• mr.antik

    Toto povídání mě definitivně nalomilo a chtěl bych vyzkoušet nějaký bezdušový pláště na endurko.

    Popravdě se v těch systémech vůbec nevyznám (v čem se liší Mavic UST třeba od ZTR, No tubes, Caffé Latex atd..?) Pokud se to osvědčí, koupím později komplet ráfky a pláště dle doporučení, ale pro začátek bych zkusil nějakou tu konverzi.

    Konkrétně pro svoje ráfky (DT EX500) jsem našel tohle:

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

    Jenže je to docela kupa peněz, za to si skoro můžu koupit rovnou celý ráfky.

    Jakej je teda nejlevnější funkční způsob konverze a co k tomu potřebuju?

    Máte někdo konkrétně zkušenost s DT ráfkama?

    0 0
    • Smazaný účet  

      kupe lidi funguje rubena kit za 300kc vytuneny o NoTubes tmel…taky se na to chystam…

      0 0
    • esotery  

      Proč kupovat sadu přímo od DT?

      Nestačila by Rubena + litr mlíka od No Tubes?

      0 0
      • mr.antik  

        Nevim. Proto se ptám :-)

        0 0
        • esotery  

          Jasně:), já mám taky nějaký kola od DT a chystám se přechod na tubeless. Akorát ty moje by snad měly mít tu pásku už vlepenou, tak tam jen naliju mlíko. Pakliže sem to špatně pochopil, tak dokoupím Rubenu a bude klid:).

          0 0
          • mr.antik  

            chápu to tak, že s tim mlíkem můžu použít stávající Nobby Nicy? Nebo jen UST pláště – tak jako píšou na tom mém odkazu?

            0 0
            • Smazaný účet  

              s nejakym no-tubes kitem (treba ta rubena) by mely jit pouzit klasicke plaste a rafky…ovsem nikdo to nezaruci a mozna bude docela peklo ten plast bez duse nahodit a utesnit…

              0 0
            • esotery  

              Použiješ ty pláště co už máš.

              Mlíko právě slouží k zatěsnění mikrospóru v povrchu ne-UST pláště (mimo své primární funkce, zatěsňování defektů).

              A ta gumová páska zase k zatěsnění ráfku:).

              0 0
            • StuntJ  

              Klasické pláště = porod a nejistý výsledek při nazouvání, ale za jsou ušetřeny gramy a přináší to jen část výhod bezduší

              UST – pohodová instalace, sice gramy nahoru, ale s použitím tmelu asi nejodolnější kombinace + všechny výhody bezduší …

              0 0
            • Slavoš  

              Tak protože momentálně bojuji s bacilem,pročítal jsem toto a jiná témata o NoTubes.Nedalo mi to a v pondělí jsem objednal Rubena Kit a NoTubes tmel.Ráfky Mavic Crossride plášť Nobby Nic SS 2.25 přední Z-Max 2.1 zadní.Oba šly špatně nahodit.

              Myslel jsem si,že jednoduše půjde nahodit NN,ale opak byl pravdou.Napoprvé zaskočil Z-Max (pomačkaný tak jak popisuješ),NN jsem vzal k pumpě a bušil do něj kompresorem,po­mačkával patky,až to zaskočilo (trvalo to asi 15 minut,natírání patek,posouvá­ní,domlouvání).

              Výsledek je ,jsem NoTubes pozitivní. :-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      a povidani naprosta bomba!

      0 0
      • thesecond96  

        Souhlas, perfektní článek a fotky luxus. Škoda, že takováto místa jsou tak daleko :(

        0 0
        • esotery  

          Až budeš starší, vyděláš pár peněz, tak ti ty místa zas tak vzdálená nepřijdou:).

          Jinak souhlas, povídání úžasný.

          0 0
    • pustipav  

      Za me teda UST+UST plaste, tmel proti defektom (latex, slime, hutchinson – negdy to pomoze, negdy ne:)) ale jinak spica, zadny foukani kompresorem a podobne vychytavky. Nasadis doma rukou, nafouknes pumpou a jedes, jednoduchy, muzes tam vozit nizkej tlak.

      0 0
    • TJK  

      za me nejlevnejsi reseni ted pro tebe, konverze rafku na bezduse a nahozeni aktualnich plastu bud s notubes nebo frm mlikem (je to uplne stejne) jinejma tmelama bych se nezabejval, tyhle najistotu fungujou fakt luxusne… btw jako dalsi fakt velkkou vyhodu prave bezdusi, krom vahy a mensi sance totalni defektu, vidim jizdni vlastnosti potazmo grip plastu, tim ze do nich rves fakt vyrazne mensi tlaky nez do dusaku, ty plaste jedou stejne a drzej mnohem vic, sam sem si to zkousel jen na blbym singltreku pod smrkem a RoRo s dusema oproti bezdusim fakt rozdil jak ty plaste drzej… coz si myslim ze na tvuj styl jezdeni bude urcite vyhoda!

      0 0
      • Lister  

        A když cpu do plášťů už tak tlaky tak 25–30 psíků, tak bude se to nějak bez duše lišit. Téma pročtu celé, třeba to tu dohledám, ale zajímalo by mne jestli nižší valivý odpor UST platí i při použití klasického pláště bez duše?

        0 0
        • MlokCZ  

          U klasického pláště bez duše ten snížený valivý odpor platí tuplem. Čím méně nepodajného materiálu, tím nižší valivý odpor.

          Dle měření vycházel třeba dušový RaR (obyč verze) použitý bez duše ještě o chlup lépe než UST (rozdíl ale zanedbatelný).

          Pro odolnější verze je pak lepší vzít UST. Double defense a podobné ochrany valivý odpor o něco zvětšují.

          A když foukáš takhle málo i s duší, tak snížení valivého odporu se projeví o to více.

          0 0
          • Lister  

            Díky. Už dlouho o tom uvažuju, ten nízký odpor by byl výhoda, jen bych si asi nějak neužil tu druhou výhodu – odolnost, jestli si dobře pamatuju, tak jsme někdy předloni měl dva defekty.

            V podstatě zvažuju dvě varianty – nechat si současná kola, zkonvertovat to na UST a použít běžné pláště. Problém je, že mám lehce navalenou hranu ráfku a tam by mohl být zádrhel – možná půjde vyrovnat, ale s duší mi to nedělá potíže, takže jsem to ještě neřešil.

            Druhá možnost – koupit nová kola a když už tak pravá UST – výběr není velký, asi bych volil crossmaxy nebo zapletl ZTR Arch – a jestli jsem pochopil správně, tak u něj bude stačit jen přelepit otvory žlutou páskou a použít UST pláště. Tady bych ještě řešil náboje – aktuálně mám klasický upínák, časem nevylučuju pevnou 15mm osu, tak by se hodily univerzální náby, které by šli předělat – mám pocit, že něco takového dělá minimálně Hope, ale možná se pletu.

            Poddotaz – má někdo srovnaní, zda ta jejich BST konstrukce opravdu něco přidá na šířce pláště?

            0 0
    • vasek80  

      To je ten tmel od Rubeny takovej šrot, že všichni kupujou NoTube

      0 0
      • esotery  

        Spíš ho dostaneš v tom kitu strašně málo.

        0 0
      • TJK  

        to netvrdim, ale proc zkouset neco jineho kdyz notubes a frm jsou jistota, btw treba caffe latex je nahovno :-)

        0 0
      • hrajem  

        Rubena funguje stejne jak NoTubes, akorat je nepomerne drahsi… V tom kitu ho je tak do jednoho kola…

        Takze az budes objednavat, rovnou vem litr NT

        0 0
      • pustipav  

        Nemate nekdo zkusenost z terenu s Caffe Latex? Ja to dostal k tem plastum, jak maj na kupkolo ten balicek, ale jeste jsem nemel cest to nekde pichnout :)

        0 0
        • TJK  

          osobni ne, ale projdi si to vlakno co tu o nem je zalozene a popremyslej proc nekteri davaji skoro plnou flasku temer za odvoz a kupuji notubes :-DDD

          0 0
        • jIrI___  

          Caffe Latex nebrat! Moc dobře vím, o čem mluvím :-D. Defekt, člověk obchcaný Caffe Latexem a plášť prázdný. Přitom to byla jen malá díra, kterou NoTubes neměl sebemenší problém ucpat…

          0 0
    • BEgineer  

      do bezdušáků nechoď…

      1)při defektu většina těch tmelů (nebo jak se tomu říká) vyteče ven a seš od toho celej zachcanej (některý nejdou ani vyprat)

      2)až budeš chtít znovu přejít na klasický duše přilepí se ti duše na plášť nebo na ráfek

      3)plášť se z kola pak těžko sundavá

      4)vyzkoušej radši FOSS nebo něco podobného ;)

      0 0
      • thesecond96  

        Z tebe uplně číší zkušenosti :D Já je sice nemám, ani neměl, ale u tebe se nedá pochybovat o tom, že už na nich máš naježděny tisíce kilometrů a máš s nimi hromady zkušeností :D

        0 0
      • Smazaný účet  
        1. ale kdeze, vyzkouseny notubes tmel peti posliste a max si jenom trosku

        odprskne kdyz je dira velika.

        1. proc by to proboha delal…max zdyz bude dira v plasti tak velika, ze ji

        bude muset podlepit a uz se mu nepodari nahodit plast. Pak hadrou vytre mliko, vrazi dusi a v zazemi to opravi

        1. bezdusaky nejsou na caste sundavani a meneni plastu
        2. FOSS je nahovno, pri defektu ti kolo stejne utece…
        0 0
        • MlokCZ  

          Už jsem někde zahlédnul nějaké dlouhodobější zkušenosti s těmi dušemi Foss. A dotyčný se s radostí vrátil ke klasice. Na základě toho je ani nebudu zkoušet (na to jedno kolo, kde vozím duše a vyšší tlaky).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ja nerikam ze jsem nejaky vizionar a vseznalek, ale stacilo mi to propagacni video…cele „kouzlo“ v nem bylo schovane, ze duse pri defetku nepraskne a ze udrzi vzduch pokud tam trn zustane…no proste marny pokus:) Mozna naklady na vyrobu jsou jeste mensi-precejenom to byl nejaky obyc. polymer.

            0 0
            • MlokCZ  

              To já viděl videa. Kdyby všechny ostatní vlastnosti byly jako u klasické duše + navíc pomalejší ztráta tlaku při defektu (tuhle vlastnost docela oceňuju, přeci jen to může zachránit i pád ve větší rychlosti, když to je přední kolo) + menší váha, tak by byly ty duše pořád zajímavé.

              Jenže když jsem četl o těch problémech při provozu (které klasika nemá a nikdy neměla), tak jsem si říkal zlatá klasika.

              A pak přijdou první kousky na trh do běžného prodeje a ona váha horší než u 0,6mm klasiky.

              Pak si je mohou s tou cenou nastrkat někam.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pomalejsi ztrata tlaku je as to to jedine co se hodi. Zjistit ve sjezdu, ze mam najednou prazdne zadni kolo, neni zadna vyhra. Predni jsem nastesti este neprorazil.

                0 0
                • faba  

                  Kolem 70 km/h na mtb a přední okamžitě prázdné. Naštěstí na asfaltu, ale bobky veliké. Řízla to drátová patka.

                  0 0
      • jIrI___  

        Tak především kvůli tomu druhému a třetímu důvodu bych do bezdušáků nešel. To jsou důvody s velkým D :-D

        0 0
      • MlokCZ  

        A už si bezdušové řešení viděl aspoň z dálky? Píšeš totiž naprosté kraviny.

        0 0
      • Radek Broz  
        1. blbost
        2. nechápu, proč by to dělal
        3. kravina
        4. nesmysl
        0 0
      • roud  

        To jsou zase kecy

        1. vždy mi tmel zatáhnul každej defekt (i malé řezance)
        2. po přechodu na bezduše už bych se k duším nikdy nevrátil
        3. sundává se naprosto v pohodě
        4. foss je pěknej paskvil (spoň podle toho co jsem četl reakce lidí co je

        jezděj hehe)

        0 0
    • Radek Broz  

      Jezdím druhou sezónu UST a naprosto to doporučuu. Kdyžtak o tom můžem pokecat na enduru.

      Je fakt, že loni jsem o propích z boku 2× (už byly starý) a obojí viděl Perry, takže ten je teď přesvědčenej, že je to úplně na hovno a nic to nevydrží;)

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak pro něj je tu taky varianta. Ať vezme UST pláště, které mají současně ještě snake skin boky. Akorát to jsou už hodně těžké varianty jako UST FA. Boky ale pak budou opravdu superodolné.

        0 0
    • blisterexist  

      nechcete si někdo koupit rubena tubelles kit na půl?

      0 0
    • mr.antik  

      Samozřejmě když to ocením tak časem koupím pláště i ráfky co k sobě patří (kdyby to dělalo velkou neplechu). Teď to potřebuju vyzkoušet, navíc mám ještě celkem nový gumy. Duše vozím cca 200g, takže na gramy by to nemuselo vyjít tak blbě, ne?

      • takže teď koupim Rubena kit a půl litru NoTubes
      • když si plášť s ráfkem nesedne, tak zkusim koupit nějakou opravodouUST gumu (Tubeless ready od Schwalbe = UST?) třeba na předek a uvidim
      • když se to osvědčí (jízdní vlastnosti), příští gumy dám UST
      • kdyby zlobil ráfek s UST plášťem (to poznám asi že to půjde blběfoukat, případně budu utíkat mlíko po obvodu?), koupim nějaký novýbezdušový ráfky (ZTR Flow?)
      0 0
      • StrejdaS  

        TLR plaste od schwalbe jsou v podstate jen novy modely klasickejch plastu. Na rozdil od starsich plastu maji lepe udelane patky, prizpusobeny prave pro bezdusovy systemy. Na rozdil od UST jsou lehci, ale je nezbytny pouzit u nich mliko, aby si podrzely tlak.

        0 0
        • jIrI___  

          TLR ještě mají i nějaký povlak zevnitř pláště, není prostě tak pórovitý jako klasika. Někdo tu tuším psal, že nějaký Schwalbe TLR mu držel tlak i bez tmelu.

          0 0
          • vojco  

            ja jsem to skoušel a Nobby nic držel asi půl hoďky bez tmelu. Dýl jsem nečekal a nalil mlíko :)

            0 0
    • vasek80  

      Dokážete někdo od oka odhadnout jestli nebude problém přechod na bezduše s tím ráfkem z odkazu (samozřejmě s rubenou)?

      Pláště budou Schvalbe RaR 2011

      http://www.alexrims.com/…t_detail.asp?…

      0 0
      • kubad  

        Bude

        0 0
        • mr.antik  

          A s těma http://www.dtswiss.com/…EX-5–1d.aspx bude problém nebo ne?

          0 0
          • kubad  

            Pokud pouzijes vhodne sirokou pasku tak to pude, ale mam obavu ze ta Rubenacka je moc uzka je na XC rafky.

            0 0
            • mr.antik  

              teď jsem zmaten – já myslel že ta páska má jen utěsnit otvory pro niple?

              0 0
              • jIrI___  

                Žiju doteď ve stejném omylu. Plus k tomu utěsnění jsem ještě myslel, že má zvětšit vnitřní průměr ráfku kvůli snadnějšímu nafouknutí.

                0 0
              • Jenda  

                hele tohle by me taky zajimalo jak to je. U NoFlats jsem z navodu jasne pochopil ze ta paska tesni rafek a zaroven patky – maj jit pod ne. Jak je to u jinejch systemu? A co ta samotna vyztuzena nylonova paska u NoTubes – utesnila by sama rafek jako se tu pise o Cafe Latex pasce?

                0 0
                • kubad  

                  k utěsnění ráfku ti v podstatě stačí jakákoli lepící páska, která přilne a přelepí otvory, u NoTubes na to mají do svých ráfků tu žlutou, Cafe Latex je něco podobného,

                  problém je ale nahození pláště, chce to kompresor,

                  0 0
              • Flegmatik  

                Na utěsnění děr od niplů je tam ta 3M samolepící páska, ale ta gumová má vyšší profil, je širší a podle mně slouží k vymezení prostoru mezi patkami pláště („odstrkuje“, tlačí patky pláště od sebe, směrem k patce ráfků).

                0 0
                • royal  

                  taky bych rek. Ta 3M zatesni diry k niplum a zaroven drzi na miste tu gumovou. Ta gumova zase vytvori jakoby profil UST rafku (zlabek veprostred, ve kterym se drzi patky u sebe nez to nafouknes, a pak to odskoci od sebe k patkam rafku)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Takže ta gumová páska se neopírá o boky ráfku, aby vytvořila „těsnění“ mezi patkou pláště a ráfkem?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Na mých ráfcích (Bontrager Race a Remerx Fast Disc) se boků nedotýká. To by musela být hoodně široká.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Takže mi do 23mm ráfku taky půjde, ne? Co by tam mohlo být za problém?

                        0 0
        • vasek80  

          Proč myslíš, že bude problém?

          0 0
          • kubad  

            Treba kvuli sirce rafku.

            0 0
            • Atilla  

              To jste mě nepotěšily, mám ráfek 23mm a Rubena kit je na cestě ze shopu. Ale budu ho dávat jen dozadu, takže bych tam mohl namotat té pasky víc, ne? Díky

              0 0
              • kubad  

                http://www.notubes.com/…ips-C13.aspx

                proc myslis ze ma NoTubes v nabidce nekolik sirek te gumove pasky?

                nevim jak ti sedne ta Rubena, ale do 23mm vnitrni sirky to moc ideal nebude

                0 0
                • Vegan  

                  zase na druhou stranu jsou lidi co nalepi jen tesnici pasku konkretne do EX 5.1D nahodi plast jako ventilek pouziji tento , naliji tmel a jezdi a jezdi a ono to drzi a drzi… takze tezko rict. Ja to resim cca stejne jako Antik a resim zda ten orginal DT set nebo ne a uz dost lidi mi rikal, ze to vubec neni treba, ze vse utesni tmel.

                  0 0
                  • kubad  

                    ptal se na pásku rubena, samo to jde jak pise, ale je to celkem porod nahodit i kompresorem

                    0 0
                  • Chiron  

                    Nějak nevidím jediný rozumný důvod kupovat ten kit od DT. Dyť je to předražené jako prase. Teda aspoň co sem našel, tak skoro litr za kit pro jeden ráfek…

                    Do toho ráfku se dá vpohodě vlepit buď ta cafeelatex páska nebo žlutá notubes, která sama ráfek utěsní. Jediný rozdíl je že nepotřebuješ dvě pásky jako u DT a rubena kitu, kdy jedna je oboustranně lepící a na ni se nalepí ta druhá co to má utěsnit. Ventilky to samé, tuším že notubes dělá nějaké i speciálně pro DT. A jestli tam naliješ mlíko od notubes nebo od DT, je úplně jedno, akorát to notubes bude fungovat lépe.

                    0 0
                • 777rada  

                  Tak. Rubenu jsem dával nedávno do crossridů, což je 19mm vnitř. šířky pokud se nepletu a sedla ideálně. 23mm se mi zdá už moc.

                  0 0
                  • vasek80  

                    MYslíš, že do toho mého výše. Vnitřní průměr 20 by ještě šla?

                    0 0
                    • 777rada  

                      Na návodu k tomu kitu je přesně uvedeno rozmezí šířek, jenže já jsem to už vyhodil – třeba to někdo má doma a napíše přesně jestli se 20 ještě vejde. Já bych do toho asi šel.

                      0 0
                    • Jenda  

                      zkousel jsem nahodit rubena pasku do profilovanyho rafku jako mas ty (u me WTB laser disc) a neuspel jsem, ta paska zapadne dovnitr a nejde vubec pod boky plaste. Uz jenom ta debilni oboustnana lepici paska tam nejde dat :-( Na nejakych Alexrims jsem sice uspel ale delal jsem to otci a on to nechal stat takze to po par dnech zase uteklo a uz to nenahodil. Za me rubena ee. Koupil bych vlozky NoFlats, vyztuzenou pasku od 3M a mliko NoTubes. Osobne se mi vic libi ten ventilek napevno ve vlozce nez sroubovanej ale zkusenosti moc nemam abych to posoudil.

                      0 0
                      • romachain  

                        U toho WTB stačí utěsnit otvory libovolnou pevnou lepící páskou a nasadit ventilek. Profil toho ráfku je „TL-frendly“.

                        0 0
                  • Atilla  

                    hm. Mám tenhle ráfek: http://www.remerx.cz/…o-rdxx-7340/

                    a k tomu budu dávat Fat Albert 2.4 SS jen nevím jestli to je nový model TL- ready, nebo ne.

                    To zkusím, když to nepůjde, tak patefix páska a budu to zkoušet. Kdyby to nešlo, tak objednám jinou pásku a k tomu tmel NT.

                    0 0
                • vifon  

                  jj, Rubenacka paska je uzka (19 mm) do DT EX 5.1. Uz som sa ojebabral, ked som si to nepreveril. Ideal by bola Caffe Latex 25 mm.

                  http://www.kupkolo.cz/…5m_5825.html

                  0 0
                  • mr.antik  

                    K tomuhle už se nepoužívá žádná další „gumová“ páska? Tj. na toto přímo sedá plášť? Nebo k tomu je ještě nutno koupit ještě tu vložku do ráfku (co je vidět na fotkách jak u Rubeny, Notubes i DT Swiss)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Teoreticky už gumová páska potřeba není, ale jak už je tu psáno – na běžném ráfku to bude porod nafoukat.

                      0 0
                    • Vegan  

                      na netu uz jsem videl lidi co tam dali klasickou pasku do rafku takovou trosku tlustsi a mekci a pres ni teprve davali ventilek, ale to je proste o zkouseni

                      0 0
                    • vifon  

                      dava sa este ta gumena paska, ale ta samolepiacia 3M je uzka. Prekryje tak 1mm z kazdej strany od hranky zmeny profilu rafku. A to sa mi zda malo. A Rubena pise na krabicke 17–20 mm vnutorna sirka rafku.

                      0 0
                      • vifon  

                        Tu je ten profil. Paska od Rubeny prekryje tak 1mm od tej vnutornej hranky.Preto vaham, ci ju tam vobec davat a ci radsej nekupit od CaffeLatex.

                        0 0
                      • Jenda  

                        ta 3M paska se da koupit v ruznejch sirkach a za asi 1/10 ceny nez ji prodavaj bikeshopy

                        0 0
                        • blisterexist  

                          kde?

                          0 0
                          • Jenda  

                            http://www.azktrade.cz/…8956-balici/

                            je to presne ten samej typ co je v sade NoTubes

                            0 0
                            • kubad  

                              není, tohle je naprd

                              0 0
                              • Jenda  

                                tak to sem z toho zmatenej – kdyz jsem koupil toto http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… tak jako pasku jsem tam mel tu 3M co jsem na ni dal odkaz. Po tve reakci uz nechapu vubec nic, resp se mi potvrzuje ze jeste musi existovat nejaka jina paska ktera mi utesni otvory pro niple a tohle funguje jenom jako ochrana ty gumovy vlozky.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  tak uz se zacinam orientovat – jak vidno konverzni kit NoTubes na normalni rafek ma pasku uplne jinou. Pochopil-li jsem spravne tak ta slavna zluta co to utesni je tato? http://www.kupkolo.cz/…u_90307.html

                                  predpokladam ze to bude taky nejaka 3M – nevi nekdo presne oznaceni?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    přesně tak, ta žlutá je na těsnění, ta cos dal nahoře je pod gumovou pásku, a slouží pro případ nouze že bys musel gumovou pásku s ventilkem vyndat a dát duši.

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      tak jeste posledni priblbly dotaz :-) ta paska musi jit i pod patky plaste nebo opravdu jde jen pres niple?

                                      Fakt bych chtel predelat ty WTB Laser Disc XC na bezdusaky a podle toho jaky to ma pekny zlabky pod patku predpokladam ze to je podobny jako ZTR ?

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        ne pod patky pláště jít nemá, to by nemusel držet v ráfku :-)

                                        jen ke kraji ráfku

                                        0 0
                              • Ráďa-BF  

                                Davide, naprd urcite neni, sva kola mam predelane presne s touto paskou a bez problemu uz 2 sezony fungujou, otvory v rafku utesnila bezvadne a paskou v oblasti der chrani jeste klasicka paska do rafku, kterou jsem dal pres tuto 3M pasku..

                                0 0
                                • kubad  

                                  ne ze to nejde, ale proc to delat slozite kdyz to jde jednoduse, me ta paska nevydrzela, mel se ji ve vice kolech

                                  0 0
                        • Mamut  

                          Lisi sa to v niecom od klasickej striebornej ducktapy (s vlaknami v sebe, teda neroztaznej)? Vizualne to vyzera rovnako, iba brutalne predrazene.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            DuckTape nebrat! Měl jsem použitou tu originální od Pattexu a během pár týdnů na ní tmel oddělil od sebe „vodotěsnou“ vrstvu a vrstvu s lepidlem a vlákny. Takže ve výsledku začal tmel unikat skrz díry pro niple.

                            0 0
    • Pedro404  

      Neporadim, ale dík za link na ten blog, výborný fotky i povídání.

      0 0
    • Advid  

      Mám taky ráfky DT, jak je k nim doporučený kit DT Swiss za nekřesťanský peníze a taky jsem použil kit od Rubeny + Notubes tmel. Doporučuju.

      0 0
      • TREK6700  

        nevím jak maká kit – mám ust pláště i ráfky, ale můžu nedoporučit jako tmel DOC Blue ( vysychá a neutěsnil ani malou díru) a tmel Bontrager nevím jaký název ( nevysychá a vyteče celý i malou dírou ) Takže po zdejších radách testnu ještě no tubes nebo jek se to co zrovna nikde nemaj a jestli to nebude makat, tak zůstávám u duší. Hmotnostně je lehký plášť a lehká duše srovnatelná jako UST bez tmelu – min 100g

        0 0
        • jIrI___  

          S NoTubes budeš spokojený. Po použití Caffe Latex jsem si taky myslel, že je to marné, ale NT mě naposledy příjemně překvapil, když bez nějakého sebemenšího zaváhání utěsnil dvojité cvaknutí pláště o ráfek.

          0 0
        • MlokCZ  

          NoTubes tmel funguje perfektně, ale časem taky vysychá. Takže doplňovat se občas musí i když nejsou defekty.

          0 0
          • JakeF  

            Vysychá nebo žmolkovatí. Druhej případ má tu výhodu, že to člověk slyší, že se mu něco kutálí v ráfku :D. Dneska jsem měnil tmel (danej někdy tuším v srpnu) a vepředu v RoR ještě trochu tekutýho mlíka, i když barvou to už bylo kakao :) a vzadu akorát jeden velkej žmolek.

            0 0
            • TREK6700  

              no jo, ale to tam nacpeš po cca dvou letech životnosti pláště hroznou zátěž a ty žmolky tam zůstanou, takže máš sice UST plášť a hmotnost 700g/ks? V dušáku jsem na 500g

              0 0
              • StuntJ  

                500 i s duší ???

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud vím, tak JakeF vozí dušové pláště a ne UST. A kde by se vzala hrozná zátěž? Ta hrudka co tam sem tam zůstane neváží téměř nic a hlavně ji snad při příštím doplnění tmelu vyhodím než dám nový tmel.

                A váha navíc u UST plášťů je za odolnost a nejmenší problémovat řešení + ještě tmel funguje lépe u UST (zacelí o malinko větší díry díky větší tloušťce stěny pláště).

                0 0
              • JakeF  

                U mě má plášť životnost zhruba půl sezóny ;-). Navíc pohoda, shodil jsem jednu patku, žmolek vyndal, dolil čerstvý mlíko a dílenskou pumpou nahodil zpátky. I když u toho cca 2500–3000km jetýho Ralpha už jsem se bál, aby se chytil. A vozím dušový EVO Schwalbe, takže tu poslední poznámku nechápu.

                0 0
              • Jenda  

                2 roky zivotnost plaste? hahaha :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Může být. Třeba u mě dáky rovnoměrnému rozložení zátěže na 3 kola to na předním dám.

                  Zadní tedy ne ani přes ta tři kola (i když teď zadní Supreme na 29tce možná takhle dlouho vydrží, ten by mohl dát kolem 10tis. km).

                  0 0
              • jonti  

                Ne, vysusi se voda a pevna cast nema ani 10%. Teda odhadem tak 30g za dva roky.

                0 0
            • MlokCZ  

              Na předním mi tmel vydrží vždy déle. Buď na zadním vždy chytím více malých defektů, které ani nezaregistruju nebo to dělá vyšší tlak, těžko říct.

              Kontroluju 3× ročně a většinou to dopadne tak, že na předním je ho třeba i polovina a vzadu poslední zbytek nebo taky už nic.

              Hrudky se mi sem tam taky udělají, ale většinou moc ne a často tam není žádná (třeba víc defektím a vypotřebuju ho na zacelení a na hrudky už nezůstane, těžko říct).

              0 0
              • JakeF  

                Já slyšel teorii, že to dělá tmel při styku s vzduchem, že když člověk moc „nemění“ vzduch, tak se tam ty výpary smíchaj s vzduchem a dál to nevysychá. Což by u mě možná i odpovídalo, protože vzduch ufukuju/připouštím podle plánovaný trasy vyjížďky vcelku běžně.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je možné. Já jezdím téměř pořád stejný tlak.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Na tom může být něco pravdy, protože v předním Tubeless Michelinu, který vzduch drží jako čert a není třeba ho dofukovat, bylo při kontrole tmelu snad stejně jako při prvním nalití a bez hrudek. V zadním klasickém NR, který se musí často dofukovat, se už válely hrudky a tmelu bylo minimum. Tmel do těch plášťů byl samozřejmě nalit ve stejnou dobu.

                  0 0
                • pepek  

                  Mám stejný problém, teď se navházím ve stadiu pokusů, čím to tam ředit, aby to nevyschlo. Zatím jsem zkusil vodu, methanol a benzín. Výsledek: negativní. Teď zkusím toluen.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    podle toho smradu to tipuji na čpavek ..

                    0 0
                    • pepek  

                      Gde se to dá kópit?

                      0 0
                      • StuntJ  

                        To netuší, podle mě to asi nebude normálně dostupné, páč je to dost jedovatý … Jinak asi na zimním stadionu, tam toho mají v chladícím systému plno :o)

                        0 0
                        • pepek  

                          A co kdybych tam prdnul jedno-dvě vajíčka ?

                          0 0
                          • RomanH  

                            Tak jak jsi dopadnul, cpavek nebo vajicka ? :-)

                            Ja ted po cca 4.5 mesich dolival tmel – na prednim stale splouchal, ale zadni byl totalne vyschlej (nalepene hrudky po celem obvodu), byt neuchazel.

                            0 0
              • TREK6700  

                No jak jsem řekl, dám tomu ještě šanci :-) Jinak zrovna mám na zadku Hutchinson python UST a ten je megatěžkej, takže půjde nesjetej dolů ( bo se sjet asi ani nedá – je to megadržák ) Půjdu znovu do RoR jsou rychlé a taky rychle zmizí :-) a souhlasím s tím, že dílenskou pumpou není žádný problém nasadit UST ( asi žádné i když ty vytahané delším nasazením jsou horší ) K té gramařině – Plášť Conti Race king 2.0 má cca 400g? + duše bontrager xxx má 98g a to na UST + tmel nemám moc šancí.

                0 0
                • JakeF  

                  Nevidim důvod nasazovat tuhle gramařskou kombinaci. Na pohodový ježdění v terénu málo odolný a nepohodlný, na závodní nasazení v maratonu zbytečně vysoký valivý odpor, na závodní nasazení v XC nepoužitelný kvůli nutnosti mít tam vyšší tlak. Takže jedině tak na ježdění po silnici :).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na silnici je to taky na h…o :-) Tam jsou taky lepší řešení.

                    Gramy prostě nejsou všechno.

                    0 0
                    • TREK6700  

                      gramy nejsou všechno a sposty tisíc gramů vozím zbytečně na břiše, ale baví mě si s bikem hrát a nezávodím :-) Což je zde zavrženíhodné :-) Neřeším moc kolik to stojí, ale chci se dobrat k obutým UST kolům která budou rychlá, lehká, funkční a dlouho vydrží… to je moje představa a zatím je to stále 1:0 pro duše i když těsně

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Jakmile vykoušíš bezduše, tak duše budou rázem prohrávat 1:3 :)

                        0 0
                        • TREK6700  

                          no čekám na ten zde vychvalovaný tmel a jdu do toho znovu :-)

                          0 0
                        • TREK6700  

                          hele koukal jsem na to tvoje rajče a složku test, kde jsi jezdil to GT force carbon Jaký to bylo ? Celkem jsem o něm uvažoval…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Projel jsem ho na minuloročním Test Festu. Co si tak matně vzpomínám, tak chováním zadní stavby mě nějak moc nenadchlo. Připadalo mi, že má pocitově nižší zdvihy než papírově. Ale zase na druhou stranu vzhledem k těm zdvihům to byl slušný rychlík. Letos jedu zas, tak snad si vzpomínky obnovím a vzhledem k tomu, že teď už mám víc zkušeností s fullem (předtím jsem měl HT, fulla velice krátce), tak i to chování líp vstřebám a líp vyhodnotím :)

                            0 0
                            • TREK6700  

                              Tak přeju fajn zážitky, já se taky s fullem sjíždím poprvé a že bych z toho byl na větvi… to zase moc ne, ale ještě pořád ladím tlaky a tlumení.

                              0 0
                      • scret  

                        u UST necekej gramarinu, UST gumy jsou tezky, je to dan za odolnost…

                        Pokud chces gramarit musis mit nejaky notubes system…

                        0 0
                        • roud  

                          souhlas ust gumy jsou o tretinu az polovinu tezsi nez klasika zas jsou ale odolnosti uplne nekde jinde…

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        I těžké řešení UST pláště na UST ráfky jede jednoznačně lépe než superlehké pláště s duší. Ta hmotnost navíc je znát mnohem méně než vyšší valivý odpor s duší.

                        Takže tady není vůbec co řešit.

                        A samozřejmě vždy tu máš možnost dát lehoučké řešení bez duší (pokud se chceš babrat s obtížnějším řešením, které bude výrazně méně odolné).

                        0 0
                • duk  

                  Nevim jak si to myslel s těma hmotnostma, RK 2.0 s Notubes vozím už půl roku, mám tam cca 60g tmelu + něco má taky ventilek, ale furt to bude o dost míň, než ultralight duše, o větší odolnosti proti defektům nemluvě…

                  0 0
    • Oakey  

      Pokud chceš levný řešení, tak googli „ghetto tubeless“ – ve zkratce de o náhradu pásky BMX duší a někde sem aj viděl recepty na domácí výrobu mlíka ;)

      0 0
      • scret  

        jj, „ghetto tbls“:) jsem takhle namontoval pritelkyni a v poho… Tmel samozrejme NoTubes…

        0 0
    • mr.antik  

      Už v tom mám chaos, tak to zkusím shrnout – pořadí dle spolehlivosti:

      1. UST ráfek a guma – kov na kov, vhodné tvary ráfku a patky pláště,

      ideálně bez mlíka, funguje 100%

      1. Kity Rubena, No tubes a další, gumová páska do obyč ráfku, obyč

      plášt (ne ultralehký), mlíko to utěsní. Nebo taky ne.

      Když dám UST nebo Tubeless Ready plášť = větší šance že to bude fungovat.

      1. Pouze páska na přelepení děr, obyč ráfek, mlíko, obyč plášť a

      modlení aby to vydrželo.

      0 0
      • Vegan  

        U te posledni moznosti to neni o modleni aby to vydrzelo ale o obtiznejsim nahazovani plaste proste to chce 100% kompresor a delat rychle, ale znamej co to uz jezdi to na druhy pokud zvladl bez problemu a vsecko funguje super, ted se na to chystam ja :).

        Co se tyce UST plaste na normalni rafek tak to prej neni zdaleka idealni alespon mi to tu nekde psal kubad

        0 0
        • MlokCZ  

          Ta poslední varianta může jít někdy dobře i bez kompresoru a někdy naopak může být i téměř nenahoditelná i s ním.

          Vždy záleží na konkrétní kombinaci.

          Nejčastější je ta střední cesta, tedy s kompresorem v pohodě a bez něj někdy.

          A pak hodně blbě se nahazuje dušový plášť (když není ani TLR) na UST ráfek a zvlášť u volnějších patek. To je někdy porod i s kompresorem. Pak i na UST ráfek je možné dát gumovou NoTubes pásku s ventilkem, která nahození usnadní.

          0 0
        • scret  

          ano UST plast na klas.rafek se nedoporucuje…

          0 0
      • MlokCZ  

        Proč UST + UST ideálně bez mlíka? Naopak ideálně s tmelem stejně jako ostatní varianty, i když u UST + UST to lze použít i bez něj a těsnit to bude.

        Jinak se přeci připravíš o jednu z hlavních výhod bezdušáků.

        UST plášť bys měl dát pouze na UST ráfek nebo ZTR ráfek, ne na obyč dušový ráfek.

        0 0
      • StuntJ  

        UST pláště by měli patřit jen na UST ráfky, jinak si koleduješ o malér.

        Jinak asi nejlepší kombinace je UST-UST, ostatní jsou sice funkční ale mají dost much o problémů co tě můžou potkat při realizaci …

        Navíc UST s mlékem je asi to nejspolehlivější co můžeš mít na kole. Takže to chce zvážit co vlastně potřebuješ a co chceš obětovat …

        0 0
        • martin_bakov  

          Skoda, mam na kole nejaky Bontrager ranger rafky (29er) a UST plaste tak na NoTubes zatim radsi zapomenu…

          0 0
          • scret  

            a nemas tam spis tubelessready plaste? to je divny, proc bys tam mel UST gumy kdyz tam nejsou UST rafky…

            0 0
    • Orfi  

      Nekdo tu daval odkaz na tohle http://www.spadout.com/…-pinchflats/ vypada to jednoduse.Na kitu od Rubeny jsem pohorel asi uzka paska malo mlika.Podarilo se me to nahodit az kdyz jsem dal ty gumovy pasky na sebe slo to nefouknout velkou pumpou. Ale pouzit BMX dusi. Jde dokonce sehnat i z galuskovym ventilkem .Akorat mam obavy jestli ji vyrvu kdyz bych musel pri vetsim defektu nasadit klasiku dusi .

      0 0
      • mr.antik  

        no a nešlo by to nějak zkombinovat třeba tu BMX duši a ventilek od Rubeny?

        0 0
        • Orfi  

          Uz me to taky napadlo .

          0 0
        • kyl  

          S tou duší jsem to skoušel a drželo mi to jen s pláštěm s drátěnou patkou,s kevlarovou to bylo o hubu.

          0 0
        • jIrI___  

          Tyhle experimenty jsem zkoušel a nedoporučuju. Ale je pravda, že já měl Caffé Latex tmel, s tím to bylo hodně o nervy. S NoTubes by byl výsledek možná lepší.

          0 0
        • vojco  

          teď jsem to skoušel a s novým pláštěm Schwalbe Nobby Nic 2011 jsem zlomil tři montpáky a nenasadil jsem ho, prostě ta duše byla moc tlustá. Tak jsem díry přelepil páskou a šlo to samo :D

          0 0
    • Joei  

      přemýšlím taky o konverzi na bezdušáky, tak sem se chtěl zeptat: fungovala by varianta s těsnící páskou a notubes mlíkem na pláště s drátovou patkou??konkrétně Maxxis Minion 2,35…ráfky Spank Subrosa. Všude se většinou mluví o pláštích s kevlar. patkou popř. přímo UST plášť.

      0 0
    • tomfree  

      Takže mi dnes přišla sada od rubeny,zatím jsem to nainstaloval na přední kolo a zkouším,jestli to bude ok,instalace je celkem jednoduchá,plášť jsem na ráfek DT 5.1 nasazoval bez použití montpák,po instalaci těch pásek to šlo fakt dost ztuha i s nimi,proto jsem tmel nenaléval jako obvykle po prvním usazení pláště jeho částečným shozením z jedné strany,ale přes ventilek,průměr hrdla lahvičky rubena se nevejde do ventilku,tak jsem to spojil hadičkou,na foukání jsem použil kompresor,pumpou by to asi šlo,ale byl by to opruz.

      0 0
      • vifon  

        Takze sa Ti to zdarne podarilo s original paskami a drzi?

        To by bola dobra sprava, Rubenu mam uz doma, ale zo sirky 3M pasky som bol sklamany a zvazoval som zakupenie inej.

        Popravde som cakal, kto to na tie 5.1 nahodi skor, aby som nemusel spekulovat :-)

        0 0
        • tomfree  

          No zatím to tam je asi hodinu a drží to,ještě jsem nemněl čas to projet,protože musím v mezičase i pracovat :-)).

          0 0
          • vifon  

            Aj ty? Tak pockam do zajtra :-D

            0 0
            • tomfree  

              Tak po prvním nafouknutí to do 17 hodin změklo,musel jsem to dofoukat,teď jsem se vrátil,dal jsem na tom asi 30km a nepozoruji úbytek tlaku,hlavně nemám moc vhodné gumy pro tohle řešení,myslím,že s continentalama v protection verzi nebo schwalbe s snake skin by to bylo úplně bez problémú.

              0 0
              • vifon  

                tak teraz som nahodil Nobby Nic SS na DT 5.1 rafik a bol to porod. Nechce mi chytit patky dielenskou pumpou aj po namydleni. Skusal som zatial bez mlieka, reku ci to nafukam pumpou a natlacim tak 1 bar. Cez patky evidentne unika vzduch (robia sa bubliny z mydlovej vody. Zajtra skusim kompresorom, ci sa chyti :-(

                0 0
                • ememem  

                  nechyti, leda by si mal kompresor zo vzdusnikom, kompresor na benzinke je strata casu. skus fintu s dusou a ked ju vyberies nalej tmel, opatrne potoc a potom fukaj.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tady máš pro inspiraci dobré video

                  http://www.bike-forum.cz/…ez-dusi.html#…

                  Je třeba na to jít bez kompresoru jinak a rozhodně s tmelem.

                  0 0
                • vifon  

                  Ok, skusim to najprv s tou dusou, necham par dni nech to sadne a potom nalejem mlieko. Vdaka

                  0 0
          • vifon  

            uz som nevydrzal a nahodil som tei pasky aj ja :-)

            Len plast som zabudol v robote, takze vyskusam az zajtra. :-(

            0 0
    • Kubiczech  

      Můžete mi někdo zkušenější poradit nějak ve zkratce postup, jak co nejefektivněji nahodit bezduše (páska a ventilek Caffé, obyč plášť a ráfek). Nalepení pásky a usazení ventilku vysvětlit netřeba, ale ty kroky poté.

      Uvažuji o tom, ale trošku mě tohle vlákno nahlodalo. Díky

      0 0
    • xshreck  

      já nad tím furt přemýšlím – nestačí vzít nějkou pásku, přelepit niple. Potom vzít ze staré duše ventilek, ten přilepit k pásce v ráfku a potom nasadit plášť?

      0 0
      • StuntJ  

        zkus to :o)

        0 0
        • thesecond96  

          Přesně tak :D

          0 0
        • xshreck  

          už se koukám doma po duších se závitem … pásku musím popřemýšlet jakou dát. Napadlo mě že bych dal oboustranou co se dá běžně koupit a přilepit na to širokou pásku schwalbe co mám, jen sehnat trošku mléka (nějaký dárce, najde se? :D )

          0 0
          • thesecond96  

            Držím palce, pak určitě napiš, jak to dopadlo :DD

            0 0
            • StuntJ  

              jestli to přežije … :o)))

              0 0
              • thesecond96  

                No jestli mu to nebuchne do obličeje :D pokud se to vůbec podaří nafouknout :D

                0 0
                • xshreck  

                  Kdo nezkusil, neví .) ty asi koukám jezdíš bez dušiček? :) nebo ejstli teda jezdíš :D

                  0 0
                  • thesecond96  

                    Proč myslíš že jezdím bez duší? proč myslíš že bych nejezdil? :D

                    0 0
                    • xshreck  

                      protože tu furt vysedáváš! :D a směješ se zajímavým pokusům .-))

                      0 0
                      • thesecond96  

                        Dneska toho mám po 9 hodinách ve škole dost, tak dneska nic, ale zítra plánuju něco většího. A proč bych měl vozit bezdušáky? já ti náhodou fandím, ale nejsem si tak uplně jistý, jestli to bude fungovat. :)

                        0 0
                        • xshreck  

                          já taky ne, ale víš jak to je … oboustranou pásku koupíš za pár korun, ventilky z prodřených duší tu nějaké mám :-) takže jen investice na tmel, kompresor se mi válí v garáži :)

                          člověk musí vyzkoušet každou špatnost :D

                          0 0
                          • thesecond96  

                            Jasně a jestli se to povede, bude to asi jeden z nejprůlomovějších a nejlevnějších pokusů o bezduše :) určiě dej vědět jaks dopadl, jestli toho budeš ještě schopen :)

                            0 0
                          • StuntJ  

                            ale ne kraviny … :o)

                            0 0
                            • thesecond96  

                              No podle mě toto není kravina, ale zajímavý pokus i s možná reálnou šancí na úspěch :)

                              0 0
                              • StuntJ  

                                Zajímavý to bude až mu to povolí někde ve sjezdu, tak pak bude oheň :o))))

                                0 0
                                • xshreck  

                                  proto to půjde na staré kola a jen dozadu :D

                                  0 0
                                • thesecond96  

                                  Nebuď zas takový pesimista :D Povolit může i normál UST. I normální plášť s duší se může solidně svlíknout.

                                  0 0
                                  • StuntJ  

                                    No pesimista nejsem ale radši mám rád klid, než nějaký pokusy, proto jsem taky radši zvolil UST … :o)

                                    U mě vítěží co nejméně práce s maximálním ziskem …

                                    0 0
                                    • duk  

                                      Přesně – když se s tím nechceš babrat, tak je UST-UST jasná volba :-)

                                      0 0
                                      • thesecond96  

                                        Když se s tím nechceš babrat, tak je duše + samolepící záplaty jasná volba ;)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Hhhh..dneska neni april:))))

                                          0 0
                                          • thesecond96  

                                            No jo no, ale nevěřím, že i ten notubes zadělá každou díru, to já radši asi zatím zůstanu u těch duší.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              NoTubes nezadela KAZDOU diru..ale s dusi musis KAZDOU diru resit osobne;)

                                              0 0
                                            • StuntJ  

                                              Běžné díry, jako trny šutry, hřebíky to v 99% zadělá, řezance a protrhnutí dle velikosti … Až nahodím poreferuji :o)Průměrně píchnu tak 10–15 za rok, pokud tohle číslo snížím min o polovinu, bude to více než uspokojiví výsledek ..

                                              0 0
                                              • thesecond96  

                                                No jestli to malé dírky zadělá, tak to je pohoda, těch mám najvíc. Ale kromě hřebíků si za defekty můžu sám (cvaknutí na kořenech). No, jestli s Notubes budeš mít 5–7,5 díry :) , u kterých budeš muset zasahovat :D tak to zas až tak uspokojivÝ výsledek není.

                                                0 0
                                                • duk  

                                                  Tak cvaknutí na kořenech s bezdušákama v drtivé většině případů odpadá, to musí být už velká šleha, abys prorazil plášť.

                                                  0 0
                                                • H4N$  

                                                  Loni při výměně sjetého rejskinga jsem se rozhodl k testu.

                                                  Dolil jsem 50ml tmelu.

                                                  10 děr 70kou hřebíkem. Notubes všechno ucpal.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já jsem dělal u jetého RaR UST také test a dal mi 6mm kruhovou díru zcela v pohodě (nevím jaký má průměr 70tka hřebík).

                                                    A už se hrozně dlouho chystám na test větší díry, ale vždy na to při výměně pláště zapomenu nebo nemám zrovna čas nebo jednou už jsem tam zase neměl žádný tmel a dolévat a nahazovat zpět jetý plášť už se mi nechtělo.

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                S lehkými šlupkami + duše jsem také míval tak 10–15 defektů ročně (většina trny).

                                                Pak s odolnou verzí plášťů (alpencross, předchůdce double defense) to šlo rapidně dolu, ale zdaleka ne k nule.

                                                S UST + UST variantou už mám více než 3 roky bez jediného defektu. A to jsem ani jednou nemusel ani dofukovat, že bych při zacelí ztratil více tlaku (nějaká lehká ztráta tam někdy být mohla, ale bez nutnosti dofouknout během vyjížďky).

                                                A přitom zacelených defektů bylo mraky, při kontrole tmelu nebo při vyhazování pláště ho prohlížím a odhaduju tak 30 zacelelných defektů za ty 3 roky.

                                                Myslím, že snížíš o hodně více.

                                                0 0
                                                • StuntJ  

                                                  Hmmm pokud to bude takhle, tak to bude luxus :o), tajně doufám že ano :o)

                                                  0 0
                                                • thesecond96  

                                                  To zní hoodně přesvědčivě :) že bych do toho taky šel? Mám jen dvě otázky: 1) Dá se to použít s již už děravým pláštěm (tak 3 díry), nebo to musí jít na novej plášť? (mluvím o rubena kitu) 2) Nevádí, když mám trošičku kleplý ráfek, nebo musí být uplně rovný?

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já mluvím o UST + UST variantě, kterou už těch několik let jezdím. A StuntJ šel rozumně do této nejspolehlivější varianty.

                                                    Do pochybných variant jako popisuješ mi netahej :-)

                                                    Já bych osobně do žádné problematičtější varianty nešel. Ještě mi přijde přijatelná varianta TLR pláště, zvlášť co třeba Schwalbe pro 2011 dělá na nich těsnější patky, takže to jde lépe nahazovat a velmi snižuje riziko svléknutí.

                                                    A nejlépe pak na ZTR ráfky ty TLR.

                                                    Tohle je lehčí řešení než UST + UST a bude fungovat také velmi dobře, hlavní rozdíl bude o něco nižší odolnost (i když v případě použití treba double defense plášťů už to bude srovnatelné, pak zase ale ne už o moc lehčí).

                                                    Jiné horší varianty někdy fungují také dobře a někdy je to akorát kupa problémů. To ať si zkouší ti, kdo na to mají náladu.

                                                    Jinak děravý plášť pokud je to díra, kterou může tmel zacelit (tedy není to nějaká megadíra) nevadí, to se zacelí.

                                                    U UST ráfku většinou lehce klepnutý ráfek nevadí, nikdy se to ale nedá zobecnit.

                                                    A u klasických ráfků s bezdušovým kitem netuším jak je to náchylné na klepnuté ráfky.

                                                    0 0
                                                  • thesecond96  

                                                    Aspoň za to co víš, díky :)

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    jinak by měl zítra dojít druhý plášť, tak jsem zvědav, jak moc se bude podobat váhově tomu předchozímu co jsem fotil, nebo jestli tam bude nějaký rozdíl…

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    Když už píšeš o UST-UST, co by se dalo vymyslet za UST ráfky srovnatelné s DT 5.1 ?

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    otázka na Hnoje, jinak já mám momentálně historické ráfky Mavic X3.1, předchůdce XM819

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ingot Mavic EX823, a NoTubes Flow víc mě nenapadá

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Samotné UST ráfky nemají moc smysl. Už i Mavic 819 je s fore kalíšky těžký dost a to je pořád jen 19mm ráfek (a není to ekvivalent DT 5.1).

                                                    A širší UST ráfek tu je snad jen Mavic 823, ten už je ale supertěžítko (i když už je to aspoň 23mm ráfek).

                                                    Tady je třeba sáhnout po továrních zápletech, což je ale zase drahé.

                                                    V kategorii toho DT 5.1 tedy sáhnout po SXkách nebo Red Zone XLR.

                                                    Mohu doporučit obojí, jezdím obojí a dokonce to stíhám i na jednom kole současně :-)

                                                    A preferoval bych spíše SXka. Kdyby bylo k mání na 15mm osu, tak jsem to nekombinoval.

                                                    Pokud chceš samostatný ráfek, tak sáhnout jedině po ZTR Flow. Na ten můžeš dát i UST pláště, tam si můžeš vybrat. Pořád to ale bude aspoň se žlutou NoTubes páskou.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    bohužel v UST custom zápletech na ráfky výběr moc není a člověk se musí spokojit takovýma ingotama jako jsou 819, ty mají tuším okolo 450g :o(. Ale zas je nic moc nerozhodí :o)))

                                                    0 0
                                                  • tomfree  

                                                    SX jezdím a jsou super,red zone nejsou špatné,jen náboje jsou o dost horší.

                                                    0 0
                                                  • duk  

                                                    Asi jediná možnost Mavic XM819. Mavic snad nic jiného UST nedělá a o žádném jiném výrobci UST ráfků nevím.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    823 a pak NoTubes Flow, to sice není čistokrevný UST ale ma UST patky a po nalepení žluté pásky tak i funguje

                                                    0 0
                                                  • duk  

                                                    jj, ale ten 823 už je fakt ingot, ZTR Flow je podle mě nejlepší volba.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    trak 819

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    823, EX823 je čistokrevný UST ráfek, není potřeba pásky … :

                                                    http://www.mavic.com/…/EX-823-Disc

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    píšu o Flow :-)

                                                    mavic je čistokrevný souhlas

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    A jo, já se už v tomto vláknu ztrácím :o)

                                                    Flow váží víc než 819 470g vs.450g a ten nepotřebuje pásku …

                                                    0 0
                                                  • duk  

                                                    To sice jo, ale flow je asi o 4mm širší a IMHO odolnější. Na nějáký enduro ježdění bych šel radši do Flow.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    Hmm širší se hodí, ale potom nerozumím, proč má nižší limity tlaku než 819, to by pak vyvracelo tu pevnost …

                                                    No uvidí se co vydrží ty moje ráfky :o)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    U 819 počítej +50g za fore kalíšky, takže je hned těžší.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    taky pravda … FLOW není pravý UST ráfek …

                                                    Prostě vše má své pro a proti a chce to nají ten zlatý střed a kompromis. Zvolit si co člověk vlastně požaduje od kol, jakou má představu, finance a realizace je už snadná …

                                                    Já jsem chtěl odolnost, snadnou údržbu a výdrž, hmotnost byla druhotná, takže mám to co mám :o)

                                                    0 0
                                            • scret  

                                              mam UST/UST a NoTubes mliko mi zacelilo v pohode cca 4mm diru…

                                              0 0
                                              • mr.antik  

                                                a jaktože to nezacelí ventilek při upouštění?

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Při upouštění natočíš kolo ventilkem nahoru a tmel se tam nedostane (ten v tu chvíli steče všechen dolu).

                                                  Při defektu za jízdy se tmel odstředivou silou drží právě na plášti, takže může k defektu dobře.

                                                  A pokud je defekt z boku, tak se tam taky tmel dostává hůře a nemusí se to třeba samo hned zacelit a může pomoct při zastavení natočení kola, tak aby se tam tmel lépe dostal.

                                                  Když necháš ventilek směrem dolu při upouštění, tak už se ucpat může snadno, to už si ten tlak ten tmel, který je pár centimetrů od ventilku dole v plášti nasaje.

                                                  0 0
                          • scret  

                            je to blbost, dokonce to tu tusim nekdo uz zkousel a neslo to…

                            nejlevnejsi varianta, ktera funguje je „ghetto tbls“ – viz.odkaz vys… Mam vyzkousene a funguje to dobre…

                            0 0
                            • xshreck  

                              jestli to někdo zkoušel tak na to taky kašlu

                              0 0
                            • xshreck  

                              http://www.youtube.com/watch…

                              toto jsem myslel že bych zkusil – tady mu to funguje, sice UST pláště – ale v komentářích je psáno že to někdo zkoušel i na normálních … buď a nebo. Tohle mi přijde jako „lehhčí“ řešení … jak váhově, tak i na práci

                              0 0
                            • Slavoš  

                              Pokud jsem se dobře díval tak u toho „ghetto tbls“ jen rozstřihl tu 24" duši ?

                              0 0
      • StuntJ  

        Já jsem taky nad tím přemýšlel a přemýšlel a přemýšlel a nakonec jsem přistoupil k řešení real UST – tedy pláště, i ráfky UST. Už se těším na první poznatky :o)

        0 0
        • kubad  

          1*

          ideál

          0 0
          • vifon  

            ja som zatial u HT na polceste: UST rafky a normal plaste s mliekom :-)

            Casom sa tam mozno dopracujem tiez. Zatial som ale spokojny aj s touto variantou.

            0 0
      • jIrI___  

        Tak jsem začínal. A v životě jsem při nasazování plášťů neřekl tolik sprostých slov a neposlal tolik lidí do ****** :-D. Koupit hned Rubenu za 4 kila a ušetřil bych si spoustu nervů a nepoštval proti sobě celou rodinu :).

        0 0
    • mr.antik  

      V čem spočívá hlavní rozdíl v profilu ráfku UST třeba od mých DT. A třeba proti ZTR Flow? Nebo je rozdíl jen v dírách/nedírách od niplů?

      0 0
      • StuntJ  

        Právě onen profil pro UST patku je specifický a jiný než klasický ráfek.

        0 0
      • duk  

        Hlavní rozdíl je v tom, že UST profil má uprostřed žlábek, který k sobě stlačí patky, což usnadní nafukování a taky zhorší nandavání pláště na ráfek :-) a patku má tvarovanou tak, že v ní plášť drží „zacvaknutý“ ikdyž ho vyfoukneš.

        0 0
      • Chiron  

        Tak třeba zrovna ty ZTR ráfky mají díry pro niple, pokud vím. Proto se do něj dává ta žlutá páska. Ale hlavně má UST patky.

        0 0
    • Skama  

      Mám čerstvou zkušenost s nahazováním Schwalbe Racing Ralph 2011 na zapletený set XT (UST ráfek). Naprosto bez problémů nahození napoprvé pumpou i bez použití mýdlové vody. V podstatě to šlo stejně hladce jako nahodit UST plášť.

      0 0
      • Georrge  

        a jakou průpravu před foukáním jsi dělal? Prostě jsi jen nahodil plášť, nalil mlíko protočil a foukal? Nebo ses nějakým trikem snažil aspoň trochu nahodit plášť do patek?

        0 0
        • kubad  

          stejná zkušenost, nahazoval sem na XT FF 2,25" stačilo jen namydlit boky plášťů, skočilo to tam hladce jak UST

          , poprvé sem to zkusil jen jak to pujde, na ostro sem nalil tmel, a nafoukal – super, ani bez tmelu to neucházelo

          0 0
          • MlokCZ  

            Já to teď psal zrovna nedávno v jiném vláknu.

            Nahazoval jsem 29tkový RaR 2,25 snake skin TLR (tedy 2011) na C29ssmaxy.

            A až tak dobře to nešlo.

            Nejdříve jsem čekal, že to půjde zcela samo, tak jsem rovnou nalil do pláště tmel. A ani ťuk i když jsem foukal kompresorem s vyšroubovanou vložkou ventilku. Zkoušel jsem i chvilku nahazovat patku aspoň na část obvodu (takže jsem měl asi 3/5 obvodu obě patky nahozené) a pořád nic.

            Druhé kolo jsem pak zkusil nejprve nahodit s duší, aby plášť chytil tvar (byly to nové ještě nenasazené kusy).

            Nejdříve, že to nechám přes noc. Pak mi to nedalo a po cca 0,5 hodině jsem to zkusil. Nechal jsem jednu patku nahozenou tou duší. A s vyšroubovanou vložkou ventilku se to kompresorem už chytlo okamžitě a to na sucho bez tmelu i bez mýdla.

            Přisuzuju to ale dost snake skin bokům. S těmi se plášti chce do patek hůře, takže než měl plášť tvar nahozením s duší a nafoukáním na chvíli na vyšší tlak, tak se tomu nechtělo.

            Taky mi těsnil i bez tmelu (zkoušeno asi hodinu, pak už jsem přes ventilek tmel doplnil).

            0 0
    • StuntJ  

      Tak dnes jsem poprvé projel real UST řešení a musím říct že dobrý, první pocity jsou pozitivní, kolo lépe jede, ale to přisuzuji placebo-efektu. Co se týče výdrže, odolnosti proti defektům, to ukáže čas :o)

      Jinak nahození UST plášťů na UST ráfky šlo i malou pumpou, nahození na ráfek i s pomocí jedné motpáky, takže strach z montáže padl :o)

      0 0
    • Kubiczech  

      Ještě jeden dotaz ohledně bezduší – nějakou dobu jetý plášť jsem nasadil v pohodě (při kombinaci páska a ventilek Caffe s tmelem Notubes). Nové pláště se mi utěsnit nedaří a problém je s patkou, která byla u nového pláště složená v krabičce, v těch místech jde vzduch pryč. Je na to nějaký figl? S duší si to nesedlo a v těch několika místech je patka pořád vyhnutá do vně ráfku.

      0 0
      • Mug  

        Zkus do toho dát nejdřív duši a trochu to přefoukni. Nech to tak nějakou dobu 2 dny, až si to tvarově sedne tak vyndej duši. Mělo by si to sednout.

        0 0
      • MlokCZ  

        Nahoď tam na pár dní duše a nech nafoukáno na maximální povolený tlak. A pak to zkus znovu.

        0 0
        • Kubiczech  

          Díky oběma. Měl jsem to tak den, nafoukáno na maximální tlak a nic se nezměnilo. Zkusím to na delší dobu. Pomůže to třeba projet?

          0 0
    • mr.antik  

      Tak jsem zjistil že musim udělat znovu objednávku – mám tedy vzít tu Rubenu? Nebo radši něco jinýho?

      0 0
    • Atilla  

      Protože, mi tu lidi psali, že na 23mm ráfek bude Rubena kit úzká, tak objednávám pásku caffe latex 21mm k tomu ventilky caffe latex a notubes tmel. Tohle snad bude fungovat s FA 2.4 ss. Díky za názory.

      0 0
    • mr.antik  

      Ještě než sem Joseph napíše nějakou intelektuální slovní hříčku, daj se v pohodě sehnat BMX duše na galuskový ventilek? Nebo ještě jiná vhodná duše?

      Nakonec jsem Rubenu neobjednal a zkusím tu černošskou variantu.

      0 0
      • scret  

        jj, ale docela blbe, ja to sehnal na objednavku do tydne, navic ventilek nejde vysroubovat , takze tamtudy nebudes moct dolejvat tmel…

        0 0
    • Vegan  

      Hele antiku koukal si na toto na pink bike predelavali rafky DT EX 5.1 D coz je vicemene EX 500 :) slo jim to v pohode

      0 0
      • mr.antik  

        To vypadá dobře. Já teď čekám jen na Hnoje až mi dovalí náhradní díly k Hope, abych to mohl konečně zkusit.

        Když to nepůjde s rubenou, tak koupim tuhle pásku.

        Jinak nechápu, pro Notubes si vystačí s takovou páskou a Rubena to řeší tak komplikovaně (oboustranka plus guma)???

        0 0
        • Vegan  

          takze uz mam Bezdusak take :)

          Pozite veci:

          Rafek DT Ex 530 ( kola DT E2200 ), ale stejny postup pouziji i u EX500

          paska Notubeless zluta

          ventilek Latex Caffe

          Schwalbe paska do rafku

          Plast Maxxis minion 26×2.5 Exo

          tmel no tubeless

          No nahodit bez kompresoru to neslo. Postup jsem udelal nasledovny zacistil diry od dratu, ocistil rafek lihem, vlepil Notubeless pasku, vlozil schwalbe pasku ( bez ni mi to neslo nafouknout ani kompresorem ) nasroubovat ventilek, myldem objet patky rafku a patky plastu, nasadit plast, vzit na benzinku, ozvalo se lup, lup… a nasazeno i bez mlika a drzelo to tlak 2.5Baru dva dny bez ubytku, po dvou dnech jsem to vzal na benzinku vyfoukl nalil tmel a nafoukl kompresorem a 10 minu hrkal. Tlak to krasne drziuvidime co zitra kdy to projedu. :)

          0 0
          • pepek  

            Ten tmel no tubeless bych tam radši nedával.

            Podruhý na pumpu nemusíš, drží to už samo :-)

            0 0
          • mr.antik  

            Na co je tam ta schwalbe páska? Takova ta modrá lesklá?

            0 0
            • Vegan  

              Uprimne nevim :D ale bez ni to nenahodim ani za prase… proste si to bez ni nesedne s ni clovek ani nevi, ze neco nahazuje proste to udela cvak cvak a je nahozeno. Proc to dela ti nereknu dovnitr nevidim.

              A jo je to ta leskla modra

              0 0
    • Joseph de Sax  

      já třeba zkouším už bezplašťáky…

      0 0
      • JakeF  

        Dřevo-plech? To je stylový, ty radiální kola stejně vypadaj jak od povozu…

        0 0
      • M13  

        Pepo jaký knížky konzumuješ k večeři (nebo je jíš i k snídani a obědu)? Taky bych chtěl být tak chytrý.

        0 0
    • Kubiczech  

      Když už to tu je nahoře – dnes jsem po měsíci zopakoval boj o nasazení NobbyNiců SS na Mach1 ráfky. Posílil jsem se o kamarády a výsledek je ten, že to je prostě nenahoditelná kombinace.

      Přemýšlím, jestli kombo CafféLatex/NoTubes nahradit Rubenou/No Tubes, ale vinu shazuji spíše na pláště. Ani po měsíci a půl ježdění s duší se nesrovnala patka, pořád jsou patrné překlady pláště a uniká tudy vzduch. Patky od začátku celkem volné. Ráfek tomu asi taky moc nepřidá…

      0 0
    • JP3112  

      v tom „povídání“ jsou o bezduších asi dvě věty ale jinak jsem tak dobrý povídání nečetl už hooodně dlouho :))

      0 0
    • chatain  

      nezkoušel jste někdo tohle:

      http://www.youtube.com/watch…

      nebo tohle:

      http://www.youtube.com/watch…

      ?

      0 0
      • mr.antik  

        Zeptej se Screta.

        Já to chtěl zkusit, ale nemohl jsem sehnat duši s galuskovim ventilkem. A když už bych to musel objednávat z netu, vzal jsem radši rubenu…

        0 0
        • chatain  

          díky, ještě mě napadlo, ten Rubena kit se používá výhradně jen s tubeless pláštěma nebo jdou použít i klasické?

          0 0
          • Ricci  

            aj klasicke

            0 0
          • jIrI___  

            Vzhledem k účelu toho kitu bych řekl, že se dají používat výhradně klasické nebo TLR pláště.

            0 0
      • scret  

        jak jsem psal vys, mam zkusenosti s tou konverzi s dusi 24´.

        Kdyz jsem to delal, tak Rubenackej set jeste nemeli tak vymakanej, ten novejsi je uz lepsi…

        nasazoval jsem to na WTB Laser Disc trail – udajne by mely byt tbls ready… Gumy Schwalbe snake skin a Kenda Nevegal kevlar

        Kazdopadne to drzi jako svina! skoro to nejde strhnout rukou z patek…

        Zatim ale nemam zkusenosti jak to drzi na klasic.rafku…

        Ted bych mel delat zas nekomu bezduse, ale tam uz pouziju Rubena sadu…

        0 0
    • jIrI___  

      Tak nastal u mě další problém. Kolo jsem musel nafouknout kompresorem, všechno ok, těsnilo to. Jenže teď jsem vyjel, ujel možná tak 1 km a hle, začalo to plavat, mrknu se pod sebe a kolo skoro prázdné. Při zatížení mi to profukovalo s největší pravděpodobností kolem patek, původně byl plášť nafoukán na 2–2,5 bar. Nevíte jak tomuhle zabránit? Od té doby, co jsem koupil RK, tak mám s bezdušáky víc problémů než užitku.

      0 0
      • Ricci  

        mozno si ho mal na zaciatok nafuknut viac,aby sadli lepsie patky

        0 0
        • jIrI___  

          Víc než 2,5 bar tam nedám, mám pojistný ventil (při větším tlaku mi to fučet kolem ventilku, s tím jsem měl ale problémy vždycky)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak dofouknout na více (aby si to sedlo dobře do patek) to už přeci nemusíš kompresorem. Pumpičku nějakou máš ne?

            0 0
            • jIrI___  

              Asi jsem se špatně vyjádřil. Samozřejmě, že to pak jde nafouknout pumpičkou, ale ten gumový kvádřík na ventilku mi nějak divně těsní (resp. netěsní) a při větším tlaku než 2,5 bar kolem něj začne fučet vzduch z pláště ven. I když jsem zkoušel matku na ventilku dotáhnout kombinačkama. Nepomůže ani štěrchání kolem, aby se k němu dostal tmel ani nic jiného. Zkusil jsem už všecko možné. Ale do téhle chvíle mě to netrápilo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                divne ze to fuci ven…nefuci to ti nekde zevnitr rafku mezi niplema a ven pak kolem ventilku?

                0 0
                • jIrI___  

                  To si nemyslím. Předtím jsem tam měl nalepenou tu rubeňáckou oboustrannou lepící pásku, teď tam mám ducktape. Ale mrknu na to, jestli třeba není někde odlepená.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Tak to jo. S ventilky na UST ráfkách problém nemám ani jen při lehkém utažení rukou a foukání kolem 55–60psi (nové UST pláště fouknu vždy na chvilku na max).

                0 0
      • Smazaný účet  

        Nalil si tam dost tmelu a radne protrepaval? Mi napoprve utelky behem par hodin, pak vyrzely asi dva dny a za postedni asi mesic jsme dofukoval jenmom jednou.

        Zkus to popatlat jakovou vodou a jak nekd euvidis bublinky, tak s tim sterkej dokud to tmel nezatahne. Jinak kdyz jsme mel nizky tlak, cca 15psi, tak mi plast pri stlamceni profukoval taky:(

        0 0
        • jIrI___  

          Tmelu tam bylo 120 ml, to je myslím dost. Jak jsem psal, všechno to uteklo po 1 km jízdy, když bylo kolo opřené o zeď tak všechno v pohodě, nikde nic neunikalo :-/. Takže teď jezdím s duší a hned jsem měl defekt, celkem nezvyk :)

          0 0
    • chatain  

      Zdravím,

      nemáte někdo zkušenost s touhle páskou:

      http://www.kupkolo.cz/…u_90307.html ? Zajímalo by mne, jestli se dá použít i do jiných ráfků, konkrétně DT 445D? Na stránce píší, že je určena jen do ráfků Notubes.. díky

      0 0
      • JakeF  

        Použít jí můžeš, ale připrav se, že s největší pravděpodobností se bude dost blbě chytat plášť a je dost možný, že se ani nechytne.

        0 0
        • nox159  

          zatim jsem nenarazil na rafek kde by bylo potreba neco vic nez ta zluta paska… :)

          jo neco jde huř neco lip ale vzdycky to nejak jde… 50–100l vzdušnik nahodi skoro vsechno na vsechno :D

          0 0
          • JakeF  

            Když ti pak nevadí v terénu dávat duši… Podle mě je lepší dát tam o 20g těžší tlustou gumovou pásku a mít to bez problémů. Anebo vozit rovnou ZTR, to je ultimátní řešení :D.

            0 0
            • nox159  

              tak stejne nez to podlepim nebo nejak vyresim ten řezanec tak mi vycaka mliko a jsem stejne v haji i kdybych to nafoukal…

              neresim, defektem to vzdycky vsechno konci a pak uz je to jedno :D na silnici pokud je to do 10km tak dojizdim po rafku ( nemam extra drahe zaplety a neco vydrzi…) nema cenu se s tim nejak obtezovat u biku bud volam odvoz nebo se murduju s dusi… nevim jak to řešiš ty ale kazdy defekt je zlo ale vozit kvuli tomu odolnejsi plaste by se mi nechtelo… :)

              0 0
    • Ralan  

      No já se tady trochu přiživím. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nezkoušel použít místo No Tubes tmelu něco podobného jako je tohle Chci vyzkoušet bezduše s minimem nákladů :-)

      0 0
    • bagr84  

      Dnes jsem ze zvedavosti hodil na vahu plast, do kteryho jsem kvuli papirovejm stenam nalil dost tmelu aby tesnil, a bylo prijemny zjistit ze vazi porad temer stejne… Necekal jsem to :)

      0 0
    • Georrge  

      300

      0 0
    • mr.antik  

      Jak širokou Notubes pásku mám koupit do EX500?

      0 0
      • Vegan  

        Tu sirsi :) 25mm kup radeji vetsi klubko do zasoby :D

        Hlavne zacisti poradne vsechny otrepy, ale opravdu vsecky jinac se to roztrhne. po zacisteni ocisti nejakym silnym odmastovadlem (a nech v klidu tak hodinu at to vyschne) a pri lepeni tu pasku hodne natahuj at si dobre sedne. Dobre take je tu pasku pritlacit prefoukanou dusi v plasti. Pak uz to jde samo, ale chce to na prvni nahozeni kompresor a to nevim jestli v techto mrazech je idealni pokud nemas doma.

        GL a pevne nervy :)

        PS: jinak ja za vice jak pul roku dofkoval jen 2× a to malicko takze maxxisy minion EXO drzi tlak hodne dobre ;)

        0 0
        • mr.antik  

          sakra, uz jsem objednal 21mm, nasel jsem na strankach notubes ze je suported i ex500

          0 0
          • Vegan  

            No tak ono to asi pujde jen to bude vetsi hra na presnost a vetsi boj o to, aby ti ji nejaky plast nestrhnul, vsak uvidis.

            Kdyztak ja ji mam dost tak nas muzete prijet navstivit :) :D

            0 0
            • mr.antik  

              já teda vzal tu kratší, okouknu to, jestli to není zas nějakej podvod typu přebalená páska od 3M za tronásobek ceny :-)

              0 0
      • Risanek  

        Zkoušíš tedy EX500 jen s No Tubes páskou? Vím že už máš vybráno, ale pro dolpnění já je mám s No Flat sadou (kvůli ventilku, NoTubes dělá v té šíři gumovou vložku pouze s auto ventilkem) a FA SS 2011 i NN SS 2011 jdou nahodit skoro příruční pumpičkou, nožní naprosto v pohodě, drží tlak i bez tmelu, nahození bez mýdla či jiné výpomoci.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.