• Kejmil

    Zdarec.Na novou sezoonu jsem se začal pokukovat po kole do parků a tvrdšího terénu.Představa je o zdvihu 170–180mm (asi v pružině), hravou geometrií a váze do 17kg.Samo hledám nejlepší kombinaci těchto faktorů v ceně kolem 50ts.Osobně mám v merku toto :

    Canyon Torque DHX playZone

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    Kona Entourage

    http://www.dookie.cz/…012/d-92572/

    Případně kdybych našel slevu na NS Bikes FR1

    http://www.mbike.pl/…3947%29.aspx

    … jiným propo se nebráním.

    0 0
    • Pedro404  

      Komponentově bych bral Sodu kvůli Totemu.

      0 0
    • Baba-Ji  

      http://www.dookie.cz/…013/d-99172/

      …ale komponentově je Soda asi pořád lepší (Totem)

      0 0
      • Kejmil  

        Ty jsi spokojený ze Sodou nebo bys už asi kupoval něco jiného v té ceně ? Osobně bych jí bral abych podpořil polské sousedy, ale jedině v nějaké slevě což v polsku se po slevnění po Sodách zaprášilo co jsem mohl pozorovat.A jde sehnat za rozumnou cenu http://rowerowy.com/…kes_soda_air , kterou má brácha.A otázka na všechy …Výhody, nevýhody Spešlu vůči Koně nebo Canyonu máte?

        0 0
        • Baba-Ji  

          Já kdybych dneska kupoval a uměl sehnat samostatný rám, tak bych asi zkusil S Enduro Evo. sice S nemusim, ale nějak mně to kolo láká.

          Jinak Soda je teda spíš taková skákací/lítací geoška, dost zábavná, dirtaři a bmx-aři ji asi budou mít rádi, ale třeba na sjezd je ten rám takový …„živější“, což může být pro někoho „problém“. Sodu bych popsal jednoduše – fun bike, ty PR kecy tady nekecají :)

          0 0
        • Baba-Ji  

          …ten Canyon nebude špatný, ale bude to víc DH s jednokorunkou, než čistý FR, ale jestli chceš jen blbnout na trailech nebo v parku, tak to bude dobré, no celkově to asi bude dobré kolo, předchozí generace prý nebyla špatná, tady v téhle měli upravit jen zadní kinematiku.

          Konu Entourage bych dal asi az za Canyona se Speslem, ale nic moc o ni nevim tedy.

          0 0
    • logoman  

      Sodu, pokud se na ni vlezes.

      0 0
    • Tomínos  

      http://e-shop.dirtparade.cz/…1000101.aspx Samozřejmě záleží ještě jakej u kola potřebuješ wow faktor.

      0 0
      • logoman  

        Super, ta sracky co tam hraje je dokonaly odpuzovac. Po 2s jsem stranku opustil.

        0 0
        • Tomínos  

          To je ale tvůj problém, že si na přehrávači neumíš stáhnout zvuk…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak z principu zvuk na pozadi webovky nema co delat. Pravidlo webdesignu #1.

            0 0
      • Baba-Ji  

        jako asi to nebude spatne kolo, vim o dvou lidech kteri ho meli, nijak ho nehanili, ale stejne po nejake dobe(cca 2sezony) vymenili za jine, tak nevim, jestli to ma neco vypovidat, nebo ne

        0 0
        • Tomínos  

          No tak záleží jak často mění kola :-) Já ho koupil taky a nijak ho hanit nehodlám i přes počáteční skepsi, že je to vlastně leader fox. Já ho sehnal teda ještě o skoro 4t levněji. Jezdí se mi na něm pěkně a říkal jsem si, že za ty peníze, kdyby se v budoucnu vyskytl nějakej problém, že rám jako je soda, rb a podobný ne moc drahý značky už mám vlastně v ceně s tou výbavou za ty peníze :-) Jediný co se posralo byl vivid a ten se vyměnil v záruce za nový model. A to si myslím, že není problém kola jako takovýho, to bych musel začít nadávat na všechno na čem je rock shox.

          0 0
          • Baba-Ji  

            jasný

            0 0
          • kali222  

            jestli –4 a ten totem neni 2step + ma krk 1+1/8" tak ten nakup za to stoji a casem se to prehaze az se objevi nejakej fajn ram. :D

            0 0
          • lutte1  

            Ten rám je v pohodě, kdyby se ti zdál moc vysoko střed a málo položená hlava. Tak Schwara z Frbikes, co ten rám taky jezdí nabízí excentrický bushingy, který tohle řeší. :) Je s tim teď víc spokojenej co se týče geometrie. A pekla ten rám vydrží uplně stejný jak cokoli jinýho.

            0 0
            • Pedro404  

              Schwara je vyrábí? A jenom na DirtParade, nebo na přání?

              0 0
              • lutte1  

                Přímo kluci to nedělaj, ale nechali si je dělat u někoho. Pro víc informací bych napsal jim, myslim že by neměl bejt problém to vymyslet na cokoli. Jsou to bushingy do tlumiče, rám by mělo asi být fuk co máš.

                http://www.frbikes.cz/…shrings.html

                0 0
                • Tomínos  

                  Já na to koukal, ale na soustruh a frezku přístup mám, takže jsem přemýšlel, že na zkoušku něco takovýho zbastlím.

                  0 0
      • Tomcat  

        Sry ale Dirtparade je pro náctiletý šašky z DKey

        0 0
        • lutte1  

          Sám jsi šašek, hádám že jsi to kolo viděl jen z obrázku. :)

          Ten rám má s DP společný tak možná název,jinak je to přebrandovanej Mondraker.

          0 0
          • Tomínos  

            Pán je odbornik :-) Je dobrý vědět, že schwara je patnáctiletý šašek. Ještě že je tady takový odborník jako tomcat a takhle precizne nám to vysvetlil.

            0 0
          • Mr.Duck  

            Na tos prisel kde?

            0 0
            • lutte1  

              V podstatě celej leader fox má vlastní jen designy a objednávaj rámy z Taiwanu nebo Číny podle modelu. Tenhle model je ze stejný fabriky co vyráběla hodně podobný rám pro Mondraker. Takhle to dneska funguje prostě a shodli jsme se na tom s vícero lidma.

              0 0
              • Mr.Duck  

                No je to mozna pokus o kopii, ale neni to stejnej ram ani nahodou, uz podle horni ramovky. Tim nerikam, ze tvar horni ramovky ovlivnuje celej ram tak zavazne, ale urcite to nebude to samy, minimalne bych cekal rozdil ve vaze, a tipuju ze chodit to taky bude jinak, dneska taky vsechno vypada jak Session a nechodi vsechno stejne :)

                0 0
                • lutte1  

                  Tak jasně že to není uplně ten samý rám ale zase srovnávat to s ostatní produkcí DP nejde. Jezdil jsem jak původní rám tak s upravenou geo bushingama, co jezdí Schwara a troufám si říct, že pro 90% jezdící populace je to uplně dostačující kolo. Dokonce bych řekl že za ty peníze funkčně předčí dost věhlasných značek (myslím teď komplet celý kolo, ne jenom rám). Porovnávám třeba s S BigHit.

                  Abych to jen nechválil. Má to vysoko střed a je to trochu kratší ale tohle je pro začátečníka spíš plus. Já osobně bych na tom klidně jezdil po úpravě geo.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak ja nerikam, ze to je spatny, rikam jenom, ze tam urcite bude rozdil mezi timhle a Mondrakerem, asi jako je mezi Demem a Summum :)

                    Ze je to lepsi nez BigHit verim, BigHit mi prisel silenej..mozna prave kuli tomu vysokymu stredu, ja zacal jezdit sjezd i skakat na XC pevnaku, a nejak mi pak prislo prirozenejsi kolo s nizsim stredem (Session, Demo).

                    Asi bych tak jako tak nekupoval podle netu, ale vyzkousel bych si to projet, a pak si treba nechal poradit az budu vedet, co me na prvni posazeni sedi a co ne..

                    0 0
                    • lutte1  

                      S tim vyzkoušením souhlas. Ale málokdy napoprvé člověk ví co chce.

                      0 0
          • Tomcat  

            Jo celej Mondraker, asi tak jako LeaderFox je Intense.

            0 0
        • Pedro404  

          Zase trollíš?

          0 0
      • wilda81  

        na wow faktor by mohl posloužit dobře např. Radon Swoop

        0 0
    • Kejmil  

      Co se týká vidlic je nějaký funkční rozdíl mezi Domainem a Xfusion Vengeance ? Ten Totem je mi jasný že je asi to nej na FR.

      0 0
      • Pedro404  

        Domain na Canyonu má štelování odskoku i komprese, Domain na Koně a Vengeance na Spešlu jenom odskok.

        0 0
    • Aspean  

      K tomu speslu ti treba muzu rict, ze mi sedla geo. Libi se me jak to maji udelany, jak se to kolo chovalo, ale nemohl sem prenest pres srdce to slabsi odpruzeni. Je to relativne jezdiva platforma na tolik zdvihu, ale to treba nebude u tebe dulezity

      Vidlice teda byla pravda citliva a na to ze je takovej „zaklad“ fungovala dobre, ale nemoznost nastaveni jakekoli komprese, a to plati i u tlumice, to kolo pro me udelalo nazajimavym pro pouziti nejenom z kopce, ale s tim kolem se i nekam pohodlne dostat

      Proto sem byl taky nucenej posetrit na Evo Experta, kde uz je to jiny kafe, ale zase ta cena je silena.

      Z toho tvyho vyberu se mi ale libi hrozne ten Torque, nicmene vim o nem prd :-)

      0 0
      • Baba-Ji  

        co myslis tim „slabsim pruzenim“?

        0 0
        • Aspean  

          to slabsi odpruzeni sem myslel hlavne v te univerzalnosti. dolekopcem sem stim byl spokojenej az na par vyhrad (treba ta vidlice je pomerne citliva, ale vyrazne se norila pri brzdeni a kdyz clovek slapal mensi vyjezd, tan se ten predek proste hloupe pohupoval).

          Stvalo me proste ze to nema stelovani jakekoli komprese a na tom kole sem nemohl udelat prakticky zadnou vec, vsechno bylo rozhodnuty za me…

          0 0
          • Baba-Ji  

            takze te stvala absence moznosti nastaveni u toho nizsiho modelu …chapu

            0 0
    • Aspean  

      K tomu speslu ti treba muzu rict, ze mi sedla geo. Libi se me jak to maji udelany, jak se to kolo chovalo, ale nemohl sem prenest pres srdce to slabsi odpruzeni. Je to relativne jezdiva platforma na tolik zdvihu, ale to treba nebude u tebe dulezity

      Vidlice teda byla pravda citliva a na to ze je takovej „zaklad“ fungovala dobre, ale nemoznost nastaveni jakekoli komprese, a to plati i u tlumice, to kolo pro me udelalo nazajimavym pro pouziti nejenom z kopce, ale s tim kolem se i nekam pohodlne dostat

      Proto sem byl taky nucenej posetrit na Evo Experta, kde uz je to jiny kafe, ale zase ta cena je silena.

      Z toho tvyho vyberu se mi ale libi hrozne ten Torque, nicmene vim o nem prd :-)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Bylbych za Enduro, mozna ten Torque. Nevim, co presne od toho cekas, me moc 180mm kola nedavaj smysl :-/ Ale asi si dovedu na XC nejaky to Endurko predstavit, jestli nebude moc tezky :)

      0 0
      • Kejmil  

        No chci neco krasne litaciho a dobře ovladatelneho i v zatačkach . Takže DH uplně ne.

        0 0
    • Kejmil  

      Ještě jsem našel od Rose Bikes

      http://www.rosebikes.com/…3/aid:583360

      Případně nejlevnější soul fire.

      0 0
    • goofy  

      Co tak ajgeng?

      Jinak z toho co zatim padlo, tak asi to Endurko.

      0 0
      • goofy  

        Ted se divam, ze ejgeng uz je asi jenom v S-ku…

        0 0
      • goofy  

        Nebo Norco Truax ?

        0 0
        • Kejmil  

          U něho se mi zdá vcelku dlouhá zadní stavba 440. Ale hezké je no.

          0 0
        • Baba-Ji  

          ja tam proste nejak nemuzu verit te hlavovce, resp jejimu napojeni na ram, trochu „podezrele“ zaroven je, ze uz se nedela, takze bud se tam neco neosvedcilo, neprodavalo se to nebo uplne jiny „malicherny“ duvod

          …kazdopadne pro mne je to zvlastni :)

          0 0
          • pitos  

            Myslím že u Norca nic zvláštního, model běžně dělají 1–2 roky a pak začnou s něčím jiným.

            0 0
          • goofy  

            Ja mam stejne napojenou hlavovku, ale nijak se nebojim, ze to tam nejak prdne. Staci, ze tam neni osuleny matros na trubkach…

            0 0
            • kOmE  

              Ono to spojeni horni a dolni ramovky tomu hodne zveda tuhost.

              0 0
    • pítrs  

      nejlepší univerzál

      http://www.yt-industries.com/…oton-2.0-Pro?…

      0 0
    • lutte1  

      http://www.rb-bike.cz/…ster-fr-base

      Tohle musí stačit většině lidí. Suprová geometrie a slušná cena. Časem třeba nahodíš lepší vidli ale domain neni uplně špatná vidle, i když já jsem se svojí MZ 66 spokojenější. Domain mi přišel dost lineární.

      0 0
      • Kejmil  

        Osobně zatím asi nejvíc se mi líbí ta Kona ale rád bych slyšel i názor někoho zasvěceného … http://www.pinkbike.com/…istcomments/?…

        0 0
        • Pedro404  

          S tim sedlovym úhlem nepočítej, že na tom někam dojedeš, to je kolo vyloženě na lanovku.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak ja to chapu tak, ze na tom nechce nikam jezdit (ostatne to bude na vsech tehle kolech porod)..

            Ja furt zastavam nazor, z vlastni zkusenosti(nerikam, ze se nemuze lisit u nekoho jinyho!), ze na jezdeni z kopce nema smysl kupovat nic mensiho nez na sjezd. Jestli de o skakani, tak kdyz se clovek nekam posune, tak tu vyssi stabilitu sjezdaka na velkejch dropech/skocich vyuzije, a vahovy rozdily by nemely bejt nijak dramaticky.

            Takovej YT Tues nebo Status, muzes si vybrat jestli chces 1 nebo 2 korunku (kdyby ti joo zalezelo na tom delat X-UPa), ram je dost bytelnej abys mu dal napit, a pojede to z kopce rychlejc nez mensi kolo..

            Nebo, jestli de vylozene o skakani na vyzehlenejch tratich, tak bych to resil nakym sloup stylem ve stylu TR Bottlerocket, mozna ten YT Noton by tam moh najit vyuziti, i kdyz to uz mi prijde taky na hranici toho kockopsa.

            0 0
            • Kejmil  

              Jj pochopils mě správně.Zpočátku jsem chtěl nějaký „enduro“ ale jelikož můj polygonek fachá tak chcu něco jako psal Baba-ji fun bike.Prostě freeride kolo na skakani a na takove to naše beskydske dolu kopcom…Rád bych se totiž konečně naučil skákat… učit se dravějšímu stylu no…

              0 0
            • Kejmil  

              Se mi to zda nebo STATUS nema v zadku pevnou osu ale RU ??? Jesli je to fakt tak proooč to tak je?

              0 0
              • goofy  

                Protoze to do nedavna nemel ani SX Trail nebo Enduro a Status nemuze mit takove vychytavky ;-)

                0 0
                • Kejmil  

                  Pche to je maso, …Jsem si řikal žebych ho zařadil nakonec do vyběru i přez nesympatičnost značky a vono je to bez osy, nevi nekdo vahu FSR II 2013 v zakladu? na offiko strankach nic neni… anebo jsem nic nenašel.

                  0 0
                • logoman  

                  Jako nedavno bych to neuvadel 2011 uz maji … :-)

                  Nema, protoze to je „low-end“ model.

                  0 0
                  • goofy  

                    Vsak to rikam nedavno… Ono 2012 byl jeho posledni rocnik, takze se tam ta osa moc dlouho nemontovala :-) Proste je to B-ckova trida a nemuze mit to co Demo nebo Enduro EVO ;-)

                    0 0
                • Kejmil  

                  http://www.krabcyclesshop.cz/…Trail-CUSTOM ten vypada fajně ale tak o 10k meně by to chtělo…

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    hele SX Traila na pruzine s Totemem jsem videl max tyden zpatky nekde na bazaru – cerny a zlate doplnky, cena tusim okolo 40K, byl myslim z Prahy

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Protoze Big Hit nemel pevnou osu, a oni si chteli nechat moznost poslat Status misto reklamovanyho big hitu. Taky to pouziva skoro stejnou zadni stavbu jako SX, akorat jinak prepakovanou, takze na tom usetrili :)

                Nicmene je ten zadek dost tuhej, da se rovnavat s leckterym zadkem na 150/12

                0 0
                • Pedro404  

                  Tys něco najezdil na 150/12?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Demo, Legend MK2 (ten je poctive tuhej), Wilson..

                    Konec koncu si staci zkusit ten ram proslapnout z boku na parkaci, rekne ti to o jeho tuhosti a pripadne kde to je mekky dost.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      takovy Lapiere, tam clovek vychyli zadni kolo jen rukou tak o tloustku gumy, nedavno jsem na to koukal a dost mne to pobavilo, jak je ten zadek mekky :)

                      0 0
                      • Atilla  

                        Ještě, že mám takovou kovadlinu:)

                        0 0
                      • Kejmil  

                        he he .Bud pán silák nebo kolo na hov.o.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Tak kámošův teocali se taky kroutí jako prase. Asi dost udělá jestli jsou nová ložiska, zvláště u těch systému kde jich je 8+

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Taky bych rek ze to bude hodne o tom. Loziska a i osa, treba na SeXy Tailu s Novatec 10mm osou to bylo samy skrtani kotouce, semtam i plaste o stavbu. Nastolil sem DT RWS a asi milion procent zlepseni. Ted vozim RWS na Statusu a se sezonu jetejma loziskama za $7 (naky levny ciny) v hlavnim cepu a puvodnima loziskama ve vsech ostatnich je to az prekvapive tuhy :)

                            0 0
                            • Atilla  

                              osa dělá určitě dost. Ale stejně nechápu proč na FR/DH kolo nedávají 150×12. Na trhu už je to hodně dlouho a u parkového kola oceníš větší pevnost výpletu díky rovnoměrnému vypletení.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Hele treba Demo team replica ma taky 135mm, argumentujou tim, ze sirsi osa ti bere misto pro kotniky..

                                Nicmene u Statusu to je, pokud vim, kuli pripadnejm reklamacim Big Hitu, a setreni nakladu – zadni stavba je skoro stejna jako posledni SX trail. (resp. jeji roury a patky, prepakovani pochopitelne jiny..aby se toho zas nekdo nechyt a nezacal z toho stavet XCcko :)) )

                                V praxi mi prijde ze to neni znat ani malo, ze by to nebylo tuhy, ale asi se to vic ukaze na levnejsich kolech, a s tezsima pilotama na nich..

                                0 0
                          • Kejmil  

                            Souhlas,teoreticky jednočep byměl mít tužší zadek než nějaký čtyřčep z virtuálem…

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tam je zas kotel faktoru, teoreticky je asi nejvyhodnejsi prepakovanej jednocep. Neprepakovanej(ve stylu RB nebo CDale) drzi ten 1 cep, zatimco prepakovanymu(ve stylu Kony nebo Commencal) jeste pomaha „z druhy strany“ vahadlo. U virtualu nebo FSR uz sou tam mezi ramem a kolem 2 cepy, ale zas to tam taky drzi to vahadlo, takze tam teoreticky muze bejt vetsi tuhost jak v neprepakovanym jednocepu.

                              V praxi je to ale uplne jedno, daleko podstatnejsi je rozvor mezi loziskama, velikost a kvalita tech lozistek, jestli sou treba dvojity atd..:)

                              0 0
                              • Pedro404  

                                Ten druhej odstavec je zásadní. Santa Bullit je nepřepákovanej jednočep, ale má v čepu 20 mm osu s externíma ložiska a příde mi dost tuhej.

                                0 0
                              • kOmE  

                                Koukam ze ti mechanika neni cizi :)

                                0 0
              • Kubas.1  

                Moje Stinky 2010 má taky jen rychloupínák, taky jsem se divil když jsem to viděl

                0 0
        • Tomínos  

          Ta první černožlutá a ta s těma červenejma RF se mi fakt líbí :-)

          0 0
    • DiaBoss  

      Koukni na YT-Industries

      0 0
      • Kejmil  

        Ten Noton vypadá fajně , ale asi na druhém „nejezdivém“ kole bych chtěl asi se vážně vlézt do 50ts.Kdyby byl cenově o kapec níž tak asi do něho jdu no… .Ale Nějak můj suběktivní pocit je že FR musí být na pružině, takové solidní težítko no…A jako jsem psal max do 17kg…

        0 0
        • Mr.Duck  

          A to sem dneska vzal poprvy vzduchovej tlumic na north shore, a rozhodne sem se za pruzinou neohlid :D

          0 0
          • Kejmil  

            Jj jako to věřím.Jen nechci aby to vlákno spadlo zase do debaty je-li lepší vzduch nebo pružina atp.Jen si myslím že v mé cenové kategorii nemá smysl řešit luftcoka gor na FR.

            0 0
          • Baba-Ji  

            takze v terenu se vzduch osvedcil?

            0 0
        • Mr.Duck  

          Jinak k tematu, zaprvy, nemas mit na fotce Starac, ale Branik, a ne Morgana, ale Tuzemak. A punk > alkopunk!

          Kdyz koukam na tvyho polygona, tak bych se fakt vysral na „FR“ kolo. Ten polygon neco zvladne, a jestli mu davas moc napit, a stavis ho na 18.5kg, tak si porid sjezdaka, a ulehci polygonu. Nemyslim si, ze ti FR kolo bude skakat lip, nez sjezdak. Uz sem to tu psal, tudiz se opakuju, a jelikoz sem pil tak budu protlacovat svuj nazor a predem se omlouvam!

          Tudiz, sjezdak skace lip. Jestli chces skakat dirty, porid slopestyle kolo nebo dirtaka, jestli chces skakat dropy, velky skoky, kokotiny smrt stencl, porid si sjezdaka, bude univerzalnejsi, a zvladne to uplne stejne. Mel sem SX trail, bylo to super kolo, jezdil sem na nem sjezd, skakal na nem co mi prislo pod kola, a jezdil na nem XC.

          V cem byl lepsi nez Status, bylo prave to XC. Kdyz mas spravne nastaveny tlumice, a nemas dirtovej odpal, tak dostanes do vzduchu cokoliv. Na pevnaku poletis vejs, na sjezdaku to spis potlumis a poletis nizkej prulet, takze fanynky na zemi pricisnes minionem. A kdyz to pak budes chtit vzit nekam, kde je i kamen, tak budes sjezdaka milovat.

          Ty FR kola mi prijdou takovy ani ryba ani rak. Kdyz to bude mit postavenejsi hlavovku, jasne ze to pude lip odlepit, ale neskocis na tom o nic vic, jenom poletis vejs. Ne dal, vejs. Je to dost o tom, kam se chces posouvat, jestli chces vymejslet triky a kikotiny, tak si fakt porid nejakej slopestyle, jestli chces skakat dal, vic, a houst, porid si sjezdaka. 17kg za 50k nevim, nakolik je proveditelny, ale mezi FR a DH to asi nebude o moc jiny, a sjezdak ti da vic vsestrannosti. Skakat se na nem podle me da:

          http://www.youtube.com/watch…

          (se nevytahuj kachno!)

          0 0
          • Kejmil  

            He he z tebou je zábava… Tak k tématu.Za prvé Staráč nepiju a Morgana taky moc ne.Foto ze Státu. Jinač piju Božkov a Radegast.A taky jsem pil, tak se taky předem omlouvám :D. A souhlasím z tebou že polygooonek něco zvládne.Ale nesouhlasim asi z tebou ohledne toho sjezdaku, z tim že to bude litat věřím, jenže já chci něco hravého, „lehkého“, vysoko zdvihého do parku.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Sak, ze to ma 200mm neznamena, ze to nemuze bejt hravy a lehky! Takovej Wilson nebo V10 nebudou super hravy, ale jinak mi neprijdou FR kola o nic zivejsi :-/ Ale jak rikam, asi je to vec nazoru, treba k tomu dojdes :P

              A jak, pil, nemate tam rano?!

              0 0
              • Kejmil  

                U nas je dopoledne .Jsem už prozatím v ČR nějaký ten čas… Jo a tak budu rád jesli bys mi teda nehodil nějaké odkazy na hravé „lehké“ DH kolem 50k.Ďo.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Aha, koukam, ze v CR je nak draho :O

                  Norco Aurum je pecka, ale ma domaina, 58k :(

                  Status je celkem lehkej, 55k,

                  YT Tues, 2k €, ten vychazi dost pekne, ale nevim, jak na tom bude s hravosti, Aurum i Status sou obratny dost, I tam kde se kamos s jednokorunkou na enduru nemuze vejit do zatacek :)

                  Kdyz na to tak koukam, 17kg to asi mit nebude, ale pude to tam lehce dostat, a podle me, vzhledem k tomu ze kolo na nejaky lehci trate uz mas, tak by ti to prineslo vic. Me osobne prechod z FR na DH kolo posunul silene, jak na skocich, tak hlavne v technickejch i rychlejch sjezdovejch pasazich.

                  Asi by bylo nejlepsi si beztak zkusit nekde v democentrech pucit od vseho neco, a vybrat tam, kde chces jezdit, s ohledem na to, kam by ses chtel posunout, konec koncu to je hodne individualni :)

                  0 0
          • lutte1  

            No vidíš a já bych zas nechtěl na ježdění v ČR DH kolo. :)

            Na mym 180/180 si sjedu jakýkoli bikepark vč. DH tratí, naskáču lajnu 6m dirtů a dokonce si zajezdim ve Finale Ligure s kámošema co jeli na endurech. To že na tom hodně lidí co maj DH stroj zajedu na závodech je spíš věc umu ale nenutil bych někomu vyloženě DH kolo, s FR kolem si člověk užije spoustu srandy a je super že s nim můžeš jezdit téměř cokoli si usmyslíš. Jednokorunka je výhoda u technickejch přírodních trailů, kdy dokážel v menší rychlosti líp balancovat a dá se s tim i nějakej malej trial.

            Chápu výhody DHčka, něco sem jich jel. Ale prostě mi přijde že to jen líp drží stopu a víc ti odpustí a trochu to sráží faktor zábavy. Nezpochybňuju že do Whistleru lepší volba neni, protože ta úroveň ježdění a trailů je tam uplně jinde :)

            Tim nechci srážet tvůj názor, jen přidávám svůj z opačný perspektivy.

            0 0
            • Atilla  

              +1, pokud máš jen 2 kola HT + full,tak rozhodně spíš FR bike páč si s ním užiješ fakt hodně srandy- od xc až po DH.

              Ale kdybych měl HT + EN, tak další kolo bude DHčko.

              0 0
              • lutte1  

                Já si víc kol nemůžu dovolit zatím. Ale asi bych se FR kola nevzdal i kdybych měl ještě k tomu enduro. Ono toho endura na tom najedu minimum a radost to moc neni. :)

                Spíš jde o to že jezdim většinou lokality, kde by DHčko bylo horší a nebyla by to zábava. Jezdim většinu roku domácí FR tratičky, dirty a tak. V bikaparcích v ČR jsem nenašel limit kola. Na Špičáku s otevřenejma tlumičema sem nedal ani jednou doraz a to sem to vůbec nešetřil a přitom sem tam v pohodě stačil většině DH jezdců a právě třeba na ty domácí tratě tady kvůli živosti kola utahuju trochu komprese aby to šlo líp do vzduchu a jelo za pedálem. Hned je to kolo pocitově mnohem živější.

                Ono je fakt důležitý se zamyslet jestli pro člověka co začíná s timhle typem ježdění je dobrý sednout na závodní geometrii, která funguje až od určitý rychlosti. Tenhle trend: co je dobré pro závodníky je dobré i pro amatéry, moc nemusim. Vidim pak na lidech co rovnou skočili na DH bestii jak nemaj vůbec žádnou techniku a čistota jízdy jim nic neříká, protože to kolo jim všechno odpustí.

                0 0
                • Kejmil  

                  Ohledně té Kony… nezkoušels ji?Nebo nějaké postřehy?Vcelku mi tvé názory příjdou rozumné, nebo aspoň také jaké si představuju slyšet :D .

                  0 0
                  • lutte1  

                    Konu jsem nezkoušel. Kamarád měl Operatora a zničil tomu hlavu při přeletěnym dopadu. Ale co vim z recenzí tak je to hodně hravej bike, manuály půjdom samy. V zatáčkách to bude živý. Myslim si že by na tom mohla bejt zábava. Hlavně nekupuj do začátku DH potvoru, pokud nechceš závodit. :)

                    0 0
                • logoman  

                  Tak on se imho rozdil mezi FR, EN kolama uz znacne smazava. Nekdy jde nacpat dopredu 180 vidle a pak by to uz nemelo smysl mit enduro 160/180 FR 180/180 DH 200/200

                  http://www.youtube.com/watch… tohle je docela pekne jezdeni s velkyma skokama.

                  Za me je nejlepsi mit jedno drsne enduro a pak rovnou sjezdak FR kategorie uz takovy smysl dnes nema.

                  0 0
                  • kali222  

                    tak tak. vsechno je jen o fyzicky kondici a cistote jezdeni. pak jde xc na dh i dh na xc(a pak taky otazka jak dlouho). :P

                    kdyz uz je tady to vlakynko. jaky dalsi ramy znate s delkou zadni stavby MAX 420mm. co tu neni jmenovano+sx trail. Ď. nenachazim.

                    0 0
                    • logoman  

                      http://www.canyon.com/…es/bike.html?… ma 425 dobra bezproblemova hodnota, pod 420 toho bude velmi malo.

                      Do 430 bych s delkou CS nemel problem …

                      0 0
                      • kali222  

                        frx jde i na 422. 425 uz je vyber vetsi. ja chci ale do 420, coz se muze stat, ze nesezenu a pak Mrazek. :)

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          Soda ma zadek nastavitelny na 417, ale pak by se mel zadek nastavit na 152mm zdvihu, jinak by pri dorazu mohlo zadni kolo jit do sedlove trubky (snad, nezkousel jsem, mozny by to s nejakyma mensima gumama proslo i na 177mm zdvihu)

                          0 0
                    • Atilla  

                      Hele brát kolo jen podle zadní stavby je blbost. Dragster má 426mm a jde líp na prdel než SX. Promlouvá do toho víc věcí včetně nastavení pružení atd

                      0 0
                      • kali222  

                        ja ho nevybiram JEN podle delky zadni stavby ,ale prece tu nevychrlim na ostatni, co tam chci a co ne, kor kdyz vim, ze ta zadni stavba je slusnej filtr a hodne toho jiz zkoukleho mam. :) doufam ale porad, ze sem se prehlidl a neco, co neznam vyplave.

                        0 0
                  • lutte1  

                    Jezdit všechno na odolném EN kole sem si vyzkoušel a přijde to dost draho. Ohnutá klika, zosmený ráfky, zlomenej rám. Tohle cesta neni pro mě. Já to nikomu necpu ale taky si nenechám cpát masírku typu že na videu vidíš borce v XC helmě na endurech lítat co já lítam na FR kole. Ale jde o to jak dlouho to ty kola vydrží a kolik sezon maj na jednom rámu. Já prostě nechci měnit kolo co 2 roky, na to nemám peníze :)

                    0 0
                    • logoman  

                      Takove 301 bych veril snad i vic nez RB DH :-)

                      0 0
                      • Atilla  

                        :) No je pravda, že kluci tomu davaj nažrat a furt jim to drží

                        0 0
                        • logoman  

                          Kukni na nemce, tam to nekteri drti a ramy drzi, zpracovany je vyborne, aby ne za silenou cenu.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Koukni na Hejníka, ten to drtí a taky mu nic nepraská, vždycky je to a skillu a stylu. U LV bych se nebál prasknutí, ale promáčknutí.

                            0 0
                • Atilla  

                  Vidím to dost podobně. Se vším. Nevěřím tomu, že když budu lehkému EN rámu nandávat dropy, tráňa a tak, že dlouho vydrží. Sice bych řekl, že oproti hodně lidem toho utlumím dost tělem, ale občas se prostě nepovede…

                  Doufám, že nám vyjde to Lipno aby jsme konečně pokecali.

                  0 0
                  • lutte1  

                    Já si tímhle prošel a na každodenní prasení to neni. Ty komponenty jdou hrozně rychle do háje. Píšu to trochu vejš.

                    Obvzlášť pro začínajícího člověka co sem tam něco nedolítne to je nejhorší řešení. Ono jde zajet všechno na všem ale radši jezdím a strachuju se jen o sebe a né o kolo, který vim že toho přežije víc jak já. :)

                    0 0
                  • lutte1  

                    S tim Lipnem. Tam už sem se jim na to vyprdnul. Jde to tam do kopru. Takže vůbec nevim co se bude dít v létě, možná nebudu vůbec v ČR.

                    Ale mohli bychom se klidně sejít někde jinde. Monínec, Špičák, třeba i Kocourov. Plánů kam jet je dost, jen někaj vymyslet datumy :)

                    Moc rád bych tě poznal i osobně a pojezdil, evidentně máme podobný pohled na ježdění.

                    0 0
                    • Atilla  

                      špičák a Kocourov je určitě v plánu. V Moninci jsem nebyl a rád bych se kouknul. Snad bude normálnější léto a né furt 80 nad nulou abych toho objel co nejvíc.

                      0 0
    • Kejmil  

      Myslím že v mé cenové relaci je luftcok pasé.V tom druhém kole vážně asi nehledám jezdivost jako takovou… Ale rád bych rozjel debatu ohledně té Kony.Klady a zápory, ale furd bych se chtěl držet tématu kolo na FR.Ten specialized Enduro evo taky nevypada zle, ale ta kona mi příjde více „Exotická“.

      0 0
    • kesu  

      hele kamarád ( bikesos.cz ) měl na krámě docela hezky postavený Norco Shore. Totem, docela slušný kola atd a myslím že kolem 40 nový. Zkus se na to bikesos.cz podívat

      0 0
      • goofy  

        Nebylo to tohle, jak uz se tu kdesi jednou objevilo? Tohle by bylo hodne fajn

        Tak oprava, za 40 tisíc je tohle:

        rám Norco Shore 2 2010 180mm travel

        tlumič DHX3

        Vidlice TOTEM DH2 Misson controll,

        nastavení pomalé a rychlé

        komprese, odskok

        Řazení SLX

        Přesmykač není

        Přehazovačka ZEE

        Kazeta Sunrace 10spd

        Řetěz SRAM 10spd

        Kliky Shimano

        Pedály shaman

        Hlavové složení Cane creek 49

        Představec Sunline

        Řidítka Procraft 780

        Brzda přední Shimano XT

        Brzda zadní Shimano XT

        středové složení Shimano hollowtech

        brzodvé kotouče MAGURA DH 203

        Brzdové páky Shimano XT

        Sedlovka 30,9

        Sedlo Prologo scratch x20 DH

        Nába přední Novatec

        Nába zadní Novatec

        Ráfky REMERX Hurry

        Dráty DT

        Duše RUBENA DH

        Pláště Maxis Minion

        řadící set Force

        gripy Clarks

        napínák Shaman Drake černý

        pružina Fox

        převodník Shaman

        zadní osa NOVATEC 150mm

        0 0
        • kesu  

          myslím že jo, je to nový a má to hlavně normální geometrii..

          0 0
        • Kejmil  

          A odkaz by nějaky nebyl?Na těch strankach jsem to teda nenašel..

          0 0
          • Luk02  

            Ahoj, napiš mi prosím na mail v profilu. Na webu to kolo nemám. Pošlu Ti obratem fotky. Mám teda ještě jednoho zájemce, ale nevím jak moc vážnéhho. Díky Lukáš

            0 0
        • Luk02  

          Foto kola…

          0 0
          • goofy  

            Jo do toho bych klidne sel. Rafky mozna odejdou trochu driv, ale zase do 50000 je rezerva na pripadne vymeny

            0 0
          • Elwing  

            Dobrej noreček, zasloužil by si páníčka :)

            0 0
    • Kejmil  

      Tak nakonec jsem našel NS Bikes Soda 1 2014 za cca 53ts.Tak asi vybrane.Myslim že za takovou cenu se to vyplati – Lyrik coil by nemusel být špatný, ta výbava taky a to stavění toho rámu asi taktež. http://www.ns-bikes.com/…-1,58,pl.htm

      0 0
      • goofy  

        No u toho Norca bys mel RC2 Totema za min penez, ale toz tak at slouzi! ;-)

        0 0
        • Kejmil  

          No vidíš to na to jsem upe zapomněl, a té fotky jsem si vůbec nevšiml.Tak to je taky horká varianta.Jesli vůbec ještě je k mání.

          0 0
          • goofy  

            Zkus napsat. Pokud by bylo, tak bych osobne sel radeji do neho. Geometrie vklidu, vybava hodne vyvazena, zadni stavba jim chodi moc pekne, ram toho taky dost snese…

            0 0
            • Kejmil  

              Osobně nevím co si představit pod Tím Totemem mission control … to je luft abo pružina?A co ten Mission control?Neznáš?

              0 0
              • goofy  

                Mission control je typ tlumice (stelovatelny odskok a nizko a vysokorychlostni komprese). Jestli je tam pruzina nebo vzduch uz se musis zeptat prodejce. Muze tam byt oboji :-)

                0 0
                • Kejmil  

                  No přez tyden potestuju Sodu, poptam se znamych co si o tech kolach mysli,něco počtu o tom Norcu a snad dojdu nějakeho rozhodnuti co je lepší.Hlavně nasbírat informace.Na sodě se mi líbí ten tlumič, prej jde ten marzocchi upe zamknout (do kopca).

                  0 0
                  • goofy  

                    No pisou tam R-ko, coz je ten nejobycejnejsi

                    0 0
                    • Kejmil  

                      nevim no v nabidce ramu maj psano – Marzocchi Rocco TST

                      ,Rock Shox Monarch Plus R .Co jsem viděl v katalogu tak se tomu taky nadava

                      R … ale kdo vi možna k samotnemu ramu davaj R TST a ke kompletu jen R.

                      0 0
                      • goofy  

                        Samotny ram ma jine tlumice. Komplet bike ma jenom R-kove verze tlumice i vidlice.

                        0 0
        • Luk02  

          Norco už je fuč:)

          0 0
        • Luk02  

          Norco už je fuč:)

          0 0
        • Luk02  

          Norco už je fuč:)

          0 0
          • goofy  

            Tak to smula :-)

            0 0
          • Kejmil  

            OK každopadně dik za nabidku, aspon o starost meně :D .

            0 0
            • Luk02  

              Když mi napíšeš maila, můžem zkusit postavit něco dalšího…Ale teď abych se přiznal nevím o moc rámech za rozumnný peníze krom Dirt parade…Tak by jsme museli mrknout na bazar, nebo ebai…Ale dá se to poskládat relativně zajímavě…:) Ale nechci Ti to komplikovat:):):)

              0 0
              • Kejmil  

                Zdarec, osobně teraz už zítra pojezdím tu Sodu a uvidíme jak bude jezdit.Z tím stavěním mi to příjde těžký… ceny komponentů vysoko, rámy samotné drahé (starší nechci) a tak…Jako zajímavé nabídky rád vemu v potaz, ale osobně jesli vážně Soda bude dobrá, tak si myslím že za tu cenu nové kolo lepší neseženu, ta Entourage je taky pěkná ale přeci jen ta Soda za stejný peníz asi dá více, YT Noton u mě padlo kvůli Euru, Canyon Torque snad kdyby měl něco dobrého v outletu za obdobnou cenu do 55k by snad taky šel, do spešla se mi nechce… je to ze mnou težké :D , univerzála doma jednoho mám, a tak něco jako hravé FR je asi lepší varianta než dlouhé a vetšinou těžší DH.

                0 0
                  • Kejmil  

                    http://www.canyon.com/…article.html?… ten nevypadá vůbec špatně ale je L a ja mám 182 cm tže asi by to bylo větší a ne už tak hravé…

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      to uz jedine, ze bys na tom chtel jezdit Enduro

                      0 0
                      • Kejmil  

                        No to ne … zatim jasny favorit SODA 2014 … enduro nechci, chcu hravé bike parkove kolo ktere zvladne i rzbtější přírodní traily s nějakým tím zatáčením.Jutro polítám na Sodě Air, snad to bude aspon kapku chodit v té kose.No a raději právě chcu asi tu pružinu at to chodí i ve chladnějších časech.A ta Soda i váhově asi fajna.Univerzála mám a druhého už nehledám tak se zaměřuju spíš na faktor X z kopca dolu, a jesli náhodou z trápením i něco výšlapnu tak to bude jen bonus, ale vůbec mi o to nejde.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          jsem zvedavy, co reknes na ten tlumic, je tam Monarch Plus R, ne?

                          0 0
                          • Kejmil  

                            Jo no je tam ten monarch, zatím co jsem tak zkoušel, tak vyzerá jako vcelku lenivec i s povoleným odskokem, ale při jízdě to možna bude jiné, ikdyž no nevím je tam kosa venku.

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              je to lenivec, podle mne tam meli dat mensi compression tune, ale pak by se na tom asi blbe slapalo(>houpani)

                              0 0
                              • Kejmil  

                                No šlape se jako že fajně no, jutro do testnu větší kopec na sněhu tak jsem zvědý…Hlavně co to zrbí směrem dolekopcom…Nez­koušel náhodou tu Marinu Roco R co má mít ta pružinová soda?Vůbec nevím co od toho čekat, Lyrik si myslím že v pružině bude fajn.

                                0 0
                                • Baba-Ji  

                                  Jezdil jsem ted rok na Manitou Swinger pruzine a dobry(az na to, ze ten tlumic sam o sobe je taky docela *****).

                                  0 0
                                  • Kejmil  

                                    he he.Tak to kupuj CCDB, jak to tak čtu, tak každý to chce mít za ty nekřestanské prachy :D.Ne vážně máš nějaý plán na obměnu?Čistě ze zvědavosti… .Jsem se díval žes asi převodník obměnil za 32z, na tom Airu už je taky vyměněný, i tak si ale myslím že teda v té kose se jutro pěkně rozhajcuju z tím jedním převodem.Zkoušels už těch 6" na zadku ???na těch 417 cs ?Je to velká změna?

                                    0 0
                                    • Baba-Ji  

                                      Ja koupil jen rám a na něj jsem přeházel věci z Monstra. 152 na zadku jsem zkoušel, ale jen krátce, je to trochu šlapavější, ale nějaký zásadní rozdíl to není(i když já na posuzování tohohle paramatru nejsem dobrý jedinec). 417 CS jsem nezkoušel.

                                      Jinak kolo je na trailech na moje poměry živé, člověk se na něm cítí ve vzduchu dobře, resp. se dobře ovládá …pokud nejsi zvyklý na dlouhé autobusy

                                      0 0
                                      • Kejmil  

                                        OK.Zvyklý nejsem na nic specializovaného na jízdu dolekopcom.Mámpouze ten můj TrailByk, Ale rád bych se přiučil více letové fázi, proto to rád slyším, že se ve vzduchu na tom cítíš dobře.Právě takové kolo chci.A moje dosavadní kolo ušetřit zbytečných častých otřesů.Jako univerzálek je fajný.Ale ve vzduchu se na něm moc necítím, což určo bude i mýma létacíma „zkušenostma“.

                                        0 0
                • Baba-Ji  

                  na sjezdak je to hrave a celkove hodne super ram http://www.dookie.cz/…013/d-97372/

                  …jen ta cena je o 5K vyssi, ale treba by to slo ukecat

                  0 0
                  • Kejmil  

                    Zrovna to mi nic neříká, ani komponentově ani vzhledově… Ikdyž kdo ví.Už moc DH mi to příjde.

                    0 0
                    • goofy  

                      Reknu to tak: ta Soda je komponentove taky solidni bida a to zrovna na tech nejdulezitejsich mistech (vidle, tlumic). Byt tebou bych jeste pockal, pripadne se trochu hecnul a pritlacil par tisic a koupil Canyona v plne palbe nez totalne ocesanou Sodu… Je to dalsich 10000 navic, Neni to malo…

                      0 0
                      • Kejmil  

                        No právě v té ceně mi příjde soda lepší než cokol jsem našel.Většinou dávaj brzdy Elixír 1, na ní maj sic taky Elixíry ale 5,pak většinou Domaina R coil, myslím že Lyrik R coil bude asi taky lepší (min.váha).U tlu­mičů se to točí kolem základního Foxa Vana,Xfuiona, RS kage abo ta Maruna.Krom tlumiče od foxa jsem nic jiného nejel,ale taky si myslím že baj oko to bude na stejné úrovni.Není podstatná ale na váhu ve stejné cenové kategorii se asi taky trošku podívám,a tam ta Soda je asi nejlíp.Dále semi líbí variabilita rámu, co má i Canyon myslím podobně.Chtěl bych kratší cs, kvůli zatáčení a „komfortnějšímu“ lítáni pro začátečníka v tomto oboru.Jako nakonec je to o tom jak se na čem jede to vím no, ale možnosti potestovat tolik kol nemám an možnost a ani čas.Ale založil jsemto vlákno právě proto abychom o tom mohli diskutovat a vybrali něco co bude relatvně dobrá koupě.Tak pokud máte chut debatujte dál kluci.Nebráním se vyloženě ničemu ale na víc moc kačky se mi nechce rubat.Jsou i jiné plány než si koupt jenom kolo :D

                        0 0
                      • Kejmil  

                        http://www.frbs.cz/… tady vyšel levněji.A je i hezčí.

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak to je hodne pekny, jestli ty osmicky vepredu neco vydrzej uz, tak to je za ty prachy neskutecna diskoteka!

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            dyt za ty prachy je tam taky vsechno v zakladu(pruzeni), krom pozlatek jako sedla, kliky atd

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tak ta vidle bych rek ze bude chodit lip jak treba Domain, a tlumice sou na vsech rek bych na podobny urovni. A treba Van RC nebo R, to uz je jedno, to C stejne nastavi kulovy a je to pretlumeny z fabriky :)

                              A treba nejsou uplne levna vec, to sedlo se podle me da ocenit – nerikam, ze bych vybiral kolo podle sedla – ale kdyz kupuju kolo za pade, tak beztak nezustane nedotceny, razeni radit bude, brzdy nejsou na zadnym (jestli sem nekoukal blbe teda)..a mas za ty prachy super ram, nemel sem v ruce primo tuhle vidli, ale jiny novy maruny co sem osahaval na me pusobi dost prijemne, a prej uz se klukum neserou :)

                              0 0
                          • Kejmil  

                            Tak jsem se ptal zda-li je na skladněné a jaké je to z tou cenou, a vypadá to tak že kvůl Euru a USD to nebude taková cenová Dyskoška, na skladě ho zatím nemaj, a cena asi bude kolem 63k pokud se nestane zázrak, a to už je vcelku dost.

                            0 0
                    • Mr.Duck  

                      Aurum je supr kolo, a lehkej ram, precejenom maj ve sjezdu o neco vic zkusenosti nez NS – coz nemusi nic znamenat, ale vsichni co ho jezdi si ho neskutecne chvali. Pojem „moc sjezdovy“ neuznavam :)

                      0 0
                      • Baba-Ji  

                        netusis, kolik ten ram vazi(myslim samo Aurum)?

                        Treba jeden kluk tady v Brne ho ma a taky ho chvali, prej jednoznacne nejlepsi kolo, co kdy jezdil.

                        Tak trochu po nem koukam, jako po pristim kole.

                        0 0
                      • Kejmil  

                        Já právě nechci mervomocí sjíždět kopce v kilu dolů a padat přez hordy skal a kořenů,neříkám ani že jet po uhlazené pěšince, ale závodní ambice nemám.Jde mi hlavně o to jak je to dobře ovladatelné v letu a zatáčkách.Lítat terénem ve velké palbě nemám nějak v povaze ani ve skillu.Aby to zvládalo ty naše bikeparky v okolí(Čr,RA­KOUSKO,Sloven­sko,Polsko..), pokroucené trailíky a tak.Takže si myslím že i ta dvoukorunka už by byla nevyužitá.

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak ona ta dvoukorunka nicemu nevadi, vytocis se s tim stejne (a kdyz ne, tak to neni kolem :)).

                          Nechci ti to jako moc cpat jo, coz vim, ze delam, ale myslim ze by stalo za to si ho projet. Podle me ti ve skoku da stejne jak nejaka 180ka, ale rek bych, ze to je univerzalnejsi co se FR/DH tyka, nybrz te nic neomezuje :)

                          A ze o tom neco vim, protoze kdyz na Crankworx 2012 Jamie Goldman otocil poprvy beko na V10ce pres 20m gap, tak zastavil a dal me High5, takze o tom neco vim(samozrejme to ze me totiz dela nejvetsiho bikera, obdivujte me), co se na velkym kole da! :D

                          0 0
                          • Kejmil  

                            Tak jako jo jak jezdiš na Statusovi, parky, traily na dvoukorunce tak asi neco na tom bude, jenže ty máš určitě vyšší skill, což mám strach že dvoubrejle mi to může spíš utížit než ulehčit.Protože osobně chci koupi toho kola co nejvíce eliminovat chyby, neobratnost atd. techniky a řešit čiště co dělám já blbě, nebo co nejvíc a v rozumném čase se naučit aspoň částečně využívat to kolo co nejlíp… jesli mě chápeš.No a z tím High5 ti závdím, ruku sis už umyl za ty dva roky? :D

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Jiste ze neumyl, tu sem potkal takovy celebrity, ze bych tim smyl vsechen skill bajkingu :D

                              S tim ucenim ti rozumim. Skill nemam :D Tam kazdopadne zjistuju, ze nejde tolik o kolo, jako o hlavu. Za rok v BC sem se naucil jezdit solidni mentality vymlety hovadsky, a moh sem sedet na cemkoliv, ale az letos po roce a pul tady kdyz me nestabilni rameno donutilo nad jezdenim vic premejslet (a brutalne zpomalit :( ), doslo mi ze jezdim hodne blbe a musim se ucit od zacatku :)

                              Mel sem prave SX Trail jako prvniho fulla (skakal sem uz na XC HTcku), a dost sem se na nem naucil styl „hele tady je bordel, tak teziste dozadu pust brzdy a let bomby“. Bylo mi to kolo velky, coz tomu asi taky prispelo.

                              Pak sem ten styl prenes na sjezdaka, zacal jezdit vyse zmineny hovadiny a pak se to strasne blbe odnaucuje. Nejvetsi posun, co sem zaznamenal hned byl, kdyz sem otocil brzdovy paky dolu. Zpomalil sem, ale zacal jezdit cistejc. Donuti te to jit nad kolo a „lokty ven“, a kdyz tak vjedes na drop, mas lip rozlozeny teziste a lip kocirujes jak dopadnes. V bordelu mas lepsi kontrolu smeru, a v maly rychlosti na technickejch pasazich, tam je ten rozdil asi nejlip znat, nybrz veci co sem sjizdel za sedlem a tak tak nechodil pres riditka, tam se proste opru do riditek, predni kolo to sjede a nemusim se zotavovat z kazdyho schodu.

                              Takze asi tak, at uz si vyberes jakykoliv kolo, nasteluj brzdy aby sly skoro stejne dolu jak uhel vidlice a mysli na teziste, rovny zada, a za mesic budes mit skillu urcite vic nez ja :)

                              0 0
                              • Kejmil  

                                Dik za rady.Z tou technkou jsem zatím taky v tom bodě co lezu hodně za kolo, ikdyž bych neměl… třeba potrenovat.Zrovna jsem se projel u nas na kopeček „Ostry 1044 mnm“ v Beskydech, jelo se ve sněhu vestopě.Takže ta Soda Air na horu jela neuvěřitelně, jeden převodník 32z a vono to jelo jak můj Polygon, do kopce dokonce menší houpačka na větším zdvihu (RS monarch R plus,Lyrik R Air).Převody stačily vpohodě.Dolů kolo jelo tak hravějc (když porovnám z mým kolem), ikdyž ten sníh byl rozbředlý a vcelku hodně to klouzalo, ale tak šlo jet.Snad ten sníh brzo staje ať to vyzkoušímna stabilnějším povrchu.Ale první jízda mě vcelku překvapla směrem hore jsem to určo nečekal že tak pojede a dolů to šlo lehce odlepit od země, ale jako říkám v té srajdě tomu nešlo moc dát.Když ten terén pod tou kapkou sněhu je takový míň agress…

                                0 0
                                • Kejmil  

                                  Poznámka: Nechápu proč všude dávaj ty Elixíry, to mě dneska sralo, žádné dávkování…Nic, Nic a bech go.Možna se z tím půjde naučit brzdit, ale jako průběh to má snad (O-1 nebrzdí-brzdí až moc).Z takovýma brzdama si moc nedokážu představit existenci.

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Protoze sou levny…a nikdo to nechce, tak to cpou na levny kola :D Pocital bych s tim, ze to casem vymenis za brzdy.. Ono ani to 0–1 bych nerek ze sedi, spis 0–1/4 nebrzdi-snazi se co tak znam :D

                                    0 0
                                • Baba-Ji  

                                  za to nehoupani muze predevsim ten vzduchovy lenivec ;), ale i tak to jede slusne, teda na moje meritka, JakeF si mysli neco jineho, coz pricitam hlavne gumam, ktere jsem mel onehda nahozene. Tlumic lehounce podfoukni, neboj se dat tam sag 30%+

                                  Ono na vzduchu to bude EN/FR kolo, na pruzinach z toho mas miniDH, da se nahodit i dvoukorunka ;)

                                  0 0
                                  • Kejmil  

                                    Aha tak to už chápu proč ho tam dali do zadu toho monarcha.Já jsem předek přezul na na HansDampfa 2,35 a zadek nechal Ardenta 2,25.Ale jelikož to ve sněhu kapec klouže a má to odpor ke sněhu tak si moc nedokážu představit jaká raketa to musí být na suchu.Z tím tlumičem to zkusím měl jsem sag 20%.A ve předu asi takových 15%.Osobně si myslím že i na té pružině se půjde vcelku dobře někam vyškrábat, váha nemá být extrémně moc a celkově jesli to pojede hore něco hůř je furd super bonus navíc…

                                    0 0
                                    • Baba-Ji  

                                      na vzduchu jsem vozil vzadu kolem 30% (na normal skocich zustavalo poslednich 5mm na tlumici porad jako rezerva)a vepredu na Air Totemu nejakych ±25%

                                      0 0
                                      • Kejmil  

                                        A kolik vážíš a měříš pyty.

                                        0 0
                                        • Baba-Ji  

                                          dlouho jsem se nevazil, ale nejakych ±70kg na 183cm, proc?

                                          0 0
                                          • Kejmil  

                                            Jen tak ze zajímavosti , na jakou výšku jsi volil L-ko.A ten sag k jaké váze.Výšku mám stejnou.

                                            0 0
                                            • Baba-Ji  

                                              to je snad jedno, kolik vazis, sag nastavujes stejne, navic tezsi vahy to maji lepsi v tom, ze vzduchace musi foukat na vyssi tlaky, takze lip fungujou nez pod nama lehkyma

                                              …k te vysce, sam jsem si nebyl jisty, jakou velikost vybrat, ale i panove z NS mne radili vzit spis L (hlavne proto, ze jsem na tom chtel i neco naslapat)

                                              0 0
                                              • Kejmil  

                                                jj z tím sagem mě to napadlo pozdějc že je to blbost, aspon vím že mám hubnout :D.To zamykání pod brzdou nějak pocituješ víc? Nebo vpohodě to jde ignorovat?Já nevím no, zatím mi příjde ten NS jako za tu cenu fajn kolo ve vysokým zdvihu na kterým bych si troufnul asi i Weisnera na RS, jako další variantu zatím vidím tu Entourage, na které už asi nevyšlapu nic, ale co jsem četl ve vlákně na pinkbiku tak z kopca pry je to fakt zábava (supr krátký zadek), ale ta výbava,váha a menší schopnost něco vyjet při stejným zdvihu (což asi nejsou až tak důležité faktory pro FR), ikdyž ůpe ta jezdivost do kopce nehraje velkou roli tak se mi včera líbila (Soda)…A Konička je taková hezká.Je to na hovno když trh nabízí takový výběr a člověk pak prostě neví… .Vidím to asi tak zužit výběr na dva, tři kola a pak použít metodu pro a proti.. Kdybych du.al bankéřovu dceru tak neřeším :D.

                                                0 0
                                                • Baba-Ji  

                                                  já jezdil dycky na jednocepu, tak vice nebo mene jsem na to zamykani uz asi zvykly(i kdyz na Monstru mozna bylo znat min, ale tam zase byl celkovy projev zadni stavby jiny, uz jen z duvodu DH zamereni), takovou jakousi odezvu zadní stavby jsem na Sodě pociťoval hlavně s tím vzduchem, s pružinou se to o dost zlepšilo, prostě ten Monarch jim tam svým pretlumenim nesedí

                                                  Teď mam na ceste CCDB coil, tak jsem zvedavy, co se z toho vyklube za kolo ;)

                                                  0 0
                                                  • kesu  

                                                    to je jednoduchý, jiný!!

                                                    chce si to v klidu určit, jak chceš aby se kolo chovalo a pak to na jedný trati nastavit..

                                                    0 0
                                                  • Baba-Ji  

                                                    Kesu: jine bude urco, spis uz ted sam sebe vidim, jak to budu furt stelovat a pak zase rozstelovavat, u manitou mne stacil jen odskok a bylo to nekdy umorne O:)(ale mozna jsem mel tendence do toho vic vrtat proto, ze ten tlumic v podstate nesel „dobre“ nastavit)

                                                    0 0
                                                • Baba-Ji  

                                                  jinak k tomu zamykani zadni stavby, ono je docela caste u tohohle reseni zadni stavby, jako ma Soda, u Nukeproof Mega na to na Pinkbiku taky upozornovali

                                                  0 0
                                              • goofy  

                                                Vzduchac ma pro tezsi lidi naopak nevyhodu. Pokud potrebujes foukat moc velke tlaky, tak vzduch vic tlaci na tesneni a tlumic je tupejsi.

                                                0 0
                                                • Baba-Ji  

                                                  tak odsamcať pocamcať s tou vahou, že jo :)

                                                  0 0
                                                  • goofy  

                                                    No tak ta hranice je kolem 200 psu, coz neni zas tak moc :-)

                                                    0 0
                                                • Mr.Duck  

                                                  Si myslim ze tohle je spis teoreticky :) V praxi bych nerek ze to bude znat. A konec koncu, na tlumici, mam CCDBA, kterej ma pochopitelne vetsi odtrh nez CCDB :) A na trailu o tom nevim. A to je urcite vetsi rozdil mezi vzduchem a brkem (na jinak velice podobnym tlumici), nez na min a vic nafoukanym vzduchu :)

                                                  0 0
                                                  • Baba-Ji  

                                                    Tak ono ani nejde o odtrh nebo mensi/vetsi citlivost, ale spis ty ostatni prvky projevu. Tusim ze u Totema se to docela probiralo, ze pokud se „trochu nenafoukne“, tak chodi divne/hur.

                                                    Prijde mne, ze min nafoukly tlumic/vidle je takovy jakoby linejsi trosicku(jakoby ne uplne adekvatne probihalo prepousteni vzduchu mezi komarama vlivem prave toho nizkeho tlaku, ale to mne jen tak napadlo), nevim jak to popsat a zaroven se o neco vic projevi vzduchovy neduh a to propadani se do zdvihu. Ale jsou to jen pocity, ktere jsem nasbiral, nic moc objektivniho.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Na svem tlumici to pozoruju celkem zretelne. Je to prej celkem neduh Floatu a DHXu a Cane Creek s tim nemusi mit problem (kor, kdyz ma hodne dobre propracovany tlumic). Mam ±90kg a nez jsem vyvlozkoval komoru, tak jsem musel foukat skoro k 250 psum a bylo to porad nejake tupe. Loni jsem si komoru vyvlozkoval, foukam ted kolem 190 a ten rozdil tam je hodne znatelny, co se tyce citlivosti. Kazdopadne uz pokukuju po nejakem tlumaku se dvema kompresema…

                                                    0 0
                                                  • Mr.Duck  

                                                    Tak to tezko rict, ja foukam do DBA pulku (na 70kg),treba to je proc by to float mohlo trapit znatelnejc..ale to uz bych hodne polemizoval :)

                                                    0 0
                                                  • Baba-Ji  

                                                    tak ta potreba urciteho tlaku na vahu jezdce se lisi tlumak od tlumaku, takze to nelze srovnavat

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Zalezi na hodne faktorech. Jak na tlumici tak na prepakovani stavby, ktera to muze znasobit, tak hlavne na foukanych tlacich. Zas to nebylo neco kdovijak extremniho.

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    Ja to na floatu nepozoruji vubec.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    A kolik foukas?

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    Zacal jsem na 180 a ted vozim 230 jinak chodim po dorazech.

                                                    0 0
                                • goofy  

                                  Zkus si jeste nekde Statuse. Za 50 bys ho urcite sehnal…

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Zas kdyz nechce Aurum, tak to je skoro stejny :-/ Jinak za me pochopitelne nejlepsi volba, ale nechtel sem bejt ten „je to nejlepsi, protoze to mam ja“ zejo :)

                                    0 0
                                    • Kejmil  

                                      Osobně moc Specializeda nechcu, ale je to spíš psychicky kvůli te značce, je mi nějak nesympatická,jako co by kola hezké, ale nějaký psychický blok. :D

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Chyba! :)

                                        0 0
                                        • Kejmil  

                                          Ale no,nemůžem mít všeci stejná kola ne? :D …anebo vlastě můžeme? :D

                                          0 0
                                          • Mr.Duck  

                                            Tak to bych dost nerad, by dopadly jak vindousy :D

                                            Ale podle toho co chces to zni skoro jako ideal :)

                                            0 0
                                • Kejmil  

                                  Dneska proběhl druhý test, sněha méně, o to více ledu ve vrchu, ale níž už super, osobně nějaké tuhnutí na jednočepu ani moc nepozoruju, možná proto že mám málo odpružených kol (systémů) odjetých, jedna držka kvůli ledu, ale jinač jde poznat že dolů mi to jede o něco rychlejc než na mém dosavadním kole.Měl jsem kapec strach bo při změně zdvihu z těch 152 na 177 jsem blbec nedofouklu tlumič (asi kvůli kapke jinému přepákování při změně???), tak to bylo ze ságem trošku přez 35% na tlumiči, ale doraz naštěstí nepadl, ale podle sagi gumky tomu moc nechybělo.Kaž­dopádně do kopca taký abo onaký zdvih jsem nepoznal rozdíl v jezdivosti, možna až na ten vetší sag, trošku více se to rušalo pod zadnicí.Zatímmi to příjde hravé, šlapavé a vcelku tak fajn, až na ty proklaté elixíry.

                                  0 0
                                  • Baba-Ji  

                                    Jak pises, pri zmene zdvihu se samo zmeni i prepakovani, proto je nutne upravit i tlak v tlumici. Tech 35% neni zadna hruza, vsadim se, ze ti zbylo tak 5mm na pistnici od uplneho dorazu. Tech 5mm je ale relativne tezke prekonat, takze fest tvrdeho dorazu by ses nadal az fakt na nejake vetsi veci.

                                    Jinak to vetsi houpani je prave ta zmena v jezdivosti, resp. slapani ti sezere o neco vic energie (zbytecne), na druhou stranu, clovek se aspon nauci slapat ;).

                                    …pokud koupis tu sodu, tak si myslim, ze prodas Polygona, paac vsechno odjedes bez vetsich problemu na te sode ;).

                                    0 0
                                    • Kejmil  

                                      Jak píšeš, kolem 5mm mohlo být.Otázka je jak bude jezdit ta pružinová verze,je kapec težší a ta pružina no, ale podle mě tam takový rozdíl aspoň ve šlapání nebude, a otázka je jak se bude chovat to |Roco a Lyric coil… šlapavost hodně odbobná jak na polygonu, ne-li lepší a ten zdvih je jinde i ta geo mi vcelku sedí.

                                      0 0
                                      • Baba-Ji  

                                        ta pruzina bude jezdit stejne, ale bude se trochu vic houpat a mnohem lip zere nerovnosti a o dost se mne pak zlepsily vyjezdy s bordelem. Popravde, kdyz jsem vymenil toho monarcha za pruzinoveho Manitoua, ktery bude zhruba adekvatni tomu Roccu, kdy rocco bude asi o fous lepsi, tak jsem ten vahovy rozdil az tak moc nepoznal. Jako citit to samo jde, ale ne tolik, kolik jsem cekal.

                                        0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Hmm a nebude to blby nastaveni tlumice? Na doraz by chodit mel, vid, od toho tam ten zdvih je :) Kor pri 35% sagu. Skoro mi to prijde, jako by to byla moc progresivni kombinace ram+tlumic.

                                      0 0
                                      • Baba-Ji  

                                        Ten tlumic je lepsi vozit podfoukly trochu vic, jedno na jakem ramu, jak jsem se tak ruzne docet. Sice nevim, kde Kejmil jezdil, ale nevypada to, ze by zkousel nejake prekazky, na kterych by mel jit na doraz.

                                        0 0
                                        • Kejmil  

                                          Jel jsem takovy lokalni přirodni trailik vcelku dolekopcom to je… s kořenama, uvolněnym kamenim, atd… .Nic Dropoidniho ani z velkych vyšek… .

                                          0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Pravda ze to tezko soudit kdyz nevime co jel. Na druhou stranu se me asi nestane, ze bych mimo silnici ujel 500m a nesel na doraz, a nemusi to bejt zadnej gnar. Spravne nastavenej tlumic by ti mel vyuzivat celej zdvih i kdyz mu nedas super krmeni, ale pritom by nemel pri tom super krmeni jit na doraz mo tvrde vid.

                                          Netusim, jakej ma ten ram krivku prubehu, ale jestli s 35% sagem nevyuzije v lehcim terenu celej zdvih, bud si ram absolutne nerozumi s tlumicem, nebo je tlumic blbe nastavenej (muze mit blbej shim stack, nemusi to bejt tim co nastavis zvenci kdyz to nebude mit C2), nebo bych si tu krivku zkusil dohledat, je to dost podstatnej faktor, zvlast kdyz se ucis skakat, tak aby to nebylo prehnane progresivni kdyz ohranis a nekoplo te to pres hrazdu.

                                          Pripadam si, jak bych mu ten ram chtel vymluvit, to asi ani ne, jen bych to rad zduraznil aby to nezanedbal :) Mozna bych si to zkusil nekde projet s tlumicem co tam bude, i kdyz chapu ze to nemusi bejt tak jednoduchy.

                                          0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            sak vyuziva cely zdvih, nedotcen zustal jen prdel-zachranujici doraz, pokud by chodil na beznem XC vylete az na tvrdy doraz, pak by to bylo horsi ;)

                                            Ty jsi asi zvykly jeste na pruzinu, tam se pravda chodi az na uplny konec mnohem snadneji, nez na vzduchu ;)

                                            Pak je taky treba si uvedomit, ze krivka prubehu DH kola, na ktere jsi zvykly a EN/FR kola, jako je Soda, bude zakonite jina ;)

                                            0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              Ze je krivka jina je jasny, o tom zadna! Nicmene naopak ted vyuzivam zdvih daleko lip se vzduchem, pruzina co sem mel byla pretlumena, zle.

                                              Spis sem tim chtel rict, ze 5mm je dost. Nemel sem nikdy ten tlumic, ale jestli 5mm uz je konecna, to je treba 15mm zdvihu (nekoukal sem jak je tlumic dlouhej na sode), coz neni uplne malo. Ja sem ted zvyklej vyuzivat zdvih do posledniho mm i na vcelku pohodlnejch prekazkach (korinky sutry), nybrz od toho tam ten zdvih je, zejo :)

                                              0 0
                                              • Baba-Ji  

                                                tak to bych zase nechtel, mit tak linearni projev, mne ten prograsivni uplny konec prijde vyhodnejsi, zrovna u FR se to tak vetsinou dela, na skakani je to lepsi, na zrani/zehleni je lepsi ta linearita kterou mas na sjezdaku :)

                                                0 0
                                          • Pedro404  

                                            „Spravne nastavenej tlumic by ti mel vyuzivat celej zdvih i kdyz mu nedas super krmeni, ale pritom by nemel pri tom super krmeni jit na doraz moc tvrde.“

                                            To je ale celkem utopie, ne? Aby tlumič využil celej zdvih při normální jízdě a zároveň při velkym nárazu nedal tvrdej doraz. IMO musí na konci zdvihu dycky bejt ta progresivní část, která pobere velkej náraz, ale při normální jízdě se do ní moc nedostaneš.

                                            0 0
                                            • Kejmil  

                                              SOuhlas, taky si to moc neumím představit, možná že by podle rychlosti komprese při nárazu si to nějak pořešilo linearitu – progresivitu tlumiče, možná to mechancky půjde co já vím :).Jnak souhlasím že ke konci by tam ta progresivita asi nějaka měla být, z bezpečnostního hlediska…

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                HSC:)

                                                0 0
                                                • kOmE  

                                                  Ale pritazena hsc snizi citlivost v rychlych rozbytich pasazich. Progresivni konec, cca 20% je asi lepsi reseni.

                                                  0 0
                                              • vondrus  

                                                Bottom out stelovani?

                                                0 0
                                                • Pedro404  

                                                  To zvýší progresivitu plošně, ne podle rychlosti nárazu.

                                                  0 0
                                                  • vondrus  

                                                    plosne? Zvysi progresivitu na konci zdvihu.

                                                    0 0
                                                  • Pedro404  

                                                    No, ale ne podle rychlosti nárazu. Reaguješ předpokládám na Kejmilovo „možná že by podle rychlosti komprese při nárazu si to nějak pořešilo linearitu – progresivitu tlumiče, možná to mechancky půjde co já vím“.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Tak nastavení tlumiče, když na něm máš HSC,LSC,LSE,tlak + objem+ přepětí( a někde HsE) je vždy kombinací několika vlivů.

                                                    0 0
                                                  • vondrus  

                                                    Dokonaly to asi v praxi nikdy nebude, jako pri jezdeni na internetech;-)

                                                    To co psal Kachna nahore : „Spravne nastavenej tlumic by ti mel vyuzivat celej zdvih i kdyz mu nedas super krmeni, ale pritom by nemel pri tom super krmeni jit na doraz moc tvrde vid.“

                                                    VPP + DHX 5 s nastelovanym bottom-outem + Ti perem se tomu , musim rict, celkem dost blizi. A to DHX5 neni zadnej hi-tech.

                                                    0 0
                                                  • kOmE  

                                                    u DHX5 fungoval ten bottom out ne nekterejch ramech docela dobre. NA jinejch to zase moc znat nebylo ,to vymena dorazove gumy za tvrdsi u Vividu mi prisla lepsi.

                                                    0 0
                                                  • Pedro404  

                                                    Nj, celý to záleží na tom, jak velkej rozdíl si představíme mezi tim „ne super krmenim“ a „super krmenim“.

                                                    0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              No ja to vidim jako realitu :) Du se v noci projet na easy trail na fromme a vyuzije to 100% zdvihu, pak jedu shoreplay na Cypress ci Boogieman na Seymour a nedostava to nic co bych byl schopnej cejtit :)

                                              0 0
                                              • Kejmil  

                                                Maš tlumič za 16k, tak asi by mohl fungovat o něco líp :D

                                                0 0
                                          • Kejmil  

                                            Kluci to technické řešení tlumiče až tak bych asi vynechal, spíš, když už řešíme téma tlumiče tak by mě třeba zajímalo s jakým tlumičem za co nejméně peněz lze získat v pružině solidní výkon – nezávisle na systému přepákování jesli to trochu jde, a nebo zda-li někdo jel to Roco a nebo tak, … .Určo jsou tlumiče kde jde nastavovat kde co… ale sosobně zastávám názor že jednoduchý výkonný tlumič by byl pro mě lepší než složitý u kterého bych už měl řešit snad nějaké excelovké grafy, matematiku, a geometrii… v tom jsem nikdy nebyl dobrý ani mě to nebavilo… :)

                                            0 0
                                            • Baba-Ji  

                                              Třeba nějaké X-Fusiony Vector R(štelování jen odskoku), nebo vector RC (odskok a pomalá komprese – „přivírání“ tlumiče). Kámoš měl tuším základní Rocco na Scottu Voltage a byl spokojený. Krom toho Manitou bych se asi vyloženě nebál ničeho.

                                              Já už bych třeba tlumič bez aspoň jedné komprese nechtěl. Štelování to není vůbec složité > málo to žere-povolím, moc se to houpe – přitáhnu. Easy.

                                              0 0
                                              • goofy  

                                                Ted se divam cos tam mel za Manitoucko… Tak to se nicemu nedivim :-)

                                                0 0
    • goofy  

      Jeste jeden tip na ktery jsem narazil… Chodi jim to prej celkem pekne, ale nezkousel jsem.

      0 0
      • Elwing  

        uhh, to je obluda :) není to nějaká zcvrklá fotka?

        0 0
        • goofy  

          V realu to vypada myslim trochu lepe, ale tez se mi dvakrat nelibi. Dal jsem to tady jenom jako dalsi moznost :-)

          0 0
      • Baba-Ji  

        ty Mongoosy maji zvlastni schopnost dost silne odpuzovat, normalne se kolo treba nelibi, ale ty Mongoosy uplne rvou „NE“, byt zrovna treba ten v odkazu je pecka v pomeru cena/vykon

        0 0
      • Kejmil  

        No já nevím mongoose u mě vyvolává smíšené pocity… .To už dříve toho norka abo canyona.

        0 0
    • JMT  

      Jsem to celý pročetl a vzal bych velkou dh svinu, zadny fr, jesli uz jedno „xc“ mas, tak to nemá cenu. V parku se ti bude na „velkym“ jezdit lip i na hladkym trejlu…

      0 0
    • Kejmil  

      Tak jsem tedkom potestoval další kolo, bylo to DH od polygonu a vcelku mě to nadchlo svým průjezdem terénem.Jako velky plus mi přišla dvoukorunkova vidlice…nějaká Marzocha 888, a byl to velký rozdíl oproti jednokorunce (Lyriku), taková větší stavilita mi na tom přišla,a pak zadek na DHX pružině držel jak přibitý, bez pocitu nekontrolovaného odskakávaní zadního kola, tím bych se chtěl omluvit propagátorům DH kol, myslím že u FR ten zadek bude průběhem podobný, ale ten předek z dvoukorunkou je asi fakt velký rozdíl, cenově je to všecko podobné… .Takže další návrhy k diskuzi jsou kandidáti vod Canyonu a vod YT:

      http://www.canyon.com/…article.html?…

      http://www.yt-industries.com/…2.0-raw-2014?…

      … z tím že canyon mi příjde komponentově lepší, ale i cenově dražší což je už dost přez můj limit.A YT zase komponentově ochuzenější v odpružení, ale nevím ta pružina ve předu mi příjde stabilnější v chodu celoročně i v chladu, a ty kola v Comp verzi vyhrály nějakou cenu v magazínu Dirt, což asi bude svědčit i o kvalitě rámu, a vzhledově co si budeme říkat se mi líbí víc, i ta zadní stavba vypadá masivněji.

      0 0
    • Kejmil  

      Zdarec tak YT maj mít naskladněné až v polovičce května.Tak mám otázku co si myslíte o tom Cynonu Rockzone 2013 co je v outletu? Jak komponentově tak rámově, osobně nevím co čekat od RS BOXXER WC když je na vzduchu, jelkož já myslel že je lepší pružina a co ten tlumič VIVID AIR nějaké zkušenosti?Cena si myslím že vzhledem k osazení je OK.

      0 0
      • Pedro404  

        Vzduchový odpružení je super, nemusíš řešit pružiny na svojí váhu, je to lehčí a zrovna u Boxxera a Vivida ani citlivost neni problém.

        0 0
        • Kejmil  

          Jde třeba ten tlumič srovnat s něčím od jiné značky?A vůbec nemám představu jak jesli ten rám bude fungovat obstojně…

          0 0
          • Pedro404  

            Dneska prakticky nikdo nevyrábí rámy, co by nefungovaly, toho bych se nebál, spíš jde o to, co ti osobně sedne. A Vivid Air je spolu s CCDB jedinej vzducháč, co se dá rozumně použít na DH (někde psali). Tady na fóru na něj ohlasy najdeš.

            0 0
      • Baba-Ji  

        s Canyonem urcite nebudes litovat

        0 0
        • Kejmil  

          Co si mysliš o tom Rockzone 2013 ve vyprodeji? Jesli maš čas se kuknout… nedavno jsem potestoval dvoukorunku a nějak mě to zlákalo do toho…

          0 0
          • Baba-Ji  

            http://www.canyon.com/…article.html?…

            jestli jde o tohohle, tak já myslím, že dobrý

            0 0
            • Kejmil  

              Jo to je ono, sic barva v černým utekla, ale tak černé má každý a na barvu mě to nejezdí.

              0 0
          • goofy  

            Jednokorunka dvojkorunka… Je to vpodstate jedno, ale hlavne jde o tlumeni. Pokud je vidle ojebana jak ten zakladni Lyrik na Sode, tak nemuze konkurovat treba Boxxerowi WC :-)

            0 0
            • Kejmil  

              No osobně když jsem porovnal Lyrica a Marzocchu 888 tak mi přišla ta marzocha takova víc stabilní v terénu,pocitově jsem cítil předek víc klidný, což asi spíš přikládám dvoubrejli než kvalitě tlumení … ale možna se mýlím.

              0 0
              • Atilla  

                Jestli to spíš nebude položenou hlavou

                0 0
                • Kejmil  

                  Ha no taky možnost :D .Já jsem spíš brouzdal myšlenkově k tomu že dvoubrejle má o jednu brejli navíc a tak je celkově tužší v krutu a to dělá tak hodně, ale ten položenější úhel asi nebude zanedbatelný no.

                  0 0
    • kali222  

      http://www.voidbikeshop.co.uk/…he-new-wish/

      palec hore, geoska dobra. :)

      0 0
    • Baba-Ji  

      Protože se čas s časem sešel, resp. 26 narazila na 27,5, koukám po novém kole.

      Po čem koukám je podle současného názvosloví „SuperENDURO“, čili v archaičtině FR kolo …proto využívám i tohohle vlákna.

      Mám teď Spešla Enduro EVO 2013 (180/180) a musím říct, že mně kolo docela sedlo, ale je osazené na těžkýcj komponentech a myslím si, že už nemá cenu do něj investovat.

      Po čem koukám konkrétně je(27,5):

      - Enduro EVO v 27,5 verzi /180mm (třeba hýr zajímavý kousek http://bikemarkt.mtb-news.de/…large-rahmen )

      - Alutech Fanes /170mm ( https://alutech-cycles.com/Fanes_1 )

      - Radon Swoop 170 /170mm -to teď hodně chválí (http://www.radon-bikes.de/…superenduro/)

      Ještě sem tam kouknu na nějakou Capru, ale tam nevím, jak geo, musím prubnout kámošovu.

      Pak taky Alutech Sennes (http://bikemarkt.mtb-news.de/…utech-sennes), DH rám s EN vahou(3,35kg), ale i tak netuším, jestli už to nebude moc líné díky geo (leč experiment ohledně postavení super-univerzál kola, něco jako Liteville 601/901, je pro mně docela lákavý a furt ve mně hlodá).

      Jinak teď jsem zkoušel kámošovo nového karbon Ghosta FR.AMR, prej FR kolo na 160. To mně teda nesedlo vůbec, krátké a vysoké to bylo, vůbec to nejelo (i oproti mojemu těžkému EVU na pomalejších gumách) a to měl vzadu obutý Minion SS. Je ale možné že měl nahovno poštelovaný tlumák(pružinový InLine).

      Uvítám názory, tipy, zkušenosti …prostě info :)

      …a taky aspoň bude na BF o čem kecat ;) :D

      0 0
      • logoman  

        http://www.propain-bikes.com/Spindrift#… tohle je taky dost extremni …

        Ja bych koupil neco s moderni geo a nejvetsi slevou, treba tu cf capru …

        0 0
        • Baba-Ji  

          o Propainu vim (dva kamosi si behem posledniho roku koupili TYEE), ale nelibi se mne geo (hodne dlouha zadni stavba)

          0 0
          • logoman  

            Ale vypada to pekne.

            0 0
            • Atilla  

              To jo

              0 0
            • Baba-Ji  

              to kazdopadne :)

              …ciste nahodou to asi neni tvoje fotka, co? …ze bys pripadne poreferoval, jak se to chova :)

              0 0
              • logoman  

                Nn, nasel jsem to na netu. Dokud nekde nenarazim na vyprodejovy mojo 3 (to s tema 130mm) tak si necham gianta …

                Jo a jeste je pekny tohle, ale vim ze jsi uz nekde psal, ze to jezdi spatne.

                0 0
            • Baba-Ji  

              ale jako nemuzu rict, ze mne obcas nelaka risknout to i s tou dlouhou zadni stavbou O:)

              …a kdyby mne ten dlouhy zadek fest vadil, tak bych to zas mohl poslat do sveta :)

              0 0
        • Baba-Ji  

          …Capra papírově dobrá, ale kupodivu mně nějak, subjektivně, neláká

          …i tak ji asi prubnu na vyjížďce, aspoň zjistím, jak je na tom s geo a budu chytřejší

          0 0
          • logoman  

            Tak zalezi co od toho cekas, ja mam rad lehky kola, takze je pro me treba levny karbon kolo lakavy. Ale nikde nevidm jaky mas rozpocet.

            Treba tohle je zajimavy parkovy kolo s nejakou slevou

            https://www.giant-bicycles.com/…gn-1dot5-ltd

            Ale kdyz za to jde sehnat karbon od YT tak nevim nevim.

            0 0
            • Baba-Ji  

              jak rikas, to uz radsi tu Capru

              …rozpocet se uvidi …ale nechci do ramu dat vic jak rekneme 1300€

              0 0
      • goofy  

        Intense Uzzi nebo Knolly Delirium? :-)))

        0 0
        • Baba-Ji  

          nova UZZI uz prej chodi lip nez ty predchozi zravo-propadave verze, ta by nemusela byt spatna, pokud se objevi za dobrou cenu

          Jinak Delirium, novy RM Slayer nebo Pivot Firebird by byly super, ale jejich ceny nejsou vubec super :(

          0 0
          • goofy  

            No oni i za tu novou Uzzi chtějí strašný ranec…

            0 0
            • Baba-Ji  

              …uz jsem zahlid na bikemarktu ram za cenu, ze byt nejakym fanouskem Intense, tak bych ho asi i vzal

              0 0
      • Baba-Ji  

        špatná geoška

        0 0
        • pavlik6022  

          co ti nesedí, delka zadni stavby ?

          edit : co se tyka geo tak mě obcas vadi nizka pozice středu. pri dupani ze sedla v bordelu mam problém s chytanim pedalu o zem, uz jsem kvůli tomu párkrát i ustlal :)

          0 0
          • Baba-Ji  

            jednak zadek 441 je uz dlouhy a predni trojuhlenik je uz dost vysoky a spis kratsi tedy …cili za mne nebrat, mam vyzkouseno, ze tohle mne nesedi

            dobre hodnoty vidim zhruba jako CS 420–435, reach 440–460, stack 600–615, hlavovka 64,5°-65,5°, sedlovka cca 75°

            0 0
            • JehlikCz  

              Co počkat na RM Blizzard?

              Malo zdvihu?

              Pry budou koncem Unora.

              Ja ted prodal Shore 08 s tim že chci něco jezdivějšího.

              Kandidaty mám Commencal Meta 4.2

              Focus SAM

              RM Blizzard

              Capra at vychazi dle testu asi nejlepe me taky jaksi vubec neoslovuje.

              0 0
              • Baba-Ji  

                s tou jezdivosti bacha, min zdvihu nerovna se vice jezdivosti ;)

                …vyber mas dobry, Blizzarda bych taky prubnul, jestli Cert s kelim na dolekopu nelhali, kdyz ho tak chvalili (coz Cert chvaliol i toho Scotta FR.AMR a mne teda moc nepresvedcil – takova vratka zrava koza, ktera vubec nejede)

                0 0
                • metr-x  

                  To tvrzení o FRamrovi mě překvapuje,

                  Ten můj letí jak střela a vzadu mám SS mimoně. Ale je pravda, že většinou mám tlumič v prostřední poloze, tak se to tolik nehoupe.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    já zkoušel Double Barrel pružinu, ty máš vzduch, navíc Fox, takže možná to bude i tím dost

                    0 0
    • Baba-Ji  

      Tak jsem tak nějak skončil u třech možností:

      • Capra carbon (Al je sice cenově lepší, ale nějak se mně ani moc nelíbí a to už bych asi radši preferoval následující kolo)
      • Radon Swoop 170
      • DIY carbon bike

      Teď o víkendu na vyjížďce jsem si trochu osahal Capru i Swoopa, ale fakt jen osahal.Obojí cajk, ale Capra mně geo seděla o něco víc. To ale přisuzuju vysoko vypodložkovaným řidítkům na Swoopu a úhlama a středem nastavenýma na strmo/vysoko. V recenzích psali, že Swoop by mohl být hravější, což se mně nepotvrdilo, přišel mně živý dost, ale možná zase ty ůhly, no.

      Ještě před měsícem jsem se chtěl vrhnout na stavbu DIY, ale teď mně nějak láká ten Swoop, sakra… :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.