• Jára.V.

    Jaký máte názor na tuto kazetu? :)

    0 0
    • BigKarel2  

      :D jesi na ní máš tak jí kup, jesi né tak kup Deore a jesi máš víc tak XT… :D

      0 0
    • scret  

      pokud nemas na XT, pak je SLXko dobra volba…

      0 0
      • Rubi  

        tak muj nazor je takovy ze je lepsi nez deore a horsi nez xt, ma 9 placek a hoodne zubu :D

        0 0
        • kubad  

          asi tak :D

          0 0
        • Jára.V.  

          Jo a nevím zda je špatné že má hodně zubů nebo dobře? :)

          0 0
          • Rubi  

            nenapsal si jakou mas verzi, ale obecne plati ze cim vic zubu na kazete, tim mensi opotrebeni, cim vic zubu vepredu na plackach, tim vetsi kvadraky, kapis?:D

            0 0
            • Jára.V.  

              Částečně, promiň za mou mladičkou neznalost, ale nevim co jsou to kvadraky :( :D

              0 0
              • Rubi  

                tady

                to chce trenovat pamatovaka mladej…

                0 0
                • Jára.V.  

                  Asi jinej gang co..

                  0 0
                  • Rubi  

                    i andele podlehnou… :D

                    0 0
                    • Ludweek  

                      Ahoj, omlouvám se za trochu OT, ale aktuálně řeším jeden problém, pravděpodobně s kazetou SLX.

                      Kazeta má za sebou cca 2500km. Nedávno jsem dával kolo do servisu, protože u starého, již notně jetého řetězu HG93 se mi začalo stávat, že na nejvytíženějších převodech začal náhle řetěz přeskakovat. Třeba jsem ujel několik km absolutně v pořádku a najednou, především, když bylo třeba hodně zabrat, řetěz přeskočil na jiné kolečko a zase zpět i několikrát za sebou. Není to nic příjemného a navíc přehazka dostává podle mě pěkně zabrat.

                      Proto jsem dal kolo do servisu, kde dali nový řetěz a konstatovali, že kazeta je ještě ok. Sice se to trochu zlepšilo, ale i tak se toto náhlé přehození čas od času stane, především na nejopotřebovanějším kolečku, tedy na čtvrtém největším. Zkoušel jsem trochu zabrousit zuby, ale ani to nepomohlo. Stalo se někomu něco podobného? Dá se to nějak vyřešit? Případně může to být nastavením přehazovačky? Podotýkám ale, že mi přijde seřízená dobře, řadí nahoru i dolu naprosto v pořádku, akorát to prostě čas od času takhle nesmyslně přehodí…

                      Za případné odpovědi díky!

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ono když vozíš řetěz na kazetě moc dlouho, tak zákonitě pošleš do kopru i kazetu, pak už měnit řetěz nemá cenu. Každopádně může to být i trochu špatným seštelováním přehazku. Předpokládám, ale že to přeskakuje na pastorku na kterej nejvíc jezdíš, že?

                        0 0
                        • Ludweek  

                          jj, nejvíc ojetý je u mě čtvrtý největší pastorek, na ten nejčastěji jezdím kopce a přesně na něm se mi to stává. Takže nezbývá, než vyměnit kazetu?

                          Já zkusil trochu zabrousit zuby z boku, neb ten řetězem vymačkaný kov se stlačuje a uhýbá do stran, tedy zvětšuje rozměr těch zubů. S tímto jsem měl neblahé zkušenosti na nejmenším převodníku, když se mi na jetý převodník „lepily“ články nového řetězu. Zapilování těch vymačkaných míst alespoň z jedné strany výrazně pomohlo. Otázka je, jestli to pomůže i na kazetě…

                          0 0
                          • Ludweek  

                            Jen pro úplnost. Svůj problém jsem již vyřešil. Přestože se SLX kazeta nedá rozebrat, zapiloval jsem ty ostré vymačkané výstupky alespoň tam, kde to šlo a je po problému!

                            Řetěz teď nepřeskakuje a i se o dost lépe řadí, respektive řetěz na obroušené kolečko rychleji přeskočí.

                            Četl jsem zde rady, že je třeba kazetu rozebrat atd…

                            Není to třeba, opravdu stačí důsledně obrousit ten vymačkaný kov všude, kam se člověk s velkým pilníkem dostane a je po problému :-)

                            0 0
    • koňák  

      Ahoj, pripojim se s dotazem. Chci novej pohon na svyho RB Monstera. Rozhodne to chce novou kazetu a retez. Kliky jsou SLX, maji za sebou cca 3000km, tak nevim; zvladnou jeste novej retez a kazetu? Druhej dotaz je, jestli je dobra volba XT kazeta a C9 retez.. rad bych, aby to vydrzelo co nejdyl.

      0 0
      • jecnak  

        XT + C9 je vyborna kombinace co se tyce zivotnosti. Pily muzes zkusit pripadne zapilovat pokud by C9 nesedla.

        0 0
        • Smazaný účet  

          S touhle kombinaci mam na biku odkrouceno cca 1500Km a ted sem nameril 132.45mm. Nova C9 si jeste sedne, ze?

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            No nevim nevim, C9 je fakt dost krátká. Mám pocit, že jsem ji zkoušel nasadit na podobně jetou kazetu a jezdit se s tím moc nedalo. No ale zkus to, pokud budeš mít nervy na to přeskakování :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Podle merky je to druhy zub. Na druhem kole mam natocenou zhruba stejnou porci km, po rovinkach a na velkou pilu, malo bordelu a merka tam skoro nejde nacpat:D Asi hodim retez z jednoho kola na druhy (tzn. ze pouziju uz zajety) a na HTcko dam novou…

              0 0
            • Roman11  

              Já točím na XT kazetě třetí C9, vždy výměna ve 132,6 a ani ten třetí řetěz nepřeskakoval a šel parádně od začátku.

              0 0
              • Smazaný účet  

                jupiii!

                0 0
              • vili  

                koliks do těch 132,6 na těch řetězech natočil?

                0 0
                • Roman11  

                  Na prvním řetězu 2100 km, na druhém 2200 km a ten třetí má teď natočeno 2100 km, ale už má 132,8mm, ten vydržel trochu míň. Já si je schovávám a budu je točit stále dokola, až do smrti kazety a možná i převodníků. Dokud to bude fungovat. Jinak pro zajímavost – na origo řetězu HG 73 jsem najel 900 km a 132,9 mm. Nový C9 si na origo kazetu PG 980 nesedl a i to špatně řadilo na prostředních nejvíce používaných kolečkách. Ale ono to už špatně řadilo na tom HG 73. Tak jsem PG 980 vyměnil (PO PRVNÍM ŘETĚZU!!!) za XT. Takže řetězy SH a kazety SRAM už nikdy, kombinace XT kazety + C9 se mi jeví jako dobrá volba.

                  0 0
    • pepazdepa-84  

      Vozím řetězy HG93 a s kazetami mám tyto zkušenosti: XT 1000km, SLX 1500km. Řetěz měním tak po 500km. Nejvíc mi vydržela kazeta od sramu, ale teď si za boha nevzpomenu na označení.

      0 0
      • koňák  

        XT a C9 volim prave proto, aby mi to vydrzelo dyl jak 1000km

        0 0
      • vasek80  

        Co znamená to XT 1000km a SLX 1500?

        0 0
        • Lada,s  

          že by výdrž?

          0 0
          • vasek80  

            Jako to myslí vážně, že oddělá XT kazetu po 1000km?

            0 0
            • pepazdepa-84  

              Bohužel ano. A to ty řetězy doopravdy měním po 500km. Nemyslím si že jsem prase k řazení, když vidím co s tím dělají ostatní, ale taková je moje frekvence. Kolo používám jen při závodech českých maratonech. Nejsem tedy nejlehčí, ale i tak…

              Uvažoval jsem i nad xtr, ale to se bojím že to bude na jeden řetěz :-)

              0 0
            • Roman11  

              Tak jestli váží 140 kilo, tak by to bylo možný. Pokud má ale normální váhu, což předpokládám že má, tak si z nás dělá srandu.

              0 0
              • Singlespeed  

                Nedělá. Stačí se odpovědně účastnit delších bahnitých závodů (Súlovský maratón, Dubnica) a šlapat v nich malou placku. Uděláš to 3× a xtéčková kazeta je po smrti, řetěz (ten zahyne obvykle po jednom bahnitém Súlově spolehlivě) a malá placka taky. A zničí to tak i lehké holky, jak jsem si všiml.

                0 0
                • blisterexist  

                  blbost

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Je to tak. Kamarádka (párkrát vyhrála Velosérii) zlikviduje za sezónu (cca 15–17 maratonů) podle počasí několik XTéčkových kazet, XTR malých převodníků a řetězů, proč bych si vymýšlel? V bahně skoro vždy vyhrávala ;-)

                    0 0
                • Roman11  

                  Ještě že nezávodím a jezdím jen pro radost.

                  0 0
                • Peslezedirou  

                  Tak u lehkej holek se to dá předpokládat, ty šlapou profesionálně :)

                  0 0
              • pepazdepa-84  

                Vážím 89kg (letos), loni 96, a když jsem začínal 108, před třemi lety. Životnost mi přijde pořád stejná. Jsem rád když to šlape jak hodinky, takže možná měním dřív než bych musel a je pravda, že na normální vyjížďce by mi to až tak nevadilo.

                Bohužel ještě nevyhrávám :-) a asi už nebudu, ale snad se budu posouvat.

                0 0
        • Jose7  

          Jestli je tím XT myšlena doopravdy kazeta tak je to až k neuvěření. Mám na kazetě HG-50 něco kolem 8 tisíc myslím že 4 .řetěz tam mám ted, řetězy měním po těch 2tis. zhruba většinou HG-73, ted ten poslední sram 971 a zase to bude přes 2 určitě. U toho posledniho řetězu jsem jezdil aji dost blato ale že by to nějak snižilo tu vydrž taky nepozoruji. Chci si taky vyzkoušet tu C9 ale všude se píše že by se to mělo dávat na novou kazetu tak asi koupím tu XT, pokud mě to zvýší životnost tak si mužu rozhodně připlatit jinak slx by mě taky stačila.

          0 0
    • pee.tr  

      Jezdím svoji první. Kdybych si nechtěl udělat dobrej „závodní“ pocit, že jezdím lepší výbavu :-D , tak bych jezdil asi dál Deore. Co se týče financí, tak to vyjde o mnoho levněji a nepozoruju, že by SLX vydržela prokazatelně víc. Předevšírem jsem na ni nasadil 3. řetěz a můžu jen hádat, jestli ještě kousne 4. Pokud ne, tak bude nemlich jak deore. O XT nepíšu, tak vysoko nehodlám naprosto zbytečně investovat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak jak nemas hlinikovy orech a nevadi ti grany navic, tak coby ne…ale XT kazeta vydrzi rposte vic:)

        0 0
        • pee.tr  

          Na XT kazetu jsem se tu už taky v tomto ohledu ptal a rozhodně bych podle odpovědí neřekl, že vydrží víc. Trvdíš opak? Pak bych ji rád vyzkoušel, ale jak říkám, podle zdejších reakcí so mi do toho investovat nechtělo jen pro lepší dojem :-)

          0 0
          • lidumil  

            Jezdil jsem jak LX-SLX tak XT, každá kazeta bez problémů vydržela 6 řetězů kolem 1500 km, měnil jsem LX za XT kvůli hliníkovému ořechu, LX-SLX dojíždí synek a po 2 sezonách je pořád OK.

            0 0
    • Jakobo  

      Imho nikdo z nas asi nezna rozdil v jakosti materialu kazet jednotlivych rad, takze jakakoliv debata je zas jen na urovni BF. Ja osobne se domnivam podle toho, co tu ctu a co jsem videl u sebe, ze ten rozdil v zivotnosti kazet od nejake HG-50 po XT nebude nejak vyrazny, jestli je vubec nejaky. Dulezite je hlavne pravidelne menit retaz.

      Kdo ma Al orech, mel by zvolit XT, ktera ma unasec pres nejvic pastorku. Dalsi argument je zas pro SLX, ktera co vidim se asi jako jedina prodava v rozsahu 11–28 s 3 nejvetsimi pastorky na unaseci.

      Kdyz uz jsem zminil ten material kazet, nejlepsi by bylo, kdyby se tu nasel nejaky dobrodinec s pristupem do metalurgicke labiny a otestoval radu Alivio/Deore, SLX, XT. Nizsi rady nez HG-50 jsou blato, totez plati o XTR.

      Ona by celkem hodne vypovedela i jednoducha zkouska tvrdosti. Pripadne jestli je tu nejaky brusic, co ma trochu v oku jiskrove zkousky by celkem snadno urcil, jestli se zakladni material Shimano kazet nejak vyrazne lisi.

      0 0
      • Singlespeed  

        Nevím, jestli by zkouška tvrdosti k něčemu byla. Třeba takové měkké plastové kladky přehazovačky vydrží déle než tvrdé kovové. Výdrž kazet už velké množství bikerů vyzkoušelo přímo v praxi. Laboratorní zkouška reálnou výdrž neodhalí. Jen praxe, která jasně říká, že pokud člověk hodně jezdí v terénu, obzvláště malou placku, tak zničí velmi rychle všechno, ať je to XTR nebo Alivio.

        0 0
        • Jakobo  

          O skutecnou vydrz ani tak nejde, to je nekonecne tema navic souvisejici s hmotnosti jezde, stylem slapani atd. jak spis o material kazet, jestli je zakladovy material stejny a lisi se jen povrchovou upravou a samozrejme hmotnosti kazety. V tomto by ta zkouska tvrdosti nebo jiskrove zkousky mohly byt docela prukazne.

          0 0
          • Jakobo  

            A kdyz uz jsi zminil ty kladky, tak ty se vyrabeji, a to snad vsechny ty plastove, jedno, zda SIS nebo XT, z materialu POM. Polyoxomethylen ma obrovskou odolnost vuci abrazi, ve ktere mu maloktery kov muze konkurovat. Podobne jsou na tom i nektere polyamidy, oba tyto plasty se pouzivaji treba i v tezkem strojirenstvi na vysoce namahane ozubene kola. Treba i ve vrtackach ocelovy pastorek rotoru a plastovy pastorek ke sklicidlu.

            0 0
      • Peslezedirou  

        Shrnul jsi to pěkně, vozím XT protože jsem měl Al ořech, ale i SLX vydržela stejný nájezd jako XT, pro XT hovoří už ten zmiňovaný Al ořech a také o chlup nižší hmotnost.

        0 0
        • GaGy  

          Já vozím Xt a zatím spokojenost ,sice je pravda že poslední dobou mi to začlo skákat ,ale asi je to tím že mám dlouhý řetěz …Vozím Klasicky HG53 a měním to vždy při 13,28 je to správně ne ?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.