Krosové/Trekové kolo do 10 000Kč

55 nepřečtených
  • CZechBoY

    Zdravim,

    jaký kolobyste mi doporučili na převážně silniční projížďky, občasný kros v lese, nebo nějaké zkratky přes les?

    Velikost rámu 20–21", mám 185cm

    Zatím mám vyhlídnutý Amulet ROUTE 35, kvůli nižší ceně takže by se tam vešly i lepší brzdy nebo nějaký jiný vylepšení :-)

    Cena okolo 10–11tisíc.

    Díky

      • scalar  

        Zase jeden odborník, v čem si pomůže, když tam bude mít stejně nefunkční vidlici?

        • Vilém  

          a to chce jeste navic hydraulicky kotouce:)

          Pro zakladate thredu, v teto cenove hladine to nema smysl.

          • CZechBoY  

            dobře, tohle je téma jaké kolo mám koupit, kotouče jsem pustil z hlavy

          • scalar  

            U krosu hydraulické kotouče vůbec nemají smysl – jednak se jejich účinek přes uzké pláště nepřenese na cestu a jednak na ně nejsou stavěné crossové vidlice (i když se tak tváří), mají proti MTB vidlicím slabší a delší nohy.

            • CZechBoY  

              tak třeba lehčí rám? to se zas nevleze do 2k

              radši pište k těm brzdám do toho druhýho vlákna

              tady bych rád vyřešil jaký kolo mám vůbec koupit

              • johnface  

                http://pcshop.pells.cz/…_d18960.html

                Mozna ho najdes i levneji. Plno lidi to odsoudi, ze je tam stare to, levne a nepouzitelne ono. Ja jsem na nem loni najel 5000 km a bohate mi staci. Jen jsem si vymenil vidlici za odpruzenou, nyni jsem menil spalky a dal jsem tam ty tri smesove – parada.

                • CZechBoY  

                  jo to vypadá parametrově dobře, váha nádherná, ale chybí tam ta odpružená vidlice no :(

                  ty bys doporučil jakou vidli? ne zas nějakou drahou, nějakou akorát k tomu kolu

                  • DoomHammer  

                    na odpruženou vidlici kašli, zbytečný gramy. pevná je pevná :-)

                • Vilém  

                  Po vymene za odpruzenou musi geometrie vypadat dost zajimave. Uz takto se mi zda ten stred od pohledu pomerne vysoko.

                  • CZechBoY  

                    jo ten střed se mi zdál taky nějakej divnej

                    na pevný vidlici fak jezdit nebudu, to radši koupim toho Amuleta za 7tisíc a ušetřim okolo 3 tisíc

                    toho Pell's DEMON jsem našel za 10 080Kč, letošní řada

                    • maajkee  

                      Píšeš, že budeš hlavně jezdit po silnici, semtam přejezd po lesní cestě, na to ti pevný vidlice bude plně stačit. Ona ta levná odpružená nebude fungovat o moc líp jak ta pevná, ale bude mít dvojnásbonou hmotnost.

                      • Sitic  

                        mám demona ale s kotoučema avidama bb5, dřív jsem jezdil horáky i treka s odpruženejma vidlicema a po zkušenosti s demonem už odpruženou ani nechci, i tu polňačku to projede krásně, většina lidí odsuzuje pevný vidle, a já bych jí za nic jinýho nevimněnil ;)

                  • johnface  

                    Kolo mi vybiral jeden mistni biker, ktery ma uz neco za sebou, takze jsem mu veril. Jezdi se mi na nem dobre. Kdyby jste mi vysvetlili co je na tom divneho, tak vam to treba vic popisu…

                    Pokud to beres s tema financema takto, nevidis rozdily i treba v tech brzdach, tak je to uplne jedno co koupis. :)

                    • Vilém  

                      Vyjadroval jsem se pouze ke geometrii, aniz bych ji studoval, protoze dohledat ji na strankach vyrobce, proste neumim.

                      Bylo to ciste od pohledu a to se ten stred jevi opravdu hodne vysoko. Treba geometrie toho Crono, co daval scalar nize, od pohledu vypada mnohem rozumneji.

                      • johnface  

                        Podrobne parametry ma vyrobce na svem oficialnim webu, pod polozkou katalogy. Staci si dat letosni katalog.

                        • Vilém  

                          Diky za nasmerovani, na jejich debilnich strankach jsem se nikdy nedokazal orientovat.

                          • Vilém  

                            Takze jsem si to dohledal a je to tak jak se od pohledu zdalo.

                            Demon ma stred – 68mm pri pouziti pevne vidle, crono – 76mm s odpruzenou. Tzn po instalaci odpruzene na Demona ten stred vyleze rekneme na nejakejch – 30–40mm, coz mi prijde dost vysoko a ovladatelnosti to rozhodne neprida.

                            A to nemluvim o zmene hlavoveho a sedloveho uhlu.

                            • scalar  

                              On není Demon jako Demon, o rok starší model (2008) by postavený na rámu Crono (tedy na stejném, jako se dělaly kola s odpruženou vidlicí) a měl delší pevnou vidlici. Tenhle modrý je s novou geometrií, které je dělaná na kratší pevnou vidlici a na odpruženou již není vhodná. Takže bych to viděl na trochu smutný omyl.

                              • johnface  

                                Takze jsem to zmeril, mam modry ram, nevim z ktereho roku. Nicmene jsem to meril. Provazek na stredy obou kol a do stredu, kde jsou pedaly. Vychazi mi neco pres 55mm. Mozna je to OT. Co je tedy pro me jeste horsi? Dik za odpoved.

                                • scalar  

                                  Tady jsou pro porovnání obrázky obou verzí. Demon 2008 je i na odpruženou vidlici, od 2009 není.

                                  • johnface  

                                    Jj, dik. Takze mi to kolo pekne zbabrali. Bylo vystavene v mistnim obchode a stejne se tam mela davat odpruzena. :) Nikomu neverit a koupit seriove.

                                    Spise jsem chtel vedet co z toho pro me plyne, jestli nejake bolesti, deformace patere, ubytek rychlosti… Jezdim prevazne po silnici nebo po zpevnenych polnich cestach. Rocne neco kolem tech 5–7 tis. km. Trasy o prumerne delce 80 km.

                                    • scalar  

                                      Bolesti a deformace páteře určitě ne, negativní změna jízdních valstností určitě ano. Pro zajímavost, co Ti tam dali za vidlici?

                                      • johnface  

                                        Suntour NCX, cast pro zdvih ma 90mm. Vice info nemam. Kolo bylo kupovane v lete 2009.

                                        Pravda, ted jsem zase nejak prenastavoval posed, nemuzu se trefit. No priste budu chytrejsi. Drive jsem o kolech vedel jeste min nez ted a to co vim ted, je stale zalostne malo.

                                  • johnface  

                                    Jj, dik. Takze mi to kolo pekne zbabrali. Bylo vystavene v mistnim obchode a stejne se tam mela davat odpruzena. :) Nikomu neverit a koupit seriove.

                                    Spise jsem chtel vedet co z toho pro me plyne, jestli nejake bolesti, deformace patere, ubytek rychlosti… Jezdim prevazne po silnici nebo po zpevnenych polnich cestach. Rocne neco kolem tech 5–7 tis. km. Trasy o prumerne delce 80 km.

        • Edis  

          a co si myslíš, že za 10 táců koupíš?vidlice budou na stejné úrovni..

          • scalar  

            Ze sériových s vidlicí NCX třeba Pells Crono Pro:

            http://www.bradsky.cz/…-p-1945.html

            Za 10 stavím kola s NCX na novém Deorku, za 13 – 14 tisíc se špičkovou vidlicí NRX nebo vzduchovou NCX. Vše kvalitních rámech Pells, Superior, teď spíš MRX.

            • CZechBoY  

              jo to nevypadá špatně, to červený vypadá už i jako kolo :D

              akorát ten rám vypadá ja dámskej trochu, ale to je jedno

              tohle kolo je dobrý? teda jestli se vyplatí oproti tomu AMULETu utrácet 3tisíce navíc

              • maajkee  

                akorát ten rám vypadá ja dámskej trochu

                Ty vole, ty jsi zhulenej nebo co? :)

                • CZechBoY  

                  však je zkosenej jako dámskej …

                  odpružená vidlice se hodí když jezdim přes kořeny nebo šutry

                  • maajkee  

                    jaký kolobyste mi doporučili na převážně silniční projížďky, občasný kros v lese, nebo nějaké zkratky přes les?

                    A najednou jezdíš přes kameny a šutry? :) V tom případě radši pořiď MTB.

                    však je zkosenej jako dámskej

                    hehe :)Tomu se říká sloping a už hezkejch pár let od dob posledních favoritů se rámy většinou tak dělaj :)

                    • CZechBoY  

                      Tak výhradně po silnicích nejezdim

                      rikam ze zkracují přes les :D

                      MTB je horský ne? Já chci spis to krosovy, na silnici to jede dobře a v lehčími terénu taky

                      kdo potom ma jezdit na tlustejch pneu po silnici .. s tím se snad neda dat ani 40km/h :d

                      • maajkee  

                        To, že pojedeš na crossu po silnici rychlejc, je takovej zvláštní a dost rozšířenej omyl a až se divím co crossařů když předjedu na mtb to neunese a zahákujou se hned za mě :)

                        • scalar  

                          Hlavně nazáleží na kole, ale na tom, kdo na něm sedí. Já jsem si ale jistý, že na crossu jsem na silnici rychlejší než na MTB.

                        • t29  

                          Cross za 10 kKč a MTB za 10 kKč budou stejně rychlé = na obou sedí výkonnostně srovnatelní rekreanti

                          Cross za 10 bude pomalejší než MTB za 30 = dražší MTB si kupuje člověk, co na kole jezdí dost a bude znát rozdíl výkonnosti

                          Cross za 10 bude rychlejší než MTB za 50 = hodně drahé MTB si kupujou pozéři nebo lidi, kteří to s MTB myslí fakt vážně, ty druhé ale na asfaltu nepotkáš :)

                          • CZechBoY  

                            MTB má širší pneu takže větší odpor, z toho usuzuji že mě budou na silnici brzdit pneu

                            o kolik je lepší ROUTE 55 oproti ROUTE 35?

                            • t29  

                              o jeden převod vzadu :)

                              jinak vidlice u obou nic moc a náboje kol taky. Route 55 bude lehčí, protože nemá odpruženou sedlovku a stavitelný představec.

                          • maajkee  

                            Cross za 10 bude rychlejší než MTB za 50

                            Tak tomu nevěřím :)

                            • scalar  

                              Můj zimák – cross pod 10 tis., na převod 50/11 bude těžko MTB odpovídat (když to ušlápnu :-) )

                              • maajkee  

                                Myslím, že na lehkým mtb za 50 se slickama na převod 44/11 pofrčíč dostatečně rychle a v prvním kopci tomuhle crossu ujedeš :)

                • Jakobo  

                  Je to jeliman, ale v tomto ma pravdu. (Dole na strance je damsky model v cervene barve.)

    • Player  

      Ahoj jestli ti můžu doporučit tak zkus třeba kolo FELT QX70 http://www.mojekolo.cz/…-qx-70-black celkem líbivej dyzajn, osazení není nejhorší.

      • scalar  

        Tady bude problém s tou „odpruženou“ vidlicí, tahle na kros v lese nebude.

        Ale nějaký Feltík na Deorku s vidlicí NCX bych do 10 tis. asi dokázal vymyslet.

      • CZechBoY  

        co na tom FELTu má bejt tak dobrý?

        řazení má Altus/Alivio a váhu 13,6kg :(

        mám vzít ten Amulet ROUTE 55 (2010) nebo Author Zenith (2010) ?

        • scalar  

          Na tom nic, ale mám jeden na prodej – přesně podle požadavků, seděl by velikostně i tím, že může do terénu (lepší vidlice NRX, širší pláště, MTB převodníky). Jediný problém bude s cenou, ale to se musíš rozhodnout – kolo do 11 tis. s mizernou vidlicí, vhodné jen na cesty nebo pořádné kolo na kvalitním značkovém rámu s odolnou vidlicí za 13 tis.

          http://www.cyklobazar.cz/…suntour-nrx/

          • CZechBoY  

            a co kdyby se maximální cena posunula do 12tisíc? našlo by se nějaký lepší kolo?

            jinak bych bral asi ten Route 55, protože má lepší řazení než ten route 35

            • scalar  

              Řazení nehraje roli, pokud máš na kole vidlici NEX4610 a tyhle kliky. Vidlice nemá ani magnesiové nohy, je těžká a moc nefunguje. Cenová relace této vidlice je kolem 900,– Kč.

              12 tisíc Ti nepomůže, kolo s kvalitní vidlcí NRX jsem fakt schopný postavit až od těch 13 tis., aby s nemusely šidit jiné komponenty (kliky s integrovanou osou XT II, přehazka Shadow, náboje new Deore…) Kliky na Amuletu jsou taky silně ošizené, ještě na čtyřhran, všechny převodníky ocelové. Jenom kliky a vidlice udělají kilový rozdíl ve váze!

              • CZechBoY  

                tak Amulet nikde nemaj :(

                jiný kolo do ±12 tisíc by se sehnalo?

                • scalar  

                  tenhle Scud, s vidlicí NCX se zamykáním na řídítkách, sadou Deore (kliky s integrovanou dutou osou), kola Remerx Dragon na Deorkách nábojích,díly Cannondale by se tak kolem 12,5 tis. dal postavit

                  • CZechBoY  

                    ok a jakej je rozdíl třeba proti Aliviu? bude levnější o kolik a řadit bude o kolik hůř?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.