• adam1

    https://www.novinky.cz/…jev-40297545?…

    Tak co bikeri ,jak to vidíte/vnímáte vy???

    Pohledy,názory,ná­pady ,.................

    • DoomHammer  

      často ji řešíme zde https://www.bike-forum.cz/…ora-r22-nsfw

    • roud  

      Ta slečna je nemocná :/

    • konarider1  

      Podle jejího výrazu už čekám jenom na klimaticky-převýchovné tábory.....

    • -b-n-x-  

      V zasade nic proti ni nemam. Coz bych asi nemohl rict o jejich rodicich.

      Ale aby si zaslouzila special vlakno na BF?

      To ne. Takovemu Mistru Onucemu nesaha ani po kolena.

      • blue.sun  

        Na druhou stranu, aspoň s ní nemusíme plevelit Sodomu.

    • Breakpain  

      Greta je pipina ;)…

    • doubeq  

      Téma ekologie a zvlášť energetiky sleduju už celkem dlouho…Greta a jí podobní jsou zapálené loutky v moci hnutí, které často nemají moc ponětí o reálné technické situaci v energetice. Bez jádra to prostě nejde a nepůjde, jestli chceme reálně funkční a čistou energetiku. Stejně tak je blbost tlačit elektromobilitu v součastné podobě.

      No abych to shrnul…je to mladá kravka s velkou potřebou se zviditelnit.

      • Esi  

        To byla mladá kravka která se potřebovala zviditelnit, teď už je to bohužel loutka v rukou nějaké lobistické skupiny která se snaží takhle dotlačit ty marxisty s humanitním vzděláním (představitelé EU) k tomu aby prosadili technické věci o kterých nemají ani ponětí, ale mají moc to rozhodnout a potom z toho vznikají takové nedodělky jako je elektromobil. Elektromobil je samozřejmě celkem dobrá a použitelná věc která může sloužit jako příměstské a městské přibližovadlo, ale nikdy to nemůže nahradit klasický spalovací motor, to by mohl vodíkový palivový článek ale tam ten vývoj jeden nějak pomalu protože elektromobili :-(

        • blue.sun  

          Vodík je nesmysl, ale když jsi tak technicky zdatný, jistě si to dovedeš zjistit i sám.

          • Esi  

            Ano vodík na spoustu nevýhod, výroba je velmi energeticky náročná, ale dá se velmi rychle natankovat… Kdyby se věnovalo tolik prostředků vývoji článků jako teď elektromobilů tak by se to mohlo posunout do použitelného stavu, když už je teda benzín a nafta tak moc fuj. Ekologii by nejvíc přispělo omezení zbytečných jízd při dopravě zboží všeho druhu, jako třeba dovoz brambor že Španělska…

            • blue.sun  

              Bohužel, do použitelného stavu (slovy totální náhrada nafty a benzinu) se to nedostane nikdy, protože to zkrátka nejde. Ale co, hádat se nebudu. Už jsem se spálil mnohokrát.

              S tím nesmyslným dovozem souhlasím.

              • Esi  

                No já se hádat rozhodně na toto téma nehodlám, na to nemám potřebné znalosti i když mám technické vzdělání. Jen mi přijde že palivový článek je na delší trasu vhodnější než klasický elektromobil kde je problém s hustotou uskladněné energie a jejím doplňováním

                • blue.sun  

                  To je právě ten „uživatelsky“ zjednodušený pohled. Ano, z pohledu „tankování“ je to lepší, než elektromobil ve stávajícím stavu vývoje. Z celkového hlediska je vodíková infrastruktura ekologická a ekonomická katastrofa.

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Nevím, proč vynecháváte přechod na CNG a pak na metan, který teď bioplynky zbytečně mění na teplo a elektřinu. Výroba snadná, manipulace také, technologie zvládnuté. Případně osadit krávy a Grétu jímacími vaky, jako další zdroj.

                    • sis  

                      Co myslíš tím CNG a pak metan? Ono to CNG je v podstatě metan.

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Právě. Jenže CNG je fosilní, metan by byl BIO-metan! Tedy by se nezvyšovalo množství uhlíku v koloběhu.

                        • sis  

                          Ono je fuk, kde se ten metan vezme. Prostě metan… Akorát že jeho spálením vzniká fujCO2.

                          • lukas aka mitro  

                            Si vem, ze palenim vodiku vznika vodni para, ktera he asi 1000× ucinejsi sklenikovyy plyn…zakazeme vyparovani vody!

                    • DoomHammer  

                      Když na to hodlá lítat Elon…

                    • Kanec  

                      Tím se ale jen oddálí stejný problém a to, že je to omezený zdroj. I když je ho více než ropy.

                  • Esi  

                    No ale to ty baterie taky, elektřinu musíš někde vyrobit, pokud by to mělo být jen z větru a slunce tak potřebuješ velké vyrovnávací „kondenzátory“ třeba jako jsou u nás Dlouhé stráně a potřebuješ jich opravdu hodně, vím že se staví velké bateriové parky, ale to je ekologicky taky průšvih, hlavně výroba baterii. Výkon který by potřebovalo Německo aby mohlo byť 2 hodiny jet z těchto zdrojů když nebude v noci foukat si neumím ani představit, v současnou dobu jediný dostatečně výkonný a stabilní zdroj, jaderné elektrárny chtějí vypnout. Pak budou předpokládám elektřinu nakupovat u nás a jejich zelení budou placat jak jsme strašně neekologický

                    • Romancero  

                      Němci jsou extrémisti…No ale do té doby v CERNu třeba něco vykoumají a bude se to dát prakticky použít- něco na úrovni studené jaderné fúze atp. :-)

                      • Romancero  

                        nebo rozpohybují klasickou jadernou fúzi ..jako třeba zde!

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        • Romancero  

                          ITER – tu zkratku si zapamatujte-ještě o tom projektu uslyšíme..!

                      • Japhy  

                        Studená fůze tu bude co nevidět, tak do 15–20 let. Zhruba tak od šedesátých let to píšou. A asi před dvaceti lety se mělo z Měsíčních kosmodromů lítat na Mars.

                        • Romancero  

                          myslíš , že to bude jako s lékem na rakovinu?

                        • jardalee  

                          njn ve 100+1 ze 68roku bylo ze v roce 1995 budou naprosto bezna letaci auta a auta rizena roboty nebo nakou umelou inteligenci :)

                    • MirosPikos  

                      Přesně tak, Němci budou kupovat energii od nás. Mohou si za ní dovolit zaplatit víc jak my. Nám se díky gestapákům energie výrazně zdraží.

                      Němci umí dělat pouze velké chyby a tohle je jedna z nich.

                      • Fran-tic  

                        No tak hlavne, ze na to doplatime akorát my udržováním koncepčně starých a neefektivnich uhelných elektráren jako Chvaletice

                        • zdenal8  

                          Prochází modernizací. Možná nesplní budoucí limity, ale i ty uhelné elektrárny u nás se modernizují. Na druhou stranu, co jiného. Sice se mluví o dostavbě Temelína a rozšíření Dukovan, ale tam budou hodně proti ty „ekologové“. Když bude někdo chtít budovat větrníky, budou proti. Bude se chtít udělat nová přehrada, budou proti. By mě zajímal jejich názor, kde tu elektřinu vlastně brát, když se pořád prosazuje ta elektromobilita. Asi snad třením ebonitové tyče, ale to by mohli být zase proti kuli tomu liščímu ocasu.

                          • blue.sun  

                            Ať si ekoteroristi třou vlastní tyče…

                          • lukas aka mitro  

                            Nekde jsem cetl, ze migracni trasy ptaku jsou tak nejak v oblastech se stalym vevtrem…aby jim vitr trochu pomohl. No, ale odyz ono je to i vhodne misto na stavbu vetrniku … V tomto pripade zeleneho mlynku na maso…

                          • Fran-tic  

                            Hele v tomhle je to 50:50. Těžko hodnotit, co udělá větrník v krajině. Už teď se ví, ze to mění selfove moře. Za mě jádro, v Česku stejně nic jiného perspektivniho momentálně vymyslet nejde. Rozšiřovat těžbu uhlí a udržovat tyhle tepelné srandy není cesta.

              • kyl  

                Dovoz zbytečných věcí je fakt blbost.Vše co se dá vyrobit,vypěstovat z tuzemských zdrojů by se mělo dovážet jen v nutných případech.

                • ememem1  

                  inak povedane chces nejakym skupinam zabranit aby mohli svoje produkty exportovat? by sa ti podakovali.

                  • kyl  

                    Takže např.zemedelci to u nás můžou rovnou zabalit,protože vše se dá dovézt že zahraničí.

                    • DoomHammer  

                      Díky kvótám EU se naše zemědělství celkem pěkně zvrhlo…

                      • Metrick  

                        Netřeba zapomínat na různou výši dotace pro „původní“ zemědělce a zemědělce z postsovietského bloku. Těžko se konkuruje maďarovi, polákovi, čechovi když dostává za stejnou činnost půlku oproti farmáři z Francie, Španělska, Holandska.....

                        • DoomHammer  

                          Dotace křiví trh

                          • hekynen  

                            Jsi se překlepl, ne? Dotace KURVÍ trh, KURVÍ..

                            • Esi  

                              Přesně tak všechny dotace mimo dotaci do vědy zrušit

                              • Člověk a jeho svět  

                                Dotace do vědy připravují půdu pro dotace mimo vědu.

                                • Esi  

                                  To ano ale od určitého okamžiku by dotace měla vystřídat investice soukromého sektoru, který na tom následně vydělá a nebo taky ne.

                              • 2. Bóďa  

                                Do vědy je to úplně zbytečné.

                                „Navrhuji zrušení patentního úřadu. Vše už bylo vynalezeno a nic nového nelze objevit.“

                                Ředitel patentního úřadu ve Washingtonu, 1832.

                                :D

                              • hekynen  

                                Ach ty cizí termity… Určitě jsi myslel „mimo dotaci na výzkum“.. ;-)

                                Jinak, dotace mají jít JEN do budování infrastruktury (dálnice, železnice vč. vysokorychlostní), energetiky (výstavba jaderných elektráren a opičáren kolem toho + přenosové soustavy), školství (blbé stávkující děti opravdu nejsou budoucnost) a výzkum. Toť si tak vše.

                                • klump  

                                  a na to jsi přišel jak? proč právě toto? proč dálnice jo a infrastruktura pro zásobování pitnou vodou ne? Vážně mě zajímá, na základě čeho jsi to určil…

                                  myslím, že si tu hraješ na děsnýho pravičáka, obecně vaříš z vody… možná z nějakých dojmů z D-fens

                                  • hekynen  

                                    Je zásobování vodou součást základní infrastruktury?

                                    • Člověk a jeho svět  

                                      Každopádně je to něco, co bychom měli do budoucna řešit hodně vážně, možná nejvíc.

                                    • klump  

                                      vzhledem k tomu, že explicitně vyjmenováváš, co že do té infrastruktury patří („dálnice, železnice vč. vysokorychlostní“), tak mi připadá, že s vodou nepočítáš…

                                      btw..proč železnice, na které pak realizují zisk různé soukromé společnosti (a jedna akciová vlastněná státem), má být dotována? co internet? je součástí oné základní infrastruktury?

                                      zdravotnictví? měla by se dotovat autobusová doprava do míst, kde je to nerentabilní? rád si tvůj ..jistě dobře promyšlený.. názor vyslechnu

                          • Romancero  

                            jinde-třeba v Rakousku dotacemi podporují malé rodinné firmy (farmy)..U nás to zhltne Babišovo impérium.

                            Je to absurdní…když vidím jaké srágory cpou na pole a jak ta půda vypadá. Stačí trochu zapršet hlína se spláchne (už se nehnojí klasickým hnojem a půda nemá přirozenou strukturu-chybí humus)..

                            a ještě Babišovi tleskají jeho voliči, jaký je to kabrňák, stejně jako kdysi tleskali Hitlerovi – stále stejná písnička o „světlých zítřcích“ aneb „ano- bude líp“…

                            • Sgt Pepper  

                              v Rakousku mají Alpu, tam musí být malé farmy

                              my máme širé lány…a Boryše

                    • ememem1  

                      zlahka si opomenul ze to mozu vyviezt, sa skus opytat napr. vinarov alebo pivovarnikov co by ti ma to povedali.

                      • kyl  

                        To samozřejmě můžou,pokud to někdo od nich vezme.Jsem z jižní Moravy a pamatuju co vše se tu pěstovalo,kolik tu bylo konzerváren a dnes nic.Vše se vozí čert ví odkud.

                        • RttB  

                          Vše se vozí čert ví odkud.“

                          Opravím tě: Vše se vozí Babiš ví odkud.

                • hekynen  

                  Tak jeden čas zkoušeli soudruzi u nás v Československu pěstovat rýži, aby se nemusela dovážet.. No, sice se podařilo, ale bylo to tak neekonomické, že dokonce ani soudruzi to nedali.

                  Proč produkovat něco, co se je výhodnější dovézt? Raději se soustředit na produkci něčeho, co je výhodné pro nás a toto prodávat. Např. Izrael nemá žádnou fabriku na výrobu aut (osobních určitě ne, nákladních nevím, možná tak armádních). Určitě by pro něj nebyl problém postavit fabriku a auta vyrábět. Ale proč by to dělal? Drtivou spoustu věci by stejně musel dovážet (Izrael nemá žádné energetické ani surovinové zdroje).. Aspoň tam tak jezdí spousty Škodovek.. :)

                  • Japhy  

                    Ono je to těžký, vem si třeba hovězí. Krávu si vykrmíš tady i v Japonsku. Ale Wagyu mäso prostě musí přes tu půlku zeměkoule pro ty, kdož na to mají, nějak doputovat. A zakazovat dovoz nejfajnovějšího japonského nebo argentinského hovězího? To asi ne. Jde jen o to, aby náklady na dopravu zahrnovaly skutečně všechny externality.

                    Ale k těm izraelským autům – civilního Hummera koupit lze, co třeba taková civilní Merkava :-D

                    • hekynen  

                      Wagyu se chová i u nás, jen se maso nesmí označovat jako „Koba Beef“.

                      Argentinské hovězí je unikátní tím, co tam ty kravky žerou.

                      Civilní Merkava by mohla zvládnout i D1, ne? :)

                    • RomanH  

                      /*Jde jen o to, aby náklady na dopravu zahrnovaly skutečně všechny externality.•/

                      Do kamene tesat a zabranit dovozu dotovanych veci ala zemedelci z Francie.

                  • ememem1  

                    okrem toho bola ta ryza neskutocne odporna.

                    • hekynen  

                      O chuti nevím nic, ale je to velmi pravděpodobné.

                      Vypěstovat se dá obecně kdekoliv cokoliv, ale otázka je, za jakou cenu (náklady) a co z toho za hnus vyleze..

                  • -b-n-x-  

                    Ono to dneska proklinane globalni obchodovani je jeden z hlavnich duvodu rovinuti civilizace a obecne bohatstvi.

                    • hekynen  

                      Pšt! To se nesmí říkat!!

                      • -b-n-x-  

                        „rovinuti“ – kua, uz taky pisu jak kokot :-)

                    • Libores  

                      Přesně tak, akorát že ten rozvoj a bohatství tu civilizaci nakonec zahubí. Ostatně jako jakoukoliv jinou rozvinutou a bohatou civilizaci v minulosti.

                    • Romancero  

                      to asi nebude přesné- to zbohatnutí a „rozvinutí“ umožnilo „žití na dluh“ – půjčky od lichvářů, bank, kterým bylo oficiálně dovoleno půjčovat imaginární peníze nekryté zlatem.

                    • look_as1  

                      Jojo, importovali jsme z Ciny do USA a Evropy nizkou inflaci. Ale za jakou cenu?

            • vsn  

              Zase tak energetický náročný to není … samozřejmě pokud se bavíme o vodíku z Mazutu.. tzn. z ropy a nebo jako vedlejší produkt Reformingu.

              Tzn. pokud budeš vyrábět méně nafty tak nebudeš potřebovat tolik vodíku pro hydrogenaci a zbyde ti například z toho reformingu. Těch cest je spousta. … z ropy

              • blue.sun  

                Jo, z ropy… které se všichni chtějí tak moc zbavit.

                • hekynen  

                  I z plynu.. ;-)

                  • DoomHammer  

                    No nevím, co jsem sežral, ale odpoledne jsem měl na kole pocit, že mám pulzační pohon. Bioplynová stanice hadr.

                    • strtom  

                      To ani neříkej že jsi vypouštěl metan, chceš zabránit klimatické změně, nebo se budeš vypouštět jak chceš.

                      • DoomHammer  

                        Chtělo by to nějak jímat, jako v Southparku…

                  • blue.sun  

                    Plyn by se mohl časem hodit, tím nemůžeme plýtvat…

                • vsn  

                  všichni ne … bez ropy by sis ani nevyčistil zuby :)

                  spíš mi neskutečně vadí jak v Evropě se nebudou moc prodávat auta kterých by se beztak prodalo jen pár kusů a měly by minimální nájezd… 95g CO2 u Bi aut je masakr

                  Chápu, že nikdo nemá rád kouřící a smrdící auta .. to Ano … Ale aby jsme kvůli tomu přišli o pořádných motory kterých se prodají jednotky kusů to mi vadí. A těch 95g CO2 nesplní ani litrová Fábie.

                  • blue.sun  

                    Proč by se ta auta nesměla prodávat? Samozřejmě, že smí a budou. Pokuta za emise nad limit se buď rozpočítá do ceny všech modelů (takže bohatým to zadotují ti chudší) a nebo si ji člověk zaplatí jako „daň“ za luxus v ceně toho auta. EU nezakázala prodeje ničeho.

                    • vsn  

                      a co třeba Mercedes Project One? … tam snad nesplňují minimální volnoběžný otáčky což je asi taky regulovaný a stále se to posouvá a možná to ani nebude … ale tohle jsem na mysli neměl. Nesplňuje to ani ta Fábie … takže logicky budou následovat těžká elektroauta, hybridy a tak. Nic proti tomu nemám a v rámci možností je fajn, že se emise snižují ale nemusí to být tak drasticky že u nových aut šlápneš na plyn a kvůli WLTP cyklu se 2 sekundy nic neděje. (je ale možný, že u nově vyvíjených motorů a ne jen těch, u kterých se muselo přizpůsobit WLTP cyklu se to už dít nebude)

                      Napadá mě ještě Ford Mustang Shelby GT500 … který také nebude pro evropu kvůli emisím.

                      jestli je tento článek aspoň z poloviny pravda: https://www.idnes.cz/…automoto_fdv tak emise CO2 u OA jsou nemysl.

                      možná větší problém jsou lodě atd.

                      • Esi  

                        jasně ta nová už nebudou mít plyn pustíš brzdu a začne se to samo rozjíždět na max povolenou rychlost s podporou adaptabilního tempomatu, očekával bych zrychlení z 0 na 50km/h kolem 15s

                      • blue.sun  

                        Ta auta nejsou v EU kvůli celkovým emisím, nejen CO2, na který se dnes vše tak hloupě zjednodušuje. A neumění některých motorářů je vylezlo na povrch. Proč třeba PSA nemá žádný problém s tebou popisovanými prodlevami? Stejně tak Renault, s jednou výjimkou. Ale VW dost často…

                        Emise z aut možná mají mizivý vliv světově, ale obrovský vliv lokálně. Lodě mi pod okny nejezdí.

                        • DoomHammer  

                          Lokálně má vliv všechno, i průmysl, i stavebnictví…

                          • blue.sun  

                            A proto se na všechno vykašleme a nebudeme dělat vůbec nic?

                            • DoomHammer  

                              Třeba já za chvilku odjíždím na služebku :)

                              • blue.sun  

                                Já už byl tou dobou půl hodiny na cestě…

                              • Esi  

                                Ten čas odjezdu je nechutný, jsi mi připomněl že jedu příští středu do Ostravy na 9 tak že odjezd tak 4:45 

                          • jan.pernik  

                            Lokálně má velký vliv i moje permanentní nadýmavost.

                        • Esi  

                          On je problém hlavně to že teď se fanaticky vsadilo na elektromobil, ten je fajn na příměstskou a městskou dopravu, i ta cena asi půjde časem dolů, ale je nepoužitelný pro dálkovou dopravu. Stačilo by přestat vyrábět nesmyslná SUV ve kterých stejně jezdí lidí jen po městě s velkou spotřebou, klidně snížit povolenou rychlost na dálnici ale zároveň zvýšit její kapacitu. V létě jsem jel do Chorvatska po A9 kde je všude max 100 protože ekologie, je to extrémně otravné, na druhou stranu ještě nikdy jsem nedojel na Rakousko Slovinskè hranice s průměrnou spotřebou 4,7 benzínu.

                          • blue.sun  

                            Z hlediska celkového pojetí dopravy je lepší plug-in hybridní auto. 40–50 km na elektřinu pro příměstský provoz, dlouhý dojezd pro dálkové cesty…

                            Na druhou stranu… proč se třeba koná globální klimatická konference, a ne telekonference? Celková uhlíková stopa té akce bude vyšší, než já vyprodukuju za celý život.

                            • Esi  

                              Jo s tou konferenci jsem tady psal to samé, nejpřínosnější by byla ta konference kdyby se nekonala, už nějaký ten pátek máme Skype i když ho pan premiér objevil až teď 

                        • deekay  

                          Tobe lode pod okny nejezdi, spouste lidem ano.

                          • jan.pernik  

                            Kdyby něco chtěli opravdu dělat pro „ekologii“, tak už jsou dávno zakázány motoristické závody, motorky s kubaturou nad 90ccm, turistický ruch apod.

                            Jde jen a pouze jak si vynutit odbyt svého zboží, které v zájmu eko bude řádně cenově napáleno.

                            • Bubaaak  

                              Já bych zakázal požáry, když hoří sapa, prales.. to je vždycky hroznej smard

          • -b-n-x-  

            Proc je to nesmysl?

            • blue.sun  

              Protože získávání vodíku je energeticky příliš náročné na to, aby to bylo užitečné, ekonomické a ekologické. Skladování je ještě horší, a praktická aplikace v masovém měřítku je zkrátka nesmyslná.

              • sis  

                Energeticky náročné???:-O No já ti nevím…

                S tím uskladňováním souhlasím.

                • blue.sun  

                  Ano, je náročné, bohužel. Za stávající spotřeby to nevadí, ale kdyby to mělo být palivo pro všechna auta světa, budeme potřebovat mnohem vyšší energetické kapacity, než kdyby všechna auta jezdila přímo na elektřinu.

                  • jardalee  

                    prave zajimavy ze vsechno co resime v evrope uz davno resili v asii a vetsinou taky na nic neprisli ,treba japonsko prelidneny zadny zdroje a kazdej chce auto maj tam elektro, nemaj ,maj tam vodik nemaj ,jediny na co prisli jsou mini auta s malym motorem s perfekne vyuzitym vnitrim prostorem ,krabice :)

                    • blue.sun  

                      Ale jo, vodík zkoušeli a používají. Ale velmi málo. Elektrická auta nepoužívají, ale hodně u nich letí hybridní vozy.

                      Tyhle minivozíky třídy „kei“ už taky tolik netáhnou, v posledních letech prodeje klesají. V Evropě se tohle chytlo naposledy po druhé světové válce (BMW Isetta, Messerschmit, Fiat 500 atd.), ale pak už auta jen rostou. V Japonsku taky v mnoha městech nemůžeš mít jiné auto, pokud pro ně nemáš zajištěné parkování jak doma, tak v práci. A pouze na ty mikrovozíky se to nevztahuje, proto tam jsou tak populární. Má Evropa nějaké podobné pravidlo? Nemá, tak proč by řešila podobné věci?

                      Dokud bude módou jezdit v čím dál větších SUV, je plácání o ekologii jen plácáním. S nadějí jsem třeba čekal na nový Peugeot 2008. Relativně malé auto s dobrým využitím prostoru, říkal jsem si, že počkám na novou platformu a moderní techniku. A ouha, oni ho o patnáct centimetrů zvětšili. Proč, sakra?

                      • Esi  

                        Lidi jsou čím dál tím tlustší tak jsou auta větší a větší. Pokud by se brala ta ekologie vážně tak už se dávno nevyrábí ty SUV nesmysly a vyrábí se maximálně auta velikosti oktávie s motorem max 70kW výkonu, větší výkon není potřeba, stejně je na drtivé většině všech pozemních komunikací v EU povolena maximální rychlost 130km/h a i oktávie tuto rychlost s motorem do 70kW bez potíží udrží, ale to by se automobilové loby samozřejmě nehodilo, z elektromobilů bude jednou velký kšeft který buď zaplatí lidi a nebo ve formě dotací evropské vlády

                        • lukas aka mitro  

                          Kdyz to tak ctu, tak je ten pravy cas na nakup dieseloveho suv s dvoulitrrk a vykonem aspon 120 kw:)))

                          • Esi  

                            Pokud ho potřebuješ

                            • lukas aka mitro  

                              Ne:)

                              • Esi  

                                Dnešní moda SUV je živená i tou pseudo bezpečností, SUV je patrně bezpečnější prři nějakém nárazu z boku, ale jen do chvíle než ho trefí z boku stejná obluda, jinak jsou ta auta úplně k ničemu, Yety ve své době byl asi ze 70 % všech prodaných jen s předním náhonem, to vypovídá o tom k jakému účelu byl asi použitý, některé se možná dostali i na polní cestu

                                • lukas aka mitro  

                                  Tak porad je lepsi sedet v oblude, kdyz te zboku trefi obluda, nez v nejake male dacii, ktera ma o pul tuny mene plechu…

                                  • Esi  

                                    To samozřejmě ano, čím víc bude těch oblud tím menší výhodu to bude řidičům těch oblud přinášet. tak třeba časem bude in mít elektrické městské vozítko a začne těch oblud ubývat. Já to mám jednoduché mám garáž z osmdesátých let tak že tam se nevejde nic většího než rapid abych nemusel při každém parkování vyndavat kola, při mém nájezdu cca 7 tisíc km za rok je to naprosto dostačující vozidlo

                                    • lukas aka mitro  

                                      No jo, ale pak dojdes k tomu, ze do mesta je dobre male auto a na dovolenou nebo vylety velke..a razem mas na dvorku dve:)

                                      • Esi  

                                        jojo a to se vyplatí, teda hlavně automobilce :-)

                                        Ale pokud budou potoém po městě jezdit tím menším tak bude ve městě více místa a bezpečněji :-)

                                        • Japhy  

                                          Mám čtyři auta, ať se Gráta klidně posere. Jedním zadkem můžu sedět vždy maximálně v jednom a každé má svůj účel a důvod proč si ho držím. A teď do mě.

                                          • Esi  

                                            pokud je parkuješ na svém pozemku, tak to přece nemůže nikomu vadit, pořád lepší mít velké a malé auto a po městě jezdit převážně tím malým, než když nějaká pipinka v obrovitém SUV zabírá 3 parkovací místa protože se i přes spoustu asistentů a parkovacích kamer není schopná do toho parkovacího místa trefit.

                                            • Japhy  

                                              Dvě jo, dvě ne. Ale nejsem z Prahe abych trpěl nějakými výčitkami, že svým bližním zabírám prostor. U nás v ulici místa dost a dost. Až nebude, nebudu mít dávno čtyři auta. Zrovna v neděli jsem se na Letný u známých bavil oblíbenou pražáckou kratochvílí ulov si své místo. Kdybych se nenechal přemluvit a nechal to jako obvykle na Střížkově nebo na Proseku, měl bych klid.

                                            • -b-n-x-  

                                              S zadnym SUV nelze zabrat 3 mista. Nebo teda lze, ale to muzes uplne stejne i s fabii treba.

                                              Jednou jsme meli pujcene Dodge Durango (pomerne velke SUV), a parkovani u obchodaku bylo skoro stejne jako predtim s Mazdou 3.

                                              • deekay  

                                                Jdou zabrat i 4 mista. Videl jsem na vlastni oci v podzemich garazich v obchodaku :))

                                                Samozrejme to jde zabrat i s fabii, ale z te ma i podprumerny ridic mnohem lepsi prehled.

                                                Samozrejme normalni ridic zaparkuje i s SUV na jedno misto. Ovsem u tech vetsich SUV je problem nekdy na obou stranach vystoupit. Nekde jsou parkovaci mista extra uzka.

                                                • Člověk a jeho svět  

                                                  Což je spíš problém těch, co ta parkoviště staví.

                                                  • deekay  

                                                    Stavar nejsem, odpovidajici normy neznam. Z auta velikosti oktavie se tam da vystoupit normalne.

                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    Na kolmé stání je norma 2,5 metru, jenže zde se vychází z legislativy, která určuje rozměr osobního automobilu 1760 × 4740 (ale třeba takový touareg má šířku 1928)…

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Muj kombik ma na sirku taky kolem 1900mm. A rekl bych, ze to tak budou mit vsechny Passaty, Mondea, A6, atd…

                                                  • Metrick  

                                                    Zase je třeba uznat, že i s vozem velikosti Durango/Tundra zrovna v US problém není. Neměřil jsem to, ale stání jsou znatelně větší než v Evropě (taky se parkovalo i světším autem výrazně snadněji a to nemám zkušenost z Texasu bo tam to bude ještě emeričtější).

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Hmm, tak zrovna takovou zkusenost uplne nesdilim. A prekvapilo me to. Cekal jsem sirsi mista na parkovistich.

                                                  • Metrick  

                                                    Moje zkušenost je jakou jsem popsal, pravda většinou jsem jezdil accorda/sonatu ale známý měl trucka/pickupa a u nás bych s tím parkovat nechtěl a tam v pohodě. Ale je to zkušenost převážně ze západu CA, NV, OR, WA.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    No a zrovna mondeo je takova krava, ze podelne parkovani ve meste je proste vyzva:)

                                                  • deekay  

                                                    A to je ten problem tech, co to parkoviste stavi? To je pak spis problem zastarale legislativy ne?

                                              • Esi  

                                                když myslíš :-)

                                                Ale máš pravdu to není o SUV to je jen o naprosté ignoranci

                                                • Japhy  

                                                  Při troše snahy by se jich dalo zabrat šest :-)

                                                  • Yatza  

                                                    Dalo, testovano ve 3 rano na parkovisti u Tesca :P

                                                  • hekynen  

                                                    Stačí to postavit na štorc.. :-)

                                      • Romancero  

                                        a kdo říká, že ta auta musíš vlastnit? třeba se bude vyplácet si auto půjčit (jen na dovolenou) nebo do práce a po městě jezdit služebním el. mobilem..Stejně tak by mohl fungovat pronájem aut.

                                    • -b-n-x-  

                                      Tady je také i hezky vidět, že máš zdravé nohy, záda, atd., a nedělá ti problém nastupování do běžného auta.

                                      • ronda  

                                        Pro invalidy bejval Velorex.

                                      • Esi  

                                        jojo jsem totiž ještě mladej kluk, teda už dost dlouho mladej :-)

                                        • -b-n-x-  

                                          Ja mam treba zdrave nohy i zada, ale vnimam rozdil pri nastupu do sveho auta (normalni kombik) a nejakeho SUV. A do toho SUV se proste nastupuje tak nejak no proste mnohem lip. Coz treba pro cloveka se zdravotnim hendikepem muze znamenat „nevim ze mam problem“ (SUV) vs. „kazde nastupovani je pro me neprijemnost“ (normalni auto).

                                          Pak je X dalsich duvodu proc to lidi kupuji.

                                          A pak je ale hlavne otazka, proc se tohle vubec resi. Ostatnim muze byt celkem jedno co si kdo koupi, pokud tim nikoho neomezuje.

                                          • RomanH  

                                            Presne

                                          • deekay  

                                            Tam je dulezite „pokud tim nikoho neomezuje“, coz casto nemusi byt pravda. Zrovna vcera jsem shodou okolnosti byl svedkem situace, kdy prede mnou jela zenstina v SUV Volvo a jako na potvoru proti take zenstina v SUV Volvo :D Bezna ulice v sidlistni zastavbe pro ne byla uzka (protoze z toho poradne nevidi a kazda mela od zaparkovanych aut na sve strane metr) tak tam proti sobe staly a snazily se vyhnout… ostatni ridici kvuli nim cekali.

                                            Dalsi naprosto bezna vec – parkovani u ruznych uradu, obchodu apod. Valna vetsina se nevejde na jedno parkovaci misto, zabiraji dve – minimalne :)

                                            Pak pres ty auta neni v provozu z normalniho osobaku moc dobre videt – zhorsuji bezpecnost.

                                            A urcite by se nasla spousta dalsich veci :)

                                            • -b-n-x-  

                                              To co popisujes je ale spise ridicem/neridicem :-).

                                              Z toho SUV je vetsinou lepsi vyhled. Pudorys SUV urcite neni vetsi nez treba nejakeho zastupce stredni tridy.

                                              To zhorsovani vyhledu pro ostatni – to asi trochu muze byt pravda. Ale v tom jsou o dost horsi dodavky a minimalne stejne spatne MPV.

                                              Ale abych nebyl pochopen spatne. Ja taky ty SUV nejak nemusim. Jen chapu, ze pro ostatni lidi to nejaky prinos rozhodne ma, a zdaleka to neni jen modni vlna.

                                              Ti co tady broji proti velikosti SUV by meli jet na zkusenou do USA :-)

                                              • deekay  

                                                V SUV ta neridicskost je vice na ocich.

                                                Pudorys neni treba o moc vetsi, ale proste mene zkuseni ridici, specialne mensiho vzrustu, co sedi utopeni v aute proste nemaji odhad do stran, protoze ty nizsi auta kolem nich proste skoro nevidi.

                                                Dodavky je vec jina, to je uzitkove auto, to muzeme psat, ze kamiony jsou jeste horsi.

                                                Samozrejme je SUV a SUV. SUV je i Suzuki Jimny :) Tam asi problem nebude. Bavim se spis o tride XC90. X5/6, GL apod.

                                          • hekynen  

                                            A co to prostě nechat na vkusu každého soudruha? Ať si pořídí, co chce/potřebuje/na co má banány?

                                            • deekay  

                                              Vzdyt to tak ted je :)

                                              • hekynen  

                                                ZATÍM to tak je..

                                                • -b-n-x-  

                                                  Presne. A zatim je asi vrchol idiocie namirene zrovna proti SUV, ta panika v sousednim Nemesku. Zle zle SUV jim zabilo hodne chodce (protoze ridic mel epilepticky zachvat ci co), a nasledovala prehlidka idiotu s transparenty typu „SUV – zabijak lidi“. A nekteri je chteji ted zakazovat :-o

                                                  No a zase. Ze se divim.

                                                  • Romancero  

                                                    vrcholem idiocie je , když vidím v dopravní špičce právě tyhle majitele SUV, kombíků. MPV , jak si vozí zadek po městě-jedno auto, jeden řidič-sám v pětimístné krabici…

                                                    Já bych to nereguloval, sami si dělají peklo, sami se při tom množství omezují – a ještě nadávají na město, stát , vládu , že staví pomalu dálnice, parkoviště atp.

                                                    ..takže jestli vám přijde normální, aby se ustupovalo tlaku takových nevědomých hlupáků, pak mě tedy ne!

                                                  • babicak  

                                                    Jaký je rozdíl, když jedu po městě s C1, nebo SUV např. X3?

                                                  • Japhy  

                                                    Máš pocit že o pár decimetrů kratší a užší auta by to vyřešila? Ta hysterie proti SUV a MPV je v posledních týdnech neuvěřitelná stejně jako hysterie proti mamataxi. Palebná mediální příprava? A na co vlastně? Pochopíš že třeba ne každý chce řídit s koleny u brady a koleny pasažérů mezi lopatkami?

                                                  • DoomHammer  

                                                    Kdo nereguluje s námi, reguluje proti nám. Hlavně do toho kecat ostatním.

                                                  • Romancero  

                                                    já se jen vztekám, nic nikomu zakazovat nemůžu-nejsem stát-vláda-regulační úřad! A kecat si můžu tady , co chci-ale evidentně vás moje slova zasáhly

                                                    Jen poukazuji na to , cose mi nelíbí a považuji za hloupost. Toť vše- vy si dělejte , co chcete, až narušíte v reálu můj osobní prostor, pak to zajisté jednoznačně pocítíte.

                                                  • Romancero  

                                                    jde snad o to, že ta auta nejsou efektivně využita! To ste tak natvrdlý nebo si něco nalháváte?

                                                    Snad jasně píšu, že ve většině PĚTIMÍSTNÝCH VELKÝCH AUT vidím jen jednoho pasážéra . a to řidiče!

                                                    Jestli si chcete lhát sami sobě..pak si lžete- máte smýšlení bezcitných hovádek, tak ať se vám stane , jak zasloužíte…

                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    Nenávistí k lidem za lásku ke klimatu!

                                                  • deekay  

                                                    Mel bys byt rad, ze tam vidis aspon toho ridice!

                                                  • roman 3D  

                                                    i kdybych vozil celej rok prázdnej vzduch mým velkým mpv tak budu rád že se mi cestou na dovolenku s rodinou všechno vejde dovnitř, sluníčkáři ať si melou co chtěj

                                                  • Romancero  

                                                    tak v čem máš problém? tak nás nech mlít a voz si zadek třeba sám busem…ha ha ha

                                          • Romancero  

                                            i do prvního patra můžu jezdit výtahem, ale nejezdím i když výtahem se jezdí líp. Proč asi?

                                            • lukas aka mitro  

                                              Nedosahnes na cudliky? Nebo ti neni 12, nebo kolik, sbys mohl vytah obsluhovat sam?

                                            • Yatza  

                                              Protoze v prvnim patre budu rychleji pesky nez vytahem. I kdyz vytah je dole a otevreny dvere, stejne budu v prvnim driv :)

                                            • -b-n-x-  

                                              Já chodím do šestého. No a co jako?

                                              • Romancero  

                                                trochu delší vedení..no-mluví se v podstatě o tom, že většina z nás si na pohodlí a"jistotu bezpečí" – třeba v SUV zvykne, že?

                                                Každý dětský lékař, učitel tělocviku, sportovní trenér vám jistě potvrdí jak obecně roste fyzická kondice a manuální zručnost dětí a mládeže..

                                                Ale končím..tyhle diskuse k ničemu nevedou. Už vím , že existuje jakási vyšší moc a ta už zařídí, abychom dostali vše , co potřebujeme a co si zasloužíme :-)

                                                Takže budu šetřit svůj čas…

                                  • Člověk a jeho svět  

                                    I v nějaké velké Dacii, když takový Duster – jakože SUV pro chudé – trefíš jiným SUV, tak z toho moc nezbude :)))

                                    • lukas aka mitro  

                                      Poliklinika d to druhe bude taky prachovka, tak z toho zbude velika hromada prachu:)

                                      • lukas aka mitro  

                                        ajeje…tu mel nekdo rychle prsty na mobilu…


                                        Pokud to druhe bude taky prachovka, tak z toho zbude jenom hromada prachu..

                                        • -b-n-x-  

                                          Skoda, ja za tim hledal nejakou tajemnou filosofii :-)

                    • lukas aka mitro  

                      Ale tohle auto neproste crash testy ncap, takze v evrope je neprodejne…

                  • sis  

                    Pokud myslíš elektrolýzu tak souhlas. Pokud nebude vadit produkce CO2, tak parní reformování je naopak mimo produkce vodíku i zdroj tepla :)

                    Ale je pravda, že to bychom ten metan mohli do auta cpát rovnou (viz CNG).

                    • blue.sun  

                      Otázkou je, zda máme k dispozici dost výchozích surovin pro tak masovou produkci vodíku… V malém měřítku, jako alternativní palivo, to není nikdy problém. Problém je, když tím je potřeba výhledově nahradit denní spotřebu dvaceti miliónů barelů benzinu a nafty…

                      • sis  

                        Dokud bude plyn a ropa, tak bude. Problém je, že si tím nepomůžeme:)

                      • lukas aka mitro  

                        Nebo jinak…omezis produkci benzinu a nafty, ale zbyle uhlobodiky potrebujes pirad…na plasty, oleje…a ty lehke frakce tam proste jsou…

                  • vsn  

                    Zplyněním mazutu to tak zlý nebude. I teď vodík potřebuješ k odsíření paliv … je třeba najít akorát rovnováhu mezi množstvím vodíku který půjde na hydrogenace kapalných paliv a který zůstane pro „vodíková“ auta …

                    • sis  

                      Koukám Litvínov, že by kolega?:)

                • ziki007  

                  Mrkni na hytep.cz , všechny alternativy výroby jsou tam popsány a jsou skutečně energeticky dost náročné…

                • -b-n-x-  

                  Uskladnit možná nebude vůbec problém. Vědci v Marylandu objevili nějaký prášek na bázi hliníku, který dokáže vázat vodík v naprosto bezpečném stavu.

                  Teď jen zvládnout technologii na výrobu toho prášku, a jeden ze zásadních problémů je vyřešen.

                  • Sgt Pepper  

                    ha! američtí vědci mají tajný prášek!

                    :-)

                    • lukas aka mitro  

                      Kolik za gram?;)

                    • -b-n-x-  

                      Dokonce to jsou vedci z us army :-)

                      Ten prasek je tak tajny, ze ani ja jsem ho nevidel. A to jsem tam v tom Marylandu byl. Ale zas. Tam je vsechno takove tajne :-)

              • doubeq  

                Možná ne na dlouho, poslední pokrok je slibný. Jmenuje se hydrid hlinitý a je díky němu možné převážet „vodík ve formě prášku“ a teprve na místě nebo v článku z něj vodík získat. Více zde… http://www.osel.cz/…rgetiky.html

                • Japhy  

                  Chemicky ho na něco vratně navázat a pak zas uvolnit je fajn, ale pořád to je jen polovina problému. Ten druhej je jak pořídit ten vodík. Z ropy je to poněkud chucpe a elektrolýzou zas krapet neefektivní. Ale souhlas s tím, že palivové články jsou rozhodně slibnější cesta než LiON nebo LiPOL. Jen asi ne na vodíkové bázi

                  • MirosPikos  

                    Jediná šance na vodík je fúze. Jinak je to „z bláta do louže“.

                  • doubeq  

                    To je v článku, dostane se z něj zahřátím.

                    • Japhy  

                      To je fajn, ovšem jak jsem proluxoval wiki, je dost složitá a energeticky náročná výroba. Pokud má něco sloužit jako palivo v článcích, musí jít s co možná nejpříznivější energetickou bilancí vyrobit. Ideálně aby to byla vratná reakce nebo nějaký uzavřený cyklus. Cokoli lepšího než stojan s prodlužkou.

                      • Romancero  

                        tak na dalších 100 let je to jasně nalajnované…e­lektřina! A už se bude jen řešit , jak tu elektřinu vyrábět.

                        Dle mého do 20–30 let se povede vyrobit prakticky využitelný reaktor na jadernou fúzi.

                        • Esi  

                          potom už jen pod povrch dálnic a silnic první třídy nainstalovat nějaké bezdrátové dobijení a budou ty elektromobily snad i použitelné, samozřejmě je potřeba snížit maximální povolenou rychlost i na dálnicích na nějakých 80km/h aby byla nižší spotřeba energie

                          • lukas aka mitro  

                            Neni problem, nad dalnici budou litat peceni holubindo huby a kdyz vysttoupis v pdstavnem pruhu, uvari se ti vajca..

                            Snizena rychlost automatick znamena zvysena cena vseho..

                          • Japhy  

                            Lidi s kardiostimulátory si jízdu budou vyloženě užívat.

                        • -b-n-x-  

                          Dle meho se povede vyrobit anihilacni reaktor, a energiee budeme mit tri prdele :-)

                          • DoomHammer  

                            To je šest půlek, to se za chvilku prodá…

                          • Romancero  

                            no ale domorodci v pralese žádný elektrárny nepotřebují :-)..a taky žijí…

                            Takže v nejhorším se tam dá emigrovat a kašlat na problémy naší „vyspělé civilizace“!

                            Jde tedy o to, aby jsme ty pralesy nezlikvidovali…

                • blue.sun  

                  Ale ten hydrid se musí zase nějak vyrobit. A k jeho výrobě je potřeba co? No ten protivný vodík… Na výrobu vodíku je třeba energie, na výrobu hydridu je třeba energie… kruci, není lepší ji cpát do aut rovnou, než plýtvat zbytečnými přeměnami?

                  Druhá věc je, jak z hydridu ten vodík uvolnit. Zahřátím… to chce zdroj tepla. Zalitím vodou… to chce nádrž vody.

                  Promiň, ale elektřina je mnohem jednodušší, než takové nesmysly.

                  • doubeq  

                    Ale tady jde o velké usnadnění uložení a transportu vodíku, což je nezanedbatelná položka v nákladech na vodíkovou energetiku.

                    A jinak mi ukaž stát, který má rozvodnou síť pro masovou elektromobilitu. Ten zatím neexistuje.

                    • blue.sun  

                      Co je „masová elektromobilita“? Dej mi nějaké číslo, a prosím, reálné ve vztahu k době. Ne takové, že řekneš „všechna spalovací auta ze dne na den nahradíme elektrickými“. Na píčoviny totiž odpověd neexistuje.

                      • doubeq  

                        Teď se budeme bavit reálně, ne ty to tvoje dej mi číslo…ze dne na den samozřejmě ne a nikdy jsem to ani nezmínil, jenomže elektromobily se vyrábějí nepoměrně rychlejším tempem, než se staví vedení a elektrárny, tudíž v součastné podobě , kdy třeba v tom Norsku, kde už taky mimochodem vědí, že síť není připravena, zmírnili podporu. A lidi nepřemýšlejí o tom, v jakém stavu je energetika, kolik výkonu dodá soustava nebo vedení do jejich oblasti. Prostě si koupí auto, to si dobijí a tečka, jako když si dáš mobil na nabíječku. Ale hodně spotřebičů najednou zkrátka odebere hodně výkonu ze sítě.

                        Ty seš vlastně podobnej Grétě. Hned prskáš, chceš něco, co nemůže protistrana rozumě a reálně dodat, nevedeš diskusi a podle tvých argumentů nemáš asi povědomí, jak funguje energetika.

                        • blue.sun  

                          Prima, ale ty se reálně bavit nechceš. Prodeje elektromobilů zatím tvoří promile z celkového počtu aut, skutečný důkaz o ohrožení sítí nikde není, ale všichni jen straší. Je zajímavé, že dle ČEZ máme u nás aktuálně kapacitu na milión aut. Proto se záměrně ptám na to, co si pod masovostí představuješ.

                          Protože to bylo jediné, co jsem chtěl. Tvou představu, odhad. Jenže na tom bych tě mohl snadno nachytat, tak se kroutíš, ty Greto.

                          • doubeq  

                            Odkaz na tvoje tvrzení, já jsem uvedl. Navíc se rád něco dozvím. Ty házíš věty bez podkladů a obracíš diskusi úplně jinam.

                          • deekay  

                            Tak ja schvalne vykopnu, protoze tohle by mohlo byt zajimave, pokud to zase svou nabubrelosti nezabijes.

                            Pro zjednodnuseni vezmeme jen Prahu (nejvetsi kupni sila z CR, takze rpavdepodobnost prvniho nasazeni elektromobility) a zacneme na nejakych 200–300 tisicich elektromobilu. Tam uz se dle me da trochu mluvit o masovejsim nasazeni, i kdyz stale je to male procento, aby to neco vyrazne zmenilo.

                          • Atilla  

                            Tak vzhledem k tomu, že se trochu v energetice pohybuji, tak bych chtěl vidět toho kdo to řekl. Přenosové sítě nejsou zase takový problém s tím jsme na tom dobře, ale po 400V je situace velmi špatná. Nejsou na to ani dimenzovaná trafa 22kV/400V, natož kabely atd.

                            • krabica  

                              Se nabíječky postaví rovnou u trafaček a bude se brát přímo z VN… ;-)

                              • Atilla  

                                Tak to stejně musí vyměnit, nebo přidat trafo protože všechno je na krev. Pomalu nikde nemají trafa větší rezervu jak 10%

                                • lukas aka mitro  

                                  Kdyz se instaloval superpocitac v ostrave, rezervovany prikon tusim 8MW, tak se muselo tahnout nove vedeni od Opavy…

                                • krabica  

                                  Já to bral spíš tak, že udělají nabíječku rovnou na VN. :-)

                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Doporučuji projít tabulku v posledním sloupci „vn a vvn pod napětím“.

                                    • krabica  

                                      Samozřejmě jsem nemyslel s VN výstupem, ale vstupem, prostě by byla napájené přímo z VN a výstup by byl standardní automobilový. Zkrátka by měla v sobě „trafačku“…

                                      • Atilla  

                                        Tak nebudeš mít 10 traf, když každé má ztrátu a potřebuješ pro něj nějaké ty ochrany. Trafo je drahá záležitost a je lepší mít jedno velké než 10ks malých. Navíc asi budeš chtít aby v sobě měla stanice usměrňovač, páč měnit AC na DC v autě trochu postrádá smysl.

                                        Jinak velká rychlonabíječka má 2×75kW. Menší kolem 1×50kW a nejmenší 11kW. Už při pohledu na ty čísla je jasné, že rychlonabíječka má větší odběr než 10 bytů.

                                    • hanys  

                                      Podle mě by to pokryla „obsluha“, určitě by nešlo o „práci pod napětím“. Takže by mohl stačit par.4 – počáteční proškolení by proběhlo při koupi vozu, pravidelné přeškolení třeba při každé garančce. Samozřejmě za odpovídající bakšiš.

                    • Esi  

                      poměrně hodně elektromobilů jezdím třeba v Holandsku, leto se je tam Tesla model 3 nejprodávanějším vozem vůbec

                      • pepek  

                        Protože daně: 86 eur za gram CO2 na kilometr (to až zjistí Schillerová. . . )

                        • Esi  

                          A jak myslíš že donutí zbytek evropy si ty nesmysly kupovat, pro EU drahá forma dotace a výnosná forma zdaníme a tím zdražíme vše ostatní, obávám se že to bude spíš ta druhá volba

                        • blue.sun  

                          Ale tyhle daně tam byly i před elektromobily. Proto bylo v Holandsku nejvíce malých aut v poměru k celkovém počtu. To samé mívalo i Norsko. Když jsem tam viděl ceny aut, brala mě hrůza. Rok 2007, Octavia stála od 400 000 NOK, což bylo podobné číslo jako u nás. Jen ta norská koruna byla za 3,50 CZK.

                          • pepek  

                            Jo. Jenže na elektro nejsou, proto se dá i Tesla prodávat.

                • sis  

                  Jako speciální aplikace možná, ale pro běžné použití nevím nevím. Hydridy jsou na vzduchu nestabilní.

                  Proklikal jsem se až sem tam to běžné využití vyvrací (regenerace hliníku).

        • venkovan  

          Aaaa, jak se nám tu ti lidé profilují.

          " loutka v rukou nějaké lobistické skupiny která se snaží takhle dotlačit ty marxisty s humanitním vzděláním (představitelé E­U)"

          Kdo ti zasel do hlavy ten řetězec pojmů, které ti vlastně nic neříkají, protože jim vůbec nerozumíš? Barrandov TV? Svobodný vysílač? Klaus mladší? Pitomio?

        • doubleingram  

          Tak, nezpominejte za zakryti jinych problemu ekofasismem (migrace), plus dasi krasna moznost jak ridit, kontrolovat, manipulovat a samo i vydelavat (povolenky CO2 napr.).

      • blue.sun  

        Dovolím si tě opravit: je to mladá kravka, neschopná poznat, že se na ní chce někdo zviditelnit. Ona skutečně neví, o čem mluví.

        Smutné je, že politici v duchu jejích slov vymýšlí kraviny a ženou svět do jisté záhuby. A když už náhodou zazní kritický hlas, je okamžitě davem umlčován. Vědecké názory? Ano, ale jen ty ideologicky správné. Protistrana už nemá ani šanci mluvit.

        Životní prostředí si rozhodně zaslouží ochranu. Ale ne takhle, ne tímto stylem, kdy se hystericky řeší věci, které reálně nedovedeme ovlivnit.

      • ziki007  

        Čistá energie z jádra je zatím taky utopie, spolehlivý způsob skladování vyhořelého paliva relativně v nedohlednu. O nákladech na stavbu a především likvidaci vysloužilých elektráren nemluvě, ekonomická i ekologická sebevražda. Němci a Francouzi by mohli vyprávět… Řešení se nabízí v podobě mnohem bezpečnějšího a efektivnějšího thoriového reaktoru, ale jaksi celosvětově není vůle. Vývoj technologie by stál mergle, který si můžou Westinghouse a spol. nacpat do kapes za ty svoje uranový dinosaury, který vesele dál prodávají po světě…

        • Esi  

          Nebo na každý kopec v převýšením alespoň 200m postavíme přečerpávací elektrárnu a můžeme jet klidně na vítr, v noci pojedeme na elektřínu z přečerpávaček :-)

          • pepek  

            můžeme jet klidně na vítr – tady se nedá na vítr ani surfovat :-)

            • Esi  

              Tady ne ale západní pobřeží evropy je celkem větrné tak že když nainstaluješ větrníky tak 10km od pobřeží myslím do moře, tak větru bude dost, samozřejmě to bylo celé myšleno ironicky, protože přece jen stavět přečerpávačky na každý kopec by bylo poněkud nákladné a neekologické, hlavně by jsme pod každý kopec potřebovali nasměrovat nějakou tu říčku :-)

          • Charles2k  

            ad ty přečerpávačky – ty se tu dávno měly stavět, masově ty menší s převýšením třeba kolem těch 200m (a takových kopců jsou tu tisíce) a pár větších. Jsou třeba jak pro jaderné elektrárny, tak pro obnovitelné zdroje. Perfektně vykryjí spotřebu ve špičce (a jen ta je problémem) a mají velmi dobrou návratnost (uvádělo se kolem 7 let)

            • Esi  

              To jo ale jak by ta krajina asi vypadala a budeš mít problém k nim dostat tu vodu. pravda je že na vykrýváníšpiček je to nejbezpečnější řešení. Testují se i různé setrvačníky ale to je spíš takové scifi, nejreálněji vypadalo nějaké závaží o hmotnosti v desítkách tisíc tun které by se pouštělo do kilometr hlubokého dolu

              • Charles2k  

                Voda při přívalových deštích poměrně rychle naprší a pak se bude jen přelévat z horní nádrže do spodní. Plus teda průběžně něco doplňovat na odpar atp.

        • Kanec  

          Nezatracovat. Věř, že se čeká na průlom a pak to jádro bude hlavní dodávka energie. Ano pravda je, že skladování vyhořelého paliva je obrovsky drahé a zatěžující. Ale fůze se blíží a taky. Pokud se stane, že lidi budou muset pod zem, tak jádro je jediná možnost. A nebo letět jinam, ale to už tu stejně nebudeme.

          • ziki007  

            Nezatracuju, jiná cesta stejně asi nezbude… Jen mi přijde, že na průlom už se čeká docela dlouho a nikdo nechce investovat do vývoje, teoretický výzkum je poměrně daleko. Uranový reaktor jako takový je relikt druhé světové, potažmo studené války – obohacený uran byl tou dobou pro pokusy prostě a jednoduše dostupný, proto dostal zelenou před thoriem. Otázka je, jestli ta zelená nevedla do slepé uličky ,)

            • DoomHammer  

              Tož prachy, no…

            • jan.pernik  

              Jedou výzkumy na znovupoužití již spáleného uranu. Je ho mraky a labratorní reaktory již nějak jedou. Bylo spočítáno, že tyto zásobu budou lidstvu stačit pár set let. Nejdál jsou v tom Číňani, pak Rusové. V Ruské Dubni je do tohoto výzkumu zapojeno i mnoho Čechů.

              • ziki007  

                Good news, prozkoumám ,) Špatné na tom bude uvedení do praxe, laboratoř vs. provoz bývá největší překážka při zavádění nových technologií, bohužel ,(

              • Charles2k  

                o znovužití vyhořelého paliva slýchávám již desítky let a reálně stále nic …

                • hekynen  

                  Fyzikálně to zmáknuté je, nějaké reaktory 4. generace jsou dokonce v komerčním provozu (Francie, Rusko), větší nasazení se předpokládá po r. 2030, zatím po tom není na trhu poptávka.

                  Takže reálně rozhodně ano. Narozdíl od finální recyklace baterií..

      • venkovan  

        Je vidět, že téma ekologie a energetiky budeš muset sledovat ještě hodně dlouho, zatím jsi takový tápající voser, co si myslí, že už do toho může fundovaně promlouvat, ale neuvědomuje si, že plácá dohromady páté přes deváté.

        • sis  

          A Tebe k fundovanym nazorum opravnuje co, mohu-li se optat?

          • -b-n-x-  

            Vsechno se naucil na venkove.

            • Sgt Pepper  

              Pokud zvlada chov slepic, tak ekologii a energetiku musi mit v malicku…

      • klobrch  

        Je to pipina na n-tou.

    • 2. Bóďa  

      Měla si ten text, který jí připravili k přečtení, nejdřív přečíst před zrcadlem. Moc špatná herečka.

    • nooski  

      Hloupá mladá holka, která navíc není úplně v pořádku. Obludná jsou média, která ji dávají tolik prostoru a podporují v těch bludech. Rodiče jsou pak naprosté hyeny.

    • snas89  

      Je mi sympatická. Teda hlavně to co poředstavuje.

      A baví mě i hudrání a vztek zbytečných pánů kolem ní…:)

      • blue.sun  

        Povyk, hysterie a hloupá ideologie neznalosti ti jsou sympatické?

      • Romancero  

        tak účel její vystoupení splnilo-dle reakcí ostatních (i zde). Jde přece o to udržet téma ekologie stále živé.

        Když slyšíte ty nudné projevy politiků, kterým stejně moc nevěřím-pak to bylo alespoň oživení.

        Gréta si takový výstup dovolit může, ale elitní politik nikoli. A je úsměvné vidět ty reakce politiků u nás-viz třeba ODS, která má včele nudného intelektuála.

        • -b-n-x-  

          Proc si nemuze politik dovolit takove vystoupeni? Ja myslim ze muze.

          • Romancero  

            naposled snad Goebbels nebo Adolf ?

          • blue.sun  

            Co se stane, když si nějaký politik dovolí emočně pojaté vystoupení? Média ho rozsápou. A tím končí s mušlema.

            • -b-n-x-  

              Ale prd. Dyť je známo celkem tři prdele emočních projevů i u politiků. No, většinou ne u nás, to je zase fakt.

            • Sgt Pepper  

              určitě?

      • Sgt Pepper  

        jj, nějak podobně fungoval Hitler, Stalin a další…a taky měli svůj fanklub

    • Guxx  

      je fajn, že někdo kdo nemá ani střední školu poučuje svět:-) potřebujeme asi víc podobných exotů aby všem došlo, že takhle to nejde.-) hodit ji v zimě v noci do lesa/nebo do hor s klackem a zeleninou, asi by svět viděla jinak:-)

      • Romancero  

        její poučování je, ale vcelku neškodné. Na nikoho nehází převýchovné humanitární bomby (jako třeba v Libyi, Srbsku, Afgánu, Iráku…).

        ..takže dost dobře nechápu ty negativní reakce-kvúli nevinné hysterii mladé ulítlé holky..a vida , jak to zahýbalo mediálním prostorem!

        Více než že USA pošle nějaké vojáky kamsi…aby bránili Saudskou Arábii před zlými Iránci..

        • Sgt Pepper  

          bomba sem, bomba tam…lidí je stejně furt moc…

          • klobrch  

            +1. Celá ochrana klimatu j v zádeli když masivní požáry zachvátily Amazonský prales, Aljaška je v plamenech, hoří najednou porosty i v Grónsku a někdo předtím zapálil Tajgu na Sibiři! Za jediný den hořící Amazonie vypustí do ovzduší 5× tolik CO2, jako vyprodukuje celá Evropská unie, Rusko, USA a Čína za celý rok dohromady! Jak je možné, že v Amazonii začalo hořet po 3 týdnech trvajících deštích? Kdo zapálil Tajgu na více než 3 stovkách různých míst? Světová média si začala v posledních dnech konečně všímat jedné podivnosti, která začíná dostávat vlastní pojmenování jako “Greta Paradox”, protože staví na hlavu úplně všechno, co mladá švédská aktivistka na popud svých zfanatizovaných rodičů, levicových marxistických idealistů, dělá a o čem mluví. Zatímco Greta Thunberg na vlnách Atlantiku bojuje až se 6-metrovými vlnami na dlouhé cestě do USA, po celé planetě zuří požáry Požár Grónského pobřeží je vidět i z oběžné dráhy a celá planeta Země tak kouří jako brambora vytažená z ohně. Dým stoupá z Amazonie, z Tajgy na Sibiři, dým stoupá z Aljašky a z Grónska. Za jediný den tak z těchto požárů unikne do ovzduší 5-násobek toho, co vyprodukuje průmysl a populace Evropy, USA a Číny za deset let. Tím vzniká neuvěřitelný Greta Paradox, protože celý její klimatický aktivismus se potom stává nejen směšným, ale co je horší, naprosto zbytečným. Jenže pozor, smysl těchto požárů může být mnohem horší. Může to být snaha o urychlení migrace národů a etnik do rozvinutých zemí západní populace na severu. Jakou to má souvislost? To je jednoduché. Pokud tyto požáry budou pokračovat, planeta Země začne ztrácet kyslík, protože k jeho výrobě jsou potřeba lesy, které fotosyntézou mění CO2 na O2.

            Při zvyšující se teplotě dýchatelný kyslík jednak stoupá vzhůru od rozpálené země, a současně k zemi klesá CO2, který je těžší než O2, takže u země nepůjde dýchat a spodní části atmosféry se tak stanou nedýchatelnými.

            • hekynen  

              Navrhuji stávkovat proti požárům pralesů a sopečné činnosti! TOHLE svět zachrání určitě!

            • psbiker  

              Požáry byly vždycky, stejně jako sopečná činnost.. Pokud je jich teď nějak více, čemuž nevěřím, nemá to na svědomí právě změna klimatu? Oteplování by tak dostalo kladnou zpětou vazbu, nemluvě o tání permafrostu..

            • sis  

              Tohle je taky dobrý materiál. Tak za rok nebo za deset..,?

            • look_as1  

              >Za jediný den hořící Amazonie vypustí do ovzduší 5× tolik CO2

              Takze pokud to horelo 3 tydny, tak uz mame CO2 jako v roce 2040 :-D

              A pokud se to bude 2–3 roky opakovat, tak jsme bez kysliku!

              • sis  

                To mě taky napadlo, ale chtěl jsem to dávkovat postupně:)

            • Člověk a jeho svět  

              To je ze Sputniku nebo Aeronetu nebo nějakého SPD věstníku?

            • Romancero  

              Proč věnovat energii šíření informací o jevech , které nemůžeme sami ovlivnit?

              Tedy vlastně ano- můžeš jet osobně hasit ! :-)

            • -b-n-x-  

              Mě by prosím zajímaly podrobnosti o těch požárech na Gronskem pobřeží.

              Ještě jste zapomněl dodat, že taky velmi hoří i pralesy v Africe. O ty se ale média příliš nezajímají.

    • Romancero  

      "Pamatuji si v OSN mnoho projevů zástupců hnusných diktatur a zrůd, které podporovaly mezinárodní terorismus a vraždění. Nikdy jsem ale po těch projevech neslyšel nikoho z ODS takhle vyvádět. To vás tahle dívka děsí víc než oni? Pokud vidíte hlavního nepřítele v ní, je to zlé,” reagoval Kalousek na Skopečkova slova

      ..s tím souhlasím.

    • look_as1  

      Vyborne, na kole jsem se prejmenoval na mikromobilistu.

      Kdyz jedu v aute tak jsem kilomobilista.

      A kdyz letim letadlem tak jsem teramobilista ;-)

    • lukas aka mitro  

      Papinek hezky podojil jsou lehce postizenou dcerku…zase lepsi (a vynosnejsi) nez ji prodat ( na dily ) nebo zavrit ve sklepe…

        • Romancero  

          to sis asi spletl téma-tady není tvoje Sodoma :-)

          „…jo a takovej hodnej chlapec to byl, a ochotnej, pomáhal mně s taškama s nákupem po schodech, vždycky pozdravil ..a pravidelně chodil venčit pejska..“ Kdo by to byl do něj řekl, že?"..neslyšeli jste to už někde?

          Jo, jo..tichá voda břehy mele-a tenhle o tom alespoň zpívá…

        • hekynen  

          Nejmenuje se její fotr Pepa? :)

    • Pedro404  

      Mně příde, že může vadit jenom lidem, který si nemyslej, že změna klimatu je problém, což znamená, že si myslej, že ví víc, než drtivá většina vědců, což znamená, že sou úplně mimo.

      • DoomHammer  

        To je konstrukce jako Petřínská rozhledna :)

        • lukas aka mitro  

          Petrin je bozi pro svou dvojitou sroubovici:)

          • DoomHammer  

            jj. Každopádně si dovolím mluvit za obyvatele Sodomy. Ti nezpochybňují, že se klima mění. Zpochybňují alarmismus a přeceňování vlivu člověka na tuto změnu. Nezpochybňují nutnost ochrany přírody a planety, ale nesystémová opatření, ke kterým alarmisté hystericky vyzývají.

            • blue.sun  

              Amen.

            • Pedro404  

              https://climate.nasa.gov/causes/

              Tendle web vliv člověka na změnu klimatu přeceňuje, nebo ne?

              • blue.sun  

                Stačí se podívat na reference, hned první je IPCC… a neberu je vážně.

                • Pedro404  

                  Proč proboha?

                  • blue.sun  

                    Asi protože bagr.

                    A taky proto, že IPCC je velice jednostranně zaměřená „instituce“.

                    • Pedro404  

                      Moh bys to nějak rozvíst? Skutečně mě zajímá, proč máš pocit, že sou nedůvěryhodný.

                      • blue.sun  

                        Ne, nemám rád neúčelné debaty.

                        Navíc jsem svůj názor napsal, pochopilo by ho i malé dítě. Víc k tomu říkat nebudu.

                        • Pedro404  

                          Já chápu tvůj názor, co nechápu je, kde bereš tu jistotu, že tomu rozumíš víc než vědci.

                          • Romancero  

                            když oni ani ti vědci se neshodnou. Nedávno jsem sledoval pár dokumentů o pyramidách…hm a každý „vědec“ mlel " tu svoji, dokonce oficálně vrdí, že Cheops. pyramidu postavili Egypťani za 20 let-! ale ani se neshodnou, jak ty bloky kamene opracovávali a jak je dokázali tak přesně poskládat.

                            O datování vzniku sfingy ani nemluvě..a to jsou školští vědci- archeologové

                            • Pedro404  

                              U změny klimatu je ten vědeckej konsenzus trochu větší, konkrétně 97 nebo víc procent všech klimatologů řiká, že za ní s největší pravděpodobností můžou lidi.

                              https://climate.nasa.gov/…c-consensus/

                              • pepek  

                                Má šanci klimatolog, tvrdící opak, dostat ještě někdy nějaký grant, nebo dobrý flek?

                                • Pedro404  

                                  Příde ti pravděpodobnější, že takový množství vědců podporuje hypotézu, o který ví, že je nesprávná a dost možná škodlivá, kvůli grantům?

                                  • pepek  

                                    Myslím, že u nás ještě nedávno, podporovalo oficiální vědeckou teorii až 106% vědců. U Adolfa to myslím ale bylo přesně: 100%.

                                    • Pedro404  

                                      Uf.

                                      • pepek  

                                        Tak Greta si začala. S tím přeháněním :-)

                                    • Jan_UL  

                                      To ze sebe děláš debila schválně, nebo to byl jen pokus o vtip? Lidi přečtěte si nějaká vědecká fakta založená na měřitelných údajích, které jsou vědecky nezpochybnitelná. Zajímalo by mě, jestli takhle snadno zpochybňujete vědecké poznatky i v medicíně, fyzice, chemii a dalších oborech…

                                      • Romancero  

                                        ale přece jedna věc jsou vědcká fakta a druhá , co a jak s tím dělat! Vtom je přece ten háček!

                                        Nebo si myslíte , že lidé na základě jednoho projevu Gréty nebo vědeckých konferencí změní svoje smýšlení?

                                        …pak bude skutečně muset nastat „direktivum“ zeshora a tvrdě se začnou omezovat zdroje, které údajně tak škodí (a proto si rozhodně už nehodlám kupovat auto se spalovacím motorem).

                                        …a ještě jeden malý háček: Kde vědci tvrdí, že oteplování planety je „škodlivé“- čemu vlastně škodí? To neexistují jakési autoregulační planetární mechanismy?

                                        • Pedro404  

                                          Autoregulační planetární mechanismy nepočítaj s takovym množství CO2, který člověk vypouští.

                                          Čemu škodí, že bude absolutně neúrodná půda a půlka planety příliš teplá pro lidskej život, snad vysvětlovat netřeba.

                                          • DoomHammer  

                                            Šup sázet stromečky…

                                            A co sopečné erupce? Při nich se uvolní do ovzduší hromada CO2, že je proti tomu člověk žabař.

                                            • Pedro404  

                                              https://www.climate.gov/…n-activities

                                              Tady píšou „Human activities emit 60 or more times the amount of carbon dioxide released by volcanoes each year“?

                                              • Sgt Pepper  

                                                protože aktuálně nejsou velké erupce

                                                • Pedro404  

                                                  Co znamená aktuálně?

                                                  • hekynen  

                                                    Jako fčíl.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    období, kdy to lidstvo zaznamenává…z hle­diska planety naprosto zanedbatelný mikrointerval

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Proč pořád řešíte někteří hledisko planety?

                                                    To je jako bych já řešil jestli moje galaxie nějak ovlivní život celého clusteru. Taky naprosto zanedbatelné. Ale galaxie – tohle už mě zajímá, protože se mě osobně dotýká.

                                                  • DoomHammer  

                                                    No co, už na Měsíci je naše CO2 tak nějak ganz egal :)

                                          • Sgt Pepper  

                                            jako že planetě bude bez lidí smutno?

                                            • Pedro404  

                                              Jestli se Romancero ptal na to, jak to bude škodlivý pro planetu ve smyslu kusu šutru letícího vesmírem, tak pak to škodlivý nebude, no, ale nepředpokládám, že to tak myslel.

                                            • DoomHammer  

                                              Ona nechá vyvinout jiné zvířátko…

                                              • Sgt Pepper  

                                                přesně, však už tu byla období (geologicky krátká), kdy vyhynulo více jak 90% veškerých živých organismů…

                                                • DoomHammer  

                                                  Já to říkám furt. Příroda nám dává znamení. Napřed nám dá po prstech jemně, pak razantněji a nakonec nás vymaže.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    A budem znizeli:)

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    A pristi civilizace si nas naleje do nadrze…

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Hele, to se ovsem dost pletes. „Priroda“ je v teto situaci maly pan/pani. Dulezite je, jake plany ma ten student na jehoz skolnim experimentu se podilime :-)

                                                  • DoomHammer  

                                                    A nebo myši…

                                                  • hekynen  

                                                    Jaké plány sím tě? Po matuře to spláchne do hajzlu. A pokud ne hned po matuře, tak mu tu petriho misku, kterou my nazýváme náš vesmír, dřív nebo později vyhodí manželka.. ;-)

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Tak jasne.

                                                    Ja jen chtel rict, ze nemusi nutne byt priroda tim kdo/co ve finale rozhoduje. Student treba vidi, ze se mu experiment nejak „sere“, tak do toho nejakym zpusobem zasahne a muze to bezet klidne dal. Stejne mam takove podezreni, jestli uz od sedmdesatych let nepicha injekcni strikackou novou ropu do te nasi kulicky :-)

                                                    A jeste jina analogie. Pri koukani na filmy, pripadne cteni knih, jsem se naucil, ze vubec neni dulezite jake ma hlavni hrdina v boje se zlem zbrane. Dulezity je scenaristuv/autoruv zamer. Pripadne jeho sympatie k postavam (viz. genialni dilo francouzske kinematografie: Muz z Acapulca) :D

                                                  • DoomHammer  

                                                    Kdysi jsem na podobné téma četl povídku… buď byla o nějakém školním experimentu nebo to dokonce byla nějaká hra a hlavnímu hrdinovi se ten jeho experiment taky sral, tak začínal znovu a znovu…

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Hele, a ted si vem, jaxe porad hleda kdo za tou Gretou stoji. Co kdyz ji tady vytvoril primo ten student? Treba chce ty svoje bakterie navest k tomu aby fungovaly nejak jinak nez funguji.

                                                  • hekynen  

                                                    Myslíš jako, že posledně to stačilo jen opláchnout vodou, ale tentokráte studentík musel nasadit těžší kalibr – Grétenismus?

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Ja si nekdy rikam, jestli to neni spise tridni experiment a participuje na nem vice studentu. A obcas je potreba i nejaky zasah ucitele – ten to asi tenkrat musel oplachnout :-)

                                                    A treba je tam nejaky typek, co do toho schvalne hazi vidle :-)

                                                  • hekynen  

                                                    Jak píšeš, spíš to vypadá na třídní experiment a vrtá se v tom více vrtáků. A určitě je mezi nimi i nějaký ten Horáček a Pažout.. :-D

                                            • Esi  

                                              nebude :-)

                                • Fran-tic  

                                  To je ale idiotska myšlenka člověka, kterou by neřekl nikdo, kdo má zkušenosti s akademickým prostředím.

                                  • blue.sun  

                                    Skutečně? Jako člověk, který si akademickým prostředím prošel, si dovolím s předřečníkem souhlasit.

                                • MirosPikos  

                                  Přesně tak.

                              • Metrick  

                                Nejsem kovaný v klimatologii, ale pokud si pamatuju aféru s hokejkovým grafem tak celý IPCC nepůsobil jako důvěryhodná instituce. Nemluvě o tom, že od začátku se jev jmenoval „globální oteplování“ a předpovědi se prostě neprokázaly a už vůbec ne jako katastrofické. Argumentovat ve vědě něčím jako koncensus je prostě naprosto v rozporu s principy vědeckého bádání jako takového. BTW. Objevy a teorie Galilea nebo Kopernika taky ve své době byly v rozporu s dobovým vědeckým konsenzem a přesto se ukázaly jako fakticky správné.

                                • DoomHammer  

                                  Jakpak asi skončil Velký Teplý Al?

                                  • Metrick  

                                    Myslím, že velmi dobře a katarská Al Jazeera platila velmi pěkně. Že mělo být Miami už pár let pod vodou.. no co už tak se hold spletl :o)

                                • Pedro404  

                                  To, že se konsenzem nemá argumentovat, píšou i přímo na tom webu, co sem odkazoval.

                                  K tomu hokejkovýmu grafu – tady píšou, že ty závěry podporujou víc jak dva tucty rekonstrukcí a že u toho e-mailovýho úniku z roku 2009 neprokázalo žádnej podvod 8 nezávislejch vyšetřování. https://en.wikipedia.org/…_controversy

                              • MirosPikos  

                                Tak určitě. Tady něco k té tvé jistotě o vědeckým konsensu.

                                https://kremlik.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

                                • Pedro404  

                                  Solidní článek, beru teda, že ta cifra 97 procent neni ideálně podložená studiema.

                                  Vy skeptici teda máte za to, že je velký množství vědců, co si myslí, že člověk za změnu klimatu nemůže, ale nikdo jim nedává prostor se vyjádřit?

                                  A za jakym cílem by měla bejt ta dezinformace o změně klimatu šířená? Kdo by z toho měl prospěch?

                                  • Rychlej turista  

                                    Že se klima historicky pravidelně mění, dezinformace asi nebude. Dezinformací bude tvrzení, že těmto klimatickým změnám, které zemi provází od nepaměti, dokáže člověk zabránit.

                                    Poručíme větru, dešti…

                                    • DoomHammer  

                                      Jo, my se hlavně musíme starat, abychom nezničili půdu, nezanesli si do spodních vod jedy a o další věci, které můžeme přímo ovlivnit a na které se kvůli mamonu dlabe.

                                      • lukas aka mitro  

                                        Jsem tak nedavno cetl, jak se rychlo sklizeji pole. Kdyz se blici sklizen, tak ne vsechno je dozrate. Takze pole pokropis roundupem, likvidovana rostlina v posledni kreci pudu sebezachovy nasfvrule vsechnu zbyvajici energii do plodu a je hotovo…za tyden dva mas cele pole pripravene na sklizen:)

                                        • DoomHammer  

                                          Tato praktika je prý již zakázaná… na druhé straně se ale možná nesmíme divit tomu nárůstu různých potravinových alergií, když se do základní věci, jako je obilí, cpou sračky.

                                  • Rychlej turista  

                                    A za jakym cílem by měla bejt ta dezinformace o změně klimatu šířená?

                                    Že se klima na Zemi čas od času mění, jsme se učili už na základce v geologii, kdy jsme si prohlíželi mořské trilobity vyhrabané z hor. Nikdo se z toho po celá staletí nehroutil a bral to jako přirozený zemský cyklus. Teprve v posledních letech se z toho udělala agenda s doprovodnou hysterií, že za to může člověk.

                                    Zdroje na planetě totiž ubývají, Rusko, kde ještě nějaké jsou, se jich vzdát nechce a rozpínat se tedy už není kam a ani na to nejsou síly. Země už dlouho tento způsob existence lidstva nevydrží. Proto je třeba vyvolat celosvětovou megakrizi. Ubude lidí, Evropa bude zdecimována invazí neevropanů, v (nejen) USA vypukne občanská válka, celosvětově se technologicky půjde hodně zpět. I proto v Německu preventivně zavírají jaderné elektrárny, protože je nebude mít kdo obsluhovat, neboť progresívní Novoevropané, kteří Evropu mají převzít, to nezvládnou a před jadernou havárií se neukryjí ani ti pozemšťanem uctivě shlížení mocní, kteří to vše organizují prostřednictvím davově-elitářské ideologie, na jejímž základě pak koná viditelná moc jednotlivých zemí – zákonodárná, výkonná a soudní.

                                    A jak tuto krizi vyvolat? Snadno – vyvolat hysterii, na základě ní něco zakázat, něco zadotovat a až si to na dluh pořídí dostatečný počet lidí, opět to zakázat a zadotovat něco jiného. A tak pořád dokolečka dluhem lidstvo zotročovat. Mezitím nafukovat všemožné bubliny, po jejichž prasknutí zůstanou lidé ožebračeni. Omezovat stabilní zdroje elektřiny a místo nich tlačit nestabilní. Masívní propagandou (jejíž je nic nechápající postižená Greta součástí), zákazy, příkazy a dotacemi donutit lidi zbavovat se funkčních aut a pořizovat si masívně elektromobily. To vše (záměrně) bez výrazné obměny infrastruktury, která by ten nápor na odběr elektřiny dokázala zvládnout. A tato elektrická část je opravdu jen dílčí, ale hodně viditelná část celkového boje proti lidstvu. Vše totiž začalo už dávno převýchovou člověka v tupé, nemyslící hovado. A i to už začíná být viditelné, protože nemají čas a tak to vše silou hrnou horem, dolem a ani se tím už netají. Kousek na západ od nás jsou už tak daleko, že si tam lidé doopravdy myslí, že pohlaví, kdy je člověk buďto muž nebo žena, je jen sociální konstrukt a tak si těch pohlaví vymysleli několik set, vážně tomu věří a vychovávají v tom své děti už odmalička.


                                    Kdo by z toho měl prospěch?

                                    Až bude po krizi, lidstvo zmenšeno, zotročeno, očipováno, jako dobytek a pouze s omezeným množstvím (na přežití) virtuálních peněz pod kontrolou na čipu, bez možnosti volného pohybu, protože soukromá doprava bude jen pro bohaté na vrcholu obslužného personálu, země se pomalu z činnosti člověka bude vzpamatovávat. Prospěch z toho budou mít ti, co tomuto davu budou vládnout.

                                    • DoomHammer  

                                      Nepěkná vize…

                                    • -b-n-x-  

                                      Me se libi, ze jsou tady porad vizionari jako ty :-)

                                    • Pedro404  

                                      Dík za vypsání. Jako klidně pravdu mít můžeš, no, důkazy proti tomu asi nikdy nepředloží :)

                                      • Rychlej turista  

                                        K čemu potřebuješ nějaké oficiální důkazy? Vlastní rozum ti ke zhodnocení toho, kam je svět veden nestačí? Až budou předloženy důkazy (oficiální prohlášení o dokončeném vybudování NWO), tak jen proto, abys věděl dvě věci – že už s tím nic neuděláš a abys věděl, kde je tvoje místo otroka.

                                      • Rychlej turista  

                                        V Rakousku si toto nebezpečí (nemožnost platit hotově) uvědomují i bez důkazů a je to jedno ze tří hlavních témat, kterými Kurz zřejmě vyhraje dnešní předčasné volby – po staré, zinscenované a umělé aféře, která byla vytažena k jeho dočasnému odstranění z postu kancléře.

                              • blue.sun  

                                Zkus se opravit na „97 % medializovaných klimatologů“ a budeš to mít správně.

                                Když klimatický boj začínal, byla vědecká obec rozdělena přibližně na poloviny. Najednou ale ta polovina, která tvrdí, že vliv člověka je minimální nebo nulový, není vidět. Myslíš, že je to obratem a změnou názoru? Nebo prostě jen tím, že se jim nedává prostor k vyjádření?

                                Tohle je dost sledované téma, a kdyby nějaký vědec vystoupil s tím, že změnil názor a odvolává své dřívější tvrzení, to by bylo velké haló. Ale je ticho…

                          • blue.sun  

                            Nerozumím ničemu více, než vědci, kromě svého oboru. A to ani netvrdím.

                            Tvrdím pouze, že společnost, která popírá jiný názor mimo svého, je nedůvěryhodná. Toť vše, více netřeba. A hlavně netřeba účelového převracení, jaké jsi předvedl.

                  • sis  

                    Protože je to spolek zelených demagogů.

                    • Pedro404  

                      Jak se to projevuje? V čem nejsou důvěryhodný?

                      • sis  

                        Jak jsem psal jinde, byl jsem na konferenci o využití CO2 a to co tam padlo z těch lidí bylo mimo realitu.

                      • MirosPikos  

                        Prakticky ve všem.

              • Romancero  

                zádrhel je vždycky v tom, jak převychovat dospělé lidi, aby změnili svoje návyky, svoje chování…

                Zatím nejvíce účinné byly zásahy „vyšší moci“, nikoli sociální inženýrství nebo vznik nacismu nebo komunismu.

                Kdy člověk vlastně změní svoje chování-jednání a tedy svoje smýšlení? V 99 % pouze tehdy, když má nehodu, projde si těžkým traumatem , skoro smrtelnou nemocí…pak se v něm může něco pohnout.

                Malokdo se rodí jako zkušený-poučený, moudrý nebo svatý.

                Takže zcela chápu elity, které chtějí tak trochu napomoci naší převýchově a to všemi prostředky bez ohledu na oběti. Jejich smýšlení je takové-obětujeme pár tisíc lidí pro dobrou věc a zachráníme tím další milony. Takto uvažovali ti z jejichž iniciativy vznikl projekt Manhatan (Hirošima a Nagasaki) nebo ti, kteří využívali odhalení kódu Enigmy..a dovolím si tvrdit, že i 11/9 -WTC splnilo svůj účel.

                Je s námi hýbáno a manipulováno..Je přece jasné, že 7 miliard lidí nemůže žít tak jako žije většina z nás tady v naší vyspělé civilizaci, tedy jako „prasata v žitě“ neb na to nejsou zdroje.ani životní prostor.

            • Romancero  

              no , ale jistě víš ,jaký osud obyvatele Sodomy potkal..Tedy staň se vám dle vaší víry ! :-)

              • blue.sun  

                Akorát teď to bude obráceně. Sodoma bude uchráněna a Bůh zničí svět, protože se zbláznil.

                • Romancero  

                  už stavíte s Hammerem archu ?

                  PS: a co když ten bůh nechává svět světem? Stvořil to tady, dal tomu nějaký zákony …a teď už je to na vás -dělejte, co umíte-zkoušejte, experimentujte, užívejte si.prostě si hrajte , jak umíte nejlíp. A kdo si hrát neumí-jeho problém…a až narazíte na hranici pochopíte, že dál už to nejde..

                  Takže nějaké modlení o pomoc boží? Spíš se modlíme za svoje vlastní probuzení..

                  • blue.sun  

                    To si trošku motáš různé kousky z Bible. Sodoma nezanikla potopou…

      • jardalee  

        zmena klimatu probiha a nejspis daleko rychleji nez si myslime ale to co je potreba udelat je tvrde branit svuj zivotni prostor a zdroje ,proste zapomenout na nakou humanitu a zacit se starat o sebe a o preziti budouci generace ,protoze nic jinyho treba v cesku neovlivnime

        • Romancero  

          …přesně tak..jde o životní prostor a zdroje!

          Energetická soběstačnost je fajn, ale je podivné, že jsme se tak snadno vzdali soběstačnosti potravinové a rozhodně bych chránil zdroje vody…Ale koho to dnes v tom hurá kapitalismu zajímá? raději makat v montovně a rychle si vydělat a mít to na háku..

      • MirosPikos  

        Nic jako drtivá většina vědců ale neexistuje. Rozhodně ne taková drtivá většina, která by obhajovala tyhle bláboly.

      • Sgt Pepper  

        drtivá většina „eko“ „vědců“ je mimo, protože neuvažuje v geologickém měřítku

        byly tu doby „ledové“, byly tu doby „ohnivé“…

        představa, že „protože chceme“ se planetární systém zakonzervuje ve stavu, který je „teď“ (pár stovek let) je víc než stupidní…

        • blue.sun  

          +1000

        • jardalee  

          no asi tak co se musi resit tak je prizpusobeni situaci ,protoze zmena probiha a probihat bude ,planete je tak nejak jedno jestli na ni bude kameni a mech a nebo 8miliard lidi :) podle me je proste treba nenormalni si sem stehovat pulku afriky ,kdyz za chvily tady treba bude problem se zajisteni pitne vody

        • Esi  

          Tak ona si planeta s tím nepovedeným živočišným druhem homosapiens dříve či později poradí. Toho bych se nebál. Patrně to bude vzhledem k délce přežití člověka trvat ještě velmi dlouho pokud ji nějakým globálním konfliktem výrazně nepomůžeme.

        • Metrick  

          Onehdy jsem viděl video rekapitulující obálky časopisu Time za posledních cca 30–40 let (vybrané čísla) a pravidelně se opakovaly katastrofické scénáře:

          • dojde ropa
          • lidstvo zmrzne
          • jaderná katastrofa
          • globální oteplování, vymřou lední medvědi, oceány stoupnou o desítky metrů
          • hekynen  

            Ropa a uhlí dochází maximálně do 20 let tak zhruba od 50. let minulého století..

            • Sgt Pepper  

              hele, a když potopíš Gretu dost hluboko do bažiny, co z ní za pár set let bude?

              • Esi  

                z ní určitě nic ta je CO2 neutrální :-)

              • hekynen  

                Ze dřeva je uhlí, ne? :)

    • Delkim  

      Souhrn :)

    • jIrI___  

      Holka s koulema, má můj obdiv a zářnou budoucnost před sebou.

      • blue.sun  

        S těma koulema možná nejsi daleko od pravdy. :-D

    • jardalee  

      no problem to mozna je ale to co je potreba udelat je vyhladit tak 2miliardy lidi ,to asi nikdo neudela ,no a nebo se proste hodne omezit a to taky nikdo neudela ,treba v japonsku po havarii fukusimi to bylo taky ,nejdriv prej vsechny elektrarny postupne utlumime a lidi tleskali a rikali jak se omezi ,v tokiu jim vypinali proud ,v noci se vypinali automaty ktery jsou tam na kazdym kroku ,no a po mesici zjistili ze je to uplna kravina ze v tech automatech se vsechno zkazi ,vyroba musi jet a v lete je tam proste na zdechnuti takze kazdej chce mit zapnutou klimu a fukusima uz vali zase na castecnej provoz dal :)

      • Yatza  

        2? A neni to malo, Antone Pavlovici?

    • jannk  

      Fascinující, kolik lidí cítí potřebu se vyhradit proti autistickému dítěti. Potažmo ji podsouvat co si myslí, že by mohla říct, ale ona to nikdy neudělala. To už snad nikdo nemůže říct, že by neuspěla … a jsem si sakra jistý, že mnozí populističtí politici dali nevím co za to, aby byli vidět stejně jako ona.

      • jardalee  

        problem je ze upozornuje na neco o cem vsichni vedi ale nenabizi reseni ,proste zijeme v kapitalismu kde je motor neustale zvysovani vyroby ,inflace ,tisk penez ,vyrabet vyrobky ktery vydrzi 50let nikoho nelaka ,a jakykoliv omezeni prumyslu je proste nesmysl ,zacina se omezovat automobilismus v evrope ,ruzny myta ,objemy motoru ,ale ze v indii jezdi miliardy aut a motorek s napro silenym znecistenim to nikoho netrapi a nikdo to neomezi ,no a to samy USA kdo by tam co omezoval uz jim zkrachovali automobilky,staty potrebuji uzivit obyvatele a zamestnat je,no a taky v zapadnim svete nejsou podniky statni ale soukrome

        • pozemstan  

          řešení je úplně stejně známé jako to, na co podle tebe „upozorňuje“ – většina problémů je řešitelných prostě odpovídající sumou peněz

          ve skutečnosti ale upozorňuje na to, že mocní toto řešení mají zcela ve svých rukách a nepoužívají ho – to je celé

          • jardalee  

            resitelny prave neni nic ,ten proces uz zacal a zvratit nejde urcite ted je spis otazka jestli jde zpomalit a tam je proste problem ,vetsina firem je soukromych ,zajimalo by me co by lidi rekli kdyby za nima sef prisel a rekl budeme vyrabet polovinu produkce vase platy budou polovicni ,budete spotrebovavat polovinu ale zachranite planetu :) no a mezitim v cine nebo indii by se nezmenilo vubec nic ,navic proste doporucuju ruzny videa a dokumenty jak se treba v bangladezi naklada s odpadem a jak maj uzasne vyresenou kanalizaci :) o doprave nemluve,ono uz ted je to smutny protoze clovek se pomalu boji mit dve deti aby je uzivil a zajistil jim budoucnost a v africe maj 10deti ,kdyz je neuzivi hura na lod a v evrope dostanou vsechno zdarma a clovek akorad posloucha jak nebude na duchody :) potom je mu proste naka zmena klimatu u prdele :D protoze to stejne nema reseni pokud se uskromni evropa ,cina rozjede prumysl na plny obratky v africe a je to zase v haji ,uz ted ty elektroauta nekde v cine vyrobi akumulatory zdevastuji reky a prirodu ,pak to poslou do evropy a tady si chrochrtame jak sme zeleni :)

            • ronda  

              Navíc při poloviční nebo jakkoliv nižší produkci by výrazně klesly finance (firemní i státní) na všemožná ekologická řešení a výzkumy, co teď frčí na plné obrátky. On je to tak trochu začarovaný kruh.

              • pozemstan  

                nesmysl – znovu zopakuju předchozí větu:

                pěkně si to ti mocní zařídili, že ti dole si sami mezi sebou vzájemně odůvodní, proč něco „nejde“… – a o tom je i její vzkaz mocným – přestat se schovávat a začít něco skutečně dělat

                • ronda  

                  Co že je nesmysl ? Že z menšího obratu je míň peněz (zjednodušeně), nebo že všemožné ekologické vychytávky a jejich další vymýšlení stojí mraky těch peněz ?

                  Vždyť to vidíš každý den kolem sebe, jak ti ta různá opatření lezou do šrajtofle.

                  • jardalee  

                    problem taky je ze proste ty regulace musi mit nakej rad a limit ,jinak se ta firma nasere a prestane podnikat nebo se proste presune jinam,hodne firem je globalnich ,proste statni podniky uz nemame

                    • pozemstan  

                      je zase na nich, těch mocných, aby se dohodli a takovou firmu prostě nepustili nikam – když regulace, tak všude a stejné

                      proč to řešíš za ně?

                  • pozemstan  

                    „zjednodušeně“ – tos napsal jediné správně

                    mnohé ekologické vychytávky vyjdou naopak levněji – je třeba levnější používat jednorázové pytlíky na rohlíky anebo je levnější, aby každý měl svou kabelu a nakupoval přímo do ní?

                    většina ekologických vychytávek je především méně komfortní – ale rozhodně nemusí být dražší – blbé dojíždění do práce – vlakem nebo na kole (starý trvanlivý singlespeed, abych předešel diskuzi o nutnosti kolo neustále servisovat) je to ekologičtější a levnější než sólo autem a rozhodně není cestou vymýšlet pro auta Euro 7, 8 a nevím kolik, když auta nemusí být prostě vůbec

                    a ZNOVU musím zopakovat to, co už jsem 2× psal – proč se JICH zastáváš? proč argumentuješ (navíc nekorektně) za ně, že něco nejde? oni tě za to platí?

                    • DoomHammer  

                      Zas ta tvoje fóbie z aut?

                      • pozemstan  

                        nepodsouvej mi něco, co máš ty sám – ze silnice ses přesunul ze strachu před auty do lesů, tak si dej pohov, srabe :-(

                        • DoomHammer  

                          Au contraire, mon cheri. Ne ze strachu, ale proto, že to nebylo komfortní. To je dost rozdíl. A navíc mám sadu silničních kol, takže si občas čistou silnici dám.

                          Akorát jsem udělal tradiční „moudřejší ustoup