Jakou náhradu za vidlici XCM SR SINTOUR

40 nepřečtených
  • DEER

    Minulý rok jsem koupil Meridu Matts TFS 500-D osazenou vidlicí SUNTOUR XCM . Je to moje první kolo s odpruženou vidlicí. Musím říct, že ikdyž jsem s odpruženými vidlicemi neměl žádné zkušenosti, čekal jsem od ní víc. Teď mám najeto něco přes 1000km. Ročně najedu tak 1500km. Vážím 105kg a jezdím  převážně polní a lesní cesty. Když brzdím vidlice se o pár mm jakoby prohne a někdy přední kolo začne vibrovat – je to normální? Když sednu na kolo tak se vidlice ponoří o jednu třetinu a ten zbytek zdvihu už moc nestačí. Otáčením šroubu + a – toho moc změnit nelze. Doporučil by mi někdo lepší vidlici pro diskový brzdy? Zamykání na řidítkách se mi zdá praktický, je spolehlivý? Dal bych do ní cca 5000Kč . Díky moc za rady!

    0 0
    • Krys  

      Akoby som to písal ja. :)

      0 0
      • 0riso0  

        a poctivo kazdych 200 hodin doliat olej lebo stara tatra ho zrala menej ako toto. alebo to ignorovat a kazdych 300 hodin kompletne rozobrat, lebo sa to rozpadne. dobra volba ;-)

        0 0
        • DEER  

          Nebyla by nějaká do které se nemusí dolívat olej, nebo jí dokonce rozebírat? Zase tak technicky zručnej nejsem…

          0 0
          • Vilém  

            Pevna.

            0 0
            • DEER  

              Tak tohle jsem opravdu nechtěl slyšet :-)

              0 0
              • Vilém  

                No nesmis brat OrisoOvo tvrzeni az tak vazne. Dost vzduchovych vidlic, ma pozadavek mazani vzduchoveho pistku, proste je to podminka toho, aby vzduchova komora tesnila. Udrzbu musis delat u uplne kazde vidlice, coz v tvem pripade znamena navstevu servisu, tak i tak. Konkretne u toho odkazovaneho epiconu, je uz mazani predelano na olejove, takze fakt zustava jen mazani pistku, coz zvladne i totalni technicky antitalent.

                0 0
          • vlk  

            Tak u pružinové vidlice odpadá mazání vzduchového pístku. U té měníš jen jednou za rok až 2 roky tlumičový a mazací olej.Teoreticky se dá jezdit i bezúdržbově, pokud neřešíš, že ti pak o nějaký ten rok dřív odejde nebo se časem mírně zhorší citlivost apod.

            0 0
            • Vilém  

              U pruzinove zas muze nastat problem s vhodnosti pouzite pruziny.

              0 0
              • DEER  

                Z diskuze jsem pochopil že vzduchová se líp nastaví na mojí hmotnost ( 105 kg ) , ale vyžaduje větší údržbu. Je mi jasný, že se úprava tlaku provádí speciální pumpičkou. Nafoukne se a pak už drží? Nebo je třeba jí občas dofukovat? Ten upravenej Epikon zní dobře, ale to že se z ní obrušuje barva bych přes srdce asi nepřenesl… Ještě jsem našel vidlici Tora 318 Solo Air je dobrá?

                0 0
                • kubad  

                  model 2009 s obrušováním už problém nemá.

                  dofouknut vidlici je občas potřeba, může to být rozdílné kus od kusu, ale určitě několikrát za sezonu

                  0 0
                  • DEER  

                    To s tím obrušováním je dobrá zpráva! Asi jsem se blbě díval, poskytujou na www.tuning-test.cz na ty vidlice taky nějakou záruku? Ješte další věc. Nevím jaký zvih bych měl chtít, podle čeho se vlastně nastavuje?

                    0 0
                    • kubad  

                      zdvih se řeší podle rámu na jaký zdvih je stavěný, a podle potřeb jezdce.

                      na HT pokud rám dovolí bych doporučil cca 110mm

                      záruku T-T poskytuje standardní dle zákona, jediný problém je že ji musíš uplatnit pouze u nich.

                       
                      0 0
                      • Foose  

                        ještě tady připíši, že pokud jsi DEERe trochu manuálně zručný tak zdvih si můžeš změnit i sám, vidlice se dá interně přenastavit, nevím jak ty nové modely ale já mám 2007 a tam jde 80 – 140 mm

                        0 0
                • t29  

                  Ve zkratce – Tora je dobrá, ale vyladěný Epicon je lepší.

                  Sám jezdím Toru (zrovna tu 318 SoloAir) a jsem spokojený.

                  0 0
                • Vilém  

                  U modelu 09 se nic neodira. Nohy jsou z Al a eloxovane. I u tech starsich to nebylo nijak na zavadu, jen estetika. Ano, pokud je vidle dobra, tak se nafouka a drzi. Tora je taky bez problemu, akorat o dost tezsi.

                  0 0
        • Stancek  

          200 hod muze byt tak 4000 km to si asi kazda vidla rekne o servis ne?

          Jinak o tom rozpadnuti nerikam nic :-) ;-)

          0 0
          • Vilém  

            Sakra ty musis jezdit rychle:)

            0 0
            • Stancek  

              Safra ze bych se sekl ve vypoctu? :-/

              0 0
              • Vilém  

                To asi ne, ale ja mit prumer 20km/h na 4000km, tak bych si pripadl, ze jsem dobrej:)

                0 0
            • Stancek  

              Ty me pletes… Nahlidl jsem do zaznamu :-) , od novyho roku 52hod 1250km je prumer 24km/h

              Za 200 hod bych mel mit cca 5000km pokud se nebudu vyrazne flakat.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to ses dobrej:) A nebo tech kopcu kolem Prerova moc neni:)

                0 0
                • Stancek  

                  To tady clovece zaspamujem placanim o vecech mimo tema… sorry autorovi.

                  JJ Prerov, totalni placka, mam to minimalne 20km k prvnimu kopecku co za neco stoji, takze z vyjizdky je pokazdy cca 40km po placce, tam se avg nazene, jo a v tom vypoctu mam i kilaky na silnicnim zimaku.

                  0 0
          • 0riso0  

            omyl , chybicka . tych 200 hodin som prehnal. nasiel som oficial list k Epiconu a tam sa pise v skratke : PO 25 hodinach je doporucene doliat cca 2 ml silikonoveho oleja.  po 50 hod. komplet rozobrat. po 100 hod. nove kruzky.

             

            to je doporucene. vlastna skusenost s epiconom bola ze za rok jazdenia mi to vybuchlo (vystrelenie kruzku a unik vzduchu) 3 krat. olejom pri naslednom kompletnom rozobrani som ani raz nesetril.  a vydrzalo to tych cca 50 hodin.

             

            mal som pred epiconom manitou skareb super , 4 roky som sa na nom vozil. a miznutie oleja z vidlice nebolo. a ani raz nebola v servise .   vety o tom aky mala chod  po 4 rokoch v tomto pripade neriesim aj ked fungovala 100 percentne , v tomto pripade ide o to ze aj ked som sa o nu nestaral tak som ju nemusel trikrat do roka rozobrat .

            dufam ze aj RS tora , ktora je tvoja druha alternativa bude fungovat ako ten skareb.

            0 0
            • milan1  

              Byl bych rád, kdyby ses mě identifikoval. Rád bych věděl kdo jsi. Nekomunikoval jsi se mnou.

              Informace zde jsou navíc velice nepřesné.

              Olej ze Skareba nemizí? To jako chceš říct, že po 4 letech provozu tam byl stále olej, jako na počátku, tomuto nikdo z majitelů nemůže uvěřit.

              Budu tě muset ještě vyvést i z druhého omylu. olej z RS mizí zcela stejným tempem, jako z Epicona. Říká se tomu ztrátové mazání a když něco vytváří film na stěnách, po kterých klouže těsnění, tak to ten film strhává pod těsnění, to je mechanismus, jak mizí.K tomuto dochází u všech vzduchových vidlic dneška.

              Kvalita oleje je potom rozhodující a protože jsem zjistil, co jsou lidé schopní nalít do vidlic, tak na toto kritické místo dodávám k vidlicím olej ověřený. Od té doby jsem kupodivu nezanamenal žádné problémy. Příklady smlouvání o tom, co je možné nalít do vidlic je pravidelně vidět u mě na stránkách, zrovna teď tam jeden dotaz je.

              I zde je pravidelně vidět smlouvání, zda je možné používat méně vhodné alternativy.

              Stálé opakované představy o tom, že existují jakési bezůdržbové vidlice je další dlouho omílaný mýt a kdo nezná předposy světových výrobců, tak se stále bude divit předepsaným termínům.

              Dramatický popis zde je navíc velice  podobný tomu, který se probíral v sekci foto- komponenty a tam došlo k úniku po 5 000km zcela bez mazání. to je trochu v rozporu s tím zde . Je to ale především i v rozporu s mými zkušenostmi s málo udržovanými vidlicemi.

               
              0 0
              • Vilém  

                A kde jsi nasel, ze by s tebou mel komunikovat? nebo jsi vycetl mezi radky, ze vidlici mel od tebe? proc a jak by sis predstavoval identifikaci?

                0 0
              • 0riso0  

                identifikujem sa .

                najskor ale.   niemam zaujem o vojny , ktore som tu cital. niesom ziaden anti milan alebo ako sa to tu vola ta skupina ktora len kope a ked pride na rozumne reci je ticho.

                komunikoval som . mal som Epicona tri tyzdne  asi 10 hod  jazdy a prvykkrat strelil , tak som vam vidlicu  poslal spat. vtedy to bol jav nevidany, nakolko sa to este nikomu nestalo. podla mailu sli moje vnutornosti do vasich noh , bol test niekolko hodin s cim som suhlasil  a potom mi prisiel epico naspat. fungovalo vsetko pomerne dlho a potom sa to opat zaopakovalo. vtedy som vas kontaktoval , a dostal som odpoved viac ako vycerpavajucu (velka poklona za ten pristup). boli tam popisane vsetky moznosti , a aj ta ze som dilino a nemazem.  zmieril som sa s tym, lebo som nasiel asi tu na fore alebo na domovskej stranke navod na vidlicu . ktory som nedostal k nej a ani olej.  viem ze sme ludia a na take banalnosti kaslem. olej ja vsade rovnaky a navod je na webe. skoda tym zatazovat cloveka na opacnom konci druhej republiky.

                viem ze bezudrzbove vidlice neexistuju, a kto si mysli ze ano , stavaju sa z nich jednorazove vidlice. chcem sa opytat . ci vidlice dneska maju vsetky ten mechanizmus takyto .  z mojho pohladu  je to vybuchovanie celkom uzitocne lebo som nuteny tu vidlicu generalkovat. ale cast mojej lenivosti mi vravi, ze radsej ju po troch rokoch zadret , ako generalkovat. aproppo , je novy epicon uz nevybuchujuci ? mozem ho zadriet ? stary epicon je vazne super , len keby to nestrielalo

                  
                0 0
                • milan1  

                  Olej jsem k prvním vidlicím nedával, bylo to na důvěře, že každý sám chce pro svojí vidlici to nejlepší. Ostatně nikdo z dodavatelů olej k vidlicím nedává a např. RS red rum se normálně kupuje.

                  To, že přikládám olej já jednoznačně po praktických zkušenostech a nebude se to zpětně měnit, že bych snad zpětně dodával olej k dříve před dvěma lety zakoupeným.

                  A vybuchování je opravdu silný výraz, je to prosté vystřelení stíráku, které dokáže i každá Reba zcela bez problému. Je k tomu ovšem třeba aby unikal vzduch z negativní komory. jednu takovou tady mám zrovna v balíku a kupodivu mě nikdo nenapsal, že Reba vybuchla.

                  Ta Reba, či RS se systémem dual air má jednu základní výhodu, když je porušena těsnost pozitivní komory, tak se prostě sníží zdvih, vidlice je samozřejmě nepoužitelná ale na oko vše vypadá velice dobře, ona „nevybouchne“ nevystřělí stírák, ona přepustí „jenom“ vzduch do negativní komory. Závada je to ovšem zcala stejná a  činí vidlici naprosto přesně stejně nepoužitelnou.

                  Návody púřikládám k vidlicím a kdykoliv, kdokoliv se ozve, jako zákazník, tak má stejný servis, který jsem již poskytl a když dostanu žádost o návod, tak ho zašlu i dodatečně a není třeba ho rozhodně lovit na netu.

                  Bohužel, nedokážu zodpovídat za jakékoliv zásahy, které neprovádím. A u starého Epicona šlo porušit i těsnění nahoře u zátky, které vede ke zcela stejným projevům vystřelení stíráku. Tlak který se uvolní do nohy musí nějak ven a výbuch evokující jakési fatální zničení to teda není. Jednoduhé zatlačení vše řeší a pokud je těsnost systému obnovena, není nejmenší problém, což jsem svým zásahem již předvedl.

                  To, že je ten Epicon super, to děkuju ale já si přečetl, původně, že je úplně nanic, že vybuchuje a že z něho teče olej více, než ze staré Tatry. Čím to, že ty problémy, které zde v poslední době trápí tolik Reb a ostatních tapů RS neprovází tolik emotivních výkřiků?

                   
                  0 0
                  • 0riso0  

                    cize RS  reba robi to iste ako epicon. novy epicon  bude pravdepodobne ten isty system ako stary.  mame na trhu vidlicu v tejto cenove kategorii a s porovnatelnym vykonom, ktora by to nerobila ?  tato otazka je na konkretnu znacku a model. pre 100kg cloveka a jeho rekreacne pouzitie cize do 1500km rocne. o ktoru by sa majitel  staral len „z vonku“ a raz do roka poslal niekomu na generalku.

                    a este otazka, „pouhe vystreleni stiraku“ je sucast citlivosti ? cize ked chcem mat vidlicu citlivu musim akceptovat prepustenie vzduchu a nasledky s nim spojene ?

                    0 0
                    • milan1  

                      To se můžu upsat a nebude z tzoho nic.

                      Vystřelení stíráku má souvislost s tím, kam uteče vzduch z pozitivní komory. U Reby do negativní, u Epicona do nohou vidlice. už ej to jasné?

                      A že by u reby neutekl vzduch? to se nikdy nestalo?

                      Citlivost s tím nemá nic společnéhoa těsnění, kteríá se u Reby mění jak o závod je přesně tím příkladem i když je to jednou tlumič a jindy vzduchová část.Nikdo z toho tady nedělá vědu a zde je z toho drama, které snad zasahuje do konstzrukce vidlice.

                      Těsnění a mazání má své souvislosti a když je poškozeno ať zásahem či nevhodným mazáním, tak nejde o chybu konstrukce ale o jednoduchý akt výměny těsnění který vše řeší u jedné i druhé značky ať už jsou příčiny jakékoliv.

                      Opět žádné drama a hlavně žádné závěry o jakési konstrukci, která přetrvává.

                      0 0
                      • 0riso0  

                        dakujem za cas straveny vysvetlenim

                        mily deer  , rozhodni sa podla toho co sa ti paci .  kedze sme sa nedozvedeli konkretnu znacku a model.    mozno len preto, aby sa zase niekto nepustil do pana milana, ze si tu robi reklamu.

                        0 0
              • honza.biker  

                Říká se tomu ztrátové mazání a když něco vytváří film na stěnách, po kterých klouže těsnění, tak to ten film strhává pod těsnění, to je mechanismus, jak mizí.K tomuto dochází u všech vzduchových vidlic dneška. – zajimavy je ze uz mam druhou foxku a olej mi ze vzduchove komory nikdy nezmizel…:) Je pravda ze u treba Reby se to deje ale to neznamena ze to delaji vsechny vzduchove vidlice a ze je to uplne normalni…

                0 0
                • kubad  

                  super srovnani nekoho kdo ma druhou Foxku s nekym komu prosly rukama stovky vidlic. Nekdy je fakt lepsi mlcet!

                  0 0
                  • honza.biker  

                    Reagoval jsem na tvrzeni ze se to deje u VSECH vzduchovych vidlic tak nechapu co se ti nezda??

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nezdá se mu to, že to co jsi napsal byl právě ten typický nesmysl, který už se ještě před tvojí reakcí Milan snažil vysvětlit a napsal jsi přesně ten příspěvek, který tu šíří ty nepravdy o tom, že některé vidlice jsou snad dělány nějakou zázračnou technologií u které se to nedějě. Tedy děje se to samozřejmě i u všech Foxek včetně té tvojí, jen se vždy bude kus od kusu lišit, jak rychle ten olej mizí dle mnoha faktorů (jako kolik a jakým způsobem a v jakých teplotách a podmínkách kdo najezdil, kolik a jakého oleje tam bylo, v jakém stavu a jaká jsou těsnění tam jsou). A to, že jsi to nestihl u svojich vidlic zaznamenat na tom naprosto nic nezmění.

                      0 0
                    • kubad  

                      no a v tom je ta chyba, Mlok ti to uz popsal, deje se to opravdu uvsech vidlic je to dane principem :-)

                      0 0
            • Vilém  

              Precti si navody k vzduchovym vidlicim ostatnich vyrobcu, zjistis ze takoveto servisni intervaly jsopu bezne.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.