Jak přetvořit řazení na starém kole

24 nepřečtených
  • Girmy

    Ahoj lidi,

    mám tokový zvláštní dotaz, ale jde mi o to, zkusit si postavit nějaké kolo, které budu mít na dojíždění do města, školy a nebudu se bát nechat ho někde klidně celý den.

    Upozorňuji, že jsem nikdy kolo nestavěl a ani nikdy na favoritu nejel.

    Bojím se jedné věci. A to řazení na rámu. Přijde mi to hodně nepohotové a hlavně nebezpečné. Budu se snažit zařadit třeba na kočičích hlavách a bude malér. Vím, že dříve nic jiného nebylo, ale nějak se mi ten systém zdá pochybný.

    Je nějaká rozumná možnost, jak to řazení z rámu protáhnout na duály? Nebo bych musel kompletně změnit pastorky, tedy i kolo a nejspíše rám, abych se tam vešel třeba s devítkovou kazetou, pro kterou se dnes duály dělají???

    Vím, že ty otázky jsou pro vás zkušené asi hloupé, ale vážně se v tom neorientuji.

    D9ky moc za rady

    PS: za kolik by se dalo pořídit nějaké silniční kolo na postavu 185cm, které by už duály mělo?

    0 0
    • Jery01  

      Na to, abys kolo nekde nechaval cely den nepotrebujes dualy, ne? Ja jsem razeni sundal, nechal jeden prevod, kterej do kopce ve meste utahnu a po rovine nemam kadenci 200. Da se na razeni na ramu zvyknout, ale kazdyho vec :) jestli po tom touzis, koukej na bazar, neco urcite najdes.

      0 0
    • Jakobo  

      Jde to tak i onak jak jsi psal. Nejlepší bude koupit za 5000 kolo už s dualama z bazaru, nové možná za 10 – 15 teď ve výprodeji na Soře/Tiagře nebo přestavět to současné kolo. Dualy tam nějak dáš, pokud se to ovšem vyplatí. Buď bowden v jednom kuse od hazky až po řazení, pokud máš na rámu navářky na páčky tak dáš místo nich doraz a z něj povede bowden k dualům atd. Si prvně spíš promysli, jaké kolo, jezdit na silničce po Praze mezi autama je imho blbost.

      0 0
      • Girmy  

        No já jsem právě za 5k žádné kolo v bazaru s duálama neviděl (koukám semka a na cyklobazar). A už ta finanční hranice je taková, že když to ukradnou, tak to zamrzí :).

        Jinak proč myslíš, že je to por Praze blbost? Kvůli silnicím?

        Pak by byla možnost někde splašit starý mtb a na tom jezdit, ale ta silnička mě láká, že v Praze největší terén který jezdím je stěrková cesta ;-).

        0 0
        • Jakobo  

          Musíš počkat a sledovat bazar, ta cena je celkem reálná. Já vím, že spousta se mnou nebude souhlasit, ale pro větší bezpečnost to chce do velkoměsta kolo s širšíma pláštěma kvůli rozmlácené silnici, dláždění a tramvajovým pásům, rovné řídítka pro pevný úchop a přehled co se děje a funkční brzdy, pokud chceš jezdit v normálním provozu.

          Jestli máš starého Favorita, hoď dozadu kolo s torpédem, zadni stavbu přihneš. Poměr převodů 2.3, s tím musíš vyjet všechny kopce, gumy co se vlezou pod blatníky, rovné řídítka a je to.

          0 0
        • nox159  

          hledal jsem 2min nehodnotim jestli je to dobra nebo spatna nabidka ale dualy to ma :)

          http://www.cyklobazar.cz/…el-silnicku/

          0 0
          • Girmy  

            Teda, toho jsem si nevšiml, to vypadá dobře ;-), děkuju ;-).

            0 0
        • pstasek  

          Crosse jsi neuvažoval?

          0 0
          • Girmy  

            No k trekingovým kolům mám odpor (asi zbytečný, ale měli jsme kdysi v rodině jakého autora a to bylo peklo). Uvažoval jsem původně (když jsem si kupoval horáka) o cyklocrossce, taková odolná silnička, ale nakonec ten terén zvítězil :)

            0 0
            • alinceb  

              Já bych teda šel cestou nákupu ocelového trekingu s pevnou vidlí, na to nějaké 1.9–2.0" městské pláště, rovná rodla…a hlavně nějaký „rat-design“, aby ti to někdo neštípnul…

              0 0
              • Girmy  

                rat nebo punk :D to je fuka, ale to asi bude… No vidím to asi na toho horáka, upřímně starýho fáva by mi bylo líto, jsou to krásná kola :).

                0 0
        • fousac  

          silnicka do prahy je sikovna asi jako formule na rallye.. ;)

          teda pokud nejedes par kilaku nekde po okraji…

          ale jakmile prijde centrum a provoz, tak silnicka je neohrabana, nesikovna, nebrzdici… kdyz k tomu pridas dlazebni kostky, mezi ktery ti klidne zapadne kolo, kanaly, tram. koleje a leckdy zbesilej provoz.. nic moc..

          problem muze bejt i naprosto necekany mokro, kropici vozy jsou v praze docela aktivni..

          nejaka anarchie po schodech, obrubnicich a podobny prohresky proti predpisum taky moc nejde, ale bez toho zas clovek skoro nikam nedojede..

          takze silnicku snad jenom v pripade, ze jezdis nekde po klidnejsich cestach po stale stejny, vychytany a vyladeny trase… na beznej nahodnej provoz nevhodne..

          nejakej starej favorit imho spojuje vsechny nevyhody ruznejch typu kol v jednom…

          snad jen, ze skoro nic nestoji a asi to nebude ani zajimavej cil pro zlodeje..

          takze na cestovani po praze nejlip nejaky stary hnusny zelezny rezavy otluceny MTB nebo cross s co nejtlustsima pneu…

          0 0
          • Girmy  

            Je pravda, že když jsem dneska jel třeba do školy, tak jsem si uvědomil, že ani ta trasa není jen po šotolině. Když se chci trochu projet, tak menší sjezdík po kořenech (dá se tomu vyhnout), 3 kostky (teoreticky se dá objet), jedna schody ve škole při cestě domů (dá se objet). No nevím, nasadili jste mi brouka do hlavy.

            Je fakt, že horák je horák a do prahy asi vážně lepší volba.

            0 0
    • skvedo  

      Páček na rámu bych se nebál. Na měšťákovi je mám a za chvíli jsem si zvykl. Chce to myslet dostatečně dopředu, abys nemusel prudce brzdit a pak se neobratně nelopotil na příliš těžký převod. Stejně nakonec jezdím jenom na 2 převody (roviny a kopečky).

      0 0
      • Girmy  

        To já naštěstí jsem zvyklý už z normálních situací předvídat ;-). Jak se tam moc kříží řetěz? Je tam méně pastorků, ted yby to křížení nemuselo být tak hrozné, že bych třeba přehazoval jen z velkého talíře na malý a z5???

        0 0
        • skvedo  

          Já mám jen 1×4. Řetěz se téměř nekříží. Záleží co za výbavu máš k dispozici.

          0 0
    • nox159  

      si kup za 50,– razeni bez aretace na rovne riditka, nacpi to do rovne casti silnicnich riditek a mas po problemu ne ? budes radit s rukou na riditkach a je to :)

      bowden bud natahnes vcelku nebo si sezenes za par korun objimku na ram (teoreticky by se dala pouzit z vykuchaneho razeni na ramu…)

      0 0
    • Tea_pack1  

      A co když pojedeš na kočičích hlavách a najednou začne pršet?:-D To pak klouže a je to nebezpečné a může být malér..!:) …když máš strach z řazení na rámu, raději choď pěšky :D

      0 0
      • Girmy  

        To je zbytečná urážka. Já mám strach i v normální provozu a přesto jezdím. Člověk nikdy neví, co za vola se objeví. Můžu jet sebelépe a stejně se může stát cokoliv.

        Prostě jsem vyjádřil obavy. Spíš jsem čakal odpovědi typu: vyprdni se na to, na kostkách to klouže a ještě tam řadit… nebo je to v pohodě, zvykneš si…

        Ale díky za názor ;-)

        0 0
    • JSt  

      naopak bych se bal dualu. jednak je s nema kolo atraktivnejsi na corku a kdyz lehnes, coz se klidne muze stat ;-), je vetsi pravdepodobnost, ze je zmrtvis a novy jsou drahy.

      0 0
      • Girmy  

        No je fakt, že to, zda kolo ukradnou nebo ne, tak to je pro mě dost rozhodující faktor :). Až nějaké bude, ať už silnička nebo horák, tak to bude nějaký punk bike, aby se každému zhnusil :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.