• biker jura

    chtel jsem se zeptat podle ceho vlastne poznat jak ma byt dlouhy predstavec na biku. na sinici by se to melo kryt s nabojem na biku je to asi nejak jinak. nebo ne? mam problemy s bederni pateri pri zavodech tak se patam pac jsem to nikde tak nejak trochu podrobneji nenasel nebo spis jen pro silnici. diky moc

    0 0
    • biker jura  

      omlouvam se za chyby:-D specham

      0 0
      • siafu  

        na XC považuju za optimální délku představce 100 nebo 110 mm s přiměřeným /obvykle negativním/ sklonem (tak do 8 st.) – takže délku představce potom znám a k němu hledám rám s ideální efektivní délkou, což je pro mě asi 570 mm ve vel. 16" a k němu představec –8 st 100 mm – toto mi momentálně vyhovuje a necítím zatím potřebu cokoli na posedu měnit

        0 0
        • roud  

          nemáš fotku s tim tvym super negativ představcem jako odstrašující příklad jak by to vypadat nemělo ? :O)

          0 0
          • siafu  

            he spíš si vybavím toto – moc pěkný Cannondale, pěkný no, tak hlavně že je to Cannondale xD xD xD, ale v malé velikosti je toto *******… naštěstí současnou Meridu mohu vozit i s normálním představcem a vypadá to líp než mít takovej „C“ paskvil

            0 0
            • Blade  

              Šak to tvý vypadalo stejně, ne? :)

              0 0
              • Flegmatik  

                No jistě že to tak měla. A tady bude plácat něco o zmršeným Cannondale…

                0 0
                • siafu  

                  ale jo – na tý Meridě si to aspoň můžu vyzkoušet a prostě to nebylo ono… takže po relativně krátké době následoval návrat ke standardnímu sklonu představce. Bohužel u toho Cannondalu, pokud by chtěl mít člověk rozdíl sedlo řidítka aspoň 3 až 5 cm, tak nemá jinou volbu než to takto kvůli vysokému předku sprasit !!! Pro mě z toho plyne jediné, a to si takový rám v malé velikosti prostě nekoupit xD

                  0 0
            • roud  

              jane představec

              0 0
            • roud  

              Jinak ten cannondale to má naschvál kvůli zachování geometrie ten headshok ho dost nakopává …

              0 0
            • McBlacky  

              tak tohle je ********** na ntou. kromě časovky po silnici.

              0 0
              • Snowball  

                Vobec nie, vsimni si, ze je tam zachovany princip, ze riadidla maju byt +/- vo vyske sedla. Tak netradicnejsie to vyzera len kvoli tomu, ze pri malej vyske ramu (kratkej sedlovej trubke) je konstantny priemer kolesa a vyska zdvihu prednej vidlice, no a hlava toho ramu je trochu zbytocne vysoka, asi kvoli tomu ich systemu.

                0 0
                • McBlacky  

                  ten princip je nesmysl, mrkni na závodech na první dvě lajny a máš jasno.

                  znám hodně drobných holek závodnic a žádná nevozí takovouhle šílenost. Má si vybrat adekvátní kolo, s nižší hlavou a jinou vidlí

                  0 0
                  • Snowball  
                    1. zavody nie su uplne to co by som osobne povazoval za tazisko

                    horskej cyklistiky ;)

                    1. mnohi zavodnici maju tendenciu verit, ze riadidla co najnizsie

                    prospeju ich rychlosti, co je pravda najma na XC pretekoch typu silnicny pretek mimo asfalt :D

                    1. dokazes pochopit rozdiel v trvani priemernej vyjizdky pre radost a trvani

                    preteku? A dokazes pochopit, ze v treningu budes pravdepodobne potrebovat iny posed ako pri preteku?

                    0 0
                    • McBlacky  
                      1. ano ale pokud se bavíme o závodním nastavení mám pravdu
                      2. jsou i tací, ale ti co závodí na výsledek mají toto vyladěno
                      3. tohle já chápu velmi dobře a proto mám tři horský a silnici, který

                      střídám podle podmínek

                      0 0
                      • Snowball  

                        A vsimol si si ze okrem toho ze sa bavime o zavodech sa bavime aj o problemoch s chrbticou? A co myslis, co je podstatnejsie?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          jsi nějakej chytlavej dneska ne?

                          Já poradím tam, kde si myslím, že můžu na základě zkušeností. Ono problémy s páteří dost často způsobí blbě nastavený posed a je jedno jestli závodní nebo turistický.

                          0 0
                          • Snowball  

                            ano, zas vo forme :D

                            No a to sa pleties ze tzv. zavodny posed bude pateri prospesny.

                            Inac to co pod tym ty rozumies, nema opodstatnenie u 99% bikerov a u 85% pretekarov.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              neřekl bych, kromě sobot jsem vyloženě turista a kochací typ. Jen zvládnu větší vzdálennosti a občas ta krajina utíká rychleji.

                              0 0
                              • Snowball  

                                OK, takze ty odporucas konkretne co? Vidim, ze chces mat za kazdu cenu pravdu.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  když použiju tvoje „rozumíš psanému textu?“ tak viz můj post z 17.09.2009 08:40:53

                                  nemusím mít za každou cenu pravdu, ale nemám rád kritiky, kteří začnou kritizovat bez předložení vlastního návrhu.

                                  0 0
                                  • Snowball  

                                    Tak ten tvoj prispevok je tak nekonkretny, ze je skoro taky zly ako keby nebol ziadny :D Ale zas je to dobre, ze mas tolko zmyslu pre sebakritiku a ako pises moc tie svoje rady sam nezeres, to je len dobre, fakt :D

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      používám je tam, kde to má smysl. U tebe to smysl nemá, najdi si smysluplnější zábavu než kritizovat na BF.

                                      0 0
                                  • Ruprt2  

                                    Myslíš tento?

                                    odkaz na příspěvek

                                    Využívejme výdobytků nového fóra ;)

                                    0 0
                        • Rychlej turista  

                          Podle tvých teorií bych už dávno měl mít páteř na šrot. Já si naopak myslím, že nejhorší pro páteř je sedět a navíc bez pohybu, něco jako před béžovou bednou. Na kole se tomu nejvíce podobá posed s vysokými řídítky a na fullu. Tam na tu páteř působí váha celého těla naplno. Na HT s nízkými řídítky musíš mít nějaké břišní a zádové svaly, jinak bys tak nemohl jezdit a ty svaly toho dost pochytají a do páteře tak nejde všechno. Taky tím, že nesedíš kolmo, je váha těla rozložena a páteř to neschytává naplno. Díky tomu, že na fullu se furt sedí, tak taky váha těla působí na páteř nejdelší dobu a i když si myslíš, že na fullu nejsou otřesy, tak tíha těla při houpání působí na páteř naplno. A když si k tomu připočeteš, že na fullu nejsi terénem nucen se pohybovat jako na normálním HT, nedivím se, že problémy s páteří mají zejména fullisti. Full je pro páteř prostě jen taková tabletka proti bolesti, ale příčinu bolesti neodstraní.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Takže shrnuto, full škodí zdraví víc než HT :)

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tím jsem jen chtěl říct, že HT a nízká řídítka nejsou příčinou bolesti páteře a že ta příčina se neodstraní fullem. Chce to mít v pořádku páteř a svaly, které ji drží pohromadě. Full bych viděl až jako řešení pro ty, co mají páteř v háji a jinak by na kole jezdit nemohli. Stejně, jako v běžném životě, kdy spousta lidí, místo toho, aby se dala dohromady, tak raději žere prášky. Samozřejmě jsou lidé, kteří bez nich být nemůžou.

                              0 0
                          • Snowball  

                            Na tom co pises naozaj nieco je: na fulle odpruzenie dovoli jazdit rychlejsie, co je v tomto smere negativny faktor, a je pravda ze tam menej pracujes telom na pohlcovani otrasov, takze ani ful nie je vseliek, ale myslim ze jeho prinos je vacsi nez co to vyssie uvedene sposobi ako negativum. No a na fule tiez mozes mat natiahnuty posed, nemusi byt vzpriameny.

                            Mas tiez pravdu v tom, ze cim je posed vzpriamenejsi, tym horsie chrbtica otrasy spracuva, ale jedna vec je ako dlhy posed je a druha vec je ako vysoko su riadidla v pomere k sedlu.

                            Ked hovorime o posede v ramci cyklistiky, az taky velky rozdiel v ramci XC MTB nebude, ale ked vezmes posed na motorke a rozdiel medzi supersportom a chopperom, tam je obrovsky rozdiel v polohe chrbtice a mam na vlastnej kozi odskusane, ako velmi tam plati to o polohe chrbtice a posobeni otrasov.

                            Avsak na MTB ta vyska riadidiel sposobuje nieco ine: ked su riadidla povedzme 10 cm pod urovnou sedla, posed je taky ze krcna chrbtica je velmi namahana; vseobecne poloha na bicykli je v tomto velmi nepriazniva, existuju na to special kompenzacne cviky, a na ceste toto viac menej eliminovat nejde, lebo posed musi byt aerodynamicky, ale pri MTB toto absolutne nema opodstatnenie, pretoze rychlosti nie su tak vysoke, aby riadidla extra nizko mali zmysel, a stupavost je tu lepsia v porovnani s riadidlami vo vyske sedla iba v extremne strmych stupaniach, kde je mozne technikou jazdy mozne vyjst takmer to iste, alebo je dokonca efektivnejsie tlacit. Cize dokonca ani tu nema pre pretekara zmysel mat riadidla 10 cm pod sedlom. A ked ich tak ma, krcna chrbticva trpi o to viac, a zbytocne.

                            A to stale este nepadlo jedno: ked mas riadidla nizko neznamena ze mas dlhy posed. Za seba mam vyskusane ze radsej budem mat riadidla vyssie, ale dalej od sedla.

                            Neviem co mas odjazdene a ako mas nastaveny posed, ale otrasy su na chrbticu velmi velmi nepriaznivy cinitel. Vezmi do uvahy, ze degenerativne zmeny sa objavuju prirodzene na ludskom pohybovom aparate niekedy po 40ke – 50ke, a ked k tomu pridas este nejaky negativny faktor, je dobre robit vsetko mozne aby sa tomu clovek vyhol.

                            Clovek nebol stvoreny na zivot dlhy 80 rokov, cize sa to prejavuje… A my sa dozijeme bezne cez 100 rokov. Takze je dobre si to zvazit. Podla nejakych statistik ma po 50ke problemy s pohybovym aparatom nejakych 40? % populacie, co je skoro absurdne cislo. Znamena to potiaze ktore nie su liecitelne cize trvale branie liekov proti bolesti, cize problemy s traviacim aparatom atd atd atd

                            Samozrejme ze je lepsie sportovat nez nesportovat, ale z tych sportov je dlhodoby dopad mtb na ludsky pohybovy aparat velmi nepriaznivy. Pohovor si o tom s nejakym lekarom co ma specializaciu sa toho tykajucu, uvidis co ti povie.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Široká řídítka mi nevyhovují, proto je musím mít nízko. Musel jsem kvůli tomu vyměnit představec, abych je dostal níž. Při jízdě do kopce vstoje jsem totiž měl moc pokrčené ruce a jednou po zhruba 5-ti hodinách jízdy ze sedla do kopce mě začaly bolet lokty. To mě pak zlobilo skoro celou sezónu. Vloni jsem výměnou předstace snížil řídítka, tím lokty více narovnal a mám klid.

                              0 0
                              • Snowball  

                                Tak ja myslim, ze po 5tich hodinach jazdy do kopca zo sedla (!!!) ta nieco muselo zacat boliet, to sa snad dalo cakat.

                                Kazdopadne, ak si schopny 5 hodin jazdit na kole a nepouzit pritom vobec sedlo, tak pred gramhonicom v tvojom vnutri sa tym padom otvaraju uplne ine obzory! A tiez teda smekam, myslim, ze by si sa mohol dat na nejaku narocnejsiu disciplinu nez je puhe MTB :D

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Proto to jezdím, je to taková generálka před sezónou, abych měl pak na závodě jistotu, že mě tělo nezradí. V tomto případě se jedná hlavně o nohy, úpony a tak. Ty lokty mě ale překvapily, protože to jsem nečekal. Samozřejmě, že tu chviličku dolů jsem seděl, ale kopec jsem dával vstoje.

                                  0 0
                                  • Snowball  

                                    aha, z nudze cnost, zadok este zaciatkom sezony nie je zvyknuty, tak jazdis zo sedla, to da rozum! :o)))

                                    No hlavne si neubliz.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      ne to jsi nepochopil. On by to dal klidně v sedě, myslím, že v roce je málo dníkdy RT nesedí na kole. tipuju tak jeden měsíčně. Prostě to je speciální forma tréninku. když jezdíš 24H závody je to o něčem jiném než intervalech okolo ANP

                                      0 0
                                      • Snowball  

                                        Akoze takto ti poviem: dat si riadidla vyssie, alebo este lepsie nizsie podla toho, ako sa mi s tym jazdi vstoji, tak to chce fistrona! Specialne teda ked je zamerany na tie dlhe trate a najazdi vela.

                                        Este stale mas dojem ze som nepochopil? Alebo si nieco nepochopil ty.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          ono při solo 24H -osobně jsem jel solo jen jednu- je jedna z věcí která ti pomůže střídání jízdy v sedě a ve stoje. V celkovém součtu tak najedeš za závod klidně i víc než 5 hodin ve stoje. Takže je důležitý to trénovat a mít pro to uzpůsobený i úchop.

                                          takže tolik k vrchní poznámce o z nouze ctnosti.

                                          0 0
                                          • Snowball  

                                            V celkovém součtu tak najedeš za závod klidně i víc než 5 hodin ve stoje. To si dufam nemyslel vazne! :D

                                            BTW keby teda naaahodou aj platilo ze si treba takto prisposobit posed, tak je to nezmysel z jedneho prosteho dovodu: to ze usetris unavu laktov tak ako to popisal RT (ak by to dajme tomu tak fungovalo, hypoteticky), zdaleka nevyvazi to, ze nizkou polohou riadidiel sposobis ovela skor a vo vacsej miere strnulu krcnu chrbticu, a kedze slapes v stoji do pedalov povedzme v suhrne max. 1 hodinu ale v sede jazdis mnohonasobne viac, je jasne co je vyhodnejsie.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              zkus si to a uvidíš, když je trat hodně rozbitá, typu Vimperka nebo Beroun, tak to rozhodně neodsedíš celý a těch 5h je reálných. za 24H jsi na trati bez zastávky víc jak 22H pokud chceš zajet výsledek.

                                              třeba něco napíše RT a uvidíš, nebo si to jed zkusit napřesrok. Fakt to není prdel

                                              0 0
                                              • Rychlej turista  

                                                Tohle je zbytečné vysvětlovat. Tys to jel, tak víš, že na takovém závodě spousta věcí funguje jinak, než je teoretiky nařízeno. Ve Vimperku jsem jezdil ze sedla většinu kopců, takže to určitě bylo mnohem víc, než jen 5 hodin. Což je, mimochodem, na 24 hodinovce velká výhoda :-)

                                                0 0
        • mr.antik  

          No nevim, já spíš znám zhruba celkovou optimální délku na kterou jsem zvyklej. Jestli to bude s představcem 8cm nebo 10cm je jedno, stejně jsou xc rámy neovladatelný :-)

          0 0
        • pepek  

          Mám doma představec s pozitivním sklonem: +60 st, dlouhý asik tak : 60mm. Jaký kolo bys mi k tomu doporučila?

          0 0
          • mastihuba  

            velamos :)

            0 0
            • pepek  

              Dělají to jako fulla 150/150 ? Samozřejmě beru pouze čtyřčep.

              0 0
          • mr.antik  

            otoč ho do negativu a budeš boss. Poslendní roky to frčí, nejlépe dej pod to 5cm komínek eloxovaných kroužků (nebo radši s karbonovým potiskem :)

            0 0
    • StuntJ  

      Já mám 110/5° a vpohodě, ale asi přejdu na 100/°5 kvůli zádům …

      0 0
    • McBlacky  

      100–120. víc nebo méně jen pokud máš blbou velikost rámu.

      sklon do 10st. Jestli v pozitivu nebo negativu záleží na reálné výšce vidle /osa – vrch korunky/, délce hlavovky a počtu podložek. Taky záleží na poměru délky nohou k trupu a délce rukou. Je toho dost co musíš brát v úvahu

      0 0
      • fousek  

        40–50mm pokud nechces aby si misto kola ridil autobus:-)

        0 0
        • Snowball  

          ale ale, autobus predsa nie je dlhy predstavec, ale sirokaanske riadidla, obvykle vlajdy. Predstavec 120 mm na XC stroji nie je nic neprimerane, specialne na europskych ramoch, ktore su obvykle take nejake skor kratsie… Inac sedis ako za stolom, hoci mas velkost ramu zodpovedajucu postave.

          40–50 mm to je bud na detske kolo, alebo na nejaky zjazdak.

          0 0
    • Snowball  

      Ked mas problemy s bedernou chrbticou, nedavaj prilis dlhy predstavec s ktorym budes vyslovene natiahnuty, a nedavaj riadidla zbytocne nizko, standard je vo vyske sedla alebo max 2 cm pod nim, ale je to individualne.

      Ramy su rozne dlhe a na posed ma vplyv napriklad aj tvar sedla, takze neda sa povedat, aky dlhy predstavec mas mat. Postup je asi taky, ze nastav vsetko ostatne ako ma byt, a pri jazdeni podla pocitu nechaj predstavec aky je, alebo vymen za iny, dlhsi ci kratsi. Ten zakryt predneho naboja s riadidlami je taky orientacny system, sediet moze a nemusi.

      Bedernej chrbtici iste prospeje zadne odpruzenie, sirsia zadna pneumatika, kvalitne (nie lahke a tvrde) sedlo, mozno karbonova sedlovka.

      0 0
      • Blade  

        „standard je vo vyske sedla alebo max 2 cm pod nim“ Todle je dost odvážný tvrzení, nejspíš vydedukovaný podle tvýho vlastního posedu, a nebo já jsem pětinásobnej nadstandard :)

        0 0
        • McBlacky  

          přesně závodní posed je okolo těch 10cm.

          rodla jako sedlo nemám ani na SJ a to už je vyloženě turistika

          0 0
          • Snowball  

            mozno tak na ceste :D

            0 0
          • michals1  

            Podle mě by výškový rozdíl 10cm odpovídal zhruba pro postavu kolem 180cm. Vyšší jezdec by měl mít výš. rozdíl větší.

            0 0
        • Snowball  

          Plati to pre XC, menej pre ine discipliny MTB, a tiez je tam dostatocne jasne napisane ze je to individualne, ak mas problem s vnimanim pisaneho textu. Pre mna za mna ty osobne maj riadidla aj 20 cm nad alebo pod sedlom.

          0 0
          • Blade  

            Chtěl bych vidět kolik XC biků bude mít řídítka maximálně do 2cm pod sedlem:-D A právě proto, že je to individuální a záleží na typu kola a proporcích jezdce, tak bych nikdy nenapsal tak obecné a zároveň striktně vymezené tvrzení o max 2cm standardu:)

            0 0
            • Snowball  

              To co som napisal je pravidlo ktore dava solidny zaklad pre dalsie jemne doladenie. Ze v katalogu lepsie vyzera bicykel nastaveny inac je jedna vec, ergonomia, biomechanika a fyziologia + realita jazdy v terene su vec druha a co treba respektovat je prax a nie ze silnicar prejde do terenu a ma dojem ze posed ma byt ten samy co na asfalte pri 40 kmh.

              0 0
              • Blade  

                Z tohoto vlákna je patrné, že jsi dost velký odborník, takže tě dál přesvědčovat nebudu.

                0 0
    • Majkrosoft  

      v současné době mam 120mm s vlajdama a chtěl bych přejít na klasiky, nemá s tímhle někdo zkušenosti? přece jenom se ten posed trochu změní a mám strach aby už nebyl moc dlouhý, díky za reakce

      0 0
      • Martin  

        chce to zkusit. já měl 120mm s vlajdama, přešel jsem na rovný, představec zůstal a sedí mi to. akorát jsem si musel chvilku zvykat na nataženější posed. ale nutí mě to sedět s rovnýma zádama

        0 0
        • Majkrosoft  

          no teď jak to mam, tak mě to tlačí pořád do rohů, tak chci hodit aji negativní sklon představce, prostě aby to bylo trošku sportovnější, no vyzkouším uvidím :)

          0 0
      • Hornet  

        Ja som tiez jazdil s lastovickami a kratkym predstavcom-90mm, otocenym hore. V zjazdoch to bolo fajn, ale v stupani dost problem, predne kolo islo hore. Tak som najskor otocil predstavec do negativu, vyhodil podlozky, stale to nebolo ono, dal som rovne riaditka a uz sa to celkom blizilo nejakemu optimu, nakoniec som vymenil predstavec za 110mm otoceny do negativu a mam pocit, ze to je akurat. Vzdy je to o kompromise a pocite jazdca, co mu vyhovuje. Pri natiahnutom posede moze mat niekto problem s chrbticou a rukami, iny zase problem pri ovladani, niekomu vadi vzpriameny posed…je to o skusani a nebat sa zmenit posed, spatne vymenenie je mozne vzdy.

        0 0
        • Majkrosoft  

          ani mě nenapadlo, že se přední kolu při prudším výjezdu zvedá v důsledku „špatného“ posedu, myslel jsem, žen ten kopec je zkrátka moc prudký, díky za přínosnou informaci :)

          0 0
          • Snowball  

            Alebo v dosledku zlej techniky jazdy…

            0 0
            • Majkrosoft  

              a to je jaká?

              0 0
              • Snowball  

                chytit rohy, v sedle sa posunut na spicku, trup sklonit nad riadidla a pritom ich netahat nahor.

                0 0
                • mr.antik  

                  chytat rohy je cesta do pekel nebo spíš ke komické držce při prvnim podklouznutí…

                  0 0
                  • Snowball  

                    No asi nesmies tak dupat do pedalov, davkuj vykon citlivo :o))

                    Alebo si nainstaluj ku kotucovkam nazad aj vecka, ak si teda stastlivec co ma este aj capy na ne, a druhy par paciek daj na rohy, potom si v pohode… :o))

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jenže já… …nemám rohy :-)

                      0 0
                      • Snowball  

                        no tak to nevies o co prichadzas… ale pouvazuj aspon o triatlonovych nastavcoch :D

                        0 0
                    • fousek  

                      Kamen nebo klacek se nepta jestli mas dost citu v nohou a podklouzne at delas co delas.

                      0 0
                      • Snowball  

                        no a v tom momente nastupuje nieco comu sa hovori technika jazdy. Pripadne este v kombinacii s takou zdravou davkou paranoje.

                        0 0
          • Hornet  

            Teraz mas podlozky pod predstavcom a ten je otoceny hore, mozes prehodit podlozky nad a otocit predstave, pojdes o par cm dolu a dopredu. Nemusis hned kupovat riaditka, pocitis zmenu a uvidis ci je to lepsie alebo nie, ak bude aj to malo, vymen lastovicky za rovne.

            0 0
            • Majkrosoft  

              představec je už níž ale jak říkáš z kopce super ale ve zbytku cítím že by to chtělo spíše ty rovné

              0 0
            • Majkrosoft  

              představe je už níž ale jak říkáš, z kopce super ale ve zbytku cítím, že rovné by byly lepší

              0 0
              • Hornet  

                JJ, tak vyber nejake dobre+pekne :-) a svihni ich tam :-)

                0 0
            • Snowball  

              :D To si ako ziskal dojem ze vlajdy za rovne sa menia ked chce dostat riadidla nizsie?? To snad ne.

              0 0
              • Majkrosoft  

                řekl bych, už z tvaru vlaštovek je to celkem logická úvaha, když bod,ve které jsou v představci je níž, než body kde ty řídítka při jízdě držíš

                0 0
                • Snowball  

                  zmena z jednych na druhe je ovela citelnejsia v tom, ze vlajdy su sirsie a inak lomene, nez v tom, ze pozicia ruk bude nepatrne vyssie / nizsie. Na doladenie vysky riadidiel mas ine prostriedky – podlozky pod predstavcom, rozny sklon predstavca.

                  0 0
                  • Majkrosoft  

                    jasně souhlasím, jde mi o sportovnější posed a to si myslím že klasiky jsou rozhodně lepší

                    0 0
                    • Hornet  

                      Usudok o snowballovych prispevkosch si asi urobis sam :-D

                      0 0
                  • JSt  

                    mam doma vlastovky, co mely z vyroby 58cm a rovny co maji 62cm a daji se sehnat i sirisi rovny. az tak moc to negeneralizuj ;-).

                    0 0
          • McBlacky  

            řekněme, že v terénu pokud to je přes 25% tak už to je fakt hrana a dá se vyjet max desítky metrů.

            0 0
    • BB  

      na XC bych doporučil představec 90–110 mm. Přesná velikost závisí samozřejmě na délce rámu, to je zřejmé, ale co už tak zřejmé není, taky na úhlu hlavové trubky a na šířce řídítek. Čím širší řídítka, tím může být představec kratší. A pokud má být kolo s úhlem hlavy 69, 68 stupňů točivé na rovině, tak potřebuješ dostat váhu na přední kolo a a chce to zase trochu delší představec. Takže rovnice o dost neznámých a nejlépe vyzkoušet dvě velikosti rámu a na každém různé délky předstvace.

      0 0
    • geetee  

      cim kratsi tim lepsi..:)

      0 0
    • Majkrosoft  

      ještě mě v téhle souvislosti napadá jeden dotaz, jaké jsou vaše zkušenosti s říditky oversize? myslím tím konkrétné jestli mají jiné jízdní vlastnosti než klasiky a pak zejména možnost uchycení tachometru a bludičky

      0 0
      • McBlacky  

        většinou nakřivo v lepším případě :( záleží na provedení a délce. pokud máš u brzdy ještě místo kde to bez změny, tak to jde. řešení jsou provedení s rovnou vrchní hranou třeba FSA.

        já právě kvůli mapníku a světlům jezdím klasiku

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.