Komfort jízdy plášť 2,1 - 2,35

30 nepřečtených
  • 9700

    Blbej dotaz, ale stejně se zpetám. Zkoušel jste někdo srovnávat komfort jízdy v závislosti na šířce pláště? Např. poznám při stejném tlaku rozdíl mezi WTB NANORAPTOR 2,1 a Schwalbe Hans Dampf 26×2.35?

    ps: budu rád i za tip na 29 plášť 50% silnice 50% lesní cesty (sucho), rychlý a odolný proti defektu. Právě ten Schwalbe Hans Dampf 26×2.35 jsem nikdy nezkoušel, tak mě láká.

    0 0
    • novas752  

      Jo poznas. Dle cisla vypada rozil na par mm, ale objemem je to docela dost a i pohodli je o dost vetsi.

      Vozit Hans Dampf po asfaltu a lesnich cestach je ko*otina. Je to plast na enduro, takze vicemene skoro sjezdovy a na asfaltu by jeho mekka smes zmizela behem par set km.

      Navic uz takhle siroky plast 2,35" nesedi uplne idealne na uzsich rafcich pod cca 19mm – stred behounu je prilis vybouleny.

      Ja mam dobrou zkusenost s Schwalbe SmartSam v v 2,25" performance verzi. Teda se starym, od letosniho roku je novy takovy ctvereckovy vzorek misto kosoctvercu. Defekt na nich mam jednou za cca 4000km i pres celorocni jezdeni i v dost narocnem terenu. Vydrz asi 5000km zadni, 8000 predni.

      Taky je podstatny ten tlak – do tech 2,25" Smart Samu na 19mm sirokym rafku foukam na mych 75kg 1,6baru dopredu a 1,8 dozadu (vozim duse).

      Edit: jo a potrebujes teda 26 nebo 29?

      0 0
      • JakeF  

        Jsou vidět ty mraky zkušeností s enduro gumama :). HDčko je spíš trailová guma než enduro a „skoro sjezdový“ je u něj už popisek vyloženě k smíchu.

        Zamysli se nad tím, jestli by nestálo az to se vyjadřovat jenom ke věcem, o kterých něco víš. Chápu, že jsi nadšenej a strašně bys rád, aby tě někdo bral vážně, ale ty kraviny, co občas vyplodíš, akorát můžou někoho zmást…

        K původnímu dotazu:

        Širší gumy se dávaj kvůli tomu, abys nemusel foukat tak vysokej tlak. Pokud budeš foukat stejně, na pohodlí moc nezískáš. Na druhou stranu Schwalbe občas ta šířka dost lítá a zas extrémní balóny to nejsou.

        HDčko na tohle použití asi moc nevyužiješ, ale dát ho na přední kolo v kombinaci s něčím rychlejším vzadu proč ne. Nějakou jistotu navíc tím získáš, ale jestli ti to stojí za o něco horší odvalování, to už stejně zjistíš až když ho párkrát projedeš. Na XC závodění by to nebylo, ale při turistických rychlostech ten rozdíl nebude nijak zásadní.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud bude foukat stejne, tak pohodli na sirsim dokonce ztrati.

          Konkretne HD maji kolem 60mm takze to docela balony jsou.

          0 0
        • novas752  

          Takze podle tebe je to idealni guma na 50%asfalt a 50% polni a lesni cesty jo? Pro nej to skoro sjezdova guma je a je nesmysl to takhle vozit, i Nobby Nic by byl zbytecnost pokud by vyslovne nelpel na lepsich jizdnich vlastnostech v terenu.

          0 0
          • JakeF  

            Podle mě pokud je ochotnej relativně malou ztrátu rychlosti po asfaltu za vyšší jistotu v terénu, tak HD není zas úplná kravina a na vyzkoušení proč ne.

            Ten nesmysl s HD jako „skoro sjezdovou“ gumou můžeš opakovat jak dlouho chceš, ale pravdu z něj tím neuděláš.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pacestar klidně ano pro to co píšeš (tedy větší jistota v terénu za mírnou ztrátu rychlosti po asfaltu). Ale pro to co píše on (50% silnice + 50% suché lesní cesty), tak tam je to úlet. To aspoň já chápu jako opravdu terénu nula.

              0 0
              • novas752  

                Tam je ale otazka, jestli chce dat 1000+ za plast, ktwry sjede pomerne rychle, kdyz jeho hlavni prednosti v terenu nevyuzije. Na to by mohl klidne mit levnejsi plast z tvrdsi smesi, ktera dele vydrzi.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To ať si každý vyhodnotí sám (jak dle toho kolik je ochotný za to dát, tak dle toho jak komu pláště vydrží, protože se to liší jezdec od jezdce opravdu hodně, já třeba HD pacestar nikdy ani na zadnm nestihnul sjet, protože jsem ho nevydržel jezdit dost dlouho, najel jsem na HD cca 2tis. km a vydržel by ještě dlouho, píšu samozřejmě o zadním), jestli chce levné pláště horších vlastností nebo dražší lepších.

                  0 0
            • novas752  

              Taky zajimavy, ze ve vlakne o jednoolackach pises jak je hovadina nicit drahy tereni gumy na asfaltu (s cimz souhlasim) a tady bys mu tu tereni gumu vklidku doporucil i kdyz vubec nebude jezdit v terenu na ktery je delana…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to jsou ale dvě nezávislé věci. HD pro 50% silnice 50% lesní cesty (sucho) bych tazateli nedoporučil.

                Co se týká výdrže a dražšího pláště, tak to je fuk jestli to bude HD nebo třeba Thunder Burt. Já měl vždy na všech pacestar Schwalbe výdrž ± stejnou. Takže to co bude platit pro HD, tak to samé bude platit pro TB nebo třeba RaR.

                Tady to je pouze o tom, jestli chce dobré vlastnosti pláště nebo levný plášť.

                0 0
              • JakeF  

                Pokud tam hodí RaR stejný úrovně, tak vydrží podobně. Na předním kole s výdrží až takovej problém není a i je tam nižší vliv valivýho odporu, proto jsem psal v kombinaci s něčím jezdivějším vzadu.

                Osobně bych si ho na takový kolo taky nedal. Ale zas na druhou stranu na turistický ježdění mi na přední kolo nepřijde až tak mimo, aby to nestálo za vyzkoušení.

                0 0
      • MlokCZ  

        Akorat ze HD pacestar je cca stejne rychly jako ten performance Smart Sam nebo mozna i o chlup rychlejsi. A mizet na asfaltu nijak extra nebude.

        HD trailstar je uz pak neskutecna kotva, tedy nejede vubec a mizet bude mnohem rychleji.

        0 0
    • puka  

      50% na silnici a takový „papuče“? Navíc pokud je budeš foukat tak, aby jsi získal nějaký grip, tak tuplem ti budou k ničemu. Podle mě. Momentálně vozím 26×2,0 Schwalbe Black Jack a nijak mě to neomezuje. Na pič**iny po městě, v lese to stačí.

      Jestli hledáš lepší komfort, tak jezdi v autě.

      …aneb další z témat: Vymýšlíme pičoviny.

      0 0
      • MlokCZ  

        A není nad „dobrou radu“…

        Black Jack 2" sice bude pohodlný ještě méně než ten Nanoraptor co jezdí, takže je to přesný opak to co požaduje.

        Ale jako bonus ještě bude pomalejší než Nanoraptor a současně mít i horší grip…

        0 0
        • puka  

          Šlo mi o sirku.

          Chtěl jsem tím říct jen, že 2,0 jsou dost pohodlný (pro mě) a nevím čeho by dosáhl 2.3 asi na XC.

          0 0
          • MlokCZ  

            Každý za pohodlné považuje něco jiného. Třeba s 2,35" G-one speed by dosáhnul vynikajícího pohodlí a současně by měl asi nejrychlejší plášť na trhu vůbec v kategorii 1,9"+ (a v užších včetně silničních je těch rychlejších jako šafránu a i tam skoro vše pomalejší).

            Já třeba Contíky protection ani ve 2,2" za pohodlné nepovažuju.

            0 0
            • puka  

              Záleží co bereš za pohodlí. Já jsem rád, že to nekope jak 38×700c. Silnic pod zadkem necítím a na větší bordel mám vidlici.

              0 0
              • MlokCZ  

                Každý vnímá pohodlí jinak, to je nepřenosné. A pak hodně záleží na tom jaký kdo má na trase povrch. Ně pěkném asfaltu je to úplně fuk, tam je to pohodlné i na silničce.

                Já mám po cestě do práce různé povrchy. Od úseků, kde jsou velké hnusné kostky. Tam to není ideální ani na objemných méně nafoukaných pláštích, vidlice tam nepomůže v podstatě vůbec (ale rozdíl oproti méně pohodlným plášťům je obrovský a 29" také pomůže dost oproti 26").

                A pak tam mám cca 2km polňačku, která je místy docela rozbitá. Cca 1km úzká pěkná pěšinka, také trochu rozbitá. Cca polovina (5km) už je teď asfalt (na tom je to z hlediska pohodlí úplně fuk, nikde není nijak extra špatný) a zbytek celkem pěkná široká cesta místy tvrdý povrch, místy pěkná šotolina. Pak pár set metrů rozbité velké panely (místo kde nejezdí vůbec auta, takže povrch se tam vůbec neřeší).

                Nic z toho není žádný větší terén a jezdil jsem to nějaký čas i na pevné. Odpružená pomůže jen sem tam když je tam zrovna nějaká díra. Nejvíce ji ocením v období kdy je listí a v rychlém úseku tak nejsou občasné díry vidět. Jinak na pohodlí na téhle mojí dojížděcí trase v podstatě nepomůže vůbec. Pláště tam udělají rozdíl v pohodlí velký.

                Vyjímka je ta 2km polňačka v zimě když to někdy se rozbahnilo a pak to zase promrzalo. Pak tenhle úsek byl jasně lepší i na fullu (sem tam jedu i na fullu, když si chci po cestě zpět trochu zablbnout).

                Na některých místech jsem vnímal i slušný rozdíl v pohodlí mezi Race kingem protection vs Thunder Burt TLE, objem oba totožný (55mm široké i ± stejně vysoké). A to jsem vždy RK protection vozil na o chlup nižším tlaku, abych kompenzoval tu tuhou kostru. I tak vnímám, že je méně pohodlný.

                V pořádném terénu se pak to pohodlí už tak neliší (pokud je vše aspoň trochu objemný plášť). Tam už je to vepředu na vidlici a zadek trochu pohodlnější plášť už nezachrání. Ale nějaký rozdíl také vnímám.

                0 0
    • 9700  

      Jo a chci samozrejme 29 plášť. Kolem těch 2,25 aspon a pro duši.

      0 0
      • Breakpain  

        Když vyhodíš duše – tak to komfortu prospěje IMHO nejvíc – budeš moci foukat nižší tlaky … na HT to bylo „nebe a dudy“ ;)

        0 0
      • JakeF  

        Maxxis Ardent nebo Ardent Race jsi zvažoval?

        0 0
        • MlokCZ  

          Nic proti Ardentu obecně. Ale opravdu bys takový plášť volil na 50% silnice 50% lesní cesty (sucho)? Tedy jak už jsem psal výše, tenhle popis aspoň mě přijde jako opravdu terénu nula a že to bude na samé jezdivé věci.

          0 0
    • MlokCZ  

      Kvuli pohodli objemnejsi ano s tim ze je nutne foukat dostatecne malo.

      Hans damf misto nanotaptoru je trochu ulet, zvlast na uvede pouziti.

      Na uvede maximalne RaR ktery je dostupny i 2,35. Ale 2,25 by stacilo.

      A klidne na uvedene 29×2,35 Schvalne G-one speed. A nebo neco mezi, tedy Thunder Burt.

      0 0
    • Onbe Cz  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • MlokCZ  

      Asi by to chtělo trochu rozebrat, co má vlastně vliv na pohodlí. Objem pláště je jen jeden z mnoha faktorů a ani ne nejdůležitější:

      • tuhost kostry pláště, zejména na běhounu, to je asi nejdůležitější vliv, pokud má plášť tvrdou kostru (hlavně běhounu), tak nikdy nebude extra pohodlný a ani objemná varianta na nižším tlaku to nezachrání;

      Příkladem jsou např. protection Contíky, ty i přes použití nižšího tlaku moc pohodlné nejsou (třeba Thunder Burt TLE je i na o něco vyšším tlaku ve stejném rozměru pohodlnější než Race king protection na nižším tlaku).

      I ten Nanoraptor ve 2,1" bude pohodlnější než protection Race king 2,2".

      • bezduše: poměrně velký vliv. A nejde tu jen o možnost foukat o trošku nižší tlak, ale i na stejném tlaku je to bez duší pohodlnější
      • a nakonec je tu ten objem

      U objemu to ale neplatí neomezeně, že čím objemnější, tím pohodlnější. Vždy to končí u takového objemu, který umožní jezdci pro jeho styl jízdy a povrchy co jezdí foukat dostatečně nízký tlak pro dosažení pohodlí a současně aby necvakal duše (nebo necvakal pláště či neničil ráfky bez duší).

      Takže třeba už od 2,1" to může klidně spoustě méně agresivním jezdcům stačit a větší objem jim ohledně pohodlí nic nepřinese.

      Ale je tu ještě jeden faktor a to jak to jede. Objemné pláště většinou (nic neplatí obecně, vždy je nutné konkrétní srovnání) jedou lépe i přes o něco nižší použitý tlak.

      Tedy potřebuješ něco s ne moc tuhou kostrou především na běhounu. A tady zase pozor, že to často souvisí s odolností, tedy odolnost je často u takového pohodlnějšího pláště s méně tuhou kostrou horší.

      0 0
    • Maran1  

      Za sebe mohu doporučit Schwalbe Racing Ralph ve 2,25" Na předchozí 29" jsem měl Xking 2,2" a taky jsem si nemohl stěžovat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Race kingy mi přijdou lepší jak Racing Ralphy.

        0 0
        • Maran1  

          Jop, taky dobrej vzorek.

          0 0
        • MlokCZ  

          Když už něco píšeš, tak napiš i důvod a hlavně připiš i verzi, protože to je zásadní.

          RK vs RaR, to jsem tu už dlouho nerozebíral :-)

          Teď to ale vezmu rovnou RK vs RaR vs TB, na všech z nich 6tis. km+ (6tis. mám na TB a RK, na RaR ještě o dost více). A vezmu to pro TB a RaR v TLE verzi (lite skin verze se chová téměř stejně, jen má papírové boky a nemá žádný smysl ji používat) a protection RK a race sport RK. Na race sport RK jsem tedy dlouhodobě nejezdil, ale rozdíly znám také přesně:

          • nejrychlejší je TB, RK ho těsně následuje, RaR nejpomalejší
          • grip je vyrovnaný mezi TB a RK (tady trochu záleží ještě na verzi RK, protection má grip mírně horší než race sport), RaR drží o hodně lépe
          • race sport RK je děsná šlupka, odolnost katastrofa, hlavně papírové boky, běhoun pak o malý chlup horší odolnost než TB a RaR
          • protection RK je nejodolnější a to o hodně, boky se ještě TB a RaR skoro blíží k protection RK, běhoun je u protection RK o hodně odolnější
          • protection RK je výrazně méně pohodlný, RK racesport a TB a RaR nastejno
          • TB a RaR fungují nejlépe bez duší
          • protection RK bez duší ujde, ale potřebuje více tmelu (kvůli patkám) a tmel se musí více hlídat (když dojde, patky přestanou těsnit, u TB a RaR těsní bez problémů i když tam není tmel žádný)
          • race sport RK je bez duší úplně na h…o.
          • životnost je u všech podobná

          Celkově tedy nelze vůbec říct, že by RK nebo RaR byl lepší. Záleží na co a jaké vlastnosti kdo preferuje a o jakou se jedná verzi.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.