• Supík86

    cau, so ci myslíte o této kombinaci: zapletená kola od hnoje http://www.bikez.cz/…sapim-laser/

    • UST plášť řekněme Continental + (tmel???)

    je to dobrá kombinace za ty prachy/hmotnos­t/odolnost, nebo by se třeba dal udělat nějaky spolehlivejsí bezdušový systém třeba:

    • UST kola + UST pláště (+tmel???)
    • ZTR notubes + TLR pláště + tmel apod.

    Na tech kolech se mi právě líbí super hmotnost, ale asi v těžkém terénu to moc nevydrží, či? :). Plánuju to použít v závodním nasazení v cca. objemu 1000 km za sezonu (asi 10 –15 závodů) v maratonech typu KPŽ, cyklomaraton tour apod. takže žádná divočina. Mám 65 kg. Ještě mě zajímá, jak je to s narazováním jednotlivých pláštů na ráfek a nafukováním, jde to lehce, tězce?

    Moc diky za rady.

    0 0
    • Ricci  

      pri tvojej vahe by som sa toho nebal

      0 0
    • Lister  

      Tak teoreticky nejspolehlivější řešení je samozřejmě UST ráfek+UST plášť+tmal, ale ani s tím ZTR to v téhle kombinaci nebude o nic horší.

      0 0
      • MlokCZ  

        Do teď jsem si to myslel taky, ale už si tím teď nejsem tak jistý. Skoro se postupně začínám přiklánět k tomu, že u Schwalbe je pro některé UST ráfky lepší TLR snake skin verze než UST.

        Konkrétně teď srovnávám Fulcrumy Red Zone XLR a na nich UST NN a snake skin TLR HD.

        Přijde mi, že ta patka u UST je pro tenhle ráfek už zbytečně široká. Jak je širší, tak přesahuje tu zvýšená hranu, která brání patce skočit zpět do středového žlábku (samozřejme, že hlavně tomu brání tlak vzduchu v plášti, ale ta hranka také trošku pomůže).

        A efekt to má v praxi takový, že mi už více kousků UST NN při minimálním tlaku samo z patek skočilo doprostřed žlábku (čím těsnější plášť, tedy s menším obvodem v místě patek, tím víco to dělá). A to samé pak někdy i komplikuje zaskočení patek i při větším tlaku.

        Oproti tomu u HD jsem s TLR patkou měl problém ji vůbec do žlábku zpět dostat. Vyfouknutý plášť a byla třeba opravdu už slušně velká síla, abych přetlačil patku přes tu hranku.

        U STček se mi tohle nikdy nestávalo. Na SXkách se mi to už taky stalo.

        Za jízdy jsem tedy problém při provozním tlaku neměl ani u těch UST NN. Myslím ale, že mohou být o něco náchylnější na situace kdy je velká síla z boku tlačící patku pláště do středového žlábku a následné ufouknutí vzduchu.

        Asi nakonec postupně přejdu u všech plášťů na snake skin TLR verzi. Aspoň půjdu vahou hodně dolu. Zatím jsem dlouhodobě spokojený jak u 29 snake skin RaR, tak u HD.

        A u RaR 2012 to bude zajímavé i co se týká odolnosti. UST a obyč verze se 127tpi u Schwalbe označili menší odolností než snake skin verzi, která má 67tpi.

        Ale zase ta 127tpi verze může jet o chlup lépe.

        0 0
        • McBlacky  

          ale ty uvažuješ situaci kdy vozíš menší než minimální tlak výrobce. To není standartní použití

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak menší než minimální povolený tlak vozím celou dobu, co jezdím bez duší. Na 2,25 na předním vozím 20–25psi. Na 2,35 18–23psi.

            Od 2011 je to o něco lepší, to u Schwalbe snížili o něco minimální tlak a už nejezdím teď nižší o tolik, ale pořád je to pod minimem (když foukám ty nižší hodnoty z toho uvedeného rozsahu).

            Ale ať je tlak jaký chce, tak při extrémní situaci ten plášť půjde do žlábku vždy a dojde k ufouknutí, takže je lepší, když tomu ta hranka ráfku brání taky navíc kromě tlaku. Já nejezdím na to dost agresivně, takže mě se to nestává. Ale i tak mám lepší pocit z těch TLR patek.

            Ta širší patka u UST může přispět k lepšímu těsnění, s tím ale ani TLR patky nemají žádný problém.

            0 0
            • MlokCZ  

              UST verze pak drží o chlup lépe tlak, ale proti snake skin verzi to není moc velký rozdíl.

              0 0
        • Twisp  

          taky jsem presel z UST na TLR NN 2.25 na UST rafku

          0 0
          • scret  

            ted jsem to nahodil kamosovi a po prvnich spokojenych 14dnech prislo jeho rozcarovani, prtze ani s NT tmelem snake skin nezatahuje diry tak dobre jako moje UST gumy:(

            Tim to vypada ze pristi rok asi neprejdu na TLR plaste… myslim na reignu…

            Na KHSu mam kevlarovy slupky od Contiku:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle bude vždy bohužel nevýhoda TLR u těch lehčích plášťů (tím myslím RaR, NN; oproti tomu jsou tu už těžší FA, HD kde je gumy dost i u snake skin verze), rozdíl 150g se někde projevit musí. Přeci jen když tam je menší vrstva gumy, tak tmel nemůže fungovat tak dobře.

              To ještě bude těžké rozhodování. U RaR zatím ani UST, ani snake skin verze není k mání, tak je čas na přemýšlení :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Aspoň že u 29tky není co řešit, když tam UST verze neexistuje.

                0 0
            • McBlacky  

              to je jasný ad začátku. Díra kterou na UST ani neregistruješ ti na TLR mlíko nevezme ani když zastavíš, necháš to dírou k zemi a čekáš.

              na reigna TLR ani náhodou

              0 0
        • scret  

          nemyslis ze je to tim kulatejsim zlabkem u Mavicu, Fulcrumy ho maj snad uz od zacatku ne?

          0 0
          • MlokCZ  

            Kulatější žlábek na to moc vliv mít asi nebude. Když plášť přejde přes tu vyvýšenou hranku, tak už je nejspíš jedno jaký má profil středový žlábek.

            Mohl by být rozdíl v tom, že ta hranka je na každém tom ráfku o nějakou tu desetinku jinak daleko a tedy je rozdíl kolik zůstane místa na patku po zaskočení. Tohle jsem neměřil.

            A ten kulatější žlábek mají třeba Red Zone XLR od začátku. Ale třeba Red Metal 29 XL ho nemají kulatý a mají ho hranatý stejně jako Mavic do 2011. Tady to může být u těch Red Metal 29 XL kvůli menší šířce ráfku, tak se jim už asi nechtělo dělat kulatý profil žlábku, že už by byl málo prostorný pro patky při nahození.

            U SXka se mi to ale stalo taky a to mám 2010 s hranatým žlábkem.

            0 0
            • scret  

              anebo ze by to bylo tim sirsim rafkem?

              Fakt je to divny, nebo ze by schwalbe plastema? Vozim jenom contiky a tam se mi nikdy nic podobnyho nestalo… Celkove kdyz i vyfouknu plast uplne, chce to trochu sily patky vyloupnout i u jeteho plaste…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak on to většinou udělá jen nový plášť. Pak po čase jak je nafouknutý, tak se patka nepatrně vytáhne a už po znovuvypuštění nespadne do středového žlábku sám.

                A pokud jsou spíše volnější patky u nového kousku, tak ani nový to neudělá. Hodně závisí jak se daný kousek povedl.

                A trošku síly je někdy pak také potřeba na vyhození patek pláště do středového žlábku (když už je plášť nahozený delší dobu), ale třeba s TLR HD se to vůbec nedá srovnat, tam jsem to teď musel rvát fakt velkou silou.

                Může to být tím, že UST Schwalbe mají v poslední době někdy ty patky až moc těsné (malý průměr pláště v místě patek) a pak je síla u nového kousku, která to táhne zpět do středového žlábku větší.

                U TLR i když je patka těsnější, tak už to tam drží na fest ta hranka, jak se celá patka vejde za ní.

                A je možné, že na širším ráfku se to stane snáz. Hlavní vliv bych ale viděl v té šířce patky, která přesahuje tu zvýšenou hranku a nemůže se tedy o ní zaseknout.

                0 0
        • mr.antik  

          Jak jsi jinak spokojeny s Red Zone? Daji se srovnat s Crosmaxama?

          0 0
          • MlokCZ  

            Určitě dají. Vozil jsem rok vzadu SXko a vepředu Red Zone XLR a teď už mám několik měsíců komplet Red Zone XLR a to rovnou na dvou kolech. A určitě u nich zůstanu.

            Osobně jsem s Red Zone XLR spokojenější než z SX. Tuhost a odolnost je podobná. Takže už rozhodují jen drobné detaily a to u mě ořech u Fuclrumů, který není tak hlasitý jako u SX (časem i u Fulcrumů začne více řvát, ale to stačí namazat, u SX, tedy spíše teď už u všech 2012 Maviců kromě 29tkových je to vlastnost i dobře namazaného).

            A ten 2:1 výplet mám také rád. Díky němu je tenze drátů na obou stranách téměř stejná.

            Kulatý profil středového žlábku je pak lepší pro nahazování plášťů bez duší. To ale od 2012 mají i SXka.

            V tomhle případě neuděláš chybu ani u jedněch. A Red Zone XLR vyjdou o pár gramů méně.

            SXka mají výhodu pak u zadního ve větší variabilitě os. Red Zone XLR je buď 12mm osa (jak 135, tak 142mm X-12) nebo klasický rychloupínák. Tohle je mi fuk, když už mám oboje na X-12 ose.

            A loni ještě nebyla k mání redukce na X-12 osu. Od 2011 je stanardně součastí zadního kola (ve verzi pro 12mm osu). A je to vyřešeno ještě jednodušeji a lépe než u SXka (narozdíl od SXka se nic nemusí šroubovat a rozebírat, jen se prohodí koncovky rukou a přitom to tam sedí dobře).

            U 29tkových kol, tam je rozdíl větší a tam rozhodně plus pro Red Metal 29 XL oproti C29ssmax. Tady jsou Fuclrumy bočně mírně tužší.

            0 0
    • BB  

      pro mě jasná volba Notubes ZTR + TL ready pláště s tmelem. Právě jsem na to přešel z kombinace USU + UST a kromě nižší váhy se to mnohem lépe nasazuje. Mluvím konkrétné o Schwalbe NN 2.25. UST ráfky jsem míval Fulcrumy.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle platí pro TLR pláště i na UST ráfku. Ta široká patka UST pláště nasazení komplikuje, jak se obě patky už pořádně nevejdou do středového žlábku.

        A k tomu ještě jedna výhoda těch TLR. Pokud dojde na velký defekt, který nedá tmel nebo případně to nejde (nebo nejsou po ruce) knoty, tak nahození s duší je pak mnohem snažší (u UST je to někdy slušný porod a někdy patky pláště pak nechtějí vůbec zaskočit a hází to).

        0 0
    • Joseph de Sax  

      na co řešíš bezdušáky, když mám vyřešené bezplašťáky…

      0 0
      • scret  

        vzduch.polstar?:)

        0 0
      • kubad  

        jj ty sou super, první kámen a je po nich :D

        0 0
      • TJK  

        jj je to uzasna novinka, hned jdu do ni… jzdit to bude asi jako nakupni kosik po asfaltce… :-DDD

        0 0
    • Danikklotz  

      Moje zkusenost.

      NEjdriv jsem jezdil Mavic 819 s UST plasti.

      Pak jsem zmenil na ZTR FLOW a UST. U techto dvou kombinaci bylo nahozeni trosku horsi.

      Ted uz skoro dve sezony jezdim FLow a Fat albert DD 2,25 a naprosta pohoda.

      U tech UST plastu mi dvakrat plast (nastesti doma) seskocil z rafku par hodin po nahozeni a pekne mi tmel vymaloval cast predsine.

      Takze z me zkusenosti TLR a DD nebo SS.

      D

      0 0
    • esti  

      Čau

      Potřeboval bych poradit s pláštěma na ZTR flow ráfek.

      Bohužel mám pro ně pár podmínek a právě proto jsem musel vyřadit pár pláštů ,tak alepson doufám ,že nějaký splnuje alespon 3/4 :) přičemž zásadní jsou tyto:

      1.chci čistě UST plášt bez použití tmelu

      2.šířka 2.2/2.4

      3.max. hmotnost do 800g

      4.zvýšená ochrana boků

      Chtěl bych to na pohodový enduro ježdění,přičemž se kolikrát nevyhnu ani 70km štrece po asfaltu a do BP se moc nehrnu.

      dík

      0 0
      • kubad  

        bez trochy tmelu to bohužel u těchto ráfků nepude

        0 0
        • esti  

          No já s právě obávám toho ,že to ty ráfky „zasere“ dost,nebo jaké jsou obecné zkušenosti s těmi tmely?

          0 0
          • blisterexist  

            ráfek to nezasere absolutně vubec, a když jo tak to ošmudláš prstem

            0 0
          • kubad  

            nevím nejstarší ZTR mám asi 4 roky a ******** od tmelu NoTubes není vůbec :D

            0 0
          • Smazaný účet  

            On to neni tmel konzistence lepidla herkules, ale docela tekousi kapalina…zadneho zasrani neni treba se obavat.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.