Dobrý večer,
poraďte trekingové/krosové kolo s pevnou vidlicí do 15–17tis. Kolo budu mít na ježdění do práce,
moc díky
Dobrý večer,
poraďte trekingové/krosové kolo s pevnou vidlicí do 15–17tis. Kolo budu mít na ježdění do práce,
moc díky
Myslíte to co se nedělá?
Jediné bazar, kde někdo tu vidlici vyměnil za pevnou.
To se nedělá? Vidím nějakou variaci u různých výrobců, Marin DSX, Cannondale Quick, Specialized Sirrus, v Dekáči je Riverside Touring 520, Kona Dew, z oceli pak Herka Genius (aka ex-Tribe) a bude toho víc, co mne nahned nenapadly.
Co doporučit těžko říct, zkušenost mám jen s Tribem a to je po přeskládání komponentů vcelku fajn – zbytek na tom bude podobně, v téhle cenové je pohon hodně obyčejný, ale účel by to mělo splnit.
Hlavně ještě nedávno byla tuna výprodejovek, vím že něco bylo snad za 500 eur i s karbonovou vidlou. Ted za to dá nesmysl.
s pevnou vidlicí do 15–17tis…
Pevnou vidlici mají všechny modely, co jsem vypsal.
Do 17t je z toho ten Tribe (teď v akci do 15t), Specialized (podle mne OK volba), Kona. Tedy nechápu, co rozporuješ.
Cannondale a Marin jsou snad za 18t, Dekáč za 20, tedy je píšu spíš pro představu – dost z toho jde čas od času sehnat levněji. Dekáč píšu spíš pro představu – za 20 máš 1×11 11–46 kazetu, blatníky, nosič a dynamo v náboji, tedy kdyby tazatel tohle stejně dokupoval, může to být zajímavé.
Ten výběr může být větší, když se člověk trefí do výprodejových velikostí, například tohle: https://www.kola-radotin.cz/…in-viper-red je variace od Treku, ale dají se určitě najít i lepší možnosti.
Tohle je přesně podle tvých požadavků, stačí jen použít některý z internetových vyhledávačů:
7sp. kazeta v roce 2025? Asi 5 tisíc za značku, 5 tisíc za květen a na díly už nezbylo
12–40 na 7 sp. U kola, který bude jezdit převážně po asfaltu zpevněných cestách… Ty skoky musí být brutální.
Za 250 korun koupí silniční kazetu a je to vyřešeno.
Není kopec, který by nevyšel.
Přesně, co nevyjedu, vytlačím.
Teď je dokonce na Kupkole HG41 11–28z za 99,–. No nekup to.
Protože to nikdo nechce. :-) Já když koupil skládačku s 1×7 a takovouhle kazetou, tak to okamžitě šlo dolů.
To je ta silnicni kazeta?
7s Acera 11–28.
Vyse jsi psal o vymene za silnicni kazeto, tak se ptam, zda je to silnicni kazeta,
Já nevím, má to rozsah 11–28 , tak na překonávání velehor to asi nebude.
Holt si kazdy predstavujeme, pod pojmem silnicni kazeta, neco jineho.
Jakou máš představu o 7s silniční kazetě?
Uz jen to, ze je to Acera, se s pojmem silnicni jaksi vylucuje.
11 – 21 jsem myslím měl, ale je to už přes 30 let.
Jo, máš pravdu, nebudeme se přece hádat. Měl jsem namísto silniční napsat 11–28 a bylo by to.
Ale když mrkneš na Koloshop na kazetu CS-HG417, tak tam taky píšou Acera silniční kazeta 7s.
Hlavně speciálně k tý přehazce co tam je dělá Shimano 8sp 11–40. Kolik ušetřili, že tam dali tuhle blbost?
Ale jo, proč ne? Na dojíždění do práce nepotřebuje bambilion převodů, stejně bude používat 2 nebo 3. Náhradní díly v řádu stokorun. Jen bych vyměnil brzdy a pohoda.
Zkusit po bazarech najít Trek FX3. Na to že to je crossové lowend kolo, tak se na něm prostě dobře jezdí. Mám jednoho r.2018 na ráfkových brzdách jako městské kolo a měl jsem zároveň i ten stejný r.2019 na kotoučích jako kolo na vyjížďky a cykloturistiku a jelo to parádně…nakonec jsem se vrátil k pořádnému kolu s berany (grevl), ale za 15 tisíc to udělalo neskutečnou muziku.
Co tohle (nevím tedy jakou potřebuješ velikost)? Na ježdění do práce dobré.
Na dojíždění do práce bych si postavil (nechal postavit) kolo s převodovkou v náboji a bubnovými brzdami. Ale asi by to bylo za víc.
Bubnovy brzdy? Zkousel jsi to nekdy?
Nezkoušel, ale vyrábí a prodává se to stejně jako torpéda. Nebo je to snad horší než ráfkové brzdy?
Parkrat se mi to do rukou dostalo, a nechtel bvch to ani zadarmo. To radsi nejaky mech kotouce.
A jaký konkrétně? Teď jsem si našel pár ohlasů na Sturmey Archer a Shimano Roller brake a celkem dobrý, akorát se to tedy nedoporučuje na cestovní kola, kdy se to v dlouhých klesáních natěžko může přehrát. Ale je to uzavřené a údajně opravdu prakticky bezúdržbové. Na měšťáka ideální. Mechanické kotouče jsou na štelování snad ještě horší než hydry.
Shimano roller brake neni bubnova brzda.
Potkal jsem stary Sachs a nejake SA.
Je spousta lidí, co jezdí do práce na singlespeedech, proč by neměla stačit Acera 1×7?
Tak někdo taky jezdí do práce 2km po rovině a někdo 40km v kopcích.....
Ze singlu aspoň nebude padat řetěz. Není nad to přijet do práce s černýma rukama od nasazování řetězu.
Tak si tam dá vodítko za 500,–