Výběr kola-dojíždění do práce

55 nepřečtených
  • MildaSs

    Dobrý den,

    Po nějaké době, jsem se rozhodl pořídit si na dojíždění do práce kolo.

    Délka trasy je cca 40km denně i se zpáteční cestou. Kolo bych chtěl používat celoročně, na každodenní ježdění(všední dny-práce).

    Cesta po které budu jezdit, je celkem nový,pěkný asfalt, po celé délce.

    Nemám žádnou zkušenost, s takhle „dražšími“ koly, v minulosti jsem měl starého Favorita a AUTHOR COMPACT :D

    Moje otázka zní, jaké kolo by jste mi doporučily(i ve­likost 28,29?)? Tím myslím i typ..Silnici?…Trek?…

    • Váha: 105 kg(osvalená postava)
    • Výška: 179cm
    • Finanční limit: myslím si, že by mi stačilo určitě pro začátek nějaké kolo z bazaru, do kterého bych chtěl investovat tak do 20 000,– Kč

    Předem děkuji za odpověď

    S pozdravem M

    • nitraq  

      Tak asi základní otázkou při rozhodování o typu kola je, jestli chceš řidítka rovná nebo silničí (berany). Pokud by ses rozhodl pro silnici, tak bych v tomhle rozpočtu asi skončil v Decathlonu s jejich Triban RC 520 za těch rovných dvacet.

      https://www.decathlon.cz/…8502389.html

      • milmat  

        S berany dobrá volba, což při zkušenosti z Favoritu může být ok. Zároveň tam jdou namontovat blatníky, které se budou pro celoroční dojíždění hodit. Nebude to lehké kolo, ale za tu cenu nic lehčího najít nepůjde. Navíc nové se zárukou, později lze upgradovat kola a tím pár set gramů sundat. Ale na dojíždění to asi není úplně problém…

        • MildaSs  

          Jestli berany, nebo rovná řidítka, je mi více méně asi jedno. Nevím jakou velikost kola, velikost kol a jaký rám(co jsem se ptal tak je to základ) na moji postavu zvolit. Budu s tím jezdit jenom po silnici a chci aby mi cesta rychle utíkala a abych se na tom cítil dobře(aby mě např. nebolely záda atd.) Každý den 20km do práce 20km z práce celoročně. Jenom co jsem jen ze zvědavosti brouzdal po inzerci, tak by mi podle mě stačilo kolo bazarové, co jsem koukal, dá se sehnat „pěkné“ kolo do mého rozpočtu 20 000,– Kč. viz. odkazy:

          https://sport.bazos.cz/…tain-pro.php

          https://sport.bazos.cz/…omane-23.php

          https://sport.bazos.cz/…arbon-CA.php

          https://sport.bazos.cz/…CIALIZED.php

          https://sport.bazos.cz/…cni-kolo.php

          https://sport.bazos.cz/…s-URC-99.php

          Co si o tom myslíte?

          • milmat  

            Ten Trek Domane vypadá dobře, velikost pro tebe by mohla být 56 nebo 54. Potřeba vyzkoušet. Pokud chceš pohodlné kolo, tak endurance geometrie je OK (vzpřímenější posed). Stejně tak jako u gravel kol (viz. decathlon nabídka). Určitě bych nešel do klasické silnice. Ještě se zamysli, jestli budeš potřebovat blatníky. Pokud ano, tak ideální jsou rámy, které mají na blatníky přípravu (závity v zadní stavbě a vidlici). Pak pořád u bazarovky je riziko, že tam bude nějaký problém, který půjde nebo půjde vyřešit.

            • detoxy  

              Souhlas se vším. Můžeš mrknout u mě do profilu mám Trek Boone a jsme stejně vysocí a bude tam i vlákno když jsem ho vybíral. Kromě výše zmíněného je potřeba si při dojíždění uvědomit:

              1. Může kolo být pěkné? Neboli kde budeš kolo parkovat v práci.
              2. Při takto pravidelnému nájezdu budeš muset měnit spotřební komponenty. V případě bazarovky pravděpodobně ještě letos. A to i u komponentů, které většinu uživatelů nikdy nepotkají, např. náboje. Na takový nájezd jsem já osobně radši šel do nového.
              • MildaSs  

                Neboj z ohledu krádeže, budu to kolo mít v budově, vedle sebe dá se říci, takže to je v pohodě. Jinak co koukám na ty bazarovky. např. viz. ten TREK, tak tam píšou nájezdy kolem od 200 do 1000km, myslím, že s tímhle nájezdem je kolo jako nové, tedy aspoň podle mě :) Pak co se týče dílů, co přesně jsi tím myslel? Řetěz,kola,gumy? Nevím jak to pak mají různé značky z hlediska cen a dostupností dílů.

                • detoxy  

                  No pokud by nájezd byl opravdu takový, tak je to ok, to je v podstatě nové kolo. Řetěz, pláště budeš stejně měnit každý rok. Lanka, bowdeny, kazetu každý druhý. Já spíš myslel ty náboje kol, střed, různé lehké naražení ráfku, převodníky, časem přehazku. Pokud třeba koupíš kolo s nájezdem 10tkm a k tomu přidáš 20tkm ty, tak vlastně po 2 letech už budeš tyto věci muset měnit. Normální běžný cyklista se na tento nájezd nedostane třeba nikdy. Tedy to co jsem tím chtěl vlastně říci, je že budeš mít velký nájezd, tak nekupovat něco, co už velký nájezd má. Do 1000km je to v poho, to je 1 měsíc.

                • Tom-T45  

                  Nájezd je samozřejmě nesmysl. Kolo je model 2013 a sám tam píše, že je druhý majitel, takže 800 najel možná on a co bylo před tím nikdo neví. Řešil bych skutečný stav, pokud bude OK, tak za 13 to není špatné. „Značkový“ je v podstatě jen rám, vše ostatní jsou standardizované volně zaměnitelné díly.

                  Jinak pokud to myslíš vážně, tak jako celoroční univerzál by se spíš hodil ten Decathlon z první odpovědi, kam dáš v pohodě blatníky a díky kotoučovkám můžeš použít i širší pláště.

                  • detoxy  

                    Souhlasím. O to víc s druhým odstavcem a Decathlonem. Na horší podmínky je fajn když to může mít pláště šířky 32.

    • Archer  

      IMHO, obyčejné městské kolo s blatniky.

      Něco podobného:

      https://www.trekbikes.com/…100/p/24570/?…

      https://www.trekbikes.com/…200/p/24021/?…

      • mirorek2  

        na tom bych chtěl jezdit každý den 20km do práce, pak si to dát na stojánek pěkně…tvl imho

        • Archer  

          Je těžší, ano. Ale skoro nemusíš se o to starat, proste se nasedneš a jedeš. Author nepotřebuje sportovat, ale dopravit se z bodu A do bodu B po rovné krasné silnice.

          Nelepši by bylo městské elektokolo, ale budget je jen 20k…

          • Tom-T45  

            To nemyslíš vážně, že ne?

            • mirorek2  

              je to vtipálek

              jj limit 25km/h to je na silnici to nej! budou ho předjíždět silničkáři v 28km/h rychlosti s minimálním úsilím a velkým úsměvem

              • Lišák  

                Tak zase při jízdě do práce asi nepojede na normál kole „nadoraz“, pokud má být v práci aktivní. Tam bych přínos elektromotorového kola viděl.

                • Tom-T45  

                  Leda pokud by pracoval fyzicky, ale to by asi neměl potřebu jezdit do práce na kole, nebo pokud by měl po cestě nějaké brutální kopce, což, pokud se dívám dobře, kolem Chlumce nad Cidlinou taky nehrozí.

                  20 km na silničce v rovinaté krajině je takové příjemné rozehřátí, to se člověk ani pomalu nestihne spotit.

                  • Honzis  

                    pokud nejezdí pravidelně proti větru, to je i 20km na hlavu.

                  • hmm  

                    Natož honit Komy. Jó potkat dělníka co ráno před prací honí Komy to jen tak nejde. Maximálně ho někdy ráno potkám v koupelně.

                  • platypus  

                    Je to o tom že děláš něco čemu věříš a je úplně zbytečné jakékoliv srovnávání.

          • Lišák  

            Jezdit na městském kole denně 40 kilometrů, to by byl zážitek, který bych fakt zažívat něchtěl.

      • Jakobo  

        Toto je tak do kramu za roh pro rohliky. 40 km denne, 200 km za tyden na to uz potrebujes sportovni kolo, jezdim tak taky. Nejlepsi nejake trekove kolo s dobrou geometrii, tedy delsi ram, spis uzsi plaste 38–42 mm, pevna vidlice, co nejjednodussi. Pro tyto kola by byl idealni pohon 3× neco, pac po rovine muze zaradit 42 a dupat s nizsi kadenci.

        Ty blbecky, co ted budou radit MTB prevody 2×11 nebo vorla a ze kadence 120+ je super bych chtel dopredu upozornit, ze jezdit do prace na kole je trochu jiny level. Ze bude makat dalsich 8 hodin na sichte, tak se nemusi odrovnat hned cestou do prace. Totez pri ceste domu. U beznych klik 26/36 i 38 mu imho budou u uzsich plastu chybet prevody a 1 x uz vubec nemluve, tam to poleze do penez. Z toho pohledu pro takove kolo jsou dnes rozumne prevody asi jen na gravelech a CX. I kdyz sam bych takove kolo spis nechtel, rovne rodla v mestskem provozu daji bezpecnejsi uchop a lepsi prehled po silnici. Mam vyzkousene oboje.

        • Mirec.K  

          Súhlas. Až na tie prevody. Mám vpredu 24/38, užšie G-One allround a ak by mi chýbali prevody, tak práve možno pri športovej jazde dole kopcom. Do práce po rovine nechodím 30+ takže s rezervou… Pokiaľ zakladateľ áno, potom mlčím.

    • Lok  

      Ja sem loni touhle dobou kopil BMC silnicku… tu co mam v profilu za 27k..

      Ted tam maji aj neco za necelych 20 a myslim ze jako zaklad to bude lepsi jak kolo z decathlonu…

      https://www.skibikecentrum.cz/silnicni-kola/?…

      Sice to neni endurance ani gravel ale do prace z prace to mam 30 (jako dohromady) a dojizdim skoro kazdy den a uplne poho… akorat kdyz byl snih tak to moc neslo :D

    • Jan_UL  

      40 km denně už je celkem dost. Pokud je pěkný asfalt, tak bych šel do silničky s pohodlnou geometrií. Vzhledem k poměru cena/výkon bych nové kolo vybíral ze silniček v Decathlonu, kde si můžeš kolo vyzkoušet a bude na něj záruka. Plášť bych dal 28 mm, převody dle uvážení, ale pokud to je po rovině, tak by s převody neměl být žádný problém.

    • Jakobo  

      Pamatuj na to, ze silnicka bude dobra tak na leto a do pekneho pocasi. Ja se na to divam z meho pohledu celorocniho dojizdeni v Norsku, kde pul roku lezi snih a druhou pulroku kazdy druhy den cedi. Asfalt taky nic moc. Dulezite josu jak uz tu padlo blatniky, dobry je i nosic, ac to u sportovniho kola vypada odpudive.

    • Davidakta  

      Já to vidím na HT 29", obuj na to nějaký užovky a budeš spokojený

    • nooski  

      Jednoznacne nejaka endurance silnice. Na zimu 32 gumy v lete uzsi. Blatniky jednoznacne. Ja denne dojizdim pres 60 km a bez rychleho kola s moznosti trochu zalehnout by me v tom neustalem protivetru jeblo. Zalezi i na profilu ale silnice maji i optimalnejsi prevody.

      • Tom-T45  

        Endurance silnice, kam se vejdou 32 gumy + blatníky = gravel, je to tak? :-)

        • jonti  

          Ani ne, neco jako Specialized Roubaix Dics. Je to ted hodne posunute, s kotouci bere 32 skoro vsechno.

      • PatrikKalista  

        Tvl. 60? Kolik máš za rok najeto?.-)

    • Doktor-Prase  

      hele, já to řeknu, můžu?

      Gravel, můžeš všude a vždy, má to přípravu na nosiče, má to kvalty, má to širší pneu..

      • hmm  

        Kámoš má 130kg, 200cm, široký pláště a vozí trvale loketní opěrky a ty řidítka do špice na časovky. Než kolo vyladil prasklý několik rámů prasklo ale chci říct že jede jak pila celý rok skrz město kolem kolejí zcela neuvěřitelně rychle, má několik Komů a můj respekt

    • hmm  

      Jsou po cestě nějaké tramvajové koleje?

      • nooski  

        Ja po ceste do prace zvladam 2 vlakove a 5 tramvajovych koleji to vse na 23mm gumach. Kam miris?

        • hmm  

          No že bych se vyprdl na silničku a šel do horáka. Aby tvá hlava nemířila pod kola osobním vozům. Moře lidí se málem zabilo takhle.

          • Lok  

            Ja ti nevim… jezdit 20km rano do prace a pak 20 zpet na horaku kdyz tam ma pekny asfalt… a jeste by to chtelo tak 780mm riditka aby se mu to kolo dobre ovladalo a dobre se mi dychalo… a taky any ho nikdo po cyklostezce neobjel, coz?? :D

            Jinak spadnout na silnicce na kolejich tak podle meho nazoru spadnes aj na horaku… jen se min nadres nez k tem kolejim dojedes :D

    • moskyttt  

      Jezdím do práce (občas) 29km jedna cesta takže za den 58km. Dříve na horském 26" a protože mě to strašně štvalo jak to nejede, tak jsem přesedlal na Gravel Kellys Soot30. Většinu cesty mám asfalt a tak 1/3 jsou lesní cesty. A je to paráda. Pokud někdo nechce berany tak rovný. Mohla by posloužit dobře i pevná 29" s užšími plášti.

      Ten Triban z Decathlonu je za tu cenu bez konkurence.

      • vpa007  

        Souhlas. Řešil jsem to samý a silnice z Decathlonu byla jednou z variant (nakonec jsem se zbláznil a kolo si poskládal). Každopádně klidně 29er úzkými hladkými plášti, nebo ten Triban. A dokonce bych, teda osobně, šel do nižšího modelu Triban RC 500, barevně se mi líbí víc a nejsou tam ty hydry, který netuším, jak se doma servisují… a 2 litry bych si nechal na doplňky a blbinky ke kolu ;-)

    • MildaSs  

      Tak už jsem jedno kolo vybral.. Trošku jsem tedy navýšil limit.. 35tis. Mohl by mi nějaký odborník dát telefonní kontakt, nebo mi zavolat na tel 605 362 709. Chtěl bych se poradit, abych nekoupil něco špatného, děkuji moc 

      • Vilém  

        A koupit si ho uz pujdes sam? Ono to je jiste strasne tajny, posledni kus v CR a tak nemuzes ani naznacovat oc jde, aby ti ho nekdo nevykoupil, ze?

        • MildaSs  

          Zbytečný ne? viz. odkaz…

          https://sport.bazos.cz/…015-DISC.php

          • nitraq  

            Pozor na to, že tohle je rám dělaný na rovná řidítka, takže je delší než klasická silniční geometrie. Délka horní rámovky 620 mm, k tomu ještě od pohledu dlouhý představec… měříš přes dva metry?

            • MildaSs  

              Nn 180cm, samozřejmě jsem si to chtěl nejdřív vyzkoušet, jak velké to ve zkutečnosti bude.

              • Vilém  

                I s tema rovnejma, ktery by tam mely byt, by to bylo uz na hrane, s beranama budes natazenej jak luk a jeste si pri sesedani otluces rozkrok.

            • PatrikKalista  

              A navíc je to fakt hnusný:-)

              • nitraq  

                Mně se to docela i líbí. Mít tam celočerný kliky, nálepky z kol pryč a představec taky bez log, tak je to pěkný kolo.

            • Tom-T45  

              Přesně tak, prasopes a ještě s nesmyslnou cenovkou.

          • Glum  

            Tohle je hodně dlouhý kolo, v XL není na 179 cm ani náhodou.

    • tivgs  

      Dojíždím do práce celoročně. Né každý den, protože mám nepravidelné směny, ale jinak pořád za každého počasí. Mám to jen 11 km jednu cestu a to se dá i za opravdu hnusného počasí. Já osobně dojíždím od podzimu do jara na starém mtb, zimakovi z roku 95, na kterého jsem dal pevnou vidlici a hlavně plnohodnotné dlouhé blatníky. Na tomto kole dojíždím staré řetězy a měním vlastně jen špalky. Řazení jsem natáhl v celých bowdenech a je to prakticky bezúdržbové… Je to jen 3×8, ale pořád funkční. Mám na tom nějaké obyč Kendy a jemným vzorkem a ani ve sněhu nemám problém.

      Loni jsem pořídil opravdu za hubičku starou cyklokrosku. Ježdění na ní mě opravdu baví. Opět jsem na ní na zimu dál dlouhé blatníky se zástěrkou. Zástěrka je nutnost. Ale stejně, když jsou opravdu sračky (sníh, zmrazky) sáhnu po mtb zimakovi. Jsem si na tom kole jistější… Když je hezky, volím MTB, nebo silničku a cestu si různě protahuji…

      Ani tedy sám nevím (kdybych žádné kolo neměl), co bych si na celoroční dojíždění pořídil. Navrhuji tazateli nejprve pořídit třeba nějaké levné bazarové kolo a hlavně vyzkoušet jezdit za každého počasí. Teď na jaře bude příležitostí jistě dost. Pak se teprve rozhodnout jestli nasypat peníze do nového kola…

      • PatrikKalista  

        Koupil bych Triban 100 a bude to stačit…Já sám jezdím na GT Grade a zbytečně drahý luxus a náklady…

        P.

    • Tomcat  

      Doporučuji se obrátit na jeden ze serverů spadajících pod Auto*Mat , nebo Brnem na Kole.

      Bike forum je má primární zaměření na sportovní využití.

      • tsunami  

        „Největší web o kolech“ stojí v záhlaví, nic o sportovním využití tam nevidím…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.