Canyon do cca35kCZK-full nebo HT?

132 nepřečtených
  • vhonzl

    Uz jsem se v jinem threadu ptal a precetl kdeco, ale porad se nemuzu rozhodnout:Chtel bych noveho Canyona, nechci investovat moc pres1000EUR, nemam zkusenosti s FS, doted jsem jezdil s crossovym kolem a nevim jestli za tuhle cenu je lepsi HT nebo full. V uvahu pro me prichazeji nejspis Nerve XC3, XC4 nebo Grand Canyon 6, 7.

    1. Ktery z nich byste vybrali vy? Nebo jine moznosti?
    2. Je lepsi koupit v teto cene HT nebo full?
    3. Jsou rozdily v cene mezi XC3 a XC4 a mezi GrandCanyon 6 a 7 opravnene a dostanu za tu cenu o tolik vic nebo mi staci nizsi model?

    Diky moc za nazory – vim, ze uz bylo hodne napsano, ale porad z toho nejsem moudry. Je to preci jen dost penez a investice na par let a nechci se rozhodnout spatne…

    0 0
    • Darkson  

      pokud chceš poradit, dávej vždy odkazy na zmiňované biky

      0 0
    • MlokCZ  

      Já myslím, že rozdíl mezi XC3 a XC4 je dost značný a že určitě stojí za ten rozdíl ceny (a to především brzdy, komplet řazení, kliky, náby). Tam bych volil jednoznačně XC4.

      U Grand Canyonu ten rozdíl tak zásadní není a klidně by se dla vzít 6-ka.

      Já bych vzal fulla, ale je to i otázka peněz. Rozhodoval bych se mezi XC4 a Grand Canyonem 6. XC4 jako full je už naprosto v pohodě, ale taky je oproti Grand Canyonu o 400 euro dražší. Ale myslím, že to za ty prachy navíc rozhodně stojí.

      0 0
      • vhonzl  

        400EUR rozdil neni malo a mozna by stacil i HT, protoze pro me to bude i tak skok. Ale zas kdybych mel koupit ted HT a za rok litovat, ze jsem nevzal rovnou full, tak by me to stvalo…

        Tady na foru se vic lidi priklani k fullu, tak do toho nakonec asi taky pujdu, ale jeste pockam. Uz jsem psal na Canyon jak je to s objednavkami, tak uvidime co odpovi – rad bych v breznu jezdil…

        0 0
        • fousek  

          ver tomu ze z HT na HT nebude nejakej extremni skok, pokud na fulla mas tak di do nej a pokud by sis na nej mel pujcit tak do nej di taky:-)

          0 0
    • Phoebe  

      Na tvou otázku jednoznačně XC4. Oproti XC3 lepší brzdy, náby, kliky. O HT bych neuvažoval. Toť můj názor, mrkni mi do profilu.

      0 0
    • vhonzl  

      Jeste bych dodal, ze jezdim vetsinou na Vysocine a je to zatim tak pul na pul teren a lesni cesty vs. silnice, mozna vic silnice Ony silnice na Vysocine jsou taky teren). Vetsina z vas jezdi hlavne drsnejsi teren a sjezdy. Budu na silnici v pohode i na tom full, jak je to s tim lock-outem? Ale tusim, ze kdyz koupim lepsi kolo, tak se zrejme ten pomer zmeni ve prospech terenu…

      0 0
      • MlokCZ  

        Rozhodně ne všichni jezdí na fullu jen drsný terén. Já třeba drsný terén jezdím hodně málo a po silnici taky občas jezdím (a poslední dobou jezdím i po silnici spíš s plně otevřeným tlumičem). Nejvíc jezdím pohodové cesty v lese, kde ale každou chvíli jsou nějaké kořeny.

        A na fullu začneš jezdit v terénu o něco více. Já dřív na HT chtěl jezdit taky víc lesem, ale když jsem pak byl už moc vyklepanej, tak jsem nedobrovolně musel na silnici.

        V červnu jsem v Chorvatsku jel 3 čistě silniční vyjížďky a taky se dalo. Na silnici je rozdíl jak to jede především v pláštích. Když máš na fullu pořádný terénní pláště a ještě je moc nenabušíš, tak je to na silnici znát. Proto já i když mám fulla a chystám se na o chlup vyšší zdvih mám pláště tak akorát přizpůsobené tomu co jezdím a pak to je i na silnici pohoda.

        0 0
        • MlokCZ  

          A ještě jsem zapomněl napsat, že ti co jezdí víc sjezdy a drsnější terény, tak nemají Canyon XC, ale ES a ještě jim to nestačí a budou pořizovat drsnější kolo s vyšší zdvihem, že jo TheIFe :-)

          0 0
      • Dijck  

        Tusis spravne, urcite chod do fulla. XC4 alebo XC3 alebo rovno ES5..

        0 0
        • vhonzl  

          ES5 je supr, ale uz je to na me moc penez – vzdyt jsem psal, ze nechci investovat moc pres 1000EUR a 600 navic uz je dost – i v nazvu threadu mam kolo za 35kCZK. Puvodne jsem chtel dat cca 1000EUR a asi maximum je 1400EUR za ten XC4, ale to uz mi trha srdce (teda spis penezenku). Proste chci co nejvic muziky za co nejmin penez, ale kazdy ma tu hranici nekde jinde…

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ten Canyon XC4 není se zdvihem tak špatný. Vzadu 115 a vepředu taky můžeš Rebu hodit na 115. Takže jako první full s tím, že jezdíš i dost po silnici ten zdvih může být tak akorát a zase nemusí být hned ES-ko. A na XC4 budeš mít oproti ES5 ORO K24. Já bych na tvém místě asi šel do XC4 spíš než do ES5.

            0 0
      • TomasN  

        Na XC4 si uzijes vice jakykoli povrch. Nase silnice a urcite i silnice na Vysocine jsou jiste pro full jako delane :-) Muzu rict, ze s fulle jsem objevil uplne nove krasy bikingu. Proste jedes cely den, neboli te prdel ani zada, parada. Chtel jsem tlumeni s lockoutem, …ale nepouzivam ho, max prepnu na silnici do polohy s „inteligentnim“ tlumenim a tot vse

        0 0
        • vhonzl  

          Je fakt, ze jsem nedavno oslavil 30, tak bych se asi uz mel zacit setrit a dat duraz na pohodli:-)) Prdel se otlaci, ale zada me obcas z kola boli. Ono je to taky tim, ze mam maly ram – podobnou chybu uz snad neudelam, ale kdyz si to kolo nemuzu vyzkouset, tak to stejne bude trosku loterie kupovat na netu…

          0 0
          • TheIF  

            Si muže udělat výlet do Koblenz a tam si ho vyzkoušet, na prodejně maj všechny modely, ale z ČR je to hodně zruky až u Švýcarských hra­nic

            0 0
            • vhonzl  

              no to je fakt trosku z ruky – zvlast kdyz jsem ted na nejaky cas v Budapesti:-/

              0 0
              • vojta  

                Nebo si muzes udelat vylet po Cechach a Morave, neb Nerve XC se tu vyskytuje ve vsech velikostech – Phoebe XL, Snail + moje malickost L, Hombre M, Honzas S ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Že ty si nějaký hlavní správce Canyonů XC pro ČR :-)

                  0 0
                  • vojta  

                    To tedy zcela urcite nejsem … :) – staci sekce Foto → vyhledej → klicove slovo Canyon … a je to …

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To já vim, já jen, že jsi to hned vypsal i s těma velikostma.

                      0 0
                • vhonzl  

                  A kolik maji vlastne velikosti?? Ja jsem mel na crossu ram 21 nebo 22, ale netusim na co z nich to sedne tady…mam 188cm, dlouhe ruce, dlouhe nohy:-)

                  0 0
                  • vojta  

                    No, to mas stejne blbou vysku, jako ja (190), ktera je na rozhrani mezi L a XL. Jinak si zkus velikost nechat navrhnout dle www.canyon.com/tools/pps.html

                    0 0
                    • Phoebe  

                      Přesně jak píše Vojta, máš blbou výšku :o), 188cm je přesně na rozhraní mezi L a XL. Když jsem objednával minulý rok Canyona domluvil jsem se ze Snailem a projel jsem se na L a hned bylo jasné, že je mi malé. XL je pro mě akorát (193cm).

                      0 0
                      • vhonzl  

                        Jak moc velky je pocitove rozdil mezi XL a L?? Pises, ze meris 193 a je ti XL akorat – ja mam 188 a spis se klonim k tomu vzit taky XL…je to uz opravdu tak velka koza (stafle:-)??

                        0 0
                        • vojta  

                          Orientovat se pocity druhych je pomerne problematicke – neb „nekdo rad holky, jiny zase vdolky“. Pokud se bojis to risknout a zvolit velikost „od oka“, at uz s vyuzitim jejich „velikostniho radilka“ ev. porovnanim geometrie s tvym soucasnym kolem, myslim, ze by opravdu stalo za uvahu se zkusit domluvit a projet po vlastech ceskych ev. moravskych. Naklady na benzin budou asi mensi, nez na novy ram …

                          0 0
                          • vhonzl  

                            ja jsem presne na hranici mezi L a XL, takze teoreticky by obe velikosti pro me mohly byt OK anebo obe spatne :-/

                            Problem je, ze jsem ted dlouhodobe v Madarsku a do Cech jezdim max. na navstevy, takze velikost budu muset odhadnout.

                            Ja myslim, ze kdyz vezmu XL, tak by to melo byt v pohode – preferuju radsi vetsi ram nez mensi s max. vytazenou sedlovkou…

                            0 0
                            • Phoebe  

                              To vhozl: já a můj bajk

                              0 0
                              • TomasN  

                                ..tak ted se ty stafle uplne ztracej.. :-)

                                0 0
                              • vhonzl  

                                Diky. Me se to zda dobry – rezerva tam je:-) Je to teda poradny kolo, ale taky nejsme zadni mali kluci…

                                Takze ted uz snad jen rozbit kasicku a objednavat u germanu XL Nerve XC4 a doufat, ze snih nebude ani v unoru:-)

                                0 0
                            • Phoebe  

                              To vhozl: já a můj bajk ještě jednou, i když nevím, jestli ti to pomůže.

                              0 0
                              • vhonzl  

                                a ted uz jsou to stafle uplne podmerecny:-))

                                0 0
                              • Twisp  

                                zdar, konecne jsem prisel na to, koho mi pripominas .. dnes jsem jel autobusem z Prahy a pousteli ceskoslovensky klipy… skupina No name – hlavni zpevak :)

                                0 0
                                • Phoebe  

                                  Jó, to je fakt, a navíc dobřé hrají. Nevím ale, jestli také bajkují :o)))

                                  0 0
                                  • vhonzl  

                                    Jeste jsem se chtel zeptat jak funguje na XC4 to zadni odpruzeni – je tam nejake zamykayni a kolik je tam pripadne rezimu??

                                    0 0
                                    • Phoebe  

                                      Mám tam tlumič Manitou Swinger SPV. Pro nastavení má hlavní komoru, SPV komoru proti pohupování a kolečko pro nastavení odskoku. Pro nastavení spousta možností, ale nějaké přepínání mezi režimy není. Lock nemá, na svých 88kg ho nepotřebuji :o) Jinak hlavní komoru mám 107 psů, SPV 60 psů a odskok mírně progresivní. Pro tento rok má XC4 tlumič Fox RP23 – viz. tento thread: www.bike-forum.cz/…3/forum.html#…

                                      0 0
                                      • vhonzl  

                                        diky moc, to zni dobre…tak ja uz ho asi jdu objednat.

                                        Sice jsem zase vcera sedel se znamymi, kteri jezdi zavody na HT a premlouvali me at radsi jdu do Grand Canyonu a neberu full, ale uz jsem zlomenej na XC4!:-))

                                        0 0
                                        • Phoebe  

                                          Pokud nejezdíš na bednu, tak full je jasná volba :o)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Hlavně bych na jeho místě zcela ignoroval názory lidí, kteří nikdy full nejezdili (tím myslím delší dobu, ne se na 5 minut projet na pučeném kole).

                                            0 0
                                            • Phoebe  

                                              Přesně tak, je to úplně o něčem jinem!

                                              0 0
                                              • vhonzl  

                                                ok, uz se prokousavam objednavkou:-)

                                                Ma cenu od nich kupova i tu pumpu nebo si nechat upravovat vidlici? Nebo doporucujete jen koupit kolo a vsechno ostatni poridit a poladit v CR…

                                                0 0
                            • Phoebe  

                              Ještě jedno foto, ale mé ženě by se to asi nelíbilo, kdyby věděla, jak jí prezentuji na netu. Rám Merida Matts Speed 22", žena měří 188cm. V profilu mám starého zimáka Leader Fox na kterém také jezdila, ale stěžovala si na malý rám. Merida jí vyhovuje na 100%, jezdí se jí na ní skvěle, představec je 12cm, sedlovka mírná hokejka, ale to už jsem psal někdě výše.

                              0 0
                              • vhonzl  

                                Meridu Matts ma znamy v 22" a pritom meri jen 184cm a tu si muzu vyzkouset. Jak je na tom Merida oproti tomu Canyonu, je to srovnatelna geometrie??

                                0 0
                                • Phoebe  

                                  Horní rámová trubka je u Meridy o 1,5 cm kratší, takže mám na Canyonu 10 cm představec. Výsledek je tedy stejný – Merida je sice kratší, ale má 12cm představec, Canyon je sice delší, ale jen s 10cm představcem. Podotýkám, že nejsem žádný chrtí jezdec, takže posed je spíše vzpřímený. Délka je stejná, ale ovladatelnost úplně jinde. Canyon je na tom o dost lépe, Merida je příliš nízká, vidle jen 80mm, je vratká, nejistá, člověk přepadá… Na Canyonu mám Blacka, když je na 100mm, tak parádní a pohodové ježdění přírodou, tzv. na pohodu a když ji dám na 120mm tak je to jak tank – projede a sjede všechno, ale na výjezdy to moc dobré není, to zase snižuji.

                                  0 0
                              • Pebe  

                                a ještě jedna :-)

                                0 0
                                • Darkson  

                                  už jsem si říkal, že máš na všech fotkách to kolo moc čistý:-). nejni to ta cesta do Loděnice kolem koňskýho statku?

                                  0 0
                    • vhonzl  

                      shit, neumim nemecky a nevim co tam po me chteji – taky by mohl ymit anglicou verzi…

                      0 0
                  • Twisp  

                    I ja jsem se o tom presvedcil, 191cm – L moc maly a XL moc velky

                    0 0
                    • vhonzl  

                      spis to vypada na L…je lepsi koupit mensi velikost nebo vetsi?? Kdyz uz mam tu blbou vysku…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Každý má svoje a taky dost záleží jakou preferuješ délku představce. Většinou je obecně lepší mít fulla v menší velikosti, jenže když pak pro rozumný posez musíš dát 13cm představec, tak je to ještě horší než ten větší rám.

                        0 0
                        • vhonzl  

                          ja pujdu radsi do XL – velikost 20 jsem mel na minulem kole a bylo to malo…uz jen se nejak rozhodnout jestli Grand Canyon 6 nebo XC4. Psal jsem predevcirem do Canyona a jeste se mi neozvali…

                          0 0
                          • vojta  

                            Jen drobne upozorneni – u XC je to XL uz docela vysoka koza ( vyska horni ramove trubky – K Überstandhöhe je 845mm ), tak aby si mel dostatecnou rezervu ;-)

                            0 0
                      • Gorgov  

                        já bych vzal určitě L, pro sebe, mam radši menší rámy, měřim 192.

                        0 0
                        • vhonzl  

                          Myslis?? Neni to maly? Jak tak koukam na fotku, mas sedlo hodne vysoko:-)

                          0 0
                        • Twisp  

                          To nevim, psal jsem do Canyonu:

                          Hello, what´s the default size of stem, when I take Nerve XC 9.0 in size XL. > > second question: Perfect Position System recomend me size XL for „bequem seatposition“ and L for „sportlich seatposition“. I race and my numbers are – körpergrosse 191cm, Schrittlänge 90cm, Torsolänge 67cm, Armlänge 65, Schulterbeite 64cm, Körpergewich 81 kg. What size do you recomend me ? thx

                          tady je odpoved

                          Hello Mr Cepak,

                          the XC in size XL will have a 120mm stem. Looking at your measurements, I'd actually recommend the size XL in any case.

                          Viele Grüße aus Koblenz

                          0 0
                          • Gorgov  

                            ok, tak jo, ja bych taky „mel“ mit vetsi kolo, ale mam radsi mensi delsi. Novej ram bude prave upravenej aby byl mensi delsi. Proto sem psal že bych vzal pro sebe L, neradil sem co vzít…

                            0 0
                          • vhonzl  

                            Tak me napsali, ze bych asi mel mit L (napsal jsem jim jen vysku 188cm), ale ten jejich system na webu mi spis navrhuje XL jestli jsem to vyplnil spravne.Co mineji tim spedover??

                            The XC 4.0 should be available within 2 or 3 weeks if you order now. The XC 5.0 is approximately ready for delivery in the beginning of April while the Grand Canyon 7.0 should be available in the end of February. Delivery costs amount to ~47€. The appropriate size for you should be size "L"arge – 20inches, but it depends on your spedover which should be around 91cm.

                            Regards from Koblenz

                            0 0
                            • Greyhound  

                              Podle mě chtěli napsat „standover“, tj.vzdálenost mezi rozkrokem a TT (top tube). Dž.

                              0 0
                              • mar_tin1  

                                no teda mezi rozkrokem a toptube 91 cm, to uz je dost :)

                                0 0
                                • Greyhound  

                                  :-) Ehhh, jasně, mezi rozkrokem a zemí…

                                  @vhonzl: Nejdřív ti privátně radím HT, pak se zeptáš tady, kde ti doporučujou fulla, teď můj „odborný“ kredit definitivně klesl na nulu. To víš, hned jsem myslel především na tvojí bezpečnost… ;-))

                                  0 0
                                  • vhonzl  

                                    Voe, tvuj odborny kredit nezpochybnuju, ale naopak plne respektuju:-) Ale rikam si, ze je lepsi mit co nejvic informaci nez pustim takovy prachy (kolik by za to jen bylo piv!:). Stejne porad nevim jestli HT nebo full – kdyz to nemam vyzkouseny, tak je to loterie a spoleham jen na nazory ostatnich…

                                    0 0
                          • vhonzl  

                            Tak jsem se pokusil prokousat tim jejich programem na mereni a vyslo mi, ze pri 188cm vysky a 90cm vyska rozkroku je to XL pro phodlny posez a L pro sportovni posez…tak a zas vim prd a muzu si hodit korunou:-/

                            0 0
                            • RADO77  

                              Včera jsem šel kolem bike expertu a mají tam ve výloze nějaké es ko ve velikosti L. Pokud to chceš vyzkoušet tak tam zajdi...........

                              Nevím přesně jak moc se liší geometrie na ES a XC, ale určitě Ti to něco napoví. BTW právě jdu do XC4 a kupuju M ko. Jejich systém mě sice ukázal při mých 177 a 82 „schrithhöhe“ na hranici Ska a Mka, ale S mi přišlo jako úlet. Napovídají tomu i rozměry geometrie, když to porovnám s geometrií současného kola

                              0 0
                              • vhonzl  

                                To by bylo sice super, ale ted jsem v Budapesti a do Prahy vubec nejezdim :-(. Musim zjistit jestli to neprodava nekdo tady.

                                Ja taky spis uvazuju o XL – nechci riskovat, ze to Lko bude male…

                                0 0
                              • dada  

                                vcera sme to zkouseli s katkou a na 174/81 jednoznacne M-ko takze to tvoje mereni bude asi fakt ulet!

                                0 0
                            • Greyhound  

                              No já si naopak myslel, že „pohodlnější“ je spíše kratší a vzpříměnější posez (typ „bába jede na nákup“), zatímco sportovní je spíš hodně natažený, tj. ten větší rám…

                              0 0
                              • vhonzl  

                                Tak to vysvetli tomu jejich Perfect Positioning Systemu :-)

                                Prikladam printscreen toho sportovniho posezu – miry jsou orientacni, meril jsem se sam a neumim nemecky, tak nevim jestli je vsechno spravne…kdyz zvolim pohodlny, tak mi to doporuci XL a kdyz sport, tak L. Hua?

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Taky to úplně nechápu ten jejich systém určování velikostí, ale ten větší rám nemusí mít automaticky hned sportovnější posez. Ten větší rám má o 1cm řídítka výše a pak k němu to může nabízet kratší představec (pro sportovní posez delší), takže ve výsledku na tom větším rámu může být posez cca stejně dlouhý + řídítka výše.

                                0 0
                                • vhonzl  

                                  Tak to vypada, ze Canyon rozhodne za me – pokud nechci cekat do dubna, tak muzu vzit bud Grand Canyon 7 nebo Nerve XC4. Levnejsi Grand Canyon 6, o kterem jsem dost uvazoval, bude az v dubnu :-(

                                  the XC 4.0 would be available in roughly two weeks, while the Grand Canyon 6.0 is scheduled for the middle of april.

                                  With kind regards,

                                  Peter Pfahl Canyon Bicycles GmbH

                                  0 0
                                  • RADO77  

                                    Za mě taky rozhodli. Chtěl jsem šetřit a koupit si XC3 (taky ta modrá se mi moc líbila), ale XC3 bude až na konci dubna a XC4 mají v Mku skladem. Co se velikosti týče, už jsem to tady psal, nejlepší je poměřit stávající kolo a porovnat to s geometrií na webu. Ten jejich PPS funguje nějak divně. Mě to s mými 177 a rozkrokem 82 házelo při „sportlich“ do Ska a to umím německy :-))

                                    0 0
                                    • vhonzl  

                                      The delivery time for a Grand Canyon 6,0 is in the middle of April. With your body data I recommend a bicycle in the framework size XL to you.

                                      Best greetings

                                      Jörg Ristau Canyon Bicycles GmbH Tel.: +49-(0)261–40400–10/Fax: –50

                                      Tak ja jdu do ramu XL, ale necham si jeste cas do konce ledna na rozhodnuti jestli Grand Canyon 7 nebo Nerve XC4…

                                      0 0
                                      • vojta  

                                        Jak to tak sleduju, nejsem tady jediny vahavy strelec … :) Taky porad vaham, jestli jen upgrejdovat, nebo rovnou prodat XC a koupit ES …

                                        0 0
                                      • wewerka  

                                        Prosimte, za jak dlouho ti odpovedeli na email? Cekam tyden a zatim bez odpovedi. Psala jsem na info@

                                        0 0
                                        • cabbage  

                                          mě neodpověděli a už je to skoro rok..

                                          p.s. taky info@..

                                          0 0
                                          • wewerka  

                                            Tak doufam, ze nespadnu do tvoji kategorie :) Jeste jsem jim pro jistotu email forwardla a poslala jsem ho tady do formulare. Tak snad odpovi.

                                            Jinak diky vsem za report.

                                            0 0
                                        • Twisp  

                                          zhruba 3–4 dny.

                                          btw. nebyla si namotana v kotoucovce ? :)

                                          0 0
                                        • vhonzl  

                                          Psal jsem jim nekolik emailu a nakonec do cca tydne na vsechny odpovedeli, ale nejdriv tak za 3 dny…

                                          0 0
                                        • RADO77  

                                          Mě taky tak do 3 dnů odpověděli na všechny maily. BTW není to taky trochu tvým mailem? Alespoň ten co máš v profilu by mi taky přišel podezdřelý a možná ho i smazal bez otevření :-)

                                          0 0
                                          • wewerka  

                                            Ono ma neco spolecneho filtrovani prichozich emailu s odchozim emailem? Nebo si snad myslis, ze mam jen 1 email? :)))))

                                            0 0
                                      • vhonzl  

                                        a ted mi napsal druhy a zas mi doporucuje L – no to abych si to hodil..

                                        as a beginner I'd recommend the XC 4.0, since fullies are easier to handle without having any serious drawbacks. Regarding the size, you should be fine with L, especially when talking about a fully since those are generally a bit larger than hardtails.

                                        0 0
                • dada  

                  a vis taky kolik gdo zvas merii?

                  0 0
    • vhonzl  

      Skoda, ze jsem zapomnel dat hlasovat, ale zatim to podle ohlasu vypada dost jednoznacne pro XC4…je vubec nekdo pro ten HT??

      0 0
      • vojta  

        Jak se tak divam, kdo sem prispel, tak asi nikdo … :-)

        0 0
      • TomasN  

        Pro HTcko by mozna hlasovala moje pritelkyne. Je rikam ze proto, ze na fullu nikdy nejela.

        Jestli se jeste rozhodujes jestli HT nebo full, priblizim ti svoje pocity kdyz jsem si poprve na celopero sednul.

        Pri prejeti prvni nerovnosti, jsem se proste malem udelal z toho jak to funguje! A pokud nemas zavodni ambice, jako ja, otevre ti odpruzeny kolo uplne jinou dimenzi bikingu. Vsechny trasy ktere jsem mel kdy projete s HT si ted mnohem vic uzivam!

        0 0
        • vhonzl  

          Diky za nazor – porad jeste nejsem uplne rozhodnuty. Ja jsem zvazoval HT Grand Canyon 6 taky kvuli tomu, ze je preci jen levnejsi (999EUR). Ale bude k dodani az v dubnu a tak dlouho nechci cekat, takze ted uz je to rozhodovani v temer stejne cene – bud Nerve XC4 za 1400 nebo Grand Canyon 7 za 1300 EUR…

          0 0
    • dydy  

      Leta jsem jezdil na ocelaku s pevnou vidlou, coz me samo v terenu moc nebavilo, takze hlavne po silnici. Na podzim jsem si poridil novy HT (a to byl ohromny skok) a rikal jsem si, ze fulla nikdy. Postupne ale zacinam vahat a az jednou nekdy budu neco novyho porizovat budu o fullu vazne uvazovat (vedle 29"). Uz to tu nekdo psal, kdyz poridis fulla, zacnes jezdit jiny tereny a zada to urcite taky oceni (obcas to cejtim). Nicmene na fullu jsem sedel kratce jednou v zivote, takze zas az tak radit nemuzu.

      0 0
    • kolda  

      otázka je, co chceš jezdit, jak moc seš ochotný věnovat se údržbě apod. nestavět to tak, že „většina lidí na B-F ma full, tak já taky“. chce to promyslet všechna pro a proti, která obě verze mají.

      mě osobně na fullu vadila údržba, projedeš maraton v bahně a můžeš rozebírat, čistit. někdo se v tom vyžívá, ale to není můj případ.

      pokud chceš na kole trénovat, jezdit po závodech, tak spíš asi HT.

      pokud jen tak pohodově jezdit a rozhodneš se pro full, tak bych vzal něco na vyšším zdvihu, ať to fakt žehlí.

      než fulla s nízkým zdvihem a hmotností/starostmi navíc, tak raději HT s pohodlnýma pláštěma. a v terénu je to větší sranda:)

      0 0
      • vhonzl  

        hmmm, to s tou udrzbou me tak uplne nenapadlo – je to nutny tak moc udrzovat?? Ja vzdycky dojedu a jak jsem mrtvej, tak kolo flaknu do kouta a podivam se na nej az pri dalsi jizde…

        0 0
        • MlokCZ  

          Trošku přehání a taky nejvíc záleží v jakých jezdíš podmínkách.

          Já moc v bordelu nejezdím, jen sem tam a za celý rok jsem na kole nedělal žádnou údržbu, co popisuje. Jen standardní údržbu tlumiče jako u vidlice (tzn. sem tam otřít, ale na tlumič mi nelítá bordel, takže to je hned a občas stříknu sil. sprejem – a to je otázka 10s).

          V září jsem pak měl kolo na nedobrovolném komplet rozebrání zadní stavby (kontrola po pádu, jestli je rám v pořádku) a nikde téměř žádný bordel nebyl (takže u mě bohatě stačí nechat vše na servis, kam stejně dávám vždy kolo jednou ročně).

          0 0
          • kolda  

            neřekl bych, že přeháním.

            samozřejmě, že záleží na podmínkách. ale po maratonu odjetém v bahně je to kolo na rozborku, to se se mnou nehádej. a to se nebavím o extrémech typu předloňský drásal.

            full je na údržbu prostě náročnější, o tom nemůže být diskuze.

            jo, další věc, co bych si zjistil, jsou ložiska. dřív nebo později je budeš měnit, tak je třeba vědět, jestli tam pasuje nějaký standart, co seženeš normálně v obchodě.

            já v žádném případě nezbrojím proti fullům, ale chystáš se vrazit do kola docela dost peněz, tak je výběr třeba zvážit ze všech stran.

            jelikož jsem full jezdil 3 sezony, tak znám pozitiva/negativa full x HT.

            BTW za tech 35 kolíků koupíš hodně slušný HT, ale full bude v této ceně vždy o kompromisu – viz tvoje výběry.

            0 0
            • vhonzl  

              jj, ja vim, ze je to urcite o kompromisech v tehle cenove urovni…ale vic se mi dat nechce a ted se musim rozhodnout jestli chci full s nejakymi nedostatky nebo velice slusne vybaveny HT za stejnou cenu.

              …a proto jsem na bike-foru, abych od zkusenejsich bikeru ziskal co nejvic nazoru, a pozdeji nelitoval rozhodnuti:-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Napsal jsem taky že přeháníš jen trochu. Že je full náročnější na údržbu, to určitě je (u mě to je ale pouze součást celoročního servisu, takže mě to oproti HT nijak nezatížilo). Ale nemyslim si, že musíš rozebírat po každém závodu v bahně, po těch extrémních jako ten Drásal, tam možná, ale bude záležet na tom, jak je na to konkrétní full náchylný. Co jsi jezdil za fulla? Pokud někdo jezdí extrémy v bahně často, tak občas rozborku bude muset udělat i přes rok, to asi ano.

              Jak jsem psal, nejezdím moc v horších podmínkách, ale tak minimálně 5× jsem za ten rok jel několik hodin v totálnim bahně (tim myslim hranice když bahno opadává z kola že neprojde rámem a vidlicí) a ani jednou na rozborku to kolo nebylo a jak už jsem psal při rozborce po pádu byly čepy v pohodě.

              A pak by mě zajímalo, co je na XC4 za takový kompromis? Zásadní rozdíl vidim akorát v tom rozdílu 400 euro.

              Já mu taky zase nechci vnucovat fulla, i HT má svoje výhody a bude ho stát míň peněz, ale rozhodně by se neměl bát jít do fulla jen kvůli možné údržbě.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady by chtělo, aby se vyjádřili konkrétně majitelé Canyonů, jak na tom jsou čepy konkrétně u Canyonu a jak často oni museli servisovat. To já nedokážu říct. Mě by tohle také zajímalo od více lidí.

                0 0
                • TomasN  

                  Nemuzu tolik posuzovat, muj Canyon ma nalitano tak 1000km, za tu dobu zadna udrzba, zadne rozebirani cepu nebo mazani. Vse chodi jak ma bez vrzani. V bahne jel jen 2×, pokazde myju jen vodou, hadici, pripadne koste a saponat (bahno na anodizaci drzi, mrcha) Jen jednou asi po 200km se mi povolil sroub cepu horniho uchyceni tlumice.

                  Ted ho chci celej rozebrat (zadni stavbu, cepy) vycistit, promazat, ale spis jen pro dobrej pocit a proto, ze ted nejezdim.

                  0 0
                • TheIF  

                  3000km nerozebíral a bez problému, jsou tam prumyslové ložiska ty něco vydrží… ale v blátě jsme moc nejezdil. A udajně jde o normalní ložiska, žádny atypy

                  0 0
                • vojta  

                  Na Canyonu mam najeto neco pres 5000 „nechrtich“ km. Blato a jiny marast specialne nevyhledavam, kdyz ale je, nasadim blatniky a jedu. Protoze nemam rad extremne zaprasene kolo, vetsinou po takove vyjizdce prijde ke slovu hadice s hodne priskrcenym proudem vody a smetacek. Cepy zadni stavby se jevi zatim jako naprosto v pohode, rozebirat ji nemam v nejblizsi dobe umyslu, neb co funguje, do toho se nema vrtat … :). Navic loziska by mela byt zapouzdrena, tak nevim, co bych na nich mazal…

                  0 0
                • cabbage  

                  jenom 2000km v tom jeden 100km maraton v totalnich sr**** (3× wapka v prubehu zavodu) a funguje bez rozebirani dal…

                  0 0
                • Honzas  

                  cca 4 tisice, v tom treba bikechallenge a sudety, nerozebirano, bez vule, funguje.

                  0 0
              • kolda  

                ok, možná jsem to popsal trošku pesimisticky. jde mi o to, aby viděl problém z obou stran a vybral to, co mu bude sedět nejvíc. zvážil výhody a nevýhody obou variant.

                jezdil jsem kolo postavené na Merida Mission Elite, s rámem jsem byl spokojenej. nerozebíral jsem to po každé vyjížďce, ale párkrát do roka jsem to rozhodil, vyčistil a namazal. to žádnému čepu nemůže uškodit. a HT to prostě nepotřebuje :))

                ten XC4 je osazenej hodně slušně, ale zhruba 5 tis nad limitem.

                HT ve stejné výbavě má o 400 eur levnější.

                0 0
            • fousek  

              No podle me ten kdo si koupi HT voli jeden velkej kompromis, vzdy je to o kompromisu i kolo za 100t. bude nejakej kompromis. Ja treba na svejch fullech zadnou udrzbu na zadni stavbe neresim, zacnu to resit az tam zacne bejt vule, nebo to zacne delat pazvuky, Scotta mam malinko pres 3 roky a rek bych co se tyce udrzby tak tomu moc nedavam, proste jezdim a co se rozbije to zacnu resit, obcas ho umeju (tak 1 za 2 mesice) a myslim ze sem ho parkrat i docela slusne zacunil. Full je urcite slozitejsi konstrukce, ale pokud je dobre udelanej tak udrzba zadni stavby je 0

              0 0
              • kolda  

                no a u HT ti nehrozí, že zadní stavba dostane vakl a bude vydávat pazvuky. tvrdit, že údržba zadní stavby je 0, že to stačí ostříkat wapkou apod je nesmysl.

                ale znovu opakuju – pokud člověk jezdí napohodu, do kopce se nehoní a má rád pohodlí – pak je full ideální. ale v tom případě opravdu full.

                0 0
    • RADO77  

      Psal jsem to do vedlejšího threadu tak to hodím i sem:

      Jen pro informaci. Osobně jsem váhal mezi XC3 a XC4. Dnes jsem telefonicky ověřoval u Canyonu dodací lhůty (vel. M) a XC4 je k dodání ihned a XC3 až někdy na konci dubna. Takže volba je jasná. I když ta modrá u XC3 je nádherná......

      Jinak musím říci, že jsem s dosavadním přístupem Canyonu velice spokojen. Pro ty kdo vládnou německy můžu jejich infolinku vřele doporučit.

      0 0
      • vhonzl  

        XC4 mi taky potvrdili k dodani do 2–3 tydnu a Grand Canyon 7 bude koncem unora, ale Grand Canyon 6 zatim zadna odpoved…po emailech je to pomalejsi jenze ja nemecky neumim.

        0 0
      • vhonzl  

        Vypada to, ze ty nejlevnejsi kola delaji az na konec a ma to svoji logiku: clovek je netrpelivy a nez cekat do pulky sezony, tak radsi koupi drazsi model, i kdyz ho puvodne nechtel :-/

        0 0
        • MlokCZ  

          Po sezoně jim ještě poděkuješ, že to tak dělají :-)

          0 0
          • vhonzl  

            No ja nevim, porad si rikam, ze vrazit 40 litru do kola je docela dost…pridej par tisic a koupis za to volitany auto:-) Porad jsem si rikal max. 30, pak max.35 a ted uz jsem na 40 :-/

            0 0
            • TomasN  

              Uz jsem to tady nekde psal. Kdyz jsem si koupil HT za 20tis, rosilo se mi celo, nikomu jsem to z rodiny nemohl rict, a myslel jsem si ze to mam na cely zivot.

              Po sezone, nebo jeste driv uz jsem vedel, ze stejne driv nebo pozdeji skoncim u celopera za nejaky desny prachy stejne jako za ojety auto jak rikas.

              0 0
            • Greyhound  

              Takový srovnání je blbost, to si rovnou můžeš říct, že za ty peníze si koupíš fungl novou motorku a nemusíš ani šlapat…;-)

              Cenu musíš posuzovat ve vztahu k tomu co od něj očekáváš a jak moc ho využiješ. Pokud máš v plánu najet 3–4K ročně, jezdit v náročnějším terénu a střihnout si občas nějakej ten maraton, není podle mě 30–40K vůbec nepřiměřená částka. Pokud bych to měl přirovnat k autům když už si s tím začal, odpovídá to podle mě koupi nového auta v ceně kolem 600–700K pro někoho kdo hodně a rád jezdí autem, tj. slušný auto, ale žádnej zbytečnej přepych.

              0 0
              • Darkson  

                off topic: kdy bude novej stroj? :-)

                0 0
                • Greyhound  

                  Ehhhh, na to se mě ptá víc lidí :-)

                  Problém je v tom, že po tolika letech, ujetých kilometrech a protrpěných maratonech stále nějak nemám sílu se rozloučit se zeleňákem, zvláště když ještě celkem obstojně funguje…

                  Ale odkroutit na něm 9. sezónu, to už by fakt asi bylo moc. Takže nostalgie stranou, nedá se nic dělat, v nejbližších týdnech hodím šediváka do Finský a uvidíme co mi na něj navěsí… ;-)

                  0 0
              • vhonzl  

                Ok, asi mas pravdu a v podstate s tim souhlasim…jen jsem cca o 50% prekrocil puvodni rozpocet a doma asi taky nemuzu rict kolik to stalo:-)

                Ted jsem mluvil s kamosem a rikam mu, ze chci koupit tohle kolo za 40 a on na to, ze to jsou vyhozeny penize. Tak se ho ptam: „A co dela potom ten trojkovej bavorak za 800 v tvoji garazi??“ A on na to, ze to je o prioritach…

                No a vo tom to je…

                0 0
                • fousek  

                  Presne, vyhozeny penize to nebudou, spis bych rek ze kdyby si si koupil kolo za 10t. tak jsou to vyhozeny penize, teda aspon pro me by byli (tedy pokud se nezacnem bavit o jetem kole)

                  0 0
                • RADO77  

                  Hele nic si z toho nedělej. Já to manželce taky oznámím až příjdu s kolem domu a řeknu jí, že to je strašně výhodná koupě, kterou jsem musel udělat teď a nebo nikdy. Účtenku jí radši ukazovat nebudu a zveřejněná cena bude jistě po vynásobení určitým koeficientem :-))

                  Taky jsem předloni koupil HT za 20K a myslel jsem si, že mi vydrží jako předchozí kolo 10 let, ujel jsem ale pár maratonů, začal upgradovat, pak se projel na fullu a už jsem věděl co chci.........

                  0 0
    • vhonzl  

      Mam to chapat, ze uz jsou k dispozici jen ve velikostech L a XL??

      www.canyon.com/…s/index.html?b=46

      Jestli jo, tak si fakt musim s objednavkou pospisit nebo nebude nic…

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych to chápal spíš tak, že L a XL jsou k dispozici hned a ty menší ještě budou, ale až déle. Ale asi nejlepší bude objednat nebo se jich opět zeptat, jaký je stav.

        0 0
      • RADO77  

        Uvedená kola mají skladem. Ostatní na objednávku, resp dodaci lhuta na dotaz. Jinak tam ještě píšou, že se letos budou snažit zlepšit logistiku a zkrátit dodací lhůty.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.