• Artii

    Dobrý den, vím že se tu tento dotaz objevuje často ale i po přečtení několika témat jsem odpověď nenalezl. Chtěl bych začít jezdit na kole do práce, tak jsem tedy oprášil své asi 20 let staré horské kolo (někdy z sedmé třídy) a vyrazil ráno do práce, k mému překvapení jsem byl po 13 km uřícenej jako po fotbalovém tréninku a cesta mi trvala víc jak půl hodiny…a takhle to tedy opravdu nechci a než investovat za nějaké opravy, seřízení tak bych si radši pořídil kolo nové.

    Mám to tedy do práce 13 km (tam a zpět 26) z toho 12 km je po silnici a 1 km lesní cestou.

    Slyšel jsem docela slušné názory (i tady od Vás) na kola z Decathlonu kam mimo jiné chodím nakupovat sportovní potřeby, takže co třeba toto ? Je to spíše tak na slepo jelikož nemám ve výběru kola a o jeho parametrech opravdu žádné zkušenosti.

    Mám 182 cm, 85kg a rád bych kolo kolem 5–6 tisíc (max do 10) je to vůbec reálné?

    0 0
    • Singlespeed  

      Tohle nebude vinou kola, ale toho, že nemáš natrénováno. Takže stačí jen kolo trochu seřídit, namazat a jezdit. Jízdní doba kolem půlhodiny na 13 km je pro nevyježděného člověka velmi dobrý čas, takže předpoklady máš solidní.

      0 0
    • JendaH  

      Jenom jestli je ten problém v kole :-)

      Nejlehčí převod 44:28 na 700mm kolech mi přijde zoufale nedostatečný do jakéhokoli trochu většího kopce.

      Zadní kolo nemá rychloupínák → budeš muset vozit klíč.

      „13 km za víc jak půl hodiny“ je třeba 20 km/h, což mi například ve městě (zastavování na křižovatkách atd.) nepřijde vůbec špatné.

      0 0
    • Davidakta  

      Normálně jezdíš do práce autem?

      0 0
    • Artii  

      No jak říkám je to staré horské kolo (nevím ty rozměry ale je fakt na dospělého chlapa malé) koupené kdysi někde v supermarketu a proto bych chtěl spíše koupit nové. No na kole když nebudu počítat období na ZŠ :-D jsem vůbec nejezdil takže zkušenosti nemám, ale dělám jiné sporty. Ta cesta je po rovince až na jeden krátký výšlap na náměstí. A ano do práce jinak jezdím autem.

      0 0
      • Davidakta  

        V tom případě nevidím důvod proč na tom kole tolik šetřit. V pohodě najedeš 3000 km za sezónu, to ušetříš za auto tak 10000Kč.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ono těch vytrvalců, kteří dlouhodobě vydrží denně dojíždět na kole, zas imho tolik nebude…

          0 0
      • Jan_UL  

        Kolo ti asi bude malé. Kolo za 5 – 6 tisíc bude vždycky křáp, který moc dlouho nevydrží bez poruch. Za 12 – 15 tisíc se dají už ale koupit kola, na kterých se dá najezdit mraky kilometrů a vydrží spoustu let. Jestli děláš jiné sporty, tak je částečně přenositelná ta „kardio“ část výkonu. Samotné nohy ale potřebují trochu navyknout na cyklistiku. Rozhodně bych si nekupoval super levné kolo, toho pak může člověk jen litovat…

        0 0
        • Singlespeed  

          Na tom levném Dekáči se nemá co pokazit. Pokud si před první jízdou správně seřídí náboje (jsou z výroby přetažené), bude měnit jen spotřební materiál, který je u takového kola velmi levný. Já jezdil kdysi do práce 30 km na sovětském kole Ukrajina úplně v pohodě. Náby jsem si pohlídal, dal středové složení na čtyřhran a více neřešil a jezdil.

          0 0
          • Jan_UL  

            Asi máš pravdu, tohle ještě vypadá celkem dobře. Na druhou stranu, pokud na tom bude jezdit 4–5× týdně 26 km, tak bych šel do lepšího kola, když už na tom budu trávit tolik času…

            0 0
          • iiki  

            Bohužel má. Zadní náboj – volnoběžné 7kolečko a pod 85 kg bude docela rychle po něm. Osa so ohne, posléze praskne. Je to dáno konstrukcí náboje. Kazetový náboj je řešený jinak, zatížení mu nevadí.

            0 0
            • Singlespeed  

              Kazetové náboje s „průmyslovými“ ložisky jsou velmi často řešené úplně stejně blbě, některé mají ložisko na straně ořechu ještě utopenější v těle náboje než mají šroubovací náby a nikomu to nevadí :-).

              0 0
    • Tencovozikmin  

      Na ježdění do práce 13km bych šel do bazarovky,aspoň získáš nějaký základní nájezd a pak uvidíš co tě bude víc bavit,jestli asfalt,nebo terén či grejvla.

      0 0
      • Davidakta  

        Musím souhlasit.

        0 0
      • Bubaaak  

        Na bazar musíš mít základní technické znalosti, nechci tazatele podceňovat, ale myslim si, že zde by to byla sebevražda… A než kolo od KuciDH, to raději supermarket za 5

        0 0
    • Alojs01  

      Bazar a klidne neco takoveho: https://www.cyklobazar.cz/…pevnym-ramem

      Mam do prace podobny styl a je to drzak. Retez vydrzi cca 4tis km, plaste minimalne to stejne a da se s tim jet i vcelku svizne.

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Jo dobrý. Já koupil tady na BF za bura poskladany necojakogrejvl a nalitam se na nem ted nejvic a drzi jako sfine.

        0 0
    • Artii  

      Všem děkuji za rady a postřehy nicméně bazaru bych se rád vyhnul (nerad obecně nakupuji v bazaru a kor když o toho o kolech moc nevím).

      Našel jsem na Decathlonu ještě tohle a tohle . Jenom ještě přemýšlím jestli to silniční kolo nebude mít problém na té lesní cestě? když zaprší může to tam být trošku rozblácené.

      0 0
      • Jan_UL  

        Tak ta silnička poletí po silnici. Má jen 10 kg, ale jsou na ní pláště 25 mm, takže na lesní cestu by to chtělo přezout. Vpředu trojpřevodník, se kterým se dá jet takřka cokoliv. Na silnici to bude celkem výrazně rychlejší než ten uvažovaný trek. Na něm to bude po rovině na silnici trošku utrpení. Za sucha se dá jet s 28 mm čistě silničními plášti i po lesní cestě. Za mokra by byl třeba nějaký plášť se vzorkem – cyklokros, gravel atp.

        0 0
        • Pavel  

          Existují i 28 s „lehkým“ vzorkem.

          0 0
          • Jan_UL  

            A ze zkušeností… Máš dobrý příklad pláště 28 mm, který jede po silnici a zvládne i mokrou lesní cestu?

            0 0
            • Pavel  

              Zvládnutí mokré lesní cesty je spíše o zkušenostech pilota. Já dal na 23 mm hladkém silničním plášti i mokré kořeny a trochu toho kamení, ale že bych si nějak přitom liboval, to ne (a kolo taky ne). Nemehlo se vyválí na mokré lesní cestě i s drapákama..

              Konkrétní příklad pláště ale nemám.

              0 0
            • Slavik  

              Sháním plášť s těmito parametry:

              • super rychlý a tichý na asfaltu
              • výborné samočisticí schopnosti s minimálním valivým odporem
              • excelentní odolnost proti defektu
              • neklouže na mokrých kořenech
              • má vynikající přilnavost a trakci při brzdění
              • vydrží alespoň 5tis. km
              • váha do 400g
              • cena do 500,– Kč

              :-)))

              0 0
        • Artii  

          No abych řekl pravdu určitě se mi nebude chtít přezouvat podle toho jestli zaprší nebo ne, nějak univerzálně by to nešlo vyřešit? jde mi o to na tom jezdit denně do práce, abych mohl ráno prostě nasednout a vyrazit :-)

          0 0
          • Jan_UL  

            Plán B může být v případě deště nevyjet na kole. Já v případě deště do práce taky nejedu a využiju MHD. Těch dní, kdy v Čechách prší není dohromady za celý rok tolik. Souhlasim, že přezouvat je to celkem nesmysl…

            0 0
            • Artii  

              Jasně když bude pršet tak bych na kole stejně nejel…Takže ta silnička za těch 13 000 bude rozumná volba podle Vás?

              0 0
              • Lister  

                Jaký typ lesní cesty to přesně je?

                Do práce jezdím na silničce, je to 35km. Na ničem jiném si to nedovedu představit. Kdybych tam měl nezpevněný úsek tak jen náhodím širší a odolnější pláště.

                0 0
                • Artii  

                  Je to udusaná hlína nebo nevím jak to říct…za sucha je to pevné a za morka se tam vytvoří kaluže ale vyloženě bahno tam není :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Jasně, mně šlo o to jestli to je zpěvněná nekvalitní asfaltka nebo opravdu nezpěvněný povrch.

                    Tohle asi na klasický silniční plášt úplně nebude – jako krizově se dá, ale určitě bych to neriskoval 2× denně kvůli defektům. Gravel plášt se vzorkem by to měl dát bez potíží.

                    Bohužel gravel bike bude cenově asi vysoko a do klasické silnice se to nemusí vejít – do zadní stavby, vidlice nebo jednoduše jen pod brzdy.

                    0 0
                  • mikub  

                    Pokud je to udusaná hlína bez větších šutrů, tak to je obecně na silnici jetelné velmi dobře. (Maximálně trochu zvolnit) Hlavní příčinou defektu na nezpevněných cestách bývá cvaknutí duše.

                    0 0
                    • Lister  

                      Jenže ten risk si při cestě do práce člověk většinou nemůže dovolit.

                      Takže buď bezduše nebo po podobných cestách na silničce nejezdit.

                      0 0
                      • mikub  

                        Tak cvaknout můžeš i když vymeteš díru.

                        Chtěl jsem ale dodat kuráž, protože běžná populace ani netuší, co všechno lze na silničním kole bez nějakých větších problémů projet.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ale proč to dělat, do terénu patří MTB. Nebo hybrid gravel, který nejede ani na silnici ani v terénu :)

                          0 0
            • Pavel  

              Asi tak nějak. :)

              Případě pořídit druhou sadu kol a přehazovat to, ale přijde mi jednodušší za „sraček“ prostě nejet na kole.

              Další varianta je pořídit místo čistokrevné silničky cyklokrosku (případně gravel), dát tam nějaké 32+ a s tím se dá už i v zimě na sněhu (pokud teda je na to jezdcova technika).

              0 0
          • Fran-tic  

            Triban se dělá i ve variantě s širším pláštěm, což by řešilo tvůj problém. Ale když už, tak proč nejít hned do tohodle, kde příplatek za ty 2 tisíce stojí :)

            0 0
            • Lister  

              To druhé to je fakt hezký kousek. Na něčem takovém si dokážu představit moc hezké dojíždění.

              Ty blatníky jsou v ceně?

              0 0
              • Lister  

                Tak nejsou. Ty blatníky vypadají obstojně, u toho zadního je ale škoda že není delší – je to blatník na širší pláště, tím pádem se dá předpokládat že to bude na disk nebo V a proto klidně mohl být protáhnutý až dolů s možností fixace kolem sedlové trubky. Takhle bude funkčně poloviční.

                Mám něco podobného pro klasické silniční kola, taky mají být rychlonasazovací, ale to s klasickou silniční brzdou je spíše teorie a tak je tam lepší buď mít nebo nemít.

                0 0
              • Fran-tic  

                řekl bych že ne, ale nepracuju tam :) přítelkyně má tribana 520 a vlezou tam v pohodě 38c pláště. Za mě obě kola do startu supr volba, když bych měl vynechat bazar.

                0 0
              • Pavel  

                Na 99,9% v ceně nejsou.

                Ale řekl bych, že je to PŘESNĚ to, co potřebuješ!

                Navíc rávky jsou tubeless ready, takže v budoucnu můžeš přejít na bezduše. Tím prakticky vyřešíš problematiku defektů.

                0 0
                • Lister  

                  Já nebýt tazatel, ale jinak souhlasím :-)

                  Blatníky v ceně opravdu nejsou, jsou to SKS blatníky za cca 8 stovek – viz můj komentář výše

                  0 0
                  • Pavel  

                    Jo, sorry, jsem už nějak nezkoumal, kdo je kdo, nebyl čas, rozkaz zněl jasně, muž s koženou brašnou nesmí projít.. :)

                    0 0
            • detoxy  

              Taky bych být tebou šel do triban 500. Původně jsem ti chtěl navrhnout rc 520, ale nevyhověl by ti cenou, třebaže je to ještě lepší volba.

              0 0
          • plzakj  

            Na 28mm gumach typu Challenge PR se jet po kokry lesni ceste da celkem v poho. Problem je, ze vetsinou zacpes lepkavou srackou ram nebo brzdy, protoze silnicky maj uzkej ram/vidli. Rozhodne jdi rovnou do toho gravelovyho tribanu. Rychly plaste posvisti po asfaltu v rychlostech do 30kmh v poho a na polnackach to bude nebe a dudy.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.