GT i-drive - zkušenosti majitelů

78 nepřečtených
  • Krutor

    Prosím majitele fullu s i-drive systémem o zkušenosti:

    V loni po roce a půl používání (Marathon) a cca 3 tis. km mi praskla planžeta držící zadní stavbu. Řešil jsem to samo výměnou v rámci reklamace. Dnes po roce a nějakých 1800 km znovu !

    Máte někdo podobnou zkušenost? Řešili jste koupí nové planžety (jaká cena?) nebo jste použili úspěšně nějaké náhradní řešení ?

    Dík za rady

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nektere ramy s tim mely trochu problem, ale moje bog-bone, ktera plni fci planzety, by utahla i auto:)

      0 0
      • gumid  

        Dog bone – mám model 2004 a je to kus materiálu .. :-)))

        0 0
        • Smazaný účet  

          jo jasne..nejak mi ty pismenka litaj.

          Jinak u modelu kde je planzeta v jenom miste napevno prisroubovana a ohyba se, se obcas ty planzety lamaly. Jak uz psal nize Vilem. Mi se tohle reseni nezna moc stastne..

          0 0
    • junior69  

      Marathona mám druhou sezonu. Vloni planžeta praskla v létě zhruba po 1000km, letos až na podzim s najetými cca 1500km. Reklamaci neřeším, koupil jsem nové do zásoby, stojí kolem 250,–Kč. Od doby , co to poprvé prasklo raději jednu vozím s sebou. Pokaždé to praslo po velkém propružení zadní stavby.

      0 0
      • Krutor  

        No tak teď už vozit budu taky. Nějak jsem na to po tom prvním prasknutí zapomněl, představa že to praskne někde na dovolené … Fujtajxl :-)

        0 0
    • saharallye  

      Na i-drive 4.0 2006 mě po 3 letech rupnul rám kousek za hlavkem na horní trubce. Fa Aspiresports.cz kt. GT distribuuje se zachovala arogantně stejně jako dealer z Přerova, co mi to prodal, takže mě GT navždy znechutili.

      0 0
      • jakub  

        mam stareho I-Drive… no problem…

        0 0
      • MaPa  

        Za mne osobně má firma Aspire a dealer z Rakovníka sympatie. Bez řečí a do měsíce mi vyměnili prasklý rám i-Drive 2003 za nový, o rok mladší který to problematické místo (zadní stavba na excentru) měl zesílené. A to i přes to, že jsem nebyl první majitel a tudíž na to teoreticky nemusel mít právo a bylo to v třetím, prodlouženém roce záruky. A ještě jako bonus jsem dostal novou celou bižuterii k rámu zdarma znovu (posílal jsem jen holý rám).

        Konec konců ten rám tu na B-F furt ještě jeden kluk jezdí.

        Dog bone mi nikdy nepraskla, ale jak tu padlo, u těhle starších rámů je to kus kovu.

        0 0
    • Vilém  

      Ty planzety proste semtam praskaji. Ale byl tu nejaky uzivatel, ktery mel na ramu spatne navarenou navarku, na ktere planzeta drzi a tomu to praskalo jak na bezicim pase.

      0 0
    • drevik  

      hoši,vy mě strašíte,mam Marathona 1.0 kterého moc nešetřím ale tenhle problém jsem neměl(zatím). V prosinci mě končí záruka

      0 0
      • frederick  

        To prijde:D ale ta planzetka stoji 300:)

        0 0
      • frederick  

        To prijde:D ale ta planzetka stoji 300:)

        0 0
        • drevik  

          néé že bych se bál,ale kde se dá ta planžeta sehnat.

          0 0
          • frederick  

            Kupoval jsem ji přímo ve Velo Hanák – www.velohanak.cz

            Mám to kousek od baráku a kupoval jsem tam to kolo, jinde jsem tudiz ani nepátral

            0 0
            • Krutor  

              Tak nakonec u Hanáka mají dog-bone dokonce na skladě a za 200. Jsou solidní, stačí na záruční výměnu donést zlomenej kus a záručák. Ještě se omlouvali za způsobené problémy ;-), to potěší :-).

              0 0
              • Krutor  

                Napadá mě, z čeho ta planžeta může být, je to max. 1mm silný…

                0 0
                • JSt  

                  a vypada, ze rezne. dej k tomu magnet a co to udela ;-)

                  0 0
                  • Krutor  

                    čéče, chytá se to na magnet, to mě mohlo taky napadnout:-). Ale že by to rezivělo, to ne. To je spíš špína, očistil jsem to a rez nevidím.

                    0 0
                    • JSt  

                      z fotky se mne to jevilo jako rez, ale ted vidim, ze stejne je spinavej i ten plast. jinak bych tak nejak cekal, ze to bude z nejake pruzinove oceli. ;-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Fakt jo? No to by mně ani ve snu nenapadlo. Z oceli?!?!

                        0 0
              • frederick  

                Hanák je nej!

                0 0
            • drevik  

              k…a že mě to netrklo,dělám v Brně,na Shimano díly sháním u VeloHanák a já se ptám kde to sehnat.Své džítíčko jsem kupoval na Vodní v Cyklocentru nebo jak se to jmenuje..

              0 0
              • Krutor  

                Zlomenej dogbone je na reklamaci, taxem si vzal jedinýho, co měli u Hanáka na skladě do rezervy, teď už bez rezervního nevyjedu – aspoň snad na rámu dlouho vydrží :-))

                0 0
    • marapara  

      Mám I-Drive 5 2.0 a s hokejkou nemám problém :). A to už pár šutrů chytla :)

      0 0
    • frederick  

      Taky mi to v létě ruplo…ale po nějakých 5000km…nová stála 300 a frci se vesele dál…Rám mi teda rupnul taky:( ve sváru hlavka a vrchni trubky:) Jinak si na ten systém nemůžu stežovat:) Jen ta planzetka to vlastne celý drži pohromadě:(

      0 0
      • Krutor  

        A no tak 5000 km to bych bral za 300 jako součást údržby, ale po 1800 km, to mi přijde trochu malá výdrž :-(. A zase nějak extra drsně nejezdím…

        0 0
        • pepek  

          Tak kup kousek titanovýho plechu, nějak to vyřež a máš to na furt.

          0 0
          • Krutor  

            Počkej já nejsem technik, já jsem ten „humanitní typ“ :-))).

            0 0
          • junior69  

            Taky mne to napadlo, že planžetu nechám udělat. Ale fachman říkal, že planžeta je z pružného materiálu a bohužel přesně neví co to je. Podle mne není problém v planžetě, ale v tom trnu co je na středu, který se při velkém propružení dotkne planžety zatlačí na ní nad dolním šroubem a ta v tom místě prdne.

            0 0
    • ancistrus  

      Mel jsem GT i.Drive r.2002.

      Po pár stovkách km mě rám začal vydávat šílené zvuky při šlapání (praskání až za mnou lidi otáčeli). Pomohlo jen to nechat celý rozebrat, vyčistit a bylo na chvilku pokoj, pak zase stejný problém.

      Kolo jsme tedy reklamoval u prodejce (Rezek Rakovník), ten ho zaslal dovozci (Aspire Brno) byl jsme měsíc bez kola a reklamace nebyla uznaná. Tím jsem definitivně zanevřel na p.Rezka i Aspire a hlavně na GT jako takové.

      Od té doby jsem vystřídal značky Kona, RB, Specialized a nikdy nebyl problém.

      Když tu čtu jaký máte také s GT problémy tak už bych od téhle značky nechtěl nic ani zadarmo.

      0 0
      • frederick  

        To jsi mel jen spinavy loziska ty rozumbrado! a to musis cistit at chces nebo ne:D a jinak Aspire Brno je rychlý jak průjem. V uterý jsem reklamoval rám…v pátek už jsem si to frčel na novým rámu!

        0 0
        • ancistrus  

          Nepřijde mi normální každých 100 km kompletně rozebírat excentr a čistit ložiska.

          0 0
        • ancistrus  

          S tou rychlostí se Aspire možná zlepšilo, to co popisuji je rok 2003.

          0 0
          • frederick  

            No to je taky fakt…a ocharnu tech lozisek taky zlepšili:)

            0 0
            • ancistrus  

              tohle co máš ty je už jiný systém, než jsem měl já. To byl ještě střed umístěn v takovym velikym excentru, který byl vsazen do rám a kolem celýho se to otáčelo. Zbytečne složitý systém.

              Pak jsem měl několik kol od Kony a podle mého laického odhadu to pružilo mnohem lépe (vyšší zdvihy) a hlavně to byl úplně jednoduchý na údržbu. GT mi přijde pro normálního člověka zbytečně složité.

              0 0
              • frederick  

                Aha…tak to promin…:D

                0 0
              • marapara  

                Toť otázka. Oproti dřívějšímu excentru již GT používá čepy s klasickými ložisky z hlavka, kde není třeba speciální klíče, ale stačí normální klíč na osu čtyřhranu za 70 kč. Takže nějaká rozborka, vyčištění a šložení je otázka tak 1 hodinky. Navíc na rok 2011 má systém ještě předělaný a zjednodušený na rozborku po vzoru Sensoru. Ty původní excentry se moc neosvědčily právě díky té složitosti, tak od toho celkem rychle ustoupili. Sám mám I-Drive 5 2.0 a jak píšu níže, neměl jsem s ním zatím žádný problém, jezdím jej 3 roky. Srovnávat moc objektivně nemůžu s jinými systémy, ale funguje to velmi slušně, je citlivé, dobře žehlí a na to, že to má s pedály skoro 14 kg i slušně jede do kopců.

                S ostatních systémů co jsem zkoušel, tak Meridu, přepákovaný jednočep a GT nesahala ani po kotníky. Byla ale dost degradovaná obyč. tlumičem Suntour, já mám Fox RP3. Věřím, že kdyby měla lepší tlumič, chodila mnohem lépe. Ještě jsem zkoušel Spešla Stumpa a ten chodil taky velmi dobře.

                0 0
                • ancistrus  

                  Stumpem 2010 jsem si udělal radost před měsícem. Zatím nemám moc najeto, ale hodnotím ho jen a jen kladně. Nejlepší celopéro co jsem kdy měl. Snad to tak zůstane :)

                  0 0
                  • marapara  

                    Jakého máš? U mě je to jeden z kandidátů na nového trail bika. Kolega z práce má 2007 s horst linkem a kamoš má 2009 Elite. Obě chodí velmi dobře a i docela jedou.

                    Já mám kandidáta Stumpa 2010 Experta nebo RB IQ a to bych si skládal.

                    0 0
                    • ancistrus  

                      Mam základního compa. To RB byl taky kandidát, ale na konec jsem šel do SJ. Jsem s ním spokojenej, zadní stavba je krásně citlivá.

                      0 0
              • drevik  

                no mě příjde iDrive docela jednoduchy na udržbu cca 40 minut na komplet rozebrání,očis­tu,namaznuti,sbor­ku.To nejsem profimechanik.

                0 0
      • Smazaný účet  

        to to nesmis myt wapkou. Excentr je pomerne dobre utesneny a pokud se spravne utahne, neni dovod by se podelal. Mi slape tri roky bez problemu a predtim lital taky bez problemu (mam rocnik 2003). To spise vrzal hlavni cep, ktery mel v zakladu blbe vyresene utesneni, ale stacilo tam dat jinsi o-krouzky. Excentr ma jinou nevyhodu, docela pridava na vaze, ale tu ja moc neresim.

        0 0
    • Flegmatik  

      Zeptám se: existuje vůbec nějaké spolehlivé kolo značky GT? :)

      0 0
      • marapara  

        Se spolehlivostí kol GT nemám problém. 3 roky jsem jezdil Avalanche 1.0, nešetřil jsem ho, všechno vydržel, dobře sloužil. 4 roky jezdím Zaskara, po necelém roce mi praskl rám, obratem jsem dostal nový. Ten už jezdím přes 3 roky, zatím vše OK. Další 3 roky jezdím GT I-Drive 5 2.0, krom toho, že jednou za rok, když jezdím víc, tak dejme tomu 2× za rok rozdělám čepy a vyčistím, s tím opět nemám problémy. Stačí to takto?

        0 0
        • JSt  

          Se spolehlivostí kol GT nemám problém…4 roky jezdím Zaskara, po necelém roce mi praskl rám, obratem jsem dostal nový.

          usmevne, ze ;-).

          0 0
          • marapara  

            Nesmíš si to tak brát. Stane se, rupne všechno ..

            0 0
            • JSt  

              jako jo. kazdej ma jiny meritka. ;-)

              0 0
              • marapara  

                Vzhledem k tomu, že reklamace proběhla v podstatě okamžitou výměnou za nový rám, nemám jakýkoliv důvod to řešit. Asi tak.

                0 0
                • JSt  

                  spolehlivost vyrobku s rychlosti reseni reklamace nema vubec nic spolecneho. snad jen to, ze pokud uz k reklamaci dojde, je se spolehlivosti na stiru. ;-)

                  0 0
                  • marapara  

                    V tom případě platí co jsem napsal výše.

                    Podle fotek, co jsem tady viděl, bych v tom případě asi nemohl koupit vůbec nic :). Asi tak.

                    0 0
    • tožtak  

      né že bych měl bobky,ale už jsem si radši jednu planžetku objednal!

      0 0
    • pustipav  

      Ahoj, nevíte – I drive 2.0 co tam pasuje do těchto systému za střed? Dám tam klasicky např:http://www.kupkolo.cz/…pagnolo773/

      Děkuji!

      Rám: http://obchod.sportblazek.cz/…ive-2–0.html

      0 0
    • 100kg  

      Tak s tímto problémem mám asi největší zkušenosti, 5let provozu na iD5 po 5kkm ročně, dva stejné (reklamované) rámy r.2005 a 2006. Těch planžet jsem urval ( vždy ve stoupání) tak 8 –10 originálů, několik náhrad vlastní výroby z různých materiálů, dokonce jsem si vyrobil náhradu se dvěmi táhly na čepech. Nic nevydrží věčně, když udělám pevnější pružinu – urvu šroub. Na dovolenou jezdím s nejméně třemi náhradními pružinami a sadou na vyndavání utržených šroubů. Ostatně jízda bez planžety zdokonalí kruhové šlapání. Zkoušel jsem různé firmy co vyrábí pružiny, všechno je dražší než origo. Poslední skoro úspěšná varianta řešení je, že pružinu na spodním šroubu dám mezi dvě půlkulaté podložky z „V“ brzdy, špičkou k pružině, čímž není pružina namáhaná na ohyb. Samozřejmě musí být pevnostní šroub. Zatím to vydrželo 4kkm.

      0 0
      • marapara  

        :)))

        0 0
      • ancistrus  

        To hovoří za vše. GT no more :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Trochu moc upjate, ale pravda ze system s ohybanou planzetou neni moc stastny..

          0 0
        • fousek  

          Zvlast kdyz ostatni i-drivy to maj uplne jinak

          0 0
        • marapara  

          Tak třeba I-Drive 5 nemá planžetu, ale hokejku. Tak asi už jen tak nerupne. Jednou mi rupla spodní oska, která uchycuje očko hokejky ke spodní kyvce. Dočasně jsem ji nahradil šroubem a za 14 dní jsem měl novou osku.

          0 0
      • jakub  

        tak popravdě, to by mne pěkně sralo… já mám ten starý system.. a musím zaklepat… nic zatím neprasklo… ani se nezdá že praskne..

        0 0
        • MaPa  

          No, mě u něj sice dog-bone taky nikdy nepraskla, zase se ale nepříjemně často vymačkávaly ty její pouzdra. Sice to stálo pár korun a vozit to s sebou v kufru nebyl problém, ale ten vaklík šel nepříjemně cítit při šlapání. Nakonec jsem si ale stejně nezvyk na tu geometrii, takže po dvou letech šel do světa a já se spokojeně vrátil k delším a stabilnějším posedům.

          0 0
      • Krutor  

        Nemohl bys to tvoje řešení detailně nafotit ?

        0 0
    • vontrcka  

      Nějak mě tu temperovanou planžetu nebavilo shánět a u prvního soustružníka jsem si nechal poradit co za materiál. …nic pro gramaře. Tak(čekej 80g) – ze šroubu (tělo bez závitu a hlavy 110 mm; síla 11,6–12mm; cena á18–40,–Kč dle tvrdosti a typu upevňování – ale to se uřízne). Tvrdost: G 8.8 či 9. No a za práci lidovka 100,– nebo flaška či cigára atp. Doporučuji rovnou oslovit dělníka ne majitele kovoobráběčské firmy – prostě melouch bez DPH-ahaha:-) Páč to stejně nikdo neproplácí. A doporučuji zalepit závity upevnění lepidlem (a funguje i vteřiňák, leč) – sehnat z autodílny co mají „echt“. Loctite 243 – modré závitové…kapka stačí! To je za pusu nebo žvejky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud je tohle nahrada pruzne planzety a nemas vyreseny pohyb v tech cepech, zadelavas si na solidni pruser-ulomeny sroub idrivu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.