• smates

    Ahoj prechazim z 26" MTB kde jsem mel kotouce 180/160 na 29" MTB.A rad bych tam dal 200/180.Muzu dat na tuhle vydli 200mm kotouc?Nikde jsem to nenasel.Jinak brzdy Shimano XT. https://www.primeshop.cz/…100mm-cerna/

    • novas752  

      A proč proboha? Neumím si představit situaci kde by xt brzdy s kvalitnim 180mm kotoučem už nestačily a zároveň tahle základní vidlice stačila.

    • smates  

      Tak beru to logikou vetsi kolo tak vetsi kotouc aby to brzdilo stejne jako na ty 26".

      • kubad  

        logicky – vyzkoušej tu 180mm a pokud nebude stačit tak řeš větší :D

      • oretone  

        myslim, ze k 30mm vnitrnim noham ta 200 nebude moc koser.

        • Infidel  

          Jako že se ohnou? :-)

          • theedge  

            Na jakémkoliv kole kde je osazena tato vidlice ( pravděpodobně velmi levný HT ) jsou 200 kotouče naprostej overkill.

            • Infidel  

              Hmm, takže jenom pocit…

              • Hrabex1  

                Most, kterej ma nosnost 5t se nezbori, kdyz pres nej prejede 15t nakladak. Nechapu co resis.

              • theedge  

                Jakej pocit ?

                • Infidel  

                  Prostě ničím nepodložený pocit, že je to „overkill“ :-)

                  • theedge  

                    200 kotuč vozím, tak vím co to dělá a to mám enduro vidlici za téměř 10-ti násobek ceny s 35mm nohama.

                    Jak vidíš tak můj odhad že půjde o low-cost HT se naplnil. Takže do tvých pocitů nevidím, ale já je mám naprosto jasný :-)

                    Pokud to s tímhle kolem neubrzdí na XT s 180mm koutoučema tak je něco spatně, ale v průměru kotouče to nebude.

                    • Infidel  

                      Kurva nikde netvrdí, že to neubrzdí, jen že by tam rád dal 200, jestli to jde. Neumíš číst?

                      • novas752  

                        No jde to, ale bude to míst spíš nevýhody.

                        • Infidel  

                          Ale hovno.

                          • novas752  

                            Žádný hovno, sám 200mm kotouč mám, ale na 160mm Piku s 35mm nohama, na ostrym trailbiku a né rekreačnim XC a na srovnatelně silných Guide R brzdách. Až to kolo na sezonu 2021 nebo 2022 budu přestavovat na Shimano (z aktuální nabídky bych tam dal Zee), kotouč tam půjde 180, na rekreační xc kolo bych uvažoval i o 160mm.

                            • motacek  

                              Zee nebrzdí, to už to můžeš mačkat prstama ten kotouč …

                              Osobně bych teda do menších kotoučů nechodil. Já mám momentálně 200/200 a přemýšlím o 220/200

                              • novas752  

                                Proti Guidum R brzdí výborně. :) Poměr cena/výkon dobrej. Navíc tušim že za ten rok až dva asi budou nové, přeci jen aktuální Zee sada je tu už dost dlouho. Ale kdo ví, 4p XT nebo SLX jsou taky ve hře a Sainty bych za hodně dobrou cenu bral taky.

                              • RttB  

                                Proč by Zee nebrzdilo ???

                                • motacek  

                                  protože můj názor …

                                  všichni tady máme nějaký názor a dle mých zkušeností, je vždycky pravda někde mezi :D

                              • Breakpain  

                                223mm a je to fajn, ale mám to na 29 sjezďáku ;)… v Praze by mi stačilo 200mm

                                • SKYlined  

                                  223 je akorát rozměr do Alp ;)

                                  • Sgt Pepper  

                                    ráfkový brzdy…to je vlastně ještě větší kotouč!

                                  • Breakpain  

                                    bavíme se o sjezdovéme kole ⇒ sjezdové lajny ;) …

                                    • SKYlined  

                                      Tady jezdí hodně lidí na sjzdáku a nemaj tak velké rotory, to 223 jsou primárně jenom na DH???

                                      • novas752  

                                        Protže je to ani ne rok stará novinka, dříve bylo běžné maximum 203mm.

                                      • Breakpain  
                                        • novinka (na závodech se používá 220–230–240 v testu)
                                        • 29 a 27.5 jsou docela rozdíl, zkoušel jsem oboje (defakto 29 s 223 brzdí o trošku líp než 27.5 s 200 – subjektivní názor) – dát si to můžeš kam chceš, ale už výše jsem psal, že tu potřebu větších kotoučů mám jen na sjezdových tratích, pokud jezdím jen BP lajny, tak tam jsem neměl potřebu (a mám takový pocit, že většina lidí hobluje spíš BP lajny, než čistě DH)
                                        • SKYlined  

                                          No nevím no, co si pamatuju jak jsem měl svůj první xc full tak mi do Beskyd v pohodě stačili Lx brzdy 160×160… v česku zas takové kopce a sjezdy nejsou. Rok jsem v Söldenu jezdil Saint 180×160 a to bylo málo, často jsem si musel pomáhat i druhým prstem na pračce. Teď jsem v klidu, se správnýma deskama, těmi kotouči neřeším vůbec nic chod je pořád stejný i po celém dnu ježdění a co tady sahnu na brzdy typu "slx, xt, xtr nechápu čím a na čem mnozí jezdí-brzdí teda nebrzdi…

                                          • Breakpain  

                                            XC full a DH full tak jestli to chces srovnavat ;)…

                                            A u prvniho kola jsi mel predpokladam uplne jinou hmotnost ;)…

                                            Doporucuju projet Spindl, Klinovec (DH) v rychlosti a porovnat velikosti kotoucu. Zastavis i s mensim, ale trosku jinde nez chces ;). Teprve s 223 nemusim brzdit „km“ predem.

                                            Kolo ma skoro 19kg, ja mam v brneni 110kg a ve spojeni s 29kolama se ten sjezdak blbe brzdi. Identicky setup minus 3kg na 27.5 … problem nebyl.

                                            Dal to tu rozvijet nebudu. Ale pokud to vyrobce umoznuje, dam tam max nejvetsi kotouc a je to… Nevim jakou vyhodu ma mit mensi kotouce :)…

                                          • motacek  

                                            No, nerekl bych, ze v cesku takove kopce a sjezdy nejsou … o vikendu jsem byl ve spindlu a musim rict, ze misty se to na Freeride lajne umi pekne rozjet a pak ma clovek co delat, aby to zabrzdil … samozrejme brzdit neni az tak potreba, ale to te rolety tak rozvibrujou, ze ztratis vedomi :-D

                            • Infidel  

                              Zase se dělají ramena :-) Jsem psal že ho mám taky a problémy mi nedělá. Ty si tam dávej co chceš, jen píšu že to funguje uplně normálně.

                              • novas752  

                                Nedělám ramena, jen si obhajuju svoje tvrzení svou zkušeností. Pokud člověk umí brzdit, tak prostě 200mm kotouč s XT brzdou na obyč XC kolo nepotřebuje, tečka.

                      • theedge  

                        kurva umím :-)

          • novas752  

            To se asi neohnou ale bude se to kroutit při brzdění, v zatáčkách bude koutouč cinkat o destičky atd.

            Nesmysl prostě, pokud potřebuješ XT + 200mm kotouč tak potřebuješ i úplně jinou vidlici ála Auron, Durolux apod. a i jiný kolo.

            • smates  

              To je ta vidle tak hrozna?Daj se koupit daleko levnejsi.Je to na HT Cube za 25000.Dobre koupim tedy 180 kotouc Shimano SLX

              • novas752  

                No hroznou bych jí nenazval, ale prostě 29" (dlouhá), jen 30mm nohy a jen rychloupínák není zrovna etalon tuhosti. Je to levná základní vidlice v nabídce RockShoxu primárně určená na rekreační cyklistiku v mírnym terénu.

                A tam prostě neni důvod mít 200mm kotouče na silných XT brzdách, to spadá do kategorie trail/enduro, kde maj vidlice pevný osy, nohy 34/35/36mm a celkově jsou o dost tužší.

                A kolo za 25 000 osazené touhle vidlicí bych asi úplně nechtěl, vlastně žádný kolo osazený pružinovou xc vidlicí bych za víc než 18–20 nekupoval.

                • smates  

                  Koupil jsem jen ram osazeny touhle origo vidli.Za stejnou cenu co stoji tahle koupim zakladni vzduchovou od SunTouru.Pomuzu si s tim nejak?Jinak jezdim jen mirnej teren ale nebyl jsem spokojenej se zakladnima brzdama od Shimana tak jsem koupil XT a ted mi staci to simrat jednim prstem.Tak bych chtej stejne brzdit i na tech 29" kolech.

                  • novas752  

                    Prostě buď jezdíš tak že ti ta XC30 bude stačit a v tom případě ti XT+SLX 180mm kotouče stačí naprosto dostatečně, nebo jezdíš tak, že potřebuješ na XT 200mm kotouče a v tom případě ti XC30 ani jiná byť daleko dražší XC vidlice stačit silně nebude.

            • Infidel  

              To drhnutí v zatáčkách zní logicky. Sám mám 200mm kotouč, ale na 26" a nemám s tím vůbec žádný problém, kromě toho, že to brzdí perfektně. Ono je jedno, jestli brzdím na asfaltu jak debil s 160mm a stavím kolo na přední, nebo si tam dám kotouč jak prase, ale s brzdama si vyloženě hraju a dávkuju mnohem citlivěji. Nebo?

              • kubad  

                jo ve většině případů , ale když zabereš tak vetší kotouč prostě víc vidlici zatíží – zjisti si na stránkách výrobce max povolený kotouč a podle toho se řiď

                • Infidel  

                  Jak ji víc zatíží? Když zaberu, půjdu přes řidítka ať s 160 nebo s 200mm

                  • motacek  

                    Vetsi kotouc ⇒ vetsi brzdny moment = vetsi zatizeni vidle ohybem.

                    I kdyz ti to tu vidli neohne, tak se ti pri brzdeni bude s takovym kotoucem trepat. Vycvachta ti to tesneni a uz ti nebude vidle tesnit.

                    Pokud mas 150kg, nebo si rad nakladas v bikeparku a jezdis na hrane zivota a smrti (vzhledem k vidli), tak to chapu.

                    • Infidel  

                      Hele, frajer se ptal na 200 kotouč, já tvrdím, že ho jezdím už spoustu let, vidlice se nekurví, brzdím v klidu, bikeparky nejezdím a ani nemám 150kg. Jen že to jde a že to brzdí líp. Někdy mi to přijde tady na tohle téma, jak kdyby ta vidlice měla s větším kotoučem explodovat. Navíc u výrobce SR jsem nic v manuálu o maximálním kotouči nenašel.

                      • motacek  

                        Ja ho taky jezdim a v poho, ale taky mam 35mm nohy vidle.

                        Jako at si tam da klidne kotouc z motorky… jen si myslim, a nejsem sam, ze ta vidle neni na 200mm kotouc v kombinaci s XT brzdama optimalizovana

                  • Mereck  

                    Bude tam delší páka vzhledem k nohám vidlice, což bych u pouhé 30 nechtěl. A jak už zde bylo řečeno několikrát – nedává ta kombinace smysl.

    • PENE  

      Tady na straně 14 píšou, že můžeš použít až 220mm kotouč.

      https://www.servicearchive.sram.com/…_rev_a_0.pdf

      Edit: Tak vidle XC30, je až na straně 20.

      • novas752  

        Jediná vidlice která tam 220mm nemá je krosový Paragon. Kterej má mimochodem taky 30mm vnitřní nohy…

        Že je oficiálně možný dát 220mm kotouč na nejlevnější vidlici v nabídce stejně jako na sjezdovýho Boxxera je sice pěkný ale nepřijde mi to zrovna rozumný. Navíc XT brzdy jsou dost kousávé a na většim kotouči budou ještě kousavější.

        • kubad  

          +1

        • allrose  

          +1 ,taky mě to dostalo,ale třeba „posilovali“ nohy :))

        • PENE  

          Tak jasně, že to není rozumné, to už si musí zvážit každý sám, ale když výrobce neuvádí, jak silnou brzdu k jak velkému kotouči můžeš použít, tak si tam někdo může dát nejsilnější brzdy na trhu a 220mm kotouč a vidli za chvíli odrovnat. Odpovídal jsem jen na otázku „Můžu na tuhle vidlici dát 200mm kotouč?“ a odpověď je, ano můžeš.

        • smates  

          XT jsou kousave?Tak to mam asi jiny XT.Mam ty dvoupistky ne ctyr.Jde o to ze je radsi solicham na vetsim kotouci nez vic zabirat na malim.Navic mam 100kg a bydlim na upati hor,takze neni problem sjezd kopce1km po asfaltu.To puvodni brzdy moc nezvladali.

          • novas752  

            Ano, Shimano Deore/SLX/XT a XTR Trail jsou dost kousavé brzdy, není to úplný extrém, jsou i jedovatější brzdy, ale prostě jsou.

            • RttB  

              SLX kousavé ? Jak, kdy a při jaké příležitosti ?? :D

              • novas752  

                Při brzdění, stiskneš a brzda je téměř okmažitě na maximu, řady 785 a 675 byly teda ještě kousavější, 8/7000 maj trochu pružnější páku. Jestli se ti kousavé nezdaj ani trochu, asi je máš zavdzušněné.

                • RttB  

                  Zavzdušněné je rozhodně nemám :D :D Mám M7000 na 203mm SLX kotouči a kousavé to rozhodně není. Dokonce zvažuji koupi 4pístů. Asi nemáš tucha, co to znamená „kousavé“. Ale pokud to porovnáváš se svýma „Véčkama“ tak chápu, že ti přijde, že to „kouše“ :D :D

                  • lukas aka mitro  

                    A jake brzdy jsou podle tebe kousave?

                    • RttB  

                      A co přesně znamená to slovo „kousavé“ ?? Jakože mají kratší chod do záběru než nějaký nomane? To protože mají servowave. Nebo jsou tím myšlené brzdy co mají vysoký výkon, protože jsou pro gravity disciplíny? Podle mě nejsou kousavé žádné, protože je ten výraz hovadina. Jestli máte pocit, že jsou kousavé SLXa, tak ač nevím, co to v jazyku vašeho kmene znamená, ale nejsou. Je to leda tak rozumná brzda na XC a celkem nedostačující na ostřejší sjezdy.

                      Záleží ale co člověk očekává a jaké má nároky. Chápu, že když má někdo špalky nebo nějaké MT201/M365, tak mu SLX/XT může zpočátku připadat „ostrá“. Když si někdo takový půjčí mé kolo, každej ty brzdy chválí do nebe. Já se ale teším, jak pořídím něco výkonnějšího co bude KOUSAT :D

                      • novas752  

                        Prostě ty co se rychle zakousnou, on/off brzdy, hůře dávkovatelné, malý rozdíl kroku a působící síly na páku mezi minimálnim a maximálnim brzděnim.

                        Sjezdový brzdy bejvaj silnější ale dávkovatelností lepší = méně kousavé, v bahýnku na kořenech se to asi hodí.

                        • RttB  

                          Aha.. Takže SLX jsou on/off brzdy se špatným dávkováním co se hned zakousnou … Co já se tady ještě nedozvím.. :D

                          A to máš z vlastní zkušenosti, nebo nějaký odborný (odporný) článek?

                          • novas752  

                            Ano to mám z vlastní zkušenosti, vzhledem k tomu že se kolama tak trochu živim, tak mi toho projde rukama celkem dost. ;) Když přesednu v terénu ze svých Guidů R (což jsou ultra houby s vynikající dávkovatelností ale silou na čtyřpísty nijak oslnivou) na Shimana, tak na volnym nebo kluzkym podkladu každý druhý zabrždění nechtěně smykuju…Je to o zvyku, ale je to tak a zmiňuje to i většina srovnávacích testů, například EnduroMag – viz obrázek.

                            Ano, jsou i jedovatější brzdy méně rozšířených výrobců.

                            • RttB  

                              Achjo. Tak si mysli, že SLX jsou on/off brzdy co jsou kousavé a jdi spát. Až ty svoje budu prodávat, tak to do inzerátu připíši ať je prodám za víc. peace

                            • embi  

                              Souhlasím s tebou, že Shimana jsou na tom dávkovatelností o mnoho hůře než Sram. Mistr si koupil Kellyse na SLXu a už ví, jak co brzdi:)

    • RttB  

      … tisíckrát a stále dokola. Proč si pořád někdo myslí, že větší kotouč ničí vidlici?

      Rozdíl je v tom, že díky většímu obvodu kotouče a páky mi to dovoluje méně mačkat páčku abych dosáhl stejného brzdného účinku.

      • kubad  

        protože prostě větší kotouč = větší brzdný účinek a po delší dobu to že to jen tak šolicháš je sice možné, ale ne vždy pravdivé

        • RttB  

          No a právě to je ta blbost. Jen méně mačkám páku. Prostě pokud jedu 30 kmh a potřebuji na 5m zastavit, tak síla na vidlici / náboj a na kolo je stejná, ať je tam kotouč jakýkoliv. Jen ten, kdo má 160mm mačká daleko větší silou než ten, kdo má 203mm a 160mm kotouč se více rozpálí díky většímu tlaku a menší ploše…

          Pochopitelně myslím za předpokladu stejných třmenů. Je jasné že nějaké nejlevnější šity nebrzdí (nenamáhají vidli) ani když máčkáž až do mozolů. Řeč je o normálních funkčních třmenech (SLX, XT …)

          • motacek  

            už vidím, jak bude borec mít tenzometry v prstech, aby kontroloval, jak moc mačká páku a zastavil tak na stejné délce … jen s menším úsílím

            teoreticky je to dobře, co říkáš, ale prakticky to nepohlídáš. Prostě tu brzdu při jízdě z kopce zmáčkne, celé se to rozvibruje, katapultuje ho to ze sedla ven a vidlice skončí ven z hlávka rozložená na prvočinitele

            • Infidel  

              aha jasnovidec…

            • RttB  

              Tak pokud ti přijde jako argument, že „tu brzdu při jízdě z kopce zmáčkne a katapultuje ho to ze sedla ven“ tak to potom tleskám tvým myšlenkovým pochodům. Ale pořád se tím ona brzdná síla na vidlici nemění. Pokud je cyklista debil a zmáčkne na plno do katapultu, tak je vidlici jedno, zda se naráz zakousne 160mm, nebo 203mm kotouč… Prostě hardstop a pak bude záležet na jiných fyzikálních veličinách, jestli to vidle přežije, či nikoliv…

              • kubad  

                dokážeš pochopit že někdy prostě max. síla kterou na 160mm kotouči brzdy dá nestačí?

                a pokud myslíš že jo, skus kvalitnější a širší gumy třeba 3,0" to pak pochopíš

          • kubad  

            čoveče jsou kopce kde máčkám i s 203mm kotoučem do mozolů a s kvalitní brzdou :D

            ale už sem ti to napsal že ve spoustě případů nemusí větší kotouč vidlici víc namáhat, ale když využíváš jeho potenciál tak prostě ta brzda má větší výkon.

            • novas752  

              A jsou to kopce vhodné pro obyčejný XC kolo? :)

              • kubad  

                no takový sjezd po asvaltu kde to rozpálíš na 70–80km/h a pár krát brzdíš do zatáčky už dělí zrno od plev :D i na XC kole

            • RttB  

              Tak si nejprve brzdy odvzdušni a odmasti (to byl ha-ha vtip) a když to nepomůže, tak si kup Sainty. A když ani to nepomůže, tak si kup padák, protože už nejspíš nesjíždíš, ale padáš :D :D :D

      • Infidel  

        Tohle tady prostě nevysvětlíš, je to tu jak do dubu…

      • novas752  

        Neničí vidlici, kroutí s ní. Je to naprd i co se týče jízdních vlastností, začneš silně brzdit a přední kolo jde mírně do zatáčky i když držíš řídítka rovně. Pak to škubne zpátky a začne to kmitat do strany. Ve výsledku daleko horší kontrola nad kolem než s menšim kotoučem.

        • ronda  

          Ale to mu s ní zakroutí i stošedesátka. Ze stejné rychlosti na stejnou rychlost na stejné dráze stejná váha. Musel by bejt úplný pako a mít volšový ruce, kdyby to zbržďoval bezdůvodně na kratší dráze. A pokud by to dělal jen proto, že se mu líbí to přetížení, tak je to rozvibrování a mrvení laciné vidle jen bonusem.

          A opačně, pokud by ta stošedesátka měla vidlici šetřit do té míry, že by v případě nutnosti nedovolila zastavit na stejně krátké dráze, jako ta dvoustovka, tak ji zbytečný náraz vylepší víc, než nějaké vibrace.

          Ale vůbec nechápu, proč se tady tolik hrotí krajní situace. Jak kdyby s tím měl dotyčný furt sjíždět nějaké černé sjezdovky. A kdyby jo, o to dřív si pořídí tomu odpovídající kolo :-)

          • RttB  

            Souhlas, ale málo kdo to chápe… Tady to prostě nevysvětlíš.

          • kubad  

            chápu – stačí přibrždovat, proč brzdit :D

            • ronda  

              A ne snad ? Nebo snad znáš někoho, kdo když sáhne na brzdu, tak ji pokaždé zarve nadoraz ?

              • novas752  

                No pohádka o přední brzdě a leteckym dnu se nějak zrodit musela. :)

                • ronda  

                  No jo, ale když je někdo takový kopyto, aby se při šlajfování posílal přes řidítka, tak řešit nějakou kmitající vidlici a z toho plynoucí diskomfort a opotřebení vidle je docela zbytečné :-))

                  • kubad  

                    mě by zájimalo jak vzniká ta vůle ve futrech a vrzající uvolněná korunka se taky občas potká

                    • ronda  

                      Tak vůli ve futrech bych šacoval na bordel v oleji nebo vazelíně (podle vidlice), prostě brusná pasta. Kdyby se měly futra nějak vymačkat při brzdění, tak by musely bejt z perníku. No a vrzající uvolněnou korunku neznám, neumím si dovodit souvislost. Jestli to má být z kroucení vidle, tak ta se může kroutit i z jiných důvodů, samotného pružení, nárazů, skoků…no a pokud je to šunt, tak samozřejmě i z brzdění.

                      • Zdyn  

                        Zajímavé, že většinou chytá vůli především levá noha :)

                        • kubad  

                          ne ne ne přece mu takhle nemůžeš bourat bábovičky :D

                          • ronda  

                            Kde vidíš jaké bábovičky ? Tobě se fakt vymačkávají futra ? Nějak se deformují, rozpliznou se do stran ? Mohl bych fotku ?

                            Obhospodařuju několik kol, na dvou horácích jsou vepředu 203mm kotouče a po cca třinácti letech vůle ledaskde, jen ve futrech ne. Ty se nasbíraly na původních trekových RST za 1.300 Kč. Jenže tam byla i po deseti letech a pár desítkách tisíc km původní vazelína, teda ta brusná pasta.

                            • Sgt Pepper  

                              13 let 203mm kotouče? ale jdi ty…

                              • ronda  

                                Co je špatně ? 2008 se ta kola kupovala z druhé ruky. A podle stavu a tehdy i podle netu jsem je odhadoval tak na dvouletá. Jestli byla jednoletá, koupili jsme o to líp a do tolerance „cca“ bych se stejně tak nějak vlezl :-)

                              • oretone  

                                Tak kdyz to vyveze jen na pout tak klidne i 20 let :)

                            • Zdyn  

                              Ano futra se jednak opotřebovávají vydíráním, ale dokonce dochází k jejich vymačkávání. Někdy dokonce dojde k vymačkání vlastní nohy vidlice pod futrem. U některých vidlic to problém je větší, u některých menší. Taky záleží na čem, co a jak se jezdí a jaká se provádí udržba.

                              Že obhospodařuješ několik kol nic moc neznamená. Kolik jsi servisoval vidlic?

                              • ronda  

                                Ale jo, věřím, že u nějakých extrémně zatěžovaných, nebo míň kvalitních kousků může k deformacím docházet , jako u všeho (pak je ale taky otázkou, co všechno a proč vlastně na té vidli trpí – abych se vrátil k tématu – jestli je na vině právě brzda, případně velký kotouč). Je to ale běžný jev ? Docela sranda, když se chce v diskuzích něco dokázat, že se zhusta argumentuje extrémy nebo mezními stavy, mnohdy nepřiměřeným užitím (a zase ne vždycky, abych nebyl stejným způsobem chycenej za slovíčko :-))

                                Vidlice si servisuju sám.

                                • motacek  

                                  Přesně jsi to sám vystihl – „nebo míň kvalitních kousků může k deformacím docházet“ … a přesně o tom se bavíme. Problém je v oné kombinaci velkého kotouče s nekvalitní vidlou.

                                  Samozřejmě dochází k vymačkávání futer i u vidlic větších průměrů, tam to ale není tak hrozné, neboť plocha futer je větší a tak k vymačkání dojde později…

                                  • ronda  

                                    No jo, ale tím jsme zase na začátku – brzdím stejnou váhu o stejnou rychlost na stejné dráze, čili stejnou silou vůči vidlici. Řešením je vhodnější vidlice, nebo přiměřeně nižší rychlost. Kotouč, jakkoliv velký v tomhle hraje roli jen v otázce, jak se u toho nadřu, nebo jestli vůbec zastavím. Vynechme krajnost, že někdo zarafne brzdu zbytečně intenzivně jen tak z plezíru. To si může taky jen tak z rozmaru strčit klacek do kola, nebo může na silničce sjíždět schody – nevhodné kolo se dá nevhodným užitím ničit mnoha způsoby, ale to už je zas diskuze o něčem jiném. Pokud ale pro někoho znamená, že když si dá na kolo větší kotouč to, že bude od té chvíle brzdit ve stejných situacích výrazně razantněji (místo pohodověji), tak asi ano, kolo dostane víc za uši. Ale smysl takového počínání mi trochu uniká. Leda snad, že by větší kotouče byla automaticky výzva k nepřiměřeně většímu divočení. To pak jo. To půjde ale celé slabší kolo dřív do kopru a alespoň si pořídí pořádné :-)

                                    • kubad  

                                      naopak smysl využívat brzdu na max mě přijde naprosto normální, brzdím do zatáčky co nejpozději a nejintenzivněji.

                                      samozřejmě né vždy jede člověk plné tempo, ale nechápu proč bych měl brzdit do zatáčky dřív když nemusím?

                        • ronda  

                          Souvislost být může (ale jen odhaduju) – při šlajfování se možná vidle víc opře do futra a současně zanoří. Pokud se skutečně víc opotřebovává levá noha, mohlo by to vydření vysvětlovat. Bylo by zajímavé změřit futro, jak je vydřené.

    • zzach  

      Ja mam Rebu a kotouc taky 200. Uz sem to tak koupil. Každopádně jak budu menit dam 180.

    • motacek  

      Dej tam Véčkové brzdy, ty brzdí na ráfku o průměru 29", špalky vyměň za syntrované a je :-)

      • novas752  

        622mm neni 29" ale cca 24,5" ;)

        • motacek  

          Tak může brzdit o bočnice pneu a udělá si z toho skinwally :-D

          • novas752  

            Nebo o běhoun jako před 150 lety. :)

            • motacek  

              Tj a nohou ještě k tomu.. pak musíš mít plný camelbak prestižek (boty)

              Možnost je taky s sebou vozit paličky různých průměrů, podle toho jak rychle chceš zastavit, a strkat je do špic. Pro opravdové gurmány pak budou k prodeji kovové roxory

    • oretone  

      Clovek jen napise svuj nazor, koukne druhy den a tady prestrelka jak v normandii. Pro me za me at si tam treba da 300 mm z auta.

    • michomin  

      .

    • smates  

      To jsem necekal takovou vasnivou diskusi kvuli velikosti kotouce.Jinak plaste ma Vittoria Mezcal sire 2,6"Proste brzdim jen jednim prstem a kdyz je delsi sjezd tak cim mensi nutnej tlak na packu tim lip.Koupim teda 180 SLX kotouc a kdyz to nebude ono tak zkusim sinter desky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.