• lada777

    Dobrý den,

    pokud hledal jsem, ale podobné téma jsem nenašel, tak bych se rád zeptal. Mám doma 5 let starého HT a moc jsem na něm nenajel (cca 300 km (opakované zranění kolene). Hodně se mi líbí celoodpružená kola, ale mám doma neojetý HT (od GT), takže ho chci ojet a beru to i jako určitou motivaci ke každodennímu tréninku (a v mém případě i rehabilitaci). Moje otázka zní: jaká je životnost průměrného HT, než začnou odcházet komponenty apod…ano chápete to dobře, chci si stanovit limit, po kterém už budu mít pocit, že kolo je opotřebené a nové kolo si „zasloužím“ (+ samozřejmě motivace do jízdy…nějak jsem odvykl). Díky za odpověď za možná trochu hloupý a dětinský dotaz…

    0 0
    • hovanec  

      To máš jak s autem. To ti nikdo přesně neřekne.

      0 0
      • Carloss  

        Jednoduchy, neměň řerěz, nečisti vidlici a nejlepe pomatlej pískem a štěrkem, rozšteluj brzdy a foukej minimální tlak do plášťů a za 500 až 1000km si můžeš koupit fulla

        0 0
        • Pavel  

          Proč tak složitě a pomalu? Zajeď si do hospody a kolo nechej venku nezamčené. Ale nejezdi moc daleko, protože zpět půjdeš… ;-)

          0 0
          • lada777  

            No, tak podobný názory jsem čekal, nechci to kolo zlikvidovat (servisuji ho a udržuji), spíš chci ulevit svýmu svědomí, namotivovat se a mít i nějaký argumenty před manželkou… Pokud budu mluvit za sebe co se týká, jak jste psali o něco výš, tak třeba já u auta (TDi) beru jako "ojetý něco okolo 150 tisíc km…ale jak jsem psal… asi hloupá otázka..

            0 0
            • hovanec  

              Pokud nebereš opotřebení řetězu, kazety a převodníků, tak při pravidelném servisu si ještě počkáš… :D

              0 0
            • Mysee  

              Tak v tom případě ti vydrží ještě 5 let minimálně. Protože všechny komponenty se daj servisovat nebo měnit. Všechny na jednou se ti nikdy nevyserou. Takže ti prostě jednou rupne rám.

              0 0
            • Carloss  

              Dobře, bude ojetý za 159,3 hodin v těžším terénu a nebo za 473,9 hodin v lehkém terénu

              0 0
            • pee.tr  

              Pokud pominu výměny řetězu, dvě výměny destiček a dále 1 výměnu převodníku 3 výměny kazety a 2 výměny pláštů, tak i při celoročním ježdění se totálně bezúdržbově dá i v lehčím terénu dostat ke 30ti tisícům a kolu až na výměnu oleje ve vidli nic nechybí.

              0 0
              • Pajas04  

                30tkm na 6 plášťů?

                0 0
                • pee.tr  

                  Ani zdaleka ještě ne. Michelin XC Dry2, Hutchinson Cobra a nyní Python, který ještě má hodně tisíc před sebou.

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Na 30tkm spotřebuju 20–30 zadních plášťů a 8–10 předních. Zajímalo by mě, jak ty pláště vypadají u tebe po řekněme 2–3tkm ;).

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nojo, jenže Schwalbe EVO, ne? A i na ně to je dost extrémně nízkej nájezd… Ze zmiňovanejch jsem vozil XC Dry2 a tam je životnost fakt třeba dvojnásobná proti Schwalbe, na kterých jsem dával na zadku cca 2–3 tis, než se sjely prohlubně ve figurách.

                      0 0
                      • Pajas04  

                        Jo jo, přesně tak.

                        Prohlubně mi téměř zmizly po 800km. Po 1200km už se na tom nedalo ani jezdit :(.

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        No co, ja dam treba na plasti tak sto!

                        0 0
                        • JakeF  

                          Trochu mimo mísu diskuze o XC kolech a gumách, nemyslíš?

                          0 0
                    • pee.tr  

                      Po 2–3 tisících bych je mohl prodávat jako „pouze vyzkoušené“ ;-) Přeháním, na závodním kole mi odcházeji taky mírně rychleji, ale jinak ta desítka na civilním (výlety, spíše lehčí terén, cesty do práce) padne na každým výše jmenovaným plášti bez debat.

                      0 0
            • Pavel  

              Pokud to auto nebudeš vůbec servisovat (analogie s kolem a výměnou „spotřebáku“), tak s velmi velkou pravděpodobností umře daleko dřív, než při 150 000…

              A jestli do toho „taháš“ manželku, tak bude nejschůdnější cesta si ho nechat ukrást. Manželku „neuargumentu­ješ“… ;-))

              0 0
            • scota  

              U kola je to 15 000 km ;-) a servisní interval je max. 1500 km, nebo 1 rok.

              0 0
    • ps.slon  

      Životnost kola záleží jen na Tvé hlavě. Záleží na tom, co jezdíš, co Tě baví. Podle toho Ti kolo bude vyhovovat nebo ne. Když na svém stávajícím kole budeš jezdit těžký terén a zjistíš, že Tě kolo už limituje, protože chceš těžší a prudší a skalnatější a … , tak si zdůvodníš, proč fulla. Když zjistíš, že Tě to táhne spíš na asfalt a silnici, koupíš silničku. Je to jenom na Tobě. Jezdi, neřeš teď nový kolo a až budou peníze a důvod, koupíš nový. Jaký, to se uvidí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      42

      0 0
    • duk  

      Mám HT od GT jako zimáka, tzn. kolo nejlépe srovnatelné s tím tvým. Ježděno 12 let, najeto cca 50–60kkm. Čekám že ještě nejákej ten rok vydrží.

      0 0
    • qistof  

      Myslim, že když tomu kolu budeš dávat hodně zabrat, tj. jezdit v blátě, soli a podobně, zabrat tak po 10000km už bude relativně opotřebené. Když vezmu v potaz tvůj roční nájezd (cca 300 km za 5 let) tak ti to vydrží ještě tak 150 let :D

      0 0
    • l.bily  

      300 km, to mas nove kolo kde si komponenty teprv sedli, tak mozes dostelovat a podotahovat. Ked najazdis rocne 1000–2000 km jak vecsina ludi co tu je, tak kludne 10 roku vydrzi. Ket ta to nebude bavit na temto tak zrejme ani na novem, daj fotku co to je presne zac, cim to je osadene,ci sa na tem vubec da jezdit a cim to je osadene. Ket ta to zacne bavit a najazdis min 3–4 tisic tak si nic zduvodnovat nebudes a proste si kupis nove lebo ho budes chciet a aj manzelka pochopi ze ta to bavi.

      0 0
    • joudys  

      životnost tvého kola právě skončila

      0 0
    • elkar  

      Já si vyměním tak max řetěz + normální údržba. Takže jakmile mám odjetý 3 řětězy tak dám do servisu na výměnu kazety a tak celkově na seřízení a tak.

      pokud se samozřejmě nepodělá něco předtím.

      0 0
      • hovanec  

        Kazetu si taky hravě vyměníš doma. Stačí speciální ořech za 79 Kč, bič na kazetu si vyrobíš ze starého řetězu a ořech nebo klíč 27 máš určitě doma v dílně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.