• zeden

    Ahoj, prosím o pomoc s výběrem laciné silničky.

    Jezdím na MTB HT po lese a polňačkách nebo na crossu na klidných výletech s rodinou, dohromady tak 2,0–2,5 tis km/rok, silničku chci jen jako doplněk, abych si párkrát přes léto vyčistil hlavu na delší vyjížďce, roční nájezd bude nízký (odhaduji tak 600–700 km), proto chci investovat co nejmíň, ale chci nové kolo, nic z bazaru. Limitující kromě rozpočtu je i moje váha, mám 100 kg při 190 cm výšky, a netuším, jestli a jak vysoká váha jezdce může odrovnat lacinější komponenty na silničce se základním osazením i při nízkém nájezdu.

    Můj výběr je následující (favoritem je ten Rock machine):

    https://www.kolapesek.cz/…017-p230287/?…

    http://www.mojekolo.cz/…ack-l-56-cm/

    https://www.sterba-kola.cz/…-arc-10-2018

    • tromboonen  

      Asi bych doporučoval něco trochu dražšího (značka i typ, já neměl problémy ani na top karbonu, ani na hlíně když byla starší a dobře udržovaná, hlína i second hand Giant road koupená na cyklobzaru za 12k) v době kdy jsem asi 100 kg měl… jinak spíše kopit další silniční záplety, něco normálního a spolehlivýho, hlína asi za max 6k nový, nebo lehce použitý (Mavic třeba, Race Face a pod), k tomu širší dobré pláště za cca 1000 –1300 Kč kus, nový, třeba 26–28 mm, Continental 4k, Challenge Strada open nebo Paris Roubaix atd, prostě top gumy co vydrží strašně hodně a odfiltrují vibrace a nárazy i třeba na polňačce, plus zelený latex Michelin duše silniční z Decathlonu (tam nejlevnější)… a to dal na CX kolo na silniční jízdy, pokud jerzdí v pořádku. Bude to pohodlnější, hned vyměněný když chci jet na silnici (taky dělám na dvojce/zimáku CX) a zároveň to hodně ochrání kolo, tvrdý levný záplety s úzkými levnými plášti nebo galdami, jak se to nesprávně dává na silničky dodnes i když ty širší top pláště a nafouklé jen podle promáčknutí se líp odvalujou, jezdí i chrání kolo a jezdce = a je to pravda, viz recenze na netu…

    • jardalee  

      no nevyhoda u velke hmotnosti a uzkych a nizkych plastu je ta ze je potreba foukat na celkem vysoky tlaky aby si clovek nekde neznicil rafek a pak je to teda hodne nepohodlny zvlast levnejsi hlinikovy modely ,vahovej limit je vetsinou okolo 115kg ,ale samozrejme muzes si nechat zaplest ,tezky ale levny a pevny vyplety treba na rafcich remerx stormy 32dratu ,nebo pro cestovatele i 36dratu,ale vhodnejsi by bylo neco co pojme uz aspon 32mm plaste a ma to kotoucovky ,protoze prave silnicni brzdy jsou problem pro sirsi plaste https://www.decathlon.cz/…8554421.html

      • milan.v  

        Jsem také za tuto silničku z Decathlonu.

        • tromboonen  

          Nebo to CX se silničními koly ne tvrdými a dobrými plášti třeba 28 mm, to zvládne CX levou zadní vč ráfkových brzd a místa ve vidlicích a až na absolutní aero je pak příjemný pokud pasuje a jezdec není závodník, ale najížděč nebo tůrista, nebo i méně, jen bez ambicí být o 0,0001 rychlejší (teoreticky) přes aero. Minimálně zkusit, i když pravda Triban je taky možnost a slušná, ale pokud bude vyhovovat tohle a existující CX je v pohodě a geo pasuje majiteli, tak vyřešeno.

          • zeden  

            sorry, asi jsem použil nesprávnou terminologii, tím crossem, co mám není cyklokroska, ale krosové/trekové kolo, takže právě řeším pořízení celého nového silničního kola spíš než jen kol/plášťů

            • tromboonen  

              nebo zápletů, to by na trek kole nejspíš moc nepomohlo i pokud bys jej miloval :) CX jinak

              • zeden  

                přesně, pročítal jsem tu i diskuse na téma kros + záplety a úzké rychlé pláště – zkušenosti, rychlost, pohodlí, ale člověk tím zřejmě moc nezrychlí… svýho treka na výlety opravdu miluju, a když si v létě občas dám 100km vyjížďku, instinktivně lehám na řidítka a hledám boční/spodní úchop :-) asi prostě potřebuju pořídit něco s berany, ale CX nechci, protože to už by mi 100%ně nahradilo toho treka a musel bych se ho zbavit, což neudělám…

                takže mě vše směřuje k nějaké té silničce…

                • jardalee  

                  jo tak to zase ty silnicni kola cos vybral jsou urcite zavodnejsi ,od pohledu, geo sem nehledal ,maj nizsi hlavu , nez ten triban tam se pocita spis s turistickym posedem ,prijde me aji lehce kratsi nez bezna silnicka,ale zase mas porad spodni uchop u beranu a jdou vyhazet podlozky ,a kdyby to bylo moc tvrdy tak podle recenzi tam jsou i 35mm CX plaste :) a melo by to jit i bezdusove ,ale zase se priblizis tomu treku :)

                  • jardalee  

                    ne jsou ale jdou tam dat :)

                    • zeden  

                      jj, všechny tyhle možnosti u tribama jsou super.

                      tím, že nemám moc zkušeností, tak si musím ještě ujasnit jestli něco pohodlnýho kratšího na vzpřímenější posed jako je ten triban nebo spíš silničku závodnější s nataženějším posezem a míň pohodlnýma kolama…

                      ale ten triban vypadá fakt hodně dobře, svýho času jsem okukoval něco podobnýho

                      https://www.sterba-kola.cz/…ni-kola-2018#…

                      • tromboonen  

                        Asi Triban, bude lepší na výdrž i na údržbu než levná jakozávodní, jestli teda nemáš top závodní ambice do budoucna, i pak se dá pořídit Triban s o jedno větší délkou rámu, nebo představce, nebo rodel, nebo jejich větší šířka, což na silnici normálně není vůbec dobrý ani centimetr nad vzdálenost ramenních kostí aby ruce nebyly směrem od sebe při drřená za konce rodel nebo páky, jinak to prodlužuje posed, natažení a snižuje úhel zad, to samý zvětšení dropu mezi sedlem a rodlama, nebo reach rodel… pokud chceš i Triban do budoucna drsnej a závodnější, buď teda o jedno číslo větší délku, ale nevím jak teď, nebo pozdějc představec delší, max dolů a rodla max dlouhý oblouky (reach) nebo i drop (hroubku oblouků) případně tou šířkou, ale rozhodně myslím, že až pozdějc až se vyjezdíš a zhubneš při tom, teď bych volil velikost rámu a tím délku podle kalkulace a i na Tribanu nechal ty kompakt rodla a představec třeba nahoru nebo na konec krku, bude to lepší pro tebe i kolo, fakt. Synapse je vpodstatě podobná geo, ale bývala dražší a ne s tak spolehlivými koly, teď za skoro stejnou cenu nevím, spíš to bude nějakej osekanej výprodej model co je obyčejnější nebo tolik nevydrží, musíš porovnat s předloňskou top, kdy byla myslím nejlépe hodnocený Endurance kolo sériovka, ale i tenkrát snad byly levnější a horší modely?

      • vpa007  

        Ten Triban vypadá super a měl i pozitivní doporučení na britskejch webech jako supr poměr cena/výkon… minimálně bych se zajel na něj mrknout. Taky jsem jej měl v hledáčku, než se to zvrtlo a kolo jsem postavil sám ;-)

        • tromboonen  

          Jo super a ověřenej možná až na kilo nebo dvě navíc, ale to stovkáči ani nezávodníkovi asi nebude vadit víc než tvrdost a neodolnost sice lehčích, ale ne nutně odolných neznaček silniček IMHO.

      • zeden  

        dobrej tip, díky!

      • Tom-T45  

        Za 20 by ten „gravel“ z Decatlonu byl skutečně bezkonkurenční nabídka, ale obávám se, že až bude skutečně k dostání (zatím je nedostupný), tak tu cenu ještě upraví. V UK se nyní prodává v přepočtu o cca 1150 Kč dráž a přitom ostatní kola, když porovnám stejné modely, tam vychází levněji. Taky rozdíl jen 2000 Kč oproti levnějšímu Tribanu RC 500 mi přijde i z obchodního hlediska příliš malý, vzhledem k výrazně lepšímu vybavení (jen na první pohled Sh. 105, semihydr. brzdy, lepší kola).

        • tromboonen  

          Za 19,9 byl a snad ještě je i Triban s ráfkovejma brzdama a snad kromě kilča navíc taky top a dá snad 28 nebo i 30 mm pláště, takže žádný strach řek bych, a stejně pokud to má být „silnička čistě,“ protože tazatel má jinak na gravel a potulování trek kolo které mu vyhovuje, tak bych šel do tohohle, dobrou a pohodlnou geo má taky, dá se lehce upravit nebo koupit delší i na položenější posed a sportovnější ježdění, ale jinak je plně vhodný na normální nekompetitivní čistě silnici myslím…

          • zeden  

            https://www.decathlon.cz/…8377756.html

            to je asi on?

            koukám taky super osazení za tu cenu, ale trochu mě iritují ty velké nápisy Btwin na rámu, vím, že design nejezdí, ale stejně…

            • Tom-T45  

              Jo, to je on, skvělý poměr cena/užitná hodnota. Má takovej humpoláckej rám. Chce to vidět na živo, mě se třeba vůbec nelíbil, ale to má každý jinak. Ty nápisy by se snad mohly dá sundat a pokud se to kolo pak případně nafotí správným ohniskem, ze správných úhlů, při správném osvětlení, tak může být ohodnoceno nadprůměrným počtem hvězdiček :-) . Důkazem je např. tohle kolo, což je v podstatě pomsta Decathlonu všem nemajetným zájemcům o silniční cyklistiku.

            • tromboonen  

              Jo, rám minimálně na poslední verzi za stejný prachy byl podle mě super i naživo, vzhled na 1, byla tam belgická orlice na sedlovce, barva rámu myslím jenom jedna, nápis už si nepamatuju, myslím, že celkově decentnější, ale možná to bylo o té barvě a tvaru i rámu??? Každopádně i tohle myslím bude top na používání a vlastnosti, max časem vyměnit kliky za současné Tiagra nebo 105 Shimano,nebo vyšší, klidně použitý, ty poslední možná i starší, Tiagru radši ne, nevypadala tak dobře většinou, prostě Shimano kliky na hollowtech středu, s plnou konstrukcí i převodníky, na takhle děravý, to má lepší vlastnostě většinou a taky to líp vypadá zrovna na tomhle, nevím, nakolik bude nutné a jak brzo vůbec, ale rozhodně by vypadalo líp, jinak starší i nový Triban myslím OK, i kdyby to mělo "jen 10 rychlostí, což ten starší myslím měl, ale možná už o dva modely, to je jedno. Ten starší by moh bejt někde zatoulanej po Decathlonu u nás a prodavač by to moh zjistit ze systému a objednal bys jej poštou nebo on ti jej přeposlal k nim, nebo i ve Francii, ať už jako novej pořád i teď, nebo jako neprodanej, tam by to i bylo levnější možná a speciálně silniční kola takhle v Česku často dohledaj a objednávaj jinde, speciálně, minimálně v Praze Dekáči a popisoval to i někdo tady, kdo u Deka pracoval nevím kde, ale u nás… viz témata se slovem Decathlon v sekci silniční myslím, třeba bude moct pomoct i dnes.

              • tromboonen  

                Je tam ve fotkách i černej, i když ne v popisu, ale trval bych na něme nebo jednobarevném, kdyby fakt nebyl ani jinde nebo ve Francii, tak ten dvoubarevnej klidně stříknout i nahrubo sprejem do jedný barvy, klidně drsně vypadající, ale jedny matný, třena té černé nebo co máš rád, nebo přelepit nápisy samolepkou, nebo přelepit většinu rámu kromě svarů a asi kónických částí fólií na auta nebo reklamky, nebo to odstrojit a dobře odmastit a vyčistit (to i pro nástřik komplet asi) a odnést k někomu, kdo dělá ty vodou aplikovatelné „nálepky“ a má zkušenostě a velkou vanu na aplikaci, bejvaj to tuning lidi na auta nebo motorky aso a daj se najít na webu, to by mohlo být hodně zajímavý a když to někdo umí i hodně trvanlivý a povedený i barevně/designem a kola se tím dělaj dost běžně aspoň v zahr i custom… příklady tady a tady i když ne možná celý kolo a měl bys najít i u nás, i když třeba dál tak domluvit a dojet nebo poslat rám samotnej??,Prostě si navrhnou na počítači design, podle tebe nebo sebe, vytisknou na spešl materiál a tiskárnou, daj to do nádrže s vodou a ono se taplikuje na to, co tam za chvíli ponoří, rám se tuším dělá na 2× a mělo by to být dost velký na pomoření celého a asi aby to ten člověk už někdy dělal, nebo nastudoval z videí a návodů a proved přesně, dlů to myslím jde ihne celkem Ok pokud se nepovede, takže třeba navíckrát kdyby to muselo bejt..

        • jardalee  

          nj nedostupne,a opravdu v cele republice ,tak to se omlouvam :) vypada to jako s kelysem ten taky vyskocil jako paradni nabidka nez clovek zjistil ze neni a nebude :)

    • Prazak0  

      Já bych asi radil kolo z Decathlonu. Na rozdíl od jiných zde jsem zásady, že kvalita a cena kola má být úměrná ročnímu nájezdu. Takže bych radil klidně s vybavením Sora, s rovnými řidítky (rám ale naprosto stejný) je dokonce za necelých 13 tisíc. Nebo to rovnou koupit s berany, pak kolo stojí bez koruny 18 tisíc. Výhody: nízká cena, možnost tam dát docela široké pláště, na kola jsem se koukal, mají tam 28 mm a je tam značná rezerva. Takže v případě potřeby klidně 35 mm. Myslím, že to má i 32 drátů v předu i vzadu, což je pro závodníky nevýhoda, pro rekreační cyklisty těžší váhy naopak výhoda. Dále, převodů sice o chlup méně než u deseti nebo jedenáctikolečka, ale zato ty převody jsou pro rekreační cyklisty, ne pro závodníky. Dokonce tam je trojpřevodník, takže počet převodů nebude asi menší jak u jedenáctkové kazety. To kolo by šlo mít i s dvojími koly, jeden na silnici, ta mít třeba 28 nebo 30 mm, někam na lesní cesty dát dozadu 35 mm, dopředu stejně nebo 32 mm. Sám nad tím kolem uvažuji. V létě už podobná kola dokonce zlevnili, až tedy začátkem srpna, nebylo to na webu. Teď je to trošku lépe osazené.

      Já třeba vůbec nestojí o kolo, kde bude jedenáctková kazeta, ovšem dost převodů pro moji výkonnost nepoužitelných. Rozdíl v hmotnosti kola cca jeden kilogram mi taky nepřijde tak významný. Chápu, že kdo jezdí závody, má výkonnost, tak to vidí jinak. Ale možná to nevidí z pohledu lidí, kteří za rok najezdí podstatně méně.

      • tromboonen  

        S technologií až na rovná rodla na silnici celkem souhlasím, ale bacha na geošku, ne každýmu sedne tak super na delší jízdy a s beranama to je ještě složitější, protopže tyhle rámy jsou většinou kratší (ty na rovný rodla), o dost, než ty na berany a silniční, takže s beranama to bude pasovat jenom v kompromisní velikosti kde se posoudí délka rámu, výška i drop sedlo/rodla, a to moc lidí není, rozhodně ne konfekční postavy, jen Ti co maj kratší paže a vrch než nohy, jinak spíš nesmysl na fit geo/délku, ale taky osobní názor a pocit, to by rovnou moh vrazit jiný pláště a berany na toho trekovýho s rovnejma co má a sedí mu a kromě vlastností na silnici by to bylo asi stejné, vlastnosti jako rychlost jízdy pro hobíka tak klíčové nejsou, to se dá tolerovat, ale ta geo a stavba/rozměry rámu jsou u silnice s beranama podle mých zkušeností velmi důležité, zvláště pro ty s netypickým poměrem horní a dolní části těla, kde teda zrovna krátká délka rámu je žádpoucí i pro berany, ale kolik a jestli je to ono, to jde zjistit jen zkušeností, dost dlouhopu a drahou, nebo držením se dobrých výpočtů pro geo silničky a možná bejt schopen to napasovat i na trekové kolo s beranama včetně délky, výčky a dropu na rámu, což je dost specifické a ne vždy možné… radši bych teda začal rozumných a trvanlivým kolem na silnici, ale nějakým ne úplně ležatým a nízkým a s přesnou velikostí a parametry rámu, hlavně teda délkou, ten Triban je skoro až ověřenej tady na fóru a i naživo a na technické parametry je za tu cenu fakt super až teda na ti trochu + váhu, ale to není tady vůbec důležitý nebo rozhodující myslím… daj se najít i jiné podobné, asi za malinko víc, ale bylo by to na dýl a bejvá tam chyták ve vybavení, specifikaci i velikosti/geo, tady prostě není a vědí top všichni tady i po světě, majitelé, uživatelé i odborní recenzenti, viz web, u něčeho na terén a s rovnejma je to velmi velká náhoda pokud to funguje velikostně a bez větších zkušeností se silničním kolem v provozu těžko rozhodnout a taky poznat i po výpočtu pro vlastní parametry, pro rovná je to prostě navrženo většinou úplně jinak a je tam důvod, na těch rodlech je jenom jedna dýlka úchopu, na beranech tak asi 4 a i berany se daj vyladit jejich velikostí a polohou a pozicí pák, ale většinou ne na extrémně jiným rámu, stejně drop a výška hlavy, když tak max ozkoušet na vlastním trekovým a ověřit třeba s fitterem nebo zkušeným suilničářem beranama, a top silnice pláštěma na zkoušku, ale i tak spíš pro srandu kdyby náhodou bavilo, jestli je to to nejlepší na silnici sám stejně těžko pozá, zvlášť v tomhle případě, jinak cena vs výkon souhlas, ale 15–20 za nový nebo použitý kolo vpodstatě nekompromisní výbavy jako je ten decathlon nebo něco podobnýho od lepší značky z bazaru a v dobrým stavu a pasující je pořád luxus cena, top model a značku bych bral klidně i v karbonu pokud bych měl navíc ty prachy a jistotu, že to bude ten pravý model a velikost i do budoucna, což je tady zdá se utopie, takže spíš universál s no problem výbavou, rámem a velikostí jak má být, pak případně po zhubnutí a radikální změně kapacity a posedu případně ladit délku posedu třeba jinýma beranama nebo nechat jako dvopjku a zimák a pod a koupit ten lepší model už na požadované parametry, nebo prodat a to samý, zas jenom tak drahý jak budu mít pokud nechci závodit na výsledky, to pak asi i drahý, pokud to vůbec dám, jinak třeba těch zase 20k na nopvej, nebo 30–40 na lepší značku a parametry, ale zas přesně správnej, víc jenom když na to fakt mám nebo to fakt potřebuju nebo pro radost a koupit třeba starší novej rám nebo i použitej pokud znám majitele nebo si můžu ověřit stav a parametry a zbytek postavit, to vyjde i u top modelu o dost levnějc, akorát není poslední verze, což je ale v poslední době u většiny top značek kolikrát spíš plus a plně to stačí… skoro i profíkovi pokud nejde o sponzorskou sm,louvu a propagaci značky jak to známe u nich, natož tak poloamatérovi.

        • Prazak0  

          Co jsem se koukal na nákresy geometrie rámů, krom toho, že jsem to i vícekrát osobně viděl, tak ty rámy by měly být naprosto stejné. Tj. ta fitness verze je jen silnička, kde nejsou berany.

          Pocitově, když jsem na tom kole si párkrát sednul, tak mi sezení přišlo pohodlné. Z beranů jsem měl trochu obavy, dřív za doby totality jsem u favorita naopak dal rovná řidítka. Ale nevím, jak dlouhodobé sezení, i když sedlo má docela výš proti řidítkům.

          Jen ještě taková věc, Sora a nevím, jestli i vyšší řady, mají mít index, co ukazuje zařazený převod na pastorku. Jenže jak ty páky jsou uchycené, tak to je schované v gumě. Já jsem na tohle docela zvyklý, v noci mi štve, že musím počítat, na kterém se převodu a pak to kontrolovat, když projíždím nějakou obcí. Tj. já ty index docela rád. Dřív u silničních kol nebyl problém, z polohy páčky na rámu to bylo zřejmé, navíc tehdy u čtyř nebo pětikolečka to nebyl problém.

          • tromboonen  

            jak u beranů, tak u indexuů a řazení jde spíš o zvyk, stupnice jsou pro nepoučitelný, třeba holky co převody fakt nechápou, ani řazení vepředu kontra vzadu, ale to už je dneska skoro anachronizmus a i kluci s tím někteří maj problémy, ale po čase by to mělo být automat, nejhůř buď žádný další shift vzadu, nebo ten špatným směrem ve předu, což je buď Ok a jasný, nebo se hned vrátí zas rukama naopak i bez pohledu nebo stupnice, jenom to mít nastavený, že to není extrém a neroztrhne to třeba řetěz při špatné kombinaci, což se může stát, ale dá se vyzkoušet při stavbě nebo nastavení a případně opravit komponenty pokud je to důležité bez tý stupnice řekl bych..

            Co se týče Sory i čehokoli co je pod gunou, v rámu, v celku bowdenu mńebo přerušeným, tak pokud je ta logika, konstrukce i detaily logické pro typ řazení, komponenty a rám, tak by to furt mělo fungovat OK, pokud ne a nejsem schopnej to cítit/vědět co dělám, tak něco zmenit nebo nahradit aby to fungovalo i špatným směrem omylem.a nic nezkurvilo, ani nastavení, ani komponenty… pak je to buď jasný stejně i bez polohy, nebo z paměti a není nebezpečný i kdyby ne :)

      • Tom-T45  

        Teda já nevím, trojtác, 32 drátů, to se dávalo kdysi na horský kola ne? Relaxační silničku bych si představoval trochu jinak. Jestli bych se měl rozhodovat mezi Tribanem 520 (Sora 3*9) za 18 a Tr. 540 (105 2*11) za 20, tak neváhám ani vteřinu a ty dva tisíce přihodím. 11 sp. kazeta umožní velký rozsah převodů a zároveň zachovat na silnici přijatelné odstupňování, takže naopak pro hobíka mnohem lepší – ale to se tu už řešilo tisíckrát.

        • tromboonen  

          Plus teda funmkčnost a trvanlivost pro nový sady, 11s generace maj většinou lepší, ale třeba Tiagra nejnovější s deseti rychlostma je lepší než kterákoli jiná Tiagra nebo 10 sp sada i lepší na silnici jako 105 nebo Dura, protože ta Tiagra je stavěná a zdědila vetšinu technologie, designu i dílů a materiálů od nejnovějších 11 sp, což je kromě váhy hodně poznat na tom jak funguje a 2×10 sp fakt stačí, asi i 2×9 sp pro někoho a na silnici, jenže většína 10 sp i 9sp kromě tý nový Tiagry je co vím starý systém, materiály a levnější/méně spolehlivá při max zatížení nebo používání a nadlouho, jako hobby a na relativně krátklo samo ztačí i ta 2×9 Tiagra, nebo 2×10 Shimana na silnici, včetně těch vyšších ještě s opratěmi, tak od 105 vejš, ty jsou na pocit při řazení snad i lepší, až teda na nastavování, přesmyk a zvláště ty nový přesmyky na 11sp plus nejnovější Tiagra na 10, tam je nový tvar klíčové součástky a posun lanka jiný a funguje to fakt znatelně líp, ale zas při stavbě to jde použít i s 2×10 starší, ale taky záleží na tvaru rámu, vedení lanka a nastavení, někdy je toi těžší nebo nemožná snad, nevém, mám dva 11 sp smyky Ultegra a Dura na 10 x Ultegra a Dura sadě předchozí generace, tedy 10 sp a levá pákja na starší 2×10 smyk a posun, i tak to funguje a pocitově líp a jednodušejc, ale teda nastavení bylo minimálně na jedničce delší a náročnější (samo podle novýho 11sp smyku a s věcma jako změnou úhlu upniutí lanka i na správné lano ale malinko jiný tvar rámu a vedení toho lanka k smyku)…

        • bodlak2  

          +1, z těhle dvou bych si vybral taky 540. Akorát by mě asi štvalo, že nejlehší převod je jen 36/28 (teď mám 34/32 a občas se hodí).

        • Breakpain  

          32 dratu, cesty s dirama a 100kg, mne to prijde rozumne…

    • bodlak2  

      Měl jsem 105kg, na nejlevnějším Canyonu mám po roce najeto cca 5tkm a na kole se mi zatím nic neposralo, tak bych se tvé váhy nebál.

      • tromboonen  

        ditto, ale jen u kvalitnějších značek což canyon je, správných parametrů i typu kola (ne ´plnej ležák pro závoďáky, ale na moji postavu a zvyky), pak to může bejt i relativně levněj model, pokud nemá nějakou ojebávku ve vybavení za schválně málo peněz, což teda Triban nemá, snad kromě o malinko těžšího rámu, což je u týhle kategorie spíš normální a zvykem a žádnej problém jak jsem psal, jen dobře vybrat tu velikost, geo a výbavu/model, to je základ a bez vlastních delších zkušeností na silničních kolech dát na rady a výpočty spíš než na reklamní kecy a velikosti podle tabulek jako u některejch levnějších se špatným osazením nebo rámem.

    • roupik  

      mám kolem 105kg a jezdil jsem 4 roky na hlíně Haibike, koupené nové za 15k a jediný problém byly kola, protože ty co tam byly z výroby nestály za nic, vyměnil jsem za Mavic Aksium (z bazaru) a jezdil a jezdil, Aksia jsou fakt držáky – základem ale byly určitě pláště 28mm

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse