• lenza

    Prosím o doporučení, rady, tipy a tak ;-) ke koupi nového pánského krosového kola. Nejsem „cykloblázen“ ale taky budu jezdit víc než jen pár km o víkendu. Nejradši bych něco kolem 10tis (víc myslím že v mém případě nemá cenu investovat). A nejradši bych něco od Rockmachinu :-) ale nebráním se i jinému výrobci. Díky

    0 0
    • GTman  

      Kamarád měl krose Authora a byl s ním moc spokojený. Kup něco levnějšího protože dopadneš jako většina lidí, co si koupila krose. Buď se ti začne líbit terén a koupíš MTB nebo začneš rád jezdit rychle po silnici a koupíš žiletku. Dřiv nebo později se přesuneš k jednomu z těchto řešení. Je to přirozené. Já taky koupil (cca před 6 lety) nejdřív krose protože jsem si myslel jak je to děsně univerzální. Krose už dávno nemám a jezdím MTB. Paráda. PS: Zaskočily mě věty: „Nejsem "cykloblázen“ ale taky budu jezdit víc než jen pár km o víkendu. Nejradši bych něco kolem 10tis". Jesli myslíš těch 100000 za rok, tak jsi právě povýšil na cykloblázna. :-)

      0 0
      • GTman  

        Omlouvám se za poslední řádek. Samozřejmě tam má být 10000 km a ne sto tisíc. Už taky nevidím.

        0 0
      • jivo  

        Souhlasim. Jakmile budes chtis s Crossem trosku do terenu, zaplces. Sezen si radsi 29" horske (stejne prumer jako 700Cx). Ale uz se pak nevejdes asi di tech 10.000,– Jinak pokud jsi rozhodnut, ze polim, lesum a pod terenum se budes 100% vyhejbat, tak toho crosse vem. Ale pocitej s tim, ze klasicke kocici hlavy jsou horni nez koreny. A sehnat kvalitni vidlici na crosse ne bud drahe nebo nemozne.

        0 0
        • tbc  

          Moja dlhorocna skusenost s krosovym bicyklom hovori, ze pokial zostanes v lese na lesnej ceste, ci chodnicku si v pohode. Pokial ale tuzis jazdit cez luky, polia ci v lese pomedzi stromy – t.j. po maksom substrate rataj s tym, ze sa zaboris – tu ma horsky bajk hodne, hodne navrch.

          0 0
        • kurýr na bajku  

          Chlapi… Lenza je holka a chce crossa za 10 tis. tak si prostě koupí crossa za 10 tis. Nechápu ty tlaky, který tady vzniknou dycky, když chce někdo crossa. Třeba já na crossa nedám dopustit a taky to každýmu necpu.

          0 0
          • jivo  

            Ja dodnes taky na nej nedal dopustit. Ale kdyz to vezmes s lidma od Wewerky do lesa, prejedes si par korinku v lese, takovou malinkej slabsi terenek ve jsezdech na Transbrdech a pak se jeste mas drkotat po dlazkach, doli z toho prdel. Dal jsem chtel dat vetsi plaste, ale nemuzu. Sice tam pasujou 28" (nevim, proc te tomu nekde rikaj 29") ale neprojdou. Ja to tu dost resil. Takze 7let naprosta spokojenost s Crossem, ale prvni poradna vyjizdka a uz chci zmenu. Ale prisel jsem na to, ze kdyz si koupis horsky, kam muzes dal vetsu gumy, tak si priplatos za kotouckovky (oni ty 29" baiky uz blbe shani), domluvis se na vymene gum za mensi (700×32C nebo dle libosti), treba i na crossovejch prevodnicich a mas 100% trosku tezsiho crosse. A az pojedes do terenu, jenom prezujes. Obracene to bohuzel nejde. A dalsi otazka je nabidka vidlic na crosse a na horsky. Toto je muj nazor po poslednich dvou projizdach.

            Ale cena bude trosku jinde a pokud vi, ze opravdu NIKDY nebude jezdit do terenu, tak ten cross staci. Ale az zacne, bude dalsi rozumna volba nove kolo. Ted toho sveho vuberu bohuzel lituju.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Je třeba si prohlédnout rám před nákupem crossa. Např. do crossového FORTa narveš bez problémů plášť o rozměru 700×52. Vidle je starej známej problém.

              0 0
          • Radek Broz  

            protoze „In bike we trust.“

            0 0
    • lenza  

      No já zas vidím že práce kvapná málo platná ;-). 10tis km by mě zabilo :-D. No koneckonců, při 10tis KORUNÁCH za kolo mě to taky možná zabije ;-). Jinak díky za názor, jestli jsem doteď měla zamotanou hlavu tak teď teda tuplem :-D

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Takovým věcem nevěř. Jistě že volba crossa je to nejlepší co můžeš vybrat. Obzvláště nechápu chlapce co jezdí na bajkách s těma srandovníma 26" kolečkama a řikaj tomu MTB.

        Teď k výběru: www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?… toto Durango ti přesně sedne cenou a ve své třídě nadstandartním osazením Sram X.7 trigger (řazení probíhá pouze palcem) www.bradsky.cz/index.php?… Tento Credit je osazen nesmrtelným Aliviem jehož náklady na údržbu sou ve velmi přijatelné cenové relaci a měkčí zavíratelnou vidlicí.

        Tak šťastnou ruku.

        0 0
        • tbc  

          Durango sme kupovali pre moju lepsiu polovicku. Bol to este starsi model (tusim 2004) s Shi/Deore. Po vymene prednych kluk za deore 22–44 a odpruzenej vidle za pevnu CroMo je z toho vlemi fajny bajk.

          0 0
          • kurýr na bajku  

            V této cenové kategorii není kolo, které by bylo vybaveno odpruženou vidlí, kterou by šlo obecně doporučit.

            0 0
      • zum  

        Klidně běž do crossa.Pokud nechceš jezdit vyloženě mimo cestu nebo v bahně,je cross dobrá volba.Já jezdím crossa s kamarádem co má bika a projedu většinou to co on.Teda pokud nevybere nějaký děsný krpál,ale to je spíš o nohách :-))

        0 0
        • MlokCZ  

          Nechci tu moc zakládat novou diskuzi cross/bike, ale není to o tom, co na crossu dokážeš projet (já taky znam člověka, co dá sjezd na crossu, který já nedám na fullu v profilu). Je to jen o prioritách a jak si to chceš užít (i v lehkém terénu je skoro každý po 70km bez asfaltu totálně otrávený, jak je vyklepaný a unavený). Já bych už třeba nechtěl nic jiného než full a to i přesto, že tak 30% odjezdim po asfaltu.

          A právě to pohodlí mnoha začínajícím tu jízdu hrozně znechutí.

          Pokud ale ví, že cross je pro něj správná volba a že mu to za ten malý nárůst rychlosti stojí nebo že bude jezdit téměř výhradně po asfaltu, tak proč ne.

          0 0
          • zum  

            Já to myslel tak,že pokud nemíní vjet po pěti km do lesa a jezdit jenom v něm,tak se nemusí bát ani terénu.Já třeba ujedu po asfaltu 40km a pak někde zajedu do lesa .Ideální by bylo jet na silničce a potom přesednout na bika.Ale nedovedu si představit táhnout na zádech na Pálavu fulla :-))

            0 0
    • Vymi  

      kup horaka a vymen si jen kola… :-) kamos to tak ma a je spokojen…

      0 0
      • jivo  

        Bacha na to, ne do kazdyho horaka (teda vidle) nrves velky gumy. Chce se na to zeptat. A pokud to nebude delany na 28", tak na 700×C budes potrebovat kotouce.

        0 0
        • kurýr na bajku  

          To je nesmysl, to je jasný. Do žádnýho horáka ani vidle nenanarveš 700×40. Pokud ti tam stačej fakt úzký pláště a máš kotouče, tak je to realizovatelný.

          0 0
          • jivo  

            No nevim, nekdo me tvrdil, ze 700×42C je 28"1.neco. Proste ty gumy jsou naprosto stejne. Jenom musis mit vidli, kam se ti vejdou. Mrkni treba sem a vpravo dolu : www.schwalbe.de/…oduktgruppe/?… For the 2004 season the Hurricane has a new tread profile, which rolls particularly easily and quietly on asphalt – in 26 inch for Mountain Bike and in 700C (28 inch) for Trekking.

            Takze kdyz existuje horskej s 28" plastema, tak musi jit stejne kolo z crosse. Na naboj ejsem se ptal a jsou taky stejny.

            Tak proc je to blbost ?

            0 0
            • martt  

              pisu tam, aspon ja to tak chapem, ze ta guma sa vyraba v dvoch rozmeroch 26 (teda raf 559) a v 700C (teda raf 622). Ak by tie dva plaste mali rovnaky prierez, tak priemer kolesa na rafe 622 bude o 63 mm vacsi ako na rafe 559. Taketo koleso sa uz nemusi vliezt do vidle.

              Na vlastne oci som uz viackrat videl na horskom biku rafy 622 s plastami napr. 23×700C. Toto sa do vidle zmesti. Podmienka su kotucove brzdy lebo V-cka su mimo rafu.

              0 0
            • kurýr na bajku  

              Tak pokud máš véčka tak to nejde vůbec. No a pokud máš kotouče, taxe ti to nevejde ani do rámu ani do vidle. Tedy jaxi vejde, ale jen cca. 700×30, což nelze přesně říct, protože každej rám a vidle je o jiných rozměrech. Toto se vztahuje na XC PRO.

              0 0
              • jivo  

                A jak se delaj ty 28" (29" ???) bajky ? Jinak je me jasny, ze do normalni vidle na 26" to nedam.

                0 0
                • jivo  

                  Kdo ma 29" bajka. Co mate na plasti za oznaceni ? www.wheel2wheel4bikes.com/products.php?…

                  Dle meho je 28" = 700×C protoze 28"x2.54×10 = 710mm. 28×2.0 (700×50c), 28×2.35 (700×60c)(ten treti rozmer neznam). Ale nekde jso to videl spolecne. Hledam dal.

                  0 0
                  • kurýr na bajku  

                    Jukni mi do profilu.

                    0 0
                    • jivo  

                      Dekan. To vypada dobre. No, ja jsme videl 29" jen rozlozene v kramu a tvrdil me tam, ze jsou tam stejny rozmery kol jako na Crosse. Pokud jo a budes tam mit kotouce, co ti brani dat tam 26" ? Ale uzvanam, ze s tim zadkem jsem nepocital. A jak predni ? Je prumer stejnej jak na normalni MTB ? Pokud ano, predpokladam, ze to pak pujde nejk sladit.

                      Tak jak to teda je ? Az te nekdy potkam, tak se na to rad podivam. Alespon vim, po cem mam cucet.

                      0 0
                      • kurýr na bajku  

                        29" je v podstatě cross s lepší vidlí, s delší geometrií a s objemnýma pláštěma.

                        0 0
                        • jivo  

                          Takze presne to, co hledam. Me to bylo prezentovano jako MTB s cross plastema. Jinak co ten Cross Full, to zni lakave ? To se da pri trosce stesti sehnat, nebo pouze pro vyvolene a extremne majetne. Tohle by se me zamlovalo. Cross, s kterym muzu i na Transbrdy a nedelat osttudu pri drkotani pres koreny a bahnem. Mozna bych se pak prestal bat tech BF akci kolem Tocny.

                          0 0
                          • kurýr na bajku  

                            To je opravdu jen pro velmi majetné. www.rotwild.de Ten jejich crossovej full koštuje přes 70 kolíku (BERGWERK je snad eště dražší) a to nemá v základu ani zavíratelnej tlumič. Ovšem jsou schopni držet váhu na užasný úrovni. Merida se o něco takovýho pokoušela, ale vážilo to jak tank a možnost zavíratelnýho tlumiče tam nebyla.
                            Nejdražší je však ten hardtail s pevnou vidlí od BMC 26"/28"

                            0 0
                            • jivo  

                              Ja si to myslel :'-( Jinak dik, ja zapomnel jeste na velikost drzaku zadniho kola. Takze musim sehnat fulla, kam nacpu 700× plast a k tomu sehnat vidli (toho se nebojim) a postavit si ho. Mam na to asi rok. Jako mam sanci ? Proste chci to, co jsi psal vyse. Uzamykatelneho Cross Fulla, ale za normalni cenu. A trosku soukromne, mas jeste toho bileho Crosse ? Nemas tam pak samolepky a nejel jsi kolem 20hod podel Botice do Vrsovic ?

                              0 0
                              • kurýr na bajku  

                                Mám ho momentálně nepojízdnýho a to sem byl zrovna na pankráci se SUPíkem.

                                Nemyslim, že by bylo reálný něco takovýho postavit. Zavíratelnej tlumič od švýcarů stojí 12 kousků a rám za normální prachy ti taky nikdo neudělá. O vidli ani nemluvim, že by to byla White Brothers za 16 kousků ? ;-)

                                0 0
                                • jivo  

                                  No, ale bez toho zamykani bych se fulla bal. No, treba dostanu rozum a vzdam se pruzeni a nebo velkej kol. Jinak ja nemyslel to postavit, ale najit neco, kde se ty 2,5 cm mista navic najdou. No, kdybys nekde neco nasel, tak v profilu mam i icq. Ale je docela zajimavy, kam se da debata crossu do 10.000 dostala. Jinak ten odkaz na full crosse vypad super. Ale carbon nepotrebuju. Ja nehonim kila ani u sebe, natoz u kola. Kdyz jezdim vikendovky, tak dat to na vahu s brasnou a batohem, to bych ji asi strhnul. Takze bych mozna bral i nejaky ten tancik. Ale je tam alespon vyhoda, ze cim je clovek unavenejsi, tim to vazi min. A ty obcas ztracene sroubky nepocitam :)) Zatim dobrou

                                  0 0
      • cabbage  

        bych vyměnil akorát pláště…

        k tématu: celkově mi přijde že cross jsou za stejný prachy hůř vybavený než MTB. A co jsem nějaký krosy zkoušel, tak je to takový neforemný, a tvrdit že to jede líp bych si nedovolil, nehledě k tomu že uzoučký plášte moc netluměj a pak se to řeší odpruženou sedlovkou u které následuje nekonečné laborování s nastavením sedla…

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Ty už si tady bohužel nemůžeš dovolit nic. Natož tvrdit, že cross nejede líp. To je snad už stokrát probraný téma. Odpružená sedlovka je pro saláty.

          0 0
          • jivo  

            No, musim souhlasit. Ja taky se svim crossem (full tvrdej :)) ) projel ty taly Transbrdy v tech celnich pozicich. Z kopce po asfaltu jsem byl nejrychlejsi, v normalnim terenu tak normal a na korenech jsem premejslel, co jsem komu udelal. Jinak kamos ma Meridu a na mem se jede normalne lip. Az na ty dlazky, koreny, pole s obrubniky. Takze zas takova hruza to neni. Ale chci taky neco pohodlnejsiho. :))

            0 0
        • cabbage  

          např: cykloshop.cz/ni­kita2/karta.php3?ID=4339 vs: www.author.cz/…7&cat_id=785 nebo dokonce: www.author.cz/…9&cat_id=785 – kolo se závitovam složenim za desítku je opravdu drzost…

          co tohle: cykloshop.cz/ni­kita2/karta.php3?ID=4340 hladký pláště takže to pojede po asfaltu a pořád je tu možnost přejít do terénu jen přezutím plášťů…

          0 0
          • kurýr na bajku  

            Nechápu co tím chtěl básník říci. Máš třeba crossy ve fullu, kde dáš běžně 700×47 pláště. Např. ROTWILD, nebo BERGWERK. Máš lehký kolo, kde máš možnost zavřít zadek i předek a na silnici si král. Chápu, že je to dražší, ale u pevnýho to není tak nákladný. Logicky větší kola líp jedou a pokud máš možnost měnit pláště, tak je to v pořádku. Např. BMC vyrábí 26" bajky + k tomu dostaneš sadu 28" kol.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Jenže u BMC je to kolo už na výměnu kol postavený. Vypadá to nějak jako GT ZUM, jestli to znáš ?

              0 0
              • cabbage  

                neznám, jen se pozastavuju nad tím jestli předpokládaný uživatel kola za 10kKč pozná víc rychlost 28ky, nebo ovladatelnost 26". Podle mě je to tak 50:50 a asi bych pro případnou změnu požadavků volil 26" přecejenom tam narveš od 1,2" do 2.3", u 28" to už neni tak jistý…

                btw: do dudáka by se vešel i širší plášť.

                0 0
                • kurýr na bajku  

                  Dudák eště existuje ? Jinak každému co jeho jest, což je v tomto případě cross. BTW: např. crossy APACHE ovladatelnost nepostrádaj, protože maj vlaštovky.

                  0 0
    • dada  

      nenech si to vymluvit. Problém krose je ze má vždy horší vidli ale to může být i výhoda-za 10 tisíc může být slušný kros ale MTB právě kvůli té vidli ne. Já mám krose za 30 zlevněnýho na 20 a jen tak bych neměnil. teď už se rozjíždějí slevy a tak hurá do nich třeba: www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?… nebo kdybys nerada shitmano:

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.