• Coural

    Chystám se postavit si něco jako zimáka na cyklokrosovém rámu. Bude sloužit k ježdění v zimním humusu na silnicích, při provětrání se kolem komína a k dojíždění do práce za hnusného počasí. Tzn, že na něm budou blatníky, kola budou středně vysoká, karbonová na bezduše a mechanická sada ( asi Ultegra). Potřeboval bych vědět jestli a proč cantilever, nebo mini v ( našel jsem diskuzi, ale ta je z roku 2012) a jestli dát dopředu převodníky 48×31, nebo trojtác? Prostě nějaké vaše zkušenosti, já o tom vím kulový, v životě jsem nejel po nezpevněném povrchu.

    0 0
    • jecnak  

      Na zimu bych se ráfkovým brzdám vyhnul. Ideál je mít něco na kotoučích, širšíh pláštích a s dlouhými blatníky se zástěrkami. Jedině s kotoučema se dá jezdit, aniž bys každou chvíli řešil sjeté špalky, kvílící brzdy. Blatníky jsou důležité kvůli pohodlí – nemusíš pořád kolo a sebe čistit a neřešíš od bordelu prošoupaný sedlo, kraťasy, bordel v pákách, hlavovce a jinde.

      Já se dopracoval postupně k Boonovi, co mám v profilu. Dneska bych šel asi spíš do něčeho, co zvládne i širší pláště. Navíc nový Boone bohužel nemá úchyty na blatníky.

      0 0
    • Cavendish  

      Převody mám na CX zimáku 46–34 a 13–29 a bohatě stačí. Kantíky jsou dobrý na led a sníh, protože to moc nebrzdí. Je to takové ABS. Takže jestli chceš výkon, tak miniV. Mám rám Maxbike CX4000 a má navářky na blatníky, na zimák ideální

      0 0
    • Melvin  

      Já mám CX jako zimáka a stavěl jsem to víceméně ze zbytků takže jsem musel zvolit ráfkové brzdy. Kdybych měl na výběr tak jdu určitě do kotoučů. Trojtác bych nedával. Dal bych klasické cyklokrosové kliky 46×36.

      0 0
      • scortis  

        Tak jestli to bude kupovat nové není lepší gravel kliky 46×30? V zimě se ty lehký převody hodí než to rvát na 36.

        0 0
        • Melvin  

          Tak to už záleží na něm, ale pokud není nějak nabušený asi by to byla lepší volba.

          0 0
        • Cavendish  

          46/34 a s kazetou 11–32 musí stačit na všechno

          0 0
          • Coural  

            Stavím to z toho, co mám většinou doma, takže mám připravenou kazetu 11–25. Převody jsem spočítal na 48– 31( 32). Přeci jen, bude to i na ježdění do práce a večer to mám celou cestu do kopce.

            0 0
    • nooski  

      Kantíky moc nebrzdí, ale zase s nimi máš podstatně větší průchodnost jak pro blatníky, tak hlavně pro ráfek. Mini V jsou silnější, ale potřebují být blízko ráfku a s blatníky může být někdy trochu práce. Karbony a kantíky bych na zimáka rozhodně nechtěl :-) Ideální by fakt byly kotouče, ale pokud máš rám na ráfkové brzdy, doporučím hliníková kola a připravit se na častější výměnu špalků. 48×31 je úplně na pohodu, trojtalíř nebrat. Já na ty naše roviny šmrdlím 52/36

      0 0
      • Velomiwookie  

        cantiky fungujou obstojne dokud neni kombinace snehu a mrazu, pak je to spis na ozdobu :)

        0 0
      • vik  

        Já mám mini-v a jak jsem spokojenej s výkonem, tak nejsem spokojenej s tím, co píšeš – s pákou 5800 musím mít špalky fakt těsně a stačí bordel a lehkej rozcentr a už mne to prudí. Tak budou možná kantíky, ač ne tak výkonné, lepší volba. A mám 42× 11–32, což stačí na hbitej pohyb po pevným povrchu i na i poměrně prudký brdky v lese.

        0 0
        • Melvin  

          Tak to jsme na tom stejně jak s převodama tak i brzdama. A fakt je potřeba mít dobře seřízené brzdy a vycentrované kola.

          0 0
          • vik  

            Jako kotouče by byly fajn, ale člověk nesmí být fajnovka, že? :-) Mám starej Ribble CX rám v hlíně, domlácenej a osázenej zbytkama, ale na zimní blbnutí nebo na cesty s dětma, kam už se silnička nedostane, to bohatě stačí. Ale jasně že si pořád říkám, že pořídím gravel…a vždycky po CX švihu to zavrhnu :-)

            0 0
            • Melvin  

              Já nešel do kotoučů, protože se mi taky válely nějaké díly doma z toho jak jsem průběžně upgradoval silnici. Takže mě to nestálo moc peněz. Jinak bych na krosku rozhodně preferoval kotouče.

              0 0
        • Cavendish  

          Stejná zkušenost. Měl sem kantíky, ale zkusil sem miniV. S pákami Campagnolo Veloce 2015 si to nerozumělo. Špalky extrémně blízko u ráfku a na páce to stejně mělo dlouhý chod. Takže sem dal zpátky kantíky a mám klid.

          0 0
      • Coural  

        Blatníky tam budou prakticky celoročně a nebudu jezdit hranu, při hezkém počasí budu jezdit na jiných kolech, takže kvůli blatníkům tam dám asi kantíky. Nějaké pískání přežiju, hlavně když se mi kolem brzd nebude chytat bordel. Ono jet do kopce, se zadním kolem přibržďovaným špuntem z modřínového jehličí, není nic moc. Ty karbony jsou jen na dojetí, pak mám v plánu nějaký odolný hliník na bezduše.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.