• fuji2

    V rámci přechodu z jednoho z mých HT na celopéro zvažuji buď prodej celého kola, nebo koupi samotného rámu, což mi vychází cenově ekonomičtěji. Na zmiňovaném HT je kompletní sada SLX 2013 a RS Reba 2013, které nemají téměř nic najeto a proto si myslím, že že má přestavba smysl.

    S celopérama zkušenosti nemám prakticky žádné. Měl jsem nějaké testovačky z RB, ale na IQ6 jaksi nešel seštělovat tlumič, takže při vyjížďce jsem to po 10km houpání otočil a znechucen jel domu. IQ už bylo jezdivější, ovšem s nefunkčním LO na vidlici a nebrzdícíma brzdama nešlo ani pořádně vyjet do terénu. Možná jsou IQ kola fajn, ale zatím jsem na žádném funkčním a seřízeném stroji nejel, byť oba ježděné měly slušné osazení, takže pocity nic moc.

    Po referencích z fóra jsem začal pokoukávat po Giant Trance X, nicméně jediné, na které se mi podařilo usednout bylo X4 2013, byť nové, ale s nicotným osazením Alivia, RS XC32 a tlumičem Giant Air-R. Kolo těžké jako kráva, nicméně geometrie pocitově hodně jezdivá, sed příjemný. Moc jsem nepociťoval 120mm zadní stavby, ale je možné, že s lepším tlumičem by to chodilo líp (Giant air-r byl nafoukaný akorát na mojí váhu? Mám nabídku na takový rám, ale nedokážu porovnat chování s lepším tlumičem.

    Alternativně k Trencu koukám na Canyon Nerve 120. Nikdy jsem na tom nejel a tak nedokážu porovnat, nicméně mám nabídku na tento rám s tlumičem FOX bez LO.

    Kolo má být na celodenní vyjížďky, žádné chrtění ani bike park, skoky do půl metru v běžném terénu max párkrát za sezónu když se hecnu :D, nejčastěji pak kořeny a kameny cca do 20cm. Sjezd si užiju i na HT RB-DS, což na druhém (přestavbovém) kole nelze absolvovat.

    Moje otázka zní, zda-li reálně uvažovat nad zmiňovanými rámy Canyon a Giant a jak moc se rámy od sebe liší.

    0 0
    • Krejca  

      Přihod si do výběru TREKY podle zvihu Superfly -jsem spokojeným majitelem ,nebo FUEL X ,doporučuju obě pozkoušet v Trek centru v NM pokud ti stojí za to tam zajet.

      0 0
      • Gronholm  

        Superfly je výborný, ale 29ka. Z toho, co píše fuji2, tak mu jde o 26.

        0 0
        • fuji2  

          Kola raději 26, chci něco hravějšího, místo velkých nájezdů a chrtění si v terénu raději vyhraju s překážkama, takže nějaké to hopsání a otočky na zadním, bunny atd. Je na to sice vhodnější HT, ale zase ty kamenité výjezdy v Beskydech budou pohodlnější s tlumičem. Zároveň dodělávám barák, takže spíš koukám, co kdo nabídne v bazaru, jinak bych přestavbu neřešil a koupil nejspíš nového Giant Trance 2014.

          0 0
      • Protektor  

        Mám X2 rok 2012 a chrochtám si. Uvažoval jsem i o Treku ale v podobné výbavě byl dražší.

        0 0
    • fuji2  

      Není tu nikdo, kdo jezdil a mohl by porovnat Giant Trance x a Canyon Nerve 120 2011–2013?

      0 0
      • georgio  

        Pred dvema lety jsem resil podobny problem..nakonec zvitezil trance..jsem s nim plne spokojenej..asi jedine negativum vuci Nervu je vyssi porizovaci cena ve stejne vybave…soucasne Nervy jsou ale paradni,treba Te tu nekdo necha svezt:)

        0 0
    • pavel.b  

      Před chvílí jsem dostal z Canyonu email s upozorněním na slevovou akci. Al 9 se slevou deset tisíc vypadá docela zajímavě.

      0 0
      • fuji2  

        To mají myslím i na webu, ale velikost M vyprodána. Začátkem října se mají objevit nové modely, ale 26" prý úplně vypustili. Mě by stejně stačil jen rám, zbytek mám. Ale mohl bych vznést na Tomáše dotaz, jestli jim nezůstal samotný loňský rám :-).

        0 0
        • Lister  

          Samotné rámy prodávali vždy za cca stejnou cenu jako kompletně osazený základní model → nesmysl.

          0 0
          • Georrge  

            to dělá víc firem, i giant měl základní model jen o kousek dráž, než samotný rám. Většinou je tam ale aušus tlumič, a se samotným rámem přijde většinou nejvyšší řada, i tak by ale o dost levněji vyšlo koupit levný model, prodat všechny komponenty, koupit lepší tlumič. Jenže komu se s tím chce dělat…

            0 0
        • wilda81  

          ale 26" prý úplně vypustili

          Blbost. Co si pamatuju, tak minimálně Nerve v karbonu, Strive a Torque budou i pro 2014 na 26" :)

          0 0
          • fuji2  

            ..aha, no já měl na mysli ty základní Nerve Al 120mm. Rám za cenu osazeného kola je ale mega úlet, to už vychází líp Trance. Škoda jen, že jsem limitován vidlou 120mm.

            0 0
            • wilda81  

              a nechceš raději vidlu resp. celé HT prodat a koupit něco takového?

              http://www.canyon.com/…article.html?…

              … je tam i v jiných velikostech

              0 0
              • fuji2  

                Jeté kola vůbec nejdou, pokud to člověk nedává téměř zadarmo a jelikož to má prd najeto, nemá smysl se zbavovat pod cenou. Ten Canyon 2010 je neprodejný, za stejnou cenu jsem mohl mít Giant Trance X2 2014 v před­prodeji. Na bazaru je rám Nerve 2012 za 13tkč, tak to zvažuju, ale tam budou ale další investice do sedlovky, přesmyku, možná osy atd..

                0 0
                • wilda81  

                  Právě proto jsem si říkal jestli kolo neprodat celé, abys nezjistil, že ti půlka věcí z HT nepasuje a navíc bys nebyl ve výběru limitovaný vidlicí.

                  0 0
    • fuji2  

      Čas pokročil a já pořád nic nevybral. Použitelné rámy se v bazaru neobjevují, tak zvažuju koupi celého kola. Ve hře je stále Trance, otázkou zůstává velikost kol. Měl jsem možnost povozit se na Trance 29er2 2013. Vůbec mi nepřišlo, že by nebylo neobratné, nebo nedotáčivé a asi bych s velkýma kolama neměl problém. Spíš jsem měl pocit, že je určeno na závodní XC, než na pohodové ježdění, jak se uvádí v testech. Vůbec jsem neměl pocit, že by šel ochotně na zadní a do vzduchu, což mě zklamalo. Chtěl bych se ještě svést na Trance 27,5, jestli to na něm nebude pohodovější. Taky jsem zkoušel Specialized Camber a ten mi přišel nudný, jakoby ho nešlo nikam zařadit. Takový bezemoční traktor. Trek Fuel EX se zase pořád houpal a moc hravý taky nebyl. Už nevím, z čeho vybírat. Canyony, byť se mi líbí, zavrhuji úplně, jelikož je nejde na Ostravsku vyzkoušet.

      0 0
      • WEGO  

        Modely Canyon bude možné vidět nebo vyzkoušet na propagačních a testovacích akcích v ČR a na Slovensku nebo stále přímo v sídle Canyonu v Koblenzi. Testovací akce budou v průběhu jara (duben – červen). Ta nejbližší se koná 19.4.2014 v rámci akce Velo Testfest ve Slaném u Prahy.

        Nevím kde na Slovákách, ale z Ovy by to nemusel být takový štrek jako do Prahy

        0 0
      • WEGO  

        Modely Canyon bude možné vidět nebo vyzkoušet na propagačních a testovacích akcích v ČR a na Slovensku nebo stále přímo v sídle Canyonu v Koblenzi. Testovací akce budou v průběhu jara (duben – červen). Ta nejbližší se koná 19.4.2014 v rámci akce Velo Testfest ve Slaném u Prahy.

        Nevím kde na Slovákách, ale z Ovy by to nemusel být takový štrek jako do Prahy

        0 0
        • Azmir  

          A proč by měl jet do Prahy, do Jedovnice nebo jak se to menuje to má o hodně blíž.

          0 0
          • fuji2  

            Hmm, v Jedovnici jsem letos na seznamu kol Canyon neviděl a zástupcem pro ČR jsem byl informován, že kola na test nemá, ale třeba se to změnilo. K Opavě do zastoupení by to bylo pro mě nejjednodušší. Stačilo by mi svést se na tom na parkovišti kolem krámu atd. a vyzkoušet posed a geo. Mám ale pocit, že Nerve Al je spíše čisté XC a Trance se posunul více k AM.

            0 0
    • fuji2  

      Tak nakonec jsem pořídil Stumpjumper EVO 29 140mm, zatím se to jeví jako dobrý univerzál. Giant mě nakonec nepřesvědčil žádným modelem, Nerve jsem vypustil úplně, Spectral jsem neměl možnost vyzkoušet a Jekyll padnul kvůli komplikovanému tlumiči.

      Z vedlejšího vlákna by se mi líbilo ještě toto..

      http://www.on-one.co.uk/…ountain-bike

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.