• Jane

    Během února budu kupovat nový pláště na MTB. Zde shrnu některé požadavky:

    • vysoká životnost (počítám tak 5000 km)
    • relativně malý valivý odpor (ale ne semislick)
    • odolnost proti defektům
    • solidní vlastnosti
    • cena max. 900 Kč/1ks
    • hmotnost max. 550 g
    • rozměr 1,9 – 2,1

    Asi nejvíce mě zaujal svým vzorkem Schwalbe Black Jack 2,1 Light (k vidění na www.schwalbe.com v sekci All Terrain). Musím zdůraznit, že požaduji skvělou životnost, nebo? si nedovedu představit, že bych odrovnala pláš? po 2000 km, jak někdy čtu. Popravdě řečeno mám na kole stále ještě původní semislickové gumy Cheng Ching Tire (r. 2001). Jeden pláš? váží min. 800 g a vzorek stále není úplně sjetý. Pravda, do blata už to není, ale vydržely fakt hodně. Kolik na nich můžu mít najeto, nevím, ale domnívám se, že to přes 5000 km je. Proto se nedivte nad mým požadavkem životnosti, když jsem na levných pláštích tolik najela. Dále musím zmínit, že každá vyjížďka představuje min. 20 km po asfaltu a pravděpodobně více, než se člověk dostane z města a zase zpět. Jinak jezdím po celý rok. Přicházel by i v úvahu Hutchinson Python, ale prý na tom není s životností zrovna nejlíp a potom Michelin Wildgripper Comp S Light – ale ta cena se mně moc nezamlouvá.

    • RomanH  

      Nechci Ti brat iluze, ale plast s hmotnosti 550g Ti na zadnim kole urcite nevydrzi 5000 km. Me vydrzi komponenty i plaste vetsinou dele, nez zde nekteri pisi, ale pres 4000 Km jsem se nikdy nedostal (a to za predpokladu, ze po case prehazuje predni / zadni). Pokud bych neprehazoval, zadni se sjede do 2500 km, predni by vydrzel i 8000, ale casem plaste zteri. Jo, a vazim 75 kg, ale nevim, jaky to bude mit vliv, kdyz budes treba o 20kg lehci.

      • MartinXC  

        Dobrý postřeh – pokud ujedeš těch 5000 do 1 roku, tak to má smysl, pokud za víc let, guma ztrácí časem své vlastnosti (tvrdne, drolí se, atd.) Srovnával jsem Pythony nové a 2 roky staré – rozdíl po 1× drsnější vyjížďce (ostré kamení) je znát.

        • kOmE  

          Kamarádovi na tri roky starym plasti upadly skoro vsechny krajní spunty a to na nich najel tak 500km

    • biker007  

      qdybys mela cestu pres Regensburg, tak tam maji (http://www.zweirad-stadler.com) Continental explorer pro (2.1,515g,solidni vzorek) za 25 euro / par. do zahranici bohuzel neposilaji… jinak ty Comp S Light maj na koloshopu za 935kc, to uz je prijatelnejsi.. trochu.. ale na kolo bych si je uz nedal.. maximalne na zavody, protoze odolnost behounu hlavne proti proriznuti je celkem nizka. ale jedou sqvele, drzi za kazdyho pocasi ahlavne na HT sou hoodne pohodlny.

      • skoca  

        Jezdil sem Comp S, ktery bude mit behoun tlustejsi, a po trochu kamenitejsim sjezdu ve vyssi rychlosti se mi hned na nekolika mistech proriz bok. Ted mam Pythony a sou super, ale na hodnoceni vydrze je zatim brzo.

        • RomanH  

          Nechci sejčkovat, ale když už jsem roztrh na boku 3-tí Python, přestal jsem je kupovat (jezdil jsem je dva roky) – ono dát za pláš? 990 kč a třeba za týden jej rozervat… U jiných (podstatně lehčích pláš?ů) se mi to ještě nestalo.

          • kovar  

            nejen ze se Python velice snadno roztrhne na boku , ale jelikoz ma tenky behoun nebo neodolny behoun, tak je extremne nachylny vuci propichnuti (staci maly skleneny strep (jizda kolem hospod s PYthonem je docela loterie), ostruzinovy trn atd a je hotovo.

            • skoca  

              Tak to vam panove pekne dekuju:-) snad ty mi sou nejaka extra vydrzna edice:-)

              • MartinXC  

                Klid, na Pythonech Air Light vzadu mam ted cca 4000km, 2 defekty celkem (dvoje sjete plaste). Vpredu jsem s nimi najezdil cca 2000km, defektu tak 3–4, jediny na maratonu, a toho jsem si vsiml az doma (tenky trn zapichnuty v boku plaste). Ja pythonum docela verim (vzadu :-)

                • skoca  

                  Tak ty ses muj clovek, asi stejna edice:-)

                  • MartinXC  

                    A to jezdim na Maxxisech Fly Weight duších, hustím podle doporučení (38–40psi), vážím 80kg a přesun po asfaltu považuju za bikový faul :-)

                • RomanH  

                  Já taky nemluvil o defektech – za dva roky, co jsem je jezdil, jsem mel na nich 4 defekty. Mluvil jsem o protrzeni boku – duse koukala ven. Az na tu „drobnost“ by mi taky vyhovovaly.

                  • kovar  

                    defekty propichnutim Pythona trpim asi jen ja. A to hlavne na asfaltu o ty blbe, drobounke sklenene strepy, kterych je kolem obcerstvovem plno. Procvaknout se mi ho podarilo jen dvakrat a to jen diky tomu, ze jsem ho mel nahusten na spodni hranici doporuceneho tlaku, kvuli pohodli.

                    • RomanH  

                      Já měl s něma snad můj nejhorší defektkní zážitek. Když jsem je zkoušel poprvé (strašně se mi líbila černožlutá barva k mému červenému rámu :o)), píchnul jsem v lese asi 300 metrů od baráku. Byl jsem tak vzteklej, že další duši jsem montpákama proštípal a domů se vracel těch 300 metrů pěšky z potupou a ted den už na kolo nesedl. No pak během dvou let jsem jsem měl ty následujích 3 vpichy :o))

    • Lišák  

      Mě teda většinou všecko na kole vydrží dýl, než se tady píše, ale přední pláš? max4000 a zadek tak 1000–1500 :-( Nejde o to, jestli je úplně sjetej, nebo jestli má ještě něco, co byl kdysi vzorek. Pokud Tě má podržet, tak vzorek musí mít HRANU, jak je oblej, je to na ho*no. Asfalt tomu dává pěkně pohulit. Poslední, co sem měl na zadku, tak Maxxis Mobster byl z nějaká měkčí směsi a seděl na kořenech a šutrech suprově-na jaro ho zase pořídím-ale po 1000 byl v háji :-(

    • TinkTink  

      5000 km je fakt hodne…to mne zadnej plast jeste nevydrzel…max jsou myslim tak 3000 km…ale to byl takovej shit…spis zpuchrel nez ze by se sjel…

      Nechces radsi vzit 2 plaste za 900,– a vyuzivat jejich vlastnosti nez ze veznes jeden a budes se ho fakt dojezdit?

    • lubos  

      vysoka zivotnost = tvrda guma tvrda guma = slaba prilnavost = slabe vlastnosti v terenu za mokra nebo prachu odolnost proti defektum = vice materialu vice materialu = vyssi vaha maly valivy odpor = semislick

      vysoka zivotnost & dobra prilnavost & odolnost proti defektum & maly valivy odpor != dobra cena

      :-)))

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.