• Bublnaro4

    Ahoj. Poslední tema bylo někdy z roku 21. Chtěl bych na svém kole udělat upgrade kol a to z důvodu ušetření váhy a pohodlí. Mám ve výběru pár tipů a nevím, ke kterým se rozhodnout a proto bych ocenil každou radu a zkušenost. Jezdím převážně roviny a dlouhé trasy.

    Jako první sem objevil kola

    https://www.elite-wheels.com/…amic-bearing

    Moc tuhle značku neznám a žádnou nějakou extra vydatnou recenzí sem nenašel. Je tam poměrně dobrá cena na karbonové kola proti jiným s trošičku vyšší vahou než jiné.

    Dále už jen

    https://www.bike-discount.de/…dcl-wheelset

    https://www.bike-discount.de/…isc-wheelset

    Nebudu se bránit jiným návrhům s cenou max do 20. Děkuji všem.

    0 0
    • LM  

      Váhu ušetříš, ale nemyslím si, že relativně vysoké karbon ráfky budou pohodlnější než nízké hliníkové :-)

      0 0
    • UHU  

      asi bych hledal širší ráfek – cca 20+ mm vnitřní šířka – širší ráfek-širší pláště – větší pohodlí…

      1 0
      • Bublnaro4  

        Takhle ty Mavicy z odkazu by mohly být? Našel jsem je dokonce na kupkoli ještě levnější.

        0 0
        • becis  

          Ty Mavicy jsou hodně těžký. Já bych je z toho důvodu nekoupil

          0 0
    • becis  

      Nedávno jsem řešil to samé pro ženu a nakonec koupil Hunt 40:

      https://eu.huntbikewheels.com/…isc-wheelset

      Primárně z důvodu že mají dostatečnou externí šířku a jsou lehká. Už na nich žena najela cca 1000km a zatím jen spokojenost.

      1 0
      • Bublnaro4  

        To.taky dobře. Jen nejsou skladem a odkud to je? Jak dlouho to trvalo než přišly do Česka?

        0 0
        • becis  

          Je tam napsáno, že když je nyní objednáš, tak je budou odesílat druhý týden v dubnu. Doručení trvá pár dní vzhledem k tomu že to jde z EU.

          Navíc mají tří letou záruku a crash replacement

          0 0
      • Spirit  

        Jsou jen na bezduše, nebo i na klasický plášť+duši? Nikde jsem to tam nenašel.

        0 0
    • Alojs01  

      Za ty penize, co do toho chces investoat, jsem si nechal zaplest EIE od Tomase. Mohl jsem si vybrat, vysku rafku, sirku rafku, draty, niplne, naby…:-) Je to sice taky cina, ale uplne jiny pristup, vyber a pravdepodobne i kvalita…

      https://www.bike-forum.cz/…ie-carbon-ii

      Chtit snizit vahu a koupit si kola cca 1700g mi neprijde zadna pecka :-).

      6 0
      • becis  

        Nad tím jsem taky přemýšlel, ale nakonec ty Hunty vycházely vlastně ve všem lépe, když jsem vzal v úvahu že bych ty EIE nechal zaplétat na DT Swiss 350 + Sapim CX Ray

        0 1
        • mart910  

          Za tech 20 tisic muzes mit kola od Tomase kvalitni pod 1400g s extra zarukou, rozhodne se neboj mu napsat zpravu. Myslim ze budes spokojeny :)

          0 1
    • peter3531  

      osobne by som isiel asi do tychto, vnut. sirka 26mm, vyska 50, vaha pod 1200g, vyrobca ma celkom dobre recenzie

      https://xmcarbonspeed.cc/…version-hubs

      https://youtu.be/BtuLvRT1u-c?…

      0 0
      • nomecz  

        Ja teda nevim ale 28 guma na rafek s vnitrni sirkou 26 mi teda prijde hodne divne …

        3 0
        • Singlespeed  

          Roztáhne se. Já vozil 28 mm pláště na 32 mm (vnějšek) ráfku, plášť byl zarovnaný se stěnou ráfku, aero dokonalé :-)

          0 3
    • mr.nikdo  

      Mam tu Gianti kola, 36 mm rafek, bezdus, hookless, naby prebrendovane DT 370.

      0 0
    • HonzaST  

      Ahoj, jestli jezdíš převážně rovinu tak bych bral ráfky 50 mm jako minimum určitě moderní trendy doporučuji 20 mm + vnitřní průměr a 28 mm + vnější ideálně pak jezdit 28 – 30mm pláště. Druhá věc váha má vliv na akceleraci a setrvačnost tedy těžší ráfky nejsou vhodné do kopců, ale jsou dobré na rovinky. Dnes už vysoké ráfky nebývají o moc těžší než nízké, kdy ale získáš v tuhosti a aerodynamice. Co je jediný zásadní problem proč všichni nejezdíme ráfky 80 mm je boční vítr. Já přitom když je silný vítr tak nejezdím prostě to nedávám jak mě hází poryvy větru z jedné strany silnice na druhou to se na to radši vykašlu. Jezdil jsem ráfky 38 mm, ale také přecházíme na vyšší hlavně kvůli přechodu na dvě sady kol.

      www.bikepuzzle.cz/…-e167308.htm?…

      1 6
      • xirek  

        Jako silniční začátečník se nějak pokouším zorientovat v kolech na silničku. Pročetl jsem tady toho hodně, ale trochu mi připadá, že čím víc jsem přečetl, tím víc se ztrácím. Třeba tento příspěvek, na který reaguji. Přišlo mi to docela srozumitelně vysvětlený vztah hmotnost-výška-šířka ráfku. Proč je pod příspěvkem pět negativních reakcí? Co je tam špatně?

        V části o EIE se řeší značková kola vs. značková čína vs. neznačková čína. Zase je tam hodně o váze. To jsou ta EIE kola v ostatních parametrech shodná jako značková, že se tam nepíše o tuhosti atd.. jako se píše jinde?

        0 0
        • krabica  

          Karbonové ráfky už jsou většinou všechny dostatečně tuhé, takže už se to moc neřeší. Nízká váha se řeší, čím nižší tím lepší, ale u MTB je to s kompromisem na odolnost dle disciplíny a u silnice se zas dělá hmotnostní kompromis s výškou ráfku. Na tuhost kol jako celku má ještě vliv počet špic a jejich provedení.

          0 0
        • Pikaču  

          No vybral sis dost chudé vlákno k prostudování a zrovna ne moc hezký příklad.

          Není úplně špatný ale je hodně hodně zjednodušený . Jedním příspěvkem taky nelze vysvětlit vše o karbonových kolech.

          Co je v tomto příspěvku špatně:

          1. Odkaz na ty Bontrager kola- váží 1750 . Při pouhé výšce rafku 50 mm. To jsou hodně těžká kola. Taková bych nechtěl ani zadarmo.
          2. Dále tam zmiňuje co je moderní a uvádí hodnoty.

          Například 20+. Co je 20+? To může být i 29 mm.

          Moderní ráfky mají aktuálně 23–25 mm vnitřní šířku. Ta se hodí obzvlášť u bezduší. Pokud jezdíš duše tak postačí bohatě 19–20 mm.

          Vnější rozměr by měl sice být jak píše od 28 mm ale na to nemůžeš dát 28–30 mm pláště. Takový plášt pak bude jako žárovka, reálně bude měřit 30–31 mm. A tím zkazíš úplně aerodynamiku kola-zjednodušeně napsané.

          Takže buď na taková kola dáš max 26 mm pláště nebo si seženeš skutečně aktuálně moderní ráfky které maji vnější rozměr 30–32 mm. Podle toho pak zvolíš šířku pláště. Pravidlo 105% ( to si vygooglíš, ale psal jsem to nahořé, plášť nesmí být širší než ráfek).

          Jako psat se da o tom elaborát ake vše podstatné je už jak na tomto foru tak na netu.

          Dále o váze to samé. Lehké, lépe akceleruje a do kopců, těžší udržuje lépe rychlost.

          Buď to chceš řešit tak si to zjistíš nebo nebudeš řešit a koupíš něco a budeš jezdit.

          Tuhost se řeší. Někdo s 105 kg si nekoupí 16 drátu aby se mu to svíjelo jako špageta.

          Atd.

          Atd.

          Potom záleží kolik do toho chceš investovat, na co to potřebuješ atd.

          EIE je dobrá volba ale upřímně nechci aby me Tomáš proklínal když mu tam někoho pošlu kdo se v tom nevyzná. Každopádně sežene ti moderní ráfky s rozumnou váhou za ok peníze.

          Třeba 50 mm výška, váha kolem 1400 gr. Na 28–30 mm pláště.

          Sorry za překlepy, píšu z tel.

          2 0
    • Hobrouk  

      Karbonové kolo. Karbonová kola.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.