• okam_z_brna

    Zdravím,

    po 7 letech už Avid Juicy 3 nejsou ideální a jsou problémy střídavě s přední a zadní brzdou. Takže nastal čas výměny. Potřebuju poradit s výběrem. Jednak budget je 1500 max, takže mě netlačte o řadu víš do deorek atd. Podotýkám, že jsem měl Juicy 3, což zrovna prototyp super brzdy není, takže nepotřebuju žádný „kotvy“ atd. Nebráním se bazaru. Využití je normální ježdění. Kotouče nepotřebuju.

    Díky

    Anketa: Tak který brzdy byste brali?

    24x
    77%
    2x
    6%
    0 0
    • okam_z_brna  

      ať to nehledáte, tak až na ty avidy jsou všechny tady http://www.kupkolo.cz/…mplety_k717/

      0 0
    • okam_z_brna  

      chybka, ty avidy jsou ELIXIR 5

      0 0
    • Lister  

      Asi bych pár stovek připlatil na Deore 615. Výborné kotvy.

      Sorry nečetl jsem pozorne takže tlačit te do nich nebudu ale jsou fakt výborné.

      0 0
      • Doktor-Prase  

        +1

        0 0
      • Lister  

        Jinak k tématu – Juicy z bazaru nebrat. Teda nemáš neukojitelnou touhu si s něma servisně pohrát a nebudou dejme tomu za 5 stovek – za tolik jsme se zbavoval svojich a dával je včetně kotoučů.

        Z těch Shimano brzd bych asi volil 447, i když ono to asi bude prašť jak uhoď. Deorka jsou fakt jen o něco dražší a nabízí mnohem víc, takže vím, že bych si nákup čehokoliv levnějšího vyčítal. Mají krásnou krátkou páku, brzdí výborně, moc nehřejí, mají dělenou objímku a jsou I-spec kompatibilní (teda doufám, i když mě nenapadá, proč by neměly být).

        0 0
        • okam_z_brna  

          jsem to špatně napsal, jsou z bazaru Elixir 5

          0 0
          • Lister  

            To je jedno, to vyjde nastejno. Možná bych i řekl, že Juicy na tom byly o něco lépe pokud jde o spolehlivost.

            0 0
    • kali222  

      cetl jsem to cely a stejne rikam novy deoreka. :) jistota + zaruka. pokud bazarovky, tak bych cihal na starsi deore 535. brzdy jsou dulezity, pokud se neridis tim „o vyhravani“.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Ja bych taky rek. Vim, ze do nich nechces tlacit, ale ten rozdil budou tri stovky treba? Coz sou porad penize, ale zas chvili vydrzi, a celou tu chvili budes mit lepsi brzdidla :)

        0 0
        • okam_z_brna  

          rozdíl je právě 7 stovek, což je dost… nebo jsou snad někde za lepší cenu než na kupkole za 2200?

          0 0
      • jonti  

        prave brzdy bych bazarove nebral

        0 0
    • Evilcleaner  

      hehe s těmi m615 deorkami je to problém – je to tak dobrá brzda a za tak málo peněz že nemá smysl cokoli jiného řešit.

      jinak kup aspon ty 447 alivio, altus 355 má divnou dlouhou páku a dlouhý chod. acery 395/6 mají páku která se rychleji vyvaklá, m445/6/7 jsou v pohodě spolehlivé brzdy, montoval jsem jich kopec a nikdy s nimi nebyl problém. nejsou tak silné jako vyšší řady, ale při správném odvzdušnění mají dobrý cit na páce a docela krátký chod. mají kratší chod než bl-m505+br-m446/7, max bys mohl připlatit za bl-m506 (prakticky identická páka jako bl-m615 se servo wave) + br-m447

      edit: každopádně vyvaruj se avidům. i ty altusy bych vozil raději než elixiry

      0 0
      • PavelBlecha  

        Taky vozím 615 a tobě doporučuji ten cenový rozdíl dorovnat a vzít je. Není nic horšího, než si pak vyčítat špatný nákup a tyhle brzdy jsou vážně super. Hlavně je to brzda do které když nehrabeš tak s ní nemáš jediný problém.

        0 0
      • Erknold  

        395/6 jsou tak nějak v pohodě. Jezdím je nějakých 5k km. Zadní se tak jednou za sezónu zavzdušní, ale odvzdušnění je jednoduché. Pak jsou docela přesně, ale po čase stejně gumovatí.

        Spíše bych tedy bral 445, když už ne 615.

        A nejsem si jistej, jednou jsem to hledal a 395 mají jiný průměr hadiček, než 445 a vyšší. Takže si nejsem jistej, jestli si schopen pak na 395 dát jiné páčky, kdybys je časem někde sehnal za dobrou cenu.

        Osobně uvažuji co s tou mou zadní 395, ale asi jí zase odvzdušním, dám nové destičky a ušetřím tak 2000 za 615 :) Ale časem stejně půjdou na výměnu.

        0 0
        • Evilcleaner  

          hadice je stejná bh59

          0 0
          • Erknold  

            jo teď to někdo řešil v jiném vlákně. Ale nevím kde mám vlastně problém. Zda by pomohla jen výměna páček, nebo bych stejně pak dokupoval i třmeny a vyšlo by to dráž.

            Ale vakl na nich nepociťuji. Na asfaltu to nerachtá a v terénu mi rachtá harampádí v brašně, tak ani nevím, co vše rachtá :)

            0 0
    • nox159  

      nasel bch za par supu snad jete elixiry 3ky nebo 5ky nevim co by to bylo vedel bych v pondeli

      0 0
    • niky79  

      Take vozim Deore BR-M 615. Nejakych 700 Kc navic nema smysl resit. Nemuzes si odpustit nějaké pivo? :D

      Jo, ty M447 stoji na kupkolo 1549, takze jsou take mimo limit ;-)

      0 0
    • Honza75  

      Celá sada Shimano M355 za 1300 – bohatě v limitu.

      0 0
      • PavelBlecha  

        tak ať si je klidně koupí ale pak nenaříká. Všude se tu píše, že od M615 výše se vyplatí brzdy pořizovat. Nižší řady tu lidé často řeší, já osobně bych u kola šetřil na hazce nebo smyku. Osobně jsem vzal vyšší model kola právě kvůli brzdám.

        0 0
        • Honza75  

          Ano, osobně si myslím, že ráfkové za 400 Kč budou účinější než hydry za 1300…

          0 0
        • okam_z_brna  

          to ty 447 jsou ještě horší než moje starý Juicy 3? Nechci do těch brzd moc investovat, protože se schyluje k tomu, že by moh být novej stroj a tohle zůstane jako zimák.

          0 0
          • PavelBlecha  

            tak to určitě nebudou. Obecně vzato, shimano je v brzdách vždy dobrá volba. Ale nějak ti chceme vysvětlit, že se zrovna tady určitě vyplatí přidat. Nekupuješ to tak jako tak na pár týdnů. Ale sloužit budou určitě lépe než ty avidy. Hlavně u avidů nesnáším ten jedovatý nástup, zajíc přes cestu a já přes řidítka, shimana se krásně dávkují.

            0 0
          • nitraq  

            A co počkat na nějaký deore na bazaru? Je docela jedno, jestli to 615 nebo 596 a občas se tam dají najít už za 1500.

            0 0
          • Evilcleaner  

            tak kup ty 447 a máš vystaráno.

            0 0
          • Manzak  

            Hele, ja nevim jakej je rozdil mezi jednotlivyma typama, ty brzdy vypadaji vicemene stejne, a Shimano je overeny a spolehlivy vyrobce brzd. Ja mel na poslednim hardtailu myslim brm 445, a brzdily jak vino a nemel jsem s nima jedinej servisni zakys nebo problem nekde na ceste. Takze z tohohle titulu ti radim, kup klidne to nejlevnejsi a hlavu si drbat nebudes. Vyprdni se tady na ty hujery, budou ti radit podle ceny, nebo cisla vyrobku (cim vyssi tim je to pro ne lepsi), a jako obvykle ti zde doporuci typ, ktery tvuj cenovy limit pretahne o 50%

            Ted jsem na svoje celopero koupil tady chvaleny brt 615 (tusim), a brzdi to stejne jako ty brm 445, a podle toho cos tu psal ti na tvoje jezdeni budou stacit i ty nejlevnejsi Shimana, takze je s klidem kup, namontuj, a spokojene jezdi a na zdejsi rozumbrady muzes hodit bobek.

            0 0
            • Evilcleaner  

              no jediný rozumbrada jsi tady akorát ty… sice nemáš páru v čem se liší jednotlivé modely od sebe a ani nemáš se všemi zkušenost, ale od pasu napálíš zakladateli vlákna ať si koupí altusy. to jsi panečku jiný frajer.

              0 0
              • niky79  

                Faktem ovsem je, ze i ta nejlevnejsi brzda od Shimana dela, co se od ni ocekava – tj. brzdi. Kdyz vytahnu nejaka stara kola z garaze, kde jsou jeste V-brzy (kvalitou a spolehlivosti hodne daleko za temi kotoucovymi altusy od Shimana) a brzdi a funguji. Kdyz vytahnu kolo od Olpramu, za 3500, ktere ma vepredu kotoucovky a vzadu Vecka, brzdi to a nemam pochybnosti, ze tam je ten nejlevnejsi shit, co Olpram dokazal sehnat. Ackoliv M615 jsou solidni brzdy (sam je mam a sam doporucuji), tazatel vyslovene chce low-cost. A rekl bych, ze i ten lowcost bude lepsi nez ty džusíky3 :D

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no já z toho nic nezpochybňuji, ostatně jsem to tu dříve sám psal. nicméně je dobré si uvědomit rozdíly mezi těmi brzdami. já proti altusům nemám nic co se týče brdného účinku nebo spolehlivosti – je to prostě levná brzda, ale nebrzdí špatně a vydrží. nicméně tvar páky a dlouhý chod by byly pro mě nepřekonatelnou překážkou k tomu abych je byl ochoten akceptovat na kole. kor když 396/447 stojí jen o pár korun více a takový problém nemají.

                  0 0
                  • niky79  

                    +1

                    0 0
                    • PolsondeSide  

                      proč to tak zdlouhavě řešit. Pokud tazatel není ochoten investovat o pár stovek více na brzdy, jenž mu budou sloužit podstatně lépe, ať vezme 447, které se vejdou do limitu a brzdit bude taky, o tom žádná.

                      0 0
            • Esi  

              No největší rozdíl je to že levné brzdy ti vydrží až do smrti, jen ta smrt by mohla přijít zbytečně brzo, stejně jak u levného čínského carbonu :)

              Za mě Shimano od 447 nahoru

              0 0
    • logoman  

      Mam doma deorka sundany z novyho kola, pokud trochu pritlacis s penezma treba se domluvime :-)

      0 0
    • Petr L2  

      Syn má na kole BR M355, přišel s tím, že to málo brzdí, tak jsem si kolo projel a dost mě to vyděsilo. Dlouhý krok a nic moc brzdný účinek. Původně na kole byly mechanické Tektro, stály za prd, proto jsme je vyměnili, disky zůstaly původní. Můžou být t disky příčinou špatného brždění, nebo ty 355 jsou tak špatné?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Dlouhý krok? Nemáš je zavzdušněný? Jaký je stav desek?

        0 0
      • novas752  

        Můžou (Některé kotouče jsou určené jen pro organické destičky a můžou tam být sintrované, nebo naopak), ale hlavně to může být buď zavzdušněné, nebo spíš zamaštěné.

        Takže zkusit odmastit čističem na brzdy, nebo technickym benzinem, nebo lihem, nebo izopropylalkoholem. Destičky trochu vypálit nad svíčkou a nebo soustavným přibržďováním z delšího kopce.

        0 0
        • Petr L2  

          Odvzdušněné jsou, destičky by měly být nové, odmašťoval jsem sprayem WÜRTH, účinek se trochu zlepšil, ale brzdy začaly řvát. V pondělí přijdou kotouče SM-RT66, poladím destičky a pokud to nebude stále ono, pak asi brzdy vyměním. Díky za pomoc

          0 0
          • svářeč  

            taky jsem zkoušel Wurth,stojí za pendrek.

            0 0
            • Petr L2  

              Myslíš tohle?

              0 0
              • svářeč  

                jo

                0 0
                • Petr L2  

                  No vida, zatím vše, co mi v servisu dali, tak fungovalo. Tohle je první co by mělo být špatné..........

                  0 0
                  • svářeč  

                    nj,v servisu:D

                    zkus aceton,pak jiný kotouče.myslím že ty pomuzou nejvic.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Já to mám s tím servisem trochu jinak, když něco potřebuji, tak se mezi auty podívám s čím dělají a to si pak vezmu, né že mi nějaký fešák v kravatě vosejluje u pultu, proto jsem tak překvapený, že to není ono, vše zatím, co jsem takto od nich přitáhnul funguje dokonale :-)

                      kotouče budou v pondělí, tak uvidím

                      0 0
        • tigermoth  

          Hlavně ne nad svíčkou. Sazuje a saze po parafínu jsou mastné. Když pálit, tak plynem.

          0 0
      • Evilcleaner  

        krok páky je delší, ale pokud jsou v dobré kondici tak zase ne extrémně dlouhý. brzdný účinek o trochu horší než vyšší řady, ale opět žádný ******* to není. něco s nimi máš špatně – kotoučem by to být nemělo.

        0 0
        • Petr L2  

          Tak jsem vyměnil ty kotouče Tektro za SM-RT66 a už to funguje jak má :-)

          0 0
          • svářeč  

            a teď si představ,že bys pořídil opravdu kotouče;)

            0 0
            • Petr L2  

              ééééé ?

              0 0
              • svářeč  

                to bylo jen takové popíchnutí,ale plovoucí jsou ještě o kousek jinde.na druhou stranu k použitým brzdám jsou cenovkou adekvátní a hlavně to pomohlo,tak neřeš.

                0 0
                • jIrI___  

                  Já měl XT s unašečem, pak plovoucí Hope a s radostí jsem se vrátil na ty XT :)

                  0 0
                  • svářeč  

                    možná jsem se špatně vyjádřil,plovoucí jsem zamýšlel s unašečem.prostě s alu středem:)

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Jo vím, ty XT mám na svých kolech, ale vzhledem k tomu, že syn váží asi polovinu toho, co já, tak mi to přišlo zbytečné.

                      0 0
                      • svářeč  

                        však píšu,pomohlo to tak už netřeba špekulovat.

                        jinak jsem jezdil formule RX se základním kotoučem a nic moc.po výměně za For. alu o 50%jinde.pak jsem kvuli prodeji kola nahodil A2Z a trošku šel výkon dolů,ale nijak razantně.nový majitel si to i tak moc pochvaloval.

                        0 0
      • Hoblinka  

        M355 jsem nejezdil, ale pokud jsou opravdu dobře odvzdušněný, tak bych je zkusil pořádně zajet. Měl jsem XT, který pískaly, skoro nebrzdily, po 2 km sjezdu byly jako vyměněný. Buď to byly nakřivo nasazený destičky (což mi ale při výměně nedělá), nebo vzduch ve třmenech, kterej se vyklepal nahoru do páky…

        0 0
    • lukasmohapl  

      Jen tak mimichodem, mel jsem na kole kombinaci Deore 505 a Alivio 445. Vubec to nebrzdilo spatne! ;) bez nejmensich problemu. Dneska jde koupit tahle sada nova pod 2000.. Ale zas 615 stojej 2300…

      0 0
    • oddie  

      Využiju tématu. Potřeboval bych nějaké hydraulické kotoučovky, ideálně Shimano, ale s delší brzdovou pákou, aby se daly zkombinovat s gripshiftem. Doporučíte?

      0 0
      • scalar  

        Shimano BL-T445

        0 0
        • oddie  

          Dík, teď ještě najít, kde je v maloobchodě budou mít :) Zatím jsem našel jen sólo zadní…

          0 0
    • oddie  

      Jen tak mimochodem – pobavily low-cost z Číny: :)

      https://www.aliexpress.com/…5639125.html

      0 0
      • Vilém  

        Co te na tom pobavilo? U nas je to skoro za stejny penize.

        0 0
        • oddie  

          No že na tom AE vůbec jsou… Docela by mě zajímalo, jestli je to „opravdový“ Shimano :) Jinak by podle mě neprošly celnicí jen tak, takže by nakonec vyšly na 1200, jen by to fiklo.

          0 0
          • Vilém  

            Tak dost kol se montuje v asii, takze tam jiste funguji stejne kanaly jako maji, od montoven v evrope, mistni eshopy. Na ali je vicero veci od shimana, nebo treba SR vidle atd.

            Original to, dle meho, bude.

            Kdyz k tomu priste clovek to DPH, tak to nema vubec smysl, u nas jsem koukal, ze jsou pod 800,– par, s bezproblemovou zarukou.

            0 0
    • Doktorzet  

      Ahoj hodím to sem. Na novém kole budu mít osazeny brzdy shimano MT500. Třmeny vypadají jako deorka a páčky blíže k slx. Nevozí už je někdo? Přemýšlím, že bych ke rovnou vyměnil za slx,ty jsem měl do teď a jsem snimi spokojený.

      0 0
      • novas752  

        To je evoluce BR-M506. Alivio třmen a nová Deore páka.

        0 0
        • Doktorzet  

          A to je dobrý nebo špatný? :)

          0 0
          • nitraq  

            Záleží, kdo a co na tom kole bude jezdit:)

            0 0
          • novas752  

            Řekněme slušnej začátek. Výkonem se 506 blížej k těm dobrým brzdám od normálních Deore výš. Akorát ten Alivio třemn používá jiný destičky, takže tam nejdou dát chlazený. Mt500 jsou podle mě jen redesignem páky, které jsou teď vpodstatě shodné s SLX M7000. Takže by ti stačilo vyměnit jen třmeny za SLX.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.