Jaké pohodlné pláště s dobrou trakcí?

10 nepřečtených
  • Morchella

    Chtěl bych vyzkoušet 26" pláště, které budou co nejvíce tlumit drobné otřesy. Zatím jsem jezdil převážně pláště 2,0" až 2,1" s rychlým vzorkem. Momentálně mám pláště Michelin Wildgripper 2,1" (30–35PSI) a na zimu Michelin Country MUD 2,0". Nevím jistě, jestli na tlumení drobných nerovností má více vliv větší šířka pláště, nebo výška. A tu výšku se v popisu zboží nikde nedočtu.

    Chci se tedy zeptat, jaký plášť 26" vybrat, aby byl hlavně pohodlný, s maximální trakcí, dobře bzrzdil i na mokru, vážil do 700g, vzorek vydržel alespoň 2000 Km, a nestál více, než 700,– Kč? Ráfky mám Mavic XC717.

    Zatím mám vybráno orientačně toto:

    předek: Continental X-King Performance 2,2

    zadek: Michelin Wild Rock´R 2,25

    0 0
    • MlokCZ  

      Širší plášť je i vždy vyšší, i když mohou být mírné rozdíly ve výšce pro stejné široké pláště různých výrobců.

      Na tlumení drobných nerovností má úplně největší vliv konstrukce kostry pláště. Objem pláště má vliv pouze do té míry, že u málo objemných můžeš být limitovaný použitím nějakého minimálního tlaku abys necvakal (ať už duše nebo samotný plášť u bezduší nebo neničil ráfky).

      Mám to dobře otestované na 15tis. km na celopevňáku, kde se to srovnává nejlépe jak chybí odpružení.

      A např.:

      29" 2,25" RaR snake skin je o hodně pohodlnější než 29" 2,2" RK protection. Objem plášťů je přitom srovnatelný (a i konkrétně šířka a výška). RK Protection je méně pohodlný i při nafoukání na o něco nižší tlak.

      Obecně nejpohodlnější bývají tedy pláště, co nemají tuhou kostru a jsou tenké šlupky. Jde to ale ruku v ruce s odolností.

      A pak na pohodlí má velký vliv velikost kol, to ale asi nechceš slyšet. Zvlášť na celopevňáku je to hodně znát, tady 29" válcuje 26".

      0 0
      • Morchella  

        Díky, to s tou tuhostí kostry mě nenapadlo. Dá se tedy tuhost nějak odvodit z TPI? Obecně se také asi dá říct, že pohodlnější budou ty lehčí. Nicméně velikost kol mi vyhovuje a nakonec i ty pláště, které vozím. Jde mi o to, jestli stejný plášť ve větší šířce bude tlumit lépe. Ty pohodlné bych nazul jen občas, hlavně když se s rodinou placatím 5–6 hodin v sedle s průměrem do 15 Km/hod., nebo na nějaké ty stezky v mokru.

        0 0
        • MlokCZ  

          Z TPI se nedá vyvodit vůbec nic z více důvodů:

          • udávané údaje jsou často zavádějící, protože např. sčítají TPI více vrstev (tedy např. Contíky se 180tpi mají tři vrstvy po 60tpsi na sobě)
          • stejné TPI neznamená vůbec stejnou tuhost, právě zmíněné protection mají oproti Race sport verzi na boku i běhounu jednu 60tpsi vrstvu navíc, ale speciální s výrazně větší tuhostí
          • u Schwalbe jsou TLE verze s 67tpi kostrou a lite skin se 127tpi kostrou, rozdíl tuhosti běhounu je přitom velmi malý (ale mírný tam je, 127tpi kostra má o chlup méně tuhý běhoun)
          • u Schwalbe i přes snake skin boky u TLE a nižší tpi je rozdíl v pohodlí oproti lite skin verzi neznatelný (a to říkám já citlivka na takové věci)

          U Contíků bude nejpohodlnější race sport verze, pak o trošku horší performance a výrazně nejhorší protection verze. U Schwalbe se vyhni akorát double defense verzi a klidně můžeš brát TLE (snake skin). Performance verze se u Schwalbe také dá, i když je o chlup méně pohodlná než snake skin verze.

          Michelin z odkazu nemám vůbec netušení, ten jsem nikdy nejel.

          A konkrétně moc neporadím, protože pláště do 700Kč nevozím a tedy nemám moc přehled srovnání gripu těhle verzí.

          0 0
    • rb  

      Jestli jde hlavně o pohodlí,tak imho Hutchinson Python…

      0 0
      • Morchella  

        O tom jsem uvažoval v kombinaci TORO 2,15" + Python, ale neseženu ho v šířce 2,2. Po dvaceti letech na úžovkách prostě chci vyzkoušet, jak se jezdí na balónech :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          S tou šířkou se dobře rozmysli.

          Pro pohodlí a lepší grip bych obecně sice určitě sáhnul po objemnějším plášti nic pod 2,25" sám nevozím.

          Jenže máš superúzké ráfky, jen 17mm. A to není dobré pro objemné pláště. S duší se to ještě dá, kdysi jsem chvilku jezdil 2,25" Schwalbe na 17mm ráfku, ale ani tak to není ono. Bez duší bych se tomu širokým obloukem vyhnul (bez duší považuju pro 2,25" pláště i 19mm ráfek málo).

          0 0
          • Morchella  

            No jo, teď jsem mrknul na stránky Mavicu a je tam toto:

            ETRTO recommended tyre sizes: 25 mm to 52 mm (1" to 2.05")

            A to jsem šířku 2,2" považoval ještě za zcela běžný rozměr i u 26" kol.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak 2,2" je běžná šířka nezávisle na průměru kol. Ale těch 17mm, to je v podstatě doména jen v-čkových ráfků, kde to moc rozšiřovat nikdy nešlo (ještě 19mm existují).

              0 0
              • Morchella  

                Díky za vyčerpávající odpověď, začnu to ještě přehodnocovat.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.