• Dzordano_Bruno1

    Ahoj,

    včera při švihu na Šumavě jsem nějak nezvlád situaci a spad na zem jak pytel brambor. Při kontrole sebe, sebe a zase sebe jsem zjistil, ze já jsem ok. Kolo? No, to už dopadlo s ufláknutým otočným knoflíkem na levé noze vidlice. Gila není vidlice, co by nějak tlumila skvostně, vytlumí vám do zubů, ale teď při nějakém hrbolu slyším nasátí a vysátí vzduchu. Vidlice je nějaká měkkčí. Otázkou zní. Dá se spravit regulace tuhosti? Jestli mi dá někdo radu typu: ,,Kup si novou vidlici!" tak ho přetrhnu :D Novou vidli kupovat nechci. To si pak rovnou koupím nové kolo:)

    Díky za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      kup si nové kolo :O)

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Možná bych mohl koupit novou vidlici a celkově to kolo vylepšit:

      http://www.kupkolo.cz/…09_4694.html

      Epicon by mohl být ok?

      0 0
      • jIrI___  

        Oproti Gile si budeš na Epiconu připadat jako bys plul na obláčku :). Takže určitě bude ve své cenové třídě ok.

        0 0
        • Charles2k  

          To mi tedy při přechodu na Epicon 2009 RLD nijak zvlášť nepřišlo, spíše jsem byl lehce zklamán. RST jsem ale neměl Gilu, ale Gammu, která je o něco lepší.

          0 0
    • JakeF  

      Pokud nejsou nový modely nějak výrazně jinak konstruovaný, tak ten čudlík na levý noze je tam prakticky jenom pro parádu. Pokud změkla, tak je to jenom dobře. Řešení je jasný, dokud běhá, neřešit a šetřit na nový kolo.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Je to model 08 na kole Author traction. Kolo celkově není vůbec špatný, ale ta vidla. Ta je neskutečná. Zlo na zemi.

        0 0
        • JakeF  

          Podívej se do mojich biků :-). Já o obojim vim svý. Teď už všechno taky směřuju k novýmu bajku, jinak by už Gila byla pryč… každopádně 2008 model ještě neni důvod měnit, to bych do toho Epicona asi fakt investoval. Já mám ročník 2006 a vyměněnou většinu osazení.

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            celkově jsem s kolem spokojený, opravdu drží dobře a jede jako fík, ale s tou vidlou je to někdy hroznej adrenalin. Skákám tam jak koza :D

            Mně se moc nechce investovatl do takového kola, protože je celé na deore, ale kdybych měl vše vyměnit. Kliky, kola atd. tak se mi vyplatí si pak pořídit nové kolo než obměňovat:)

            0 0
            • JakeF  

              Dražší to je daleko, ale v okamžiku, kdy jsem začínal závodit a prakticky neměl žádný výsledky, tak jsem si sotva moh říct, že mi kolo už nevyhovuje a chci nový. Takhle jsem vyměňoval co bylo zrovna potřeba a příští sezónu už budu tlačit na nový kolo.

              0 0
            • nox159  

              dobre serizene kolo na deorku z dobrou vidlou je 100× lepsi jak XT z gilou ;-)

              0 0
              • JakeF  

                Že o tom tak hodně víš :-). Dobře udržovaná Gila je taky použitelná a když ostatní věci maj dost, tak se je vyměnit prostě musí… Osobně bych moje kolo na původnim Deorku s třeba Rebou za aktuální sestavu neměnil.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No nevim, kámošova nová Gila chodila hůř než moje průměrně udržovaná XCM, zatimco moje deore/alivio osazení mi šlape prakticky bez problémů. Rozhodně bych radši klidně Alivio a rebu než třeba SLX a gilu nebo xcm..

                  0 0
                  • nox159  

                    ja teda alivko ne ale od deorka vyš uz je to „skoro“ stejne ;-)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Gila když je vyčištěná a je teplo, tak chodí poměrně pěkně. Její hlavní nevýhoda je výha, s tou se nic neudělá. Nicméně tady se nebavíme o novym kole, ale o výměně komponentů. Pokud máš brzdy s vaklem, přidírající náby, měkký ráfky, blbnoucí přehazku, sjetý převodníky a vakl ve středu, tak bys určitě místo toho radši nekoupil Rebu místo Gily, která funguje použitelně.

                    0 0
                • nox159  

                  tedka se divam do tvoje profilu a na to co sem napsal – narazka na tebe nebo tak neco to byt vubec nemela ;-)

                  Dobre udrzovane deorko radi perfektne ( no u razeni jde vecinou o to v jakem stavu jsou bowdeny)

                  Jezdil sem deorko, LX, i XT. a pokud nepojedes v uplnych sračkach tak kdybys ty napisy na tom nevidel tak podle me rozdil nepoznas ;-)

                  jinak u tebe jak pises ze byly komponenty blbe.. tak chapu ze si tam uz nechtel davat znova deorko kdyz XT neni cenove zas o moc dražší ;-)

                  a a stou vidlici pokud nezkusis lepsi budes spokojeny s tim co mas, jak jednou zkusis a poridis lepsi tak te pak bude zajima jak by mohla pruzit jeste lepsi… :)

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Hádáte se o kravinách:) Zamykám. Odpovědi jsem dostal a všem moc děkuji

                    0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Epicona měl známý a opravdu jsem se krásně projel a dojel se všema zuby. Mám krapet pokaženej loket a někdy je pro mě vyjížďka opravdovým peklem, když se jede nějaká technická část, kde by se hodilo prožení.

      Takže pokud epicon pruží, tak ho do svého výběru zahrnu..

      Ale mám v tom guláš.

      SR Suntour EPICON RL 100 mm „V“ brzdy, černá 2009 – 2390,–

      SR Suntour EPICON LOD 100 mm „V“ brzdy, černá 2009 2990,–

      Koukám na popisky a jsou úplně stejný. Max. váha je krapánek jiná. Tak proč bych měl platit o 600,– víc?

      0 0
      • Smazaný účet  

        RL má lockout na pravé noze,

        RLD má lockout dálkový, páčkou z řídítek.

        Pokud chceš LO používat, tak bych bral určitě s páčkou ze řídítek. Já jsem to tak vozil a zvykl jsem si na to, teď když mám jinou vidli tak mi docela chybí. Ale někdo třeba LO nepoužívá, to musíš zvážit sám.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          takže pokuď jsem to pochopil dobře.

          Lepší je RL verze, protože má zamykání na řidítkách.

          A LOD je jen na noze. Teda pokud jsem to zase nějake nepoplet. Ale to je vlastně jedno:) Vzal bych tu vidlu za 2390,–

          Ještě si to budu muset promyslet. Šlo mi jen o to, abych nekoupil vidlu a nebyla ještě horší než tahle Gila :) :D tak proto jsem se optal:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            ta dražší má páčku na řídítkách.

            0 0
          • JakeF  

            Lockout ze řidítek si rozmysli. Co jsem slyšel ze servisu, tak je to poměrně poruchová záležitost a praktickej přínos minimální, kromě okamžiků, kdy tě náhle překvapí hodně rozbitej úsek. Osobně pokud trasu alespoň trochu znám, tak s lockem na korunce nemám problém a právě z důvodu risku poruch půjdu asi znovu do vidle bez locku na řidítkách, pokud nekoupim nějaký, který to bude mít z fabriky…

            0 0
            • Smazaný účet  

              tady s tebou budu nesouhlasit,

              LO z řídítek je podle mě dobrá věc, když teď mám LO na noze tak ho téměř nepoužívám, páčku na řídítkách jsem používal hodně.

              A nechápu co se na tom může pokazít.Je to jen lanko a 40 cm bovdenu. Pokud se bojíš ulomení páčky při pádu, tak je to stejné jako by ses bál ulomení páčky řazení.

              Nehledě na to, že máš ovládání hned po ruce. POkud se jde třeba do spurtu tak se to ovládání na noze blbě hledá. Na řídítkách palcem zamknu a pohoda.

              Ještě musím ale říct, že jsem vozil upraveného Epicona a ten se houpal určitě víc oproti neupravenému.

              0 0
              • JakeF  

                Já to nikdy neměl, ale prej se nějak přidírá ten mechanismus na korunce, když se do toho dostane i nepatrně bordelu. Určitě to asi je model od modelu, každopádně je to mechanismus navíc, takže risk problémů navíc. Co se týče použití, tak mám lock na korunce a využívám ho myslim stejně často, jako bych využíval ten na řidítkách. Možná na turistickejch vyjížďkách bych si to zamknul i na kratší úseky, ale tam mi stejně o nic nejde.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jasný, každej to bude mít jinak, zasebe můžu říct, že na Epiconu je chod dálkového locku naprosto bez problému, a že na FOXce s lockem na korunce mi to ovládání chybí.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Měl jsem 3 roky Axona se zamykáním z řidítek a nic se nepodělávalo. Teď mám něco přes rok Recona se zamykáním z řidítek a taky žádné problémy. Takže za mě dálkové zamykání vidlice určitě ano.

                  0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Tady musím s Foosem nesouhlasit:

            Rozdíl mezi LOD a RL je hlavně v tom, že RL nemá regulaci tlumení odskoku (ale má zase zamykání z řidítek). RLD je nejlepší (má všechno nastavení a remote lockout), pak je LOD (má všechno nastavení, ale zamykání z korunky) a pak je RL (nejlevnější varianta).

            0 0
            • Smazaný účet  

              už jsem si to taky všíml, dole jsem to opravil i s odkazem na stránky.

              0 0
        • Smazaný účet  

          mě se to taky popletlo, ne RLD ale LOD

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Tak nakonec je to naopak. Levnější má páčku na řidtíkácha dražší ne. Divné.

            SR Suntour EPICON LOD 100 mm, černá 2009

            • Zdvih: 100 mm
            • Pružení: vzduch
            • Tlumení: olejová patrona
            • Vnější nohy: Magnesium
            • Vnitřní nohy: Alu 7050, 32 mm
            • Sloupek: Alu 7050 28,6/255 mm
            • Nastavení/ regulace: tlumení odskoku, tlak vzduchu, uzavírání z korunky
            • Hmotnost: 1800g váženo ! s neřezaným krkem !
            • Poznámka: pro „V“ brzdy a kotoučové brzdy

            SR Suntour EPICON RL 100 mm „V“brzdy, černá 2009

            • Zdvih: 100 mm
            • Pružení: vzduch
            • Tlumení: olejová patrona
            • Vnější nohy: Magnesium
            • Vnitřní nohy: Alu 7050, 32 mm
            • Sloupek: Alu 7050 28,6/255 mm
            • Nastavení/ regulace: tlak vzduchu, uzavírání z řidítek
            • Hmotnost: 1800g
            • Poznámka: pro „V“ brzdy a kotoučové brzdy
            0 0
            • PatrikL  

              to „tlumení odskoku“ je vec ktorá je podľa mňa dôležitejšia ako „lockout z řidítek“ :)

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Jo tak vono už to tu je. Jsem se s tím tady nemusel psát :) Souhlas s PatrikemL

                0 0
      • Featherbed  

        RL je s lockem na řidítka, proč je přitom levnější netuším

        0 0
        • Featherbed  

          aha, tak to se omlouvám za mystifikaci, popletlo se mi to…

          0 0
        • Mr.Duck  

          Já mám za to že D je damping adjust. Tudíž RL by ho asi neměl, otázkou je, jestli to neni RLD, protože RL na webu suntour ani nevidim.

          0 0
          • Smazaný účet  

            RL tam je

            • LOD speed lock (na noze+odskok)
            • RL remote lockout (dálkovej lock)
            • RLD remote lockout + rebound (dálkovej lock + odskok)
            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Aha, tak už to chápu:)

              Jak jsem si to tady pročet. Tak přeci jenom se mi vyplatí víc si připlatit za LOD. Protože tím, že budu mít páčku na řidítkách toho taky moc nevyhraju, protože jak se znám, tak bych jí někde urval a na zamykání z korunky jsem si zvykl.

              Jinak mohu si sám nastavit vidlici nebo musím jet do servisu?

              Myslím odskok atd..

              0 0
              • Smazaný účet  

                nafoukáš pumpičkou na vidlice na potřebný tlak, odskok nastavíš kroutítkem na spodku pravé nohy (u modelu 2007 to tak bylo)

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  aha, aha..

                  No, tak to se nechá udělat v servise až bych tam jel nechat namontovat vidlu:)

                  Takže pumpu bych zaetím neřešil:)

                  0 0
            • Mr.Duck  

              Ajo, sem slepej :-)

              0 0
    • Bafoon  

      jestli epicona tak určitě verzi s D na konci – je to udělátko k tlumení odskoku vidlice a bez toho bych vidlici snad ani nechtěl – nastavíš si jak rychle jde zpěd do zdvihu. Z mého pohledu je celkem velký přínos pro komfort a osobní nastavení vidle ;-)

      jinak jse tu psalo R je lock z řídítek a L je lock z korunky

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Pánové,

      tak jsem toto téma ještě oživil.

      Pořád nejsem rozhodnutý. Koukám po epiconu LOD nebo RL.. RLD je už prostě moc drahý.

      Potřebuji vidlu na V a cenu bych nerad přehodil přes 3000.. Proto se ptám.. LOD je opravdu o tolik lepší než RL?:) Neberme regulace z říditek, ale jen funkčnost..

      0 0
      • Lišák  

        Verze s písmenem „D“ je lepší o to, že si můžeš sám určit, jakou rychlostí se bude vidlice vracet ze zdvihu. Tím nemůže nastat situace, že Ti nebude vyhovovat tovární nastavení a vidlice bude buď moc líná a můžeš ji „zatlouct do zdvihu“ na nějaké roletě, nebo bude moc rychlá a bude kopat.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Hmmm, tak to to ,,D" je tam mnohem lepší..

          Brak, co mám teď pruží tak, že vlastně neúruží a tím kope jako kůň. Takže vezmu tu LOD a bude klid:)) Díky

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Jinak, snad mi taky na moje kolo půjde napasovat..

            1,1/8" to by tenhle epicon měl mít taky, což? :) Jen se chci optata i na největší kraviny, abych pak nezjistil, že jsem si udělal radost a ta radost mi nejde napasovat na kolo:( :D:D:D

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce