• afromoxa

    Ahoj,

    chci se zeptat, jestli se dneska ještě vyplatí vůbec kupovat krosový kolo. Začal jsem jezdit poměrně nedávno a baví mě převážně silnice, samozřejmě tu a tam proložena nějakou polnačkou, když tudy vede cesta, ale hlavně prostě rychlá jízda na silnici a zdolávání kopců. Otázka je, jestli je fakt nějaký výrazný rozdíl jet na horáku třeba 40–60km po silnici vs krosový kolo. Lokální prodejce nemá v nabídce kros, ale prý to ani nemá smysl, stačí dát užší plášť s profilem na silnici a mám vystaráno.

    Dále se chci zeptat, jestli má smysl vůbec uvažovat o gravel kole pro mě jako amatera, kterej jezdí do práce 20km a o víkendu si dám třeba 40km.

    0 0
    • Davidakta  

      O ničem jiném než o gravelu bych nepřemýšlel. O víkendu si budeš dávat 100km ;)

      0 0
    • sparrow_cz  

      Existují i schopná krosová kola, třeba Merida Speeder. Ale hodně záleží, jestli chceš berany nebo ne. Někdo má třeba problémy se zády, tak berany mít nemůže. Můj názor je takový, že na sportovní ježdění na silnici je pro zdravého člověka kolo s berany jasná volba. Co se týče rozpočtu, tak já bych s 15k čekal na nějakou pěknou bazarovku, nebo koupil základní silničku/gravel z Decathlonu.

      0 0
    • CzechJoker  

      Na asfalt a normální polňačky je ideální cross nebo gravel, horské kolo – byť je populární – je imho zbytečně těžké. 100 km ujedeš i na starém verglu, je to jenom o odhodlání.

      V uvedené cenové relaci bych hledal hliník s pevnou vidlicí, protože odpružená bude zbytečně těžká a stejně nebude fungovat (resp. vysoké očekávání z pohodlí nahradí hlubokí zklamání z reality).

      Gravel je na zvážení, ale pokud nejsi hipster, tak tě nikdo nenutí držet řidítka v obloucích a můžeš si palce zaháknout za brzdy.

      Výhody dražšího kola (= lepší komponenty) oceníš, když budeš víc jezdit. Prostě se to bude méně *****, víc to vydrží apod. V podstatě i základní Sora udělá 1000× lepší službu, než nějaký hypermarketový bas­tl.

      0 0
      • afromoxa  

        Tak nějak asi přicházim k názoru, že gravel bude pro mě na sportovnější jízdu. Akorát jsem si dal rozpočet do 20 tis. Tak se chci zeptat, je tohle kolo v pořádku, hlavně osazení? Případně nemáte lepší variantu? Nebo doporučení na dobrý bazar kol?

        https://www.alza.cz/…omet-aspre-1?…

        0 0
        • novas752  

          Nejlíp to vyzkoušet. Nebude to moc brzdit a má to jen 8 rychlostí vzadu na docela velkém rozsahu = hrubé odstupňování, na silnicích mohou chybět „mezipřevody“.

          0 0
        • mlevora  

          jen nesmis jezdit vetsi kopce, nejlehci prevod 34×32 s tim si nedokazu predstavit vyjet trosku vetsi kopec

          0 0
          • afromoxa  

            No já jsem právě koukal, že narozdíl třeba od tribanu v předu má 2 pastorky a ne jeden, takže problém s výšlapem do těžšího kopce nebude. Ale jsem fakt laik a vlastně se stydim, že ani nevim, co se myslí tím 34×32, jestli počet zubů, nebo průměr :D Nemáte tam teda nějakou alternativu do 20 tisíc? Kolo si nejde kde vyzkoušet.

            0 0
            • novas752  

              Je to nejlehčí převod, 34 zubů vepředu, 32 zubů vzadu. Musíš jet tak 10–12km/h, pomaleji to na tenhle převod moc dobře nejde – resp. jde ale točíš nohama tak pomalu že se rychle utavíš. Je to tak na rekreační silničku, mimo silnice ale často narazíš na prudší kopce (pokud teda nebudeš jezdit výhradně v nějaké rovinaté oblasti) a ty s těmahle převodama prostě budou bolet. No zase, pěší turistika je taky hezký sport, přinejhoršim kousek potlačíš.

              Dražší Gravelbiky obvykle mívají trochu lehčí převody – něco jako 34–36, 32–36 apod., s tim už se dá jet i nějakých 8km/h docela dobře. Horský kola pak ještě lehčí.

              0 0
              • afromoxa  

                Pěší turistiku v plánu nemám, jsem z okolí Kladna a plánuju výletu třeba na Křivoklátsko, kde jsou dlouhý serpentýny. A nějaký kolo s lepšími mezipřevody v týhle ceně se nedá najít?

                0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Jestli ti na kopec na silnici přijde 34×32 jako těžkej převod, tak nevím, nevím…

            0 0
            • mlevora  

              Bavi se tu o gravelu a tam bych pocital i s moznosti lehciho terenu a ano bezny kopec na silnici ok, ale na naky hory to neni.

              0 0
              • oberleutnant Weiss  

                No a já zas vycházím ze zadání tazatele – „hlavně prostě rychlá jízda na silnici a zdolávání kopců“…;-) Jinak tedy k tomu závěru – co bys dal na silnici za kazetu do hor, pokud ti nejlehčí převod 34×32 přijde těžkej?

                0 0
                • novas752  

                  To docela záleží na výkonnosti a ochotě trpět každého soudruha.

                  0 0
                  • oberleutnant Weiss  

                    Tak samozřejmě – já to jen trošku porovnávám s vlastní zkušeností nikterak výkonného cyklisty hobíka – táhne mi pomalu na padesátku, první silničku jsem pořídil až po čtyřicítce, předtím jsem se žádným sportem nijak vážně nezabýval, a ačkoli i na tom těžkém Feltu mám nejlehčí převod 34×28, kopce si docela užívám. Když jsem občas objel nějaký závod, dával jsem s nejlehčím 39×27 třeba desetikilometrové stoupání Litvínov – Dlouhá Louka, osmnáctiprocentní kostky ve Vysoké Srbské a jiné. Proto mi přijde krapet nepochopitelné, pokud se 34×32 na silnici považuje za ne úplně dostatečně lehký převod do kopců…

                    0 0
                    • mlevora  

                      Ano na Litvinov-Dlouha louka 10km prumer cca 5% ke konci o neco malo vice jsou takove prevody ok. Kratke stojky taky vyjedes, ale zkus s tim vyjet par kilometrovy kopec s prumer 8–9%+ a uz to nebude moc komfortni

                      0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Tak na takové právě nelezu s tím 53/39×11/27, na to mám ty dvě těžítka s nejlehčím 34×28 (Felt) a 34×27 (Škodoffka)… Tedy ne že bych se pár let zpátky občas nezkusil potrápit v rámci přípravy na nějakém tom delším stoupání i na Arthurovi, ale to už nebylo moc o užívání si… Mimochodem na té Škůdce byla původně kazeta 11–32 a šla do krabice, kdybych si to snad někdy chtěl vzít třeba do Alp…;-)

                        0 0
                    • xtonda  

                      Tak zrovna kostky ve Vysoké Srbské znám, na 29" MTB sem to v nejprudším místě na převodu 22×42 rval kadencí pod 60, čili rychlostí cca 4 km/h. Na gravelu s převodem 30×36 bych to bezpochyby tlačil. Je to strašně individuální.

                      0 0
                      • Tomas_82  

                        Tlačit netřeba, na pevném povrchu si jde stoupnout a ve stoje točit klidně kadenci 30:) Na silnici mám převod 39/26, tak to občas praktikuju taky:)

                        0 0
                • mlevora  

                  Sice je tu rec o gravelu a ne o silnici ale ok… taky jde o to jestli clovek radsi jezdi vic frekvencne nebo naopak vic silove. Osobne rad jezdim vic frekvencne a s gravelem mam jen jednodenni zkusenost, kdyz jsem mel pujceny RB RX s nejlehcim prevodem 30×36 a mene lehci prevody do celodennich kopcu bych nechtel. Chapu, ze nekdo tak lehky prevod nepotrebuje, ale 34×32 uz mi prijde moc.

                  0 0
                  • oberleutnant Weiss  

                    Viz o kousek výše – konkrétně ten můj starý Felt váží kolem 10 kg, čili to oproti gravel kolům taky žádné tintítko není, a nejlehčí tam mám 34×28, aniž bych se tím cítil nějak omezován v kopcích, proto jsem se tak divil – nic víc za tím nehledej…;-)

                    0 0
                    • mlevora  

                      zakopany pes je asi v tom, ze kazdy si pod slovem kopce predstavuje neco jinyho ;)

                      0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Tak je pravda, že vůbec netuším, jaké kopce si s tím chce „afromoxa“ užívat, to je fakt…;-)

                        0 0
                    • novas752  

                      Jenže nějaký 5% stoupání je příjemnej silniční kopec, zkus si s tim vyjet třeba 15% s horšim povrchem, což na lesních cestách neni nic neobvyklého, sem tam při courání krajinou narazíš na kusy okolo 25% a tam to už prostě se silničníma převodama moc nejde. Na tom Křivoklátsku je prudších stoupání docela dost.

                      0 0
                • mlevora  

                  A pise zdolavani kopcu a mam obavu, ze s 34×32 pokud nema supr nohy bude naky pekny kopec uz slusne bolet.

                  0 0
                  • afromoxa  

                    Teď nevim, kolik mám převody na současnym leader foxovi, ale na přední přehazovačce nepoužívám ze tří vůbec nejlehčí převod a vzadu mám 7 rychlostí. Jako nohy nemám skoro žádný, ale taky mám jen 70 kilo. Jediný co mám, tak tu a tam nějakou žílu na noze :D

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Takže pravděpodobně nejlehčí používaný převod 38/28

                      0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Takže těch 34×32, co tu někteří považují za příliš těžký převod od kopců, by byla vyloženě oddychovka…;-)

                        0 0
            • novas752  

              Tak ořeci jen pod nějakých 10km/h se na tom jede blbě. A jsou kopce kde má člověk s horší fyzičkou problém těch 10km/h udržet. Jako jeden kopec asi ok, ale v rámci nějaké delší (kopcovité) vyjížďky to pro mnohé nemusí být úplně ideální.

              0 0
    • zeden  

      krosovy.

      jet desitky a desitky km po silnici na horakovi je hroznej opruz. ne ze by se to nedalo, ale siroky pneu do terenu huci, maji valivy odpor, horak bude mit min pohodlnou geo, proste na prd. a jeste bych zvazil jestli na silnici a jen obcasny prejezd po polnacce clovek potrebuje odpruzenou vidli. treba by bylo dobry nejaky fitness kolo s nesilnickovou sirkou pneu…

      0 0
      • Jirka63  

        no když tam necháš ty pláště, na kterých se to koupilo, to hučí, to jóóó, ony ale existují i s plnějším středem ?-), Maxxis Icon, Pace, Continetal Race king atd. atd., :-) :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.