• McBlacky

    v tomhle nemám moc jasno v šíři nabídky. Zdá se mi že snad jedině mavic dělá tři typy a pak nikdo. hledám optimálně něco ve váze okolo 420gr

    zatím nejblíže je Mavic 819 www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… ale váha 465 mě moc nebere.

    a ještě otázečka… Když do obyč ráfku vložím No tubes pásku tak by to čistě teoreticky mělo fungovat jako UST – mám pravdu nebo ne? (bez slizu). Nebo existuje nějaká jiná možnost konverze?

    • filipes  

      myslim ze ne, protoze ten rafek nebude mit specialni patku, ktera nepropousti vzduch. ale obecne jsou UST trochu tezsi nez klasika, takze 819 imho odpovida. No-tubes ceka na jaro…

    • Gorgov  

      nebude to fungovat, sliz je nutnost. Ust ráfky maj výhodu v tom že tam nemusíš mít tu gumu. Ale slizu se nevyhneš s normálníma pláštěma. Taky nevim jiný ráfky než mavic a ještě bontrager, ale ten nevim jak se da sehnat.

    • kubad  

      Pokud UST asi Mavic moc jiných možností není. Zase na druhou stranu pokud vezmeš normální ráfek 420g. a dáš UST pásku tak si zhruba na podobné hmotnosti jak Mavic Nejlehčí UST ráfek je NoTubes ZTR Olympic, 355g. Do toho příjde jen tenká páska(ne ta standartní gumová) ta má jen pár gr. Ale ty sou spíš pro lehké váhy a nesnesou moc tuhý výplet.

      S páskou UST NoTubes+sliz uděláš bezdušák prakticky z každého ráfku, Ale nemůžeš používat UST pláště!!! jen obyčejné.

      • McBlacky  

        dík jsi mi potvrdil co jsem si myslel :/ bohužel

        já myslel spíš na 370gr UFO a do něj pásku… Olympic je moc drahej 2300´kč na to že to můžeš kdekoli rozstřelit a má jen jednoduchý kalíšky :(

        s tím slizem se pak blbě mění pláště :( to nechci. Ikdyž na druhou stranu, kolik sa UST si pořídím :)

        • kubad  

          NoTubes nemají kalíšky vůbec !!! (nebo sem se blbě díval)

      • jonys  

        Prosím tě,jak je to u Cannondalu-kvůli Lefty?Mám tam ten Mavic X3.1.Dají se vyměnit jen ty ráfky,nebo bych musel celý kola?Náboj tam mám myslím nějakej Cannonovej SI s XTR kotoučema.A ja­ký(lehčí)kola by kdyžtak připadaly v úvahu-levnější než CrossmaxSL,pro XTR?

        • kubad  

          Pokud máš nábu Cannondale, tak není problém, je to klasický náboj a můžeš na to dát ráfek jaký chceš, (samozřejmě záleží na počtu drátu na 24 se blbě shání ráfek) A dost blbě se hledá někdo kdo ti to udělá, není to jak upnout do centrovací stolice :-) Vzadu je to úplně v pohodě. Kola na Lefty je dost bída. Mavic: CrosMax SL, SLR, Mavic CrossLand UST. FRM 07 dělá nábu pro Lefty a nabízí celá kola. Use a Woodman dělá náby na Lefty na běžný ráfek.

          • jonys  

            Dík.To jsem potřeboval vědět.Takže rozhodnou ceny a moje schopnost sehnat někoho na vypletení(v případě ráfků).

    • sousedovicmalymirek  

      Měl jsem Mavic X3.1 – předchůdce 819 a má skutečně 465 g (458, 466g), a nikde se Mavic nechlubí tím, že fore niple, které jsou nedílnou součástí ráfku mají dalších 52g. Když jsem řešil nové, pátral jsem po Bontrageru – x-lite – jako součást zapletených kol – se prodávají samostatně jako Bontrager Mustang. Jsou k mání na 28 nebo 32 děr, váží cca 410g (404+416), a je do nich nutná vložka, která má 50g, ale to je pořád míň, než Mavic. Měl by ti je sehnat asi kterýkoliv prodejce Trek, Gary Fisher

    • jecnak  

      ad 819 nevim jestli je ve vaze zapoctena i vaha Fore niplu – vlozky, ktery se sroubujou do rafku a do nich se vkladaji normalni niple.

      ad vlozka No Tubes – ne potrebujes ten sliz

      Asi bych se vykvajznul na samotnej rafek a sel treba do Mavic Crosstrail (disk).

    • kubad  

      Srovnání UST systémů. Možná to bude poučné čtení. www.frmbike.de/…tions/43.pdf

      • kubad  

        Jen doplnění ten FRM ráfek je NoTubes Olympic.

        • Gorgov  

          ky, myslel sem si, ze notubes bude nej, jen potvrdili moje zkusenosti. Ale ta montaz je snadna jen pokud mas kompresor.

    • Vítekbiker  

      Chci si nechat zaplést nová závodní kola. Budu je mít na HT a vážím 65 kg. Náby bych chtěl buď Novatec D711SB a D712SB nebo A2Z. Dráty asi Sapim Laser a Al niple. Pláště chci vozit Rubeny tubeles supra s mlíkem. Jediný sčim si nevim rady jsou ráfky, nevim jestli NoTubes ZTR Alpine Disc nebo FRM XMD 333 disc. Poradíte mi někdo s výběrem ráfku? Váhově jsou na to stejně, ale nevim co tuhost ty FRM maj kalíšky, ale zase ZTR je ověřená klasika prosím poraďte.Děkuji moc za každý přízpěvek

      • McBlacky  

        FMR je obšlehlej Olympic. Alpine je olympic s nižší stěnou ráfku. Podobnou konstrukci má i Crest. mám kola jak s Olympic tak Crest a z Crestů už mě plášť vylítnul :/ a to nebyl přefouknutej

    • camlost  

      tohle jsem nahodou nasel na strankach FRM – treba se to bude nekomu hodit:

      REAL WEIGHTS (WITHOUT SKEWERS)

      (Real weights taken from the database of magazine Velovert)

      • DT Swiss XCR1250: 1.174gr (naked) €2.495
      • Notubes ZTR Race: 1.211gr (with kit tubeless) €950
      • DT Swiss XCR1350: 1.274gr (naked) €1.750
      • Ritchey Superlogic Carbon: 1.308gr (with rim strip) €2.080
      • FRM Urano Team (with kit tubeless): 1.343gr €825
      • Ritchey WCS Carbon: 1.409gr (w rim strip) €1.599
      • Bontrager XXXLite 1.413gr (naked) €1.300
      • Roval Control EL: 1.426gr (with kit tubeless) €775
      • Nine Industry: 1.443gr (naked) €899
      • DT Swiss XR1450: 1.510gr (naked) €875
      • Roval Control SL: 1.465gr (with kit tubeless) €975
      • Mavic Crossmax SLR: 1.472gr (UST) €900
      • FRM Urano XC Pro: 1.480gr (with kit tubeless) €648
      • FRM Urano XC Comp: 1.520gr (naked) €538
      • Fulcrum Red Carbon: 1.522gr (UST) €2.499
      • Shimano XTR Disc UST: 1540gr (UST) €985
      • Crank Bros Cobal UST: 1.597gr (UST) €995
      • Fulcrum Red Metal Zero: 1.641gr (UST) €879

      pro srovnani – moje NoTubes ZTR Olympic se zlutou paskou a s ventilky vazi 1425 g (vse od Hnoje).

    • Athos  

      Zdravíme Ječňáka!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.