spatne vyrezane na laseru).

                                          Hope stredove slozeni mi zase vydrzelo asi tretinu toho co zakladni shimano za 200. Asi uz od nich nic nechci :)

                                          • mpIII  

                                            Jo, toho že mám jeden šišatý jsem si všiml taky :-D

                                            • deekay  

                                              Dej pak schvalne vedet co bylos tim nabojem, docela me to zajima, co se tam mohlo zprasit. Teoreticky by to melo byt blbuvzdorne

                                          • Lister  

                                            Chtěl bych oponovat s brzdama, ale raději nebudu, ať si je neposeru – to by mohlo bolet, nebo taky nemuselo ty by už záleželo… :-)

                                            • mpIII  

                                              Brzdy jsou super, krásné, brzdí, dobře se dávkují, podporují všechny standardy řazení a pak jsou taky krásné :0)

                                      • mpIII  

                                        Nevím čím to je, ale rámem to není. Zkoušeno jiné kolo (obouchané 4 roky jeté testovací WTB kolo) a žádný vakl. Naopak moje kolo v jiném rámu (Norco Range) a vakl úplně stejný.

                                        • Lister  

                                          Tak vem kolo a otriskej ho o hlavu tomu, kdo ti to stavěl

                                          Sorry Davide ;-)

                                        • MirosPikos  

                                          Víš čím to je, nábojem. Reklamace ať to řeší někdo jinej. Radši užívej počasí.

                          • mpIII  

                            Teď jsem to samé zkusil se starým kolem taky s Hope Pro 4 nábojem (jen neboost) a tam se osa bez ořechu ani nehne. U nového osa slyšitelně cvaká.

                            • MirosPikos  

                              To vypadá na rozborku náboje. Čistě teoreticky podložka u zubatky pod ořechem ti nechybí? Ikdyz ani tato absence by neměla plodit vůli v celém náboji.

                              • mpIII  

                                Podložka nechybí…

                                U nového náboje mi přijde rozborka jako nesmysl. Tohle je spíš na reklamaci náboje.

                                • TJK  

                                  tu osu si uz stihl vypodlozit a zkusit utahnout?

                                  • mpIII  

                                    Nemám čím to vypodložit… zkusím si půjčit jiné zadní kolo

                                    • TJK  

                                      podlozka do kliky pod pedal? myslim ze by to melo jit..

                                      • mpIII  

                                        Jsi génius Tome! Díky, na tyhle podložky jsem zapomněl… Šlo to, dal jsem jí na levou pátku pod rws osu a opatrně utáhnul. Vůle v kole stejná…

                                        • TJK  

                                          tim padem imho vyreseno a problem je opravdu v kole resp. naboji

                                          • mpIII  

                                            Ještě si to potvrdím tím jiným kolem a pak se uvidí co dál. Každopádně díky za pomoc ;0)

          • mpIII  

            A to zjistím jak?

            • kubad  

              to netuím, prostě osa to musí stáhnout, otázka je jestli to osa stáhne, :D

              • mpIII  

                Asi by to chtělo zkusit jiné zadní kolo.

              • mpIII  

                Ještě mě napadá – co když osa dosedne na tu matku držící patku? Pak by to už dál nestahovala. Když šroubuju osu do rámu bez kola, tak se páka zastaví, přičemž je na ní stále vidět kousek závitu.

                • Lister  

                  Nedívej se na závit ale na druhou stranu jestli se osa opře o levou patku a jestli to zadní stavbu stáhne.

                  • mpIII  

                    Zkoušel jsem to teď bez kola:

                    zadní stavba bez osy – 148,4

                    zadní stavba s osou – 147,7

                    • Lister  

                      Takže se to stahuje.

                      Mně jde zadní náboj do stavby hodně natěsno. Máš tam správně všechny koncovky a máš tam ty správné koncovky?

                      • mpIII  

                        Mě tam jde právě dost volně – prostě tam zapadne. Třeba uz 301ky jsem tam kolo musel rvát.

                        Koncovky by měly být správně a správné.

                        • Lister  

                          Stavbu jsi změřil, teď ještě ten náboj.

                          • krabica  

                            a pak to dotáhnout na krev… :-D

                          • mpIII  

                            Tam mi vychází skoro 149. Ale měřím to bajvoko tím druhým koncem šupléry. Nedostanu šupléru skrz výplet tak, aby dosáhla na koncovky. Takže zastrčit „hloubkoměr“ do osy a na druhé straně dorazit na něco pevného plochého přiraženého na koncovku.

                • TJK  

                  no je mozny ze mas kratky zavit resp dotahnes osu o konec zavitu a ne o koncovky… dej pod rws paku podlozku a pak dotahni… pokud bude vakl hledas dal, pokud nebude tak si nasel

    • logoman  

      Dlouho tu nebyla auta :-) … Asi nejvetsi zazitek v zivote. Nikdy jsem nic podobnyho nezazil. Koho auta zajimaji, doporucuji se na NS zajet podivat. Trat je nazivo zcela silena, videa ji delaji tak z 30% spravedlnost :-)

      Vozovy park lepsi nez na autosalonech.

    • vojtechposmourny  

      Takovýhle auta jsou tam běžná nebo měli nějaký sraz?

      • TJK  

        imho bezne

      • logoman  

        Ty „obycejny“ track day auta, jako porsche GT3, mercedes AMG GTR, Mclaren, Jo. Ale treba Senna, Gumpert uz bylo hodne exoticky. Jsou tam neuveritelny auta, koukal jsme jak to maji lidi poladeny. Vykuchany M3ky vsech generaci, uzasny.

    • sjusko  

      Mám takovej dotaz na sedlovku KS LEV Integra, při dosednutí zajede tak o 2–3cm, je to na výměnu nebo to lze nějak vyřešit? Zkoušel jsem to nafoukat na max. a nepomohlo to.

      Co místo KS LEV pokud to neopravím? Je to na MK11.

      • Atilla  

        rozebrat odvzdušnit a bude ok

        • sjusko  

          Rozebrat patronu? Je to nějak náročnější? Nikdy jsem ji nerozebíral tak vůbec netuším co a jak.

          • MnemonicJ  

            Jo, rozebrat patronu. Poprvé mi to zabralo třeba 40 minut, potřetí necelých 20. Není to nic složitýho, neboj se toho. Přesně ta snadná rozborka je důvod toho, proč nechci měnit sedlovku :) Rozebíral jsem to podle tohoto návodu: https://forums.mtbr.com/…-899659.html

            • deekay  

              jj hlavne, ze KS meni cele patrony…vubec neservisuji a pak oprava, pokud uz neni v zaruce stoji ranec.

              • MnemonicJ  

                V době kdy jsem to řešil, stála ta patrona asi 80USD. Jak je to teď netuším. Nicméně na opravě není nic složitého a sedlovka chodí skvěle.

                • deekay  

                  Katmar si uctuje za vymenu patrony 3000kc…driv asi 1800Kc. Jinak souhlas, neni na tom nic slozite a nechapu proc to neopravuji. Nebo aspon nedelaji vymennym zpusobem, das starou, my ti dame repasovanou za nakou rozumnou cenu. Kdyz uz maji produkt ktery je technicky nedotazeny a nebyli schopny s tim za tech par let udelat ani prd.

                  • MnemonicJ  

                    Aha, tak to je docela raketa. Určitě by se to dalo řešit jak píšeš. Pokud to člověk umí, tak je to práce na 20 minut a jako služba zákazníkovi je to myslím zajímavý. A po výměně jich určitě pár mají, takže by to asi problém nebyl. Mám sedlovku nějaký tři roky, jednou v zimě se mi stalo, že se zasekl ten pístek, který přepouští olej. Po servisu jsem si řekl, že díky snadné údržbě si sedlovku nechám, dokud to půjde.

    • TJK  

      poradte at to nemusim hledat..

      odkud nejlip rychle sehnat FOX 36 stiraky?

      a muzu vidli slozit, namazat zalit olejem do Sramu? Butter + neco na mazani pika/Lyrika

    • Lister  

      Lidi potřebuju vyřešit boty a pedály na silničku.

      Existuje nějaká silniční varianta, ve které se člověk při chůzi nezabije? Jsou třeba nějaké silniční tretry s podrážkou, nebo naopak daly by se na nějaké bajkove tretry namontovat silniční kufry.

      Vůbec se v těch systémech neorientuju, vím že Shimano vyrábělo nějakou silniční verzi SPD ale jestli to ještě existuje…

      Pak samozřejmě look, ale tam se bojím že budu chodit jen po tom kufru…

      Nějaký tip na co se podívat?

      Ještě mne napadla „prasárna“ – v rámci zlepšení kontaktní plochy použít bajkove s ohradkou :-)

      • deekay  

        Shodou okolnosti jsem tohle resil/resim…

        Vysledek je ten, ze stale na silnici jezdim v MTB botech :)

        takze moje postrehy:

        1. na look kufry existuji gumove navleky, da se s tim v celku normalne pochodovat, na dlouhe vylety to ale neni.
        2. ohradka ti nepomuze , spis tuzsi podrazka, jako takova na MTB pedaly.
        3. shimano dela A radu pedalu, coz je silnicni jednostranny pedal pro MTB kufr. Dela se vic typu, napr: (https://www.tsbohemia.cz/…d278721.html?…)

        Nicmene nevim, proc se dobrovolne pripravit o jednu z nejvetsich vychod MTB pedalu a to oboustrannost. (Ano jsou tu jeste silnicni pedlay Speedplay, taky oboustranne, ale cely mechanismus mas na bote a pedal je vlastne kufr)

        1. pak jsem objevil tohle (https://www.rei.com/…eat-adapters)

        Muzes mit silnicni boty a na ne pres adapter nandas MTB kufry pro pouziti s MTB, nebo silnicni A-radou shimano pedalu. Vyhoda, ze k tomu mas i tu „gumovou podrazku“ kolem, takze na tom pujde chodit jako na MTB botech.

        1. pak existuji od shimana turisticke silnicni tretry pro MTB kufr, pokud by ti vadil vzhled zubate podrazky a nechtel jsi adapter. (https://www.tredz.co.uk/…es_98838.htm)

        Pokud ma jeste nekdo nejake postrehy, tak je to fajn tema. Jakozto nesilnicar, ktery momentalne travi 90 procent casu na silnicce to taky uvitam :)

        Co mi ukrutne vadi na silnicncih pedalech je vyjma chuze prave jednostrannost. Najezdim toho dost po semaforech, trackstand mezi autama mi prijde az moc adrenalinova zabava a hlavne casto vubec nejde provest protoze stojim mezi autem a obrubnikem. U bajkoveho pedalu proste jen vyrazim, narazim nohu do pedalu a jsem za krizovatkou bezpecne driv nez 99 procet ridicu staci hodit kvalt. U silnicncih mi to dvakrat neslo teda.

        • krabica  

          Na gravelu používám MTB pedály a tretry s karbonovou podrážkou (Scott MTB RC Lace), nějaký horší přenos „síly“ nepociťuji.

        • Lister  

          Díky moc, prosturuju.

          Mým hlanvím záměrem je zlepšit funkci a stabilitu noha na pedálu ale zároveň abych se v tom nezabil. Žádné dlouhé pochody neplánuju, ale pár schodů v tom musím zvládnout a když se půjdu někam napít nebo si sednout, tak ať neklapu o dlažbu na půl kilometru. MTB podrážka mi v ničem nepřekáží, na vzhled to nehraju.

          Turistické silniční tretry s MTB nášlapem mi moc smysl nedávají, to už radši opravdové sportovní MTB, které budu moci v případě potřeby vzít i do terénu, když nebudu chtít tahat docela masivní enďůrospecifik bo­ty.

          • deekay  

            Co ti konkretne vadi na stabilite s MTB pedalem? Prilis velky bocni vykyv, nebo prave to, ze tretra neni tuha? Hodne na stabilite a funkci prida spravna vlozka do tretry.

            • Lister  

              Jo docela to lítá, ale spíš jsem si říkal, že když už potřebuju všechno vyměnit – tretry jsou mrtvé, kufry taky, pedály mají odježděné hodně, tak proč neudělat změnu. Netvrdím že tam bude obrovský rozdíl, ale prostě když musím měnit vše, tak proč to neudělat pořádně.

              S vložkama jsem hodně laboroval minulý rok, na MTB jsme se vrátil k plochým – asi kvůli širšímu Q faktoru mne to moc tahalo za vnější stranu bérce.

              Na silničku jsem včera zkusil vrátit taky ploché, ale tam mi to úplně nesedí – vrátím tam s větší podporou – kotník se mi propadl moc dovnitř.

              • deekay  

                Tohle naprosto chapu. Vicemene resim to same. Nicmene ja se silnicnima pedalama docela pohorel. Takze nove tuhe boty co jsem si koupil, jsem zase obratem prodal. I pres vsemozne vlozkovani, klinkovani apod jsem to nebyl schopen doladit tak, aby me nic nebolelo. Vicemene bych potreboval tretru, co ma tuhy predek kolem kufru, ale zadek umoznuje trochu prekrouceni vuci predku. Na MTB mam tretry mekci, navic MTB zamek je takovy „vaklavejsi“, takze problem nemam. Kdyz k tomu pridam to, jak me sralo nacvakavani jednostrannych look pedalu na svetlech a ze sem musel nandavat gumove kryty na kufry, abych se nekde nezabil (semtam musim podchodem, na nakych lavkach dodrzuju znacku cyklisto ved kolo apod), tak nejak uplne nevidim pro sebe benefit silnicncih pedalu. Sice narozdil od tebe bych je chtel kvuli vzhledu a tomu, ze to tam proste patri, ale… tech benefitu proti MTB SPD mi zatim prijde hrozne malo, pro nezavodiciho cloveka.

                • Lister  

                  Když se dívám na ty silniční SPD – má to vůbec nějakou výhodu proti klasickým krom váhy?

                  Nedělalo shimano nějakou opravdovou silniční verzi s větším kufrem?

                  Pocit z toho pedálu při jízdě musí být úplně stejný jako na klasickém pedálu, i když možná ta klec kolem může pomoct – zase to by chtělo hodně uzavřeno podrážku co se tam opře – kvůli tomu jsme třeba musel z kola dát dolů trailové nášlapy – mám tak hluboko uložený kufr v podrážce, že nejsme schopný na pedál s ohrádkou našlápnout. Zkusmo jsme pod kufr dával tu velko kovovou podložku, ale to je ku hovnu, spíš bych potřeboval trochu vyšší kufr, ale to se asi nedělá.

                  • deekay  

                    Vyhodu to dle me nema. Viz co jsem psal vyse. Pocit bude dle me stejny. Na CX mam XT pedaly s ohradkou, na silnici XT bez ohradky, pocit je uplne stejny. Akorat ty s ohradkou se mi v terenu lepe „nakopavaji“.

                    Ten silnicni kufr je tak obrovsky, ze nevim jak by kolem toho jeste udelali chodivou podrazku, takze hadam, ze klasika silnicni shimano kufr s choditelnou tretrou existovat nebude. Proto na svoje turisticke silnicni tretry, co jsem hazel vyse davaji SPD.

                  • jIrI___  

                    Vozil jsem XT, pak jsem z rozmařilosti vyzkoušel PD-A600 a po nějaké době se vrátil zpět na XT, protože A600 mi kromě zhoršeného nastupování nic jiného nepřinesly.

                    • mr.antik  

                      Taky ta. Sice na silnici vozím XC Time, ale cokoliv mi přijde pohodlnější, než mít nohu 100km přibetonovanou k pedálu

                      • deekay  

                        To myslis ted jak? jako ze ti vadi i ty XC Time? Nebo ze ti vadi silnicni a proto vozis na silnici XC pedaly?

                        • mr.antik  

                          Aha, myslel jsem že ty A600 jsou silniční jakože SL. Tak nic.

                          Měl jsem Shimano SL pedály (něco na úrovni Shimano 105) na nějakých základních shimano botech s plastovou podrážkou. Teď mám XC Timy a nějaký rozdíl v přenosu sil nepociťuju, ale velké plus je přijemná boční vůle na pedálu.

                          Nicméně s tím blbým chozením ti to nepomůže, chodí se tím kovovým kufrem asi ještě hůře než tím SL, takže by to chtělo nějakou XC závodní botku.

                          • deekay  

                            Jasny uz chapu. No zatim jsem dospel k tomu, ze mym kolenum taky lepe dela MTB SPD, nez Look KEO system.

                            S blbym chozenim by pomohla u silnicncich treter prave ta redukce na SPD ktera ma po stranach vpredu „podrazku“ jako u MTB bot. Pak nechodis po kufru.

                            https://www.evanscycles.com/…ers-EV148476

                            • mr.antik  

                              já osobně to neřeším, nějak se z paneláku vymotám těch 10m po dlažbě a pak nikam nechodim :-)

                              • deekay  

                                Ja prave jo :) Nejsem ten typ, co u baraku sedne na kolo a pak zase u baraku sleze :)

                            • mastihuba  

                              To preci řeší seda nebo cervena varianta, pokud potrebujes víc, tak bych se zamyslel nad nastavenim posedu a stylu šlapání, to už musis byt jak kačer na pochodu :)

                              • deekay  

                                Ja nepotrebuju vykyv do stran, ten je dostatecny i u silnice, potrebuju spis variabilitu varusu v prubehu otacky.

                                • mastihuba  

                                  Zkus to česky, takhle nevim jestli mi nadavas. :)

                                  • deekay  

                                    Nepotrebuju vykyv kdyz se divas na kolo zvrchu, ale aspon trochu volnosti (at uz na pedalu, nebo v tom ze bota neni extremne tuha) pri pohledu zepredu.

                                  • mastihuba  

                                    Podle toho vobrazku bys potreboval ohnout kliku pod tác.

                                    • deekay  

                                      Vicemene. Proto mi sedi maly Q factor na silnici a CX oproti MTB. Ale v tom problem neni, v te spodni uvrati to vypodlozkuju, ale pak mi to zase taha za kotnik ve vrchni. Nenasel jsem s tema silnicnima botama kompromis. Precijen MTB se trochu vaklaji zestrany nastranu, jak nemaji tek velkou zakladnu.

                                      • krabica  

                                        To já mám levou normální a pravou do X, potřebuju velký Q faktor, tak +1cm. :-) Ted' jsem delší dobu jezdil na platformách a ta svoboda, dát si každou nohu dle potřeby, byla super, až mi z toho namáhání začalo lupat v ložisku pravého pedálu. :-D Budu si muset koupit ty prodlužovací nástavce na pedály…

                                        • deekay  

                                          Ja prave z platforem utekl, protoze jak jsem si pokazde naslapl jinak, tak nekdy vylozene spatne a pokud pak prisla prudka stojka, kde jsem sel na silu a blbe doslapl, v koleni pichlo a tyden jsem nechodil :) Ale proste mam koleno rozhaseny, vim to :)

                                          • mastihuba  

                                            To mate právě rozmrdany z těch zlozvyku. :)

                                            • deekay  

                                              Jako z platforem? Ne, ja to mam rozmrdane z urazu palce u nohy :) Za ty roky, co mi poradne nefungovala klenba protoze palec neposkytuje oporu tak se to preneslo spllu s vekem do kolene :)

                                            • krabica  

                                              Jestli tím zlozvykem myslíš rozsekané koleno na motorce, tak to sedí. :-)

                                              • mastihuba  

                                                Tady ty veci dou ruku v ruce. Ja mam sesroubovanej kotnik z fotbalu a da se rict ze se snazim slapat rovně. kvedlanim tomu podle mne nikdo nepomaha a jen vytvoří další problem.

                                                • deekay  

                                                  To je na jednu stranu pravda, nadruhou nemuzes neco premahat tam, kam to nejde fyziologicky :)

                                                  • Lister  

                                                    Pokud to někam nejde tak to většinou není fyziologické :-)

                                                  • deekay  

                                                    Tak ok, pouzivam spatny termin. Tak patologicke? nevim. Proste myslim, ze kdyz ti narostou nohy do O, nema smysl se snazit rvat kolena k sobe.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Ono to ale většinou není tak rovnou narostlé, ale způsobeno nějakou dlouhodobou chybou těla, která vzniká mnoho let špatnými návyky.

                                                    A většinou to jde řešit, ale je to na roky pravidelného cvičení (a hlavně musíš přesně vědět, co máš napravovat). Nohy do O, X a podobné problémy jsou většinou způsobeny už chybou někde jinde a to kyčle + chodidla + postavení trupu. Tedy samozřejmě nezačneš jen tlačit kolena k sobě (když máš nohy do O), ale musíš řešit tu příčinu a kolena pak půjdou pomalu a jistě k sobě.

                                                    Já takhle v rámci rehabilitace patelární šlachy postupně teď srovnávám spoustu problému na těle, které už mám ani nepamatuju od kdy (v 18 letech jsem už měl). Např. výrazně jinak vytočenou patu levé a pravé nohy (pravou mám výrazně více dovnitř než levou) a je to způsobeno celou řadou příčin (zkrácení na trupu všeho možného a to velmi nerovnoměrně, jedna strana daleko více než druhá, chyby v bederní části zády, kyčle a nakonec i ta chodidla a klenba).

                                                    A samozřejmě nešlo při jízdě začít rovnou tlačit paty kde mají být, ale jak postupně řeším příčiny, tak to pak jde i za jízdy postupně zlepšovat (nejen pozice chodidel, ale celého těla).

                                                  • deekay  

                                                    Jasny. Ale jde o to ze tezko to budu mit z par hodin jezdeni na plaftormach jak psal mastihuba :))

                                                    Ja vim odkad pochazi moje problemy, opravuju je, ale jezdit chci ted a ne za 5let az se to trochu porovna.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak to je jasný, že z pár hodin na platformách to není.

                                                  • mastihuba  

                                                    Ja nikde nepsal že to je za par hodin na platformach :)

                                                  • deekay  

                                                    Pardon, spatne jsem tedy pochopil :) Z ceho ze to melo tedy byt? :)

                                                  • mastihuba  

                                                    tady jsi mi na to odpověděl, tak teď nechápu na co se ptáš…

                                                    ja psal že většinou se to buduje dlouhodobě nějakým zlozvykem obecně… prostě z nějakýho důvodu tomu uhýbáš a kurvíš něco jinýho

                                                    ja to mam rozmrdane z urazu palce u nohy :) Za ty roky, co mi poradne nefungovala klenba protoze palec neposkytuje oporu tak se to preneslo spllu s vekem do kolene

                                                  • deekay  

                                                    ok, ja myslel ze „To mate právě rozmrdany z těch zlozvyku. :)“ je reakce na platformy, protoze o nich byl prispevek predtim. :)

                                                  • scret  

                                                    :)

        • MlokCZ  

          Zkusil bych zůstat u MTB treter a Shimano SPD a vzal pedály s co největší oporou.

          Konkrétně bych zkusil:

          https://www.bike-discount.de/…edals-847155

          Samotná ohrádka většinou ničemu nepomůže, ale v tomto případě by ta zadní část ohrádky se mohla o botu opírat (je to tak konstruované a bude záležet na konkrétní botě jak dobře to vyjde).

          V každém případě ta plocha vedle nášlapného mechanismu je zase ještě o něco větší než u 8020, které jezdím. A už u nich je to super a opora je opravdu znát (samozřejmě pokud to vyjde s botou, aby se tam opravdu opřela, ale tady by to vyjít mělo skoro vždy, u Spešlů Rime Expert se tam bota opravdu opírá).

          Taky mohly vyjít dříve, na podzim jsem kupoval na 3 kola 8020. Tak se mi nechce to hned měnit na M8120, i když se mi tedy moc líbí ta opěrná plocha.

          • deekay  

            Ja mam zkusenost, ze pokud mtb tretry chvili pouzivas, tak se pak uz u jakehokoliv MTB pedalu opiraji jen o kufr. Ta guma podrazky se proste oslape a odrbe. Osobne mi ta vetsi plocha fungovala vzdy jen chvili na zacatku (prvnich par tisic km tech bot).

            • Lister  

              Ono fakt záleží jak je to konstruované.

              Ty pedály co píše mlok mám doma, tady XTR, ale to vyjde nastejno a je to přesně ten pedál, de kterého některé tretry nejsme vůbec schopný nacvaknout – podrážka se tak moc opírá, že když už se mi ho tam podaří narvat, tak se s tím skoro nedá pohnout a vycvaknutí je taky dost komplikované.

              • deekay  

                Me sly blbe nacvaknout, kdyz byly tretry nove – ted je mezi podrazkou a pedalem viditelna vule :) Sedi to na kufru.

              • MlokCZ  

                Pokud by v tom místě podrážku hodně odrbal, tak sedět přestane. Ale jak reaguju níže, mně se tam tedy nijak více neodrbává.

                U těch 8120 by ale mohl být navíc kontakt ještě i směrem dozadu o tu ohrádku. Takže nejen lepší boční stabilita, ale zlepšilo by to přenos síly i pro ne super tuhé tretry.

                A dnes ty nejtužší tretry na trhu nemusí každému sednout. Ty musí sedět na noze mnohem lépe než měkčí tretry, jak nedovolí pak už žádnou deformaci. A to se obtížně hledá.

                • deekay  

                  Ja jsem bohuzel presne pripad, kdy mi tuhe tretry vubec nesedi.

                  • MlokCZ  

                    Já teď také cíleně vozím ne moc tuhou podrážku. Rime Expert mají tuhost podrážky jen 7 (dle označení Spešlu, kde ty extra tuhé karbony jsou 11+) a vyhovuje mi to teď maximálně. Zvlášť co mám problémy s patelární šlachou, tak to bylo s extra tuhou podržákou ještě horší.

              • mpIII  

                Trochu se vmísím do diskuze – nedávají přesně z tohodle důvodu k pedálům podložky pod kufry? Myslím, že jsem to někde viděl.

                • MlokCZ  

                  Ano dávají. I třeba 8020 už mají přibalené 1mm podložky pro boty, které mají moc vysokou gumu na podrážce. Ten 1mm navíc ale už může být zase i moc, pro ideální stav by to chtělo jemnější ladění.

                  Některé šlehače pak zase mají výměné ty dosedací plochy na pedálu s různou výškou.

                • Lister  

                  Ano a jak píšu výše je to úplně nahouby řešení. Kdyby to byla opravdu podložka pod kufr, kterou bych si představoval tak, že by měla přesnou velikost kontaktní plochy kufru a tvarování takové že by ozubení kufru zapadlo do ozubení na podložce a z druhé strany by zase bylo ozubení pro zakousnutí do podrážky, tak by to bylo fajn, ale nic takového asi neexistuje. Zkoušel jsem i kufr podlepit nebo podložit něčím měkkým, ale to bylo asi ještě horší.

                  Nebo vyšší kufr – což asi taky neexistuje.

                  Asi je to tím že vozím kufr hodně vzadu a tam bývá podřážka vyšší.

                  • deekay  

                    Presne takhle tvarovane podlozky jsem ted dostal ke kufrum. Doma nafotim.

                    • Lister  

                      No nekecej. Že bych pořádně prohledal krabici od posledních pedálů…

                      • deekay  

                        YL8098030 tohle je označení těch podložek

                        • Lister  

                          No nekecej že si zase jednou vymýšlím nějakou blbost co se určitě nedá sehnat a ono to ve skutečnosti existuje :-)

                          Bohužel v mojí balení nebyly. Kdyby ses těch svojich chtěl zbavit tak bych fakt měl zájem.

                          • deekay  

                            Aji bych ti je klidne poslal, ale jelikoz soucasne MTB boty jdou dohajzlu, tak nevim jestli na novych nebudu mit stejny problem jak ty a nebudu je potrebovat. :(

                            Jinak ja to dostal k XT pedalum, co jsem kupoval letos v naky akci na alze :D

                            • mpIII  

                              Taky budu potřebovat nějaké boty, ale nevím, které by nahradily současné Lake MX165. Mám je tak od roku 2009 a zatím jediné co se jim stalo je to, že praskla tkanička.

                              • deekay  

                                Akorat vyssi model lake. Nebo to same. Me bohuzel lake nesedi na pate, vyzouvaji se. Jinak super obuv.

                              • Lister  

                                Na silničce dojizdim taky Lake – MX 170 s kolečkem na patě. Ale už jsou úplně KO, taky je mám hodně přes 10let. A asi budu brát znovu. Je to širší verze, nevím jestli je pořád dělají ale mám spíš pocit že časem k nám už vozili jen ty širší verze…

                                • mpIII  

                                  Jo, asi je taky vezmu znovu, jen půjdu do nějakého z vyšších modelů. Pokud zase vydrží 10 let není o čem dále přemýšlet.

                                  Ty současné MX168 mám myslím taky ve verzi wide. Mám širokou nohu a vysoký nárt, takže mi úzké závodní tretry nikdy neseděly. Potřebuju bačkůrky. :0)

                                  • deekay  

                                    Ja mam sirokou nohu nizky nart, jeste horsi kombinace, proto se mi lake asi vyzouvaji, jsou delane na vyssi nart.

                                    Zatim asi nejlepe mi sedly Specialized Torch 3 (silnicni)

                                  • Lister  

                                    Dívám se na to a tak na pohled se mi líbí 175 nebo 176 – ty mají krom kolečka jeste jeden pásek.

                                    Ale kdo ví co se u nás bude dát sehnat.

                                    https://lakecycling.com/…76-wide-2019

                                  • Lister  

                                    Nemá někdo porovnání Lake a Giro – jestli je podobné číslování případně jak je na tom šířka?

                                    Dívám se na ně a některé vypadají sympaticky.

                                    • deekay  

                                      Giro – celkove na utlou nohu, rozhodne ne na „hranaty“ hobiti tvar nohy vpredu.

                                      Lake – vyrazne sirsi a na vyssi nart, bohuzel i mensi projmuti na patu a celkove i vzadu volnejsi. Vyzouvaly se mi.

                                      • krabica  

                                        Nevíš, kdo dělá boty pro ploutvonožce? :-) Široká špička, úzká pata, nízký nárt…

                                        • deekay  

                                          To je presne co hledam a zatim nejblizsi tomuhle zadani ze silnicnich byl asi Specialized Torch 3.

                                          Ono to chce vybirat konkretni model, casto se to lisi v ramci vyrobce.

                                          Vyzkousel jsem hadam snad uz 90 procent hlavnich zancek, co je k mani v CR. :))))

                                          Jeste byla fajn Bontrager Velocis, ale potreboval bych pulcislo, coz se sem nevozi.

                                          Jinak z bajkovych hadam, dle tvaru( ale nezkousel jsem), ze by mohly sednou S-works Recon.

                                          Treba Bont ma sice fajn tvar predku, ale mene pohodlnou botu jsem snad na noze nemel. Vlozky maji priserne a ta tvrda karbon vana je jak vozit drevaky. Problem ovsem je ze maji hodne volnou patu. Celkove je to tedy spise pro lidi s celkove sirokou stavbou celeho chodidla.h

                                      • Lister  

                                        Giro dělá tři verze bot. Klasiku, HW a pan HW+

                                        Ale úplně jsem nepochopil jaky tam je rozdíl. HW má byt asi na širší nohu, HW+ na vysoký nárt, ale už jsem nepochitil jestli je bota i celkové širší. Ty speciální verze jsou po půlkách, klasika jen v celých cislech.

                                        Asi nemám úplně ploutev, lyzaky mi stačí 102mm na šířku, ale nárt mám vyšší.

                                        Samozřejmě botu nejlépe vyzkoušet, ale to je často problém, když už je model tak nemusí být velikost…

                                        Docela se mi líbí

                                        Privateer R HW

                                        https://eshop.progresscycle.cz/…lack-gum-42/

                                        Cylinder HV+

                                        https://eshop.progresscycle.cz/…hv-black-42/

                                        Ze všeho nejvíc by se mi líbily tkaničky, ale ty jsou jen v úzké verzi.

                                        https://eshop.progresscycle.cz/…ce-black-42/

                                        U Lake a tou patou máš pravdu – nejslabší místo boty, ale pociťoval je jen při chůzi, na kole to je v pohodě. Teď v nich jezdit už jen silnici a těch par metru ke kolu v tom vždycky ujdu bez potíží.

                                        • deekay  

                                          Jejnze to HV u Gira je prave jen „vice“ materialu na svrsku. Takze podesev je proste vzdy uzka. Podle me reseni naprd.

                                          S vyssim nartem by ti to mohlo sednou, u mes nizkym je to problem. Ale pro me proste maji blbe tvarovany predek, potrebuju hranatejsi toe-box. Taky v globale nepotrebuju takovou sirku, ale presne ten tvar predku mi uv etsiny bot nesedne, macka mi to malicky.

                            • Lister  

                              K nějakým novým XT pedalum?

                              Pedálu m doma docelamhodne, nové asi budu potřebovat jen jedny, ale kufry budu muset někde sehnat minimálně troje – což si říkám jestli nevyjde líp koupit komplet balení, vytáhnout kufry a pedály prodat

                  • krabica  

                    Takhle se daly ladit Look S-Track, měly přesně tvarované podložky na kufry o různých tloušťkách, které do sebe zapadaly a pak k nim ještě existovaly různé ohrádky.

            • MlokCZ  

              Co jsem koukal na moje jedny opravdu letité tretry, tak v tom opěrném místě mám gumu podrážky v nejlepším stavu a hodně odrbanou v jiných místech. Ale byly ježděny ještě na Timech, kde se to neopíralo při šlapání. Takže ještě nemohu posoudit, jestli se to neodrbe při samotném šlapání.

              Z chůze to ale u mě odrbané nebude a na botech ježděných cca 6tis. km a z toho 2,5tis. km na 8020 pedálech se to zatím opírá stejně jako na začátku, tedy opradu plnohodnotně.

              Tohle bude ale hodně individuální jak dle toho kolik toho nachodíš v tretrách, tak dle konkrétních treter a myslím, že i dle nastavení kufru. Vozím kufry poměrně vepředu, takže má kufr tendenci více čouhat mezi tou gumou (špička tretry se mírně zaobluje a kufr jak je rovný a více vepředu tak ve špičce kufru více vylézá ven).

              A tím pak v reálu chodím více po kufrech než ti co vozí kufr o dost více dozadu posunutý. To je pro chůzi samozřejmě horší, ale je možné, že to pak více šetří tu gumu podrážky v tom opěrném místě.

              A Tobě se opírají pedály o samotný kufr? Ten se mi nikdy na pedálech neopíral vůbec. Tedy na Timech ani náznakem. Tam se opírá vždy zacvakávací mechanismus pedálu po podrážku boty (o tu kde není gumový vzorek). A to tak, že i do tuhé tretry se tam postupně malinko vytlačí a následně tak znemožní rotaci nohy v pedálu (i v tom rozsahu, kde má mechanismus rotační vůli).

              U Shimana jsem se díval jen orientačně se samotnou zacvaknutou botou, když jsem právě kontroloval jak se mi opírá guma podrážky o tu plochu pedálu. A na nezatížené botě se mi ani u Shimana kufr nedotýká pedálu a opírá se zase zacvakávací mechanismus o podrážku. Ten má aspoň nějakou malou plochu a tak se nevytlačuje do podrážky jako u Timů.

              Nemůžu tedy vyloučit, že při zatížené botě plnou vahou se nedotkne až kufr pedálu. To jsem cíleně netestoval (bylo by nutné ve dvojici).

              • deekay  

                Ano me se to opiralo o kufr. Dokonce stare pedaly mely kufr v tele vytlaceny. Doma nafotim. Me se ta podrazka prave ochodila a osoupala. Na novych jsem tam musel mit podlozku ze slabeho plechu udelanou. Mam Shimano XC31 a kufr temer uplne vzadu.

                • MlokCZ  

                  Já zatím nemám vytlačenou ani stopu po kontaktu kufru s pedálem, takže pokud k doteku dojde, tak to nepřenáší moc z celkového zatížení, to by jinak aspoň náznakem už vidět bylo.

                  A také záleží co jsi vozil za pedály. Třeba u 520 ta opěrná plocha je hodně malá, takže si dokážu představit, že tam to snáz odnese ta guma na podrážce i jen opíráním při šlapání.

          • Lister  

            Takže první krok. Neni to teda ten nejnovější model ale třeba to půjde poznat.

            V podstatě mám to stejné co ty a ty novější se mi asi taky líbí víc. Zkusím nové XT na další kolo.

            • Lister  

              Zapomněl jsem fotky…

              Pedály na kole a jak vypadá kontakt s mojí MTB botou – z vnitřní strany se to kryje ještě 2× tolik

              • mirabike  

                kurňa ty kliky, to je nádhera.. to máš celou sadu?

                • Lister  

                  Nee, jenom kliky, ulovil sjem je na bazaru, hledal jsem něco ve 172,5 a když jsme se měl rozhodnout jestli Mirage nebo tohle, tak to těžké rozhodování nebylo :-)

                  Zbytek zůstal stejný…

                  Uvidím jak si bude rozumět 10spd řetěz a 11spd převodníky, zatím mám pocit, že se to spíš trochu pere a je to hlučnější, jestli si to nesedne, tak mám v záloze z původních klik.

          • krabica  

            Když už jsme u těch pedálů, asi budu donucen koupit nové na EN/Trail použití. Uvažuju, že bych vzal Look X-Track Rage EN Plus, které jsou SPD kompatibilní a mají docela velkou opěrnou plochu. Navíc by měly být vhodnější na široké boty, což by mi vyhovovalo. Recenze na ně jsou taky fajn, ale nerad bych se spálil…

      • kubad  

        Speedplay a nový typ kufru je v pohodě na chození

        Boty Bont sednou asi každému dík tepelném tvarování

        • deekay  

          Tak me teda Bonty rozhodne nesedly. Tepelne se tvaruje jen svrsek, ne podrazka a tim ze je to karbonova vanicka mi to prstum. Vetsi velikost byla zase moc velka a vyzouvala se,t akze ne kazdy je s tim kompatibilni :)

          Speedplay bych rad zkusil, nicmene jsem se docetl ze na mestsky provoz nejsou rozhodne to prave (na nakem australskem foru, ze nejsou Sydney friendly :D). Netusim jestli z hlediska zivotnosti, nebo vycvakavani atd.

          • kubad  

            Bont dělá 2 šířky + jdou i boty na míru

            a to tepelné tvarování funguje, udělá to úplně jinou botu

            spedplay a vycvaknutí není sebemenší problém, nacvaknutí taky ne

            • deekay  

              Ja vim Davide, zkousel jsem ted velmi intenzivne ruzne boty. Boty na miru jsou silena cena, to nehodlam akceptovat :)

              Jak rikam, speedplay bych rad zkusil. Akorat nevim jakej by u nich byl benefit proti MTB SPD. Ta stycna plocha taky neni velka, oproti LOOK nebo SPD SL.

    • scret  

      zase nejaky pedaly… samy nezajimavy temata :D

      JInak zpet k autum, vcera jsem jel v Kodiaku Sportline, tzn. auto za cca 1,1mega? No, reknu vam, jako vedel jsem, ze skodovka je navonena bida, ale ze az takova? Vrzajici plasty pri doteku na palubce, vrzajici madla dveri atd. atd.

      Tohle nedelal ani muj 10let starej hnujdai :/

      Motor 190k s automatem, takova pridusena hruza…

      • nitraq  

        Ve škodovkách se prd vyznám, ale není sportline jen designovej paket?

        • mpIII  

          Jj je.

        • scret  

          je, za kterej priplacis… Tzn. byl to medved v automadu, se 190k naftou, pekny alcantarovy RS kresla atd. atd.

      • mpIII  

        V tom by možná bylo lepší Tarraco (ale jen odhaduju, neseděl jsem v tom) – vyrábí se na lince s Tiguanem, takže by mohl být vyrobený trošku lépe.

        Minimálně si ale nebude hrát na to, že je něco víc jako škodovka, takže se mu tyhle nedostatky lépe odpustí.

        190k je udušený a nejede o moc lépe než 150k verze.

        • scret  

          hrozne me to prekvapilo, ten nepomer ceny a vrzajicich plastu… Z ceho jsou ty lidi uneseny, fakt nevim… V moji novy i30 nevrzne lautr nic… A to nemluvim o novym Santafecku…

          Jako designove je ten sportline hezkej, 20ky kola, lakovany plasty, uvnitr hezky, cisty, ergonomicky ok atd. Ale takovej vyrobni ausus jsem teda fakt necekal…

          • mpIII  

            Otázka je, jestli za to nemůžou právě ty 20” kola…

          • mr.antik  

            ty palubky a výplně nejsou jiný proti fábce (ok rozměrově ano). Nemontujou ti jiný lidi. Nejde čekat že to bude nějaký nějaký zázrak.

            • scret  

              pak ale tak trochu nevim, proc za to chtej pres melouna :( hlavne, ze koncernisti nadavaj na korejce… ale ze by takhle vrzala Kia nebo hjundai, to jsem nezazil…

              • kubad  

                ale no :D

                • scret  

                  tvoje 55ka vrzala za jizdy… az me to tenkrat taky prekvapilo, prtze jsem jel asi ve 2 dalsich a ty byly v pohode…

                  Santafecko fakt takhle nevrzalo ani po 10letech jezdeni…

                  • mpIII  

                    Neříkal David, že na tý 55ce měl nějaká obr kola?

                    Vem si to takhle – máme rozjebané silnicie. Všichni dáváme velká kola, snížené a přitvrzené podvozky a pak se divíme, že auta vržou. Mamky Leon jezdí na 15" balonech a nevrže. Můj na 18" kolech a holt si sem tam něco vrzne… Pořád je to auto s cenou od 250 tisíc, tak co můžu chtít?

                    • vojtechposmourny  

                      Tak ne každej má potřebu bejt závodník :-)

                      Prostě si musíš vybrat, buď to bude vypadat, nebo to bude pohodlný. Čest vyjímkám.

                    • krabica  

                      Proto mám na Leon 16" kola. Občas uvažuju, že bych na léto hodil 17¨, ale pak mě to z těchto důvodů přejde. :-)

                      • mpIII  

                        17 jsou rozumný kompromis, byť i na nich se to auto houpe a hrne. 16” nebo dokonce 15” kola už jsou vyloženě na kochací jízdu a nic víc… Vždy se nemůžu dočkat až nasadím po zimě 18tky. :0)

                        • nitraq  

                          Kvůli vzhledu nebo i skrz jízdní vlastnosti?

                          • mpIII  

                            Oboje :0) nic menšího než 18 palců na to nepatří.

                            • nitraq  

                              Sedím v koutě a šoupu nohama s octou na 15:))

                              • kubad  

                                :D

                                mlčím

                                • nitraq  

                                  Ty jsi zas druhej extrém, co? Klidně nemlč:D

                                • mpIII  

                                  Zajímalo by mě jak se na těch 22” to auto chová. Pár jich jezdí po Plzni a vypadá to super, ale co pohodlí?

                                  • scret  

                                    kdyz mas vzduch… tak i 22ky dokazou byt pohodlny…

                                    My mame na jednom aute 21ky a je to pohodlnejsi nez 15ky u stary i30:)

                                  • kubad  

                                    zima 20" leto 22" rozdíl je, ale i ve sportu se s tím v klidu dá, je to fakt tím vzduchem

                                  • deekay  

                                    Pohodli si uzijes v rakvi. Dulezity je aby to drzelo, nenaklanelo se, nenorilo pri brzdeni a neslo nadorazy pri preleteni tech vyvysenych pricnych prahu. :D

                                    • krabica  

                                      Záleží, na co to auto máš, když na zábavu, tak proč ne, ale když jim jezdíš dlouhé štreky na služebkách po našich silnicích, tak potřebuheš z auta vylézt svěží a ne zbitý jak pes… :-)

                                      • deekay  

                                        Tohle je pro me CISTE o sedackach. Ve firemnim superbu nevydrzim vic jak 150km na zadnem miste, aniz by me chytaly krece do nohou.

                                        V kamosove stary W124 s priplatkovyma sicnama jsem byl schopnej sedet 1000km a vylezt naprosto svezi a to to byla stara plecka.

                              • mr.antik  

                                zas můžeš vozit nizký tlaky a užívat si naše rozbitý cesty

                        • krabica  

                          Já ti nevím, s lehkou 1.2 ten problém nepociťuju, většinou mi stejně rychlejší průjezd zatáčkou nedovolí provoz… :-)

                          • mpIII  

                            Na 17” kde to v zatáčce začne plavat ve 140 je to na 18” v pohodě i ve 170ti.

                            Ale uznávám, že to je trochu nefér srovnání letní Bridgestone Potenzy 225/40 R18 vs zimní Pirelli Winter Sottozerro 3 225/45 R17. A to ty Pirellky jsou výborné gumy.

                            • krabica  

                              Tak rychle mimo dálnice nejezdím a tam jsem na ten problém nenarazil. :-)

      • Lister  

        Kde sjou doby textilních vyplní dveří a mekčených plarů, všude kde se dotýkáš.

        Když si vezmu jak vypadala jedničková oktávka, tak je to fakt posun, ale zase co si budeme namlouvat, je to u všech hodně podobné.

      • vojtechposmourny  

        Vrzajici interier Kodiaka je na youtube evergreen :-)

        Jinak nemusis chodit mimo skodovku, treba jednickova fabie mi prisla kvalitneji navrzena a smontovana nez ty dve generace po ni. A treba i rapid.

    • goofy  

      Když už se tu řeší nějaké normální věci a ne kola, tak dneska skoro 5 hodin v tomto krasavci…

      • Lister  

        Hmm, kolik tě těch 5 hodiny stálo na benzínu? :-)

      • mpIII  

        Jak by řekl kolega – to je nahovno, nemá to držení v pruhu, adaptivní tempomat ani automatická světla. Prostě odpad. :0)

        Já bych se v tom moc rád svezl, ale nejsem si jistý, jestli bych to uřídil…

        • Lister  

          Kolega má recht, taky kdo normální se baví řízením auta :-P

          • mpIII  

            Kolega je v tomhle mimoň. Nejraději by byl, aby to jezdilo samo, ale mělo to tak 800 koní, aby nemusel dávat Plzeň – Brno za dlouhé 2,5 hodiny.

        • goofy  

          No musím přiznat, že jsem se vozil. Uřídit tohle bych měl asi problém a ze začátku bych se jen tak vozil bez odhadu, a nevyužil ten neuvěřitelný grip motokáry.

      • logoman  

        Super, ja mam zkusenost s exige 260S. Neuveritelne syrove auto. Mit tech 100k Eur, asi bych se rozhodoval mezi timto a caymanem GT4. Na ringu jsem byl vozen v Giulii QV (rychlejsi nez oboji), ale je to tezke a ma to vysoke provozni naklady, i majitel rikal, ze si priste poridi sportak. Vepredu to melo pirelky trofea, to fakt drzelo jak na kolejich :-) … (ta guma ma nova na vnejsku tak 3mm :-D …)

        • mpIII  

          Mě se asi víc líbí Evora GT410 Sport než Exige, přijde mi taková použitelnější na běžné ježdění.

          Ale 911 prostě u mě pořád vede a žádné auto na tom nikdy nic nezmění: https://www.autorevue.cz/…ageFull.aspx?…

          Cena ovšem stále brutální. I když se člověk hodně krotí, tak přes 4 miliony je hned.

          • logoman  

            Jo krásný ale jen ty monstrózní gumy budou stát šílenou palbou. Já bych chtěl sportak na okruhy a tam radši exige, je lehčí.

          • goofy  

            Tak tyhle auta nejsou na úplně běžné ježdění, ale jinak kámoš s tím teď jel road trip po Rakousku a Itálii, najeli 2000 km za pár dnů a pohoda. My jsme dneska najeli přes 500 většinou po okreskách, a pohodička. Nejsem nijak dobitý. Je to až překvapivě pohodlné. Jen se do toho leze jak do taknu no. :-)))

            Jinak kámoš měl před tím 911 GT3 a to se moc nedá srovnávat. oproti Exige působila jako velká těžká kráva. Tohle je oproti 911 mrštná nabušená motokára, která se s tebou nepáře, když to někde neodhádneš. :-)

      • wilda81  

        5 hodin? To mi smrdí kolonou do Prahy :))

        • goofy  

          Kolonou naštěstí ne, ale celkem prázdnými okreskami. ;-)

          • wilda81  

            Super.

            A co večerní program? Spokojenost? U mě maximální stejně jako minule. Vracet se ale fakt nebyl dobrý nápad. Sice jsem o nic nepřišel, ale v práci jsem ráno dost trpěl. Vlastně ještě teď mě trochu bolí hlava. :-)

            • goofy  

              Večerní program parádní… Já si zase říkal, jestli nebylo lepší jet tím vlakem, protože jsme šli ve 4 spát a rano v 7 budíček na vlak… No nevstávalo se moc dobře… :-)))

              • wilda81  

                Hmm, tak mě máti v mládí říkala, že i prase ví kdy má dost :))) Ale chápu. Zůstat na místě, tak taky ještě někam skočím.

                • goofy  

                  No ono se to sešlo ještě s tím, že baba od jednoho kámoše, který by jinak jel s námi, během koncertu porodila… Takže se trochu slavilo. :-D

          • deekay  

            Sme dneska okolo ty cerveny nadhery jeli na obed :D

    • mpIII  

      Je to pěkný, ale 1 250 000 je už trošku moc… ale ten volant v alcantaře prostě potřebuju!

      • kandik psi zub  

        jeden a ctvrt mice za todleto?

        https://www.youtube.com/watch?…

        to nezachápeš.

      • deekay  

        Volant v alcantare jedine na jezdeni s rukavicema :) Jinak to hezke moc nevydrzi, rychle se to umasti.

        • kandik psi zub  

          hlavne volant v alcantare je zalezitost par tisic napr ve volantechu

          • mpIII  

            Přesně tam ho chci nechat pošít až se mi tenhle ohmatá

          • mr.antik  

            v čem je lepší volant v alcantaře proti kůži? Pozn. nejsem vegan.

            • kubad  

              neklouže :)

              a je příjemnější na dotyk

              • mr.antik  

                tak to já právě bych rád kůži, když teda není naleštěná jak psí kulky tak mi přijde že to proti plastu taky neklouže

      • scret  

        alejo, je to hezky… ale za ty prachy?

        • mpIII  

          Tak v ceně jsou Brembo vrtané plovoucí 370mm kotouče s pevnými třmeny (příplatek u normální Cupry 70 tisíc), skořepiny (30 tisíc), karbon paket (u normální cupry 50 tisíc) a pak tam máš nějaký sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami, který nedostaneš do normální Cupry.

          Takže když to všechno nasčítáš, tak se i u normální Cupry dostaneš vysoko.

      • nitraq  

        Asi mám problém se znáčkem na kapotě a volantu. Prostě seat za míč a čtvrt, byť to je raketa, to mi nepasuje dohromady.

        • vojtechposmourny  

          Když může být Škodovka za stejnou cenu, tak proč ne Seat?

          • deekay  

            Tak skodovka je taky nesmysl :)

            Ono dneska je to jedno, ale historicky ma Seat proste povest levneho smecka sesroubovaneho cikanama.

            Me by to bylo jedno dneska si hrat na znacek je nesmysl, vsechny auta jsou sracky :)

            • scret  

              tak tak, vsechno je to dneska stejnej kepl a ta presvedcena povysenost nekterych koncernistu je az smesna:)

            • vojtechposmourny  

              No jasně, ale vem si, jakou historickou pověst nají třeba Kia a Hyundai. A taky mají dnes v nabídce auta přes 1M.

              • scret  

                problem je v tom, ze zatimco korejci meli driv blbou povest, tak dneska jejich kvalita je uplne jinde… Urazili velky kus, at se nam to libi nebo ne. A jsem zvedavej, kde budou za dalsich par let…

                • goofy  

                  Jo jo… Kámoš dělá kvaliťáka v Hjundeji, a bohužel musím souhlasit. Ale uvidíme kde ty auta legislativa do ještě větší prdele.

                  • krabica  

                    Co jsem slyšel, tak jejich kvalita je je stejně mizerná, jako u ostatních automobilek… :-) Známí dělají hlavně u dodavatelských firem do automobilového průmyslu a když přijde kryze, tak se najednou hodí i díly, co neprošly výstupní kontrolou, nebo se provizorně upraví díly z jiného typu. Vše na žádost autombilek včetně BMW…

                    • goofy  

                      To sice jo… Ale slícování karoserií a plastů uvnitř má teď Hjundé asi lepší.

                  • mastihuba  

                    Jo? A co ty jejich katalizatory co se rozpadaji po 100k a kurvi motory…

                • mr.antik  

                  už dělaj nějaký rozumný motory?

                  • scret  

                    co je rozumnej motor? Alejo, objektivne musim rict, ze koncernacky TSIcko by melo asi nejspis nizsi spotrebu…

                    • mr.antik  

                      Jo myslim něco tichého, menší objem rozumný výkon/spotřeba na úrovni 1.2 či 1.4 od koncernu. A ne nějaká 1.6 se spotřebou 8l, co sice najede motor půl milionu ale zbytek auta se mezitim rozsype.

                      • scret  

                        ted maj 1,4 turbo, 140k… Spotreba, no, jezdim s tim cca za 7:) Na klobouka dokazu jet za 6 anebo taky kdyz na to slapu tak klidne za 9:)

                        • mr.antik  

                          Tak to už jde…

                          • scret  

                            jinak treba 1,6 T, ktery maj v Tucsonu, tam tusim cca 170k… a ten samej motor ma zrejme i Proceed, kde to ma kolem 200k? Bohuzel to nedavaj do i30:(( Ta ma pak az v Nku 2,0T a 270k ± Jenze jenom hatch nebo fastback:(

                            Ideal by se mi libilo mit tu 1,6ku v i30ce…

                • deekay  

                  Korejci sli nahoru, ostatni dolu, tak se to potkava. Ja uz bych si fakt dneska hral jen na to jestli se mi to dobre ridi nebo ne a na znacek na kapote kaslal.

                  Dneska asi kdybych mel brat naky normalni auto, tak mazdu 6, benzin, manual. A bylo by mi uplne jedno, ze treba kocnern s TSI ma vetsi vykon a muzes si tam nakonfigurovat takovou a makovou vybavu, nebo ze korejec ma lepsi pomer cena/vykon.

                  • scret  

                    presne tak…

                    • deekay  

                      Jinak jeste k tomu koncernu. Vcera jizda s Octavia 1.5TSI DSG.

                      To auto ABSOLUTNE NEUMI RADIT :D

                      Nevim kdo rozhodl ze ta prevodovka bude mit takovy program, jaky ma, ale i na rezim sport, nebo v M („manual“ razeni) je to peklo.

                      Jedu na 6 po dalnici, chci rychle predjet kdyz je v levem chvili misto. 2× kliknu pakou aby to tam koplo 4, dupnu na plyn a …cekam :D RIkam si ok, nejdriv ho necham zaradit, mozna je zmateny ze jsem moc brzo dupl na plyn. Druha zkouska kousek dal…zase cekam. Ta prevodovka podrazuje vyrazne pomaleji nez treba klasicka hydrodynamika v merglu. Urcite to technicky umi lepe, takze jen nakej mamrd rozhodl, ze to bude takhle naprogramovane.

                      A libovolny automaticky rezim je uplne na vylizprdel.

                      • TJK  

                        tohle bych rekl ze je ciste vysledek ekoteroru v praxi v nicem jinym to neni

                        • deekay  

                          Tak vysledek toho byl takovy, ze jsem jel pak v manual modu po dalnici furt na 3–4, aby to po seslapnuti plynu aspon neco udelalo, cimz jsem zajiste usporil emise, ze :D

                          Protoze normalni mod byl nepouzitelny.

                      • krabica  

                        To mi připomína firemní Scouty, přidáš plyn a nic, tak postupně pořád přidáváš a stále se nic neděje, pak to najednou podřadí o 2 stupně a pošle na kola všech 136 kW. To je pak panečku příjemná jízda… :-D

                        • deekay  

                          To je naprosto presne :D Clovek pak v tom aute vypada jako kdyz absolutne neumi ridit :D

                          • goofy  

                            Hmm… Moc jsem na tu 1.5 chválu neslyšel, a teď definitivně vypadla z výběru… :-D

                            Napadá někoho do čeho teď jít za ± 500 000? Tatík má roupy si koupit nové auto, a jsem z toho v pasti… :-) Ideálně kombík, 4×4 jsme už asi vzdali (tam byl ochotný připlatit).

                      • mpIII  

                        U normálního auta proč ne, ale KURVA proč do sportovních modelů, kterých se prodají desítky kusů dávají tenhle dsg shit? Teď Rasťo Chvála testuje Golf GTI TCR a převodovka tam v manuálním režimu sama přeřadí v omezovači a podřadí při kickdownu… fakt nechápu, kokoti to jsou.

                        To samé Cupra, Golf R.

                        Prý první převodovka v koncernu, která to nedělá je v současné RS4. Ale to je klasický automat s hydrodynamickým měničem. Přitom tohle chování je fakt jenom SW.

                        “Ta převodovka podřazuje výrazně pomaleji než klasická hydradynamika…” no proč asi? Jedeš na 6 a chceš 4. Jenže sudé stupně jsou jaksi na stejné části převodovky. Převodovka má navíc vždy připravený vyšší stupeň na druhé části. Takže očekává 7, ty ale dáš kickdown a ona tam musí dát 4. Takže (a teď mě prosím opravte, pokud to chápu špatně) musí připravit 5tku místo sedmičky na liché části, pak rozepnout sudou spojku, na chvíli sepnout tu lichou pětku a na sudé připravit 4ku a pak jí konečně zařadit.

                        Kdežto hydrodynamická převodovka tam rovnou jebne tu 4ku.

                        Naopak Porsche prý tu PDK má super vyladěnou. Takže to bude i o penězích.

                        • deekay  

                          Ja chapu, rpoc to je technicky pomalejsi ale…PROC, PROC, KURVA PROC :D Podrazeni je dulezitejsi, kvuli bezpecnemu predjeti, tak si necham pripravenej nizsi stupen a ne vyssi a vyssi si pripravim az kdyz se blizim k omezovaci.

                          A pokud se takhle opravdu chovaji i DSG ve sportovnich modelech a navic nektere treba nejdou ani s manualem…

                          potes koste..

                          Jako zakaznik koncernu nejsem a nebudu z vlastni vule (max sluzebak kvuli firemni politice), ale lituju ty lidi co si to chtej koupit.

                          • mpIII  

                            Ano, ve sportovních modelech se to chová jak jsem psal. Řadí to i v manuálním režimu. Takže na hovno. Výjimka je Porsche a jeho PDK. To se ve všech modelech chová správně.

                            SW by určitě to, co píšeš, šlo udělat, ale otázka je, jak nastavit zóny, kde by se „přepínalo“ připravení nižšího/vyššího stupně. Určitě by se našla tuna hnidopichů, kterým by vadilo, že do 5000 otáček je připravený nižší stupeň a od 5000 vyšší.

                            Řešení existuje, má ho Koenigsegg: https://www.roadandtrack.com/…explanation/

                            Vlastní spojka pro každý stupeň. :0)

                            • mirabike  

                              Mě naprosto vyhovoval automat u Dodge Charger 6.2 Hemi.. v režimu sport reagoval pouze na pádla a když jsi nezatáhl, prostě zůstal na omezovači.. řadil bleskově, při řazení nahoru šlehal plameny z vejfuku a dolů si práskal meziplyny.. takhle si představuju sekvenci ve sportovním autě, nic z evropskejch pseudo-sportivních samopřevodovek není použitelný ;-)

                              • vojtechposmourny  

                                Hmm, když to už je asi v eu nekorektní :-)

                              • mpIII  

                                A víš co to je za převodovku? :0) ZF 8HP90 evropská pseudo-sportovní nepoužitelná samopřevodovka ;0) A víš kam všude se dává? Jen namátkou: Audi RS6/RS7, Audi RS4 (o které píšu výše), kompletní nabídka opravdových BMW včetně nové M5, komplet Alpina, přeplňované Aston Martiny s motory od AMG, všechny Jaguary, Lambo Urus a další.

                                A ano, jel jsem s ní, je to špička mezi převodovkami.

                                • kubad  

                                  To není jen o prevodovce, to je o softu který ji řídí a tam je problém

                                  • mpIII  

                                    To jo, ale snad ješte nikde nebyl problém s implementací ZF 8HP. Všude kde je, je to špička.

                                    • kesu  

                                      Krom všeho koncernovýho s 3,0TDI, co bylo homologováno po září loňskýho roku. To je naprostej prů*er.

                                    • mirabike  

                                      Nemůže to dobře fungovat v ničem, co má turbo.. to by tam muselo být ALS a to kvůli emisím nemůže v žádným civilním autě být ;-)

                      • alinceb  

                        To je bohužel problém pseudoekonastavení převodovky a taky uškrceného elektronického plynu. Když na to dupnu, tak se nejdřív nic neděje, pak po půl sekundě dá převodovka kickdown o 2–3 stupně, motor se s dalším zpožděním nadechne a teprv vystřelí dopředu. Předjíždět s tím v provozu, kde jsou menší mezery a kratší rovinky je dost voser.

                        • deekay  

                          Takze ani audine se to nevyhlo? parada :( To auto je nepouzitelne na vsechno krome ustalene jizdy. Rozjezdy, kdyz se potrebujes nekam vejit z vedlejsi jsou taky parada…

                          A to jeste aspon tvoje audina vystreli, po tom co se nadechne, tohle podradi, zacne rvat a zvolna se rozjede :D

                          • kubad  

                            nové A6 s tím mají velký problém, u mě to ještě není tak moc udušené, BMW startuje mnohem ochotněji

                            • mpIII  

                              Začíná mi připadat, že svět v pořádku už je snad jenom u Mercedesu. :0) BMW začlo řádně kurvit design. I když ty obří ledvinky u X7 fungují. 7ka je otřesná a nová M2 Competition je koukatelná snad jen v černé. Proč ty ledvinky spojují uprostřed fakt nepochopím, to auto pak vypadá jako Kia.

                              • TJK  

                                videl si to nazivo? vzdyt to je strasne!!!

                                • mpIII  

                                  X7 jsem naživo viděl a na tom obrovi to celkem funguje

                                  • TJK  

                                    tak uprime za me ne… musim tedy rict ze podobne jsem se stavel k Banglove E60/61 kdyz prisla a ted je to pro me jedno z nejhezcich aut … takze si mozna zvyknu ale akt. X7 je predek hnusnej a zadek mix Audi a mercedesu… moc se mi to nelibi

                                    • mpIII  

                                      Začínám stále více tíhnout k designovému jazyku Mercedesu. Audi teď zkurvilo úplně všechno. Zahozený MMI kolečko nepochopím, úplně zkurvený facelift A4… A to jsem dřív Audi fandil.

                                      BMW 3 je zepředu Peugeot/ Kia a zezadu Lexus… naopak facelift Jaguaru XE se opravdu povedl, je to krásnější než před FL.

                                      • goofy  

                                        Mít ty prachy, tak si koupím Gulii, ale tam je problém, že člověk musí koupit dvě, aby to mohl střídat, když jedna bude v servise… :-D

                                        • mpIII  

                                          Guilia je celkem fajn, QV je dort! :0)

                                        • TJK  

                                          Gulia je moc krasne auto a Stelvio taky

                                        • logoman  

                                          Jo giulia QV je super, na NS s nama byly 3 kousky, rek bych, ze to bude predstavovat dvojciferny cislo v poctu prodanych kusu v CR … :-D

                                          • mpIII  

                                            QV je moc fajn, na ten opticky těžký zadek bych si asi zvyknul :-D