• dobytek

    Předloni, když jsem si pořídil lepšího bajka a byl blátivý rok, reinkarnoval jsem jako tréninkové kolo trekinga Author Stratos http://www.author.cz/…tratos-sx-2/ (kliky jsou tam měněné za nějaké základní Suntour za 500, jinak stejná specifikace), na který jsem namontoval spd, přidal mtb blatníky a jezdím na něm, když v terénu nejsou slušné podmínky (loni to udělalo celkem 45% všech km za rok), což je už slušné kvantum, takže jsem začal uvažovat, že bych do něj 2–3 tisíce investoval na vylepšení některých komponentů. Chvíli jsem přemýšlel o pořízení silničky, ale nejspíš by mě to na hlavních cestách moc nebavilo. S trekingem často jezdím i po rozbitějších lesních asfaltkách, kde by to na silničním kole bylo už hodně nepohodlné. Uvažoval jsem o výměně vidlice za pevnou (velká úspora na celkové hmotnosti kola) za 1000 od Pellse (karbonová je mimo rozpočet) + případně některé další věci. Které byste doporučovali? Za tipy předem díky.

    0 0
    • Tina  

      Zimák sa podľa mňa vylepšuje tak, že sa naň presúvajú komponenty z letňáka. Peniaze sa dávajú do letňáka. To je predsa zmysel zimáka, či nie?

      0 0
      • xshreck  

        já do zimáka investoval asi 3–4tis s tím, že je to teď skoro jednice .-)) hlavně na tom bude jezdit aj moja. (ale zase v tom mám karbon vidla/epicon apod :D )

        Jinak jak píšeš, určitě dávat ze závoďáka zbylé díly.

        0 0
        • Tina  

          no tak, ale do bajku tvojej priateľky zase niečo musíš investovať. :)

          To ma vie vždy dojať, keď sa niekto sťažuje, že jeho dievča/žena/pri­ateľka nechce jazdiť na bajku. A potom vidím, čo mi do servisu vozia za hrôzy. A keď im hovorím čo by bolo treba ešte spraviť, vymeniť alebo nastaviť tak povedia, že to netreba, lebo to je pre frajerku a ona aj tak moc nejazdí. Na niektorých kúskoch čo som lepila dohromady by som ani ja nejazdila. Tak nech sa nečudujú :)

          0 0
          • weekend warrior  

            a tohle je v pohodě? já jen že na tom již 17měsíců neseděla?

            0 0
          • xshreck  

            Kvůli ní jsem dával pryč těžší toru a měnil za epicona. JInak v zimě to jezdí s pevnou karbonkou :) sehnal se kratší představec o 5cm, vlajdy natočit směrem dovnitř. Je to bohužel můj zimák, kde se musí poskládat víc lidí. K tomu 20", takže doufám že se na to nějak poskládá.

            Zítra jdu koupit pohodlnější sedlo, mám tu na to naví sedlovku tak se bude dávat kus za kus. Kola na průmyslech, pláště lehké. Sjíždím RaRa na slick, aby to nějak jelo. No jsem zvědavý jestli nebude mrčet. Pořád lepší jak její staré 24" dětské kolo, ocel … :D

            Co si myslíš o tomhle?

            Jinak převody to má 2×9 (44/27 + 11–32). Snad jí to usnadní řazení, moc jí to nejde :D

            0 0
            • drevik  

              No za ty prevody tě asi v kopci na Bunč zabije:)) Dej ji tam pro klid vztahu „cvrčka“ 22 zubů radím ti dobře :))

              0 0
            • Tina  

              Neviem aká je vysoká. Na mňa by bolo veľké. Ten krátky predstavec je veľké plus. Tá dvojplacka je fakt strašná. 36/24 by jej určite urobilo viac radosti (prípadne ešte kazeta 11–34) :) Inak hlavne aby to po technickej stránke fungovalo ako má. Pohodlné sedlo je základ. Pokiaľ nemá tak určite kúpte cyklonohavice s dobrou „tlustou“ vložkou. Na kvalitných nohaviciach nešetriť! A vysvetliť, aby pod nimi nenosila nohavičky. To býva najväčšia chyba. Farba a ako bajk celkovo vypadá je tiež veľmi dôležité. Keď už nič iné, tak aby bol čistý a nie umastený alebo nebodaj od blata. No čo už, holky majú trochu inak postavené preferencie :)

              A nezabúdať, keď už svoje dievča vezmeš na jazdu, tak tempo musí byť také, aby si ju neuštval. Pokiaľ nedokáže počas jazdy rozprávať tak je to špatne :) Aj terén vyberať podľa zručnosti. Riskuješ, že s tebou zase dlho na kolo nepôjde.

              0 0
              • xshreck  

                je malučká, necelých 170 :-) je to trošku *******, ale lepší něco než nic.

                S převodama mě trošku strašíte :-// pokud to pro ní bude moc, tak vrátím původní 22/32/44. I když pro mě to je zase krok zpět, tzn blbě se mi na tom bude najíždět(přece jenom na tom najedu xkrát víc, jak ona).

                Taky jsem počítal s tím, že budeme jezdit spíš po rovinkách a mírných stoupáních. S tímhle převodem 27/32 by snad měla něco vyjet ( převod 0,84 vs 0,68 s 22z ).

                Nelíbí se něco z hlediska ženy na tom kole? :D já ám rád tmavé kolo, bez polepů .-))

                0 0
              • xshreck  

                s kalhotama – koupila si nějaké z lídlu.

                Prakticky nemá nic na kolo, jen na vánoce dostala pěknou uvexku + jsem jí při nějaké příležitosti dal nějaké funkční tričko. S tím že se chodí naostro je obeznámena, se mě na to kolikrát ptala :D jsem zvědavý, jak to dopadne.

                Ještě vymyslet jestli dát lehké pláště 1,8 nebo raději trochu těžší 2,1 – 2,2, které něco dokážou i tlumit.

                0 0
                • nitraq  

                  A teď mi řekni jak jsi ji obeznámil s tím chozením na ostro? Ta moje už má něco odježděno a stále se tomu brání.

                  Samozřejmě myslím v cyklokraťasech, aby u někoho nedošlo k omylu:)

                  0 0
                  • xshreck  

                    Jezdím k ní jen na kole… :D tak se mě na to ptala :) a vysvětloval jsem jí, že pokud bude mít něco pod, tak jí ze švů bude pěkně bolet řiťka :D

                    0 0
                    • nitraq  

                      Hm, to je dobrej nápad:D Docela často si totiž stěžuje, že má nepohodlný sedlo, tak by to mohlo zafungovat:D

                      0 0
      • dobytek  

        Jenže tenhle zimák je cross na zpevněné povrchy, letňák je 26´mtb. Proti mtb není tak robustní, přesto má o nějaké 2 kila navíc. Co třeba ta pevná vidle? Stávající má zdvih 4 cm, přesto proti silničce nemám na horším povrchu tak vybouchané zápěstí. Jak moc by tomu pomohla ta duralová Pells? Nebo jiná pevná? Musela by se nějak upravovat – třeba v délce? A ostatní komponenty? Do čeho by stálo zainvestovat pár tisíc, které by to kolo posunuly o kus dál?

        0 0
        • xshreck  

          pokud jezdí a němáš nějaký problém, tak neřeš. Na silničce sedíš jinak, tady to vypadá že máš řídítka dost nahoře – všechno ti de do ****** a do rukou asi míň :

          0 0
          • dobytek  

            to je fakt, je to klasický authorácký vysoký turistický posez

            0 0
            • xshreck  

              mám olpran, myslím že i v profilu. Kupuju na to max jendou za dva roky kazetu s řetězem a pláště. Neřeším … 1500 ročně na tom najedu. Všechno v oceli, jen sedo je pohodlnější. Váha okolo 16kg :)

              0 0
              • dobytek  

                Asi bych měl být rád, že to funguje s minimálními náklady. Najedu na tom 1500–2000 km ročně a za poslední dva roky jsem měnil akorát třikrát řetěz a teď pláště (přední ještě původní 8 let starý) a brzdové špalky. Tohle mělo katalogovou váhu 12 kg, s blatníkama o cosi víc, ale 11-kilový horák je proti tomu ZNATELNĚ lehčí.

                0 0
                • xshreck  

                  katalogová 12? Jen jsem viděl fotku, už se mi tam honila 4 5 :D

                  proč potřebuješ lehkého zimáka? Pokud jezdí, neřešil bych. O tom tyhle kola jsou

                  0 0
                  • dobytek  

                    Tak koukám v popisku 13, možná někde dřív uváděli 12… Jde o to, že na něm trávím poměrně dost času i v létě, kilometrově téměř tolik, co na závoďáku, takže se člověk neubrání srovnávání a myšlence, jak by tahle crosska jezdila na silnici, kdyby se pár dílů vyměnilo za lepší.

                    0 0
                    • xshreck  

                      1500km se ti zdá moc? :) no mě teda ne, proto bych toho zimáka, který je lepší jak moje městské popojíždědlo (na kterém mimochodem taky najedu ročně kolem 1–1,5k), vůbec neřešil a jezdil. A jestli najezdíš na závoďáku 1500, to máš ještě silničku?

                      0 0
                      • dobytek  

                        Ročně najedu okolo čtyř tisíc km a třeba včera jsem na tom crossu jel 80 km, když se v lese moc nedalo. Silničku jsem měl kdysi půjčenou a na trasy, které většinou na tom jezdím (sem tam rozbité asfaltky jako třeba včera Vizovice-Dušná, Hošťálková-Troják po RZ) by moc vhodná nebyla.

                        0 0
                        • xshreck  

                          Trošku nechápu, proč s takovým nájezdem máš hlavní kolo jako závoďák a cross jako zimák. Na hlavním jezdíš v létě, na crossu v zimě. A tam je jedno co to je za kolo, hlavně že tě nesere sůl v nábojích atd.

                          Ale jestli to opravdu tak nutně potřebuješ, kup si lepší kola, případně celý pohon. Podlě me zbytečné. Zase tolik nenajezdíš. Uplně iděální je pohon zrecyklovat ze závoďáku, ale s tím nájezdem žádný odpad nebude :)

                          0 0
                          • dobytek  

                            To moje rozdělení kol nebude asi klasické jako u většiny zdejších. Na kolo vyrážím, když je minimálně 5 nad nulou (letos poprvé 25.2.), nemám na nižší teploty vybavení a ani by mě to v mrazu nebavilo. Pokud je sucho v terénu, případně je suchý začátek jara a dá se vyrazit aspoň na rozbitý asfalt, beru horáka-závoďáka. Pokud je teplota vyhovující, ale na cestách 4. třídy a lesních rozbitých asfaltkách je ještě sníh, beru cross-zímáka na hlavnější cesty. Totéž jako třeba včera 80 silničních km (jinak bych jel na mtb 60 v terénu), kdy je po dešti a na mtb-závoďáku bych v terénu zbytečně ničil materiál. Tím, že má cross užší pneu a je stavěný spíše na pevný povrch, se na asfaltu určitě vyrovná o třídu lepšímu mtb, i když třeba Alivio a X9/X0 + další komponenty se na těch kolech moc srovnávat nedají, tak mě napadlo, jak by ten crossový stroj jezdil, kdyby vážil dejme tomu 10 kilo a ne 13.

                            0 0
        • Alibaba  

          Tak zpravidla bejvá nejsmysluplnější začít kolama a vidlí, ale se dvěma, třema tisícema toho zas moc nevymyslíš a nakonec to začne lézt do peněz víc než by bylo rozumné. Jezdlil bych dál a měnil jen nejnutnější (co se podělá).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.