• jatichy1

    Ahoj, tak mi dnes na email přišel rozpis KPŽ na rok 2019 a moje oblíbené Transbrdy nejsou v dubnu ale až v červenci. Místo toho se začíná v Hustopečích a druhý je Karlštejn z Dobřichovic.. Nevíte někdo proč?

    • jonti  

      V podstate vymena karlstejna a transbrd, kde je lepsi na jare jet lehci trasu, ktera casto vede pres otevrene louky a pole a kdyz je venku 30 v srpnu jet Brdy v lese.

      • McBlacky  

        To je relativni, me treba Brdy prijdou lehci nez Karlstejn.

        • tomxxx  

          Než ten letošní karlštejn? Mně přijdou Brdy celkem těžký, ale hlavně kvůli délce v kombinaci se začátkem sezony a počasím. Teda nejde ani o to, že to má přes 60 km, ale spíš, že ty nejhorší kopce jsou až před cílem. Furt se to šmrdolí po hřebeni a když už jsi skoro v cíli, ještě se jedou strašný hnusy.

          • 01carbon  

            To co tam pridali letos k te studance byl hnus fialovej

          • McBlacky  

            Prevyseni celkovy ale nic extra a kopce vetsinou jezdivy, zadny drtirny na nejlehci

            • tomxxx  

              No to teda nevim, posledni kopec jezdim kazdej rok prositej na kasparka se slzama v ocich.

    • losik_p  

      navic v brdech vloni nebo predloni snezilo.. mozna i to bude duvod :)

      • MilanT  

        Tak co já sleduju, za posledních cca 5 let bylo na Transbrdech kromě jednoho roku krásné slunečné počasí.

        Tam bych důvod neviděl.

        Spíš si myslím že kvůli obtížnosti tratě šoupli Brdy na termín kdy už mají lidi víc naježděno a tím pádem se zvýší účast.

        • tomxxx  

          A nebo to chteli vykrizit s nejakou akci, kvuli ktery minulej rok nejaky kokoti preznacili trat. Vlastne do dneska nevim, proc to nekdo udelal.

      • tomxxx  

        Jo bylo to loni, nahore bylo –5, chcalo, byla zima a ja tam doslova umrznul.

        • jatichy1  

          Jojo ročník 2017 byl super :) Asi jako běžné počasí ba WTB..

          • tomxxx  

            Ty brdy jsou v zimě s kombinací s deštěm a mokerem dost problematický. Do dneška nevim jak se na to oblíknout, protože po stratu se jede na doraz nahoru, zapotíš se ať chceš nebo ne a pak je tam strašně dlouhá „rovina“ po hřebeni, kde je navíc ještě větší zima než dole a člověk strašně vychladne.

    • snas89  

      Koukal jsem ze se jel karlstejn a vitez to dal za 1:25? Co se stalo? Kratsi a jednodussi trat? To uz je fakt pomalu na nejakej sterkolet ne?:)

      • CannondaleF29carbon  

        Letošek mi přišlo, že bylo dost pasáží, kde se tlačilo. Hned v úvodu několik minut.

        Samozřejmě ti první projeli, ale pak to zhoustlo a nedalo se nic dělat, než jít pěšo

        • jatichy1  

          Ta trase je ve stylu krátké prudké výjezdy a jsou tam určitě 2 ci 3 místa kde běžný smrtelník tlačí. To první stoupání se dá vyjet vcelku dobře a když se jezdilo z Chuchle tak tam problém nebyl protože to pole už bylo roztrhane.

          Obecně mám daleko radši tu trasu Transbrdy, tam jsou ty stoupání delší a pozvolné a netlačí se tam vůbec..

        • losiik  

          jel jsem na startu zhruba 300., po dvou km špunt a stalo se a čekalo hodně dlouho.. v druhem stoupání špunt, ale aspoň to slo..

          celkově by to chtělo dvě startovní vlny v odstupu 15 minut, tak jak to ma napr Stupava.. tam je účastníků podobně a nemusel jsem tam zastavit a čekat nikdy

        • novas752  

          Já to nechápu, proč lidi jedou na „mtb“ závod aby si mohli hromadně postát fronty a hromadně vytlačit xc kola do kopce…

          • CannondaleF29carbon  

            Řekl bych, že lidi to netlačili dobrovolně ale kvůli, již výše zmíněnému, špuntu

          • jonti  

            Ti co zavodi o neco rychleji jsou v prvnich koridorech a netlaci. Zkus si to nekdy zajet a pochopis.

            • Vyry  

              Jel jsem ve vlne 200–250 a stali a tlacili jsme stejne. Ten prvni vyjezd je proste moc brzo. Jet 2km po asfaltu a pak to narvat na pesinu pro jednoho proste nejde. To hrdlo je moc brzo.

              Me spis vadilo blbe znaceni nebezpecnych useku. Nektere, ty nejhorsi useky, znacene nebyly.

              • MichaelSimek  

                Nebezpecne useky na KPZ? To bude nejaka novinka :D

                • Vyry  

                  Ne obtizne, ale nebezpecne. Resp. prave to neoznaceni je delalo nebezpecnym. Nikde zadna cedule, tak jsem to napalil a pak se modlil, aby ty stromy po tecne uhnuly.

                • 2. Bóďa  

                  Přece hned po startovním výstřelu. :D

            • novas752  

              Ano, první 50, možná 100, ale co těch pár set za nima…

              • Raf  

                No právě těch prvních 100 závodí, ti další už moc nemají o co závodit a pokud ano, tak mezi sebou a stojí tam stejně :D

                Tohle je jedna z pár věcí, co jsou na KPŽ fajn. Pořidit si elite licenci, doložit pár výsledků a člověk prostě získá místo v prvních koridorech na svojí žádost skoro automaticky a nemusí jako na mnoha jiných závodech stát na startu půl hodiny předem.

            • Kotis  

              Tentokrat se tlacilo uz aji na konci prvni stovky. Bylo to spatne zvladnute a meli nechat vsechny zavodit uz driv nebo to jeste zamotat po poli, aby se to trochu natahlo.

              Ale jinak zavod to byl peknej a pro me idealni na zacatek sezony.

              • mikub  

                Se tam dva zaklesli řidítkama, jeden se natáhnul a rozříznul si ruku o kotouč. To ještě pomohlo tomu hrdlu. Tenhle Karlštejn byl co do tlačení opravdu extrémní. Ta trať byla fakt nezvládnutá. Ani na Menhiru se to neroztrhalo, takže se tlačilo ještě v tom dalším výjezdu, na který se organizátoři především vykašlali a úplně zbytečně se tam na široké cestě válely klacky, takže z toho zase byla pěšinka pro jednoho.

                • snas89  

                  To zni jako draha vikendova vyjizdka s bonusem spousta lidi okolo sebe zdarma:)

                  • doubleingram  

                    Asi tak :)

                    Jsem letos jel zavod bez cisla, startovne bylo 700 na miste, fuck off :)

                    • ladias  

                      Na místě 800 ;-)

                      • Johny.Merida  

                        To jako opravdu?

                      • snas89  

                        hele..to je už fakt moc ne?

                        To asi i kdybych přijel mimo prahu, tak se snad otočím a jako závod to nepojedu

                      • Kotis  

                        Kdo nekoupi permanentku 2+1, tak ty ceny jsou dost vysoke.

                        • snas89  

                          Předpokládám, že permici je potřeba využít v jednom ročníku?

                          jaký závody byste kdo doporučil?

                          Např. jako trutnov.

                          • Sgt Pepper  

                            jiné než KPŽ? :-)

                            • snas89  

                              No..spíš mě baví takový ty malý okolo komína.

                              5íkal jsem si, že bych dal letos drásala a s tou permicí bych do toho šel, ale:

                              (nelze uplatnit na partnerské závody a trasu A a OBR v rámci závodu Bikemaraton Drásal České spořitelny)

                              tvl, tohle mám problém podporovat:)

                          • jonti  

                            Upice je super,

                            Karlovy vary dobre,

                            Transbrdy dobre, pro me navic mistni zavod a vyhovuje mi i profil

                            Chrudim je hezky, ale na me moc plochy

                            Oderska Mlynice super, ale daleko a casto tam prsi.

                            ostatni neznam, nebo je to uz davno co jsem je jel.

                            • mikub  

                              Vysočina je pěkná.

                              • bagr84  

                                Ale ten zavod ne.

                                • raw 4  

                                  Jo jo Žďárský vrchy jsou nádherné…bohužel tam kde je to pěkný tak tam to nevede…bylo by to u spousty závodníků dost rizikové…

                                  • snas89  

                                    To vlastne i karlstejn:) ta trat jede celkem casto vedle fakt peknych trailu.

                      • doubleingram  

                        Tvl, jeste loni 700, sila.

                  • MateSP  

                    Zase je dobrý, že počet cyklistů v okolí se sníží a tím se uvolní cesty mimo závodní trasu. Ideální na projížďku :-)

                • tomxxx  

                  Kdybys to tam videl jak to bylo pred odklizenim. Neslo to poradne projet ani kdyz si tam byl uplne sam a nikdo te nebrzdil. Odklidili to hodne.

                  • mikub  

                    Je pravda, že stav před jsem opravdu neviděl. V tom případě jsem rád, že se na to úplně nevybodli. Zároveň je mi ale líto, když už tam byli, že to nedotáhli k dokonalosti ;-)

                    • tomxxx  

                      Nevim proc do dokonalosti, zas na jednu stranu si tu stezujou, ze je to malo technicky, na druhoubstranu, mas problem, ze to poradne neuklidili… Tenhle kopec byl docela tezkej vzdy a letos byl asi nejjezdivejsi co pamatuju. Nicmene dost chapu, ze lidi na mistech 100 a niz jsou nasrany, ze tlacily jak tady, tak na zacatku, to by me sralo taky fest. KPZ me zacina taky jebat pristupem. Hlavne zrusenim elite, pustenim e biku mezi nas, jeden typek nas dojel a pak docela prekazel a zdrazenim. Uplne z jineho soudku je to, ze proste KPZ musi na tech zavodech vydelat, proto masovka, ceny atd. Male „hnojaky“ jsou vetsinou dost problematicky ziskove a dotuje je mesto, pripadne propaguji obchod, restauraci v cili atd. Temer vzdy je poradaji nadsenci a v podstate dobrovolnici. Jezdim je rad, konkurence je bohuzel slabsi nez na KPZ, ale ve chvili kdy zavody maji generovat zisk a nedela to poradatel jen pro zabavu, musi to byt stylem KPZ.

                      • bosmilan  

                        Cena sice není malá,ale zase to zázemí a vše okolo už má svojí kvalitu.A očividně to lidem zase tak nevadí ty ceny,když jich to jezdí tolik.

                        Já z KPŽ jezdím jenom Drásala,protože zbytek je pro mě daleko (Mlýnice mi nevychází termínově) a za ty peníze vždy dostanu službu,se kterou jsem spokojený.

      • mrozu  

        Myslíš půlmaraton Praha – Karlštejn tour, který se nejede ani z Prahy, ani na Karlštejn a ani to není půlmaraton? :D Trasa B měla 38 kilometrů, to je naprostý výsměch, samozřejmě za plné startovné, letos navíc zdražené. A jako bonus letos zrušili kategorii ELITE, takže bedny si rozeberou eliťáci. RIP.

        • Sgt Pepper  

          závody pod 100 km nemá smysl se zabývat…

          • ladias  

            Proč myslíš?

            • CannondaleF29carbon  

              Tady by na závod pod 100 km plebs z BF ani nepomyslel

            • orm  

              Tak 100km ne, ale 38km uz je fakt zabavne, nemyslis :-)? Kam az to KPZ pujde? Sprint na 20km a delsi trate zabijeme, protoze tam elitakum nedovolime startovat :-)?

              • rdx  

                No trasa C se jela hodinu, takze to zas tak nerealne neni :)) . V prvni desitce prevaha M30 / M 40 zadni vyjukani juniori :)

              • CannondaleF29carbon  

                Já byl teda vyflusanej dost… ale to mohlo být zapříčiněno tím, že jsme vyjel z domu pozdě a na start ještě ujel 35 km

                • orm  

                  Ja KPZ nejezdim, ale od roku 2012 to povazuji za zabijaka dlouhych maratonu. V roce 2012 jsem jel naposledy KPZ v Upici. To tam byla jeste dlouha trat, ale elitaci nebyli vubec motivovani ji jet. Dostali za ni mene bodu nez za B, tenkrat asi 50km. Dalsi rok se myslim uz dlouha trasa A nejela. Kdo jiny nez elitaci by mel jezdit dlouhe a tezke trate?

                  Verim ti, ze jsi byl vyflusanej na tom B, je to zavod a jedes na max, ale nenazyvejme to marathon nebo pulmarathon :-).

                  • CannondaleF29carbon  

                    Řekl bych jako úvodní závod sezóny dostačující :)-

                  • McBlacky  

                    Vyflusat se na 100km ti neumozni zobat dalsi hobby bedny v nedeli ani trenovat hned od pondeli.

                    50 vsem vyhovuje. Poradatel kasiruje stejne, mensi narocnost na povoleni zajisteni obcerstveni, rychleji je odjeto a ucastnici jsou druhy den relativne fresh.

                    • Sgt Pepper  

                      ale zase se necítíš jako chlapák, že jsi ujel kilo! :-)

                    • orm  

                      Jak jsem psal 100km, budiz, ale 38km na B trasu je druhy extrem a nazyvat to polomarathonem ci dokonce marathonem je vysmech :-). Ze je to pro poradatele financne vyhodnejsi, protoze na to prilaka nejvice ovecek, to chapu. Co jsem chtel napsat, tak v tom roce 2012 to defakto elitaci meli zakazane, ikdyz ta trasa tam byla.

                  • xtonda  

                    Od loňska je závod zpět pod hlavičkou Apache a 100 km trasa zase je.

                    • orm  

                      Vim, bohuzel moje fyzicka od roku 2012 je nekde jinde :-). Doufam, ze se do pristiho roku dam dohromady. Hrozne me to mrzi, protoze treba na rok 2010 rad vzpominam. To navrhoval trasu vena a stalo to za to. Kazdopadne Apache uz neni KPZ.

              • ladias  

                Já to myslel tak, že přeci nemůžeš na Bolta koukat jako na sračku protože běhá jen 100m. Každýmu přeci vyhovuje něco jinýho. Já třeba raději intenzivně někde kolem 1,5 až 2h než rozkládat tempo na 100km. Srovnání mám, kdy jsem jel loni párkrát C na KPŽ nějaký B, ale třeba Krále dlouhýho (protože jsem si to chtěl zkusit). A i když se letos budu hlásit zase na dlouhýho Krále, tak nějak mě ale víc baví závody na 30–40km. Každýmu vyhovuje něco jinýho.

                Druhá věc je čím dál dražší startovné na KPŽ, za které dostaneš ucpanou trať, pro což mám ještě jak takž pochopení. Ale co mě na Karlštejně dostalo byl ten myslim druhej prudkej výjezd co všichni tlačili a brodily se ve vrstvě klacků po těžbě co tam byli už loni. Z toho cca milionu na startovným co inkasovali si voe nemůžou dovolit nějaký úkáčko, co by to tam odházelo na stranu, práce max na 2h. Hlavně že mam v cíli pračku…

                • JMT  

                  Mam pocit ze pro letosek jsou pracky zruseny. Jinak C trat se mi libila moc. Svizna a jezdiva.

      • celevra  

        Tak já si letošní Karlštejn dcl užil se vším všudy.. po startu – asi po 5ti vteřinách jsem byl sestřelen k zemi, pak stíhačka se dostat rychle dopředu pod první kopec, kde jsem se naštěstí vyhnul špuntu a pak doslova solo jízda.. 3/4 závodu jsem jel sám, přede mnou borec na 30 metrů, ale sjet sem ho nedokázal a za mnou díra, jen ke konci mě řízlo borec na e-biku, což bych zakázal.. Může to dost ovlivnit závod, pokud ho háknou ostatní lidi na rovině a tím dovezou do předních skupin.. O zrušení elite katerogie ani nemluvim, holt závody pro širokou veřejnost.. Mě to sice netrápí tak, holt místo 4.-5. místa budu ted desátej, ale mám dost kamarádů, pro který je to konec bedny.. suma sumárum 29. celkově lze brát vzhledem k okolnostem za ok, nicméně se těším na Jestřebky a zvažuju účast na 100km.. :)

        • tomxxx  

          No, ale i pro tebe byvala bedna realna. Pro me to bylo realne mene, ale ne uplne sci-fi, ted uz je to bez sance. Jina vec je, ze i driv nektery lidi s registrackou nebyli v elite.

          E bike nechapu, jednak to co rikas, druhak se clovek s nulovejma dovednostma dostane mezi technicky zdatnejsi, pripadne na uplnou spic. Navic typek nemel dle normy e bike, ale uz motorku, protoze mu to jelo vic jak 25. Jen te uklidnim, je to mistni blb, uz me predjizdel asi predloni na transbrdech a zase jediny co delal, cumel po cislech, koho predjel.

          Pokud se neco nezmeni, pro me to je asi posledni sezona na KPZ.

    • Poky14  

      Kdo se chystá na KPŽ do Mladé Boleslavi?

      • CannondaleF29carbon  

        Ty?

      • big byk  

        To je hádanka?

      • Lachtis  

        Já ne, tenhle silniční závod jsem si řekl, že už nikdy :-). Za mne jeden z nejnudnějších.

      • snas89  

        pan prezident miloš zeman? (opět zdravý jako řípa?)

        Ja bych se mozna zajel podivat na ten trutnovsky, ten je pry pekny

      • volyn  

        Ja byl v Bolce naposled. Bud se tam jel asfalt nebo singlik s uzkym hrdlem a do mirneho kopce se slo pesky. A 800 na miste je fakt ulet. Stejne jako loni jsem splnil 1×KPZ a znytekmsezony pojezdim mensi zavody

        • bosmilan  

          Já z KPZ jezdím už jenom Obra a tam naštěstí problémy se zašpuntovaním trasy nehrozí :-D

          Cena na místě je brutální.

        • jonti  

          Proc jedes z KPZ asi nejhorsi zavod?

          • volyn  

            Protoze nas jelo vic, s kamarady nemam tolik prilezitosti vyjet. Podle vseho co jsem slysel tak Karlstejn byl jeste horsi. Dneska toho bylo vic, mizerne znacena trasa a cca 100 nas sjelo mimo trasu cca kilometr a pak jsme se vraceli. Pak se tam motali petadvacitkari a zase se slezalo z kola. Ja zas nerikam, ze je to mega na pikachu, akorat jsem mel asi smulu

            • Dusik37  

              A aby toho nebylo málo, tak tam pustí e-bajky.

              • mrozu  

                Jj, to je úplně největší fail, navíc „vítěz“ e-bike kategorie měl avg přes 30 km/h, takže musel dost přišlapávat, aby se odlepil od toho limitu 25 km/h ;)

                • blue.sun  

                  Aspoň vím, kam nemusím chodit na závody. O tohle fakt nestojím…

                  • Goob  

                    Nejhorší je, že u nás se dá postavit pěkná trať. Absolutně nechápu, proč neustále stavějí tuhle nesmyslnou silničářskou klasiku.

                    Já si KPŽ v Bole docela užil :D.

                    • blue.sun  

                      Udělat pěknou trať není asi těžké, ale kolik lidí pak na ni přijde, když to bude příliš náročné? Tohle je zkrátka pro masy, asi stejně jako Runczech v běhání. Atraktivní místa, nenáročné tratě, ten pocit, že běžíš s elitou (i světovou)…

                      • Goob  

                        Jasné, já jen že tahle konkrétní trať má s horským kolem společný leda tak sjezd z Čisté do Debře a ten úsek za Bukovnem (pokud se teda nejede po panelce kolem střelnice).

                    • tomxxx  

                      Nechci hájit KPŽ, protože mě poslední dobou dost štve. Nicméně lidi co to dělaj jsou fajn, ale problém je, že to jezdí strašně lidí a musej na tom i vydělat, což není až takový problém u jiných malých závodů (méně lidí a nemusej mít čistě ze startovného zisk)

                      S trasama je jednak problém v průjezdnosti tolika lidí najednou, ale také v povolení. Za průjezd každám pozemkem se platí a samozřejmě musíš mít povolení. Je to jak pro kpž, tak pro jiné závody, takže proto často nevede i malý závod tam, kde bychom si představovali, prostě je na nějakých místech nemožné sehnat povolení.

                • Dusik37  

                  Jedna věc je, že má někdo potřebu si honit triko na ebajku a „nezávodně“ dojet 6 minut za vítězem. Druhá věc je, že to může docela dost ovlivnit regulérnost závodu. A může jít i o boj o bednu. Jako nechat se táhnout ebajkem někde na otevřené rovině proti větru a dojet třeba skupinu, která mi před chvílí ujela. Aby se nám z „nezávodních“ ebajkerů nestali superdomestici pro některé.

                  • mrozu  

                    A už je to tady :D Zrovna dneska jsem se s baterkářem svezl zpátky do skupiny, která mi o cca půl minuty ujela. Chvíli jsem váhal, jestli je fér ho hákovat a ačkoliv jsem proti motání e-biků mezi cyklisty, nic neregulérního v tom nevidím. Jednoznačný argument je ten, že podmínky jsou stejné pro všechny. Jaký je rozdíl, jestli háknu baterkáře nebo Boudu, co se snaží dojet ztrátu po defektu? Stejnou logikou bychom mohli dojít k tomu, že by mohlo být nefér, když se ženská vyveze za chlapem nebo padesátník za třicátníkem. Samozřejmě by byl problém, pokud by se baterkář s dotyčným na podpoře domluvil, ale to se mezi normálními cyklisty děje na KPŽ zcela běžně.

                    • Delkim  

                      Tak otázkou je, zda bys Boudnýmu v háku vůbec uvisel :)

                    • tomxxx  

                      když uvisíš v háku boudu po defektu, tak si ten hák zasloužíš. Jet v háku za závodníkem lepšího výkonu nikomu nezazlívám, když to odvisí a když tě ten člověk cíleně neodpáře, tak proč by to mělo být špatně. Jenže baterkáře často uvisíš v klidu a stejně ti pomůže. Mně to už takhle stálo místa, když mi soupeře dotáhnul baterkář. Hák ženský za chlapem s tim, že chlap jede podle ženský a je tam „pro ní“ mi přijde taky nefér, ale to ať si urgujou ženský navzájem, děje se to dost často.

              • Hugo Boss1  

                Jako ty e-bajky mě teda sraly nehorázně. Na startu koukám, že tam borec vedle mě hulí elektronickou cigaretu, pak kouknu na kolo a baterkář. Jedu… do kopce mě předjede, narovině ho loupnu já a furt dokola. Je to takový divný, když tam drtíš kopec tep 180 a vedle tebe projede týpek, kterej sotva točí nohama… Ale abych jim zas nekřivdil, tak je to možná jen o zvyku no.

                • novas752  

                  Je to komerční záležitost, vydělávaj peníze, člověk co si koupí ebajk peníze nejspíš má, oni ho tam chtějí…

                  A když najednou může jet na čele závodu a jenom točit nohama, je to lákadlo jak sviňa.

                  • 2. Bóďa  

                    Kvůli 4 e-bikům? To snad ne…

                    Kdyby byla raději nějaká silná zaváděcí e-motorka, místo toho smradlavého endura. :)

                  • Zdendyš  

                    Co je tohle za lidi ti baterkari na zavodech mi hlava nebere a dost to vypovida o poradajicich … Dnes tedy zavodnikum v tom pravem slova smyslu nezavidim… budou si muset udelat poradek.

                • blue.sun  

                  Já si zvykat nechci. Doufám, že se ten elektromor nerozšíří i do dalších závodů a nechají si ho na KPŽ.

                  • orm  

                    Neni nahodou letos i ebike kategorie na Trilogy? Zatim jen enduro, ale kdyz uz to muze byt tam, tak kdekoliv :-)).

                    E-Bike Enduro Race Trať Extreme + RZ, samostatné výsledky

                    E-Bike Demo Enduro RaceTrať Demo + RZ, samostatné výsledky

                    • Rubi  

                      :D :D Nojo Vena se nechal inspirovat u jeho tolik nenavideneho KPZ :-))) A nebo na to sel chytre a chce se na jeho tratich zbavit vsech E-bikeru?

                      • tomxxx  

                        Podle mě je druhá možnost správná. jestli ho ještě někdy uvidim (snad neuvidim), tak se o téma e biku na jeho závodech budu zajímat. Člověk tak zásadový co se závodů týče a má tam ebiky :D

                        • JFtryall  

                          Jak se to vezme, protoze tu celou trasu tezko clovek zvladne na jednu baterku. Dabel se ukryva v detailech. :-)) a jet poslednich 20km za svoje+ treba Jansky vrch erzetu za svoje na ecku to fakt nechces zazit. :-D

                          • orm  

                            Vracis se na trilogy na enduro jako eckar :-)?

                            • JFtryall  

                              Nene nevracim. Ja uz ecko nemam a stejne bych to nejel, musely by byt jine erzety, aby to melo smysl a to je organizacne unreal.

                              • orm  

                                To jsem nevedel. Prave jak jsi psal, ze je potreba u toho kvuli baterce premyslet, tak jsem myslel, ze se uz pripravujes. Zajimalo by me zda baterky budou nejak znacit, aby se to nedalo v prubehu etapy prohodit.

                                Ty jezdis jeste neco zavodne :-)? Na strave vidim, ze makas, ale zavodu tam moc nevidim.

                                • JFtryall  

                                  Pojedu gravel, co pujde, ale vicemene nic.

                                  • tomxxx  

                                    Jaky gravely se jezdej, trochu sem o tom premyslel. Vim jen, ze obcas neco porada KPZ, asi v novem meste zase?

                                    • JFtryall  

                                      Ceska Kanada- Blinduro a pak jeste Lawi Classics bude zajimave. Druhe Blinduro bude mozna na jine lokalite, nez NMNM.

                                • look_as1  

                                  Misto bidonu bude manzelka na trase cekat s baterkou ;-)

                                  Navic kapacita baterii porad roste…takze za 5 let uz to da celej zavod.

                                  Navic kdo bude testovat, jesti ma kolo spravne nastaveny omezovac a nema tajne tlacitko.

                                  • JFtryall  

                                    To ti na Trilogy fakt nepomuze. :-D i kdybys mel odpojeny vsechny omezovace sveta, tak bez skills se zabijes.

                                  • tomxxx  

                                    Na KPŽ tam maj ty kola normálně bez omezovače

                                    • Zdendyš  

                                      Tak tomu nerozumim. Jakoze ecka s ruznou vykonnosti ? V tom pripade to nemuze byt zavod ;)

                                      • zdenek  

                                        Třeba je rozdělí do kategorií. Nejlépe podle zavedeného vzoru: MotoGP, Moto2, Moto3… :-)

                                      • mikub  

                                        On to taky není závod, ale nezávodní vyjížďka.

                                        • Zdendyš  

                                          Takze jakokolo na jakozavode ;). Dobry, nestacim zirat na ty dnesni "cyklotaskarice.

                    • blue.sun  

                      Enduro je naštěstí svět, který mě nechává chladným, nicméně to nepotěší.

                      Jen si tak říkám, jak dlouho potrvá, než z obchodů zmizí klasická kola a zůstanou jen motorky.

        • Fazzy  

          A ví někdo jak to vypadá na Orlíku z hlediska špuntů?

          • MilanT  

            A ví někdo jak to vypadá na Orlíku z hlediska špuntů?

            Sice opožděně, ale přeci :-)

            Orlík je jedna z mála tratí KPŽ kde špunty prostě nejsou. Samo že než se to nadělí tak musí někdo jet pomaleji než na co by měl, ale rozhodně se nestojí, netlačí apod.

            V tomhle je Orlík suprovej.

            Na co máš tak to prodáš.

            Příklad: včera mě předjel na cca třetím kilometru kamarád který startoval jako příchozí na poslední chvíli až z konce všech závodníků :-)

            A to jsem startoval z čela třetího koridoru :-(

            • Fazzy  

              Jo včera už jsem to taky zjistil :D Fakt pěknej závod, moc mě to bavilo. Klika teda, že to stihlo vyschnout.

    • Mamoulian  

      funguje někomu odkaz na fotky z mailu s výsledky?

      • losiik  

        odkazuje mě to nejspis na loňskou galerii, nemám čas to teď zkoumat, mrknu večer :)

      • Mamoulian  

        Nefunguje, stejně jako z Karlštejna. Asi šablona mailu z loňska

    • filous  

      Zdar, jak je to s věkovým limitem u dětských kategoriích? Náš mladej jel do 5 let a vedle byl nějakej vyloženě starší fešák. Kontroluje to někdo? Na vyhlášení jsme kvůli počasí nezůstali… třeba bych příště přihlásil dceru příště do kategorie do 5 let, ač ji přítěží týden bude šest a letos jezdí 6–7 let a dostává tam na prdel…ať se ohřeje na bedně ;-)

      • Rubi  

        A bude z toho mit dobrej pocit ona a/nebo ty? Ji rovnou prihlas do odrazedel a sebe do kadetu, takove chytraky mam nejradsi…

      • Sgt Pepper  

        a jak by to měli kontrolovat? počítat letokruhy?

        • filous  

          Dobrá otázka…tam se vlastně ničím neorokazujes…Asi mě to nijak strašně netrápí, spíš mě zajímalo jestli je to běžná praxe…

        • losiik  

          tak pri registraci profilu malého závodníka se zadava datum narození..

          jestli ma ale tady někdo potřebu zadávat datum o 1–2 roky jinde, aby dostal své dítě do jiné kategorie.. k tomu už nemám moc co říct :)

          • McBlacky  

            děje se to i mezi jun a m19–29 když se nekde jede o drobný. proste česko

            • 01carbon  

              Myslim ze moc nee. Mladej loni kdyz mu o neco slo tak byl jak encyklopedie a vedel presne kdo je kdo a kdyby se tam nasel kousek co si rok ubere tak to nejspis vyplave. Aleapon vepredu jun a kadeti. Cimz netvrdim, ze to nekde nekdo na masovkach aka kpz neudelal. Jestli I okolo komina netusim, protoze pokud neco takoveho jel tak jen tak pro zabavu. Na silnici a draze to myslim taky neni real – ten rybnicek tady (PL, HU, SK,) je malej.

      • Libor1975  

        To by nebylo zrovna fér :(

      • blue.sun  

        S tím věkem dost opatrně, některé děti vypadají starší, než jsou.

      • NikolasCZ  

        To je asi všude. Ctižádostivý rodič přihlásí dítě do turnaje badmintonu, co hrajeme, a syn se ptá, není ten kluk nějaký velký? :). A to samé dřív fotbal. Bylo mu šest a protivník měl evidentně dvanáctileté kluky… A rozhodčí dělal, že nemá oči ani mozek. No, fotbal.

    • jannk  

      Daji se KPZ trasy jezdit na gravel biku? Nemyslim primo ty zavody, ale zajimalo by me jak jsou technicky obtizne, jestli by gravel bike prinesl nejakou vyhodu nebo jestli to proste chce MTB.

      • losiik  

        hustopece a znojmo určitě, tam jsou čistě polnacky.. karlstejn ma asi 2 kameny a 1 kořen na B, takže by to slo taky :) více jsem nejel

      • mrozu  

        Nesmysl, nenapadá mě jediná trasa, kde by ti gravel přinesl oproti MTB celkovou výhodu. Možná s trochou štěstí Znojmo, pokud by bylo sucho. Nicméně sjízdné je asi všechno, jen na některé nejprudší pasáže zřejmě nebudou stačit převody.

        • jonti  

          Záleží jaký gravel, třeba něco jako jezdí JFtryal (MTB s berany a široké gumy), k tomu s odpruženou vidlicí, by bylo určitě v pohodě na většinu tratí.

          S neodpruženým gravelem na 40mm gumách bych doporučil jet Úpici, tam se asi nejlíp ověří jak je gravel super :D

          • Rubi  

            coz je vlastne 29 HT s berany…:D

          • mrozu  

            Já jel loni na gravelu bikovou trasu Tour de Brdy (neplést s KPŽ), kde je terénu naprosté minimum a výhoda to nebyla žádná, ba naopak. Do kopce to člověk láme s kadencí 50 a ještě horší je to ve sjezdech, kdy tě rozhodí kdejakej hrbol nebo kořen, který na MTB přejedeš jako nic. A na rovinkách, kde bych teoreticky mohl získat, se za mě soupeři hezky zavěsili.

            Stejný případ je ČT Cup, nevím, jak poslední roky po té změně, ale u dřívější verze stačil ten kousíček terénu od Bedřichova do cíle, aby se kroskaři odpárali.

            • jonti  

              Podobně na Pražské 50, tam se jeden na Gravelu držel hezky v druhé skupině, na rovinách byl hodně silný, ale stačil ke konci kilometrový kořenový úsek následovaný kamenitým sjezdem, kde se nejdřív neudržel a potom i píchl.

              • jannk  

                jasne, kameny a koreny se na gravelu jezdi dost blbe (mi nakonec i na MTB). Ale zrovna defekt nema s typem kola moc spolecneho, to je proste smula …

        • 2. Bóďa  

          Znojmo stopro.

      • Pessinger  

        V pravidlech kpž je že berany nemůžou být, loni jsem to četl teda narazil na to náhodou, nedělejte z toho zase holubník :+)

      • tomxxx  

        Otázka je, jaké máš ambice a jakou máš techniku. Ono se tu hodně lidí bije do prsou jak jsou ty závody strašně jednoduchý na techniku, ale docela bych chtěl všechny vidět, když pak tu netechniku letíš v totální smrti, v laktátu a prumernym tepem 180. Ono sjízdný to většinou je, ale záleží jak rychle, přední skupiny na gravelu určitě neuvisíš a můžeš bejt klidně kulhavý. Problém prostě je, že se jede relativně rychle a občas prostě před tebou udělaji chybu, nebo ty uděláš chybu a vezmeš díru, šutr… další věc je, že paradoxně na nejrychlejších závodech mi přijde nejlepší XC full. Drncající polňačky jsou na fullu totální pohoda, ale i na HT je to docela očistec. Jedině bych viděla dobrý CX na nějaký totálně rozbahněný závod. Možná třeba rozbahněná oderská mlýnice, ale i o tom mám pochybnost. (Znojmo, Hustopeče neznám)

        • jannk  

          Mi se nejedna o zavody, ani o to jet nejak rychle, ale MTB aktualne nemam a bavi me jezdit teren na gravelu (44m plaste) a rad bych si vyzkousel jak to pujde na tratich, o kterych mluvi moji znami MTB zavodnici. Nemam problem kousek popojit, nemam ambice jet s tepem 180, ale zase bych nerad sel polovinu trati pesky. Techniku pochopitelne nejak extra dobrou nemam.

          Podobne jsem premyslel o tom si na gravelu projet celeho velkeho Drasala … je to moc velka blbost?

          • Rubi  

            na gravelu projedes asi vsechno, ale nevim jestli z tohu budes mit nejaky pozitek, mozna te nekde budou limitovat prevody a mozna nekde kopnes rafek, kdyz mas hlavu a techniku, sjedes vsechno i na silnicce…

            • jannk  

              Ok, neco zkusim.

              Prevody me asi limitovat budou, o tom zadna, ale rafky mam 650, tak asi zadny rozdil proti MTB byt nemuze. Dalsi MTB si aktualne kupovat stejne nechci, nejak ho nemam kde dat

          • michal1968  

            projet mimo závod? to snad ano,ale počítej s tím že některé pasáže prostě půjdeš.. napadá mě jako první sjezd z Kelčského Javorníku a pak pár dalších .. určitě by se našlo pár dalších míst kde je to na gravelu o hubu..

            • jannk  

              jo, zrovna z Kelcskeho Javorniku bych to asi vzal na asfalt, tam uz jsem na gravelu jel. Ten uplny konec po zelene byla pohoda, ale predpokladam, ze horsi sjezd bude dale po zelene k Holubove chate. Vyhoda toho, kdyz clovek nejede zavod je, ze neco muze vzit jinudy … jen dopredu vedet co :)

          • tomxxx  

            Jo, projet jde vetsina co se jezdi na biku jako male lehci zavody nebo kpz, ale ja bych si to rozhodne vubec neuzil, strasne nepohodlne a pomale. V zime sem na CX projel docela dost mych bikovych trati, nekde to jde, ale drncave polnacky a podobna mista jsou fakt opruz. Paradoxne nejlepsi jsou blative pesinky v lese, to letim podobne jako na biku, jen furt musis byt ve strehu kvuli defektu o nejaky maly zapomenuty sutrik.

      • JFtryall  

        Projet to pujde, ale na 40mm to bude obcas dost hrana a v rychlosti se taky moc nesvezes, riziko defektu je hodne velky. Blinduro je lepsi volba a zazavodis si mnohem lepe.

    • Mamoulian  

      Nedělal ste si někdo GPX nové trasy Trans Brdy dle mapky na webu? Nějak se mi do toho nechce.

      • snas89  

        Driv davali gpx na web. Ted uz ne?:)

        • JMT  

          Dávaj pořád..ale tady do poslední chvíle ladily trať (asi povolení) a zveřejnili orientační mapu až minulý týden…a ještě to asi nikdo nenaklikal :-)

          • JMT  

            https://mapy.cz/turisticka?…

            Nějak se to na poprvý asi nenahrálo…naklikáno narychlo ale bude to tak nějak… většina se jezdí už dlouho…

            • Youda  

              Nahrálo, ale do jiného vlákna o Brdech

            • Mamoulian  

              Díky. To starý sem jezdil, ale teď se začíná jinde.

              • McBlacky  

                ono to je i na dost dalších místech jiný.

                Každopádně ted ten konec je výrazně lehčí jak fyzicky tak technicky. Z Haloun se jede na Jezírko netechnický výjezd, odpadá techničtější sjezd z Babky a místo toho šílenýho krpálu na závěr a celkem tricky sjezdu se jede rovnou do cíle po dobrý cestě. Tohle ve spojení s kokotským startem, kde na 2,5km vletíš do šotoliny z kopce s překopama docela mění charakter závodu.

                • JMT  

                  No a proto jsem se vyjímečně přihlásil na 90ku…Céčko bude strašný zlo, páč ten šotolinovej sjezd po žlutý bude stát za to…tam se budou rozdávat karty :-D plus mi to tak nějak celkově přijde že to bude rychlejší…vynecha­nej ten bordel po základnou, nahrazenej rychlou (ano delší a z kopce-dokopce) gravel sekcí…

                  • JMT  

                    Jak na to koukám, tak po „veselym“ startu, kdo přežije žlotou, bude blitva do kopce a kolem skalky najedeš na „gravel terén“ a široký cesty po kterym pojedeš až do konce. Je vtipný jak v nebikový destinaci jako jsou třeba Vary-víceméně městskej park natáhnou singlovej závod a naopak tady to vede terénem sjízdnym octavií :-D

                  • McBlacky  

                    lehčí to bude rozhodně a to o dost. Já se těšil na původní trasu, ta mi hodně seděla a na ní můžu i bojovat o bednu v kat. Klíčový totiž bylo, že zhruba od Drahlovic už bylo jedno jestli jedeš sám nebo ve skupince a bylo tam dost míst kde se dalo technikou a znalostí tratě získat.

                    Po změně trasy je to klasickej jebka polet po šotkách v háku bez techniky a to mě nebaví a navíc to favorizuje lidi co maj nadřenou jenom fyzičku.

                    90ka by mě už srala tuplem, jet dva okruhy nezáživnýho terénu v lokalitě, kde je co pár metrů super singl :/

                    Mrknu co je v tom termínu za jiný závody a pak se rozhodnu.

            • novas752  

              Taková trasa „strategicky se všemu terénu hned vedle vyhneme a budeme si na mtb jen hrát“ :) Zoufalé…

    • robb  

      Tak na plzeňské KPŽ bude taky kategorie E-bike. Podle rozpisu to vypadá, že budou startovat společně s normálními koly. Tak to jsem zvědavý, jak to dopadne.

      • tomxxx  

        Kdyz tam bude ten kreten precipovanym kolem, takze motorkou, tak bude nastesti hned pryc.

      • snas89  

        Fakt nechapu, proc jim (kpz) tenhle byznys podporovat.

      • mikub  

        Jako všude. E-bikeri se tam trochu motají, mohou způsobit neregulérní podmínky, ale bývají tak 4, tak to ohledně bezpečnosti zase takový problém není. I když do první stovky někdy najeli po asi 5 kilometrech, tak by mě zajímalo, jak to brali vzadu.

        • michal1968  

          Už v Hustopečích jich bylo pár a žádné drama se neodehralo.. Registroval jsem jednoho chlapíka důchodového věku na kole s pohonem v zadním kole.. A jednu slečnu na Livu.. Chlapík měl jakousi tendenci komentovat že jsme v kopci pomalejší.. Ale za nějakých asi 500 m z toho taky musel slezt protože terén byl nad jeho schopnosti.. Jediné co nás napadlo ve skupince která s ním jela.. Doplnit kodex KPŽ o příkaz naprostého mlčení pro ebikery za jízdy..

          • MilanT  

            Michal 1968 : to je dobrý, hubu na zámek :-)

            Ono je to dost demotivujíví když se škrabeš do krpálu s jazykem na vestě a okolo tebe profrčí e-biker.

            Nic proti e-bikům nemám, ale neměli by je pouštět na jednu trať s normálními bikery.

            • michal1968  

              Hele, já to psal moc kulantně…ted holá pravda…on to byl dědula bříškem a teniskami..ta trať v to místě byla trochu užší a on remcal rádoby ftipně at si přišlápnem..a ten kluk vedle mě měl právě tu myšlenku o tom kodexu..

              Myslím, že ebiky se brzy stanou součástí kolového světa a holt se budeme muset naučit s nimi žít…

              já jdu tomu taky naproti..na dovolenou jsem ženě půjčil ebike, abych se nemusel tvářit že su happy když na ni musím furt čekat nebo jet schválně pomalu…tak jsem zvědav jak se to ujme..

              • MilanT  

                michal1968 : tak že e-biky už jsou součástí cyklo světa asi není pochyb.

                Jak jsem psal mě nevadí a s tou dovčou jsi si to zařídil parádně :-)

                Myslím že ten problém s polovičkami které rády jezdí, ale chlap je výkonnější (na kole) máme asi všichni :-)

        • tomxxx  

          Na drasalovi me vzdy predjel ve vyjezdu a brzdil ze sjezdu, kdyz sem se snazil dojet skupinu. Pak sem mu nejak ujel, uhnul mi. Dojel me az asi 15km pred cilem, kdy sem byl pekne prositej, predjel me a zapich to do prvni blativy louze, v jedinem miste, kde to slo projet celkem snadno. Jelikoz sem dojizdel typky ve vyjezdu, nemohl jsem cekat a musel to poslat vysokym blatem, uplne zbytecne, normalni biker, i nejakej streda by to proste projel. Mne je u prdele, jestli jezdej na e biku nebo ne, ale jelikoz e bile je tezka mrcha a ty lidi na kole neumej, tak me sere, ze docela ovlivnuji zavod. Navic jak je clovek prositej, tak ho serou o to vic i drobnosti. Vyhovuje mi, kdyz nas proste rychle predjede a jde do prdele, ale kdyz se snazej jet nejak s nama, to me sere celkem dost.

          • Rubi  

            +1, at si jezdi vlastni zavody, a pro vsechny to bude ok…

            • milan.v  

              Dle mého by jich na závody podobného typu nebylo dost, tak vydělá pořádající agentura aspoň takto…

              A je to špatně, tímto ztratí další závodníky a přijdou o více, než na tom vydělají…

              • losiik  

                chce to start ve dvou vlnách, obzvlášť na masovkach typu drasal, nmnm, karlstejn apod – 300 lidi, ctvrt hodiny na to zbytek + ebike.. netlacilo by se tolik ve zuzenych místech, ebike-sti by se “placali” vzadu, kde už o nic nejde..

                a to říkám jako člověk, co dojizdi zhruba v 55–60% startovního pole

    • Kvetacek140  

      Ahoj, chlapi mel bych jeden technickej dotaz na KPŽ v Novým Městě. Je na trasu B vhodný spíš celopéro nebo HT?

      • Trance  

        HT…

      • MilanT  

        Já NNM nejel, ale kolega docela kvitoval fulla že prý to tam bylo samý kořen.

        • mikub  

          Tak hodně jezdivej full dejme tomu. Trasa jsou většinou šotoliny, nebo louky. Těch korenovejch pasáží zas tolik není.

          • Koli13  

            Tak je jasný, že to pojedeš na xc fullu a ne na enduru :D já teda se příkláním takřka všude už k fullu, nejde o to, že by to bylo třeba (technicky náročný pasáže skoro nikde nejsou), ale na dlouhých tratích to hrozně uleví zádům a člověk může pohodlně šlapat a neposkakuje mu to na dírách. Na Drásalovi sem byl pěkně prošitej a full by určitě pomohl. I teď na Brdech sem byl po těch 90km docela vydrncanej a to nebyl skoro žádnej terén. Nevýhoda fullu je hlavně ta pořizovací cena no.. :)

      • tomxxx  

        Na vsechny zavody kpz je lepsi full. Mozna vrchlabi kvuli kopcum by nekomu sedelo HT (jen znojmo sem jeste nejel). Vsichni furt tlachaj o tom, jak na netechniku nepotrebuejs fulla, ale na nejaky rychly sotoliny po polnacce, koreny atd je full uplne super. Naopak kde neni potreba jsou nejaky brutalni sjezdy po sutrech, tam uz ti ten XC full proti HT pomuze spis na nejakou chybu a defekt, nez ze by te vyrazne zrychlil.

        • grafik  

          Oderskou jet na fullu? No …

          Ale jsem zvědavej kolik letos pojede E (dlouhou).

          • tomxxx  

            Co se ti nezda? Zrovna oderska je celkem vyklepavacka, pokud to nejedes jako vejlet. Kopce tam nejsou takovy, aby bylo HT vyhodou.

            • Touš  

              Nevidím jediný důvod proč jet Oderskou na fullu. :-D Obzvlášť když už se nejezdí ani vrstevnicový úsek po druhé občerstvovačce.

              • Rubi  

                full je vyhodou na loukach a rozbitych sotkach, kde letis 30km/h a vic, tech je na mlynici mraky, jake mas s fullem zkusenosti ty? Taky zalezi jakou palbou to jedes…

                • jonti  

                  Vzhledem k tomu, že těch lidí na HT je pořád dost to až takový rozdíl v rychlosti není a je to vždy něco za něco. Těžké výjezdy a výjezdy ze sedla jede líp HT, všechno ostatní full. Já jsem už vystřídal během posledních 12 let několik fullů a několik HT a až teď, když se vozí hodně drahé fully, jezdí se rychleji v rozbitým terénu mi full dává větší smysl. Ale jen o něco a ani HT mi nedělá problém.

                  • Rubi  

                    zalezi na zvyku a preferencich, ja jezdim na obojim, oboji mam vybavou na srovnatelne urovni, ale na zavod beru z 99% fulla. Na Mlynici je takovy vyjezd jeden, kde bych mel radsi HT… Ono taky zalezi co nafasujes a na co cenove dosahnes, ale mam takovou zkusenost ze kdybys dal lidem na vyber mit HT nebo full v topu, tak vetsina na HT mi rekli ze by fulla chteli. V rychlosti urcite rozdil neni, jen na ht proste na tech rovinatych palbach furt odlehcujes prdel, nebo te to nakopava, nic vic no…

                  • tomxxx  

                    Ja uz na HT nejezdim ani vyjizdky, full me zrychlil uplne vsude a na asfaltovym prejezdu je to uplne jedno. V dnesni dobe tvrdejch locků v HT pro lidi co maj jen jedno zavodni kolo nevidim smysl z hlediska funkcnosti, jen z hlediska porizovaci ceny, pripadne nakladu na servis cepu a tlumice. Pokud se spokojis s tim, ze do 200 tisic to kolo nebude pod 9kg a do 100tisic rozhodne nebude pod 10kg, tak mas u fullu vyhrano.

          • Rubi  

            odvazne soudy od nekoho, kdo ji loni zajel tesne pod 500 na B trati :-)))

    • Kvetacek140  

      Ahoj,

      chystám se na KPŽ do Znojma a jelikož jsem tam nikdy nebyl, tak bych vás chtel poprosit jestli by jste mi mohli napsat co me zhruba čeká. Hlavně mě zajímá jak moc je ta trať technicky náročná a tak nějak všeobecně pocity z trasy B.

      • bOB_iK1  

        Ahoj, o nějaké technice na této trati nemůže být řeč. Tam to každý hrne co to dá, je to skoro rovina. Cesty jsou většinou polňačky plus rozbitý asfalt a silnice, takže pokud bude sucho, tak to hodně práší. Na pár místech je písek. Trať jako taková mně osobně nepřijde ničím zajímavá, možná jedině výhled z Lampemberku a cesta okolo Jaroslavických rybníků, ale v závodě si to stejně nevychutnáš. Mnohem hezčí je výlet na Šobes nebo dál do Vranova NP Poddyjí :-) . H.

        • Kvetacek140  

          Tak to mě docela těší, ja jsem technickej antitalent 

          • Fran7  

            Já ho letos jedu podruhé, loni krátkou, letos dlouhou a i ta krátká byla v pohodě, je to docela rychlé, kopce tam jsou, ale žádný masakr, cesty normální, tedy žádná steska, prostě klidně ve třech vedle sebe skoro celý závod. Jo a techniky nejobtížnější je to když je ten písek na vymleté cestě od vody a ještě v mírně z kopce či do zatáčky, řešení – rychlost a hlavně držet řidítka rovně.

      • losiik  

        vloni jsem Bcko jel.. startoval jsem zhruba z 400. pozice z asi 800 nebo kolik jich vloni jelo.. z toho prvniho kopce z namesti to nekteri zvladnou rozpalit na 70+ (nekteri nejspis jeste rychleji), pokud se budes flakat, predjedou te a budes tlacit :)..

        pak si matne pamatuju, ze se jelo po rozjezdene polnacce v korytku od traktoru, tam to docela dost lidi polozilo.. prvni „kopec“ spunt a tlaceni..

        zajimave misto jedine – sjezdik kolem vinohradu a hned vyjezd nazpet u jakesi zriceniny, jinak nuda, pole, prach a vitr..

        letos uz to nepojedu, na me to bylo az moc placate a nezajimave, radsi si usetrim vikend na mikulovske vinobrani :)

      • Pessinger  

        Pěkný to bylo vid :)

        • robb  

          Ještě že to mám tak z ruky. Ale bahno je prý dobré na pleť.

          • Fran7  

            Nevím jestli na pleť to bahno bylo dobré, ale kolo dostalo zabrat, tipnul bych to na 47km v bahně z toho 4km na zádech kolo s cca 20kg bahna, kolo je na generálku, obě brzdy v háji, pedály taky. Holt letoší Burčák se povedl, nazval jsem to Burčák 2019 tancování v bahně.

            • novas752  

              příprava na cyklokros

            • Sgt Pepper  

              co to máš za plečku, že nezvládne pár kiláků v bahně?

              kdysi jsem dával brutál bahnitý Sudety na v-brakes (pravda, na keramice)

            • Kotis  

              Konecne dobrej zavod na jinak uplne nudne trati ve Znojme. Az na to posledni pole a tlaceni/neseni kola, to byla parada.

            • MilanT  

              Tak nevím chlapi. jel jsem Znojmo popáté a chystal atak na bednu v kategorii.Do zhruba 8km to šlo,ale pak se jelo krokem neb po tom blátíčku to jináč nešlo.

              Což ovšem byl jen úvod do hororu :-)

              Chuť mi spravil dlouhý asfaltový úsek ze Strachotic (jel jsem C), ale jak se vjelo na vinice, kdo tam nebyl neuvěří.

              Udržet se na kole a ještě jet alespoň krokem, fenomenální výkon.

              No a po občerstvovačce ve Vrbovci, to už je asi známý příběh.

              Cca 1 km opět smýkání se po blátě a když už jsem se těšil že zaberu a mezi poli po kamenité polňaččce vyrazím nazteč, až za obzor armáda pěšáků táhnoucích na zádech, v ruce, smykem a bůhvíjak svá dříve nadupaná, drahá kola,nyní bahnité přízraky .Z polňačky bylo regulérní rozbahněné pole a jak jsem se dostal těch cca 1,5 km až na horizont a tam mohl nasednout na mojí bývalou Epic chloubu už nevím.

              No užil jsem si to jen co je pravda :-)

              Takže bedna se nekonala a jen díky sprintu posledních cca 5km jsem udržel alespoň 7. místo v TOP 10 v kategorii :-)

              Zatím jsem vyměnil oba kotouče a destičky, do ostatního se bojím sáhnout.

              Takže asi tak, ale příště,příště už to musí vyjít.

              Jdu potrénovat na Ralsko, tam je písek a loni to bylo super :-)

              • Fran7  

                Ralsko jedu taky, Béčko

                Na Burčák 2019 nezapomenu, dobrá i zlá zkušenost, ale nevadí 2020 už se těším na reparát počasí.

                Jo a po Burčáku mě samodomo čištění a oprava vyšla 2309Kč, dnes mi v servise kde jsem musel do zásoby koupit novou duši, říkal, že hned po Burčáku mu tam donesl klient kolo a oprava včetně práce 5000 a nějaké drobné.

                • MilanT  

                  Jo, prachy to stálo :-)

                  Já zatím jen za drobný, 4× destičky,2× kotouče a ještě 2× kotouče přijdou.

                  Ostatní se zatím točí a neskřípe tak snad to bude dobrý.

                  Takže dosud cca 2000Kč za 2 kola a ještě nezapomenout na myčku, tam jsem nechal 2 stovky než jsem wapkou ty kola jakžtakž očistil :-)

                  • McBlacky  

                    Jeste bych mrknul pod stiraky vidle jestli tam a na molitanech neni bordel co tu vidli casem vydre.

                    Ono servis ted je jen jedna cast, kolik dostala kazeta a pily a zbytek lozisek jako treba typicky rolny hazky se projevi az za chvili.

                    • embi  

                      Jo vidlice dostava zabrat strasne. A pak to nejsou korunovy castky jako desticky.

                      Kamarad za sezonu a pul vydrel Fox 36 do stribrna :)

                    • MilanT  

                      To mi chlapi ani neříkejte, radši budu dělat že nic nevidím,neslyším :-)

                      • jonti  

                        V podstate idealne po kazdem takovem zavode servis vidlice a tlumice.

                        • McBlacky  

                          A po 3–4 komplet loziska zadni stavby stred a hlava.

                          Kdyby se takovy sracky jezdily porad tak potrebujes na sezony min dve kazety za desitku kazda :/

                          • jonti  

                            Poslednich par let je pocasi velmi suche a skoro se nezavodilo v blate jako roky predtim. I diky tomu nema par lidi problem jezdit vsechno na Fasttrackach.

                            • McBlacky  

                              taky to registruju, mozna dobre :) ve treti etape v Polsku jsem si osvezil jaký to je jet 3.5 hod v desti a mlze v tezkym terenu a nic co bych chtel casto, byt technicky mi to spis vyhovuje.

    • Tydlii  

      Zdravím, chystám se v neděli na TransBrody. Je to můj první závod, nějaké tipy?

      Zajímalo by mne:

      • jak dlouho před závodem netrenovat aby tělo stihlo zregenetovat?
      • jak je to se startem/seřazením v poli? V kolik tam být a jak si stoupnout, když to chci jet na plný koule, ale zároveň se nemohu rozhodně srovnávat se zkušenými závodníky, řekněme ambice na průměr 20–22kmh, ale nemám představu jak je to na závodě reálné – trasu ± znám, okolí tam mám velmi projezdene. Nechci brzdit chrty, ani se někde zaseknout mezi vyletniky.

      Díky moc za rady, tipy triky. V.

      • rdx  

        Pokud pojedes 22 Km/h budes v Top30 ;)

        Pokud se uplne necitis letet uvodni rozbitou polnacku 40km/h v baliku na lokty, tak ti bude stacit 10–15minut pred staretem si stoupnou kamkoliv za prvnich 30–40 lidi ono se tam stejne nahrne hromada lidi co jim bude delat problem zacvaknout pedal ;)

        • Tydlii  

          Jedu si to dát ve čtvrtek přesně po trase, tak uvidím :). Díky za radu. Ta polňačka je cajk, ale jak píše novas níže… Není to tempo na celej závod.

          • Rubi  

            ve ctvrtek uz bych nikam nejel ;-)

          • Fran7  

            Mě se osvědčilo v pátek nevyjíždět, cca 1 hod před startem se ideálně do kopečka rozjedu na hodně lehký převod, postupně samozřejmě, šlapu rychle, ale bez nějaké zátěže, tím si zahřeju svaly, celkově projížďka cca 3km , pak klidně i stát 10–30 min na startu, protahovat svaly a čekat. Na startu se nenech moc strhnout a jeď podle sebe aspoň 5km a pak to napal :-)

            Jak říkáme v práci základem je přepálit start a pak průběžně zrychlovat tak to zde neplatí.

            • Tydlii  

              Díky :D. Otec mě od mala cepoval pod dvěma hesly:

              „každá vyjížďka je závod“

              „když nemůžeš, tak přidej“

              • saxanajam  

                Teda nechci do toho tobě ani taťkovi kecat, ale jestli to myslíš s cyklistikou a závoděním trochu víc vážně, tak držet se při trénincích toho prvního hesla asi nebude to pravé ořechové.

                • Tydlii  

                  Hele :D .

                  Je mi jasný, že se tady na fóru vyskytuje i spousta profesionálů a prakticky celá současná a minulá elita hobby závodů na český scéně, takže…

                  Dosud jsem jezdil rekreačně/spor­tovně. Teď jsem se do toho trošku opřel, začal víc jezdit, jdu si vyzkoušet závod, ale zas ode mne nečekejte nic svetobornyho :D. Teprve včera jsem si zjistil informace o tepovych zónách, jak s nima pracovat etc… Mám v merku comp s hruďákem, studuju jak trénovat atd. Ale nemirim někam vejš, jen chci vidět na sobě nějaký progress, přijde mi to normální, když kolu teď dám i přes 50h měsíčně… Pomohlo by mi shodit tak 8 kg (mám 190cm/80kg – zbytečně moc…), ale tady si třeba vůbec nevím rady, protože když víc jezdím tak víc žeru. Když ne, nemám sílu jezdit.

                  • 01carbon  

                    Hele stoupni si do 2. pulky na startu a po startu mas cca hodinu na to se prokousat do cela. Ja jenom abys nebyl prekvapeny kvaltem a loktovackou v zavadecce. Vono jet v tom baliku co jede na cele taky neni uplne snadny. A pamatuju na orliku nebo kde to borce co se v zavadecce slozil v cca 50km/h na asfalt a jeste ho prejelo asi 15ks. Myslim ze to vydejchalal 1/2roku

                    • McBlacky  

                      jestli jezdi 50h mesicne tak to staci na top10 v cili ;)

                      Teda musis to jezdit par let ze jo…

                      • Tydlii  

                        No právě :D 2 měsíce. Však říkám že jsem začal. Predtim to bylo tak 20–25h březen-cerven, červenec 0.

                        Mám tě za vzor Blacky :D.

                        • Sgt Pepper  

                          to bys měl začít víc lejt :-D

                          • 01carbon  

                            To nedozene. To by musel po kyblech ;)

                          • 01carbon  

                            Nepojedeme o veekendu nekam? Jeden den bych jel. Jeste nevim ktery aby mi to sedlo do behani – reknu zitra

                          • Tydlii  

                            Mám Blackyho za vzor od 13, propracoval jsem se k 6 pivum denně někdy předloni, pak jsem začal zase jezdit na kole xD. Ale 15 kousků za večer furt zvládnu :)

                  • novas752  

                    190/80 ti přijde moc?

                  • saxanajam  
                    • Jestli jsi začal studovat věci ohledně tepových zónách, apod., tak asi chápeš, jak jsem tu poznámku ohledně způsobu trénováni myslel.
                    • 50 hodin měsíčně? Tak to tiše závidím, ale uvidíme za pár let. Práce, rodina (hlavně manželka tedy) a rychlost regenerace po 40 si k tomu řeknou svoje :-).
                    • Chtít jako hobík vážit při 190 cm 72 kg? Zase to chlape nepřeháněj, nemůžeme mít všichni BMI jako sám veliký Froome :-).
                    • Tydlii  

                      Tak já nemám svaly jinde než na nohou. A vozit s sebou tuk mi Teda nepřijde k ničemu prospěšný :D.

          • Tydlii  

            Tak trasa projeta.

            Pár poznatků :

            • maxxis rekon race není vhodný obutí
            • 3×10 neskutečně překáží, kdybych tak neměl epica s eaglem v servisu…
            • 20+kmh je nesmysl, převýšení a terén dělá svoje

            Top 100 bych považoval za hodně velkej úspěch.

            • hAjPR  

              20 km/h jsem měl loni = 60. flek

              • Tydlii  

                :D

                No uvidíme, do stovky by to moozna mohlo jít. Akorát jsem cvaknul duši když jsem si to projížděl ve čtvrtek… Měl jsem tam 1,8 baru asi… Když dám víc už to skáče jak koza – sjezdy na zabití a zeblití z vyklepání… A fakt se mi nechce nahrazovat bezduse, musel bych letět pro ventilky a pásku, navíc kolo už reálně není moje, jezdím na něm jen než mi opraví epica, pak bude rozebráno… + vepředu RoR Evo performance liteskin.....

                Tak fakt nevím jestli prifoukat nebo riskovat…

                • embi  

                  Ventilky Mitas za 99 a k tomu páska Pattex Powertape. Ta potom vydrží na 10 kol.

            • McBlacky  

              tak jaký jsou dojmy po závodě :) ?

              • Tydlii  

                Plíce…

                Nohy by měly na víc.

                96. Místo celkově, 11. V kategorii M29d… Takže jsem spokojený.

                Bavilo mě to strašně moc, akorát posledních 10 km už jsem měl totálně zablokovany záda a každej hrbol byl jako střep do páteře + v posledním velkým sjezdu před závěrečným kopcem už jsem nemohl udržet řídítka, křeče v v rukou, ztuhly zápěstí. V cíli mi pak trvalo půl hodiny než mohl narovnat záda.

                Velmi potěšilo, když jsem na svým hliníkovým hardtailu předjížděl chlápky na fs sworksech xD.

                Jediné z čeho jsem rozpačitý – jestli jsem si omylem nezkratil trasu. Po posledním stoupání jsem jel a najednou se z lesa vyritila skupinka cca 5 lidi, kteří mě cca 15 min. predtim ujeli. V cíli jsem šel hned za pořadatelem, nahlásil jsem to a ukázal track z GPS. Bylo mi řečeno, že jsem to projel zcela správně, tak nevím, asi zabloudili. Budu se tam muset jet podívat.

                28.9. Pojedu na Ralsko, už na oprqvenym epicovi, tak uvidím co na to záda. Z hardtailu mě bolí dlouhodobě, i když to samozřejmě může být posedem, potažmo tím, že 23" je na mých 190cm prostě velká.

                Jiank Blacky gratulace Milanovi do teamu pod 2 hodiny tohle zajet může jen totální blázen :).

                • milan.v  

                  „Velmi potěšilo, když jsem na svým hliníkovým hardtailu předjížděl chlápky na fs sworksech xD.“

                  Tak to je známka opravdového chlapáctví, přirovnal bych to k vlastnictví silikonové Playmate, máš být na co hrdý… ;o)

                • rdx  

                  Co sem koukal na stravu, tak nekteri to u ZOO vzali celkem nepochopitelne ostre doprava. Trasa vedla podle plotu rovne. To bude asi ono.

                  • snas89  

                    Jel si letos?:)

                  • Tydlii  

                    Ano, je to ono.

                    S těma sworksama… Nemyslel jsem to zle xD ani nijak jinak negativně, zvlášť když sám mám epica, akorát zrovna v opravě. Vlastně mám spíš radost z toho, že kolo jsem vlastně tak nějak nevnímal a užil si to i tak.

                    Btw Milane jak jsi to myslel? Jakože proc se vůbec dívám na čem kdo jede, nebo?

                    • milan.v  

                      Myslím, že není vůbec důležité, na čem jeli ti, které jsi předjížděl…

      • jonti  

        Podle toho jak jsi jel na tý vyjížďce v Brdech se nemáš čeho bát a stoupni si docela dopředu okolo 20. místa.

    • rdx  

      .

    • novas752  
      1. kazdy regeneruje jinak rychle a z jine unavy.
      2. Stoupnes si moc dopredu a budou te predjizdet, coz je blby na hlavu + se jim budes snazit uviset a prepalis to. Stoupnes si moc dozadu a budes oredjizdet ty (coz je dobry na hlavu) ale budes se tim zbytecne protloukat. Takze nekde mezi.
      • Tydlii  

        Jasný, díky :)

        • Johny.Merida  

          Stoupneš si do chlivku podle startovního čísla. Pokud se přihlásíš na místě, čekej 500 lidu před sebou. Žádný stoupnuti za 40–50 lidi. A vepředu stoji lidi s vyjetým koeficientem. Chlivky jsou po stovkách.

          • rdx  

            Brody jsou jen partnersky zavod Kpz. Razeni tu neni. Cisla sla poridit i mimo “system”

        • saxanajam  

          V propozicích píšou, že počet startujících je omezen na 300. Tady bych to moc nehrotil, dej si před startem kvalitní rozcvičení a rozjetí a na start se zařaď tak 10, max. 15 minut před startovním výstřelem, ať moc nevystydneš a jestli budeš v první nebo poslední lajně bych vůbec neřešil. Však on už to první kopec spravedlivě nadělí :-).

    • look_as1  

      Tak v Beroune nasli zbran na e-bikery – hlubokej brod :-)

      Urcite meli radost i borci s elektronickym razenim a mericema vykonu…

      • jonti  

        Dobré wattmetry (power2max a quarq) s tím problém nemají :)

        Ale nikdy mě nenapadlo, že s tím problém Di2 a elektro možná mít bude.

        • orm  

          Mas zkusenost co power2max vydrzi? Mam ho na gravelu a nevim zda s tim jezdit v zime.

          • look_as1  

            Ja jsem s tim brodil pri jedne vyjizdce zhruba 40 cm a bez problemu.

            Nejvetsi problem mely Speedplay pedaly.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse