• bikevenca

    Obracím se na zkušenosti co se týče hmotností řetězu. Potřebuju koupit nový řetěz, doposud jsem jezdil Shimano XT (300g), přijde mi dobrý relativně za malý peníze dostat váhu trochu níž. Koukal jsem na KMC X-9-SL (za 1000kč), ale hmotnosti se různí, někdo udává převáženou 238g, někde na váze je 270g (jedná se o starší typ?), nebo jaký byste doporučili nejlehčí řetěz pro 9-ti kolečko. Díky

    • MlokCZ  

      Za malou cenu? U nejčastěji měněného spotřebáku to nikdy není za malou cenu, protože ho narozdíl od ostatních věcí musíš kupovat pořád dokola.

    • Vilém  

      Vyhozeny penize. Usetri tech par g radsi jinde.

      Pokud c´hces co nejlehci, tak nekdo delal titanovej. Hodi se vsak tak na okrasu a cenu ma jak zlatej.

    • pepek  

      Totok je prý nejlehčí

      • bikevenca  

        si z toho děláte srandu, ale mě vydrží řetěz 3000–4000tisíce, 1,5sezony. Ušetřit 60g, pokud je to možné je pro mě docela podstatný, když vezmu cenovou relaci řetězů 500–1200Kč, jen nevím, jak je to se skutečnou váhou (proto se ptám)

        • nox159  

          co mas za kolo? mozna ze za 1000,– se da usetrit tech 60g nekde kde to bude lepsi…

        • Vilém  

          Retez 3–4tkm? To jsi kouzelnik, nebo to kolo nepoznalo nic jinyho jak asfalt po rovine.

          Kdysi byl ve velu objektivni test retezu, ty lehky s dutejme pinama, nebo odlehcenejma clankama, dopadly tragicky. Ale delej jak myslis.

          • MlokCZ  

            Už se to tu řešilo mockrát. Někomu prostě řetěz vydrží hodně. I na obou fullech, na kterých toho najedu dost v horách mi vydrží HG93 ± to co jemu (pro mě to tedy není ani zdaleka celá sezóna). A po asfaltu toho na nich najedu hodně málo. A po rovině ještě méně.

            To ale nic nemění na tom, že na gramaření na řetězu bych se taky vyprdnul.

            • bikevenca  

              gramaření na jednotlivých dílech dává gramaření celku, pokud chce člověk gramařit, musí gramařit všude

              • dobytek  

                tak třeba Sram PC-971 má údajně hmotnost 270g a proti HG93 je o cosi lehčí (304g)

                • kubad  

                  blbost

                  PC-971 je při stejné délce těžší než HG93

                  • dobytek  

                    na kupkole to tak mají

                    • kubad  

                      Co maji na kupkple je me fuk. Me zajima co sem navazil.

                      A to sem ti napsal.

                    • jIrI___  

                      A je na kupkole napsané i kolik článků ten řetěz při vážení měl? Jak jsem psal níž, tohle porovnávání katalogových nebo někým jiným zvážených hmotností je padlé na hlavu. Mělo by smysl jen v tom případě, že by bylo uvedeno, kolik článků vážený řetěz měl.

                    • siafu  

                      Sram PC-971 104 článků + Powerlink

        • nox159  

          kdyby tu byl prtko.cz tak by rekl k cemu mas takove kolo kdyz hovno jezdis :D

        • Kupko  

          KOlik na nem najezdis? 3000az4000tisice tak to jsi carodej ne?

          • bikevenca  

            ani ne, měním ho na 133mm,když jsem ještě před 4roky jezdil na plzeňsku rovinky, tak 3tisícce vydržel, je pravda, že teď když si sem tam vyjedu do jizerek, tak tak 2000–2500vydrží :)

            • Kupko  

              No pokud jezdis prevazne po silnici tak jo ale v terenu neni mozne.

              • MlokCZ  

                To je mi zase vlákno. Dole jeden tvrdí, že když jemu vydrží řetěz pár tisíc, tak i všem ostatním taky.

                Tady zase tvrdíš, že ta výdrž, co píše bikevenca není možná. Jak můžeš vědět co komu jak vydrží, tedy že to není možné?

                Kdy už to pochopíte, že výdrž se jezdec od jezdce hodně liší i když jezdí podobné terény a občas někdo dosáhne na opravdu extrémní výsledek, který opravdu překvapí (a to myslím z obou konců, tedy superdlouhá i superkrátká výdrž řetězu).

                Výdrž co popisuje bikevenca ještě zdaleka není žádný extrém. Mně vydrží třeba řetězy ještě o něco déle než jemu (a to i na fullech, kde jezdím téměř jen terén) a to pořád znám případy, kdy je výdrž řetězu ještě delší.

                To, že tobě vydrží o hodně méně neznamená vůbec nic.

              • destr  

                Přítelkyni vydrží řetěz dvě sezony, kolik km najede nevím, ale jezdí ČP, takže málo to nebude. Kazetu a převodníky má už snad 4. sezonu.

                • Kupko  

                  Hm taky dobra kouzelnice.

                  • Rychlej turista  

                    Kámoška se mě teď ptala jestli už má dát novou kazetu. Tak jsem se jí zeptal, jestli měnila řetěz a ten jí střílí. Že prý ji střílel už tenhle, když ho tam dávala, ale protože jsem jí prý řekl, ať ho dojede až do smrti a pak vymění i s kazetou, tak se mě teď ptá, jestli už má tu kazetu vyměnit. Na té HG53 najela 17 000 km :-)

                    Tak to dopadne, když člověk neví, že něco není možné. Když mu zapomeneš říct, že to není možné, tak to určitě udělá.

                    • jIrI___  

                      Nezkoušel jsi ten řetěz přeměřit? Celkem by mě zajímalo, kolik takové bláto může mít po 17 000 km :)

                      • Rychlej turista  

                        Nevím, ale určitě dost. Sám jsem kdysi měl řetěz, do kterého už mi měrka vůbec nezapadla – z vnitřní strany.

                      • roud  

                        měl jsem jeden řetěz na kole ± 10 000km a neseděl mi pak o víc jak půl článku takže pak šlo vše do kopru kazeta převodníky i řetěz a rolny :O( (drahej špás)

                      • tmax  

                        Na zimákovi mám kľuky LX s pôvodným prevodníkom a kazetu XT, obe majú najazdených cez 23 tis.. Zo začiatku som menil reťaze „ako treba“, potom som už používal len 1 reťaz (PG-971). Tá žije doteraz a má z tých 23k na svedomí niečo vyše 1/3.

                        • ememem  

                          sa docela cudujem ze si takto bybrusene retaze netrhate, to bude asi tymi kilami navyse…

          • Rychlej turista  

            Není problém, mi letos na jednici C9 vydržela celou sezónu a je teprve na druhém zubu měrky :-)

    • jachymk  

      SRAM PC 1070 265gramů seženeš za litr

      • bikevenca  

        no jo, ale ten je 10-ti rychlostní, já mám 9-ti kolečko

        • Vilém  

          Jeste koukni sem, tam dopadl jako jeden z nejhorsich.

          • Vilém  

            Ale bral bych to krapet s rezervou, kdyz vidim kdo vyhral a kdo je napsan jako sponzor:)

        • jachymk  

          jo sory nekouk jsem na počet koleček jen na to že má duté nýty…mělo by to snížit hmotnost

        • Singlespeed  

          To, že je desetirychlostní přece ničemu nevadí, na devítikolečku bude chodit bez problémů. Asi nejvýhodnější bude koupit Dura Ace CN-7900 (252gr/114čl za cca 770 Kč).

          • lukas aka mitro  

            Neni rezet na desitkovou kazetu uzsi?

            • Singlespeed  

              U Shimana jsou vnitřní články stejné, vnější jsou u devítky vypouklé, u desítky ploché, takže se desítka jeví zvenku užší. Na devítkových pastorcích však chodí normálně, na devítkových převodnících mám dokonce pocit, že desítkový směrový řetěz chodí lépe než devítkový.

              • kubad  

                měřils i silničí Shimano?

                • Singlespeed  

                  Na HG-50 kazetě chodí Ultegrácký desítkový 6600 bezvadně, ale ten jsem neměřil ;-)

                  • kubad  

                    vím že chodí :-)

                    taky sem skoušel 10sp silniční na 9sp, ale mám pocit že ta šířka je jinak než u bajkových

                    • Singlespeed  

                      Ony nějaké setinky lítají asi i u desítkového bajkového, ale s obyčejnou šuplerou a blbě vidícíma očima rozdíl nepoznám. Hlavně, že to šlape jak má ;-)

    • tmax  

      Keby si šiel do extrémov, tak to pochopím, ale na takúto „ťažkú plečku“? Ušetríš NIČ, pravdepodobne skrátiš životnosť reťaze a urýchliš jej výmenu… Investuj radšej inde. ;-)

      • bikevenca  

        myslíš? podle čeho soudíš? nejsou tam setové komponenty, je to stavěný, hmotnost 8kg.

        • tmax  

          Keď je to takto… Aj tak by som na reťazi nešetril, ale každý jazdí za iných okolností…

        • Nikiller  

          nahoď foto tvýho biku, rád bych se inspiroval. mám taky 30, ale 8 teda nemá :(

        • Sgt.Marek  

          Taky by mě zajímalo foto 8 kg kola..

            • roud  

              jen si vybrat hehe :O)

              • jIrI___  

                Sorry že ti kazím lajnu, ale tady lidi chtěli vidět spíš to bikevencovo 8 kg kolo :)

                • roud  

                  však pohoda to bych chtěl vidět taky jen jde o to že to neni nic unreal pokud to nestaví nox xD xD xD

                • bikevenca  

                  Kolo přibude po novým roce v profilu, zatím mám rám scott scale 30, vidlice sid xx race, brzdy formula R1, kola frm 333 na dt swiss 240s, řazení x.0, čekám na dodání zbytku od schmolke. Zatím mi to vychází na 7.8–7.9kg, ale uvidíme, spíš real bude kolem 8kg

                  • kubad  

                    no podle mě to pod 8 nedostaneš :-) pokud tam nenarveš hliníkovou kazetu a podobné ultragramařské díly , i s těma to bude na hraně, ale sem zvědaví na krasavce :-)

                  • Joseph de Sax  

                    podle mne ten real bude někde na 10,5kg až 11,5kg s tou vidlou…a cena někde pod 100tis. 8kg mají silniční kola na kompletním karbonu nad 200tis.

                    • jIrI___  

                      Ale no tak :)

                    • kubad  

                      nepřeháněj :-)

                      http://www.bike-forum.cz/…il-5780.html

                      tahle silnička má pod 6kg i s normálními převodníky, a je běžně použitelní pro člověka se 100kg a maloobchodní cena je pod 150t.Kč, a stavba stála mnohem míň :)

                    • duk  

                      :-D

                    • Chiron  

                      No lol takhle sem se už dlouho nezasmál. Silnička pod 8kg je tak do 50k sériovka, možná ani ne, zas takový přehled ve značkách nemám. Poskládat to na nějakém no name rámu, tak i o dost levněj.

                      8kg bike je celkem real, akorát zrovna u tohohle nevěřím, že to pod 8 stlačí. Hádal bych tak 8,2 a víc.

                      • ememem  

                        Silnička pod 8kg je tak do 50k sériovka, možná ani ne – zas neprehanaj ty, imho 8kg silnicka v stave „ready to go“ t.j. zo vsetkym co k tomu patri ako napr. pedale a pod. drobnosti ktore pri katalogovych hmotnostiach racia zanedbavat je celkom slusna vaha a dost pochybujem ze to to za 2000E poskaldas.

                        • MlokCZ  

                          Já myslím, že naprosto v pohodě. Např.:

                          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                          Při těch udávaných 7,1kg se to do 8kg vejde i s pedály ve větší velikosti v pohodě.

                          • ememem  

                            mam lehku tendenciu celkom neverit tomu ze hento bude mat v stave „ready to go“ 7.1 kg. mozno tak tym standartnym trikom – najmensia existujuca velkost + katalogova hmotnost kolies t.j. bez upinakov + katalogova hmotnost ostatnych uvadzanych komponentov(co jak znamo dost casto neni pravda)pricom hmotnost neuvadzanych typu lanka, bowdeny, paska atd. sa taktiez zanedbava.

                            • MlokCZ  

                              To si nemyslím. Těch 7,1kg jistě může být lehce nadhodnocené, ale co jsem viděl více převážených silniček od Canyonu, tak nijak zvlášť nahdodnocené to není.

                              Naopak si myslím, že ve střední velikosti to i s pedály ještě bude mít znatelně pod 8kg.

                              • ememem  

                                no dajme tomu. potom furt nerozumiem preco moje biky su vzdy pomaly o kilo tazsie. konkretne napr. mam toto vo velkosti 56 pricom som este vymenil kolesa za Racing Zero a rajdy za carbonove fsa. a za plaste gp4000s a 65g duse (to s dusami uz viac neurobim.) cize vybava v podstate totozna c tym canyonom. s pedalmi, pumpickou a dvoma kosikmi na bidony to vazi 8.08kg. kebych dal dole tu pumpicku a kosiky tak mam cca 7.9 kg. jak bych sa (bez toho abych nieco zasadneho vymenil) dostal na 7.1kg mi neni celkom jasne. podobny problem mam aj pri mtb kde vsetci naokolo uvazdaju podobne porovnatelny bike minimalne o kilo lahsi. co robim zle?

                                • MlokCZ  

                                  To je jednoduché. Měl jsem teď chvíli taky Spešla Roubaix. A ten rám je extrémně těžký, zvlášť na karbon. Samotnou váhu jsem nikdy neviděl a sám ho taky nevážil, ale odhaduju dle převážěných kompletů Roubaix (včetně toho co jsem měl), že ten hliníkový rám Canyonu bude lehčí a v kompletu s vidlicí možná i o dost.

                                  V dané cenové relaci (myslím rám) je tohle jedno z nejtěžší řešení, co si lze vybrat (myslím Spešl Roubaix). Oni u Spešlu taky raději váhy nikdy ani neuvádí.

                                  A tím to nekončí. Řídítka jsou super těžká, ty už jsi vyměnil. Dále ten stavitelný představec je dobré těžítko (i když ten jeho systém je povedený).

                                  Pak následuje extra těžké sedlo (to bude více než o 100g těžší než na Canyonu). A ono se to snadno vše nasčítá.

                                  A až na 7,1kg se dostat nemáš. Ta váha je samozřejmě pro malou velikost a bez pedálů a lehce nadhodnocená taky bude. Ve střední velikosti s pedály odhaduju něco kolem 7,5–7,7kg. V největších velikosti se to k 8kg už blížit klidně může.

                                • MlokCZ  

                                  Já taky u MTB mám váhu poměrně vysokou i přes celkově slušné osazení. Ono totiž stačí pár těžších drobností a naskáče to.

                                  Já třeba vím, které drobnosti mám těžší a že to hned dá dost navíc, ale kvůli funkci se jich rozhodně nevzdám.

                                  U mně to je sedlo (300g), Ergon gripy s minirůžky (cca 300g), řídítka (220g na 62cm je hodně), Timy pedály taky nejsou nejlehčí. A pak UST pláště, ty to zvednou dost a navíc je to rotační hmotnost (gramařit na pláštích ale rozhodně nehodlám).

                                  Je to pár věcí, ale hned se to rychle nasčítá.

                                  • ememem  

                                    u mna este asi aj to ze mam trocha necyklisticku hmotnost takze grmarske komponenty jaksi defualtovo idu mimo mna. ale zas nejakyh tazitok snad az na tie ust som si vedomy neni.

                                    a pri tej silnicke s vynimkou sedla tiez nie.

                                    btw ten roubiax ram – otazka je co kdo pocita do ramu, cely frameset vo velkosti M(56) a verzii s-works t.j.ram, vidla, sedlovka, hlavove, predstavec, rajdy, priprava na kluky vazil v r 2010 2191g.

                                    • MlokCZ  

                                      S-works ale není ten stejný rám, je z jiného carbonu. Ty máš tedy aspoň FACT 9r carbon, ten už možná nemá tak daleko od FACT 10r.

                                      Já měl ještě tu nejnižší verzi FACT 7r carbon, která bude nejtěžší.

                                      A pak je otázka, co v tom setu bylo za řídítka a představec, tam už budou nějaké lepší/lehčí u toho nejdražšího setu.

                                      Dle tohoto čísla se tedy nic určit nedá.

                                      • ememem  

                                        to bolo len na ilustraciu lebo nic ine sa mi tiez nepodarilo zistit, vsetky komponenty su tak ako na strankach v specifikacii. zas nepredpokladam ze by len kvoli inemu carbonu vzrastla hmotnost viac jak o par desiatok gramov ale isto samozrejme neviem.

                    • nox159  

                      spi dál ;-)

                    • nox159  

                      jestli chces tak ti prodam 8kg silničku za polovinu ceny co tady píšeš tzn neco kolem 100k ;-) výhodná nabídka ne? :D

                      50% PŘEDVÁNOČNÍ SLEVA POUZE PRO TEBE!!!

                    • Bebe  

                      Už chápu proč 30 let děláš kola, která nikdo nemá :-D

                    • lukas aka mitro  

                      A co silnicka pod 6Kg, to uz jsou kola za pul mega?

                    • bikevenca  

                      si člověče zaspal tak 10let dobu ne?

                  • Sgt.Marek  

                    Zní to dobře určitě pak nahoď foto :)

            • miki  

              Tohle je neplacená reklama :-))))

    • kubad  

      nevymýšlej nesmysly :-(

      KMC vydrží polovinu toho co XT stojí víc než 2× tolik,

      gramy šetři jinde, rozdíl je cca 40g

      • prvniodkonce  

        Tak řetěz, co vydrží polovinu toho co XT, bych nechtěl ani vidět, natož jezdit :D

    • Kupko  

      No nevim jak ty ale ja menim retez 4krat za rok a dat za retez 1000kc je poradna blbost vytaha se stejne jako HG-93. ZA me skoda penez.

    • pačes  

      http://www.vcykloshop.cz/…rny/d-71242/ jsem teď objednal pro manželku, váhově se podobá KMC X9 SL, tak uvidíme až to dojde a co to následně vydrží. Cena ale vzhledem ke konkurenčním řetězům v této váhové kategorii dost zajímavá

      • bikevenca  

        bezva, napíšeš sem pak reálnou hmotnost, jestli máš na čem zvážit, díky moc

        • pačes  

          Jo, čekám ho příští týden v pondělí. Jinak se synem jezdíme KMC X9 SL a při pravidelný údržbě si nemůžeme vynachválit. Kupujeme v kameňáku Cyklo World za 999,– to se ještě dá:-)

        • pačes  

          Řetěz v plastovém přebalu + další plastový přebal s návodem a zaváděcím čepem. To všechno 270 g při 116 článcích. Tak mi to na 110 článků vychází asi těch 252g (±2g)

    • Joseph de Sax  

      duralový za 350USD s hmotností 85g, nebo titanový za 450USD s hmotností 135g…vydrží tak 500km.

    • light-bike  

      chvíli vydrž, zvážím Ti sfl 901, ten by cenou odpovídal a je dutý, odfréfovaný plus má povrhovku. A hlavně něvěř tomu, že řetěz vydrží jen do 1000 km, jsou to žvásty, pokud nejezdíš v bahně, tak vydrží několik tisíc kilometrů.

      • roud  

        málokterej řetěz vydrží nad 2500km a ty ultralehký už vůbec ne :O(

      • kubad  

        S tebou je veselo :-)

        Najdu ti fotky. Kamos KNC X9SL uplne odrovnal za 450km v lehkem terenu bez prasaren. Nechalal na XT jezdi cca1500 km

        Me to KMC drzi v prumeru asi 1000–1200km a uz jezdim asi 5ks

        Na XT mam zhruba 2× vyssi najezd.

        • light-bike  

          Kámoš, strýc a soused prý něco …, tomu říkám argument. HG53 vydrží několik tisíc, když není v bahně, určitě je neměním několikrát do měsíce, to bych si pamatoval :) Finančně je to zvrhlost kupovat dražší řetězy, úspora tak 30g v případě toho na fotce, který by měl něco vydržet. Ten na fotce má 116 článků, Shimano dodává asi 114 článků, ale výrobce může uvádět váhu klidně pro mnohem méně článků.

          • light-bike  

            Přepočítám Ti to na 110 článků: 255g a s touto hodnotou bych počítal u všech řetězů s dutými nýty a profréfovanými články, řetězy musí mít stejný rozměr, tak váha bude velice podobná. Výrobcům a dovozcům nevěř, občas kecají o váze, resp. ji napočítají na krátký řetěz.

            • Vilém  

              neni nad to poucit sam sebe:) Jinak silne pochybuju, ze ty clanky profrezovavaji.

            • blisterexist  

              podle mě se články vystřihují, kdyby se frézovali, tak stojí moc

          • kubad  

            tak abych tady na rozdíl od tebe nepsal jen jedna paní povídala, dohledal sem ty fotky :-)

            první řetěz nova HG93 a druhá KMC SL9 gold po 300 km

            1. fotka začátek řetězů

            2.fotka střed řetězů

            3.fotka konec řetězů

            ježděno za slušneho počasí v lehčím terénu, normálně

            • MlokCZ  

              Tak hlavně Ty jsi napsal srovnání pro dva řetězy ježděné vždy tím stejným člověkem a ještě více případů. Tak to má být.

              Jeho závěr, že když jemu vydrží HG53 pár tisíc km, že musí vydržet všem je opravdu úsměvný.

              To by mi pak nemohlo těšit, že mi vydrží řetězy výrazně déle než většině ostatních :-)

              Ale je zase pravda, že ty, kterým řetězy od Shimana nevydrží ani 1000km, tak je upřímně lituju :-)

              Přesto jak jsem psal výše, tak i když patřím k těm, co mají hodně nadprůměrnou výdrž řetězu, tak bych do dražšího o pár gramů lehčího řetězu, který mi vydrží méně určitě neinvestoval.

              Těch 1000–1200km, co Ti vydrží ten KMC, to už by se mi nelíbilo. Ještě to není tak hrozné, ale už nic moc za ty prachy. A hlavně už by se mi nechtělo to tak často hlídat a měnit.

              • kubad  

                :D

                jezdím je proto že s em je před časem sehnal za slušnou cenu, jak dojdou zásoby tak klasika XT,

            • jachymk  

              já měl HG 93 a vydržel asi 4 měsíce a pak několikrát prasknul tak šel do šrotu tak nevym jak je to s tou výdrží

              • kubad  

                Jak uz tu padlo, kazdemu vydrzi retez jinak.

                • RomulusP  

                  Tak to bude,proto bych to už dál nezpitvával,každej má tu svou pravdu.Já DuraAce za 400,– z kupkola mám tak na 2,5tis,a to mi stačí.Váhu neřeším…

                • jachymk  

                  no je pravda že řetěz dostával zabrat od komponentů, přehazka deore se nedala seřídit řadilo to v kopci ůplně samo…

                  • Singlespeed  

                    No, jestli ti vydržel 4 měsíce, tak to může být docela dost. Záleží na tom, jak často jezdíš. Třeba já za 4 měsíce ujedu cca 6000 km (to je celkem nic moc), tj. zlikviduju klidně 3–4 HG 93. Pokud ovšem jezdíš víc, což se dá předpokládat, podle toho jak ti odchází materiál, tak ti teda vydržel extra dlouho a není divu že praskal.

    • jaja.k1  

      Když tady pročítám kolik kdo na řetězu najede, tak mě napadlo, že byste mohli ještě připsat (aspoň u těch extrémů), jak se o řetěz staráte.

      Čištění – jak? jak často?

      Mazání – čím?

      Podle mně není problém jakýkoli řetěz zničit velmi rychle tím, že ho třeba nechám na povrchu mastný aby se na to nalepil prach a pak s tím jezdím tak dlouho, než se to vydře v čepech.

      • jIrI___  

        Čistění – zbytečné, jen když už na řetězu jsou moc velké nánosy, tak ho přetrřu hadrem

        Mazání – když začne vrzat, nejvíc se mi osvědčil Finish Line Dry

      • Rychlej turista  

        S GT 85 čistit není třeba. Máznu – stáhnu hadrem – máznu – přes noc nechám vyčichnout – jedu.

      • Chiron  

        Jednou za čas ho důkladně vyčistím a namažu, ale to dělám jen tehdy, kdy už se začíná ozývat a je fakt zalepený bordelem. Když je jenom suchý, tak ho jenom zlehka utřu a domažu. Když je bahno, je to častěj. Na suchu to dělám cca tak každých 250–400km. Víc není třeba, základ je dobré mazivo co vydrží (teď mažu tím samým co ty, ještě se mi osvědčil Chain Star Normal) a nechat zavzlínat a pak pořádně utřít aby se bordelu lepilo fakt minimum. Doteď sem jezdil 8sp. shimana HG50 a rozptyl výdrže byl od 800 do 1800km, teď naposledy sem najel právě těch 1800 a byl na hraně, ale neměnil sem ho a dojezdil na něm dohromady asi 2300km, teď měním celý pohon a dávám C9.

      • lukas aka mitro  

        Bordel konzervuje;)

        • jaja.k1  

          To máš asi pravdu.

          Vždycky jak jedu kolem, tak se mi zdá, že tam něco strkají do plechovek – je to vpodstatě taková konzervárna.

          : )

          • bikevenca  

            po 300–500km řetěz sundám, vymáchám v benzínu a znova namažu

            • lukas aka mitro  

              to by se mi nechtelo…

            • miki  

              takhle to dělám taky.Petka s benzínem.:-))

            • pačes  

              Dělám to taky tak, nejdřív teda nadrubo v pračce na řetězy, používám Pedros, pak rozhodím (používám rychlospojky) a smotám do půllitrový sklenice s techničákem a třesu, pokud je to hodně černý, tak několikrát opakuju a ven to leze skoro jak nový.

              • miki  

                Přesně ,sundám z kola a vemu do práce a tam je času dost.Hodím do průmyslovýho rozpoštědla nebo benzinu.

                • bikevenca  

                  přesně tak jak píšete :)

                  • MlokCZ  

                    A teď ještě můžute všichni napsat k čemu je to dobré :-)

                    PS: Kdysi před více lety jsem měl jeden čas taky takové období (naštěstí dost krátké a poměrně rychle mi to přešlo), kdy jsem se podobně patlal s řetězem. Výdrž řetězu se tím neprodloužila ani o trošku, možná dokonce šla i nepatrně dolů.

                    Teď to praktikuju podobně jako Rychlej turista.

                    • StuntJ  

                      přesně, pokud není řetěz samé bahno, nemá ho vůbec smysl umývat v petkách, čistit ho do vysokého lesku, prostě kápnout trošku vosku a jede se dál. Pravidelné čištění řetězu mu moc na životě nepřidá …

                      • lukas aka mitro  

                        A kdyz je fakt samy bahno, tak nechat ushnout a bahno vymlatit, nebo ho par Km projekt a bahno opada..cisty retez necim maznout-co je zrovna po ruce.

                    • Ossis  

                      Sundal, proplachnul a muzu ho akorat tak vyhodit…

                  • pepek  

                    A co ultrazvuková pračka? Pokud to nakonec nejde do ultrazvukový pračky, tak je to furt špatně.

                    • DaSnail  

                      to je furt málo a do pračky sa nesmie dávat horlavina.

                      ideálne by bolo zobrat na tú reťaz nitovačku, rozložit na prvočinitele a potom vyšmrdlat zubnou kefkou a ušným šťouchátkem.

                      • pepek  

                        To je ovšem velmi pěkný nápad. Trošku problém vidím v tom, že každý plíšek, váleček i nýt se musí zpet namontovat ve stejné sadě a ve stejném směru a pořadí, bo součástky jsou navzájem zajeté. Takže označování mikro el. popisovačkou a zpetná montáž pod mikroskopem asi bude nezbytné. Označení bude ovšem použitelné i pro další, každotýdenní očisty.

                  • lukas aka mitro  

                    Zkousel jsem JEDNOU vyprat retez v benzinu. Abych ho vypral tak, ze v nem nekrupal pisek, spotreboval jsme asi 2l benzinu-technicky. Nasledovala sedimentace a filtrace aby se dal benzin pouzit znova, tentokrate do letlampy bo podruhe by mne takova hovadina uz nenapadla.

              • nox159  

                kolik stoji novy retez X kolik ti to zabere casu,kolik daš za čistice…

                proste pokud to nekrades v praci tak se to nevyplati :D

                • jaja.k1  

                  Kolik stojí litr benzinu asi víš.

                  Podle mně se určitě nevyplatí kupovat pračku na řetěz – sice není až tak drahá, ale po dvou pokusech jsem to vzdal(všechno kolem bylo černě kropenaté a řetěz pořád nic moc čistý) a řetěz čistím mimo kolo. Používám nějaký vodou rozpustný sajrajt a pak horkou vodu a pořádně vysušit.

              • dobytek  

                Jak se ti to rozpojuje? Mně rychlospojka rychle spojí, ale prakticky nejde po ujetí několika set km rozpojit.

                • jaja.k1  

                  Nýtovač řetězu.

                  • lukas aka mitro  

                    A pokazde pouzivas novy nyt se zavadecim trnem jak by se to melo spravne delat kdzy roznytujes retez?

                    • jaja.k1  

                      Pro sebe nikdy – když to neděláš poprvé a víš jak na to, tak žádný problém.

                  • dobytek  

                    Ten jsem nakonec musel použít a po vyčištění to spojil druhou rychlospojkou ze starého řetězu, což asi není ideální.

                • pačes  

                  Pokud to nejde silou, tak to jde ještě větší silou (Murphyho zákony) a pokud se to nepodaří, tak to stojí asi 25,– Kč (zákony trhu):-)

                • jIrI___  

                  Na rozpojení rychlospojky musíš dostat do ruky ten správný grif, pak to jde poměrně jednoduše :)

                • nox159  

                  je to rukama ;-) prvni jsem se mordoval s klestema ale tedka bez problemu v prstech bez pouziti sily ;-)

                  • MavasH  

                    jj, tak nějak :-) Taky sem zkoušel kleště (neúspěšně), ale pak sem šel najít rezervní spojku, abych se podíval, co to chce … a pak už to šlo skoro samo.

                • Rychlej turista  

                  Chce to rychlý rozbitý sjezd a nebát se :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.