Jak vylepšit staršíhoTractiona? (II)

32 nepřečtených
  • 4xMM

    Pardon překlikla jsem se a dala to do špatné kategorie – tak znovu, sorry.

     Ahoj všichni,

    tenhle dotaz jsem vznesla už dole v jedné diskusi, ale tam to spíše vedlejší  a nevím jestli to tam někdo bude číst. Takže se zeptám raději tady, když jsem tu už dostala tak dobré rady ohl. techniky (dík ještě jednou :-))…

    Tak tedy - já mám kolo Author Traction z roku 2001 (ale nějakou dobu jsem skoro nejezdila – rodinné důvody aj.) Určitě tu někdo napíše jak je to předpotopní, ať si koupím nové atd., ale to momentálně nestojí k debatě – mj. nejsou peníze (aspoň ne tolik ;-)), mám své kolečko ráda-je to takový kamarád :-), chci teď „vylepšit“ přednostně spíš sebe (své jezdění) než kolo… atd.

    Takže berte prosím jako fakt že tohle kolo prostě mám a zatím mít budu. ALE přemýšlím o tom, jak bych ho mohla pokud možno vylepšit -dát třeba novou vidlici (co třeba RST 1st Air…?), gripy, představec(?)… Brzdy budu muset možná taky řešit(?). Jo mám tam zatím skoro všechny komponenty pů­vodní. 

    Díky předem za rady, tipy a nápady!

    Zdraví M.

    0 0
    • kubad  

      Skoda penez jezdi jak je, nebo kup nove kolo. Pripadne vymen jen to co se pokazi

      0 0
      • gmbiker  

        Asi tak, vyměnit jen to, co odpadne, jinak koupit nové kolo.

        0 0
        • Hornet  

          jooo, presne tak ako ti radia, vymenit len pokazene, maximalne vymenit plášte, ale nevrazaj do toho prachy, fakt to nema cenu

          predrazi sa to a ked tie prachy co by si minula, odlozis a nieco este nasetris, kupis novy bike, ked aj na splatky, ale bude novy a kvalita bude uuuuplne inde

          vyvoj ide velmi rychlo dopredu, biky su z roka na rok kvalitnejsie, samozrejme v priblizne rovnakej cenovej hladine a navyse ceny stale klesaju

          0 0
          • DaSnail  

            Tak ale zase keď tam má pôvodný predstavec a grip tak predstavec bude asi dlhý a gripy penové. Vymeniť za kratší a gripy za objímkové nebude až taká strašná pálka a rozdiel v ovládatelnosti značný. Aspoň podla mňa.

            0 0
            • 4xMM  

              No přesně to si říkám také. I když klasicky „pěnové“ ty gripy nejsou – ale chtěla bych jiné. Máte tip ohl. toho představce?

              Jinak- obecně máte asi pravdu, budu řešit jen to nejnutnější, resp. to co odejde.

              I když… – myslíte že ani tu vidli nemám měnit? Mám tam RST Gamma EL… Àikám si že tam by změna možná přece jen stála za to. Nebo ne?!

              Každopádně dík!

              0 0
              • Lišák  

                Gemma EL není funkční vidlice. A to ani nová. Investice do vidlice je však vyšší a tak je potřeba zvážit, jestli se skutečně nevyplatí ty peníze odložit na nové kolo. Je tedy fakt, že pokud by sis koupila solidní vidlici, tak s ní relativně levné nové kolo posuneš o několik tříd výše. Vidlice je na kolech do, řekněme, 20kKč dost bolavým místem. Výrobci tam dávají nefunkční věci, aby srazili cenu. Není nutné mít šaltr XT, to, jako amatér-hobík v podstatě od Alivia nepoznáš. Funkční vidlici však ano. A hodně. Zlepší se Ti ovládání kola a přibude pohodlí.

                0 0
                • DaSnail  

                  Asi tak nejak. Ten rám nieje stavaný na vidlice so zdvihom aký je teraz bežný na xc. Keď kúpiť tak asi len nejakú jazdenú v dobrom stave za výhodnú cenu. Ja by som tam radšej dal najširšie plášte aké sa zmestia a fúkal na nižšie tlaky. Vela drobných nerovností to poberie a v teréne sú rýchlejšie, istejšie a pohodlnejšie.

                  0 0
              • kolda  

                vidlici bych vymenil. RST Gamma je fakt bida. levne vidlice se tady resi neustale, takze neni problem pohledat v historii. stejne dojdes k tomu,ze si mas koupit epicona:)

                jak pisou ostatni, dalsi dily bych menil jen v pripade nutnosti.

                prdestavec – neres znacku,ale delku uhel atd. abys mela posed,ktery ti vyhovuje.

                0 0
                • Hornet  

                  asi tak, predstavec a gripy nebude velka investicia,

                  predstavec by bolo dobre si od niekoho pozicat a vyskusat aka dlzka ti bude vyhovovat, sklon sa da vyriesit trebars tak, ze ho skusmo otocis a uvidis ako sa ti zmeni posed

                  hmm a ta vidla, to je fakt nic moc, keby sa ti podarilo kupit nejaku jazdenu v dobrom stave a za dobry peniaz, tak ju vymen, za trosku slusnejsiu vidlu – novu, uz zaplatis dost a navyse vyssi zdvih 100–130mmuz nemusi byt vhodny na ten ram

                  0 0
                • kolda  

                  prdestavec=pred­stavec:))

                  0 0
                  • Hornet  

                    tak isto som to napisal aj ja :-) ale nastastie som si to pred odoslanim po sebe precital

                    0 0
                • 4xMM  

                  Ahoj všichni,

                  ještě k té vidlici – ta o které jsem uvažovala je např. tady, docela ji chválili ve Velu, byla na kole, které testovali: http://www.eod.cz/…rst-air.html

                  Myslíte že je OK nebo ta Epicon je podle Vás každopádně lepší?

                  Dík.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Epicon, zvláště od Milana, je vidlice prověřená mnoha uživateli B-F. Tu RST tady, myslím, nevozí nikdo. Takže RST je sázka do loterie, Epicon od Milana je sázka na jistotu ;-)

                    0 0
                    • Lišák  

                      Ještě k váze. To, co  udávají na tom odkazu, který jsi dala, je váha bez sloupku. RST to tak udává :-)

                      0 0
                  • jIrI___  

                    F1rst má prý totožné vnitřnosti jako Manitou R7. Takže se dá čekat, že to bude poměrně necitlivá vidlice. Já bych se přikláněl spíš k tomu Epiconu od Milana, ale zdá se mi, že ji má moc předraženou (rozdíl téměř 2000,– oproti seriove verzi se mi zdá až moc velký :-/). Od neupraveného Epicona nevím co čekat, ale oproti tvoji současné vidlici to bude každopádně velký skok ku předu. O nějaké bazarovce jsi nepřemýšlela?

                    0 0
    • t29  

      Na jednu stranu nejsou peníze a na druhou stranu chceš utrácet za vylepšení? :)

      Všichni doporučují vyměnit vidlici a vyzkoušet různé představce a pláště. Soudím, že podle tvého dotazu na zlepšení techniky jízdy zkoušíš víc než jenom turistické „vození se“ a tudíž místo sametově měkké a pohodlné rychlé jízdy oceníš spíš stabilitu a dobrou ovladatelnost.

      Začneme představcem. Dlouhý představec posunuje těžiště dopředu, víc se opíráš do řidítek, snáz držíš kolo v přímém směru, ale o to hůř (větší silou) točíš řidítkama do zatáček. Krátký představec funguje obráceně – skoro všechna váha je na zadním kole a řidítkama si „ukazuješ“ kam pojedeš. Délka představce se měří od osy řidítek po osu vidlice a u sériovky je většinou 100 nebo 110 mm, předpokládám, že to bude i tvůj případ. Doporučil bych poptat se někoho z pražských členů, jestli se mu doma neválí 90 mm nebo kratší (a na klasické, ne-oversize řidítka), který by ti mohl půjčit na vyzkoušení. Sám jsem místo 110 mm pořídil 90mm Ritchey Comp, předtím jsem zkoušel ještě 80 mm, při něm už mi kolo přišlo dost „jankovité“.

      Potom pláště. Traction podle archivu modelů 2002 měl Ritchey InnoVadery. Fajn obutí na silnice, polňačky a lehký terén za sucha. V těžším terénu asi budou klouzat, v blátě zcela určitě. Jestli pořád máš tyhle původní pláště, zkus je vyměnit za nějaké s většími drapáky – budou pomalejší na silnici, ale víc podrží na kluzkém povrchu. Z levnějších mě napadá Continental Mountain King nebo Schwalbe Smart Sam.

      No a vidlice. RST Gamma váží něco přes dvě kila, zdvih má tak dvoutřetinový proti dnešním zvyklostem, navíc omezený tím, že funkčnost kombinace pružiny + MCU (elastomer, čili guma) je hodně závislá na mazání a teplotě (vazelína prostě v zimě tuhne), pojem tlumení téhle vidli nic neříká a tak po každém propružení hezky kopne zpátky.

      Bohužel, zatímco u pláště a představec je výměna otázka stovek, cena vidlice se počítá v tisícovkách. Zhruba dvakrát do týdne se tu někdo ptá „jakou vidlici do 5000?“ a dostane odpověď „vytuněný Epicon od Milana“. (Milan je úpravce sériových vidlic, spousta lidí z fóra na vidlích od něj jezdí). Ovšem jak Suntour Epicon, tak podobná RockShox Tora nebo levnější Suntour XCR jsou váhově podobé té tvojí RST, pod dvě kila to nejde. Kdybys chtěla víc ušetřit na váze, napadá mě RockShox Recon, ovšem tam už se cena pohybuje kolem šesti až osmi tisíc.

      Nebo, kdybys chtěla hodně ušetřit váhu a místo ladění odpružení pilovat techniku, tak pořiď pevnou vidlici :) buď to nejlevnější, co seženeš v obchodě (vždycky to bude lehčí než odpružená vidle), nebo třeba Pells XF6, ovšem těch peněz… :)

      0 0
      • t29  

        ech, to jsem toho napsal tolik?

        0 0
        • 4xMM  

          Ahoj t29, díky moc za obšírnou a fundovanou  odpověď :-)! (I ostatním samozřejmě děkuji.)

          No s těmi penězi je to tak, že bych te´d neměla tolik najdenou aby to stačilo na nové kolo ( atké ke svému kolečku mám určitý vztah, snad to tu někdo chápe, nebo nejste ani trochu „sentimentální“ ;-)?) , zatímco menší položky by se asi spíš našly… Ale máš pravdu že se to taky nasčítá… :-/

          Do historie jsem se koukla – mj. ohl. těch vidlic, a přesně jak píšeš. Takže co se vidle týká, přikláníš se tedy k té Suntour Epicon?

           
          0 0
          • t29  

            U vidlic se jakž takž orientuju v nabíce Rock Shoxů a Suntourů, ale firem existuje víc, takže nechám poradit další :)

            Jinak Epicon viz níže. Už sériový z obchodu bude daleko lepší než ta RST, co máš teď, a po vyladění se vyrovná vidlicím za dvojnásobnou cenu.

            0 0
      • Lišák  

        Letošní Epicony mají kolem 1900g, mají Al sloupek. O kolik jsou těžší, než Recon? Recon je určitě fajn vidle, ale cenově méně výhodná, než Ep. od M1.

        0 0
        • t29  

          Tak to mění situaci, Recon váží něco přes 1,8 kg. V tom případě souhlas s Epiconem.

          0 0
          • MlokCZ  

            Recon v reálu nemá 1,8kg. I papírově má o pár gramů více a v reálu ještě více (na téměř 1800g se v reálu dostanou i některé Reby). Klidně bude reálně těžší než Epicon.

            0 0
      • 4xMM  

        Ahoj, ještě mě napadly dva dotazy navazující na Tvůj příspěvek (ale klidně odpovídejte i Vy ostatní, bude jen ráda :-)):

        1.) Možná hloupý dotaz – ta vidle Epicon, proč by měla být „vytuněná“? TKonkrétně, co by ten Milan, o kterém píšeš, na ni měnil? Nějak mi není jasné proč se nedá použít tak jak je… ?

        2.) Ohl. toho představce – já vlastně nevím zda mám moc natažený posed… Přijde mi že snad ani moc ne, ale nevím - znejistilo mě, jak všude píšou že u těch kol pro ženy by měl být mj. kratší představec. A já nejsem zrovna velká (cca. 160 cm), rám mám vel. 16. Mohli byste se kouknout na tu fotku níže říct mi, zda Vám přijde že ten posed mám moc natažený?

        Jo a co rohy n řídítkách? Zjistila jsem že je jaksi vůbec nepoužívám, ani ve strmých výjezdech apod. Tak uvažuju že je sundám a koupím si nové gripy (co si tu myslíte třeba o Author Shock Absorber…?)

        Díky ještě jednou za všechny názory! M.

        0 0
        • DaSnail  
          1. Epicon – v historii je toho fakt dost.
          2. Predstavec – určite aspoň skúsiť. Nejaký solídny obchodník ti ho na víkend požičia. Aspoň ja som teraz jeden skúšal. Samozrejme stým, že ked ho poškodím tak je už môj. Myslím že o 1–2 centi by mohlo byť ok. Ako prvý pokus.
          0 0
        • treatt  

          Tak k Milanovi se tady toho napsalo neskutecne moc. Ale ve zkratce – neznam nikoho, kdo by vidlim vic rozumnel a kouzlo jeho uprav spociva v tom, ze kazdou vidlici nastavi tak, ze chodi v idealnich hodnotach svych moznosti. Jinymi slovy, koupis si treba i dost slusnou vidli (ve stredni tride, okolo 10tis) a chodi docela z tuha. Milan vezme tuhle vidli a nastavi ji tak, ze dokonale zehli. Tot cele kouzlo. Proto se potom muze stat, ze velice levna vidle Epicon od Milana chodi o rad lepe, nez mnohem drazsi vidle a spousta lidi tady to pak tezce nese :-D

          A jinak – ja treba osobne jsem docela proti tlustym gelovym (ci co) gripum – a prave naopak. Mne treba vyhovuji tenci gripy, z mekke gumy, ktere jdou dobre chytit, kdyz tahas za riditka a nezvejkaji se ve chvili, kdy to nejvic potrebujes. Kdybys jezdila v sukynce podel reky na cyklostezce, doporucim Ti tlustoucke pohodlne tvarovane gripy. Ale kdyz chces jezdit vazneji a v terenu, radsi si porid rozumne gripy, co se dobre drzi a neprotaci se (coz nutne neznamena, ze jsou nepohodlne!) Dobre jsou treba od Marina nebo podobne…

          A jinak posed – neuvazovalas o vlastovkach?

          0 0
          • MlokCZ  

            To je pravda co píšeš, u Epiconu se k tomu přidává i spousta základní věcí, které ta vidlice v originále nemá vyřešeno jako mají ty dražší vidlice. Tím myslím především mazání vazelínou.

            0 0
          • 4xMM  

            Díky za informace a doporučení!

            Ty vlaštovky – já nevím, v podstatě proti těm svým rovným řídítkům nic nemám, jen holt nepoužívám ty rohy. Jaké výhody by měly vlaštovky podle Tebe?

            Gripy – nechci také žádné tlusté. Hlavně aby se dobře držely, nebrněly mě z toho ruce (občas se mi to stává) a aby se mi s nimi prostě kolo dobře ovládalo i v náročnějsích situacích… Máš konkrétní tip třeba od toho Marina…? (třeba weobý odkaz)

            Dík! M.

            0 0
            • treatt  

              Na ty Mariny jsem prave koukal na netu, ale nikde jsem je nenasel. Holt je to vyrobce kol a doplnky vubec neresi. Mel jsem je v ruce v bikebrosu, ale jinak jsem je nevidel. Ono je to hodne o vyzkouseni, u me to je, jak jsem psal, tenci grip bez tvarovych blbin nebo log, proste tenci guma treba s pupinky, nebo jak bych to nazval, aby to neklouzalo. Tenci, ale prijemne mekci do ruky :)

              A jake jsou vlajdy? No, cele to je o ovladani – ja mam na nich pocit (presednuto ze stareho biku s uzkymi rovnymi riditky na mega vlajdy 680mm sirka :) jako na terenni motorce :) v tom nejlepsim slova nesmyslu – najednou mam nad kolem mnohem lepsi nadvladu, lip se mi manevruje, pohodlneji sedi a pocitove to je proste uplne jinde. Navic jdou o neco vic nahoru, takze ideal do sjezdu. Ja se prave bal, ze mi budou chybet rohy, protoze jsem je mel na stare hajtre, ale to se vubec nepotvrdilo. Tak jsem to dal jako tip – zase, ideal je vyzkouset, uvidis po chvili, jesltli Ti to bude sedet nebo ne. Ale proste myslim, ze se s nimi kolo mnohem lepe a snadneji ovlada. Na strane druhe, zdaleka ne kazdemu vyhovuji..

              0 0
          • 4xMM  

            Díky za informace a doporučení!

            Ty vlaštovky – já nevím, v podstatě proti těm svým rovným řídítkům nic nemám, jen holt nepoužívám ty rohy. Jaké výhody by měly vlaštovky podle Tebe?

            Gripy – nechci také žádné tlusté. Hlavně aby se dobře držely, nebrněly mě z toho ruce (občas se mi to stává) a aby se mi s nimi prostě kolo dobře ovládalo i v náročnějsích situacích… Máš konkrétní tip třeba od toho Marina…? (třeba weobý odkaz)

            Dík! M.

            0 0
    • Mutant Marana  

      Prodat, koupit novy.

      0 0
      • Fana.A  

        Gripy mám WCSka od Ritchey a spokojenost (mechovky). Taky jsem tunil Tractiona po kouskách (viz profil).  Na nový bike to prostě nedalo. Snad už příští rok nějaký ten fůlek dopadne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.