• te-pe

    Zdravím, jsem šťastným majitelem GT I-drive 5 2.0, model 06, kolo je vlastnostmi perfektní ale s jedním zádrhelem. Po cca 400 km začalo něco praskat v oblasti ložisek kyvky, resp. členu s klikami. praskání zesilovalo a ozývalo se při každém šlápnutí. Po neúspěšném dotahování ložisek, planžety spojující člen středu s rámem a vyloučení původu vrzání v ostatních komponentech kola jsem rozdělal ložiska spojující člen středu s rámem a zjistil, že prostor mezi kroužky stahující je plný nečistot a taky vody. Po vyčištění a lehkém namazání před montáží praskání zmizelo. Po cca 100km se to stejné opakovalo i u ložisek mezi kyvkou a rámem. Problém je tedy v bordelu co se dostane mezi hliníkové kroužky stahující samotné zapouzdřené ložisko. Tyto kroužky nejsou nijak těsněné. Kolo jsem zatím jezdil prakticky za sucha a asi 4 x umyl(ne wapkou). I – drivů je tu docela dost, má někdo podobný problém? Rozdělávat a čistit ložiska každých 400 km se mi nechce.

    0 0
    • Daf  

      Ci tam dat vrstvicku silikonoveho tmelu. Mezi lozisko a objimku. Ja mam podobne utesnenou sedlovku ktera driv neustale praskala. Ted je po problemech.

      0 0
    • mar_tin1  

      jo. ja mam podobny problem. mne to zacalo praskat taky akorat uz po cca 100 km, tak jsem to rozdelal a zjistil sem, ze jedno lozisko je zrejme na pokraji zivota, byla z nej vytlacena cervena vazelina a bylo trochu krive (melo stranovou vuli). pak jsem to vycistil a slozil a zdalo se, ze praskani je pryc, ale neni. pri slapani do kopce tp praska dal, i kdyz jinak, takze mam jeste podezreni na truvativ isis stred a kliky. ten jsem totiz nerozebiral, sundal jsem jen pravou kliku. takze me jeste ceka dalsi rozborka. jo a byl to ten spodni velky cep.

      0 0
    • GTSpeed  

      Taky mám GT ID-XC (2005) a řeším podobný problém. Projevuje se to jen při záběru pravým pedálem, kdy se ozve takové lupnutí. Z počátku jsem myslel, že je to střed, ale to by asi bylo cítit v pedálu. Zeptám se tě jestli ti taky při jízdě klepe tlumič – klepání jako by vůle v čepech uchycení tlumyče. Dělá to i když stojím a lehce pohupuji kolem. Nevím co by to mohlo být, popř. jak tomu zabránit.

      0 0
      • mar_tin1  

        a neni to propedal?

        0 0
      • te-pe  

        Ne, na tlumiči žádnou vůli nemám. Čepy tlumiče jsou dost natvrdo dotažené, při pokusu o lehké povolení jsem s nima ani nehnul.

        0 0
      • Kero  

        Aj mne robi presne to iste ten Fox float. Vsetky loziska su perfektne dotiahnute aj ta planzeta a ten blby tlmic stale cvaka pri pruzeni a v predajni my povedali ze to je uplne normalne ze keby som mal ten lepsi tlmic od foxu tak to nerobi.No neviem ale toto sa asi neda odstranit inak ziadne problemy s vrzganim v rame.

        0 0
    • JJ  

      Me to praska jen kdyz mam zabrzdenou zadni brzdu a opru se o sedlo

      0 0
      • constantin  

        I ja mam ten problem..no problem dotahnu vsechno a frcim dal kdych se mel zabyvat kazdym skrypnutim tak si moc nezajezdim :))

        0 0
    • Gtiker  

      Já jsem měl stejný problém a je to chyba v tom, že u ložisek není žádné těsnění a tudíž se tam dostane borde.Byl jsem v EUROBIKU Praha a říkal jsem jim o tomto problému a že už vše vědí, že je údajně kontaktoval ASPIRE(dovozce GT) a že mají v rámci reklamace tyto ložiska utěsnit(nějaký silikon,tmel) prodavač se chlubil, že na to přišli oni, tak nevím jestli to dělaj. Mě to zatím nědělá(mám nový rám), ale pak si to zatahnu silikonem.

      0 0
      • GTSpeed  

        To utěsnění silikonem – klasickým tmelem, nebo silikonovou vazelinou ?

        0 0
        • te-pe  

          Po oficiálním dotazu na dovozce, Aspire, jsem dostal následující návod : Vážení zákazníci,

          Sestava čepu zadní stavby na některých rámech i-Drive má tendenci vykazovat vrzání a jiné nepříjemné zvuky. Toto je způsobeno pohybem ložiska, kónusu a jeho usazení v rámu. Tento zvuk může být odstraněn nanesením přípravku „anti-seize“ na všechny kontaktní nepohyblivé plochy usazení čepu a ložisek. Prosím, přihlédněte k níže uvedenému náčrtku a použijte stejný postup pro hlavní čep i čep BB link (u středového složení).

          Poznámka: LOCTITE modrý nebo červený na závity. ANTI SEIZE pasta proti zadření a s obsahem grafitu vytěsňující vodu a nečistoty, např.: Ti Prep Titanium anti seize od firmy Finish Line (dodává Progress Cycle).

          Obrázek na který se odvolávají mě nějak nejde přiložit, kdyžtak pošlu na mail.

          0 0
    • Duff  

      Děkuji za zaslání toho návodu. Teď už na to prdim. V zimě to ale určitě vyzkošim.

      0 0
    • mar_tin1  

      takze pro vsechny, kteri hledate reseni vrzani zadni stavby, tu je obrazek a popis, ktery ziskal te-pe. takze jeste jednou diky.

      popis k obrazku:

      Vážení zákazníci, Sestava čepu zadní stavby na některých rámech i-Drive má tendenci vykazovat vrzání a jiné nepříjemné zvuky. Toto je způsobeno pohybem ložiska, kónusu a jeho usazení v rámu. Tento zvuk může být odstraněn nanesením přípravku „anti-seize“ na všechny kontaktní nepohyblivé plochy usazení čepu a ložisek. Prosím, přihlédněte k níže uvedenému náčrtku a použijte stejný postup pro hlavní čep i čep BB link (u středového složení).

      Poznámka: LOCTITE modrý nebo červený na závity. ANTI SEIZE pasta proti zadření a s obsahem grafitu vytěsňující vodu a nečistoty, např.: Ti Prep Titanium anti seize od firmy Finish Line

      0 0
    • croscountry  

      Mne lupe pri šlápnutí ľavou kľukou. Model 05. Začalo to asi po 500 km. Nie je to stred. Asi to budú tie ložiská. S tlmičom problém nemám. (fox rp3)

      0 0
    • mar_tin1  

      takze vytahujem tento thread… otazka znie, kto uz vyskusal vuedeny postup a s akym vysledkom?

      0 0
      • mar_tin1  

        …uvedeny postup…

        0 0
        • te-pe  

          Já to už zkoušel, použil jsem zde doporučovanou vazelínu Madit LT2M (cca80 Kč), všechno rozebral a pořádně namazal úplně všechny třecí plochy, které v uložení ložisek jsou.Vazelína je kupodivu poměrně řídká. Zatím je to dobré, ale jel jsem na tom jen jednou, protože mě praskla planžeta spojující člen středu s kyvkou. nevíte někdo, kolik ta planžeta stojí? taky jsem slyšel, že je dobré ty planžety tam dát 2 na sebe. Máte to někdo? Bohužel se mě začínají potvrzovat největší obavy, které jsem před koupí fulla měl. Ježdění je super, ale spolehlivost a údržba to vyvažuje. Po cca 600km asi 3 x rozdělaná ložiska kvůli vrzání, teď ta planžeta…Uvidím co bude dál, přes zimu toho moc nenajezdím.

          0 0
          • mar_tin1  

            ktery rocnik i-driva mas? 2006 ma tu planzetu zesilenou, nedokazu si moc dobre predstavit, jak by tam slo dat dve. mne to zatim po cca 200 km praska, loziska sem jednou rozdelaval, namazal obyc vazelinou lithium white od yarroline, chvili byl klid a ted to dela znovu. proto na to vlitnu tim antiseize, i kdyz me mechanik z mistniho kramu varoval, at se to nedostane do lozisek, pry to pak nadela paseku. jinak sem dnes videl davat antiseize vazelinu taky na misky stredu… tak uvidim.

            0 0
            • te-pe  

              Já mám planžetu, která ještě není zalitá v plastu. Čistý plech, takže teoreticky to tam půjde. S vazelínou v ložiskách jsi mě trochu zviklal, já to namazal všechno včetně ložisek. Ty jsou sice zapozdřený, ale i tak. Taky nevím, jestli ta vazelína Madit je to stejné jako ta anti-seize od Finish – linu. Už jsem zvědavý na Sportlife, jak si o tom popovídám s někým od GT.

              0 0
              • mar_tin1  

                zapouzdreny jsou, akorat, kdyz to lozisko vyberes, tak to tesneni jde celkem lehce vyndat. takze bych tam dal ten antiseize hodne opatrne, aby byl jen na tech hranach, co se dotykaji konusu. a jeste samozrejme mezi konusy a ram. mne dela problemy jen to spodni lozisko. jinak ta planzeta bez zesileni praskala, kdyz tam das tu novou oplastovanou, tak pohoda. vycet jsem to ve foru na mtbr.com… taky pry ty srouby byly drive slabsi…

                0 0
          • Duff  

            Mrknul bych se i na ty přišroubovaný patky. Ty mi taky vydávaly takovej podezřelej zvuk. Když jsem to rozebral, vyčistil a namáznul ty plochy, na pár set kiláků to přestalo. Takže bych zkusil máznout ten sajrajt i tam.

            0 0
    • faster  

      měl jsem ten samy problem,dal jsem ho reklamovat…vratily mi ho že neni duvot reklamace,vyčistily to a už to neděla.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.