Jake kolo na občasne ježdění?

50 nepřečtených
  • dordan

    Dobrý den,

    Po 12 letech si chci zase pořidit kolo. Chci to jen na prazdninove jezdeni (tak max 300 Km za rok) a jako takove přibližovadlo. Sem tak nejakou jizdu po lesnich/lucnich cestach(mam jich kolem baraku hodne, vic nez asfaltu:) a silnici. + Letos mne ukecali jet na kole po beskydech (kolem Velkych Karlovic – cili pry vicemene lehounky teren)

    Moc do toho investovat nechci. Maximalně 5500 – 6000 Kč za kolo + něco na ty doplňky(svetla, brasnu atd.)

    Vubec se v tom ale nevyznam, i když jsem se snažil za poslednich 14 dni něco načist, tak jsem jen pochopil, že si mám koupit krosové kolo a ne horaka, ktereho jsem měl předtim (jako 14 lety klučina) :D

    Nakonec mi padlo do oka toto (a popravdě řikam ze hlavně tou barevnou cerveno-cernou kombinaci – co se tyka toho vybaveni, tak podle tech popisu nevim co to je za součastky a jaka je kvalita…)

    http://jizdni-kola.online-sport.cz/…x-away-gent/

    Mohl by na to moje jezdeni stacit? Jako nechci do toho investovat, protože u mne fakt neni předpoklad že budu nekdy jezdit vic.

    Kdyby to nahodou nastalo, tak bych koupil pak lepsi kolo (ale to je otazka velmi daleke budoucnosti)

    byl jsme se divat i přimo v kamenych obchodech, ale tam je všechno od 8000 vic…

    Dekuji moc za pomoc.

    0 0
    • Lišák  

      V téhle ceně bazar.

      Například:

      MTB

      Kros

      0 0
      • dordan  

        a co je na tom kole tak spatneho? Planuju aby vydrzelo tak 4–5 let… stim mym najezdem bude mit tak 1500 Km max… To jako nevydrzi tolik ujet?

        Ja tomu fakt nerozumi, ale takove ty argumnety „kup si drazsi, je to lepsi“, " kolo pod 20K nebrat" atd.

        Je mi jasne, ze nikdo asi nema naladu mi tu vypisovat rozdil mezi jednotlivyma soucastkama na kole za 5 500 a 10 000 (nebo i za 50k) Kc.

        Ale obecne je ten rozdil v cem? A pozna to vubec clovek ktery neni zadny extra jezdec, max ujeta vzdalenost na jendou tak 40–50km, na kole jel naposledy pred par lety? – tedy typicky ja…

        Mne slo o to aby jestli nekdo kdo se v tom vyzna(a ma zkusenosti) mi napsal třeba „na tomhle kole je na prd „tohle“, protože je to z plastu a nic to vydrzi…“

        Kdyz se ptam v kamenem obchode tak do mne hned prodavac huci, ze nema cenu kupovat levne kolo, protoze se mi zalibi jezdeni a budu vyzadovat neco lepsiho…a kdyz se zeptam v cem je teda lepsi, tak rekne lepsi soucastky co vic vydrzi. A tak kdyz reknu, ze mam maly najezd tak proti argument je zase ze se mi to zacne libit a budu mi to chybet…no jak u blbych.

        Proto jsme si dovolil zeptat tu abych dostal nejakou kloudnejsi odpoved…

        0 0
        • ClAyD  

          Myslím, že prodavač měl pravdu, nicméně lepší komponenty (jakože třeba SIS vs. deore) pozná úplně každej…

          0 0
        • Datel Stepní  

          Nejsem sice na techniku expert, ale myslím si, že na nájezd 300km ročně vydrží i kolo za 5000. Pokud nemáš 100kg.Pokud koupíš lepší (nebo bazar za 5000) bude to kolo celkově lépe fungovat, lépe řadit, nebudeš muset každou cvilku štelovat brzdy, převody, centrovat…

          Jezdím na kole za 14 0000 Kč (nové) už asi 5 sezón. Najeto má cca 13 000 km a žádné větší problémy jsem nezaznamenal. Zkoušel jsem i levnější kolo (cca 6000) a mám pocit, že by nevydrželo. Komfort jízdy byl mnohem horší.

          K typu kola – já bych na to použití vzal cross (při nájezdu 300km ročně terén neočekávám) , nebo si dát na MTB nějaké hladké a úzké pláště. Často vidím na asfaltu zoufalce s MTB a obutými drapáky. To hučení je slyšet 500m daleko.Kolem nich přeletím na crossovém kole s hladkými 35mm plášti bez problémú s polovičním úsilím a takový terén co bych já neprojel taky nejezdí (čest výjimkám)

          0 0
        • Georrge  

          samo že rozdíl v lepším kole s lepšími komponentami poznáš, a docela hodně. To máš jako rozdíl v autech, kde si můžeš koupit nějaký super levný indický aušus (nějakej tata), nebo si můžeš koupit jetou fabii. Líp to pojede, bude líp řadit, brzdit, celkově se na tom budeš líp cítit. Tyhle levný kola jsou těžký jako kráva, to taky poznáš.

          Asi opravdu nemá cenu zvyšovat cenový limit, ale bazar je zajímavá alternativa a občas se tam dají najít zajímavé kousky. A výdrž jetého kola bude minimálně stejná, jako toho nového levného :)

          0 0
        • jezura  

          Pokud si myslíš,že opravdu najedeš za rok jen 300km,tak si kup jakékoli v této cenové kategorii.Rozdíl při tomto nájezdu mezi výrobci nepoznáš a po běžném doštelování řazení(až si ,,sedne,,)budeš jezdit klidně těch 5 let.Ber to takto:většina uživatelů BF má 300km na prodloužený víkend.Proto je v tomto případě velmi těžká rada.

          0 0
      • Azmir  

        Ta první merida je za tu cenu super, tu bych bral hned, jinak to kolo co sis vybral je vyloženě sračka, zajdi si raději do tesca pro olpran a 2 tis ještě ušetříš.

        0 0
    • winter78  

      Radšej by som zobral MTB než cross. MTB je oveľa pohodlnejší pri jazde po lesných cestíčkách. Navyše v teréne nie si na MTB nijako obmedzený,pri rekreačnom jazdení prejdeš všetko, kdežto na crosse môže rozbitá cestá alebo hrubší terén pokaziť radosť z jazdy.

      0 0
    • weekend warrior  

      je to uplne jedno, kdyz s tim budes jezdit rozumne(tedy cesty bez jakýchkoli překážek!!!!!) a 300km/rok bez toho, že bys za to nějak bral a ještě u toho očekával že to bude dobře řadit a brzdit… kolo za 5t staci…i na 10let…

      0 0
    • dordan  

      Tak jinak to udelam…co bych si teda mel koupit (chci nove, aby to bylov zaruce, zadny bazar) aby to melo pro mne nejlepsi pomer cena/vykon s tim co jsme napsal, ze planuju odjezdit a nebyl to dle vas takovy smejd?

      Ja smejda nechci, ale zase proto, ze parkrat potřebuj převest metrak pisku nebudu kupovat kamion :)

      0 0
      • fousac  

        namatkou

        jestli je skladem, to tezko rict (zvlast u tohohle shopu)…

        lehce nad rozpocet, ale je to o nekolik trid lepsi kolo…

        nebo:http://www.velokram.cz/index.php…

        a urcite by se toho naslo vic…

        ten rozdil bude hodne znat, hlavne na razeni (pujde sestelovat) a vidli (naznak funkce a neupadne na prvnim obrubniku)…

        pokud neholdujes eshopum, ukecej nejakou peknou kamaradku, at zabehne treba do podoli ke Krabovi, chvili tam dela smutny koz… eee oci na kluky a divil bych se, kdyby tam nejakyho toho spesla za 8 taky nevykoumali…

        0 0
        • dordan  

          dik za typy, ale to jsou horske kola a to bych asi nevyuzil, pro mne je fakt nej reseni ten cross, na kterym se mi asi pojede o dost lepe.

          0 0
          • fousac  

            a to si myslis proc?

            0 0
            • dordan  

              no tak uz vzhledem k tomu, ze nechci za kolo moc investovet, tak je jasne, ze nebudu kupovat dalsi plaste (hladke) abych z horaka udelal kolo co je vic na silnici (jak jsem cetl na forech, ze to nekdo dela).

              navic nekde jinde jsem cetl, ze na stejnou rychlost na jizduy po silnici (coz bude tvorit min. tak 50% mych cest) ze na stejnou rychlost na horaku, diky mensim kolum a vetsimu a sirsimu vzorku pneumatik ,clovek o 20% vic nadre nez na crosu. (ale nedokazu posoudit jen jsme to nekde v diskuzi nacetl)

              Navic pak pry posed na horske neni tak pohodlny na delsi trate (a rad bych nekdy ujel vzdalenost od nas k mlade – 70Km) :)

              Ale jako je fakt, ze vsechny tyhle rozumi mam jen z ruznych clanku…a co clovek to nazor.

              0 0
              • DominikGT  

                Na mtb se dá v pohodě jezdit po asfaltu stačí mít trochu natrénované a pojedeš skoro stejně rychle jak na crossu.

                0 0
                • fousac  

                  tak… po roce dojíždění 30km do práce jezdim furt stejný časy (pořád pozdě:) a je jedno jestli na silničce, fullu nebo cyklokrosce na 35mm i 23mm gumách..

                  silnička/kroska je rychlejší na hladkej rovinách, ale stačí obrubník, dlažební kostky, záplatovaná cesta, tramvajový koleje nebo nějaký složitější motání se dopravou a v ten moment má full výrazně navrch…

                  0 0
              • fousac  

                co člověk, to nazor… to je asi jediný, na co se dá spolehnout…

                za mě můžu říct, že nějakejch 20% dřiny víc/míň je blbost…

                jak se ti na danym kole pojede stejně bude záležet na konkrétnim modelu a jeho geometrii, jedno jestli MTB nebo kros..

                ani to, že má kros tenký hladký gumy vcelku nic neřeší, zvlášť u levnejch.. u gum se víc projeví konstrukce a směs než vzorek.. i tenká hladká guma může bejt kotva se kterou si dáš na čuňu na první mokrý dlažební kostce…

                ovšem proti tomu sou prokazatelně tenký gumy podstatně míň pohodlný a jakmile to začne drncat víc než asfalt a šotolina, už bude kros ztrácet…

                a jak přijdou kopečky, už se začne projevovat i váha, a když vidim ty dole odkazovaný 14,5kg a podobně, to je šílenost…

                (to ten spesl vejs bude mít lehce přes 13 a třeba zrovna na gumách místo na ušetření dalších 600–800g a to se už sakra projeví..)

                no ale co člověk, to názor… ;)

                p.s. s ročním nájezdem 300km bude 70km vejlet stejně peklo.. :D

                0 0
                • dordan  

                  diky za odpoved :)

                  no neplanuju tech 70 km ujet v zatahu:) ale jako takovy celodeni vylet po kouskach:)

                  0 0
    • dan.drinka  

      Když budeš sledovat bazary tak zjistíš že se dá sehnat hodně dobré kolo takřka za hubičku :) Asi před 4 rokama jsem koupil kolo Author versus za 3500Kč, řazení deore, přehazky deore lx a přesmykač stx :) vidlice 50mm od suntouru, vlaštovky s výstuží a odlehčený představec + v-brzdy tektro !!! Najeto 3000km bez výměny jediného komponentu, jen pláště a duše :D Vše šlape jak má a to zažil menší sjezdy po kamenech po českých horách i rakouských alpách :D I skokánky na bikrosce :D Parádní kolo :D Teď už zimák :D

      0 0
    • DominikGT  

      Na 300km za rok ti stačí arab. :D

      0 0
    • dordan  

      co třeba: http://jizdni-kola.online-sport.cz/…-credo-2010/ za 5500 a puvodni cena 8 000Kc stary model… bylo by to lepsi nez ten muj puvodni vyber?

      0 0
      • bleach  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • mi-psi  

      třeba s tímto: http://www.axitbikes.eu/index.php… mám přímou zkušenost a myslím, že dobrý. Nic se na tom neposralo.

      Vidlici sem předělal na olej a zvětšil zdvih (chtěl sem to vyzkoušet prvně na levný vidlici a povedlo se). Když byly sjetý pláště, tak sem dal nový a ještě odpruženou sedlovku Je to docela rychlý kolo – tolik kg to zas nemá a ty pláště udělali hodně. Má to míň kg, než mtb merida za 15tis Kč.

      0 0
    • Zpytihněv  

      Hele, a kdy jedeš do těch Karlovic?

      0 0
      • dordan  

        az nekdy srpen/ ale spis tak pulka zari to kamos planuje… proto chci koupit kolo ted a neco natrenovat…nejsem sebevrah jet tam jen tak na novem kole a najeto 5 km kolem baraku :)

        0 0
    • dordan  

      tak nakonec jsem dal na doporuceni jednoho prodavace a objednal http://www.mojekolo.cz/…ic-men-black

      tak snad bude slouzit dobre :)

      diky vsem za odpovedi, kdyz uz tak aspon jsem se neco o kolech dozvedel…

      0 0
      • Azmir  

        na co se tu potom ptáš, to si měl rovnou jít za prodavačem.

        0 0
        • WEGO  

          má to stojan v základu no nekup to !

          0 0
          • DominikGT  

            Tak stojan v ceně bych taky chtěl. :D Celkově to kolo ale vypadá dost hrozně.

            0 0
            • Advid  

              To všechny krosy v téhle cenové relaci. Ale tazateli poslouží, tak co. A my ostatní máme svoje vymazlený miláčky v peřince místo manželek a přítelkyň. :-D

              0 0
        • dordan  

          no necekal jsem rady typu " je to smejd"

          tak mi odpust, ze jsme te tak otravoval…

          0 0
          • GTman  

            Je těžký ti poradit. Krose bych určitě nekupoval. Pamatuj si, že kompromisy jsou na houby. Chceš jezdit po silnici, kup si silničku. Chceš i mimo silnici, jdi do MTB, protože krosový kolo je tak dobrý tak na nějakou prašnou polňačku. Jak na ní bude už víc kamenů a nebo to bude rozmoklý bláto, tak jsi v háji. Za sebe radím určitě MTB. Co se týče komponentů, tak si zkus šaltr na kole za 5000 a pak třeba XT. Stejně tak brzdy. Rozdíl poznáš hned. Jinak pokud Tě trápí 70 km výlet za přítelkyní, tak to ujedeš i na DH speciálu a není potřeba řešit šířku plášťů a jejich vzorek.

            0 0
            • Datel Stepní  

              Ty výhrady proti crossovým kolům jsou předsudky. Když dáš na cross odpovídající pláště, budeš mít v podstatě horské kolo. Co jsou vlastě dnes tak poulární MTB 29"? Geometrii (další předsudek) si uděláš na crossu jakou potřebuješ.

              Před pár lety jsem si kupoval crossové kolo. To bylo všude řečí, že tak velká kola nejsou do terénu. A najednou je tu MTB 29" se stejně velkými koly. A jde to. Jen se to musí umět tak nějak soudružsky komerčně vysvětlit…

              0 0
              • MlokCZ  

                A jak si tu geometrii na tom crossu uděláš?

                Co budeš dělat s tím o několik centimetrů výše položeným středem než je třeba až tam dáš pořádně objemné pláště a 100mm vidlici?

                A jak tam ty pláště chceš nacpat, když i ty vyjímky jako třeba Wakan poberou jen omezeně široký plášť?

                A jak vyřešíš to, že ten rám je proklatě krátký? 29tku je třeba mít o něco delší než 26tku, takže opravdu dost dlouhou, aby se dal použít kratší představec (díky používání větších hlavových úhlů je potřeba do terénu ještě o něco kratší představec než na 26tce).

                I ten Wakan, který je na cross docela dlouhý je jako 29 bike strašně krátký (i já který vozím extra krátké rámy bych to měl na hraně a musel vzít 19tku velikost což je zbytečně vysoké; větší postavy, které potřebují 640–660mm rámy, tam je to už naprosto mimo).

                A to vyšší vidlice ten rám ještě zkrátí (položí se sedlový úhel a sedlo půjde o dost dopředu, aby bylo správně vůči středu).

                Delší hlavovka taky bude často problém kdyby se tam dala delší biková vidlice.

                Stručně řečeno, z crossu uděláš leda tak zase cross a ne 29tku.

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Díky za konstruktivní kritiku mého názoru.

                  Takže každý crossový rám je vždy kratší, než horský při stejné velikosti? Tak to pak ano, netušil jsem to. Myslel jsem, že je nabídka rámů tak široká, že se dá vybrat skoro všechno. Omlouvám se.

                  Ohledně průchodnosti pneumatik, to je jasné, ale málokdo ty opravdové balony potřebuje a pokud jezdí extrémní terén, cross ho ani nenapadne a půjde dnes nejspíše do fullu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Neviděl jsem geometrii úplně všech crossových rámů na trhu, takže nemůžu vyloučit, že se někde najde vyjímečně delší kus.

                    Beru to dle geometrie více desítek crossových rámů (a srovnávám zase s více desítkami 29tek) co jsem viděl a tam patří k tomu nejdelšímu a nejbližšímu 29tce biku Wakan. Hodně jiných crossových rámů je ještě znatelně kratších než ten Wakan.

                    Do Wakana se vejdou cca 2,1" pláště, takže tím to má objemem plášťů už poměrně blízko k 29tce (někdo i na 29tce může vozit 2,1" pláště).

                    Ty balóny se ale naopak hodně hodí právě proto, že to není full (a pokud se nechá originál crossová vidlice, tak i ta vidlice bude hodně zaostávat za slušně fungující 100mm bikovou). Jezdím 29tku celopevňáka a právě proto, že to není odpružené, tak pod 55mm šířky pláštů bych rozhodně nešel. A zase tak moc těžší terény na celopevňáku nejezdím, na to mám fully.

                    I když výjezdy si dávám i na celopevňáku náročnějším terénem docela dost, sjezdy jen sem tam.

                    Full je sice pro náročnější terén vhodnější, ale pokud se budeme pohybovat u levných kol (a to nemusí být jen 6000Kč jako chtěl tazatel, ale klidně až někam do 20–25tis. Kč), tak full nepřipadá v úvahu.

                    0 0
                    • Datel Stepní  

                      OK, díky, já mám totiž cross (ravo Conquest) se stavitelným představcem a přijde mi subjektivně dlouhý dost. Jezdím s rozdílem výšky sedačky a řidítek cca 16cm (měřím 193cm), přijde mi to celkem sportovní posed, tak jsem získal dojem, že je vše variabilní dostatečně a je to jen věcí každého soudruha co požaduje.

                      Myslím si, že jsou zde horská kola používána nadbytečně. Když vidím(slyším) to hučení po silnici a zbytečnou dřinu většiny lidí, kteří do terénu stejně nevyjedou.

                      Jezdím občas na kolo do Dolomit a nemůžu se zbavit pocitu, že tam lidi jezdí na vhodnějších kolech vzhledem k terénu kde je používají.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Hučení (zvuk) nemá žádnou souvislost s valivým odporem. A často lepší bikové objemné pláště jedou lépe než levné crossové, i když jsou třeba o hodně hlučnější.

                        Nemůžu najít geometrie toho rámu, jak je dlouhý? A jak je dlouhý ten představec?

                        Dle fotky vypadá (dle fotky můžu jen odhadovat) jako typická crossová koza, tedy vysoký, krátký rám. Objemné pláště a vyšší vidlice by to samozřejmě ještě hodně zhoršily.

                        http://kolo.cz/…onquest-2007

                        0 0
            • Tomahomo  

              Chci to jen na prazdninove jezdeni (tak max 300 Km za rok) a jako takove přibližovadlo

              Chápeš co je 300km za rok?!?

              Doporučte mu carbon fulla 120/120 nejlíp celé na XTR, na ničem jiném to přece neujede!

              Někdy už fakt začínám pochybovat o soudnosti některých přítomných.

              0 0
              • Jetson  

                Že by hlas zdravého rozumu?:-)

                0 0
              • Azmir  

                Tady jde o princip, proč mít za půl mega fabii když můžu mít oktávku (berte s nadhledem). Padly mu tu za tu cenu mnohem lepší kola a on si pak stejně koupí největší plečku co jde.

                0 0
                • mi-psi  

                  to mi řekni, co za jeho tu jeho cenu bylo výrazně lepší? všechno je to stejný. max ten polygon a jestli se mu nelíbí, tak ať ho nebere. Naopak je to člověk ,kterej si aspoň neenchá žvanit do života internetovejma blábolama. (a přeem proč sem psal? asi proto, že chtěl vidět ještě nějaký jiný kola třeba, ale to je snad úplně jedno,ne?)

                  0 0
                  • Azmir  

                    Třeba ta bazarová merida je úplně super, je pěkně vybavená, bude lehká a ta pevná vidle bude fungovat líp než co má tam ted tu odpruženou.

                    0 0
    • Czech1  

      Vybrat si kolo podle uvedených informací je jasné, že drahé (kvalitní) kolo by bylo zbytečné. Na těch 300 km ročně postačí skoro jakékoliv kolo. Jde jen o to si vybrat kvalitní rám. Postupem času, když se nějaké komponenty zkazí vyměníš za kvalitnější a poslouží to na dalších pár let…

      0 0
    • marco  

      Mě se to předsevzetí max 300 km za rok líbí obvykle to dopadne opačně buď kolo leží celou dobu v kůlně nebo naopak se to tak nějak přepískne a je z toho 1500 km za rok. Jsem představitel směru raději připlatit za kvalitu něž se trápit s nějakým těžítkem z čínských ND.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.