Gréta Třetí, úskalí ekologie a moderní společnosti

845 nepřečtených
  • DoomHammer

    Ekologie není nikdy dost, názory se třenicemi tříbí…

      • ˘Ö˘ Krab  

        A tak je to se vším. Pan Petr Skála vůbec neví, o co kráčí, ale musí se k tomu náležitě vyjádřit.

        • babkanakole  

          Hlavně ta představa, že zahrádka = stepní krajina nebo přírodní krajina obecně je naivní. Současné zahrady s tímhle nemají až na výjimky moc společného, snad jen to, že na nich něco roste. Ať tu svou zahradu nechá přírodě na rok či dva a uvidí. Po pár letech by za ten tank byl vděčný.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Viz můj post níže. Na zahrádce roste to, co tam roste, protože člověk intenzivní prací blokuje růst toho, co by tam jinak rostlo raději a lépe.

      • snas89  

        Par let zpet jsem byl na jedny prednasce, kde mistni krajinu v africe ochranili pred slonama. Pravidelne se tam tudy kazdy rok prohnalo stado slonu a to misto skoro zpustosili.

        Tak je nejak obehnali. Sloni zacali behat jinudy a cca po deseti letech zacali pozorovat, ze lokalni priroda naopak hodne uvada.

        S tim elologem bych souhlasil.

        Akorat v ceskym pojeti jsou dost casto motorkari v lese na presdrzku.

    • -b-n-x-  

      Bavilo by mne tohle zaměstnání.

      Jakože jezdit tankem, motorkou, atd. po stepich.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Pestrost (biodiverzita) je u nás z velké míry vázaná na disturbanci. V diskutovaném případě jde zejména o to, že třeba rostlinné druhy, které jsou vázané na raná sukcesní stádia, mají obecně (a paradoxně) malou konkurenční schopnost. Proto prostě potřebují, aby někdo/něco jejich agresivnější a bujnější konkurenty sežral nebo zničil.

        • Sgt Pepper  

          Vegani! Mohli by to spasat…

        • -b-n-x-  

          Otec mi vypravel jak kdysi byvala jeste dosti cista voda v prehradach (konkretne Terlicka a Zermanicka). Pak prisel zakaz pouzivani motorovych clunu – zcasti kvuli ekologii, zcasti kvuli bezpecnosti. No, pry uz opravdu byla situace dosti neunosna :-). Ale! Za par let v tech prehradach pomerne dost ubylo kysliku a ryb, pribylo ruznych ras a sinic. Nekde pak pak zkusebne zkouseli nejaky testovaci provoz motorovych clunu a skutecne se jim zvedla okyslicenost vody.

          Tim nechci rikat, ze nam tu ma znova jezdit stovky motorovych clunu po prehradach, ale jen podobna souvislost s temi „tanky“ ve stepni krajine.

          • DoomHammer  

            Jo, všeho s mírou.

          • Baba-Ji  

            Lec ty rasy a sinice tam rostou zpravidla i z toho duvodu, ze ve vode je plno hnojiv z poli nebo nekde jeste i splasek z dedin. Voda je pak pro tuhle vodni „zelen“ zivnou pudou.

          • adam320  

            Podobny je to i v Alpach na sjezdovkach. Tam kde jezdi rolby roste spousta zajimavych kytek

            • lukas aka mitro  

              Vsak v nejakem vojenskem prostoru planuji obnovit delostrelby, bo na tom rozoranem dobre roste nejaka kytka, ktere se tam jinak moc nedari…

    • iron.hide  

      Gretka je super, som rad ze tu ma uz tretiu temu plnu autistov

    • Lance  

      Zas budu muset sehnat nejakou drevotrisku na topeni na jeji pocest

      • -b-n-x-  

        Tak a mate/mame to!

        „Greta je ve skutečnosti cestovatelkou časem, která je na Zemi, aby upozornila na minulé chyby a varovala lidstvo, aby změnilo své chování pro zachování budoucnosti planety.“

        Pokud je to opravdu cestovatelka casem, tak je to prakticky bozstvo. Pojdme a klanejme se.

        Nicmene, co potom ten Putin. Ten ma podobnou fotku.

      • bruco  

        To by vysvetlovalo jej ukradnute detstvo. :-)

      • look_as1  

        Tak to jsme v pohode, ne?

        Pokud jednou dame cestovani v case, tak ted neni potreba nic resit a mejdan muze frcet vesele dal.

        • -b-n-x-  

          No, teoreticky ano. Ale je mozne, ze ti, kteri to budou mit, tak tu technologii naprosto znepristupni pro ostatni. A v tom pripade si budou muset pohlidat minulost, aby se drive lide nejak neznicili, nez to vubec objevi. To ted asi dela ta Greta. Je ona vubec clovek? Klidne to muze byt takovy maly „terminatorek“ :-)

          • Sgt Pepper  

            Zkousel ji nekdo vydloubnout oko, nebo oloupat ruku? Tak se to pry pozna…

            • hekynen  

              Hlavně bacha na poškození palivového článku. Bývá pak nestabilní..

            • -b-n-x-  

              Hele, ted si predstav, ze v budoucnosti budou takovi humanoidni roboti-terminatori, kteri budou vsichni vypadat jako Greta. A ti budou urceni k likvidaci lidi. To je namet na scifi horor co?

        • Hermod  

          Já bych raději Annoraxovu časovou loď. To bych panečku mazal a mazal a mazal (z historie). Jako první by šel na řadu Karl Marx.

      • BikerM  

        Rekl bych, ze z tak starych fotek najdete podobneho cloveka snad kazdemu.

    • Misiak  

      Co tu riesite? Gréta Třetí je kto?

    • -b-n-x-  

      Jelikoz je minula Greta jiz zamknuta, davam to sem.

      Bode Miller pristi tyden v Prahe

      Tak prijdte a zeptejte se ho na ten porod doma. :-)

    • Sgt Pepper  

      no a tím bychom mohli diskuzi ukončit…

      http://www.autoforum.cz/…lektromobil/?…

      • DoomHammer  

        Slunko ti to vysvětlí

        • blue.sun  

          Slunko se neustálou snahou tlačit diesel jako ekologickou variantu baví. A ještě více se baví, když je za ekologický prohlašován pohon na CNG a tady přitom vyšel nejhorší.

          Jen tak na okraj, zahrnuli do toho i emise z výroby a distribuce těch paliv, nebo to opět počítají jen u elektroaut?

      • hekynen  

        Tvůrci indexu zmiňují jeho nedostatky. Měřící cyklus je zaměřen pouze na samotný provoz auta, nikoliv na jeho výrobu

        Tak doufám, že tam započítají i likvidaci.

        • mr.antik  

          Mně přijde, že tvůrci indexu nevysvětlili vůbec nic, já teda z článu nepochopil žádnej argument nebo logický vysvětlení i vhledem k tomu provozu. Prostě nejspíš existují nějaké hodnoty, za které se dávají zelený kolečka a to je tak asi vše.

          Jinak zdroj elektriky může být relativně čistý (např. voda v Norsku), nebo taky totální humáč někde na východě. A to samé platí o těžbě a zpracování ropy a výrobě paliv.

          No a poslední věc jsou dotace (na vlastní auta, elektriku, infrastrukturu atd..), který s tím můžou docela zahýbat taky. Dotace jsou peníze, které taky nějak vznikly. Třeba zdaněním ropných paliv :-)

          Takže ve finále na takovou dotaci potřebuješ spálení nafty třeba v množství, které odpovídá několika roční spotřeby spalovacího auta.

          Je jen otázka co se do toho všecko započítá a jak chceš aby to vyšlo.

          • blue.sun  

            Je zajímavé, jak všichni vidí jako zdroj peněz jen ropná paliva… a že se z ropy dělá spousta jiných věcí, to tak pěkně, účelově pomíjí.

            • mr.antik  

              Tak je to tam hezky vidět, protože tam je celkem velká daň a jde to realtivně jednoduše a názorně přepočítat.

            • hekynen  

              Nedá se někde dohledat podíl, co se z ropy dělá? Nechce se mi to hledat.. :)

              • lukas aka mitro  

                https://www.ranken-energy.com/…m-petroleum/

                https://www.eia.gov/…rude-oil.php

                „On average, U.S. refineries produce, from a 42-gallon barrel of crude oil, about 19 to 20 gallons of motor gasoline, 11 to 12 gallons of distillate fuel, most of which is sold as diesel fuel, and 4 gallons of jet fuel. More than a dozen other petroleum products are also produced in refineries. Petroleum refineries produce liquids the petrochemical industry uses to make a variety of chemicals and plastics.“

                cili neco kolem 50–60% jde na paliva pro male stroje, neco na letadla a velke lode…

                • mr.antik  

                  spousta chemických surovin se dá vyrobit i jinak (uhlí, celuloza) ael zase rozpy je to v podstatě zadarmo, když už ta frakce zbyde.

                • hekynen  

                  Díky.

      • blue.sun  

        Článek rozumný, napsaný odborníky, ale bude mít na něco vliv?

        • DoomHammer  

          Na nic, leda by se to v Německu otočilo…

          • Cavendish  

            Vzhledem k tomu, že Bosch ve Stuttgartu přesouvá celý vývoj naftových komponentů k nám do Jihlavy a sám se bude zajímat pouze o Fuel-cell, tak to asi žádný efekt mít nebude. Hysterie pokračuje …

      • look_as1  

        To uz psal Sarrazin v roce 2014, jsem tady sdilel jeho propocty. Spotreba proste neklesa, naopak roste.

    • DoomHammer  

      Neřešitelny problem, hoši…

      https://echo24.cz/…xperti-tesly

    • Hermod  

      DO HOROUCÍCH PEKEL XATANOVI SE VŠEMI, KDO SE SEROU S EKOLOGIÍ DO POLITIKY!!!

    • ˘Ö˘ Krab  

      Zabij bobra (Castor fiber), zachráníš strom. Dnešní fotky z Prahy. Už je doba vegetačního klidu, tak zahájili těžbu, jedou noční směny a bez nároku na diety a pracovní osvětlení.

    • kejda  

      Děkujeme šéfiku. Snad to bude bez veganů, porodů doma a platů v Americe. :)))

    • pepek  

      Přituhuje?

      • Cavendish  

        Ať si to klidně hodí, škoda jich nebude…

      • DoomHammer  

        Blahoslaveni chudí duchem… místo, co by hajzlové chodili do školy a pochopili. co ten ZLÝ CO2 dělá, tak budou dělat hověziny…

        • Cavendish  

          Je to moderní a cool, tak co by ne…

        • Metrick  

          Jaké důsledky mají jejich přestavy o energetice zjistí teprve až když nebudou moci nabít svůj nejnovější smartphone kvůli blackoutu. Přece by nenakupovali „špinavou jadernou/uhelnou“ elektřinu od frantíků nebo nás. Nejhorší na tom je ten dogmatismus.

          • DoomHammer  

            Už jen samotný fakt, že používají moderní techniku, která při výrobě generuje co2, je napřesdržku.

          • blue.sun  

            Když netuší, kde ta elektřina vzniká, nebudou řešit, odkud je koupena.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Prodáme jim rozpoznávače zlé elektřiny pocházející z Tlemelína.

            • Metrick  

              Ebonitová tyč a liščí ohon? To by se ale ase výšila spotřeba lišek, zase špatně :o)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Ale Doom je v předstihu a byl by v takové situaci naprostý bio- king! Třel by totiž vlastní kolík třemi ocasy mainských mývalích.

                • DoomHammer  

                  Ještě to nějak akumulovat a posílat do rozvodné sítě…

                • -b-n-x-  

                  Takže tři fáze?

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Třífázový e-bike, to bude jeho přínos lidstvu. Ve jménu U1, V1 i W1 svatého, ámen. Náš Trojjediný Doom budiž pochválen.

                    A tím je konečně nalezen Mesiáš a Židům může přestat vadit nemonotheismus křesťanství, protože Doom je objektivně a trojjedinosti navzdory jen jeden. Nebo ne?

      • hekynen  

        Bych jim to podkopl.. :-)

      • look_as1  

        Zastavi zavirani jadernych elektraren? Nebo dokonci nekolik novych fuznich reaktoru?

        Jinka to totiz udelat nejde.

        Jsou vubec fuzni reaktory povoleny Gretou?

      • kejda  

        Poslední odstavec toho článku nemá chybu :)

        • ˘Ö˘ Krab  

          Přesně tak.

          Ale nevadí, máme už za (naší) 1,6 miliardy ochranné transformátory v rozvodně Hradec u Kadaně, stejně jako je postavili na německé hranici Poláci, takže k nám už neteče těch doložených 3500 MW okamžitých přebytků ze solárních a větrných parků, ale nejvýš 1000, což naše přenosová síť zvládá. (3500 MW je cca dvojnásobek výkonu naší největší elektrárny.)

          Takže výkonové špičky jdou teď někam jinam, ale až se podobně odblokuje i Francie a všichni ostatní němečtí sousedi, pak teprve nastanou německé energetice ty správné problémy, kdy se se sebou bude muset vyrovnat téměř sama. Už jednou se jí to těžce nepovedlo.

          Uvidíme, jak budou politici a zelení vysvětlovat voličům delší výpadky a obří investice do poškozené infrastruktury. Na rozdíl od klimaaktivismu není otázkou zda, ale kdy.

    • hatchet  

      Největší neštěstí na tom celém je, že ekologie je něco úplně jiného. Greta a všechno tohle kolem je environmentalismus. Oblíbená mediální záměna.

      • Hermod  

        Amen, pravím vám: Kdo zlikviduje jedinou černou skládku v českém lese, udělá víc pro ekologii, než celá Greta a všichni jí podobní!

        • hatchet  

          Počkal bych s likvidací, až na té skládce budou greténi dělat inspekci a vzal to i s nimi :-)

        • pepek  

          To říkal už Milouš v Červeném hrádku.

    • DoomHammer  

      https://www.idnes.cz/…-zpravy_pakr

      Jo, souhlas, aktivisté by ale měli jít navíc demonstrovat za jádro…

    • lukas aka mitro  

      Vzhuru za zelenou energii…z obno­vitelnych zdroju…treba ze dreva:

      https://www.fern.org/…20Flames.pdf

      (prevzato z oblibeneho webu: http://dfens-cz.com/…leny-diktat/ )

      • blue.sun  

        Je to píča, je to píča, je to píča… Takže kde jsme to skončili v té svobodě? :-D :-D :-D

        Nějak se nám ta témata trošku prolínají.

      • DoomHammer  

        Až nás zas bude někdo džubat za neekologičnost :)

        • -b-n-x-  

          A kdyz nefuci a je zatazeno, tak tam ti zeleni nemci jsou hned pekne hnedi :-)

          Ale jinak me vzdycky velmi bavi takove to chvaleni Norska – jak je to ekologicky stat. Doma maji podminky vhodne k vyrobe hodne ciste elektricke energiee – vodu. Ovsem jsou velmi bohati s tezby ropy. Chtel bych videt, jak moc by byli realne ekologicti, kdyby nemeli ropu a nemohli by delat elektrinu z vody?

          • DoomHammer  

            Nechci ani hádat :)

            Ale Frantície je pěkně zelená, proč asi…

          • mr.antik  

            Mají obrovskej potenciál na větrný elektrárny. Relativně by byli ekologičtí, protože jich je 5 milionu na obrovskou rozlohu země a elektrikou vůbec nešetří.

            • -b-n-x-  

              No a to je dalsi vec. Tech Noru je smesnee malo – zvlaste na pomerne dosti velkou zemi.

              • hekynen  

                Plus jaký mají „mix“ průmyslu a „rozmístění“ míst výroby a spotřeby (elektřiny).

              • blue.sun  

                Tak se podívej, kolik lidí žije v Kanadě. Norsko je proti tomu přelidněné.

                • -b-n-x-  

                  U me to je stejna kategorie: porad prijemne malo lidi :-) A jestli je na 100km ctverecnich 1 clovek, nebo 10, to beru jako stejny stav. Pritom uz je to o rad jinde.

              • mr.antik  

                střed evropy je děsně přelidněnej, vůbec nechápu třeba ty asijský centra, to musí být masakr.

                • -b-n-x-  

                  To jo. Bangladesh – 150 (ci kolik) milionu obyvatel na uzemi trochu vetsim nez CR. A taky – jaxe tam „krasne“ zije.

          • blue.sun  

            Tahle hra na „kdyby“ je tak komická… Prostě mají vhodné podmínky, tak jsou ekologičtí. Jenže víš co? Na rozdíl od ostatních to, kurva, NIKOMU NECPOU! Němečtí zmrdi sami škodí více jak zbytek Evropy (mimo Polsko, OK), ale chtěli by diktovat zbytku světa.

            Vtip roku je, když nenáviděné Rusko má menší emisní stopu než ti Němci.

            • -b-n-x-  

              Nikomu necpou? Me prijde, ze spousta „zelenych“ apelu a upozornovani jaxee ma co delat, pochazi od skandinavskych zemi. A zvlaste od zeme, ktera je vlastne srovnatelna s Kuwaitem, Saudskou Arabii, a podobnych to je tak trochu zvlastni. Zajimalo by me, kolik CO2 ve vzduchu vytvorila ropa, kterou Norove vytezili.

              • blue.sun  

                Ne, Norsko to fakt nikomu netlačí. Sami si tak žijou, akorát si je ostatní zelení aktivisté rádi berou jako příklad. Nicméně z Norska to nejde. Mají jiné problémy (Barnevernet), ale ekologii si řeší po svém a pro sebe.

                • mr.antik  

                  Jedinou možností něco „talčit“ je prostřednictvím norských fondů. Tam bys asi strukturu a objemy musel dohledat, ale i životní prostřeí tam je:

                  Ochrana a management životního prostředí

                  Klimatické změny a obnovitelné energie

                  Zachycování a ukládání uhlíku

                  Výzkum a stipendia

                  Zelené inovace v průmyslu

                  Spravedlnost a vnitřní věci

                  Občanská společnost

                  Lidský a sociální rozvoj

                  Kulturní dědictví a kulturní výměny

                  Důstojná práce a tripartitní dialog

                  Penězma se samozřejmě tlačí hodně názorů, katolická pravda, islámská pravda, sorosova pravda, německá pravda, EU pravda.......

              • Hermod  

                Arabové si, kupříkladu, postavili krytou umělou sjezdovku přímo v Dubaji (tedy v subtropickém podnebném pásu). Spotřeba energie na její zasněžování a chlazení se rovná spotřebě poloviny města.

                • blue.sun  

                  Tady by mě zajímaly emise CO2… Stavba a provoz takové šílenosti musí být ekologická katastrofa.

                  • babkanakole  

                    Zase je otázka, jestli by šejkové nevyrazili soukromými letadly do Alp nebo do Gruzie místo toho, že na lyže vyrazí sem.

                    Sice mi taková sjezdovka připadá taky na bednu, ale ono je otázka s čím to vlastně porovnávat.

                    • -b-n-x-  

                      Ale vzdyt tam jezdi (pomerne ve velkem) i tak. Letos mi jedna kamoska, delajici instruktorku v Saalbaachu, ze si to tam uz arabove vicemene cele koupili.

                    • blue.sun  

                      No, aby právě ty emise z dopravy nebyly nižší, než z téhle šílenosti.

    • mr.antik  

      Tohle mě docela zarazilo, že by ekologie dle eu?

      https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

      vůbec by mě nenapadlo, že se limity u osobáků přepočívají na hmotnost (a ne na počet míst)

      • babkanakole  

        Domyšleno do důsledku, nejexkluzivnějším autem se stane mini-přibližovadlo v benzínu.

        A nebo se to dá jednoduše ošetřit. Trochu zbytečného olova do podvozku, hmotnost nám bude krásně stoupat i u těch malých aut. A hned to bude ekologicky výhodnější.

        • -b-n-x-  

          No ale! To pak uplne nejhorsi budou mopedy, a pripadne ebiky! :D

    • DoomHammer  

      Tak schválně, jaký to bude mít výsledek? https://www.idnes.cz/…automoto_fdv

    • Finidi  

      Nafta patri do kamen! :oD

      • DoomHammer  

        Indie a Čína a další budou muset svinsky máknout :)

        • lukas aka mitro  

          Naopak, evropa se musi vice semknout!

          • DoomHammer  

            To bez debat :)

            každopádně drbat Evropu za neekologické chování je stejné jako drbat někoho, kdo občas hodí kelímek od jogurtu do komunálního odpadu, zatímco soused hází odpadky do lesa nebo topí petflaškama typu Ostravské torpédo :)

        • Dazz  

          A co když si nemáknou ?

          Jsem zvědavý jak to dopadne, protože tohle je celosvětový problém, který se musí stejně tak řešit. Ukazovat prstem na jednotlivé státy je sice možná i oprávněné, ale vůbec ničemu to nepomůže. Tik, tak, tik, tak … čas zatím běží :-)

          • -b-n-x-  

            Tohle je celkem jasne jak to dopadne – podle me celkem nemuze nejak moc jinak:

            Nektere predpovedi se naplni, mnoho katastrof pribyde, zvirat, rostlin velice ubyde (to se jiz vlastne stalo), v dusledku toho bude na zemi vice valek (zdroje, atak), celkove lidstvo bude asi vice stradat. Celosvetova populace klesne tak na tretinu (to se pojmenuje jako „vymreni lidstva“), a pak to v agonii bude pokracovat dale.

          • DoomHammer  

            Už jsem to psal víckrát. Evropa toho dělala a dělá dost. Za 30 let máme výrazně čistší průmysl, lepší životní prostředí. Ano, je problém v tom, jak se něco outsourcuje do Asie, ale to je úkolem evropských matek vyžadovat čistou výrobu.

            Je otázka, co víc můžeme dělat. Samozřejmě, viditelné bude omezení IAD, které ale bude mít naprosto marginální dopady. A dál? Žárovky a vysavače byly s velkou slávou zakázány, Německo odstavilo jadernou energetiku a chystá se na sérii blackoutů… a co dál? Co my? Krom aut?

          • Hermod  

            Já si upřímně myslím, že člověk je příliš malý pán na to, aby mohl ovlivnit procesy dějící se na úrovni celé planety. Dále si myslím, že představy tzv. environmentalistů jsou jen do očí bijící strašení hloupých lidí, s cílem nasbírat politické body. Populismus v té nejhorší podobě. Soudný člověk si nemůže myslet, že technologie elektromobilu, která neumožňuje dojezd dál než na 300 km a neřeší otázky výroby elektřiny ani lithia na akumulátory, může do 10 let nahradit spalovací motor! Nebo že snad lidé přestanou cestovat … a létat (jedno dopravní letadlo spálí za 1 hodinu zhruba tolik paliva, kolik osobní auto za polovinu své životnosti) … a používat oheň.

            Nestane se vůbec nic.

            • hekynen  

              A to osobní auto odveze stejný počet lidí na stejnou vzdálenost a ve stejném čase (v přepočtu na rychlost) jako to letadlo ?

            • lutte3  

              K tvé matematice v závorce. Spotřeba boingu 747 je 12 l kerosinu na kilometr, ale uveze 500 lidí. Dejme tomu že poletíš 2000km. To je 24 000 l. Vyděl to počtem lidí a na osobu to je 48l. Auto má spotřebu (pojedeš po dálnici) např. 8/l na 100km. To jest jedno auto na 2000 km spálí 160l benzinu. Pokud pojede 4 členná rodina, což je míň pravděpodobné než že bude obsazené celé letadlo, spotřeba na osobu je 40l.

              Nejsem nějaký velký zastánce intenzivní letecké dopravy, ale je třeba ji dávat do kontextu toho, kolik lidí každý den dojíždí autem do práce a v tom autě zpravidla sedí sami. Já jsem za svůj život třeba sám autem nenajezdil víc jak 1000km. Prostě jezdím hlavně vlakem a veřejnou dopravou. Letěl sem všehovšudy asi 3× a necítím se za to nějak špatně, protože moje uhlíková stopa si to může dovolit.

              S baterkama souhlas, je to max řešení zněčištění ve městech a zlepšení žvotní úrovně místních obyvatel, ale jen tím že presunu vejfuk do elektrárny.

              • -b-n-x-  

                Presne tak s tim letadlem.

              • hekynen  

                Z toho tak nějak celkem jednoznačně vyplývá, že letadlo je úspornější než osobní automobil; Respektive není výrazně neúspornější.

                A to jsi tp počítal pro Jumbo, které je oproti dnešním „moderním“ letadlům učiněný bumbrlíček.

                A to do „kalkulace“ nezahrnujeme čas..

                • -b-n-x-  

                  Ale zas na druhou stranu, ne vsichni co dnes cestuji letadlem, by ty cesty podnikli jinym dopravnim prostredkem. Spise bych se opovazil prohlasit, ze temer nikdo :-)

                  • hekynen  

                    No mě by taková cesta autem třeba do Izraele lákala, ale rozhodně bych ji nepodnikl. :)

              • kejda  

                Se spotřebou je to naprosto jasné, ale k tomu letadlu je potřeba připočíst i veškeré dění okolo – servis letadla, příprava jídel, přeprava lidí k letadlu atd., což bude nemalá činnost. U auta to samozřejmě je také, ale v menší míře. I když, rozpuštěno mezi těch 500 pasažérů, no možná bych se divil :)

                • -b-n-x-  

                  Ano, i tady to celkem urcite vyjde u auta hure :-)

                  Letadlo je vlastne prostredek hromadne dopravy – ideal pro vsechny ekokomouse.

                • lutte3  

                  Osobně vnímám jako největší problém letecké dopravy fakt, že stimuluje touhu po exotických dovolených typu: „poletíme na dva týdny na Bali“. Autem by se tam člověk těžko dostal, takže by výše popsané srovnání bylo irelevantní. Příští rok mne čeká taky zaoceánský let, ale kompenzuju to tím, že tam budu rok a půl a na místě budu mít hlavní způsob dopravy bicykl. :)

                  • hekynen  

                    Dřív taky lidi cajdali po světě. Jen si na tu „dovolenou“ museli vyhradit poněkud více času (a taky peněz). ;-)

                    • -b-n-x-  

                      No, podle me dnes cestuje naprosto nesrovnatelne vice lidi, nez „drive“. Jednak jednoducha doprava prakticky kamkoliv (rozvoj letectvi), a ted s rozvojem Internetu a mobilnich siti se to jeste nasobi.

                    • lutte3  

                      Myslím že jich ale bylo podstatně méně. :)

                  • -b-n-x-  

                    Kam ficis? Pokud to neni tajna mise? :-)

                    Hele, a neozyva see ti nahodou svedomi a nerika, ze jsi mohl pouzit stejne setrny zpusob prepravy jako Greta? Kdyz uz tu cesticku proslapla, myslim, ze by ted mel stoupnout zajem o karbonove plachetnice :-)

                    • lutte3  

                      Po 10 letech co o tom jen mluvím, životní okolnosti daly znamení, že bych teda měl vyrazit konečně do tý vysněný Kanady. Dřív jsem tam chtěl brousit Whistler, ale asi sem z toho vyrostl a plánuji jet v létě expedičně s brašnama od hranic s US k Beufortovu moři a když zdraví, síly a čas dá tak pak ještě na Aljašku. Další léto pak snad Great Divide přes USA. :D

                      • -b-n-x-  

                        No ty kraxo! Tohle je jiny level no.

                        • lutte3  

                          Sem si v 28 uvědomil jak je život krátkej na to kolik mám snů a že bych taky jednou chtěl tu rodinu a s tou to už tak dobře nepůjde, neni na co čekat! :)

                          • -b-n-x-  

                            A nechystas se taky na PCT, Apalachian trail, atak?

                            • lutte3  

                              AT asi ne, na mne moc masovka a navíc tam nejsou výhledy, to bych nedal :D. Víc mne zaujal právě CDT, ale rozhodl jsem se z časových důvodů pro kolo. Rád chodím pěšky ale to kolo je větší svoboda, můžeš si vzít např. hudbení nástroj a nebo kdykoli udělat zajížďku kamkoli jinam. Ono jít v kuse tyhle treky pěšky je spíš jak chodit do práce, každej den musíš valit 20–30 mil abys to stihl za sezonu celý. Na kole můžeš na dva dny někde zastavit když potkáš fajn lidi, nebo se ti někde líbí a to je to co na cestování mám asi nejradši. Navíc bych pak chtěl přidat na kole střední a jiždní Ameriku někdy a mít projetý celý kontinent, ale to je hodně mlhavá budoucnost.

              • Dazz  

                K létání bych přidal ještě jeden aspect.

                Spalování v turbínách letadel probíhá povětšinu letu ve velkých nadmořských výškách cca 8000 – 11 000 m nad zemí.

                Skleníkové plyny už nemá co zachytit. Kdežto CO2 z automobilů může být na zemi částečně spotřebováno rostlinami k fotosyntéze.

                Taky nevím jak je to s obsahem spalin, ale automobily mají v dnešní době řadu filtrů což letadla ne. Bohužel nejsem chemik, abych tohle dokázal nějak přesněji vyhodnotit.

                Každopádně by si lidé měli uvědomit proč vlastně cestují a jestli musí cestovat tak jak cestují. Platí to stejně tak pro letadla i pro auta. Obecně je v současné době ekologie nejen o chování států a národů, ale hodně i o zodpovědnosti každého člověka.

                • lutte3  

                  Vidíš a zároveň voda, která vzniká hořením paliva tvoří ve vrchních vrstvách atmosféry oblačnost a odráží část radiace zpět do kosmu, tím snižuje skleníkový efekt. Nic není černobílé a poslední s větou se plně ztotožňuji.

                • kejda  

                  K tvému poslednímu odstavci si dovolím poznámku – lidi chtějí cestovat a poznávat. Nechceš snad zpět do konce 19. století, kdy např. moje prapraprababička jen vzdáleně tušila, že je nějaký Berlín??? Ona byla nejdále v Kroměříži…Věděla nejpíš ze školy, že existuje třeba i Praha, ale nikdy nebyla v zahraničí.

          • mr.antik  

            Nakoupit zbraně, automovky atd…

            Dřív když došlo ke změně klimatu, tak lidi prostě migrovali, někteří pochcípali,ale žilo se dál… To je přirozenost, žití v souladu s přírodou, to je to po čem ekologové přeci volají, ne?

            • -b-n-x-  

              PResne, vsak prirozene chovani je vyuzivat/drancovat zdroje.

              To jen nase „vyssi“ myslenkove pochody to hodnoti jinak.

              • Metrick  

                Obávám se, že velká část planety má toto „využívat dokud je a pak se posunout jinam“ zažito jako běžný styl fungování. Jen si to „tzv západ“ neumí nebo nehce připustit. Čínu nikdo nedonutí k omezování sebe sama (o většině Afriky a části Asie ani nemluvě), pokud nebudou přesvědčeni, že je to pro ně prospěšné.

                • -b-n-x-  

                  No a hlavne z techto duvodu neni jine cesty, nez do nejake mensi/vetsi „katastrofy“ narazit.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Nelze oddělit Čínu od Afriky. Resp. bez Afriky by Čína byla „poloviční“, bez USA by se mohla jít zahrabat.

                  • Metrick  

                    Jistě, Čína bez trhů „západu“ a zdrojů Afriky by byla méně důležitá (jak moc nebo málo neumím posoudit), ale velikost samotného čínského trhu je prostě obrovská a má i celosvětově nějakou váhu a na rozdíl od tzv Západu hraje Čína „long game“ jak v Africe, tak i jinde. Jejich Belt and Road Initiative má hlavu a patu a pro USA+EU to prostě do budoucna bude zásadní mocenský, politický a ekonomický rival, která má zcela jiné priority než CO2 nebo přebujelá lidská práva, což je prostě v mnoha ohledech zásadní výhoda.

                    • -b-n-x-  

                      No, jeste je otazka jestli se myslenky o demokracii, neprelijou z HongKongu do velkych cinskych mest.

                      • Hermod  

                        Demokracie se přelila v globální souboj hystericky řvaných lží.

                      • Metrick  

                        Otákou je zda to strana připustí. Kdysi jsem viděl rohovor s p. Etzlerem (tehdy pravodaj ČT v Číně) a ten říkal něco ve smyslu, že obyčejný číňan ani neví co to je demokracie, to co ho zajímalo byla spravedlnost. Do jaké míry je Čína „stabiliovaná“ netuším a co s ní udělá postupné zvyšování životní úrovně asi nikdo přesně neví, ale automaticky bych tam vývoj k demokracii úplně nečekal.

                        • -b-n-x-  

                          To ne, ale pro mistni rezim je ta situace v HongKongu nejvice nebezpecna v tom, ze by se jim mohli inspirovat lidi na pevnine. Nepochybuji, ze to propagandisticky maji pevne v rukach. Ale vis jak to je. Clovek nikdy nevi.

                          • Metrick  

                            To určitě neví vůbec nikdo. Problém je, že ti papaláši ve vedení (na rozdíl od našich Miloušů nebo Bilaků) jsou si těchto rizik moc dobře vědomi a určitě nejsou hloupí. Navíc v podstatě mají neomezenou moc a dnes i technologie cokoli prosadit. Proto tam zavádí bodový systém, kamery schopné rozpoznat člověka a ztotožnit ho s fotkou v občance, neanonymní přístup k netu apod.

                      • Sgt Pepper  

                        Imho cina ma na to cely hongkong smaznout a obsadit novymi lidmi z centralni ciny…

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          A že to zatím okatě a rychle neprovedla je jen proto, že si je sama sebou velmi jistá a chce světu ukázat, že lidská práva dodržuje. Svět se tedy baví Hong Kongem a nechává na pokoji Tibet a Ujgurské koncentráky.

                          • Hermod  

                            Stejně jsem NIKDY nepochopil, PROČ musela Čína zabrat ten Tibet. Co z toho měla nebo má … kus hornatého, takřka neobyvatelného území, kde není žádné nerostné bohatství … nebo se pletu?

                            • Sgt Pepper  

                              Tibet se záludně vloudil do Číny jako pátá kolona iluminátů a demokratických mocností

                            • Rychlej turista  

                              Jen předběhli USA.

                              • hekynen  

                                Důvod, proč by se tam USA cpaly?

                                • Rychlej turista  

                                  Mohly by na Čínu házet demokracii z výšky 4 km.

                                  • hekynen  

                                    Fajn.

                                    Nějaký jiný, reálný důvod?

                                    Mají tam ropu, zlato, průplav?

                                    • Rychlej turista  

                                      Ovládnout Čínu je ti málo?

                                    • mr.antik  

                                      Pitnou vodu… potenciální energetický zdroj, snad všecky řeky tam pramení.

                                      Jinak stejný otázky si tady lidi říkali po revoluci, proč nějaký pošukové skupují (tenkrát skoro zadarmo) nějaký nesmyslný kusy země nebo rozbořený fabriky. A dneska jen nahlas závidí…

                            • lukas aka mitro  

                              Nerostne bohatstvi tam sice neni, ale je to hranicni pasmo a obrovsky zdroj pitne vody, pro Cinu vpodstate strategicky.

                          • Sgt Pepper  

                            hlavně si to neuvědomují ti vzbouřenci…

                            jako vypnout jim veškeré komunikace, vodu, elektřinu a zablokovat provoz in/out…to je bez přímého útoku to nejsnadnější

                            po třech dnech rozhodí letáky „pověste studentské vůdce a dostanete najíst“…a jak to asi dopadne…

                            • mr.antik  

                              Protože tam je asi i hodně lidí ze světa kvůli obchodu… čína je bez okolního světa marná…

                              • Sgt Pepper  

                                Tak dojde k zatarasu, ukaze pas a bude s veskerou peci a uctou extrahovan…no problem

    • Romancero  

      Petr Staněk-Globální krize a kontrolovaná společnost

      • trochu starší přednáška o vlivu elit v našem světě-rozhodně inspirující.

      Je to velmi úsměvné, když si uvědomíte , kdo hýbe ekonomikou a je v podstatě jedno jakou máme vládu nebo premíéra a zda skáčeme na náměstích.

      https://vimeo.com/54485452

    • adam1  

      https://eurozpravy.cz/…edno-z-toho/

      Taky dobrej hnus ekologický:))

    • DoomHammer  

      Dneska by mě pozemstan pochválil. Jel jsem busem, tramvají, včil jedu vlakem a pak pojedu krtkem. Žádné auto :)

      • blue.sun  

        Do práce autem, v práci autem, domů autem… já to vyrovnám za tebe. Včera sice do práce a zpět na kole, ale v práci zase autem, takže se užitek vymaže.

        Tak si říkám, jak by nás asi pozemšťan posílal na služební cesty, když nemáme jezdit zbytečně autem…

        • look_as1  

          Sluzebni cesty virtualne.

          Zakaznik si nasadi hololens a budes ho pri oprave pracky navadet na dalku. Naradi si vytiskne na 3D tiskarne – pripadne naridi, ze kazda pracka ma jenom 2–3 rozmery sroubu a matic.

          • blue.sun  

            Virtuální kontrolu hygieny si fakt nedovedu představit. Ale třeba mi pozemšťan vysvětli, že žádná kontrola vlastně není potřeba.

            • mr.antik  

              Děláš na hygieně? A nejde to vyřešit nějak přes internet? Platební brána na úplatky, vypíšeš patřičnou zprávu a hotovo…

            • look_as1  

              Ja jo, kontrolujes pohledem nebo mas i nejake dalsi senzory?

              • blue.sun  

                Různě. Většinou vizuálně, ale můžu brát i vzorky a dávat je laborce na rozbory. I když na to si spíš jezdí sami, to jen kdybychom našli fakt něco závadného. Ale pak máme i další senzory, měření teploty, vážení, subjektivní senzorika (oko, nos)…

        • kejda  

          Prosím, nedávej sem takové úvahy :)), jinak si to otevře a zase zaplevelí. Náhodou se mrknul na „pád na kole“ a už se zase rozjel :))

      • mr.antik  

        Já jen slezu z postele ke kompu…

      • Sgt Pepper  

        Bacha – to modre je Vltava! :-)

      • lukas aka mitro  

        Ja se zase cestou do prace trochu projel autem po okoli…jsem se kochal. Takze tvuj ekopocin jsem efektivne vynuloval a mam radost:)

    • Dazz  

      https://www.idnes.cz/…hranicni_dtt

      Příčina:

      1. nastala doba sluníčková (opak doby ledové)
      2. krade se
      3. že by fakt něco globálně člověčího
      • DoomHammer  

        Grétě jsme ukradli dětství a Švýcarům ledovce. To víš.

        A co alternativa D? Klima se mění a člověk na to má jen omezený vliv.

        • Dazz  

          to by bylo a) ale není v tom případě moc rychlé ? JE

          • DoomHammer  

            No zatím jsi mě ničím nepřesvědčil.

            • Dazz  

              https://climate.nasa.gov/

              teď, si nejsem jistý jestli už NASA neovládli ekoteroristi,

              dostali už prakticky každého, až na výjimky :-D

              • DoomHammer  

                Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ale obdivuju oddanost vás aktivistů. V něco věřit je moc fajn.

                • Dazz  

                  Pokud nazýváš vírou, uznání jakýchkoliv faktů tak to jsme kromě těch v ústavní péči věřící všichni a ti co mají vyšší vzdělání by bez fanatické víry ani neodstudovali :-)

                  • DoomHammer  

                    Fakta jsou, že klima se mění. Fakt je, že člověk v tom má z určité části prsty. Nikdo neumí s jistotou říct, že je to JEN lidská vina.

                    Fakta tu nikdo nezpochybňuje. Akorát aktivisti si z toho dělají dojnou krávu a klacek na moderního člověka.

                    • Hermod  

                      Faktem je, že klima se mění jinak, než nám všichni říkají. Zimy jsou teplé (průměrná teplota v lednu +10°C, v únoru +20°C), ale jara extrémně studená (-15°C až –20°C a sněhové kalamity v Praze, anebo holomrazy, to vše v březnu nebo v dubnu). Po takovém extrémně ledovém jaru nastane pak během krátké doby tropické léto, které začne už v červnu, vydrží zhruba do půlky až konce srpna, pak se velmi prudce ochladí a až do konce roku kolísají teploty mezi +5°C – +10°C. To jsou fakta, která objektivně pozoruji posledních zhruba 20 let. Prostě:

                      • zkracují se přechodná období,
                      • podzim trvá do jara, a
                      • zima se přesouvá na místo jara.
                      • Hermod  

                        Takže už se nestřídá jaro – léto – podzim – zima, ale zima – léto – podzim – podzim.

                      • look_as1  

                        Ukaz mi, kdy byl v lednu mesicni nebo i jen denni prumer +10 a v breznu denni prumer –15.

                        • Sgt Pepper  

                          a nepřestanou lhát a nepřestanou…

                        • Hermod  

                          Nemělo tam být to slovo „průměrné“, to je vážně omyl. Mělo tam být spíš „vyskytují se“. Ale třeba letos na přelomu března a dubna byly mrazy, k jakým se počasí v lednu a v únoru nepřiblížilo ani vzdáleně. A připadá mi, že je to tak každý rok. Zatímco Vánoce se sněhem v Praze jsem naposledy zažil jako dítě.

                          • kyl  

                            15 pod nulou jsem na Znojemsku nezazil uz par let.

                            • Hermod  

                              Počkej do března, připomenu vám to. ;-)

                              Prostě tak jako se v létě vyskytují tropické dny, tak se i v jiných ročních obdobích vyskytují období extrémních mrazů. A ty se prostě v posledních letech vyskytují na jaře, nikoli v zimě, kam by patřily. V únoru vypučí stromy, v březnu to všechno umrzne. A to se v posledních letech děje pravedelně.

                          • look_as1  

                            Zase lzes, pokud ti neni 20 let. 2010 byly Vanoce na snehu – https://www.irozhlas.cz/…12221636_jak

                            • Hermod  

                              jj, těch pár zbytečků sněhu okolo samé břečky.

                              • -b-n-x-  

                                Nevim jak tenkrat v Prahe, ale v zime cca 2005/2006 (slavna Ladovska zima) byly na severni Morave vanoce ne na snehu, ale hodne silne pod snehem :-). Kamos ze Vsetinska uz o vanocich nemel kam odhazovat snih, protoze uz to byly spise tunely, nez cesticky.

                                A jedna zima pred tim, nebo dve mely taky snehu celkem tri prdele. Jedna byla od konce listopadu do konce ledna. A ta druha presne naopak – od konce ledna do konce brezna.

                                A nekdy kolem 2010 bylo i v Prahe 1–2 mesice souvisla snehova pokryvka (20–30cm). Ale tusim ze se to tykalo az tak nejak mesicu leden a unor. Vanoce nevim.

                                • Hermod  

                                  Spíš březen a duben …

                                  • look_as1  

                                    Kdy prosim bylo v dubnu v Praze 20–30 cm snehu?

                                    Neprehanej to s tvou agitkou.

                                    http://portal.chmi.cz/…i/denni-data

                                    Nikde ani nevidim tech –20 minima v breznu nebo dubnu.

                                    Od roku 1971 v dubnu –7!

                                    V breznu tak nikde neni –20! A pokud pocitam od 15.3., tak je minimum –9.9 v roce 2018 a –10.4 v roce 1987.

                                    Takze nejdriv si sezen data a pak mudruj.

                                    • Hermod  

                                      Proboha jak jsi přišel na to, že by to měla být agitka??? :-O

                                      A za co, prosím tě?

                                      • hekynen  

                                        Oni to tak prostě mají. Agitka, boj, protivník, důkazy… ;-)

                                        Hlavně že když nějaké ty „důkazy“ chceš po nich, tak to „nudíš“, „s debilama se nebavím“… :-D

                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Ukažte mi nepřítele!!!

                                        • look_as1  

                                          *Agitace (z lat. agitare – pohánět) může být:

                                          • veřejné, hromadné i individuální, někdy i násilné, přesvědčování lidí pro určitý program, cíl či konkrétní úkol apod.*

                                          Toto presne delas – prekrucujes pravdu, abys nam vnutil svuj pohled.

                                          Ale kdyz predlozim data, tak reagujes podrazdene. Nikoliv vecne.

                                          • hekynen  

                                            Na překrucování faktů jsou tu jiní experti. Ty, slunce..

                                          • Hermod  

                                            Já si akorát vzpomínám, jak jsme s bráchou letos celý leden a půlku února vesele jezdili, ale koncem února zazimovali, protože teploty v podzemní garáži atakovaly nulu odspodu (venku samozřejmě holomrazy).

                                            • look_as1  

                                              No takze z brezna a dubna uz je pulka unora :-)

                                              Hezky, hezky.

                                              • Hermod  

                                                Pozor: zazimování na konci února. Začátek nové sezóny někdy v dubnu.

                                                • -b-n-x-  

                                                  No a ja si zasee pamatuju jak vloni bylo od pocatku dubna leto a takova trochu Sahara :-)

                      • dr.spiritus  

                        Leden +10 a únor +20 stupňů průměr. Tak to asi žiju na jiným kontinentu…

                      • lukas aka mitro  

                        To je ale picovina…

                  • Sgt Pepper  

                    nikdo nezpochybňuje, že se klima mění

                    co je ale zpochybnitelné snadno je vliv člověka, respektive třeba IAD v Evropě…

                    • Dazz  

                      a mi to zrovna na stránkách NASA připadá jako, že 1+1=2 resp. pro mateřské školky, ale už jsem to psal,

                      čeká se až dostaneme opravdu opravdu opravdu nezvratný důkaz :-D

                      • blue.sun  

                        Nezvratny důkaz čeho?

                      • hekynen  

                        Alpy byly bez ledovců už mnohokrát i za těch pár tisíc let, co to člověk trochu sleduje (což je naprosto nic z hlediska stáří planety). Na Grónsku se pěstovalo před pár staletími obilí..

                        Hanibal by přes současné Alpy nepřešel.. A Otzi by zmrzl daleko níž..

                        • Sgt Pepper  

                          +1

                          přesně jak říkáš

                        • blue.sun  

                          Už jsi zase zlý.

                        • kejda  

                          Pár tisíc let? Jakože třeba Eypťané sledovali ledovce :)?

                          • hekynen  

                            Ano, pár tisíc let. Anebo tím, ty historiku, chceš říct, že v té oblasti nikdo nežil až do začátku průmyslové revoluce? Nebo do kdy?

                            • kejda  

                              No určitě tam kromě medvědů žili i nějací lidé, ale že by to sledovali, případně zapisovali? Které oblasti jsi měl na mysli?

                              • hekynen  

                                Území dnešní Itálie, Francie, Švýcarska, Rakouska..

                                • kejda  

                                  To jsem si tak nějak myslel, ale já nevím. Myslíš, že třeba v roce 1000 př.n.l. v rakouských Alpách někdo mohl pochopit a sledovat posuny případně tání ledovců? Neříkám, že by lidé té doby byli nějací echt blbci, ale že by je zrovna tohle mohlo zajímat?

                                  • hekynen  

                                    Proč si myslíš, že tehda byli lidi naprosti tupci?! Vždyť je tuna vykopávek pod současnými ledovci, že tam lidi normálně žili, z čehož vyplývá, že tam tehda žádný ledovec být prostě nemohl.

                                    Ps kdy byl založen Řím?

                                    • kejda  

                                      793 přnl? Ale já nepopírám, že tam ledovce nebyly, jen se podivuju nad tím, jak jsi napsal, že se to sledovalo pár tisíc let zpět…

                                  • kyl  

                                    Tupci jsou akorát dnes když staví domy např. v záplavové oblasti

      • blue.sun  

        Tenhle článek vidím v různě pozměněné podobě už asi popáté… Začíná to být nuda.

      • lukas aka mitro  

        Nemusim cumet na ledovce, staci se pobavit s dedou, jake byly zimy kdyz byl maly, nebo zavzpominat na detstvi…ani, v obe byl snih nekolik tydnu az mesicu vkuse a bylo ho chvildma i dicela dost. Poslddni roky napadne max na dva tri tydny a slus ..

        • Metrick  

          +1, otázkou zůstává do jaké míry a to může lidská aktivita a da se s tím dá něco dělat rozumnými prostředky. I kdyby se ekofanatici postavili na hlavu a celá Evropa se vrátila do středověku s patřičným snížením populace, tak to globálně nebude mít zásadní efekt.

          • blue.sun  

            Z toho ale prachy nevytřískáš…

          • hekynen  

            Počasí se mění, stejně jako se měnilo vždycky v historii, kdy na to člověk opravdu vliv mít nemohl.

            Stačí si „uvědomit“, že jeden „pořádný“ výbuch sopky vyprodukuje víc „škodlivin“, než veškerá lidská činnost za desítky let, možná celou existenci.

            Vliv člověka, pokud vůbec nějaký je, je tak na úrovni statistické chyby.

            • blue.sun  

              No a poslední hezkou sopku jsme tu měli kdy? Tu se strašným jménem na Islandu nebo bylo ještě něco potom?

              • hekynen  

                Ta islandská „Tajejížjméno­nelzevyslovit“ byl prakticky neškodný pšouk.

                Rinjani v roce 1258, Tambora roku 1815, islandská sopka r. 536 (celá Evropa i část Asie potemněly a teploty v létě klesly k 1,5 až 2,5 °C), to byly ty „správné“ pšouky. ;-)

                • blue.sun  

                  Jo, ale emise i z téhle sopky byly docela mazec. A teď se tam chystá další…

                  • hekynen  

                    Tak jasně, že to uprdnutí bylo už znatelné, táborák na opečeni pár buřtů to nebyl. Docela by mne zajímalo, kolik emisí to bylo. A kolik emisí c

              • Sgt Pepper  

                Ejakula?

        • ˘Ö˘ Krab  

          Lidské vzpomínky klamou. Přestože zatím nejsem ctihodný kmet, zažil jsem u nás jak zimy bez sněhu (i více po sobě), tak zimní aktivitu armády s vyprošťovacími tanky v nižších polohách okresu UH. Takové mikrocykly pamatuji minimálně čtyři.

          Znovu doporučuji podívat se na dlouhodobá klimatická data o průběhu dob ledových, nejlépe ještě z doby před aktivistickou dezinterpretací. Ony totiž i nástupy dob ledových byly pekelně rychlé, stejně tak byly strmé konce křivek v etapách oteplení.

          Poslední pěkný postřeh: environmentální žal

          Na „environmentálním žalu“ je ale zvláštní jedna věc: Trpí jím hlavně mladí lidé, co skoro nevytáhnou paty z města. Jejich „skutečný“ život se odehrává na sociálních sítích. Neznám jediného terénního přírodovědce, který by trpěl environmentálním žalem. A že jich znám hodně. Asi je to tím, že se se světem a s přírodou setkávají reálně, nikoli virtuálně.

        • iron.hide  

          a vsak to je pozitivne, ne? sice je sneh obcas na biku fajn a celkom sranda, no nechybal by mi, ani keby uz nikdy nebol. Ja som celorocny biker, bike je aj moj zimny sport

    • pepek  

      Pro dobro planety se musí trpět.

      • DoomHammer  

        Co na to Slunko?

        • hekynen  

          Nic. To SE přece vyřeší..

        • blue.sun  

          Kvůli jedné události fakt budete dělat scény? Kluci, nebuďte jak malí.

          Když náhodou trošku pohrozí nějakou krizí, jsou u benzínek ještě horší fronty, jak se každý snaží ještě předzásobit dopředu. A když už všechno palivo v zásobnících vyčerpají, tak je prostě smůla. Elektřina v drátech nedojde.

          Sorry, ale to bylo trapné, Doome.

          • DoomHammer  

            Krize vs. Den Díkůvzdání…

            Tankování 5 minut vs. supercharger min. 30 minut? Ano, trapné, omlouvám se. Na modly se nešahá.

            Tato „energetická krize”, jak vše označil sám majitel Tesly, který neměl kde doplnit „šťávu”, navíc připomíná, jak složité, ne-li zcela nereálné by bylo obsluhovat podobným způsobem všechna auta v provozu, pokud by přepřáhla na elektrický pohon. Tesly jsou stále velmi okrajovým zbožím, v Kalifornii je přes 1 000 Superchargerů a stejně to zdaleka nestačí pokrýt veškeré potřeby majitelů, když se jich více naráz rozhodne jet dále než okolo komína

            • Hermod  

              Kdyby místo vynášení Tesly do vesmíru a hulení trávy radši přemýšlel, jak dotáhnout ten vodíkový pohon, když je taková bedna, tak by udělal něco užitečného pro lidstvo.

              • blue.sun  

                Vodíkový pohon je píčovina. Nechápu, že se to v lidech pořád drží jako „vize pro budoucnost“. Musk není blb, proto se na něj nesoustředí.

                • Hermod  

                  No rozhodně je to perspektivnější vize pro budoucnost než elektromobily. Já zas nechápu, jak všichni mohou přehlížet fakt, že dojezd jakéhokoli známého elektromobilu nepřevyšuje 300 km. (O výrobě elektřiny ani lithiu na akumulátory nemluvě.)

                  • blue.sun  

                    Já ti to nebudu vyvracet, už jsem to tu psal mnohokrát, jak problematický a nesmyslný je vodík.

                    A že dojezd známých elektromobilů je do 300 km? Zaspal jsi asi tak pět let vývoje, ale to jistě při své genialitě zvládneš dohnat za zbytek víkendu. Zkus i něco odbornějšího než řeči z hospody.

                    • Hermod  

                      Tak mě KURVA pouč, když jseš tak chytrej!!!

                      • blue.sun  

                        Tak s tímhle přístupem skoč z mostu!

                        • Hermod  

                          A ty skoč do zdi a přikryj se vypínačem.

                          P.S. Zatím jsi napsal jen že je něco píčovina a hespodský kecy. Přitom jsi proti tomu neuvedl jediný argument.

                          A těch 5 let vývoje elektromobilů máš kde???

                          • blue.sun  

                            Číst neumíš, chovat se neumíš, ale poučoval bys všechny okolo. Další diskuse s tebou je ztráta času.

                            • hekynen  

                              :-D

                              O jaké diskuzi to píšeš? Ty jsi žádnou nevedl.. Nevíš, co na to napsat, protože bys musel přiznat, že ten druhý má pravdu, tak zbaběle zdrhneš.. Pro aktivisty, dobrosery a podobné zcela typické.

                              • blue.sun  

                                Ne, protože hned na počátku byla hloupostí a arogancí protistrany úspěšně ukončena.

                                Ale klidně si mě zařaď mezi aktivisty a dobrosery, nejvíce to vypoví o tobě samotném. Klasický kádrovácký přístup, ten komunismus fakt nechal hluboké stopy.

                                • hekynen  

                                  Tvým slovníkem protistrana (tedy to považuješ za boj, za svaté tažení; přitom se z jejich strany jen jedná o pokus o diskuzi, tj výměnu názorů, argumentů a faktů ) se zeptala na spoustu věcí, které jsi uvedl ale které jim tzv nesedí. Tak si je obhaj!

                      • tomsam  

                        pred 1/2 rokem pred modernizaci VW…

                        https://www.autoforum.cz/…-to-mizerie/

                        Tesla Model S 75D – 328 km

                        Tesla Model X 100D – 375 km

                        Kia E-Niro 64 KWH – 407 km

                        Jaguar I-Pace – 407 km

                        Hyundai Kona Electric 64KWH – 417 km

                        tesla model 3 450–480 km

                        • tompca  

                          To ale platí, když máš vypnuté rádio a klimu.

                        • pepek  

                          Takže s vychlazeným autem, bez jízdy do kopce a stylem klobouk? Takže normální bude spíš těch 300km max.

                        • DoomHammer  

                          Nenažraný Golf 5 1.6 MPi, 105 kobyl – 600 km, plná nádrž do 10 minut. Na pana Klobouka to bude víc, já mám těžkou nohu.

                          Na druhé straně je faň, že ty éčka někdo kupuje a tím se snad financuje další vývoj, aby to nebyla taková mizérie.

                          • lukas aka mitro  

                            No, kdyz bych kloboukoval, tak se na nejakych 900 km asi dostanu…docela mne ten dojezd bavi:)

                            • DoomHammer  

                              A co sis to koupil místo Fóbije?

                            • hekynen  

                              Tak jsou auta, kde na jedno tankování dáš daleko víc. Třeba i 5 tisíc.. ;-)

                              Např tahač Daf, 1500 nádrž, 33 průměrná spotřeba :-)