• boo-beek

    Ahoj,

    Koupil jsem kola, tak chci rovnou i novou kazetu a retez…

    Kazeta – kamaradi vozi relativne hodne XT a jsou happy. Takze o ni premyslim. Zajimalo by me ale, jestli mate nejake zkusenosti – porovnani XT vs SLX?

    Poradi duleziotsti „parametru“ je pro me:

    1. hladky chod
    2. cena
    3. hmotnost
    4. design

    Napada Vas jeste nejaka jina moznost? Sram? 990–980–970?

    A jeste retez… C9 nebo XTR?

    (thread zakladam proto, ze jsem za posledni rok nenasel zadnej o kazete, posledni, co jsem nasel, resil XT vs LX)

    Anketa: Jakou kazetu?

    SLX
    11x
    23%
    XT
    36x
    77%
    0x
    0%
    0 0
    • funkatron  

      aj retaz XT

      zbytocne kupovat XTR, nevydrzi o nic dlhsie

      0 0
    • Dzany  

      Nejaky rozdil bude mezi XT a SLX v materialu, ale pokud chces resit ekonomickou stranku, bex SLX, nic tim nezkazis. Ja ji taky vozim na Anhtemu X1 a nemam problem. Pokud chces lepsi kvalitu, ber XT. Stejne je to jen spotrebni zbozi. Neco odjezdis a budes za chvili kupovat dalsi.

      XTR neber, zbytecne predrazene a udela ti to stejnou sluzbu jako XT.

      0 0
    • Pumsc  

      XT+C9

      0 0
    • boo-beek  

      Jenom, aby nebylo nedorozumeni :)

      Kazetu max. XT – XTR stoji trojnasobek, coz je moc.

      Ale retez XTR je asi o 60,– drazsi, coz by bylo v pohode, pokud to treba z hlediska komfortu smysl ma :)

      0 0
    • Internaut  

      Jezdil jsem SLX + X9 – spokojenost.

      Na nové kolo budu „na zkoušku“ dávat XT + C9.

      0 0
    • jURis_1  

      Já vozím SLX a C9, rozdíl SLX oproti XT je hmotnost a hliníkový unašeč na více pastorcích.

      Já osobně nemám problémy. Záleží jestli chceš šetřit nebo ne.

      0 0
    • -Alan-  

      Vozím SLX+C9. Nové to střílelo asi 10km. Teď jsem přezul druhý C9 a sedlo to jako prdel do gatí. První C9 je mezi prvním a druhým zubem měrky a půjde na zimáka. Moje SLX kazeta je ta starší myslím, ne ta HG80. Dal jsem ji teď na zimáka a taky dost řeším, zda novou koupit XT nebo SLX. Nejsou prachy, byla nemoc, a tak zatím čekám a jezdím na zimákovi do práce.

      Nemám úplně přesný odhad najetých km. Tak nějak to přesně nesleduju, ale funkce SLX+C9 je v pohodě. Dost křížím řetěz, tak se to těžko srovnává s ostatníma. C9 se mi taky při přehození z velký placky zvykla lepit na střední převodník SLX klik, které jezdím stejně dlouho. Hlavně při velkém záběru v kopci. Tak jsem začal řadit dřív.

      0 0
    • DaSnail  

      a orech máš hliníkový?

      0 0
    • scret  

      pocitam ze kazeta SLX a XT je vicemene ta sama kvalita, akorat XTecko ma vic pastorku na unaseci a je tim o chlup lehci… cena je taky radove o 2kilka nizsi…

      pokud prestiz a par gramu, tak XT, jinak klidne ber SLXo…

      retez urcite HG-93 (XT)… XTRko je drazsi a kvalita stejna, takze zbytecnost priplacet…

      ja jezdim uz nekolik let XT kazety a HG-93ky a max.spokojenost…

      0 0
    • Evilcleaner  

      pokud mas hlinikovy orech tak je xt nutnosti nebo ho znicis. pokud mas ocel tak je to vicemene jedno, tech 20g te nespasi, retez urcite C9:-)

      0 0
      • jonti  

        SLX ma taky unasec, toho zniceni bych se nebal.

        0 0
        • Evilcleaner  

          moc dobre vim jake jsou oba ty unašeče, a taky vím jak se zakusují nejmenší pastorky xt do kazety. slx má unašeč jen na třech největších pastorcích a tohle podle mě skutečně nestačí. navíc když příplatek je jen dvě kila, tak to za tu péči o ořech stojí

          0 0
    • roud  

      řetěz určitě c9 žádnej jinej ti dýl nevydrží ale poctivě si hlídej jeho opotřebení pokud ho nevyměníš za včas můžeš s ním pak klidně vyhodit i kazetu…

      0 0
      • Orfi  

        Kolik vydrzi C9 ? Ja jen ze me kazdy retez vydrzi tak 1200 km .At je to Sram nebo Shimano .

        0 0
        • biker jura  

          historie…

          0 0
        • Rychlej turista  

          I přes 26 000 km :-)

          0 0
          • Jakobo  

            No ty pyco :-D Pocitam ale, ze je retez je fest pretahly a budes menit rovnou kazetu i kliky. Ja jsem dal letos na noveho krose C9 na XT kazete, pri 4500 km a 132.8 jsem nahodil novou C9, na nejmensich si na zacatku trochu zastrilela, ale uz si sedla. Pres leto nasadim parkrat levnou HG-51 a pak zpatky ty dve C9 a dojedu je az do smrti kazety a 1prevodniku. Nevis nahodou, jak moc se ta C9 vytahuje nad 132.8? Cim dal tim rychleji nebo porad stejne?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Dojížděl jsem to na kazetě na vyhození. Převodníky (jezdím prakticky furt velkou pilu) přežily.

              0 0
            • antt  

              ta XT kazeta by určitě zvládla víc, jak dvě c9 a pár HG. Zkus tu c9 měnit už při 132,7mm a dávat nové c9 tak dlouho, dokud ta poslední nová nezačně extra protestovat. Pak bych až zkusil nahodit HG bláto, které se přizpůsobí jeté kazetě rychleji.

              To samé bys pak mohl zkusit i s těmi HG – točit nové do doby, dokud to ještě bude schopné si sednout (do 132,7mm). Teprve až potom bych začal točit ty jeté c9. Kazeta i převodníky ti tak vydrží mnohem dýl

              0 0
              • McBlacky  

                imho je na XT kazetě lepší točit XT nebo sram 970 řetězy. Taky jsem prošel obdobím C9 a nakonec to není tak dobrý jako točit ty XT

                0 0
    • blesk888  

      Liší se u kazety SLX HG-80 materiál nebo povrchová úprava pastorků na unašeči od pastorků mimo unašeč? Mají trošku jinou barvu, tak by mě to zajímalo. Díky!

      0 0
    • dobytek  

      Jsem před výměnou kazety a chci se zeptat na rozdíl ve výdrži Deore x SLX x XT. Vozil jsem teď 3,5 roku kazetu Deore a s výdrží spokojenost. Známí vozí XT a mění každý rok (výrazně víc km nenajedou, váhově jsou na tom podobně). Pokud by slx nebo xt na tom byly s výdrží podobně, asi bych uvažoval i o XT…

      0 0
      • Jenda  

        vydrz se moc nelisi, hmotnost ano, zasadni rozdil je unasec, na vetsine duralovejch orechu je kazeta bez unasece nepouzitelna a i SLX ktera ma unasec pro 3 horni pastorky je treba pro me dost na hrane takze jsem nucen jezdit XT, jinak by mi slx bohate stacila.

        0 0
        • cuki  

          Já teda nevim, ale žvejkám ořech nejvíce těmi nejmenšími pastorky, takže v tomhle ohledu je to prašť jako uhoď. Ale díky tomu unašeči sedí trochu lépe ta XT, zase ji ale nevyráběj jako 11–28, takže někdy není na výběr. Průměrnej Al ořech by to měl vydržet tak jako tak…

          Výdrž hodnotím cca stejnou, ale slx jsem ojel teprve druhou zatímco XT nepočítaně. Dřív jsem jezdil spíš PG990ky, ale poslední dobou je mnohem lepší TX a SLX. Na novou kazetu samo s C9, a pak ji ale dojet na něčem obyč od sramu třeba PC971…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Videl jsi nekdy jak dopadne duralovy orech pri pouziti kazety bez unasece…treba takove deore kazety?

            0 0
            • jiri.dusa  

              Ořech dopadne asi takto. Třeba mě mrzí na mém kole, že výrobce osadí kolo komplet XT ale kazeta je SLX na duralovém ořechu takže už je to na ořechu znát.

              0 0
              • Singlespeed  

                Všiml jsem si, že třeba Canyon dával ještě nedávno u některých svých kol na hliníkový ořech nových Crossridů obyč. kazetu Deore :-(.

                0 0
                • sharkeeCZ  

                  prave mi dorazil novy Grand Canyon a je tam kazeta SLX CS-HG81–10 11–36, orech od CrossRidu bych na hlinik netipoval, ale stjne tam davam nova kola s aboji Novatec 882

                  0 0
                • scret  

                  CRidy maji uz alu orech?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    taky bych neřekl, snad jen nové od roku 2013 top mavic mají hliníkový

                    0 0
                    • scret  

                      prave proto se divim:)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Psal jsem přece „nových Crossridů“. Canyon osazoval už minulý rok kola výplety Crossride s novým ořechem TS-2, ze kterého nešla sundat Deore kazeta ani za nic, takže jsem implicitně předpokládal, že je hliníkový a v polních podmínkách se na to vykašlal :-).

                        0 0
                        • scret  

                          beru zpet, koukam CRidy 2014 uz maji alu orech… sypu si popel na hlavu…

                          0 0
                        • McBlacky  

                          pro mě novinka.

                          A paradoxně osobní důvod proč mavic nebrat. Původní ořech stačilo dát na průmysly a bylo by to dokonalý. Těch pár gramů za riziko poškození nebo prasknutí nestojí

                          0 0
              • cuki  

                Hmm to se síla. Mě to ořech žvejká taky, ale spíš víc na kraji a krom prvního ne tak moc. Proto jsem psal že je to jedno, protože nejvíc vožvejkaný mam vždy ten kraj a ten je volnej u všech kazet…

                0 0
                • kubad  

                  čím větší pastorek tím větší síla na něj působí a tím víc se otiskuje do kazety, proto se dělají kazety na unašečích

                  0 0
                  • cuki  

                    Tak to bych tak netvrdil unašeč se dělá kvůli redukci váhy. Na těch nejmenších to ale už není tak podstatné, proto na unašeči nejsou a navíc by se tam blbě nejtovali. Síla by teoreticky měla bejt v poměru poloměru unašeče vůči poloměru ořechu, jestli dopře počítám, prakticky se do toho ale projevuje rozdíl tuhosti a hlavně to které pastorky kdy použijučim větší kolečko vzadu tím menší mám pilu ve předu a to se promítne přenosu síly na kazetu obecně. Další věcí je četnost použidí daního pastorku a tam je 11ka jasnym favoritem.

                    a hlavně kazeta musí bejt pořádně dotažená! Osobně jsem se nikdy nesetkal s ořechem kterej bych musel kvůli tomu vyměnit…

                    0 0
                    • JakeF  

                      11ka je jasným favoritem? Jak už jsem tu psal několikrát, ne každej používá MTB jako silničku, tyhle tvoje názory o převodech jsou naprosto zcestný.

                      0 0
                    • nitraq  

                      Pokud na biku jezdíš nejčastěji 11z pastorek, tak je někde chyba. Buď ve výběru kola, terénu, nebo obojího.

                      0 0
                      • cuki  

                        jo 29er by v tom pomohla, ale ty jsou na mě zatim dost drahý a nevlezla by do auta. Teren si nevybírám vesměs poslední dobou pouze okolí, takže českej kras, brdy, křivoklátsko a okolí prahy. jezdím víc po silnici to je pravda, ale silničku kvůli tomu nechci, nehledě na to že než bych se na tu silnici dostal tak bych musel přecentrovat výplet.

                        0 0
                    • ememem1  

                      vazne jazdis najcastejsie 11z? a vpredu mavas pri tom zaradene co?

                      0 0
                    • Jakobo  

                      No tady bude jeste veselo, takove vlakna nikdy nezklamou :-)

                      Mozna mas ocelove orechy, schvalne, od jakeho vyrobce mas na kole naboje?

                      Je to samozrejme presne naopak. Ale mas pravdu v tom, ze i ty nejmensi se dokazi pekne kousnout, kdysi jsem nemohl sundat 7r kazetu z naboje LX 560 ktera mela s frezovane drazky, 2 nejmensi pastorky ty drazky temer prorizly, vetsi byly OK. Ale to zalezi i na stylu. U pastorku 36 zubu bez unasece na Al orechu nevim nevim :-)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      njn zavodnik…hlavne tekdy prevod a poradne zabrat…predpo­kladamm ze mas i 44z pilu vepredu…

                      0 0
                    • Jakobo  

                      A s tou hmotnosti bych taky na 100 % nesouhlasil. Ted jsem kupoval na starsi kolo 8r CS-HG51 a cumel jsemm jak je lehka, 11–28 mela snad 230 g, schvalne to vecer prevazim, ale bylo to nejak tak. 7 a 8 kolo jsem mel vzdycky nejvys CS-HG41, ale ta 51 je fakt pekne zpracovana, stejne jak XT, jen nema unasec. Ramena k jednotlivym pastorkum jsou uzke a ne jak u nizsich rad a nejvetsi pastorky jsou pro vetsi tuhost navzalem vyztuzene plastovym pavoukem.

                      Hlinikovy unasec urcite dava vetsi tuhost, tomu bych celkem i veril.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  jinymi slovy se vice ozvejkavaji ty vetsi pastorky nez ty male…obzvlast kdyz jezdis trochu vice kopce…

                  0 0
          • scret  

            „Průměrnej Al ořech by to měl vydržet tak jako tak…“

            ty jsi brepta vid?:)

            0 0
      • Azmir  

        Myslím že co se týče výdrže tak jsou na tom ± stejně, ale těžko se to porovnává obvzlášť mezi více jezdci, každý jinak jezdí, řadí, prasí atd.

        0 0
      • Lister  

        Lidi, co s tím děláte, kazeta je snad nesmrtelná věc…

        Deore je dost těžká, pokud se řeší odlehčení kola, tak se dá výměnou za XT ušetřit dost gramů. Výdrž bude obdobná, funkce mi přijde na XT lepší – možná je tužší.

        0 0
        • sjusko  

          Oni na tom jezdí, což nám se nestane :-)

          0 0
          • Lister  

            Ale tak při slušném zacházení vydrží XT kazeta třeba 15 nebo 20 tis a to dát za sezonu už je docela problém.

            0 0
            • Singlespeed  

              Stačí trošku závodit a materiál hoří jak papír. Dvě XT kazety za sezonu a dva malé převodníky XTR, několik řetězů XT, 1 odpružená vidlice R-seven, to byla roční spotřeba mé přítelkyně ještě před dvěmi lety kdy dávala kolem dvaceti maratonů za sezónu. Zajímavé je i sledovat odolnost komponentů. XTR přehazka se rozpadla v půli sezóny (náhradní XT staršího typu naopak pořád drží), XTR přesmyk prdl ještě o něco dříve (náhradí Deore je v porovnání s ním téměř nezničitelný), po dvou závodních sezónách už řazení XTR ukazovákem neodřazuje.

              0 0
              • Neunzikger  

                ;-)

                0 0
                • antt  

                  to musí být fotomontáž, ta mtb vidle k té silnici prostě nesedí

                  0 0
              • Chaingang  

                Já teda nevím, ale pří víc jak 25 závodech ročně mi u XTR 970 sady vydrželo řazení 3 sezony, pak prodáno a jezdí vesele dál. Šaltr po dvou letech po smrti (ale dostal pár zásahů). Smyk praskl po dvou sezonách. Kazeta většinou sezonu, pak dojíždím na rezervách. Převodníky taky v pohodě. U XTR 980 šaltr, smyk a řazení 3 sezony za sebou a ještě tuhle sezonu asi zvládnou. Kazeta dokonce dvě sezony. Velkej převodník mi odešel na konci druhé sezony. Vidlice mi odešla jenom Foxka po dvou sezonách. Z toho mi vyplývá, že výdrž komponentů není jenom o podmínkách, ale taky o tom jak se člověk o kolo stará…

                0 0
              • xshreck  

                mě vydrží kazeta atd několikrát tolik. Co s tím dělá?! :D

                0 0
              • McBlacky  

                normál, my taky sešrotujeme XT kazetu za sezonu, cca 15–20 závodů. Na kole na výlety mi vydrží i deset tisíc. Prasácký řazení v bordelu a plnej kotel se prostě někde projevit musí :)

                0 0
      • tonik666  

        Volil bych podle ořechu. Pokud máš ocel, je to jedno. Pokud máš dural, tak XT.

        Nevím jak Deore, ale mezi SLX a XT kazetou je rozdíl asi 100g, což je docela dost. Ušetřit 100g na střední třídě kola stojí obyčejně víc než nějakých pár stovek rozdílu mezi těmi kazetami.

        0 0
        • Kubiczech  

          Leda ve snu. XT proti SLX

          0 0
          • Tomínos  

            To máš špatný slx, to správný váží skoro půl kila.

            0 0
            • cuki  

              to nevim moje má ještě míň než XT, ale nevozim 11–36

              0 0
              • ememem1  

                :-D

                nehovoria ti aj olkyc, JsD, stihac a pod.?

                0 0
                • cuki  

                  ??? co to je?

                  Moje SLX váží 235g, ale jezdim devítku a doufám že ještě dlouho budu. Kdyby 10ka važila půl kila tak nechápu co na ni lidi viděj ten pčínos (já žádnej nevidím) za to prostě nestojí

                  0 0
                  • kubad  

                    tvoje SLX ale asi není 36z že ?

                    tak nechápu co tu motáš váhu 9sp kazety 11–32 s 10sp 11–36

                    lehká demence asi

                    0 0
                    • cuki  

                      já psal že to neni 36ka a je to devítka. porovnával jsem devítku s devítkou XT mí o 30g víc ted jsem se díval, protože je min 32z.

                      Dotaz nebyl vyloženě na 10ku, nebo ano?

                      0 0
                      • kubad  

                        no řeší se ti celou dobu 11–36 SLX/XT tak asi byl k 10sp 11–36

                        0 0
                        • cuki  

                          já desítku vidím poprvý až na fotce. Zato vlákno celé je o 9ce nebo obecně

                          0 0
                  • pepek  

                    Když jezdíš furt 44/11, tak ti desítka nic nepřinese, máš recht.

                    0 0
                  • ememem1  

                    to boli taki experti ako ty, jeden vsetko vedel, druhy jazdil v haku stovkou (to na margo tohoto ), dalsi tiez motal piate cez deviate jak ty ked porovnavas 9 xt 11/32 a desiatkovy slx 11/36 :-)

                    inak zacinam rozmyslat koho alter ego si vlastne lebo to zacina byt docela zabavne. to nemoze byt skutocnost.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Situace je taková, že Cuki nám zcela záměrně valí klíny (pro Slováky ´tlačí kaleráby´ :-) do hlavy. Takže mu to nežerme, ale bavit se, pochopitelně můžem :-).

                      0 0
                    • cuki  

                      problém je že ja nic takoého nepsal to si tu jen někteří cucáte z prstu. Porovnával jsem devítku s devítkou

                      Desítka byla pouze na fotce nikde jinde konkretně uvedena nebyla a vlákno které začíná o PG 990–980–970 C9 a já nevim čem ještě o desítce určo není!

                      0 0
          • Singlespeed  

            Tak, to se XT nevyplatí ani náhodou. Rozhodující je tedy materiál ořechu. Na ocelový ořech je XT zbytečná investice, na Al nezbytnost.

            0 0
            • kubad  

              rozdíl v ceně zase tak velký není

              0 0
            • ememem1  

              otazka je naco nad tym meditovat.

              0 0
                • ememem1  

                  a preco by som to mal kupovat tam kde je to drahsie?

                  0 0
                  • kubad  

                    no :D SLX 36 je za 898kč

                    XT v přepočtu cca 1150kč z toho webu tak třeba proto. pošta bude taky dražší z německa

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tak nac odkazujes SLX za 43E ?

                    0 0
                  • Azmir  

                    Jestli seženeš euro pod 20 Kč, tak pak klidně :D

                    0 0
                    • ememem1  

                      myslel som to tak ze naco brat slx ak je xt lacnejsia. ci sa volakde da zohnat lacnejsie je ina vec, mam 2–3 sopy kde nakupujem a nemam cas kvoli par E pol dna hladat vzdy to najvyhodnejsie. navyse beriem obycajne viac a tam sa to straca, volaco je lacnejsie ako inde volaco nie.

                      btw odkedy je E tak je o dost vyhodnejsie pre mna nakupovat v nemecku ako u vas preto sa uz na ceske shopy moc nepozeram. predtym som braval z kupkola pomerne vela, dnes uz nic. jednak cena, postovne, doba prevodu a dodania a konverzia za prevod v cudzej mene(aj ked toto u kupkola ako jedneho z mala odpada).

                      0 0
                      • Azmir  

                        Myslím že po změně kurzu by naopak nakupování v česku pro slováky mělo být zajimavější než předtím, ale proti gustu.

                        0 0
                        • ememem1  

                          som nevedel ze sa nejak zasadne menil kurz, az tak to nesledujem. nicmenej aktualne mi to banka meni za 26.7 czk cize ak zoberieme trebars tu XT kazetu 1199/26.7=44.9E

                          nic extra vyhodne oproti tomu nas obrazku vyssie.

                          0 0
                          • kubad  

                            sorry ale překrucuješ si to jak potřebuješ, zase za tu SLX zaplatíš jen 33,7Eur

                            0 0
                            • ememem1  

                              to je pravda ale ju nechcem :-)

                              ok, dobre, ved ja netvrdim ze sa nieco neda niekde kupit vyhodnejsie jak inde.

                              0 0
                              • Azmir  

                                Ale tvrdíš, že naco brát XLS kazetu, když stojí stejně jako XT, přitom to není vůbec pravda.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  ok dobre, ma preboha nezabite, nahodou som klikol na prvy shop z ktoreho nakupujem a je to jak na fotke vyssie.

                                  nicmenej na druhom na ktorom bezne nakupujem je rozdiel 7E.

                                  http://www.bike-discount.de/…0–11–36.html?…

                                  http://www.bike-discount.de/…1–11–36.html?…

                                  cize asi polovicny jak na kupkole (ak dobre ratam 400CZK pomaly 15E) pricom ta slx na bike-discount stoji +/- par centov rovnako jak na kupkole.

                                  znovu pripominam ze v pripade tych usetrenych 7–8 E z kupkola v pripade slx sa mi to bohuzial z velkej casti strati v postovnom.

                                  takze z mojho pohladu moc nebolo o com.

                                  0 0
                              • kubad  

                                Euro nám skočilo skoro o 10% to už musí být poznat, ale samo všechno není vždy výhodné

                                0 0
          • sharkeeCZ  

            XT je na fotce 9kolecko

            SLX je 8mi kolecko

            0 0
            • štája  

              já teda vidím XT 10 a SLX 9 :)

              0 0
              • sharkeeCZ  

                opps, chyba v Matrixu, samozrejme jsem myslel rovnez 10 vs 9

                0 0
                • Vilém  

                  Dobra, tak ted zkus najit nejaky odkaz na 9sp SLX kazetu s pastorkem 36z.

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    komentoval jsem to co je vyfoceno

                    z obrazku umi vycist pouze to, kolik kolecek je na sobe poskladano a to v sade pospane jako SLX je jich 9

                    0 0
                    • Vilém  

                      ja jich tam vidim 10.

                      0 0
                    • kubad  

                      určitě jich není 10?

                      0 0
                    • Kubiczech  

                      Nevím, jak to vypadá, ale na obou obrázcích je desítka 11–36.

                      0 0
                      • sharkeeCZ  

                        ať se dívám, jak se dívám, u te SLX vidím jen 9, takže buďt to 10 kolečko nevidím, nebo tam není…jiné možnosti nejsou ;-)

                        0 0
                        • kubad  

                          stáhnouit foto, zvětši a počítat :D

                          je jich 10

                          0 0
                        • Vilém  

                          Mam jich hledat vic?

                          0 0
                          • sharkeeCZ  

                            jj, tady jich 10 vidím

                            0 0
                            • kubad  

                              na té původní fotce je jich taky 10, jen je to mázlé a jeden pastorek je posunutý dozadu

                              0 0
                              • sharkeeCZ  

                                ten druhy s tretim nejmensim mi splyval v jeden, takze tam je pricina toho, proc jsem psal 9

                                0 0
                        • JakeF  

                          Já bych ještě jednu možnost viděl, ale tu nechceš slyšet :D.

                          0 0
                        • Kubiczech  

                          Další možnost je minimálně ta, že si jeden z nás sedí na drátě. (: Jelikož jsem to fotil osobně, mohu tě s čistým svědomím ubezpečit, že já to protentokráte nejsem.

                          0 0
            • Vilém  

              Zajimave, ze u obou je popis Dynasys. I tak to stacilo spocitat.

              V dobe 8mi kol zadne SLX neexistovalo.

              0 0
              • kubad  

                tak tak 8 ka byla max LX

                0 0
              • sharkeeCZ  

                jak jsem psal, moej chyba

                to, kolika kolecko kdy v ktere kazete bylo netusim, jen jsem komentoval obrazek ktery srovnava dvesady rozlicneho postu kolecek, noc vic, nic min

                0 0
          • jIrI___  

            Narazil jsem na lehčí kus. Nebo těch pár gramů váží ta stahovačka :))

            http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…

            0 0
            • Smazaný účet  

              nebo je to tou cinskou vahou…

              0 0
              • jIrI___  

                Nene, převažoval jsem na ní kalibrační závaží a maximální odchylka byla ±0,6 g :P. Deklarovaných bylo ±0,1g, ale s tím u Číny člověk tak nějak počítá… :D

                0 0
        • Mark-H14  

          Koupil jsem SLX 344g, původní Deore měla tuším 480g a kamarádova XT má 340g – všechny 11–36

          0 0
    • krosmen  

      Design u kazet neřeš, spíš životnost a tuhost. Kupuju zásadně XT, měl jsem i SLX. XT je tužší a má delší životnost, tudíž je i kvalitnější.

      0 0
      • Tomínos  

        Tuhost?

        0 0
        • Smazaný účet  

          nezapominej, BF!

          0 0
        • Vilém  

          No jiste. Na normalnich se pastorky krouti jako z papiru.

          0 0
          • Tomínos  

            Asi mám slabý nohy :-(

            0 0
            • Vilém  

              Nic si z toho nedelej, ja taky:)

              Jediny rozdil co jsem v tomto smeru zaregistroval je ten, ze XT je mene hlucna pri razeni, pastorky nerezonuji tak, jak kdyz je z kusu plechu.

              0 0
              • Singlespeed  

                To jsi teda pořád ještě hodně dobrý, skoro jako Mlok :-). Já nezaregidstroval naprosto žádný rozdíl. Na jednom bajku mám 11–36 XT na druhém 11–36 SLX, a vůbec nic nepoznám.

                0 0
          • krosmen  

            Nejde přece jen o materiál, z kterýho jsou pastorky vyrobeny, ale i o celkový zpracování, snýtování. Podobný je to i s řetězy – u takovýho HG-53 a 93 je rozdíl hlavně v nýtování. HG-93 cca 2tkm, 53 letěl po 300km do popelnice.

            0 0
            • Lister  

              Jo, to máš pravdu, XT řetěz se mi za cca 1500km 3× roznýtoval – pokaždé jiný článek :-)

              Asi šmejd kus, ale vyhazovat se mi nechce, ještě něco odjezdí.

              0 0
              • krosmen  

                No mně se teda ještě nepovedl přervat žádnej, ale taky pravda nejsem žádnej závodník…

                0 0
            • Vilém  

              Ty jezdis nejaky zazracny dily:)

              Takze chces rict, ze u normalnich kazet registrujes nejake krouceni a nizsi tuhost?

              Kdysi jsem meril tvrdost kazet od Alivia po XTR. V dobe meho mereni byl nejtvrdsi material u toho alivia, zbytek byl cca stejnej, jen se lisil povrchovkou.

              Retezy totez, nezaregistroval jsem nejaky vyraznejsi rozdil zivotnosti mezi 53–73–93, takze jsem skoncil u 53 a nestezuju si.

              0 0
              • krosmen  

                Netvrdím, že když jsem měl SLX kazetu, tak jsem cítil nějaký kroucení nebo nižší tuhost, ale její konstrukce se mi jevila jako méně bytelná. Taky mně vydržela míň, než XTéčková. Pro nic za nic taky nestojí víc. S těma řetězama-fakt nechápu, jak někomu může vydržet HG-53 stejně jako třeba 93, kterých jsem měl už celkem dost a vždycky vydržely okolo 2000km. 53 jsem vyzkoušel jednou a po cca 300km byl ******** přetaženej. Když jsem oba řetězy položil vedle sebe, tak byl vidět rozdíl právě v nýtování.

                0 0
              • krosmen  

                Podle popisu má XTéčková kazeta 5 největších pastorků nýtovaných na unašeči,kazeta SLX 3 (9-ti kolečko). Největší pastorek má nýtovanej dvakrát. Asi to na nějakej vliv na tuhost a životnost bude mít.

                0 0
                • Vilém  

                  Nejak stale nechapu jaky vliv by to melo mit na zivotnost.

                  No a teoreticka tuhost jiste vyssi bude, troufnu si vsak tvrdit, ze v praxi nemas sanci zadny rozdil poznat.

                  XT kazety vozim taky, ale spis z duvodu trosku nizsi hmotnosti, lepsiho cisteni, lip vypada, je setrnejsi k orechu.

                  0 0
                  • krosmen  

                    Máš pravdu, kdyby mě tam někdo tajně hodil SLX kazetu, pochybuju, že bych něco poznal. Jakej má vliv vyšší tuhost na životnost fakt nevím, ale fakt je, že mě dřív odešla než XTéčková-jenže obě budou mít asi pastorky ze stejnýho materiálu…?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      pokud nezarucis stejne podminky pri ojizdeni kazety jakekoli zavery o zivotnisti jsou prinejmensim velice odvazne…

                      0 0
                      • krosmen  

                        Máš recht. I když v mým případě jsou ty podmínky skoro konstantní-jezdím na krosu pořád na stejný místa a stejným tempem:-)

                        0 0
                      • JakeF  

                        Po tom, co mu 53ka vydrží 300km a 93ka 2000km, tak už se nedivím ničemu :D.

                        0 0
                        • krosmen  

                          To je prostě holej fakt, osobní zkušenost. Nebo si mám radši vymýšlet, abych se někomu, kdo jezdí HG-53 zavděčil? Nevím, proč mně vydržel tak málo a někdo na něm nalítá tisíce.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Že někomu vydrží řetězy víc a někomu míň je známej fakt, záleží to na mnoha faktorech. Ale aby ve stejných podmínkách vydržel 53 o tolik míň než 93, je holej nesmysl.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Zas to BF blbě řadí… O příspěvek níž to patří, podle šipky to je správně…

                              0 0
                            • krosmen  

                              Ty podmínky jsou v mým případě v podstatě skoro furt stejný. O tom nakonec svědčí i životnost 93ojek, který mě vždy vydrží skoro stejnej nájezd km. Pokud všem ostatním vydrží 53 tolik, co 93ojka, pak je snad jediné vysvětlení: byl to špatnej kus. Nebo máš jiný vysvětlení? Třeba že se bavím tím, jak si vymýšlím a bavím se reakcemi?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Neměl jsi to třeba na novým ozubení? To mi taky přišlo, že první řetěz jde do háje celkem rychle…

                                0 0
                                • krosmen  

                                  Právě že ne, kazeta i převodníky tam byly stejný. Tehdy mě to dost překvapilo, že byl tak brzo KO, když ostatním údajně tolik vydrží. Další jsem už nezkoušel, už jsem neměl důvěru. Škoda, protože je o dost levnější než 93 a na povrchovku prdím-než by zrezavěl, letěl by do koše.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Já z toho důvodu skončil kompromisně na 74. Výdrží to je ± stejný, ale nerezne a cena je ještě rozumná… Teď už jiný řetězy ani nekupuju.

                                    0 0
                                    • krosmen  

                                      73 jsem tam měl jako první, ale životnost jsem nějak pozapomněl registrovat. Tu bych mohl ještě zkusit.

                                      0 0
                                    • krosmen  

                                      73 jsem tam měl jako první, ale životnost jsem nějak pozapomněl registrovat. Tu bych mohl ještě zkusit.

                                      0 0
    • Blahycz  

      a co Sram PG 1030 ?

      0 0
      • Breakpain  

        To me take zajima – prezije s ni ALU orech? Nebo to chce vyssi radu?

        0 0
        • blackboy007  

          kazeta XT a řetěz XT a jak už tady někdo napsal nebo taky vyšší řadu řetězu od Sramu http://sram.heureka.cz/…y/f:6972:10/

          0 0
          • JakeF  

            Řetězy Sram jsou vyhozený peníze… Jsou dražší, víc se trhaj, výdrž ± podobná a i na Sram kazetách mi Shimano řetězy řadí líp.

            0 0
            • cuki  

              No tak to nevim, jezdim často 971ku s cenou ani ne tři kila. Výdrž větší než jakejkoli cenovej eq od shitmana a řadí to podle mě taky trochu líp. Na novou kazetu dávám ale vždy C9 Tak nevim jak je moje hodnocení objektivní.

              0 0
              • kubad  

                cokoli řadí líp než C9 takže asi moc objektivní nebude :D

                0 0
              • JakeF  

                C9 je druhej nesmysl… Vydrží akorát o tolik víc, co víc stojí, ale zato víc rasí převodníky a kazetu. Tu jsem koupil jednou a nikdy více.

                0 0
                • cuki  

                  o nějakym rasení kazety nevim. „Vydrží akorát o tolik víc, co víc stojí“ a stímto v celku souhlasim. Podle mě se to ale vyplatí.

                  Na té vychvalované HG najedu cca max 500 a to už si budu hodně fandit. Na C9 dám bezproblémů hodně pčes litr a stojí cca o něco víc než dvojnásobek. Pokud by byl řetěž na kterym dám v poho deset tisíc tak za něj těch pět šest k Kč dám s velkou radostí! Než se pořád někde srá. s řetězem…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Někdo z nás dvou musí dělat něco špatně… A vzhledem k tomu, že já tyhle problémy nemám, tak vylučovací metodou to vychází celkem jasně :).

                    0 0
                    • cuki  

                      já ty problémy taky nemam, takže jasno v tom mam taky

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jestli ti vydrží Shimano 500km a C9 1000km, tak si dovolím tvrdit, že máš :D.

                        0 0
                        • cuki  

                          jezdim do 132,8 a nemam chuť točit klikama jako turbínou. O řetěz se témněř nestarám a jezdim v pěknejch sračkách za jakéhokoliv počasí.

                          Problém s tím fakt nemám a ta C9 vyderží těch 1000 jako minimum někdy dá asi i 1500

                          0 0
                          • JakeF  

                            No vidíš, mně dá tolik Shimano a to jsem co se týče servisu dost čuně a celkově to kolo úplně nešetřím :D.

                            0 0
                          • Vilém  

                            A jak casto menis ty 11z pastorky?

                            0 0
                            • cuki  

                              no kdyby šli měnit jednotlivě bylo by to super, ale ona ta kazeta pak stejně jde nějak do kopru, tak by se to asi moc nevyplatilo i kdyby to bylo za přiměřenou cenu. Kazetu nikdy nemam sjetou stejnoměrně a (teď plácám od boku) nejvíc trbí 12 pak třeba 4 a 6 a ty ostatní jsou třeba v poho. Překvapuje mě že to neni za sebou, nevim co dělam špatně

                              0 0
                • Rychlej turista  

                  Moje druhá C9 stála 1 100 Kč, takže několikanásobná výdrž tomu odpovídá :-)

                  0 0
              • xshreck  

                a jakem musím souhlasit o tom s C9 :-D

                jinak za mě taky sram 971 … shimano vydrželo ± stejně ale zrezlo jak liša, chytalo bordel… 971 prdne kolem 2500–3tis u mě :-D

                0 0
                • JakeF  

                  Proto vozím 73 a 74ky, u těch s reznutím není skoro problém. 53ky byly v tomhle tragický, ale taky to je spíš kosmetická záležitost…

                  0 0
                  • cuki  

                    jenže ta už nestojí 2 kila ale pčes tři a výdrž je o poznaní slabší než 971ka která stojí míň

                    0 0
                    • JakeF  

                      Není.

                      0 0
                      • cuki  

                        to budeš asi vyjímka

                        0 0
                        • JakeF  

                          No nevím, jestli :D.

                          0 0
                          • cuki  

                            Já o sobě vim že jezdim hodně malou kadenci, ale od té doby co jsem měl blbej úraz v kolenim vazivu, mam v jedný noze o dost vetší sílu než v té druhé pči větší kadenci mi to dělá dost problém. To že to neni dobrý nejen co se životnosti převodů týče , toho jsem si vědom. Nicméně se mi nezdá že by při méně silové technice jízdy se životnost 73 vůči 971ce razantně prodloužila. To mi přijde jako nesmysl

                            0 0
                            • JakeF  

                              Normálně bych řek, že to je divný, že ti to nevadí právě spíš při nízký kadenci, která navíc kolenům moc neprospívá. Ale počítám v tom je zase nějaká tvoje logika :D.

                              0 0
                              • cuki  

                                při silovějším způsobu jízdy nedochází k náhlému uvolnění svalu, trakže je to pro sval šetrnější. Není to o bolesti, ale v některé poloze ten sval prostě skoro jakoby přestal fungovat.

                                Logiku v tom nehledám, jen mi to prostě nejde už jako dřív. Jsem v celku rád, že znovu chodím. častější výměnu řetězů beru v tomto ohledu už jen jako malichernost

                                0 0
                  • xshreck  

                    skoro :)) 971 mám přes tři roky na klíčích. C9 zrezla ale ta 971 se drží. Za mě plus. V sáčku jsem měl 53 to bylo bláááto a zarezla tak šla do šrotu :D

                    a hg73 se spojkou je docela nad limit, na to že vydrží stejně jako 971

                    0 0
                    • JakeF  

                      Obojí stojí kolem 300, pokud chceš spojku, tak asi jo, já řetěz rozpojuju až když dávám novej… A ono v 9sp se taky ty Sram řetězy ještě tolik netrhaly, co vím. Aspoň co ho já kdysi dostal s kolem, tak vydržel.

                      0 0
                      • cuki  

                        že to píšeš zrovna ty? v jiném vlákně jsi mi namlouval že 10sp se na životnosti komponent nepozná. Hmm

                        0 0
                        • JakeF  

                          V nájezdu ne… Že někdo dobrovolně koupí 10sp řetězy Sram, který se trhaj, to už je jeho problém…

                          0 0
          • Breakpain  

            Já se odkazoval na Sram PG 1030 = kazetu ;). Pořád se tu řeší, že na ALU ořech musí XT kazeta (unašeč pro 5 pastorků), že SLX (unašeč pro 3 pastorky) ji více ničí.

            No a mě zajímalo, jak je na tom tahle kazeta – jestli někdo ví na kolik pastorků má unašeč?

            0 0
    • dobytek  

      Díky za reakce, jsem netušil, že tu večer najdu 100 nových příspěvků :-) Jen bych upřesnil, že se jedná o devítkovou kazetu 11–32 a kola tam mám Crossridy. Byla na nich bez problémů 3,5 roku Deore kazeta, takže tady nejspíš problém nebude. Jedná se o kolo, na kterém závodím, ale jsem docela spořivý člověk. Teď jsem platil 1500 za servis s tím, že řetěz jsem si měnil následně sám a s dalším litrem do kazety jsem teď tak trochu nepočítal. Na druhou stranu pokud by měla nová kazeta vydržet tři roky jako Deore, potom by mi té investice do XT nebylo líto. Dle kupkola váží Deore/SLX/XT 358/286/256g a i cenově je to podle váhy rozdělené 369/829/1159 Kč, což u komponentu, kterým se hýbe a kde je tedy váha poznat nejvíc (460 Kč/70g mezi Deore/SLX), by byla na takový časový úsek asi dobrá investice.

      0 0
      • Jakobo  

        To vis, toto je velice vdecne tema, ke kteremu se kazdy rad vyjadri a pritom co prispevek, to original. Dva stejne nazory bys tezko hledal :-) Lepsi uz je snad jen Reba vs Epicon :-)

        0 0
      • xshreck  

        myslím že jestli koupíš slx nebo xt… tak je to jedno. A taky počítej s tím, že ta váha je na místě, kde jí zase tolik nepoznáš

        0 0
      • Singlespeed  

        Z diskuze poměrně jasně vyplynulo, že kupovat XT kazetu se v porovnání s SLX nevyplatí. Zajímavé je, že tento poznatek tě vedl k rozhodnutí koupit kazetu XT. A ještě zajímavější, že se označuješ za spořivého člověka ale stejně koupíš dražší, ale funkčně naprosto stejnou věc… Tak třeba já, známý skrblík, už několik let vždy když je třeba, vysockuju v servisu z odpadu několik vyhozených kazet, ty rozeberu a ze zachovalých pastorků si složím zánovní desetikolo na tréninkový bicykl. A je hned litr ušetřený :-).

        0 0
        • Smazaný účet  

          je usmevne slyset singtlspida o kazetach:)))

          0 0
          • Singlespeed  

            Člověk musí mít přehled o všem, aby se udržel;-). Navíc, už nejsem nejmladší, takže se občas nějaký ten převod hodí :-). Doby, kdy jsem nalítal v kopcích na singlu 4,5 tis za rok a k tomu ještě 10 na ostatních kolech jsou asi už nenávratně pryč :-(.

            0 0
        • ememem1  

          brdo koky to uz je aj na mna moc. jak to kua poznas ze to je este dobre? ci skusas kym to nefunguje?

          inak k tej funkcnosti – hej, casto je xtr a deore to iste alebo len gramarina resp. len minimalne odlisne, jednotlive suciastky casto zamenitelne, fungovat funguje kedze som presiel alpy za mladi aj na Altus C10 ale ked presadnem zo svojho xtr bezprostredne na manzelikeno ciste xt je to jak presadnut zo ziguli do bmw. bahnak kde je zmes plne funkcneho deore/alivio/xt ani nehovorim. pritom po hodine si zvyknes a rozdiel nevidis. tak asi tak.

          0 0
          • Singlespeed  

            V 99 procentech případů to poznám, když si nejsem jistý, tak pastorek zase vrátím do odpadu. Každý uživatel jízdního kola používá trochu jiné převody. Někdo má sjeté převážně malé pastorky, další mají nejvíce jetý střed kazety, jiní zase nejvíce větší pastorky. Takže při troše trpělivosti si člověk složí téměř nejetou kazetu. Taky už téměř nekupuju řetěz. Snýtuju zbytky z vyhozených zbytků nových řetězů a mám funglovku, kterou vozím i na leštěnce (výdrž stejná jako origo nový řetěz), ale o tom jsem tu psal už dávno :-)

            0 0
            • ememem1  

              s tym by sa mi uz nechcelo srat. aj ked uznavam ze fungovat to moze.

              0 0
            • tonik666  

              Kdybys chtěl, mám tu jednu PG990, kde velký pastorky jsou sjetý a malý netknutý, mno a kdyby se ti chtělo párat s nějakým zabrušováním zubu, tak by mohla šlapat celá. A taky k ní mám asi 4–5 padnoucích řetězů, které jsou někde mezi 132.7 a 132.9, které jsem na ní točil. Dám vše zdarma.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Jsi můj člověk, tenhle sockoidní přístup (sjet vše do mrtě) mě neskutečně uspokojuje :-)

              Jednou jsem o víkendu jel okolo cyklokrámu, o který byla opřena hromada starých plášťů, zřejmě na vyhození. Tak jsem si dva vybral přezul a jel dál :-)

              0 0
              • cuki  

                mam tu ted od souseda kolo, řetěz 136,8!!! tak kdybys ho chtěl na dojetí :-D

                0 0
              • ememem1  

                tak ono pravdou je ze ked clovek zrata co do toho vrazi rocne tak ten km jazdy vychadza desivo. smutne je ze znacna cast su nutne vydaje. ale zas nitovat retaz z kuskov by sami uz nechcelo, a tie nity tiez volaco stoja. atd.

                0 0
                • Breakpain  

                  Tak zapisovat udaje ano, ale nesmis to hned pocitat. Tato rozhodnuti to chce nechat ulezet pekne ;-).

                  0 0
                  • cuki  

                    Hmm já přemejšlim, že bych z těch zbytků, udělal testovací řetěz, kde by bylo namýcháno cca 8–9 řetězů po 12 nebo alespon 11 článcích. třeba 2× za sebou. Otestuju klidně devítkovej řetěz, kdyby někdo stejně otestoval desítku bylo by to zajímavý.

                    Už tu jednou takovej test byl, ale od té doby se dost změnilo.

                    Kdyby někdo v okolí měl zbytek 11 nebo 12 článků na otestování budu rád. Něco doma mam i když jsem toho dost nedávno vyházel…

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Můžes otestovat zároveň devítku i desítku, to by bylo úplně nejzajímavější. Devítka a desítka se dá nýtovat dohromady i spojovat stejnou 9 speed spojkou. Sám jsem řetězy snýtované z devítek a desítek dohromady bez problémů vozil.

                      0 0
                      • cuki  

                        nemam desítkovou kazetu a řazení. Navíc pokud budu testovat nejpoužívanější řetězy tak to vyplácám velmi rychle. Zajímaj mě neježdenější řetězy stitmano HG53, HG73, HG93. Od Sramu 951,971,991 Dál, C9ku, Connex 908ku a pčípadně nižší…

                        Kdybych testoval zároveň 9ku a desítku, což by sice spojit šlo, ale problém by byl v tom že by byly nerovnoměrně namáhány, vlivem rozdílné šířky, takže by test nebyl objektivní…

                        0 0
                • kubad  

                  pokud nemá v práci co dělat podle toho co píše dělá v cykloservisu a díly se mu tam hromadí, a myslím že to nýtuje původníma, když máš dobrou dílenskou nýtovačku tak to není problém, takže je to jen o čase

                  0 0
                  • ememem1  

                    pokud nemá v práci co dělat podle toho co píše dělá v cykloservisu a díly se mu tam hromadí – tak to je ine

                    0 0
        • dobytek  

          Ještě jsem ji nekoupil. Z ankety vyplynula preference XT, ale ono se vždy dobře radí dražší/lepší, když to nejde z tvojí kapsy, i když spousta známých si XT kazetu taky pochvaluje. Pak tu byly názory, že XT vydrží déle (někomu jo, někomu ne). To spořivý jsem měl spíš ve vztahu ke kolu. Přijde mi vypláznout najednou 3 litry za servis docela dost. Dával jsem to na posezónní servis, funkčně mu nic nebylo, akorát mi bylo v létě doporučeno výhledově vyměnit misky u převodníků a po výměně řetězu nešlo na dvou pastorcích řadit a ke konci výjezdu, kdy kolo bylo víc od bláta se v posledním kopci ještě bloknul nejmenší převodník, takže tam asi zbrousím zuby a třeba ještě chvíli vydrží, zas to může mít negativní dopad na opotřebení řetězu a výměně se během několika týdnů ježdění stejně nevyhnu… Nevím, jestli to máte taky tak, ale ta Deore kazeta mi vydržela dýl než převodníky (prostřední a malá pila).

          0 0
          • dobytek  

            kliky/převodníky tam mám Truvativ Stylo

            0 0
            • ememem1  

              az na to ze ked ti na nej nova retaz nefungovala a nesadla tak uz bola po smrti. ale da sa to aj tak – jazdit dokial to ide a potom vymenit vsetko. len sa casom zvysuje riziko roztrhnutia retaze.

              0 0
              • dobytek  

                Taktiku „měnit vše“ nepreferuju. Vždycky jsem si myslel, že nejdřív odejde kazeta a až potom převodníky. Deore kazeta byla měněná v létě 2010, prostřední a malá pila na podzim 2010, v květnu 2013 prostřední pila (přeskakoval na ní nový řetěz, ale kazeta fungovala dobře – trošku jsem přetáhl řetěz a jel s tím 30 km XC, kde se malá neřadila a bylo to hodně o silovém šlapání na prostřední) a teď nejspíš došlo na malou pilu a kazetu dohromady.

                0 0
              • antt  

                nebo riziko roztrhnutí nohy, když to přeskočí v nevhodnou chvíli

                0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Tebe baví řešit druhý den takovou podružnost? ;)

            0 0
    • pocestny  

      Koukám zajímavá hádka o tom, zda na hliníkový ořech dávat SLX, protože XT má údajně více pastorků na unašeči. ALE MRKLI JSTE SE, KOLIK TĚCH PASTORKŮ FAKTICKY SNÝTOVANÝCH?

      XT CS-M771 , 10r, má 3+3+1+1+1+1

      SLX CS-HG81 , 10r má dokonce 3+5+1+1

      SLX CS-HG80 , 9r má 3+3+1+1+1

      Takže podle těch vašich teorií je na hliníkový ořech nejšetrnější rozhodně desetikolečko SLX.

      Možná jsem stáhl špatné fotky, možná to bylo v minulých letech jinak, ale pak nejde takhle paušalizovat jako to vidím v diskuzi.

      0 0
      • pocestny  

        Abych ještě podpořil tu kazetu HG81, tak tady je nákres přímo od Shimana

        0 0
      • Vilém  

        Nj, ale tech 5ks u SLX je pouze snytovano, stejne tak jako pastorky treba u Deore kazety, ktera se zakusuje kvalitne.

        Ty nytky nezabrani pohybu pastorku.

        0 0
        • kubad  

          přesně tak

          ale krásná teorie to byla :D

          0 0
          • Marskatin  

            Jo a navíc ta teorie má vadu ještě v tom, že na unašeči je opěrný zub i v prostoru, kde je mezi snýtovanými pastorky pouze plastový spacer. Takže unašeč jednoznačně vede.

            0 0
      • Jakobo  

        No moc nechapu co se snazis rict, XT je na tom lip, protoze i prostredni pastorky jsou na unaseci a ten se do Al orechu nezakousne. U SLX kazety se prostredni pastorky do Al orechu zakousnou.

        Ty nyty nedokazi prenaset krut mezi pastorky jestli je to to cos myslel.

        0 0
        • pocestny  

          Aha, tak díky za reakci, už to chápu. Mám ocelový ořech, takže to neznám.

          0 0
      • Petr78  

        Bohužel HG81 nejšetrnější k alu ořechu není.

        I ty snýtované pastorky se budou zakusovat.

        Podle mně ani kazety s alu unašečem nejsou 100% řešení proti zakusování díky volným nejmenším pastorkům.

        Já jsem toho názoru, že na alu ořech je nejlepší řešení obyčejná kazeta, kde se do mezery mezi zubem ořechu a kazety (záběrová strana) nacpe tenký plíšek (žiletka, spláclá injekční jehla,…)

        Už jenom finančně to je mnohem lepší (obyčejná kazeta za asi 1/3 ceny kazety s unašečem).

        0 0
        • cuki  

          mě hlavně přijde že je to problém ořechu a ne kazety. Pokud to ořech nedává s každou kazetou, mělo by to na něm bejt uvedeno.

          Stačilo by kdyby na ty náběhové strany dali něco vrdšího už ve výrobě. Ten tvuj nápad mi přijde zajímavej

          0 0
          • Rychlej turista  

            Cpe se tam jehla.

            0 0
            • cuki  

              to je ale znouzecnost nikoli řešení odpovídající k-ním možnostem výrobce

              0 0
            • Petr78  

              Do všech devíti mezer?

              0 0
              • cuki  

                stačí jedna ne?

                0 0
                • Petr78  

                  Takže se pak kazeta o ořech opírá plnou silou vlastně jenom o jeden zub na ořechu místo o devět.

                  To je snad ještě horší než když by se kazeta nechala zakusovat.

                  Já ty plíšky nacpal do osmi mezer z devíti. Do deváté mezery jsem ho už nenacpal, tak snad to nebude vadit.

                  0 0
                  • cuki  

                    více = lépe. Ale pokud podložím dostatečně tvrdým materiálem byť jen jednu drážku. Tak to namáhání přenesu na celou plochu té drážky (poud to udělám dobře. A to už je mnohonásobně větší plocha než bez. Když podložím všechny, je otázka jestli se ve všech místech skutečně bude dotýkat.

                    0 0
          • Pajas04  

            Však to na ořechu také uvedeno je. Nevím jestli to je u všech kol, ale na mých nových kolech mám na ořechu nálepku, která jasně přikazuje použití kazety na alu unašeči ;).

            0 0
            • Petr78  

              Jj, taky jsem tam tu nálepku měl.

              Jsem jsem se zasmál, sundal jí a už tam cpal obyčejnou kazetu vypodloženou rozklepanýma injekčníma jehlama :-)

              0 0
            • cuki  

              marně pátrám v paněti co jsem měl za náby s hlinikovým ořechem. Vm že jsem měl dvě. Jedna ale měla na široký brázdě takovou podivnou vložku. A ta druhá byla sic vyžvejkaná, ale pozornost jsem tomu moc nevěnoval na jiždu to vliv němělo jen se špatně kazeta sundavala, ale že bych „projel“ skrz tak tomu nedošlo. Ale nába mi moc nevydržela po cca 8–10t k Km šla do háje. Včechny ostatní byly ocelový…

              Návod jsem od žádný, ale nečetl :-(

              0 0
          • Petr78  

            Ne, ono by stačilo, kdyby se přestaly dělat zhovadilosti v podobě hliníkových ořechů. To už je nesmyslné honění gramů na součástkách, kde se to nehodí a přináší to víc problémů než výhod.

            0 0
    • MirosPikos  

      Snad to mohu napsat sem a nezakládat nové vlákno. Poslední dobou nejsem moc spokojen s výdrží kazet SRAM PG 970 a tak bych chtěl zkusit Shimano SLX CS-HG80.

      Budu konkrétní, dříve jsem kupoval tuhle SRAM:

      http://www.koloshop.cz/…-kazeta.html

      A nyní bych chtěl zkusit tuhle SLX 11–28z:

      http://www.koloshop.cz/…11–28z..html

      Krom toho, že mi budou vyhovovat těžší převody, tak bych rád, aby poslední 4 pastorky měly větší výdrž než mají ty od SRAMu. Nějaké zakousávání do ALU ořechu neřeším. Určitě to nebude horší jak SRAM. Vím, že bych měl pořídit kvůli zakousávání XT, ale jak říkám – zakousávání mě netrápí.

      Takže finální otázka, oplatí se koupit kazetu SLX a jezdit jí s převodníky SLX (3×9)? (budu také kupovat nové origo převodníky) a řetězem SRAM PC 971? Točím 3 řetězy aby se všechno postupně opotřebovávalo.

      0 0
      • cuki  

        Taky jsem dřív jezdil PG 990 (970) od té doby jejich kvalita ale rapidně klesla a přešel jsem na XT a SLX

        U slx je super je je varianta 11–28 i když co jsem přešel na 2×9 s pilama 44–29 už bych vzal raději 11–30 (kdyby byla). Přece jenom už jsem dost zlenivěl…

        Ideál je nová XT nebo SLX na C9 a pak to dojíždět na 971ce

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.