HT vs. FULL (Canyon už zase :-)

119 nepřečtených
  • Kinetic

    Ahoj, už delší dobu pročítám fóra a zvažuju a zvažuju. Můj rozpočet je + – 30tis(max. 35). Od té doby, co jsem narazil na Canyony mám celkem jasno – myslím, že poměr cena-výkon je jednoznačně nejlepší. (Koupě z Něm. mi problém nedělá). Ovšem teď zásadní otázka:

    • Nerve XC3 35tis.(XC4 je špica, ale daleko za limitem)

    www.canyon.com/…uipment.html?b=49

    • Grand Canyon 6 30tis.(zůstat u bezchybnýho ht)

    www.canyon.com/…uipment.html?…

    • GT Avelanche Expert 25tis. (snad by vydržel víc)

    www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?…

    Vyhledávané terény:

    • technické pasáže, rychlé sjezdy se skoky do 40cm (les, kořeny, kameny..), prudké technické výjezdy
    • hlavně půldenní švihy pokud možno bez silnic (ale znáte to- 15km skoro běžně), lesy, louky, pole,..(Vysočina, Novohradsko)spíše maratonského ražení

    Kolo každopádně dostane zabrat. Proto nevím, jestli jsou na ty Canyoňácký rámy stavěný – jsou podezřele lehký. Ale asi jo, na co jinýho by byly, dwnhill nejzdim, tak co. Vážim 87kg, měřim 198cm. 1)Nikdy jsem na fullovi nejel, nepřijdu o adrenalin, stojí těch 5tis. za to, nebudu na silnici nadávat? (ale má to FOX RP32) 2)XC3 má vzpřímenější posez než GC6 – to je dobře, bolí mě za krkem a záda 3)Osazení XC3 mi bohatě postačí, tak proč nemít tlumič jen za 5tis. místo GC6 4)Servis – neni to k vzteku? A jak vidíte životnosti? 5)Spokojil bych se i s ht – tak proč neušetřit (GT) nebo nemít špicu (GC6) – ale ty záda..

    JAK BYSTE TO VIDĚLI VY?

    Díky za názory!

    0 0
    • JMT  

      jesli nemas problem s tim si ten canyon sehnat tak ho ber, libej se mi oba ale full je full (navic jesli je tam jenom 5kkc tak je to smesnej rozdil-jenom ten tlumic stoji asi 12kkc)

      0 0
    • Fak  

      osobne jdu do GC6, ale zada mne netrapi, 30 000 mam limit a vaha 11,1 (bez pedalu) u GC6 mne taky hooodne pritahuje :) Jinak fulla jsem nikdy nemel, tak treba nevim o co prichazim, ale HT pro moje uceny bude bohate stacit.

      0 0
      • gouryella  

        :) Takze zkouska dopadla dobre? GC je nadherny kolo…Za ty prachy nenajdes lepsi HT.

        0 0
        • Kinetic  

          Asi si mě s někým pleteš, ale více méně máš pravdu. Taky jsem zkoušky zvládl :-)

          0 0
          • gouryella  

            :-D To byla reakce na FAKa… Tak nebo tak, gratuluji! Jo to nas tady bude za chvili…canyonis­tu :)

            0 0
            • Fak  

              No zkouska se zatim jeste nekonala, jdu tam az 7.6., ale motivace je velika, tak doufam ze to dam. To bych se ale mel vic ucit… hh, kdyz ono je tak pekne, jsem neodolal a ted jsem se vratil z kola (viz bike v profilu :))), sprcha a hura do uceni.

              0 0
            • Fak  

              Tak zkouska se prave dokonala a ....... MÁM TO!!!!!!!! Je to mazec, zdarilo se, takze v nejblizsi dobe uz muzu objednat GC 6.0, nehlede na to, ze uz mne letos nemuzou vyhodit ze skoly :D Super! (omlouvam se za ty emoce, ale prostze… no, vsak vite) Jupííí!

              0 0
              • gouryella  

                Tak gratulace chlape! :) No hlavne s tim GC nevahej…obj. co nejdriv at moc dlouho necekas… Odkud jsi? Muzem dat projizdku pak :-D

                0 0
                • Fak  

                  jsem z Vigantic u Roznov pod Radhostem, ojr. Vsetim., he dnes to neobjednam, uz tšem mam v sobe pulcika zelene a mnoho piv (musim to olslavit, nhe?)a nevvim zdy bych pbjednal sprravne. Takze to necham asi na pondeli,mehlede na to, ze bych to radsi objednaval s nekym kdo s tim uz ma zkusenost, treba s Mloikem CZ nebo s nekym kdo bydli blí. Uvidim. Uz mi chybi jen 1 zk. a na konci prazdnin statnice, ale to uz snad budu sedlat GC!!!

                  0 0
    • MlokCZ  

      Z tvoje výběru určitě XC3. Řada XC jsou pořád lehký rakety a s vidlicí na od výroby daných 100mm i chrtím posezem. Pro tvůj popis bych vzal klidně i ESko, ale to je už stejně finančně hodně za limitem, takže ani ten výběr řešit nemusíš. Ale pokud můžeš, tak bych si za každou cenu na XC4 připlatil. Jako že třeba u jiných výběrů bych klidně doporučil nižší model (třeba GC6 x GC7 klidně za ty prachy GC6). Tohle je podle mě úplně největší rozdíl mezi po sobě jdoucími modely mezi všemi Canyonu a kvůli řazení a brzdám (těm především) a klikám to za to sakra stojí (i kdybys těch 200 euro si měl půjčit).

      Kamarád řešil úplně stejný problém. Měl 30tis. a chtěl koupit slušný HT a vybrán byl GC6. Když viděl, že za +10tis. má super fulla, tak dal všechny svoje poslední prachy a ještě si něco půjčil a šel do XC4.

      Na silnici nadávat nebudeš, s propedalem není u XC řady oproti HT rozdíl téměř žádný (pro mě pocitově třeba vůbec žádný). Na silnici nemám problém ani s Cubem v profilu (s tím s vyšším zdvihem).

      0 0
      • Kinetic  

        Já vím že je to rozdíl, ale stejný rozdíl je mezi GC6 a XC3 – a říkám, že už tak bych se více ménně zadlužil..XC4 je pro mě nedosažitelné. Studuju a od rodičů dostanu nevěřitelných 20tis., ale i to je málo. Bohužel. Na XC 4 můžu rovnou zapomenou. Ale XC3 by mě bez doplňků vyšla na 37 + boty (doteďka nemám spd), takže i tak je to víc než dost (GC6 „jen“ za 32 s botkama…). XC je maximum a nvm, jeslti do totho mám jít. Přeci jen potřeboval bych taky nosič na auto apod.

        0 0
        • gouryella  

          Jinak pozor…Ty XTR pedaly jsou jen ilustracni :) Prijde bez nich..

          0 0
        • MlokCZ  

          To víš, to chce pak víc chodit makat. Když ti rodiče 20tis. na to dají, tak já osobně v tom nevidím žádný problém (pokud tedy nejsi věkově pod 18 a k tomu ještě někde začátek střední, to je to s tím vyděláváním pak problematické a omezené a tam to chápu). Ten kamarád, co jsem psal také studuje a nedostal na to kolo ani korunu od rodičů.

          0 0
        • dieegoo  

          Pokud tě vyšší model láká a od rodičů dostaneš takovej bonus, tak bych na brigádu určitě zašel, přes léto budeš mít spoustu času a příležitostí.. Aby sis pak neříkal – kdybych si těch pár peněz přidal… :)

          0 0
          • Kinetic  

            2 dieegoo: Koukám, že máš Gianta osazenýho stejně(skoro), jako budu mít já XC3. Máš dojem že bys potřeboval nějaký lepší osazení?? A co ty Avid trojky, mám z nich trochu strach. Jaký jsou dojmy z tvýho osazení?

            0 0
            • dieegoo  

              Promiň, že tak pozdě, tenhle thread jsem přestal sledovat. Pocit, že bych potřeboval lepší osazení určitě nemám, zatím všechno funguje jak hodinky. Brzdy jsou fajn, oproti LXkům s DC pákama co jsem měl před tím brzdí lépe…

              0 0
      • Kinetic  

        Navíc vlastně XC4 je GC6 s tlumičem. Cenový rozdíl asi 11 tis. To odpovídá ceně tlumiče. Oproti tomu XC3 si zdůvodňuju stylem – osazení GC6 je na moje ježdění zbytečnej luxus, takže si vlastně předplácim už ten tlumič na XC3 takže bych těch 5tis. měl někde sehnat. Jeslti je to ale adekvátní úvaha vzhledem k zmiňovaným terénům a stylu jízdy, je otázkou.

        0 0
        • Kinetic  

          Uvědomte si prosím, že doteďka jsem měl Authora Kinetic z r.2002 – CrMo, skvěle dlouhá geometrie, Acera(bohužel)/A­livio, ost. Ritchey. Ale co se nestalo, prakl mi rám. Kdybyste věděli, kde nebo jak to jde svařit, napište mi! Aspoň bych měl kolo na ježdění okolo Prahy..

          0 0
        • MlokCZ  

          Nemůžeš brát že to odpovídá ceně tlumiče, protože samotný full rám bez tlumiče by stál klidně 15tis. Ale můžeš opravdu brát, že GC6 x XC4 jsou hodně podbný kola, jen za těch 10tis. navíc je to dobrý full s vynikajícím tlumičem. A pozdější přechod na fulla by tě stál hrozný prachy, v podstatě bys musel koupit celýho fulla znovu, protože samotný rám jako Canyon s tlumičem tě vyjde na 999 euro.

          Když vemeš XC3, tak vylepšovat ty věci, které jsou oproti XC4 horší, tak ta možnost tu reálná do budoucna je (i když pak to už nebude za 200euro ale také za o dost víc).

          Jestli to je pro tebe přílišný luxus musíš posoudit sám, v terénu je to ale ohromný rozdíl.

          0 0
          • Kinetic  

            A na jak dlouho tipujete životnost toho rámu s tlumičem u řady XC při odhadem 1000km ročně?

            0 0
            • kesu  

              mama ma na tydle kilometry GT idriva 5 a ten se tvari ze vydrzi asi tak do roku 2050:D:D:D ne ted vazne,tlumic pokud cas od casu vymenis olej a nezkurbis ho tak vydrzi asi vecnost.Loziska vydrzej tipnul bych si v prumeru cca 5tis km ale silene zalezi na podminkach muze to bejt taky dva a nebo 20tis.A ram ti vydrzi dokud ho neznicis pretizenim..

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak to tipuju na fakt hodně dlouho, i když kdo ví. To by museli být už zkušenosti lidí, kdo je mají dlouho. Ale tak prvních 10tis., pokud nebude žádné brutální zacházení, tak problémy bych nečekal žádné. Pak možná přijdou na řadu čepy, ale to není nic drastického, tak 2tis.

              1000km ročně je pro životnost kola hrozně málo, co by pak vydrželo lidem, co na něm dají 10tis. ročně.

              0 0
              • Kinetic  

                Právě i proto říkám, že snad XC4 je na mě trochu moc dobře osazená. Ne že bych si to nedokázal vychutnat a ocenit to, myslim že jezdim fakt dobře, ale času je málo. Alespoň času, kdy se dostanu na chalupu nebo někam ven. Jinak pravda je že za tech 200euro navíc za XC4 se dají koupit tak akorát ty ORO24 :-) . Ale co. Mě „celkem“ stačili i kvalitní véčka.

                0 0
            • Hejdik  

              1000km/rok?Není to nějak málo Antone Pavloviči,na kolo za 30 000 Kč?

              0 0
              • MlokCZ  

                A proč by to mělo být málo? Přeci naježděné km nemají s pořizovací cenou kola žádnou souvislost. Jde o priority každého, zda chce ty peníze do toho dát a přinesu mu to adekvátní požitek. Naopak chápu lidi, kteří nemají čas víc jezdit, že si chtějí i těch pár km opravdu vychutnat a pořídí hodně drahé kolo.

                A zase při málo najetých km mu to kolo vydrží mnohem déle.

                0 0
    • vlk  

      Přechod na full výměnou rámu stojí šílený prachy-věř mi-já tím prošel. Vzal bych toho canyona XC3-full-navíc myslím, že budeš jak s výborným tlumičem Fox RP 23 tak s vidlí spokojen. Asi ho časem také pořídím-pro přítulku.Vlastně ten full je jen za cenu co dostaneš když sečteš cenu rámu, tlumiče a vidle-zbytek je vlastně bonus :o)

      0 0
    • Tušnak  

      tak tady snad ani není nad čím přemýšlet… Nerve XC3 je teda pro mě jasná volba!!! Za ty peníze je to zlaté kolo se vším všudy!!! PS: a vypadá hezky;-)

      0 0
    • RADO77  

      Nazdar, od půlky března mám XC4 (váhal jsem chvíli i nad XC3 s tím, že ji budu upgradovat, ale vybod jsem se na to. Na druhé straně já měl jiný fin. limit). Kolo prozatím je prozatím super. Celkem najeto cca 600 km. Dal jsem s ním 3 dlouhé maratony a prozatím spokojenost. Nejsem žádný sjezdař, ale sjezdy jezdím celkem svižně a nemám pocit, že by se to kolu nějak nelíbilo. Na druhé straně skok větší než 30 cm jsem nedal a asi a ni nedám – mám o sebe trochu strach. Takže mi to bohatě stačí. Na tvou výšku není 87 kilo žádná extra váha. Soukromě si myslím, že by Ti to mohlo stačit.

      Ve stoupání drží dobře. Na silnici se mi i na 20O m vyplatí dát tlumič na tuhý propedal a zamknu předek přes pop-lock a mám lepší „silničku“ než dosavadní HT s vidlicí bez zámku.

      Jako člověk co přešel z HT nemůžu dávat zasvěcené rady o fullech. Pro mě byl přechod na full celkem zážitek. Jednak to, jaké prasárny při vedení stopy Ti to kolo ve sjezdu odpustí a hlavně jak můžeš intenzivně šlapat i při jízdě rozbitým terénem po rovině – na HT jsem tyhle pasáže vždycky protrpěl. Zkušení „fullisté“ se do mě teď určitě pustí, ale řek jsem si, že osobní zkušenosti z přechodu na fulla se Ti můžou hodit.

      Myslím si, že je to za tu cenu super kolo (a super základ pro budoucí upgrade – to hlavní máš rám dobrý tlumič a vidli ostatní můžeš postupně za nevelký peníz vyměnit). Hlavně si kup SPD a boty. Jezdit na takovémhle kole v normálních botách je o ničem.

      0 0
      • Kinetic  

        Díky Rado! Konečně někdo rozptýlil moje obavy a potvrdil moje domněnky! Teď už se toho nebojím a půjdu do něj na 100%, i kdybych měl brigádovat jak mourovatej :-) . Ještě prosím prosím kohokoliv, KDO MÁ CANYON NERVE XC „XL“ NA OVĚŘENÍ VHODNOSTI GEOMETRIE?? NECHTE MĚ PROSÍM ALESPOŇ SEDNOUT! Jet kvůli tomu do Německa je nereálné..DÍKY!

        0 0
        • RADO77  

          Letošní XL má určitě maník pod nickem Vhonzl, ale nepotěším Tě. Je pracovně v Maďarsku (jsem s ním v kontaktu neb si asi prohodíme představce). Zkus mu napsat maila, kdy bude v republice.

          Jinak zkus ten jejich PPS systém nebo ještě lépe přeměř si svoje současné kolo a porovnej míry. Nicméně si myslím že při výšce skoro 2 metry nemáš co řešit............XL to jistí.

          0 0
          • Kinetic  

            Pana"Vhonzla jsem už kontaktoval před třemi dny, odpověď bohužel zatím žádná. Díky za info, bál jsem se, že vyzkoušení nebude přístupný. Alespoň vím, že tu teďka není. Netušíte kdy tu zase bude?? Jinak jste mě utvrdili.

            0 0
        • RADO77  

          BTW. Pokud nenajezdíš moc km. Šel bych rozhodně do fullu. Pokud jezdíš hodně a sem tam nějaké závody je lepší mít lehkou HT mašinu na chrtění. Pokud ale kolo není celý tvůj život a chceš si jen tak užít vyjížďky nebo si pořádně zablbnout, je full rozhodně lepší. Navíc, pokud Tě kolo chytne, můžeš ho upgradovat do až do vybroušené mašiny tak jak Ti kapsa dovolí. Jako základ je Canyon super.

          0 0
          • stan.zak  

            Takhle nějak to beru taky pane! Záda mě od přechodu na full ještě nebolela, a jezdit na tomhle kole je fakt prima zážitek. A ty nášlapy potvrzuju (mám M520), v neděli jsem s nima jel prvně, a jsem nadšenej! Zatím bez pádu, ale čítám, že jednou na vycvaknutí zapomenu :- ) Něco pro inspiraci z 19.05.2007, ještě bez nášlapů

            0 0
            • stan.zak  

              … a si dovolím ještě jednu

              0 0
              • stan.zak  

                a do třetice: na Přebuzi byla „cesta“ poměrně zarúbaná a ne všechno se dalo objet

                0 0
              • wert_1  

                Jj, tak tahle je dost dobrá .-)) je vidět, že si užíváš. Já taky a představ si, že ta italská nudle, nejužší sedlo, které jsem kdy měl mi sedí. Zatím tedy nejvíc jen 90 km, ale naprostá pohodička :-)

                0 0
                • stan.zak  

                  Jak vidíš, mě nee, zatím zkouším… Ale kolo si užívám, je to poježdění! Zatím vše do 50km, co do času to ale asi vychází stejně, jako tvých 90km. No, snad se to do podzimka zlepší pane :- )

                  0 0
                  • wert_1  

                    No abych se přiznal, tak ta přiložená fotka mi neříká, proč zrovna ona je tam :-( sedím si na vedení, nebo se někdo přehmátl?? :-)Jo a nevím, jestli už jsem Ti psal, ale koupil jsem camelbak :-) a myslím, že na delší vyjížďky je to fakt fajn :-) na kratší stačí flaška, ale na delší je to snadný pití fakt výborný .-)

                    0 0
                    • stan.zak  

                      Myslíš-li tu mojí, tak …cestička známě se vine… Fotka je moc velká, to hlavní je vpravo dole. Mě to ježdění taky pořád posunuje, prvně v životě jsem jel v nášlapech, a dokonce v kraťasech s vložkou… Ncm 1,5 litrová flaška v košíčku (a hlavně moje záda)camalbagu zatím odolávají a počítám, že to tak zůstane. Jedno orošený není marný! V sobotu vyrážíme s kolama na týden do Lužických, tak jen čekáme na to objednané kolopočasí :-)

                      0 0
          • dav33  

            a ty nejsi chrt? pohodáři jezdí v jiné části výsledkových listin než ty :-)) . a pokud se můžu přidat, tak na pohodu a občas závod jedině full a samozřejmě spd. já s canyonem zatím absolutní spokojenost.....ťuk ťuk ťuk

            0 0
        • Phoebe  

          Mám XL, loňský model, viz profil, Praha 5 – Radotín, pokud se chceš svést, napiš na email.

          0 0
    • myki  

      Další z mnoha, prozatím marných pokusů. Toho Grand Canyona náhodou nemáte někdo doma? Jedná se mi o velikost M nebo L? Jsem rozhodnutej GC koupit, ale rád bych nejdříve vyzkoušel. Všichni, zde píší, že mají fulla, ale HT nikdo??? Prosím prosím. Michal

      0 0
      • Fak  

        Resim ten samy problem, tak uvidim. Myslite ze kdyz tu velikost odzkousim na fullu, bude to k necemu, nebo se to neda takto sravnavat?

        0 0
        • MlokCZ  

          GC a XC modely mají geometrii hodně podobnou. Trošku rozdíly tam jsou, 5mm na HTE a 1st. hlavovka, ale pro vyzkoušení by tohle nemělo vadit a tedy vyzkoušet XC, když chceš GC není problém.

          0 0
      • ondratej  

        Ahoj, neznáte náhodou někoho, kdo má ESko ve vel. L? Po cenných radách od Mloka et al jsem už rozhodnut, ale přece bych si rád alespoň sednul. Jediného mně známého majitele Lka, TomášeN, se mi nedaří sehnat :-(

        0 0
      • gouryella  

        GC 6.0 mi prijde koncem cervna…tak pokud budes mit stale zajem… Jsem z Prahy a velikost ramu bude „M“

        0 0
        • myki  

          Čus počítám s tebou, jen zkouším ještě další pokusy, jestli už ho někdo nemá doma, abych to urychlil. Čím dřív, tím líp.Díkas

          0 0
          • myki  

            Možná že by stačilo odzkoušet i nějakého fulla. Nerve RC by tomu asi mohlo být nejblíže. Takže pokud by někdo měl velikost M nebo L a byl by ochoten, kontaktujte mě na mailu. Díkas.

            0 0
        • Fak  

          a kdys ho objednaval?, abych vedel jak dlouo to tak trva…

          0 0
          • Fak  

            jo a jeste prosimte kolik meris. Ja mam 178 a nejspis bych mel mit taky M

            0 0
            • gouryella  

              No, puvodne jsem objednal Yellowstone 5.0 – pak se mi to nejak rozlezelo a pozadal jsem je o zmenu na GC – bez problemu. Jen se mi protahnul termin dodani no. Takze nove potvrzena obj. prisla kolem pulky kvetna… Merim 182.

              0 0
              • Fak  

                A tim M jsi si na svoji vysku jisty? (ja zatim nezkousel zadat do toho jejich super pozition systemu vsechny rozmery – delka pazi, nohou, …, jen orientacne podle vysky mi vyslo M) Takze ja jelikoz jsem jeste o 4cm mensi nez ty muzu byt s tim M klidny :) Dik.

                0 0
                • gouryella  

                  Ono nejde jen o vysku. Delka rukou…trupu atd taky rozhoduje. GC ma geometrii hodne blizko k GT avalanche – u nich treba velikost ramu L zhruba odpovida M u canyonu. Snad jsem to trefil no. Uvidime.

                  0 0
                  • myki  

                    Tak to je dobrá zpráva, mám GT Avalanche L a teď chci GC. Takže asi M. Měřím 181 a vejdu se přesně mezi M a L.

                    0 0
              • Hasňa  

                Mám 183 a mám XC 5.0 ve velikosti M.Takže pohoda.

                0 0
              • Hasňa  

                Mám 183 a mám XC 5.0 ve velikosti M.Takže pohoda.

                0 0
    • Hombre  

      Kdyz se tu zase resi Canyon, nezjistoval ted nekdy nekdo dostupnost modelu, ktere nejsou v Expressbike? Kamos asi pujde do XC6(7) ale netusi, kdy bude dodaci lhuta…, tak aby necekal nejak dlouho, dik.

      0 0
      • MlokCZ  

        Nejrychleji to zjistí, když tam zavolá. Teď už to bude s dostupností čím dál horší a už se může stát, že některé modely už letos nebudou.

        0 0
      • ondratej  

        XC7 mít ještě budou, psali mi to v pátek

        0 0
    • Kinetic  

      Ještě bych chtěl pár menších rad:

      1. nevíte, kdy se kolo platí? Při objednávce nebo než ho budou expedovat?

      2)SPD M-520 asi vyjde levněji koupit v čr, nebo je mám vzít s kolem(držák na flašku asi doladim tady…a rohy nvm, to chce asi taky prozkoušet.) 3)Když beru toho fulla, vyplatí se mi nechat si od nich nastavit ty tlumiče za těch 1800Kč jak nabízejí na mojí váhu a styl jízdy, nebo když si od nich koupím (mám?) tu pumpičku za 25 euro tak to zvládnu sám? Díky

      0 0
      • MlokCZ  
        1. Objednáš na webu a čekáš na připravení kola k expedici (pokud je v expresbikách tak je to hned, tzn. 1–3dny, pokud není, tak podle toho kdy je vyrobí, lépe zeptat telefonicky). Ve chvíli, kdy je připraven k expedici přijde info + pokyny k platbě a zaplatíš. Až jim dojdou peníze (kartou okamžitě, převodem cca týden), tak odešlou a dojde za cca týden.
        2. spd klidně u nás, zvlášť pokud chceš 520-ky, které tu jsou za babku
        3. vyhozené peníze, tohle se vyplatí pouze v jediném případě a to když bereš pružinovou vidlici nebo tlumič, to ti tam hodí pružinu na tvojí váhu. U vzduchu ti jen nafoukají vidlici a tlumič a stejně to ještě nebude podle tvoje stylu jízdy ale jen orientačně pro tvojí váhu. Pumpičku si v každém případě kup (tu budeš potřebovat na doladění kola podle tvojich představ, navíc na zimu se hodí nepatrně přifouknou, změna teploty o 20–30st. už je na tlaku v tlumiči a vidlici znát), ale nemusí to být ta odnich, ale 25 euro je tak průměrná cena, u nás stojí tak od 500 do 1000, takže tu od nich klidně vzít můžeš.
        0 0
        • Fak  

          Celkem lamí dotaz, ale fakt to nevim: Jaky je rozdil mezi „platbiou kartou a prevodem“? Kde mam tou kartou zaplatit? Diky

          0 0
          • MlokCZ  

            Kartou u nich zaplatíč tak, že to buď rovnou ubedeš do objednávky a připíšeš tam číslo karty + dobu expirace nebo jim po obrdžení informace, že je bike připravený a že máš zaplatit zavoláš a číslo karty nadiktuješ. Strhnou si peníze sami. Potřebuješ embosovanou kartu s dostatečným limitem, není to platba na netu, ale oni zaplatí na jejich terminálu. A tohle tě nestojí nic. Převodem jim to pošleš na účet podle údajů, co ti dají. To stojí cca 200–1000 Kč podle banky a trvá to ještě dlouho. Převod jsem nezkoušel, u obou nákupu canyonu, co jsem asistoval a i při mojem nákupu řídítek z Canyonu jsem platil kartou.

            0 0
            • Fak  

              Dik moc, uz jsen zjistim co je embosovana karta (mam u CSOB nejake studentske konto, tak nevim…). V techhle vecech se fakt prd vyznam, mam docela obavy z toho jestli to objednam spravne atd., no snad jo. Napadlo mne ze objednavku zkusim provest s nekym kdo uz u Canyonu objednaval, aby to bylo na jistotu. Ale to ma jeste par dni cas…

              0 0
              • MlokCZ  

                Embosovaná má číslo karty vystouplé nad povrch karty a z nejpoužívanějších to je Master card a Visa. Maestro a Visa electron embosované nejsou. To jsou 4 nejpoužívanější karty a pravděpodobně jednu z nich budeš mít.

                0 0
                • Fak  

                  Dik za indo. Tak jsem prostudoval stranky CSOB a vypada to, ze bych mohl mit tu embosovanou Visu.

                  0 0
                  • TheIF  

                    Na 99% budeš mít malej denní limit, tak si ho nezapomeň navýšit.

                    0 0
            • rasto  

              jen pro informaci, za Salze jsem platil prevodem. poplatky me staly vic nez samotny zavod :-/

              0 0
          • RADO77  

            Já svoje kolo platil kartou. Jak píše MlokCZ, je to podstatně levnější, resp. bez poplatku. Jen pro upřesnění. Nemá cenu jim číslo karty psát. Chtějí ho nadiktovat po teleofnu. Myslím, že takhle platit lze jen s embosovanou kartou – electrony/Maestro to myslím neumí – ověř si to v bance. A hlavně. Musíš mít na kartě nastavený limit na celou platbu. Jinak Ti to neprojde – taky si to ověř.

            Pokud nemáš embosovanou kartu, zkus si zřídit nějkou kreditku. Tu Ti dneska cpou na každém rohu. Je to většinou embosovaná, po platbě ji zase zrušíš. Když si ji zřídíš k účtu, tak to stojí několik stovek na poplatcích.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jen nesouhlasím s jednou věcí. Možná to tak u nich nebylo vždy, ale psát číslo karty cenu má, ušetříš telefonát (samozřejmě že telefonicky je to bezpečnější než v nešifrovaném mailu volně jdoucím netem posílat číslo karty).

              Když jsem před měsícem objednával řídítka, tak jsem pouze poslal komplet objednávku mailem i s číslem karty a datem expirace a rovnou si to ztrhly a už žádný telefonát (telefonovalo se jen předem, jestli ty řídítka samotný prodaj a za kolik, aby objednávka už byla najisto).

              0 0
              • myki  

                Asi blbá otázka, ale to když jim dáš číslo karty, to si pak můžou strhávat peníze z účtu jak se jim zachce? Jak je to zabezpečený? Nikdy jsem kartou neplatil?

                0 0
                • MlokCZ  

                  To není blbá otázka, tak to opravdu je. Embosované karty jsou nejhůře zabezpečené karty ze všech a vznikly už před hodně lety, když na spoustě míst byly jen offline terminály. A záleží jakou máš banku a jak chytrou kartu. Některé banky umožňují zamykání karty a ve chvíli kdy ji mám zamčenou, tak není možné kartou platit a tím se aspoň trošku omezuje riziko (problém je, že tohle neplatí pro offline terminály, tam má ale prodejce od nějaké trošku větší částky povinnost platbu ověřovat telefonicky, což by mu taky u zamčené karty neprošlo).

                  Tohle je jediná věc, kterou nemá Canyon moc dobře pořešenou. I spousta menších krámků má možnost platit na webu online přes zabezpečenou platbu, což je jednoduší, bezpečnější, pohodlnější a lze použít i další karty jako např. virtuální platební karty určené pouze pro online placení na internetu.

                  0 0
                  • myki  

                    Takže, jestli tomu dobře rozumím, zavoláš jim číslo karty, oni strhnou peníze a nic telefonicky neověřují. Jinak pokud se platí převodem vyjde to na kolik? Zajímá mě poplatek za převod. Jsem u ČSOB.

                    0 0
                    • TheIF  

                      V hotovosti přes Eurogiro složenku na kterekoliv poště 250/350 kč dle částky www.postovnisporitelna.cz/…93/eurogiro/

                      Loni mi tvrdili, že to nejde poslat OUR ale letos by to mělo být bez problemu dole v Přehled podmínek… je uvedena i jejich banka kam to budeš platit banka Deutsche Postbank PBNKDEFF

                      0 0
                      • Matony  

                        Já používám pro platby do zharaničí PayPay.com absolutně nejlevnější převody, dříve to bylo asi 5kč dnes je to od 10 do 20 kč za převod. Převod trvá do pokrytých krajin do dvou dnů!!

                        0 0
                        • Twisp  

                          jen jsem to tak letmo prolit, ale podle vseho musi byt druha strana zaregistrovana taktez v paypay.com → coz zatim asi moc lidi nebude

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          PayPay je sice hezká věc, ale téměř nikdo tyhle platby nebere, natož u částky 30tis. až mnohem více za dražší modely. Canyon je nebere určitě. A absolutně nejlevnější to taky není, protože kartu po Evropě u prodejen kol snad bere každý krám (tedy ještě jsem neviděl aby nebral) a většinou ještě narozdíl od Canyonu mají rovnou pohodlnou a bezpečnější secure platbu přímo na netu.

                          A platba kartou nestojí toho, kdo platí nic. A rychlejší to je také, protože blokace se provede online a blokací to považují všichni za zaplacené, takže je to hned.

                          0 0
                          • Matony  

                            Jaký platby nebere??? Je to normální platební převod na jakýkoliv účet do jakékoliv země, já tak posílal peníze už x krát do USA Itálie atd.. Např. před čtrnácti dny záloha za aprtmán Livigno Itálie. Můžete samozřejmě využívat i jiné instrumenty jako platba přes SMS, e-mail apod., ale to opravdu už moc lidí a obchodníků nevyuživá. Jinak registrace pár minut, poplatky nulové za vedení účtu, nebo chcete platit stovky a tisíce těm našim super bankám, které mají mají mimochodem u paypal(pozor není paypay!!!) rating rozvojových zemí!!! :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud tim jde posílat přímo na účet, tak to je dobrý, to jsem nevěděl. Ale v tu chvíli stejně potřebuješ kartu nebo nějaký způsob jak peníze dostat na PayPay (u paypalu to tak alespoň je) a pak už rovnou můžu platit kartou. Stovky a tisíce našim bankám neplatíme, platba kartou je zdarma a online, takže nemůže mít konkurenci. To že příjemci platby z toho něco platí mě může být jedno.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Takže jsem tu přímou platbu naúčet prostudoval podrobně a není to špatné, ale oproti kartě ještě další zdržení. Nejprve musím poslat peníze ze svojeho účtu na paypay účet, zaplatím poplatek za převod a počkám 1–3 dny dle banky. Pak z paypay účtu pošlu poníze na jakýkoliv bankovní účet, Německo je v pokrytých zemích, takže opravdu jen poplatek 21 Kč a trvat to bude 2–4 dny.

                                Proti klasickému přímému převodu do zahraničí je to tedy mnohem lepší (ale převodem jsem v životě nic neplatil), ale proti platbě kartou to je stále výrazně komplikovanější, pro mě dražší a pomalejší (ovšem tak kde není možnost kartou platit je to super).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Hodit se to může pro platby do USA, protože tam se někdy stává, že nepřijímají debetní karty vydané mimo USA.

                                  0 0
                                  • Matony  

                                    Nedávno mi psali se suportu paypay, že se na tom pracuje a budou si moci tahat peníze ze zaregistrované karty, podobně jako u paypal, pak už to bude zase o něco komfortnější. zítra budu posílat do USA peníze za Garmin GPSmap60csx 338$ u nás stojí 17000,–!!! Jinak ještě měli při posílání do USA max. limit, který byl dost malý okolo 200–300$ za transakci ,po napsání na suport mi ho jednorázově zvýšili, ale jinak po evropě v pohodě. Takže do USA to na žádný větší částky asi nebude, pokud se to nějak nezměnilo.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      S tou kartou mi to jen přijde divný, jak to dokážou udělat, protože při platbě kartou dostanou o nějaké to procento méně, takže těžko v takovém případě zajistí poslání na účet plné částky. Vidím to tak, že v tomto případě bude slušný poplatek. Ale pokud nebude, tak by to bylo super, zrychlení o jeden převod.

                                      Jinak 60CSx mají levněji třeba tady: www.compuplus.com/…2200-1006302 ale třeba tam kupuješ i z jiných důvodů než cena a rozdíl není velký. U nás je tedy fakt hrozně drahá, ale pořád se dá levněji než za 17tis. Na skyfly mají US verzi za 14tis. (což je ovšem pořád stejně zcela mimo oproti ceně v USA). Před měsícem byla k mání i pod 310$, teď šla nepatrně nahoru zase. Sleduju tuhle cenu docela pravidelně, protože ji každou chvíli ze známých v USA někdo kupuje, vždy když se najde někdo, kdo tam jede.

                                      0 0
                                • Misiak  

                                  skusil som si na paypay ucet poslat skusobne 50SK a po 2 tyzdnoch cakania nic. tym moja dovera v tuto sluzbu konci. btw mam za to ze toto nebude automatizovany system, ale nejaky 2–3 ludia sedia za netom a rucne pripisuju ciastky na paypay ucty jednotlivych uzivatelov. celkovo ta organizacia na mna neposobi zrovna doveryhodne, zvlast ked uvazim ze ide o slovensky projekt…

                                  0 0
                    • dav33  

                      čsob po mě chtěla za převod asi 700 kč, což mě nemile překvapilo, ale v ten okamžik jsem to zaplatit chtěl, abych měl kolo, takže jsem to už neřešil…

                      0 0
    • doktormc  

      Zdar budoucí Canyonisto! Když jsem pročítal tvoje příspěvky, všim jsem si, že píšeš u Kineica „hezký dlouhý posed“… Zkus si u někoho vyzkoušet Canyona v odpovídající velikosti, protože jejich posed je až překvapivě krátký (samotného mě to ze začátku překvapilo – ale zvyk jsem si). A to myslím nejde řešit jen představcem. Mám sice XC5, ale rámy maj stenou geometrii. Tak aby tě to taky nezaskočilo.

      0 0
    • kuceraj  

      No teda teda! Normalne jste me ukecali! Porad vybiram kolecko a nemuzu se rozhodnout! Ten Canyon Nerve XC 4.0 je jasna volba. Na to jak je to osazene je to super cena! Akorat se trosku bojim toho, ze to povezou z Nemecka :(. To se to u nas vazne nikde neprodava? Muzu se ridit normalnim kurzem (nejakych 28Kc za Euro)? Potom se k tomu pricte jeste postovne a obal na kolo. Jenom bych se jeste chtel zaptat k tomu placeni kartou. Tim dennim limitem je mysleno co? Je to to same jako kdyz treba zaplatim kartou v obchode normalne pres terminal? Je to ekvivalentni platebni operace? Mohl by tady nekdo napsat strucne jak ten nakup probiha? Pro me je totiz telefon nebo email v anglictine trosku problem :(… Diky…

      0 0
      • Twisp  

        Kurz pocitej ted tak 28,7. O dennim limitu na karte jsem neslysel – pokud vubec existuje , znam jen tydenni limit – neboli max castka kterou lze vybrat na jednu kartu z ATM nebo platit u obchodnika – po tydnu se se limit obnovi. Jde o urcity typ zabezpeceni – aby ti pripadne nekdo nevycuc cely konto – je nastavitelnej – zavisi na typu karty (obecne maji myslim elektr. karty limity mensi nez embosky)

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak už psal Twisp, ještě něco doplním.

        Některé banky mají u karet limity týdenní, některé denní. Tam kde je limit denní to bývá o něco horší, bývá nižší než u těch týdenních. Ale je pravda, že více bank má ty týdenní.

        Elektronický obvykle opravdu mívají menší limity než embosky, ale zase to nemusí být pravidlem. Já platím všude, kde to jde elektronickou Maestro nebo virtuální internetovou (pouze pro internetové online platby), protože jsem mnohem bezpečnější a nakonec jsem na tu Maestro z banky taky dostal vysoký limit jako mám na embosce (i když se jim nejdřív moc nechtělo).

        A limit pro nákup Canyonu u karty je ten pro platby u obchodníků, ten pro výběr z bankomatů na to nemá žádný vliv.

        Jak to tu přesně probíhá už tu bylo napsáno několikrát v historii (já to tu psal minimálně už 3×). Jen hodně stručně, podrobněji si najdi.

        • objednáš na webu
        • jakmile je kolo připraveno k expedici (když je v expresbikách, tak za 1–3dny, když není, tak si tam zavolej, za jak dlouho to může být, některé modely už nemusí být letos vůbec), tak pošlou info s výzvou k platbě (je to jediná informace kterou zasílají, pak už nic nepošlou)
        • zaplatíš buď kartou (kartou zavoláš a nadiktuješ číslo a oni si peníze hned ztrhnou nebo možná jde poslat číslo a datum expirace rovnou v objednávce, u řídítek to takhle šlo, předtím u dvou kol, které jsem zajišťoval to bylo řešeno telefonicky, takže neručim za to, že by to taky šlo už v objednávce, v podmínkách píšou že telefonicky nebo faxem, ale když to šlo pro řídítka, proč by to nešlo i pro kolo) nebo převodem (tam to půjde tak týden) a oni jakmile peníze dostanou kolo pošlou (u karty tedy téměř hned, u převodu až za cca týden)
        • kolo přijde za cca týden od odeslání
        • kromě ceny kola platíš 50euro navíc za poštovné + krabici
        0 0
        • RADO77  

          Jen doplním. O dopravu neměj strach. Ta krabice ve které mi kolo přišlo je tak bytelná, že kolo transport přežije bez problémů.

          Jinak, nevím jak u které banky (já mám Citi a KB) mi při transkacích počítají kurz Devizy Střed, který je někde dneska kolem 28.3 za Euro.

          Jak píše MlokCZ tak si přečti starší vlákna je to tam dopodrobna popsané vč. doby transportu a dalších zkušeností

          0 0
          • Michal.J  

            Jenom dotaz k tý dopravě – jak to posílají? Normálně poštou? Tj. ke mně to doručí Česká pošta?

            Dotaz 2 – jak je to se servisem, počítam že třeba ty čepy by se mohli časem vyviklat atd, je tu nějaký autorizovaný servis, nebo jak se to řeší?

            0 0
            • MlokCZ  

              Dojde ti to Českou poštou. A žádný servis tu není, tedy možná někdy něco bude s Bikeexpertem, ale rozhodně bych na to nespoléhal. Nevidím ovšem problém v tom, aby ti čepy odservisoval jakýkoliv solidní servis, který se fully více zabývá.

              0 0
              • gouryella  

                presne na tohle jsem se chtel zeptat… Takze bike doruci ceska posta? V tom pripade parada – muzu si ho vyzvednou v klidku na poste cestou z prace :) To me potesilo…Ja uz si predstavoval jak to budu silene resit s tim dodanim.. Diky za info!

                0 0
                • RADO77  

                  Normálně to přišlo poštou. Neb byla doma manželka tak to pošťák dotáhl až do bytu :-)

                  K servisu: Kolo jsem dal po 400 km na „garančku“ do BikeLive v Praze. Stálo mě to nějakých 1.100,–, ale nechal jsem je pro jistotu prohlídnout, rozebrat a dotáhnout úplně vše. Myslím že vyjdeš i s menším rozsahem prací.

                  Jinak mě překvapilo, že po těch 400 km už mám chycený Deore náboj vpředu (přiznám se, že jsem to čekal – kola jsou na tom XC4 jediná odfláknutá věc – a náby tam mám jen na dojetí). Další „vážnější“ problém bylo, že měli u klik 2 podložky, což prý rušilo řetězovou linku, takže jednu vyndali. Nejsem takový odborník, tak jim věřím. Jinak ale vše O.K.

                  0 0
                  • gouryella  

                    Hmm…tak to me u GC asi ceka taky – je to to stejne. No, uvidime. Ale s tou postou jste mi chlapi udelali radost :)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Podložky už se tu řešily mnohokrát. Pokud není nějaký atypický rám, tak mají být 2 u převodníků a jedna na druhé straně. Řetězová linka tak není ideální, ale tak to u Shimana navrhli a v tomto stavu jsou obě kliky stejně daleko od rámu.

                    Takže tím, že ti vyhodili podložku (nebo přendali na druhou stranu?, pokud jen vyhodili a šlo to namontovat, tak ten rozdíl bude jen 2,5mm mezi levou a pravou klikou, pokud ji přendali tak rozdíl bude 5mm), tak tím sice pořešili řetězovou linku, ale teď nemáš kliky stejně daleko od rámu. Ta trošku horší řetězová linka ničemu nevadí a mám ji takhle na všech 3 kolech doma, co tu máme XT kliky (u LX je to stejný). Mě na prvním kole, co jsem ty XT kliky měl to namontovali při prodeji špatně (1 podložku u klik) a mě to tedy vadilo. Dlouho jsem nemoh přijít, kde je problém a pořád jsem nepatrně natáčal sedlo, že je křivě a pořád to nebylo ono až jsem přišel na ty podložky.

                    Kdyby mě tu podložku vyhodili, tak to bych je tedy hnal (nebo spíš bych ji tam hned hodil zpátky).

                    Ale nejprve bych si to změřil, ono u každého rámu se to může o 1–2mm lišit.

                    0 0
                    • RADO77  

                      Díky za odlišný názor, ale protože tomu vůbec nerozumím tak to teď chvíli nechám tak, jak to udělali a pak se uvidí. Je pravda, že před tou úpravou se řetězu na větší pastorky moc nechtělo a rachotilo to. Teď to vypadá, že je to trochu lepší. Po 200 km budu chytřejší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Stačí když vemeš šupléru a změříš vzdálenost klik od osy rámu a hned budeš vědět jak na tom jsi.

                        0 0
    • tm  

      s tvoji vyskou bych zauvazoval o dospelem kole – ht 29 vyjedes cos v zivote nevyjel, sjedes cos nesjel, odezva na slapani – ht, velky kola spolykaji spoustu nerovnosti a odpadne ti obesirani se s peci o loziska zadni stavby a tlumic

      0 0
      • Kinetic  

        Tak mi zkus hodit link na nějaký konkrétní typ, pro zajímavost. Jinak neříkám, že nemáš pravdu, asi jo. Ale zkus potom sehnat někde na vesnici duše, pláště apod. na 29". Asi namítneš, že duši vozíš s sebou a plášť počká. Kolo ale možná projede všechno, ale zákony fyziky neoblafneš. Větší kolo = větší setrvačnost v přímém směru = menčí hravost a obratnost. Takový tank. A to upřímně moc nechci. Nehledě na nutnost mít speciální rám – větší = menší tuhost v krutu. Spokojím se v tomhle ohledu plně se zažitou klasikou :-)

        0 0
      • RADO77  

        Všechny argumenty ohledně 29 beru, možná má spoustu výhod,ale u mě má 29 jedno základní negativum – nelíbí se mi. Kolo se mi kromě funkčnosti musí alespoň trochu líbit, když s ním strávím tolik času. Vzhledem k tomu, že je to subjektivní kritérium tak se do debat nepouštím. Jen říkám, jak se k němu stavím.

        0 0
    • Kinetic  

      VYPLATÍ SE PŘIPLATIT 200EURO ZA BRZDY ORO 24, LEHČÍ RÁFKY, LX KLIKY A SRAM ŘAZENÍ NAMÍSTO SCHIMANA? A HLAVNĚ, JE TO EKVIVALENTNÍ INVESTICE PŘI 1000KM ROČNĚ?? (ty peníze bych nějak sehnal, ale i tak je to pro mě dost šílený..) obr. XC4

      0 0
      • MlokCZ  

        Za ty prachy to určitě stojí, ale jestli ty lepší věci potřebuješ už ti nikdo nepoví.

        0 0
      • Lišák  

        Možná, že až budeš mít lepší kolo, tak těch kiláků bude víc. Viz třeba stan.zak-koupil si Madisona a myslel si, že mu tio stačí, no a už má fulla Ghost a z toho, co píše to vypadá, že je nadšen!

        0 0
        • stan.zak  

          … byl to tedy HEAVY TOOLS, ale nadšení z ježdění na Ghostovi sedí. Včera 9.6. jsme se vrátili z Lužických hor, týden na kolech byl parádní!

          0 0
    • Kinetic  

      Tímto bych vám chtěl všem poděkovat za názory, rady a tak vůbec. Speciální poděkování náleží právem Honzovi za možnost projet si odpovídající velikost XC4, která mi otevřela oči (a pusu) a přesvědčila mě ke konečnému rozhodnutí – moje kolo bude FULL, a to sice Canyon. Také nesmím zapomenout poděkovat „VHonzlovi“ za nabídku projetí a skvělý uživatelský feedback.(PS: uvažuj rychle! Jestli bych měl čekat dlouho na dodání, jsem nastíněnému řešení nakloněn.) Jinak se s Vámi podělím o radostnou zprávu – na XC 4 již finančně „dosáhnu“. Ale jestli ji vzít pořád nevím. Brzdy Oro pro mne nejsou dostatečný argument. (Byť v kombinaci s 525 místo 475, LX středem, XD lite ráfkama, Sramem 9 (7) a čaernou barvou je to víc než lákavé..:-) Šťastné to rozhodování…

      0 0
      • cobra  

        Myslim si, ze to, co dostanes navic u XC 4 oproti XC 3 za tech 200 euro urcite stoji (brzdy, kliky, razeni). Jde o to, jestli tu lepsi vybavu potrebujes a jestli to radsi nevrazit treba do pedalu, treter, atd. Nezapomen do celkovy ceny kola zapocitat taky naklady za postovny a za prevod (pokud budes platit prevodem). Potom jeste neco budou stat doplnky – tachac, kosik na flasku (pokud nepouzivas jenom camel), pumpicka, tasticka pod sedlo, rohy (jestli ses na ne zvyklej). Takze si hlavne nezapomen pripocitat i tyhle veci, pokud to vsechno neprehazis ze staryho bajka, abys pak nezjistil, ze mas sice super brzdy, ale uz neni na pedaly …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.