• inno

    Ahoj,

    mám za sebou první sezonu na kole, docela mě to chytlo a uvažuji tedy o pořízení kola.

    Klasika rekreační ježdění – dojíždění do práce, takže kostky, obrubníky, díry, asfalt atp., městská komunikace. O víkendových vyjížďkách 50–80km, asfalt, cyklostezky, polní cesty. Žádná divočina, jezdím spíše ‚na tepovku‘ :)

    Nepotřebuji odpruženou vidlici ani diskové brzdy, ale zase bych raději pláště +35mm.

    Po prostudování zdejších vláken se mi to zúžilo na:

    1. 29er bike s pevnou vidlicí
    2. fitness – něco jako Merida Speedster s disky, tam by snad měla jít dát i širší pneu
    3. hodně mě lákají berany, ale nevím, jestli by bylo možné postavit nějaký cyklocross/gravel do cca 17000? Čím širší pneu, tím lépe.

    Díval jsem se na rámy/vidlice, ale skoro nikde se neuvádí údaj pro maximální šířku pláště. Kde mohu tyto informace nalézt?

    Vím, že podobné téma už u bylo nesčetněkrát, ale rozpočet u nich býval vyšší.

    Díky za komentáře k jednotlivým variantám.

    • Lukavec  

      Gravel kolem 17 tisíc se dá koupit v pohodě, třeba Mango Point AR – Claris, GT Grade atd.

      • inno  

        To Point AR začíná s dopravou na £660 takže se tam nevleze. Nebo se dá sehnat někde levněji? Ty jsi ho nakonec kupoval?

        GT Grade by asi šel, díky za tip.

        • Lukavec  

          Za tu cenu se omlouvám, špatně jsem to převedl.

          Ještě jsem ho nekoupil, budu ho kupovat dýl, zatím sleduji eshopy, jestli se něco neobjeví.

        • cupik  

          No, ale ještě je tam možnost to koupit jako student a to máš 10% dolů a už se to celkem přiblíží požadovanému rozpětí. V případě Point AR Flat Bar – Claris se už do 17 000 vleze i s dopravou. Student discount

    • pOne  

      29er. Univerzalnejsi pouziti, komfortnejsi jizda i posez. Bytelnost dilu a vseho. A kdyz jde o rekre vyuziti …

      Ohledne vidle: Za 17 by se dalo mozna i neco s aspon s XCRkem poridit. Zalezi taky kolik vazis.

      • inno  

        Ano, do teď jsem jezdil na 29er s pevnou vidlicí + 2.2 pneu a univerzálnost je skvělá. O víkendu to většinou trochu přifouknu a pak to letí i na silnici.

        Važím 83kg a odpružení v této konfiguraci na terénu co jezdím nepostrádám.

        • pOne  

          Vazim podobne. Kdysi jsem XCRko zkousel na 26ce i na 29ce. Nevim, jak je to dneska, ale tenkrat mi prislo, ze to krasne pobira takovy ty jemny nerovnosti typu sotolina. Ten komfort jizdy na kostkach, rozbitym asfaltu, nejaky polnacce/lesni ceste pak muze bejt jeste o chloupek lepsi. A na asfalt je tam lockout.

          Nechci premlouvat, jen spis, jak to vidim, kdyz chces znat nazory :)

        • jannk  

          myslim, ze kazdy mame zcela jinou definici „letí to i na silnici“ :)

          • inno  

            Mno, frčím kolem 40km/hod. Na bike mi to prijde docela slušné :P

            • Vilém  

              Zrejme slusnej oddil.

              Jestli to spis nepatri do tohoto vlakna.

              • inno  

                Hehe, zábavné vlákno, ale nepatří.

                Mám jen štěstí a na sezonu jsem měl půjčené velmi hezké kolo. O to je rozhodování o koupi kola, které zapadne do mých finančních možností, těžší :(

            • ˘Ö˘ Krab  

              A těch 40 km/hod je průměrná rychlost dvouhodinové nebo tříhodinové vyjížďky před nedělním obědem?

              • inno  

                Průměr samozřejmě ne, jen na rovném asflatu. Ten bike váží něco přes 9 kilo…

                Samozřejmě nečekám, že kolo za 17tisíc pojede stejně :)

      • bezdratova.sprcha  

        29er je uplne k nicemu protoze nevleze do vytahu! Aha!

    • novas752  

      I teď na podzim bývají občas nějaké testovací akce. Takže bych si tam být tebou půjčil něco s beranama a podle toho jak ti sednou se rozhodl mezi 29erem a gravelbikem.

      • inno  

        S berany nemám problém, vyhovují mi. Pokud bych se tedy měl rozhodnout mezi Gravel a Bike, vezmu určitě gravel.

        Spíš mi jde o cenu a výběr, přijde mi, že rámy na CX jsou obecně dražší a není toho moc, ale možná jen špatně hledám…šířku pneu jsem u rámů také nenašel :(

        • Jarax  

          sirku ti nikdo moc nerekne ,nekdy je to v recenzich,ale mrkni treba na planet x maj tak aji ram na cyclocross za 200liber kde pisou 40mm max ,ale je to vsechno na nejakou ekonomickou stavbu ,hotovy kola sou za vic nez 17 :)

    • jannk  

      Postup je jednoduchy:

      Kdo si prvni koupi MTB, tak si pozdeji prikoupi i nejaky sterkolet (aka gravelbike).

      Kdo si prvni koupi silnicku, tak si pozdeji prikoupi i nejaky sterkolet .

      Kdo si prvni koupi sterkolet , tak si pozdeji prikoupi i nejaky lepsi sterkolet.

      (vyjimky pochopitelne existuji)

      • Espen  

        To je zase masírka :-D.

        • jannk  

          Proc? Se na to můžeš dívat z různých úhlu – já jsem rad, ze jsem silnici i mtb měl už dříve, takže na nich muzu pořád jezdit – protože je v te garáži proste už mám. To přece neříká, co si ma koupit jako první

          • novas752  

            Ty nějaký štěrkolety prodáváš, ne? :D Jestli ne, tak bys měl začít. :)

            • jannk  

              Ani náhodou, to by mě neuživilo :)

              (byl bych přesně ten typ, co si otevřel hospodu a byl naštvaný, že mu tam chodili lidi)

            • jannk  

              Tohle je proste jen pozorování cykloznámých okolo a ano – všichni podlehame vlivům okolí, nejvíce ti, co to nejvíce popiraji

      • DoomHammer  

        já bych to poopravil:

        Kdo si prvni koupi silnicku, tak ji pozdeji vymeni za nejaky sterkolet . :)

        • jannk  

          Tam jsem zatím nedospěl, někdy proste zatoužím potom, aby kolo jelo rychle na rovném asfaltu

          • kocers  

            A co je to ten rovný asfalt? V ČR by se dalo říci, že je to tak trochu oxymoron :-(

            Jinak k problému jaké kolo. Za sebe to vidim tak, že nejlepší je Enduro full a kdo to s kolem myslí vážně, musí u toho nevyhnutelně taky skončit :-D Takže pro zakládajícího je pak evoluce jasná. Teď MTB 29 a do budoucna přesun k tomu Enduru.

            • jannk  

              ad asfalt: nech na hlave – ze okolo Prahy jsou rozflakane cesty je smutne, ale nedavno jsem trochu objel severni moravu a byl jsem az sokovany kolik je tam peknych a novych cest! Jinak Rakousko je jistota. Ale to jsme u jineho tematu.

      • sly666  

        +100 :)

    • Jarax  

      no pokud netrvas na beranech ,tak s pevnou vidlici bych to radsi stavel na trekingovym ramu,kterej je stavenej na mensi zdvih a ta pevna tam nevypada tak blbe jak na 29 mtb ,no a do trekingovyho ramu das aji plaste 1.9palce,a je to asi nejekonomictejsi varianta,ja sehnal ram maxbike al7005 trikrat zeslabovanej za 1800kc+pevna hlinik 1200,takze ramovka do ktere se vejde cokoliv od 622*35 do 622*50,prevod 2×10,hydraulicky brzdy a do 15tisic mas postaveno :)

      • Jarax  

        jinak este dodam ze nejvetsi problem na kterej sem narazil u „univerzalniho“ kola jsou zlodeji :) ,protoze jasne clovek si koupi nebo postavi nadherny kolo jenze pak ho nemuze nikde nechat ,ja mel chvili cinelli zydeco a to sem opravdu nemel odvahu nekde zamykat :D takze sem si stejne do mesta postavil neco mit atraktivniho

        • pOne  

          Takze koupit nakej hnus jalovej, zasr*t ho od blata a dat na to cedulku: „Kdo to ukradne, ten si to umeje!“ :)

      • inno  

        Právě proto tam mám to fitko ;-)

    • Jan_UL  

      Jezdím na starším fitness Speederu a endurance silničce, která má ke gravelu kromě plášťů hodně blízko.

      1. Fitness kolo
      • relativně lehčí oproti biku
      • více silniční převody oproti biku
      • pohodlnější posed než silnička
      • větší stabilita a jednodušší ovládání oproti silničce
      • nejvhodnější kolo do města
      • větší aerodynamický odpor oproti silničce
      • horší průjezdnost v těžším terénu oproti biku
      1. Silnička
      • nejlehčí kolo
      • nejrychlejší kolo
      • variabilita úchopů
      • méně pohodlný posed
      • náročnější na techniku jízdy v terému
      • vhodné na delší švihy (+100 km)
      1. Bike

      nejezdím, neporadím.

      Vzhledem k zaměření jízdy převážně na pevných površích a polní cestách bych výběr kola směřoval silničně, tzn. fitness nebo silničku, oboje se dá vybavit dostatečně širokými plášti při výběru vhodného rámu. Pro mě osobně je mezi těmito koly největší rozdíl v posedu a nejdůležitější je výběr správné geometrie a velikost rámu. Ostatní se dá doladit vždycky…

      • inno  

        ‚Papírově‘ mi fitko sedí k mému využití a uvažuji o něm, ale nějak si neumím představit ten posed…Asi bych si na to musel někde sednout a vyzkoušet. Dají se na tom jezdit i delší trasy(+5 hod)?

        Právě od Endurance jsem se dostal ke Gravel :)

        • Jarax  

          no ty fittnes jsou vetsinou na silnicnich ramech takze plaste max 622×28 ,samozrejme jsou vyjimky,potom je zajimava ramova sada pels aeron 105 disc coz este neni cyclocross ale neni to ani silnicka vejdou se do ni plaste siroky 30mm a plast 622×35 na rafku 622×18 (mtb rafek treba remex master disc) ma sirku 31mm navic to ma kotoucovky,ale zase stavba a levnejsi komponenty ,treba claris kde je este moznost 3tac nebo jenom 2tac

        • Jan_UL  

          Posed je asi blízko biku, je to hodně pohodlné ale méně aerodynamické. Jezdím na tom i trasy okolo 120 km s kopci, takže přes 6 hodin určitě. Jako nutné vidím nějaké vhodné rohy, je to pro mě základní úchop na tomhle typu kola. Hlavně to má silniční převody, pokud na tom chceš drtit po silnici nějaké vyšší rychlosti…

        • Jarax  

          berany a silnicni dualy to bohuzel hodne prodražují o hydraulikach a beranech ani nemluve ,jestli mels 29 s pevnou vidlici tak proste silnicnejsi verze je ten trek/kros treba na 29×1.75 gumach a vlastni stavbou si to proste udelas jak chces ty,velka vyhoda kross/trek ramu je ze se daj dodelat blatniky nebo nosic na delsi vyjizdky

    • Standava  

      Já mám GT za nějakých 18 000 a jsem s tím spokojená.

    • jecnak  

      Predni nebo zadni? ;-)

      Ne, vazne. Z toho co navrhujes asi 29" kolo s pevnou vidli a dat tam hladke plaste.

    • inno  

      Pokud by někdo chtěl navrhnout CX rám, přikládám míry.

      Díky.

      • jecnak  

        Obavam se, ze za 17 budes mit problem i s tim MTB, aby bylo slusne. CX neni realne. Leda bazar.

        • scalar  

          Asi tak. U CX máš problém v tom, že budou drahé dualy a brzdy (pokud tedy chceš něco funkčního) a malý výběr rámů. MTB s pevnou reálné bude, pevná celokarbonová vidlice + Deore, to by mělo jet pěkně.

          • inno  

            Bylo by CX na Clarisu tak špatné?

            • scalar  

              Asi jako MTB na Altusu nebo Aceře, nějak to pojede, ale žádná radost.

              • Jarax  

                uplna hruza by to nebyla,jenze tam je tech kompromisu vic ,ja neco podobnyho stavel a 2×8 me prislo malo takze claris 3×8 no a to uz neni free-cool :),kola by asi musely byt neco jako deore a remerx top disc ,brzdy mechanicky avidy atd. no a proste nebude to mit ani 9kg ani 10kg ale mozna tak 11–12kg a pak na to clovek kouka a rika si proc vlastne nepostavil trek/cross s 2×10 (11) s hydraulikama :)

            • bezdratova.sprcha  

              Pokud musíš zvažovat tyto komponenty, pak nemá cenu zvažovat stavět kolo. Běž do sériovky. V akci se dají sehnat slušné kousky.

              • inno  

                Nějaký tip?

                Jediné co jsem našel je seriové GT Grade a pak už jen stavby na rámu Maxbike CX4000 a Spyder Trilobite.

                • bezdratova.sprcha  

                  Osobne bych se vykaslal na CX a hledal krosove kolo s pevnou vidlici.

                  V cenove hladine bude mit Deore komponenty a zakladni hydraulicke brzdy. Vaha bohuzel vyssi, tak 11 kg

          • nitraq  

            Stavíš i CX/gravel nebo to po tobě nikdo nechce a jen boucháš biky a crossy?

    • Mr.Voza  

      Jen poznamenám, že budu pořizovat v nejbližší době taky nový kolo a budu na to mít cca stejnej rozpočet, jako Ty. Ptal jsem se tady zkušenějších, jestli za ty peníze je lepší koupit hotový kolo, nebo si nechat postavit. Dostalo se mě odpovědi, že nechat postavit – řekneš si co přesně tam chceš a to tam budeš mít, bude to za stejný peníze líp vybavený, nebo stejná výbava za lepší cenu. Tady je to moje téma kdyžtak:

      http://www.bike-forum.cz/…hat-postavit

      • inno  

        nj, jenže můj problém je, že bych chtěl gravel… :(

        • Mr.Voza  

          Jo, nepíšu to proto, aby sis koupil MTB. Jen jsem Tě chtěl upozornit na to, že za tyhle peníze už je lepší si nechat kolo postavit, než pokukovat po hotovejch kusech.

          • inno  

            S tím také počítám, bike s pevnou vidlicí se seriově asi nevyrábí :)

            • Mr.Voza  

              Bike s pevnou ne, ale gravel snad jo, ne?

              • Jarax  

                ja bych si ten „gravel“ radsi nekde vyzkousel ,vono to sice vypada strasne cool ale posez je vic silnicni a boli z neho za krkem ,v terenu to bude taky masakr protoze ty karbon vidlice sou hodne tuhy ,kvuli kotoucovym brzdam ,no a plaste se tam davaj tak 622×32 a o moc vetsi se tam nevejdou takze si to spis lidi porizujou na horsi silnice a lepsi lesni/polni cesty

                • tomas.nov8  

                  A o to snad u gravelu jde ne? Nikdo si ho neporizuje, aby s tim jezdil traily.

                  • Jarax  

                    Jj no ale zase mel puceny MTB s 2,2 palcovyma kolama a bude to jako jediný kolo aby ten sok jak je to tvrdý nebyl moc velkej :)

            • xtonda  

              Maxbike nabízí v konfigurátoru pevnou jako možnost u některých modelů MTB i krosových kol. Tedy čemu říkáš seriově, prostě to objednáš a do týdne to máš.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse