Široké pohodlné pláště na cross s pevnou vidlicí

14 nepřečtených
  • pepr

    Ahoj,

    mám cross s pevnou karbonovou MTB vidlicí. Pro mé účely mi naprosto vyhovuje (neplánuji jiné kolo ani výměnu vidlice). Vozím pláště Marathon Racer 40–622.

    Vypadá to, že se v něm vydám v blízké době (možná i jednou za čas) i někam do lehčího terénu a rád bych vylepšil komfort pro takovéto vyjížďky vhodným přezutím. Samozřejmě je mi jasné, že komfort nebude konkurovat MTB kolu s odpruženou vidlicí, o to mi nejde.

    Zadní plášť může mít max 2", víc nepojme rám. Přední může být jakákoli šířka.

    1. můžu vůbec dát MTB plášť na crossové kolo?
    2. jaký plášť doporučujete, aby byl lehký, rychlý, univerzální (použitelný na asfalt a lehký terén) a alespoň mírně vykompenzoval nevýhodu pevné vidlice v těchto situacích
    3. je lepší dát dopředu širší plášť nebo to sjednotit v rámci zadního omezení na 2" pro oba pláště?

    Co jsem našel na fóru je, že je dobrý Racing Ralph, ale ten se dělá od 2.1". Někdo doporučoval Geax Barro, ale podle všeho nevynikají v pohodlí..

    Díky za vaše názory

    0 0
    • scalar  

      Celkem úzké jsou Hutchinson Python 29×2,1", ty pobere většina crossových rámů. Pak pláště Innova, prodává je u nás Force:

      http://www.force.cz/…rny/d-81371/

      http://www.force.cz/…rny/d-81370/

      Záleží také na vidlici, co se do ní vejde.

      0 0
    • couffy  

      1.můžeš,2.hledáš něco co neexistuje,buď to pojede na silnici a nebude to pružit,nebo to pojede v terénu s menším tlakem,potom ti trochu pobere plášť, pak to nepojede na silnici,3.Za mě bych klidně dal dopředu širší.

      0 0
      • scalar  

        Nějaké kompromisní pláště jsou, třeba tyhle Challenge vycházejí z univerzálních CX pláštů a jedou dobře po silnici i v terénu. Pohodlí je slušné, jsou celkem objemné – reálné foto.

        Doporučil bych oba stejné, u univerzálních plášťů se zadní rychleji sjíždí, tak je dobré ho prohodit za předek.

        http://www.koloshop.cz/…700x38-.html

        0 0
        • tromboonen  

          Ja mam na CX kole Challenge Grifo 33 – ten ma normalni vzorek a s latexovymi dusemi jede po silnici velmi dobre i na relativne nizkem tlaku.. tohle je trochu ekonomicka verze, ale verim, ze budou dobre..

          0 0
    • oddie  

      Někde tu bylo téma se skutečnou šířkou plášťů. Za sebe můžu říct, že Maxxis Ignitor 2,1 má šířku 51mm, na crossu jsem jej vozil, ještě mám nějaké doma.

      0 0
    • fargo.  

      Co tyto? Schwalbe Smart Sam Performance. Mám je a spokojenost.

      0 0
      • Erknold  

        Zkouším právě Smart Sam 1,75. Do rámu jsem ho dostal, jen se mi dozadu již nevejde blatník. To budu muset nějak pořešit. Nebo ho sjet a vrátit se na 42. Je to asi 29 palcový plášť, nebo jak to nazvat, je objemnější, než pláště 42 mm. Nejen širší, ale i vyšší. Což má přínos pro pohodlí a záběr v terénu.

        Jinak mi přijde, že po asfaltu třeba Hurricane jel o chlup lépe. A asi i Wordrive jede lépe, jelikož mě přítelkyně poslední dobou nějak na kole honí :)

        0 0
    • Žulda  

      Já mám na crossu už podruhé Schwalbe LandCruiser 47–622 a nedám na ně dopustit. Na silnici jedou, jsou tiché a v terénu taky nemám problém.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Skvěle padnoucí budou určitě Kenda Karma 29×2.0, vozím je v 26 verzi a po asfaltu jedou hezky a v lehčím terénu se neztratí. Navíc jsou poměrně nízké a úzké (opravdu těch 50 mm na 20mm ráfku).

      0 0
      • pepr  

        A když je dám na 17mm ráfek, bude šířka stejná, větší nebo menší?

        0 0
        • tromboonen  

          sirka by mela byt mensi, vyska vyssi, ale zalezi i na tvaru rafku a patky.. Zkus ty Challenge doporucovane vyse Scalarem plus latex duse, pojede to jak vino..

          0 0
    • steskul  

      Ahoj,

      potřeboval bych poradit s výběrem plášťů na trekové kolo (ráfek 622×19). Jezdím cca 70% silnice, 25% zpevněné cesty, šotolina, nerovný asfalt a 5% náročnější úseky, žádný extrém. V různých diskusích jsem četl, že některé pláště mají rozdílnou UDÁVANOU a REÁLNOU šířku. Jelikož nejsem úplně znalec v tomto, tak bych potřeboval poradit co se mi vejde do vidlice – podle toho jaký plášť (viz. foto s parametry). Je třeba dobré dát ROZDÍLNOU ŠÍŘKU plášťů DOPŘEDU a DOZADU (popř. napište které kombinace by jste si tam dali vy)? Nevím zda se např. širší pláště nasadí, aby tam nevadily V brzdy. Já to radši někam dám udělat, ale aby mi neřekli, že to nejde .

      Mám tu 7 plášťů o kterých uvažuji a nevím který vybrat, aby byl

      1. dostatečně odolný proti defektům
      2. rychle se nesjížděl na asfaltu
      3. hlavně seděl na kole.

      Jsou to:

      Cross Maxxis OVERDRIVE MAXXPROTECT

      Schwalbe Marathon Racer/Green Guard

      Schwalbe Hurricane (Addix/New)

      Schwalbe Land Cruiser

      Schwalbe Smart Sam (Performance)

      Continental Ride Tour

      Continental Contact E-25

      Mohou to samozřejmě být i jiné pláště podle vašeho doporučení, ale držím se tak max. do těch 400–500Kč/plášť.

      Budu rád za vaše rady, díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.