Máte někdo praktické zkušenosti, jak se zvýšila vaše výkonnost při snéžení hmotnosti??? dá se to nějak zobecnit?? Třeba o kolik zrychlím v kopcích když redukuju váhu o 10%. (Jsem poměrně těžký (95) a mám cca 17% tuku)
Máte někdo praktické zkušenosti, jak se zvýšila vaše výkonnost při snéžení hmotnosti??? dá se to nějak zobecnit?? Třeba o kolik zrychlím v kopcích když redukuju váhu o 10%. (Jsem poměrně těžký (95) a mám cca 17% tuku)
Myslím tím tělesnou váhu, ne váhu kola…
maximálně eliminovat tuk, do svalů bych moc nešel… 17% je celkem dost
Já měl loni asi 106 kilo, Beroun 39 km jsem zajel za 2:16. Letos 92 kilo, zajeto za 1:50. Před měsícem v Casri mi naměřili 96 kilo, 27% tuku. Hubnu na kole, takže i to má určitě vliv na výkon, taky jsem vyměnil těžkýho Apache Rio Grande za Durateca. Tak jsem zvědavej, co z toho spočítáš :).
díky, pokud sem 20 lidí napíše nějakou podobnou zkušenost, tak už se z toho něco spočíst dá…
Pri 27% tuku ti spocitam, ze zi mal radsej zhodit spek a nie utratit 50.000 za duratec, ale chapem ze to menej boli (sice ako koho, mna by viac bolelo dat 50.000 za kolo :D
Myslim ze toto je jediny seriozny vysledok ku ktoremu sa da vypoctom dojst na zaklade vstupov ktore si zadal :o)
A já myslím že bys měl držet ruce dál od klávesnice.
Jestli měl loni 106kg a letos má 92kg tak je to velmi dobrý výslek. Navíc pokud předtím nedělal vůbec nic tak není vyloučené, že třeba nabral nějakých 5kg svalů a to už jsem skoro –20kgvyšetření tuku (škoda, že tady není uvedeno vstupní %tuku před hubnutím). Tomu by taky odpovídal ten výsledek na kole
sry na notasu mi nějak přeskakují klávesy:
-20kg tuku (škoda, že tady není uvedeno vstupní vyšetření % tuku před hubnutím)
… tak to mělo být
to nic nemeni na fakte, ze odlahcovat bike pri percente telesneho tuku >20% je trochu komicke…
Myslímm že odlehčení nebyl ten důvod, třeba ho to chytlo a chtěl si udělat radost nebo prostě jen koupit nové kolo, které vydrží větší zatěž kilometrů.
Pořád se divím, jak někteří nedokáží překousnout to, že má někdo bajka třeba za 70 tisíc a najede na něm 2tis ročně nebo má přes 100kg. Drahá kola nejsou jen pro sporťáky, ale i pro lidi, kteří si to prostě jen chtějí užít.
„(…) taky jsem vyměnil těžkýho Apache Rio Grande za Durateca“
A berme do uvahy, ze ta vyssia hmotnost bicykla mohla byt pre samotny proces chudnutia prinosnym faktorom! :D Vyssie trenie v lozsikach jakbysmet.
ty si vul
s tim trenim ma vic pravdu nez s tou hmotnosti kola.
… uvedeno jako jeden z parametrů který by mohlo ovlivnit ten čas na okruhu, o kterém psal.
To ale nic nemění na tom, že si to kolo pravděpodobně koupil pro radost a protože mohl.
Ale konec, nemá cenu to řešit, třeba se vyjádří sám. Po raní projíždce si jdu udělat nějaký servis na svoje drahoušky…
… uvedeno jako jeden z parametrů který by mohlo ovlivnit ten čas na okruhu Asi tak, dávám za jedna z porozumění písemnému projevu :) Jinak jsi všechno napsal za mě, nemám co dodat. Stejně to nemá smysl, tassajara se evidentně nudí a jen rejpe.
fakt je raz fakt, jedno z akych pricin a pohnutok prezradeny. Uz to nezahovoris ;)
že se na něj ne…ten si nedá pokoj…takový já znám..:-))
to jsi napsal dost trefně…prostě to „někdo“ nedokáže překousnout…a přitom ty prachy třeba prokouří…:-)
Má pravdu předsedo!
Clovece ani ne, pac lehci kolo se mnohem lip ovlada. Konkretne treba ja jsem vyzranej ale lehky kolo je fakt super i na skakani. Do zatacek se to toci jinak, ve vzduchu taky … jj, vyplati se to.
Přesně tak, pod 15 kg je to paráda
Koukám že o nás bez nás. Jestli tě to teda zajímá, tak primárně jsem Durateca bral proto, že mi udělali rám na míru, na tom Apachi jsem seděl jak vosa na bonbónu. Že je lehčí a lepší je super, ale rozhodně nebylo hlavním cílem odlehčit kolo. Zkus se mě příště prostě zeptat, rád ti to vysvětlím a nebudeš muset vymýšlet nesmyslné teorie.
Vosa na bonbonu… ak spravne chapem, na trhu sa nenaslo nic konfekcne, co by ti od tohto pocitu pomohlo? A ake ma ten ram na mieru teda rozmery (alebo nieco ine), v com je odlisny nez to co sa bezne predava?
Mám dlouhé stehenní kosti, takže sedlovka je pod úhlem 69 stupňů,možná ještě trochu míň. To mají pokud vim tak nějaký sjezďáky, ne běžný HTčka, kde to je tuším kolem 73.
Mozes sa spolahnut ze tvoj problem sa dal riesit kombinaciou vhodneho ramu + sedlovka s offsetom+sedlo ktore sa da dostatocne posunut vzad.
Neviem ci si kupil od duratecu „na mieru“ HT a ci z hlinika, a aka bola cena, ale tipujem ze za tie peniaze si mohol mat bud seriovy HT karbon, alebo hlinikovy full..
Inac tie dlhe stehenne kosti by som rad videl (akoze nerypem, vazne – bol som tak nejak v tom ze pomer stehno/lytko je u populacie konstantny, ale mozno nie…) Inac dlhe stehenne kosti - tam sa hodi mat dlhsie kluky?
zase jen blbě rýpeš, napřemýšlíš a hned plácáš.
Pokud potřebuje sedlový úhel 69 st, tak to už je dost extrém a tam by mu ani sedlovka s velkým offsetem a sedlo posunuté vzad asi nepomohlo. Nebo možná by se se sedlovkou s offsetem 35mm a sedlem s dlouhýma ližinama dostal tam kam potřebuje, ale jak by to pak to sedlo namáhalo si raději nebudu představovat.
bol som tak nejak v tom ze pomer stehno/lytko je u populacie konstantny
… no evidentně toho nevíš jeětě hodně. Kdyby byl konstantní, tak proč by někdo vozil sedlovku rovnou a jiný hokejku? To by pak všem stačil jeden model a nebylo bo so řešit.
Nepiš tady nesmysly. Poměr stehno/lýtko konstantní není. Proč by ho jinak měli ve všech systémech měření posedu? Navíc závisí i na stavbě pánve a páteře. Například já mám hodně podobný problém, a Mlok tuším taky. Mám sedlovku s offsetem, sedlo vzadu co to jen jde, a není to ještě úplně ono :( Pokud na to má, proč by si nekoupil rám na míru. S těma klikama máš pravdu.
Já jsem sice v posunu sedla taky dost extrém, ale přesně opačný. Stehenní část nohy mám oproti délce nohou hodně krátkou. Takže třeba na HT mám rovný zámek + sedlo ještě poměrně vepředu. Opačně to má manželka, která na stejném kole, které jsem předtím také jezdil, tak má sedlo skoro o 5cm posunuté dozadu oproti mně. Aspoň díky tomu je nám dobře stejný rám (ona potřebuje znatelně delší posez, má delší ruce).
Tak to se omlouvám, popletl jsem to :)
Tak este odkaz pre buduce generacie, keby niekto dalsi mal problem s tym, ze sedlova trubka ma prilis strmy uhol: okrem hore uvedenych opatreni (moj prispevok 11.06. / 14:32, jak z biblie cislo zalmu :o)))) je este mozne zmensit uhol vymenou vidlice za vyssiu, teda najlepsie s vyssim zdvihom, povedzme o 20 mm. Vacsia zmena by uz mohla mat nevhodny dopad na spravanie sa bicykla.
Inac v tejto suvislosti este doplnim pre odbornikov, ze jedna specializovana firma vyhutala, ze ked uz sa drzat toho mytu o zarovnani prednej strany kolena s osou pedalu do kolmice, tak radsej nie s osou pedala, ale s prednym koncom kluky…
JJ, s tou vidlicí jsem to přesně tak udělal – změna z 80mm na 100mm.
Jinak odkaz na alternativni pohled na posunuti sedla, pro ty co to jeste neznaji: KOPS myth
Velmi zaujimave. Dik za ten link. Vzdy som mal nejake podozrenie, ze to „pravidlo“ nema racionalne vysvetlenie…
Neviem, ci by ten clanok mali studovat osoby, ktore vyhodili nie zanedbatelne sumy za ram „na mieru“ na zaklade faktu, ze nieco nemaju v zakryte s niecim inym podla spustenej olovnice :D
Obecne by to melo byt brano jako doporuceni, nikoli dogma. Souhlasim s tebou.
neni mozne :D
Ty vše jen překrucuješ a bereš si z toho jen to, co ti vyhovuje.
Jasně, že to není zákon, ale takové doporučení podle čeho se orientovat. A pak záleží na tom co ti sedne a jestli ti náhodou špatné nastavení nezpůsobuje zdravotní problémy – třeba namáhání kolen achilovek a tak, pak má speciální geometrie význam a to že to nedokážeš pochopit, je vlastně jen tvůj problém.
Většina lidí se na běžném rámu poskládá bez problémů a geometrii neřeší, ale pak jsou i tací, kteří prostě mají speciální požadavky ať už z pocitových nebo zdravotních důvodů a pak jiné řešenií než detailní ladění posedu není.
jasne prekrucam, odhalil si ma teraz. A chcem sa teda ale spytat, ty si ako hovorca tych naletivsich, alebo sam mas duratec „na miru“, alebo si len ten kosmonaut co vi vse? :D
Evidentně mimozemšťan s bludným pocitem o své všemohoucnosti jsi tady ty.
Já jsem ten, co ví, že když má sedlo moc vepředu, tak ho začnou bolet kolena a ještě mám stejně jako sipal delší stehení kosti, takže potřebuju sedlovou trubku s maximálním sklonem 73st, sedlovku s reálným offsetem 25mm (a těch moc není, i když to většina výrobců udává, ale ta hodnota je u nich pouze ilusorní) a sedlo posunuté úplně dozadu.
No a když si vezmu že potřebuji rám cca 17palců dlouhý 595mm, tak už jsou pak mé požadavky na geometrii opravdu dost specifické… takových rámu moc není.
PS: mám seriovku a nikomu jsem na nic nenaletěl.
tak ja len ze si posobil nejak ukrivdene… :D
nech ho bejt, to nemá smysl. Seš frajer, takhle shodit bych potřeboval. Kdysi jsem někde četl, že na 5 kilometrovém kopci (nepamatuji se na stoupání, šlo o silnici), 5 kilo dolů dělá 5 minut na čase při vynaložení stejné energie.
No já to říkám furt, že jsem neskutečně rychlej a dobrej, jen mě zpátky drž ta kila :-)
No ale tomuhle bych možná i věřil. Bohužel jsem tu svoji zkušenost vzal z druhé strany, tedy z nějakých 75kg na 90kg a musím říct, že je to opravdu fuška. Ještě cca 2 roky zpátky jsem měl o nějakých 6 kil míň a vcelku jsem stíhal kamarádům aby se se mnou úplně nenudili. Teď už je to horší a jezdím raději sám. Ale určitý plán mám.
Tak to mi nejako nevychádza, ak zanedbáme odpor, tak to vychádza na cca. 1,5 min pri pôvodnej váhe 85 kg, 10 kg bike, pôvodnej rýchlosti 10 km/h, pri predpoklade rovnakého konštantného výkonu. Ak výkon na kg zostane konštantný, tak to je smola, budeš pomalší o cca. 12 s…
ty si fakt vul
Muzes si to nechat spocitat. U me a mych zavodu po silnici to sedi ± 5 minuta na >200km.
sipal – pozri sa na to ale aj takto: keby si to mohol zajet za 40 minut, neprekazalo by ti potom ze budes vazit 45 kg? :D
Nazdar,procentuálně nevím,ale znát to jde a hodně.Jezdím těžší převody a do kopců to jde taky lépe.Nejvíce jsem vážil 97kg,po roce zdravé výživy mám 80kg a pořád jdu dolů.Jím jen rýži,brambory,těstoviny,cereální chlebíčky.K tomu dost zeleniny a ovoce.Taky ryby a kuřecí maso,občas hovězí steak.Jídelníček minulý se skládal převážně z bílého pečiva,sladkostí a uzenin:-( Taky je dobré pít hodně vody.I při váze kolem 90kg,mi to jezdilo dobře,ale bolely víc kolena,taky jsem byl více unavený a o běhání se mi mohlo zdát.Teť si dám hodinku běhu a ještě můžu jít na kolo:-)
Zdravá výživa je až 30% úspěchu ve sportu.Vyčteno v knížce.Tvrdí to i Ivan Rybařík.
Mluvíš mi z duše.Poslední roky jsem taky změnil jídelníček na zdravější.Hlídám kvalitu a množství tuků které jím, vyřadil jsem uzeniny a bílé pečivo.Jím tak 5× denně menší porce.váha se ustálila na cca 76kg/176cm, tuk 12%(po zimě) a celková pohoda i výkonnost jde pořád mírvě nahoru.
Rozdělil bych to do dvou částí. První je jasná, když zhubneš pojedeš rychleji. Druhá je ale zajímavější. tam je zhubnutí spíš vedlejším produktem. Každé tělo má určitou váhu, pod kterou už dobrovolně nechce jít. Dá se ale pod ní krátkodobě dostat a říká se tomu forma, kdy se ukrutně zvedne výkon. Forma ale není důsledkem toho snížení váhy, to snížení váhy je až druhotné, díky formě, ale na tom výkonu se taky podepisuje. Jak forma odejde, vrátí se i váha na svoji obvyklou hodnotu.
Akoze „když zhubneš pojedeš rychleji“?? Ved tazsi chlap dokaze do pedalov tlacit vacsou silou, to je jasne. V Cykloservise je rozhovor s nejakym Cunasom, ex-vzpieracom, hovori tam ze v spurte ho nikto nedal. Akurat teda ze v kopcoch mal problemy… :o))
No jo,ale tenhle týpek z posilovny se nejspíš nedostane do spurtu s lepšími.ti mu ujedou v kopcích.
ano ano, kluc je vo vybere trasy, to vedia aj spurteri na TdF, ktori len zriedka ocakavaju ze preziju Alpy, takze medialy pozbieraju kym masineria dojde po rovinach do kopcov :o)
K teme trochu okrajovo: ak chcete hubnut, nejazdite rychlo, skor stredne alebo nizsie tempo, ale dlhsie trate. Viac o tomto je vo vedlajsej teme „jak jezdit na rotopedu“ alebo tak cosi…
Inac super je moct cosi zo seba zhodit, niekto co nema z coho a musi odlahcit tym padom bicykel, tam ubytok 1 kg vyjde aj na 10.000 :o))) Ked sa ale chudne z tukovych zasob, to vlastne clovek este aj usetri na strave ;)
1 kg za 10 000 Kč jde ušetřit na těžkém kole. U lehkých to vychází daleko víc.
no co hovorim, veru lepsie sa z vlastnych nepotrebnych alebo nefunkcnych tkaniv niecoho vzdat. Body Modification leti, kto nema tuk moze si nechat vybrat slepaka, prsty na nohach aj malicky na rukach su zbytocne, vlastne aj usne laloky az tak netreba, jedna oblicka tiez mosi stacit, aj tie zvysne prsty na rukach su vlastne zbytocne dlhe, 2 clanky stacia, ved brzdove packy sa daju nastavit.
Som nevedel, ze holenie noh u cyklistov je svojim sposobom gramarina! :DD
A kto uz neplanuje dalsie potomstvo, tiez tak 300g lahko moze eliminovat… :o)
300 gramů? To máš zváženo?
vazeno nie, tak som si tipol. A keby to bolo 300 gramov, uvazoval by si o tom? Ja nie… :D
nepisal si sem kedysi ako „stihac“? :-)
preco? :o)
len tak…ked citam tvoje prispevky, tak ako keby tam bolo nadpisane „stihac“ alebo „medviedok“ :-)
Zeby dokaz ze reinkarnacia predsa len jestvuje? :D
a ked je 15 kg kolo za 10.000, to je potom vlastne celkom dobra kupa – 666,666 korun/ 1 kg bicykla, nie? :o))
neušetří, jí víc, častěji a hlavně dražší potraviny, protože zdravé=většinou dražší…
já jsem asi o 5,2 procent těžší a asi tak o 23,5 procent pomalejší než jsem býval
Tak si to změř. Dej si do batohu cca 10% své hmotnosti a udělej pokus o co budeš pomalejší. Jinak poznáš kulový, protože jak budeš jezdit aby jsi hubnul, tak budeš mít vyšší výkonost i za situace, že neshodíš ani deko.
Přesně tak. Zkoušet nalézt jednoduchou matematickou závislot váha / výkonost je nesmysl.
dneska som nalozil do batoha a do velkej tasky spolu priblizne 40% svojej hmotnosti. rychlost sa oproti jazde bez nakladu zas o tolko nezmenila (mohlo to byt cca 10%, do kopca aj tych 40), ale 200 km by som takto asi ist nedokazal :-D
hlavne nesmis hladovet, protoze pak ti s tuky pujdou pryc i ty svaly co mas ted…
Jinak by me zajimalo kde jsi prisel na 17% tuku? na tech el. vahach s merenim tuku, vody a svalu? podle vysky musi merit vic nez 190cm je to tak?
kdysi jsem vazil 75kg, pak jsem pribral na 102,5kg, ted mam okolo 88kg a vaha ukazuje okolo 22%. Merim 183cm.
Kazdopadne jestli shodis spravne (svaly zustanou) tak budes odost rychljsi. Staci si dat prcka do sedacky (15+sedacka) a kilometrovy kopecek ktery jedu 2:55 na silnicim (9kg) 3:05 na mtb (13kg) a 4:15 mtb se sedacku s plnou nalozi… (cca 32–33kg). Kopecek to je slusny a je po asfaltu…
Tiez si myslim ze tych 17% je asi preklep, to by nemal nadvahu
Preco by niekto so 17% tuku nemohol chciet znizit hmotnost? Zato ze to tabulkovo nie je nadvaha to neznamena ze to je anorexia.
Nneí to překlep, měřím 181 a dřív jsem hodně posiloval a jím i celkem střídmě, takže mám na sobě celkem hodně svalů. Ten údaj 17% tuku je takový průměr z různých měřáků a vah a myslím, že je to i realistická hodnota, Ale jsu endomorf, takže ten tuk na mě drží jak svina. Klidně bych mohl prijit i o nejake svaly a asi by to nevadilo.. Jde mi o to , jestli když teď s těma 95 kilama jezdim maratony okolo 250 místa jestli s 85 bud jezdit cca o 50, 100, 150 míst líp… třeba…
upozornujem ta ako ten opacny typ na jeden nemily fakt: sice mozno budes lepsi o 50 miest, ale bude ti zas furt zima! :o)))
…a msiet sa bicyklovat v svetri, akoze nic moc. ;)
Čím víc lid, tím víc závod. Takové umístění o ničem nevypovídá. Vezmi čas vítěze jako základ. Do jeho času + 5% se vejde několik nejlepších, do +10% zajedou dobří trénovaní borci a do +20% ti, co na kole hodně jezdí, ale závody nejsou pro ně prioritou. Nad 20% bych umístění vůbec neřešil.
takže, když zajede vítěz za 120min a ty od 132min po 144min, tak jsi ten který na kole jezdí, ale jen tak na pohodu, no nevím, ale není problém, aby dostat třeba od Hrušky 12–24 min na 2-hodinovém závodě třeba ještě eliťák celkem běžně, a ne ten, který jezdí jen tak na pohodu:)
to sedí spíš na silnici, než na mtb
Poměr můj čas/čas vítěze je za sucha na dlouhém maratoně (90–100 km) 1,4–1,45. Tak napište Váš poměr a Vaši výšku a váhu… z toho se dá něco posoudit…
Já/Hruška 1,09 / 192 / 67 na 50km
Já/Hruška 1,29 / 180cm /80Kg na 60km
Já/Andrle, Benčík, Herman 1,056. 182 cm/70 kg. 190 km, silniční Beskyd Tour 2005.
ozbrojovanie je na zavodoch povolene? :-)))
Tu valašku jsem vezl z Frenštátu do Ostravy na rameni :-D
Že ty si sekal zatáčky:-D
jak myslíš?
myslel jsem to turistovo přirovnání k procentům ztráty na vítěze… :-)
tak to jo, myslel jsem, že chceš napadnout mé prohlášení:)
Pokud na dvouhodinovém závodě udělá eliťák půlhodinový zásek, tak jel pravděpodobně tu druhou hodinu se zlomenou nohou :-)
Nepsal jsem nic o pohodě, ale do času vítěze +20% by se měl vejít člověk, co na kole tráví dost času. Řekněme od 10 000 km ročně, nemá nadváhu a tak.
A baba není člověk… ;-)
Ženy jsou nadlidé,zvláště ta moje:-)
Tak vy snad máte svoji kategorii, ni?
to je pohádková bytost :-)
Nneí to překlep, měřím 181 a dřív jsem hodně posiloval a jím i celkem střídmě, takže mám na sobě celkem hodně svalů. Ten údaj 17% tuku je takový průměr z různých měřáků a vah a myslím, že je to i realistická hodnota, Ale jsu endomorf, takže ten tuk na mě drží jak svina. Klidně bych mohl prijit i o nejake svaly a asi by to nevadilo.. Jde mi o to , jestli když teď s těma 95 kilama jezdim maratony okolo 250 místa jestli s 85 bud jezdit cca o 50, 100, 150 míst líp… třeba…
V novém 53×11 je na podobné téma zrovna článek: http://www.53x11.cz/…9-3/ukazka2/
No ja zacal po dhlouhe dobe s jezdenim loni. 128 KG, dal sem okruh cca 27 km po asfaltu, prudky kopce sem tlacil. Prijel sem domu a usnul na posteli.
Dnes vazim 95, dam treba 120 km terenem v desti a jeste se doma prevlecu a jedu do mesta kalit do brzkych rannich hodin :D
Krom velkyho ubytku hmotnosti je tam ale i par jinejch podstatnejch faktoru ktery ovlivnily vykonnost: novej bajk, buzi-hadriky na kolo (+ SPD atd), sporttester, stravovani, lepsi zivotosprava, disciplina, doplnkovy sporty, zkusenosti atd.
a jedu do mesta kalit do brzkych rannich hodin…to se asi rovná ta lepší životospráva…:-)))
Ono to neni tak jednoduche, protoze kdyz jezdis na kole a hubnes, tak zaroven ziskavas i lepsi cyklisticke „parametry“. Kdyz najdes dva lidi, kteri maji ± stejne parametry pri laboratornim vysetreni a jenom jinou hmotnost, tak to taky nemusi nic znamenat, protoze v realu na tom muze byt kazdy jinak.
Taky bych rad vedel co by se stalo pokud bych dal dolu 2kg a kolik minut by to udelalo pri takovem normalnim maratonu.
BTW: ale kdyz zafouka, tak bych nekdy moc rad vazil o 20kg vic :)
Zdar pane, No asi by jsi začal ztrácet v kopcích, protože by ti to šlo asi ze svalů, ne?
Hoy ! :)
nejakej tuk jeste mam, ale ze svalu by taky urcite neco slo, nicmene to radeji zkouset nebudu :)
no tak ja to teda asi zkusim a pak vam dam vedet… mam takovy sedmikilometrový úsek , první 4 kiláky jsou mírně do kopce, pak 2 hodně a dojezd je zase tak mírně dovrchu, celkem asi 350 m převýšení.. A uvidím o kolik se při těch 10 procentech zlepším.. Akorát počítám, že to bude trvat minimálně do září..... :-)). Jako bývalý posilovač mám redukcí špeků celkem dost zkušeností.. :-(
Ja myslim, ze nema smysl merit na trase, ktera je jen do kopce, protoze tezsi lidi sou samozrejme z mirneho kopecka mnohem rychlejsi nez ti lehci, takze ve vysledku to muze byt nula s nulou pojde ;)
to není pravda, protože do kopce jedeš mnohem déle a tudíž si lehčí čověk udělá větší náskok který z kopce už nedoženeš
tak tak, a navic ten lehci dojede vetsinou nejen driv, ale i mu zbyde vice sil, aby mohl pripadne slapat i z kopce. ten tezsi bude pravdepodobne vydychavat ten kopec:) vim o cem mluvim, pred peti lety sem mel 69kg, tad asi 83kg:) ale pri pri pohledu na svou fotku z doby pred –14g se vzdy leknu:)))
No jo, tak asi mate pravdu;) Ja jen, ze me desne rozciluje, kdyz me z takoveho mirneho kopecka permanentne predjizdi pupkaci, co jedou do/z hospody :) A to samozrejme slapu! Ale do kopce jet sem je nikdy nevidela, to uznavam, to asi chodi pesky :)
jj, ale tych pupkacov si urcite dobehla az na vrchu.lebo keby si ich predbehla uz pod kopcom,tak ta v zivote dole kopcom nedobehnu :-)
je to len o rozdiele rychlosti. A pupkaci maju odvahu, lebo maju integrovany airbag…
Inac ti pupkaci si hore vzdy pockaju na nejakeho chrta, a spustaju sa az vtedy ked vidia ze mu to v maximalke mozu natriet.
;)
aby sa im ovsem potom ten ich integrovany airbag zase nezderivoval :-)
ale v druhej vete uznavam urcitu pravdu, lebo tuto nedavno som siel do piestan, a tam je v poslednej dedine pred nimi taky malicky kopec. do toho kopca si to fucal stryc s integrovanym airbagom ™ na ukrajine, ktory mal evidentne namierene do krcmice. tak som ho predbehnul, a po zaverecnej zatacke pri kastieli zacal schadzat dolu. coskoro na to sa za mnou ozve vrzanie a klepanie stareho zeleza, a kratko potom sa vedla objavil tento stryc, a este sa vytahoval ze ako mu to pekne ide len preto, ze ma poriadne brucho :-)
podla mna si ti pupkaci vyvinuli taku techniku, ze si pupek prekladaju v hornej uvrati na stehno, cize pupek im tlaci cez nohu na pedal, a akceleruju. Cize my krehki vysvihani nemame sancu.
Podla mna sa to ujme aj v profipelotone, uvidite o takych 15–20 rokov aj Lance bude mat pupek…
na to nepotřebuješ pupek aby jsi si bouchal břichem do stehen, stačí špatný posed :-)
potom uz staci len synchronizovat nadychy s hornou uvratou, a mas turbo-efekt plynu tlaciaceho cez brusnu stenu do stehna a cez nohu az do pedalu. Len treba jazdit tazke prevody, aby clovek stihal dychat… :D
ta druha cast, to je dost mozne
Celkom to tak nie je, ak zanedbáme odpor prostredia, všetky telesá padajú rovnakým zrýchlením nezávislým na hmotnosti. My sme ešte taký pokus na strednej robili s perím a olovenou guličkou vo vzduchoprázdnej trubici. Samozrejme v reálnom prostredí bude zohrávať úlohu odpor vzduchu a ďalšie odporové sily, ktoré od hmotnosti už závisia, ale pri menšej váhe máš menšiu odporovú plochu, takže sa to skoro vyrovnáva. V histórii, možno ešte na starom bikefore sa také niečo počítalo.
no do kopce pusobi na pupkace a hospodu, zese gravitacni sila, takze kde je hospoda, tak tam budou zrejme taky rychleji.
mohli by tam byt urcite pritazlive sily…ako inac vysvetlit, ze …
ide sa tour de france, dlha etapa sa blizi k cielu ktory je kdesi na kopci, nasypani borci sa zmykaju do kopca co to da, a jeden z nich je celu etapu v uniku, a tak to skvari do kopca, pluje pluca, nevnima okolie, ked tu zrazu za sebou predsa len pocuje vrzanie a klepanie. to vrzanie a klepanie sa zosilnuje, typek sa obzre dozadu, a spatri, ze za nim ide stryc na obstaroznej ukrajine. manik sa zdesi, ze ho niekto ide teraz tesne pred koncom predbehnut, a tak sa snazi este pridat, ale coskoro sa vedla neho zjavi ded a pravi: „no, pridaj, pridaj, nech nam tu nasu krcmu nezavru pred nosom!“
hribik nemystifikuj, toto sa nikda nestalo, a ked nahodou predsa ano, tak mozno len v prvych 2 rocnikoch… ;)
já měl před rokem a půl 105kg a teď mám 83 a taky se vždycky leknu :-)
No bohuzial u tazsich ludi ten pomer medzi jazdou do kopca a zjazdom nie je az ta jasny, vobec sa to nevyrovna a cim prudsi kopec,tym ta diferencia brutalne narasta, poznam to podla seba, ked jazdim s kamosmi o 20 kg lahsimi,niekedy je to tragedia…
Pokud chceš přímo výkon, tak stačí trochu fyziky. Při určité hmotnosti vyvineš nějaký výkon watt/kg. Když shodíš, watt/kg bude větší… :) Ale to jsi asi vědět nechtěl… :)
Muzes si to nechat spocitat. U me a mych zavodu po silnici to sedi ± 5 minuta na >200km.
Tohle fakt funguje ? Alespoň zhruba ?
Vyzkoušel jsem a vyšlo mi něco šíleného.
Při stejných podmínkách, jediný rozdíl byl v úchytu (za berany/časovkářsky) a v kolech (Mavic Ksyrium SL/Mavic Cosmic Carbone SSC), vyšlo 302 a 255 Wattů. Je možné aby při pouhé změně posedu a výměně kol za lepší se o tolik zvedla úspora energie ?
Pro větší rychlosti určitě ano.
Čím se jede rychleji, tím víc je to o aerodynamice a aerodynamika je o materiálu a penězích. Jenom ty řídítka v pohodě udělají 5%. Jestli ne víc.
je to možné. Ale lepší máš si vybrat Power>Speed, vybrat Hilly profile, zadáš délku a nastoupané metry, Watty dle vyšetření atd. a vyjde ti průměrná rychlost na té trase při daných wattech, z toho si zpočítáš předpokládný čas jízdy
no to je super vec, ked to takto dopredu vies ani to potom uz nemusis ist. To by sa takto virtualne mohli vybavit aj vsetky preteky, zavodnici sa zvolaju do miestnosti s netom, tam to vsetci naklepu do PC a ktory je narjychlajsi dostane pohar a medailu. :D
však jo, akorát se musíš pořádně připravit na laktátové vyšetření a přinést potvrzení že jsi to opravdu absolovoval, takže to nakonec bude zase o penězích a doktor se zase napakuje :-))
:o) Som vzdy pokladal akekolvek sutazenie za blbost, a v cyklistike to dospelo do smutneho stadia kde to je. Treba zrusit.
Aby som parafrazoval jedno slavne heslo: THE BEST BIKER IN THE WORL IS THE ONE WHO'S HAVING THE MOST FUN :o))
Funguje a dost presne. Jen si musis dat hilly profile.
Moc jsem to nezkoumal, zkoušel jsem to jenom zhruba. Každopádně to vypadá zajímavě. Napoprvé mě hned napadla časovka, takže jsem tam dal rovinu a rychlost 40km/h. Vypadá to, že investovat do nástavců se opravdu vyplatí. :)
Ještě si s tím nějakou chvilku pohraju … :)
Viz toto. Kazdopadne doporucuju spis nez davat vysledky z tveho mereni v laborce nejaky realny zavod. Tzn. tak, ze si z delky a vzdalenoti vypocitas prumernou rychlost, tu pak dosadis do pozadovanych hodnot, pridas prevyseni, vahu sebe kola atd a vyjde ti prumerny vykon na jaky jsi to jel. Ten pak muzes pouzit pro dalsi zavody, kdyz chces vedet jak bys je zajel. Samozrejme to chce trochu porovnatelne zatizeni – tzn. vykon, ktery jsi podal na 10km casovce nepodas na 200km MTB maratonu v kopcich.
na KPO to někdo i přeložil do češtiny
Na Cyclingnews mají dobré věci, ale někdy to je na mě moc složité. :/ Ale tohle si pročtu… :)
Nejde to napsat úplně obecně. Obyčejně se snížením hmotnosti narůstá i trénovanost a pak hodně závisí na profilu trati, v kopcovité to bude poznat více. Už x let si občas jezdím na čas (těch změřených časů mám stovky) určitý stejný krátký 7km okruh (lehce kopcovitý, nekvalitní asfalt) a má hmotnost oscilovala většinou mezi 70–80kg. I při těch 70kg se ještě nějaký malý špek našel, jinak bych na svou výšku a stavbu těla měl mít optimum tak 67kg. Když bych porovnával pouze období ve kterých jsem měl naježděné přibližně stejné objemy, tak na každé 1kg jsem byl orientačně rychlejší asi o 15 sec, t.j. celkově cca mezi 13min a 15min.30sec., což je přepočtem něco přes 1,6% 1kg.
No konečně někdo kdo si vede nějake smysluplne zaznamy a je schopny z nich zpětně vytáhmout smysluplnou informaci.. takže cca kolik procent váhy dolů, tolik procent rychlosti (časové úspory) navrch. DOufal jsem že ten „výtěžek“ bude trochu vyšší, ale dostat se na 85 kilo vysekané hmoty bude parada
Když budeš pravidelně a často jezdit, roční kilometry budou zhruba stejné, tak za pět let budeš jezdit o dost lepší časy než teď i s deseti kily navíc oproti dnešku. :-)
Což je ale čistě hypoteticky, protože při častým ježdění se těch kil navíc aspoň částečně zbavíš. Takže jen kdyby kalorický příjem furt převládal nad výdejem… Množství tuků, svalů, to je další. Prostě pravidelným ježděníms e zlepšíš a i proto se nedají porovnávat staré rychlostní průměry těch, co dříve byli tlustí, s jejich dnešními. Myslím, že větší část zlepšení půjde na vrub rokům stráveným na kole než zhubnutím o deset, patnáct kilo.
Ano! Tento vyznamny moment sme opomenuli! Presne ako KU vravi „(…) se nedají porovnávat staré rychlostní průměry těch, co dříve byli tlustí, s jejich dnešními.“!
Vidno, ze musel prist niekto s minulostou nejak sa tykajucou prostredia boxu, aby nam pripomenul, ze po zasadnejsej zmene hmotnosti cyklista predsa prechadza do inej hmotnostnej kategorie, cize uz sa nemoze porovnavat ani sam so sebou, ked vazil inac.
Toto treba dat urgentne na vedomie tym papalasom do UCI!
:DD
Uz to vidim pred sebou ako zive: pred kazdou etapou TdF velka slava, novinari s diktafonmi, blesky fotoaparatov, v strede vyzdobeneho namestia provincneho mestecka podium s vahou a komisarom v obleku, cyklisti postavajuci v zupanoch v timovych farbach sa uvolnene bavia a postupne prichadzaju na vazenie, potom tlacovka kde drzitelia veducich pozicii vysvetlia ako to svojim protivnikom v etape zajtra nandaju… A po dojazde sa vyhlasi 7 vitaznych trojic pekne po kategoriach do 50 kg, 51–62 kg, 63–75 kg, 76–88 kg, 89–102 kg, 103–118 kg a nad 119 kg. Aj boubelky chteji svou sanci vyhrat! :D
..souhlasím s Tebou :)..rozhodně kdybych chtěla, což nemám ani v nejmenším v plánu shodit nějaká kila, určitě je důležité brát v potaz příjem a výdej-což se zakládá na pohybu a zdravé stravě atd.,. Sama za Sebe jsem ráda, že vykonávám bikovou aktivitu se záměrem k vnitřní pohodičce a zároveň stále udržení se ve formě :). Jsem teď po dlouhodobé léčbě po úrazu a nebudu lhát, že jsem za tu dobu ztratila jak pár kil, tak i svalovou hmotu, ale nevím, zda-li se mnou bude více lidí souhlasit, tím že jsem na Sobě neopomínala již dříve, rozhodně věřím, že rekonvalescence o to bude snadnější a člověk se dříve navrátí ke svým radostem k prospěchu :). Nedokážu posoudit, zda-li je snadné shodit váhu a nabrat svalovou hmotu a tím získat i lepší výkon při jakémkoliv sportu či zhubnout a svalovou hmotu opět získat zpět. Ale rozhodně sportem, pokud je to po zdravotní stránce možné, člověk nic nemůže zkazit. Naopak :)
shodit vahu je trivialita. staci ji postavit na stul na hranu a pak do ni jen stouchat dokud nespadne.
..:), tak to rozhodně :).souhlasím i s Tebou, že tento postup (máš doufám na mysli osobní váhu ) je jednoduchý:)..pokud tedy píšeš o jiné váze, např. jeřábové či závěsné,..:)…:)…jen je to asi po častém opakování nákladné :)..a mohlo by možná dojít i k úrazu, což se pak několikanásobně prodraží :)))
ja? ummmm :) ve kterym znameni jsi? co treba vahy?
..je to nějak podstatné? :), ale ve znamení Vah nejsem, to Tě mohu ujistit :). Je pravda, že často zvažuji to, co řeknu či napíši :)..ale jsem více do života pestřejší znamení :)
Ciste recnicka otazka a zamysleni nad tim kterou vahu usadit na stul bude vetsi svanda.
Vite, to bude takova pekna tecka za tim nasim pripadem.
Sportem nemůžeš nic zkazit? Maximálně tak když si jezdíš svojí pohodičku na biku, vrcholovej sport nemá se zdravím nic společnýho… viz moje zlikvidovaný kolena po 10 letech výkonnostního hraní florbalu… a to si myslim, že třeba hokejisti trénujou ještě mnohem víc a ty následky tam pak jsou taky větší…
..tak to určitě, souhlasím. Jak se říká, sportem k trvalé invaliditě..:). A obvzlášť u vrcholového sportu… A tou mojí pohodičkou na biku ?.. jsem si způsobila několika měsíční zákaz veškerému sportu, takže určitě souhlasím :) . Ale také mi dáš snad za pravdu, že sportem opravdu víceméně nic nezkazíš :)..A pokud příliš nehazarduješ se zdravím-sportem, mělo by být jen a jen přece k prospěchu :)
Podle toho jakým sportem a v jaké intenzitě… Tim, že s si s nějakym známym jednou týdně zapinkáš třeba badminton si zdraví nezničíš, ale jak pak bvá třeba pět tréninků týdně a na každym jdeš na doraz… tam už o prospívání zdraví nemůže být řeč…
.. již též souhlasím. Ale sám mi dáš za pravdu, že pokud jsi rozhodnutý dělat nějaký vrcholový sport, musíš očekávat i po čase odraz na Tvém zdraví a hlavně, každý z nás má tu možnost se rozhodnout a pak čelit situacím či stavům, které sport přináší. A zda-li na profesion.stránce či jen k protažení se :). Samozřejmě je tu i spousta dalších aspektů… Proto zůstávám u nenuceného a pro mě na pohodičku sportu -bike:).
Prosím ano. Už jsem si pomalu myslel, že jsem jediný co si myslí, že cyklistika je hlavně o najetých kilometrech. Řeší se tu kde co, ale taková jednoducá věc, jako je ježdění na kole, je zcela opomíjená :-)
S tou pravidelností a naježděnými kilometry máš určitě pravdu, ale to třeba v minulosti nebyl můj případ (to až v posledních letech). Jezdil jsem však velmi nepravidelně – mezitím byly roky, kdy jsem nenajel prakticky nic. V zimním období a po většinu podzimu obvykle rovněž nic. Ty záznamy mám už přes 25 let, první ještě z dob starého favorita (s ním jsem jezdil zhruba stejně rychle jako teď na MTB, novou silničkou s úzkými plášti jsem to vzhledem ke kvalitě povrchu raději nezkoušel).
Občas si k tomu měřím i běh, takový miniduatlon, kolo přivážu k zábradlí mostu a bez přestávky běžím asi 4km a pak zase hned na kolo. To jsou pak teprve statistiky :-) A u běhu je snížení váhy poznat více…
7 km okruh, kopcovity so zlym asfaltom za 13 minut?? Lidi kam se vsichni honite… Je treba se kochat jak pravil pan doktor. Priemer >30kmh po zlom asfalte, to nemoze byt dobre ani na dusu, nieto na telo… ;)
hej, muoze sa ti stat, ze dusu prerazis, az plesknes do diery
Drobet zkušenost mám, asi :o) Shodil jsem ze 105 na 80 a musím říci že největším potěšením byla potom jízda do kopce. ANO, znát to bylo a stéle je. I těch tvých 10% (9,5kg) bude znát. Tosi piš ! Naprosto jinej pocit z pohybu (radost z pohybu) a sama sebe. Jdi do toho. Cca do 5% tuku můžeš škvařit :o) Ale bacha, budeš potom chrastit :o)))) Jo a taky vyhodíš prachy za nový hadry :o)) Tak zlom špek.
Mám stejnou hmotnost oproti době před dvěma roky, ale bohužel jsem ztratila na svalech a přibrala na tuku. O 4,5% tuku mám víc. A přesto se mně jezdí do kopců lépe. Jestli to nebude spíš tím, že se pravidelně hejbu teprve čtvrtým rokem a tak se zlepšuju. Nebo tím, že jsem ztloustla? :-)
To preto, ze tuk je lahsi ako svaly ;)
Zbožňuju lidi, co dřív píšou, než začnou přemýšlet… na netu je to nějak běžný stav, a to je smutný.
Než začneš psát, rozmysli si, v čem je kilo tuku lehčí než kilo svalů. A jestli je kilo peří lehčí než kilo železa.
A ano, vidím na konci smajlík, ale stejně mi nepřijde, že by ten nesmysl přepral.
bych to viděl spíš takhle:
Než začneš psát, rozmysli si to.
Ja zas zboznujem ludi bez naznaku zmyslu pre humor, ktori naviac nedokazu uvazovat krok dopredu a neovladaju ucivo fyziky ZS: tuk je lahsi ako svaly ⇒ ma vacsi objem ⇒ teleso (v tomto pripade cyklistka KU) ma vacsi objem, a kedze sa nepohybujeme vo vakuu ⇒ podla Archimedovho zakona (ktory neplati samozrejme len vo vode) cyklistku nadlahcuje vacsi tlak, v dosledku coho je do kopca rychlejsia.
(akoze bolo to myslene ako for, ak by si to stale nechapal)
Tajne som dufal som ze sa niekto chyti tejto prilezitosti, skoci na to a vysvetli mi ze kilo niecoho vazi rovnako ako kilo niecoho ineho, no neveril som… A predsa sa jeden (u nas hovorime ujo) nasiel :D
Pri tve bystrosti se divim, ze jsi zapomnel, ze objemnejsi teleso bude mit zrejme i vetsi aerodnamicky odpor.
To nemusí byť vždy pravda. Ploché brucho kladie väčší aer.odpor ako brucho pekne zaguľatené. :))
ved predpokladam, ze ten tuk KU pribrala na tych spravnych miestach, teda vpredu a vzadu, to vytvori nieco ako predny a zadny spojler, pricom sa celna plocha telesa nezvacsi, a cx este klesne! :o))
Tak teď jsi mě fakt rozesmál. Ne tím, že tu blbost obhajuješ ještě větší blbostí, ani tím, že se sice oháníš základní školou (kde se to skoro určitě ještě neučí) a přitom flákáš tu kauzalitu, takže to nezní nijak přesvědčivě, ale tím archimedovým zákonem…
zkusím to říct metrákovýmu kolegovi, že se nemá vymlouvat na mý svaly, do kopce ho jeho tuk veze líp, protože ho nadnáší :-)
(akože jsem ten vtip pochopil a fakt se mi moc líbil)
No vidim, že nazory se dost různí, ale vpodstatě jsme se shodli na tom, že být lehčí je v kopcích lepší než být těžší. Navíc i s kopce si může člověk dovolit jet rychleji když je lehčí, protože tu hmotu (sebe + kolo ) snáz ubrzdí. Teď myslím sjezdy, kde není třeba šlapat…
Z toho co tady kdo napsal a vymyslel bych tu puvodni otazku přetransformoval asi takhle.. Pokud běžný hobík který má na dlouhém těžkém kopcovitém maratonu poměr času s vítězem cca 1,5 (tzn končí někde v polovině běžného startovního pole) shodí během cca 2 let běžného tréninku (ne že ba začínal od nuly) 10% svojí tělesné hmotnosti (, jeho čas (resp. poměř s vítězem, vyjde to nakonec stejně ) se zlepší a) rovněž přibližně o 10%, b) určitě se zlepší více než o deset procent, c)určitě se zlepší o méně než 10%. Nepočítám sem hubené vyježděné borce s méně než cca 10% tuku, kteří se blíží ideální cyklistické figuře
No to zalezi hlavno od toho, kolko medzicasom naberie ten vitaz! :o)))
Svata pravda o tom zjazde,lahsi to lepsie ubrzdi a hlavne usetri na brzdovych platnickach,nie ako ja,co ich menim 4× do roka :-)
Proč za dva roky ? 10kg za měsíc s prstem v nose a úsměvem na tváři a bez toho, aniž by jsi musel denně sedět na kole X hodin. Tedy je-li co (špíček) shazovat. Neshazoval jsem proto abych měl nižší poměr ku vítězi, ale pro lepší pocit z pohybu. Chceš-li si to více užívat, jdi do toho. Nevytvářej si alibi že to namá stejně ve výsledku (závodním) cenu. Tak šup šup ať to letí dolů :o)
No neviem,ci 10kg dole za mesiac je zdravotne a kondicne zrovna najrozumnejsi postup pri chudnuti…
Pfff… já mám 4% tuku a do ideální cyklistické figury mám daleko si myslím… :)