• Skabry

    Ahoj,

    pokukuju po novém silničním kole jako doplněk k dlouhým běhům. Tedy hlavně na objem. Vzali byste kolo v této cenovce z decathlonu? Jedná se ó model 920 al.

    Díky za další tipy na kola.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Objemy na kole Ti pokazí běhání, tedy pokud se nechceš dát na triatlon.

      Hlavně si ujasni, jakou geometrii potřebuješ a jak nízko chceš a můžeš mít řídítka, s geometrií začni třeba tady – pokud máš normální proporce, tak EddyFit, pro dlouhé nohy a ruce je skoro lepší rovnou CompFit. Výšku řídítek si musíš vyzkoušet sám na sobě, na tu poučka moc není, s dlouhýma rukama a krátkým rámem můžeš jít většinou dost hluboko.

      Pak si ujasni, jak dlouhá bude typická vyjížďka a kolik ročně najedeš. Podle toho vol to pravé kolo.

      • Skabry  

        Díky. Typická vyjížďka ke něco mezi 100 a 300 km. Nějakou silnici jsem zkoušel,ale chtělo by to na něco vlastního. Zajímá mě poměr cena kvalita.

        Mám 76kg a 186cm.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Poměr výborný, osazení vč. brzd neošizené, záplety pro Tvůj účel zcela vyhovující.

          Ale na 150+ km vyjížďky v tempu bych už asi přemýšlel nad karbonem, klidně „jen“ na 105 nebo ze druhé ruky.

          Hlavně si nekup příliš dlouhý rám!

    • lunochod  

      Vzal bych kolo za 35, ale určitě ne hliník a určitě ne z Decathlonu, radši se porozhlídni po něčem zachovalým na bazaru :-)

    • gersa  

      Letmo jsem koukal na cyklobazar.cz a Cyklosport Prikryl prodava Focusy Cayo na Ultegre nebo 105ce za ceny pod anebo nad tvyma 35ti tisicema.

      Pokud si netroufas sam hledat bazarovy kola, mohla by tohle byt zajimava varianta.

      Bohuzel neznam presny osazeni/setup celeho kola, ale to si asi dokazes sam vygooglit a IMHO by to byla lepsi varianta nez Decathlon

    • Skabry  

      A ještě dotaz – jelikož nemám zkušenosti s karbonem. Jak je to s jeho údržbou a případně na co si dát pozor. Díky

      • DaD  

        O karbon se nemusíš starat vůbec. To je jeho další výhoda. Jen když to blbě položíš tak zkontrolovat pohledem zda to nemá někde prasklinu. Karbon si toho nechá líbit opravdu hodně a tak je potřeba rozlišovat jestli je jen poškozený lak a nebo zda poškození zasahuje i do struktury materiálu. Navíc jde karbon snadno opravit a tak bych se ho vůbec nebál.

        • Skabry  

          OK. Já jen jak si kola servisujete ap. když bych si ho nechal poslat příp. z Anglie…Doma či někam jinam – jde mi o záruku…

          • DaD  

            Standartní servis komponentů a jejich seřízení ti udělají kdekoliv. Osobně z venku nenakupuji a tak, pokud se týká rámu, s tímto nemám žádně zkušenosti.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Kola na karbonu si servisuji úplně normálně. Koupíš si pastu na karbon a budeš si víc hlídat, abys nepřetahoval šrouby na objímkách a v košících. Jestli to má press-fit střed (nedíval jsem se), tak si ho budeš měnit v servisu, abys nemusel kupovat vytahováky. To je tak všechno.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.