GHOST 2010 RT Actinum 5700 vs. MERIDA NINETY-SIX HFS 1000-D

53 nepřečtených
  • jirhoney

    Zdravím,

    je mi to trochu blbý zakládat další kolo vs. kolo (předtím Fuji vs. RB), ale nedá mi to.

    Zvažuji ještě variantu fulla.

    Tak by se rád zeptal na tyto dvě kola. Ceny těchto kol jsou max. co jsem ochoten dát. Asi jediný, který se mi líbí.

    Můžu znát vaše názory? Díky.

    Ghost: http://www.mojekolo.cz/…actinum-5700 Cena: 36.999,–

    Merida: http://www.merida-bike.cz/…fs-1000-d-09 Cena 33.990,–

    • trouba20  

      Zeptam se jinak. Budeš to kupovat na internetu a nebo v kameňáku? Není to málo peněz pro někoho, tak se seber, najdi si nejbližší test centrum v okolí a ozkoušej si to. Tyhle teoretický srovnávačky to je na ho.no:-) Každej je jinej a každýmu vyhovuje/nevyhovuje něco jinýho. tečka:-D Já osobně jsem měl vždycky problém s těma mnohočepama,a když se třeba rozebral meridu po 2000, tak meriálově OK. Osazení je uplně jedno, je to spotřebák.

      • jirhoney  

        Kolo bych rád pořídil v kameňáku, pokud bude odpovídat cena. Jde o to, že každej nemá test centra za barákem. Jinak řečeno, nejsem z Phy ani z Brna ;) A samo, že bez vyzkoušení bych si ho nekoupil. Snažím se nasbírat co nejvíc teoretických znalostí ;)

    • Internaut  

      A co to RB na které čekáš? :)

      • jirhoney  

        Do RB půjdu pokud vyberu HT. Akorát vyměním vidlici za RS rebu sl. Ještě váhám nad sid race, ale to už se mi možná zdá zbytečný. Nebo ne? :) Právě chci zvážit tu možnost fulla. Než zkompletují RB, tak se může stát cokoliv :)

    • mikino  

      Radím jediné, a nejsem první: hlavně si ho pořádně vyzkoušej! Né tak, že ti to prodavač půjčí před prodejnou a ty si projedeš náměstí nebo boční uličku. Musíš do terénu, aspoň na hodinu, a jet na něm to, co jsi zvyklý jezdit. Jak psal kolega – každý potřebuje něco jiného, a to si musí vyzkoušet. Minimálně Merida to dělá – zastav se u autorizovaného prodejce značky, a přes něj si můžeš objednat zápůjčku testovacího kola, které ti minimálně na jedno odpoledne půjčí. Jinak za mě – co se týče vzhledu – bych šel asi do Meridy, ta má i takový závodnější, delší posez, který potřebuju. Mám Treka Top Fuel, a trvalo to půl roku než jsem si posez upravil tak, že jsem spokojený, a cítím se na kole ve všech úhlech v pohodě. No moc jsem ti nepomohl, vím, konečné rozhodnutí je stejně na tobě, ale ve finále budu opět opakovat jedinou radu: NEŽ KOUPÍŠ, POŘÁDNĚ VYZKOUŠEJ, pocit z jízdy ti sám napoví! Tak přeju dobré rozhodování… :-)

      • Lister  

        Dovolím si oponovat – pokud to bude první full, tak mu pocity z jízdy neřeknou skoro nic. To chce už nějakou zkušenost.

        Pro zakladatele – půjč si někde Velo 4/2010 – obě kola ve vyšších verzích tam najdeš ve srovnávacím testu – pro základní představu to není úplně marné, zvlášť pokud nevíš, co od toho čekat.

      • jirhoney  

        Díky za reakci. Už jsem psal mail do Meridy, kde bych si mohl kolo půjčit. Taková neznalecká otázka, co když mi ji někdo ukradne? :)

        • jirhoney  

          Btw. nemá někdo zkušenost s pojištěním zdarma na jeden rok u Meridy? http://www.merida-bike.cz/…ek/pojisteni

          Přijde mi to hodně zajímavý nebo je tam nějaký háček?

          • novcze  

            žádný háček, normálně to funguje a na konci ti přijde od pojišťovny nějaký papír, jakože jestli nechceš nějaký jiný jejich produkt zaměřený na pojištění kola … to ale nemá s Meridou už nic společného

            • jirhoney  

              Takže když budu mít kolo zamčené někde ve stojanu (před hospodou, před obchodem atd., řekněme tímhle: http://www.bezpecnostni-zamek.cz/…k-texkf-i458 tak se to započítává do pojistky?

              „Pokud je nové kolo MERIDA / UMF umístěno mimo uzavřený prostor, musí být odloženo na místě k tomu určeném nebo obvyklém a tam uzamčeno:

              lankovým zámkem o průměru lanka min. 5 mm nebo

              visacím zámkem s tvrzeným třmenem (hardened) o průměru min. 6 mm a řetězem s průměrem oka min. 5 mm“

          • Azmir  

            Meirdu jsem koupil, prodejce během 2 minut ochotně zaregistroval a říkal že to funguje a že už mají přes 100 ukardených kol a poškození dostali údajně všichni kola nová takže to pojištění asi funguje.

        • novcze  

          když ti ho někdo ukradne, tak ho zacvakáš, půjčení na den se dělá proti záloze, alespoň v cykloworldu to tak je a to je jedno z test center … zkus se podívat na podmínky na jejich stránkách.

          prodejce tě možná nechá projet proti občance nebo řidičáku, ale to tak maximálně po ulici v okolí a z toho nic nepoznáš

          • jirhoney  

            Ty máš nějaký zkušenosti s Meridou?

            • novcze  

              jestli myslíš s 96 HFS1000D tak ne, ale je to taky jeden z mých kandidátů, nejen kvůli pojištění budu vybírat kolo od nich (teď mám HT od Meridy a je bez problémů, tak chci pokračovat s Meridou dál)

              jestli myslíš s půjčováním test kol, tak jsem chtěl vyzkoušet fulla právě v cykloworldu, ale ty podmínky na mě nedělali nejlepší dojem, navíc jak čtu tak už ani netestují http://www.cykloworld.eu/…aci-centrum/

              takže zbývá nějaký ochotný prodejce a nicneříkající půjčení na projetí po ulici před prodejnou ;-)

              • jirhoney  

                Zítra se stavím v Olmiku, kde je prodejce Meridy, tak uvidím co mi řekne.

                • jirhoney  

                  Tak jsem tam byl, a že už jsou vyprodaný nebo co. Tvrdil mi to prodavač. Začal jsem tedy pátrat po Ghostu. Nemá někdo možnost za nějakou speciál cenu? :)

                  • novcze  

                    jo, jsou vyprodaný, ptal jsem se u nás a řekli mi to samé, ale nabídli 96 HFS 3000 D za „kolem“ 40k, tak nevím no, 3000 má magury brzdy a vidli a distributora mám ve městě, takže by byl dobrý servis

                    • jirhoney  

                      Tak to je jasná volba, né? :)

                      Já jsem našel nabídku nového Ghostu RT 7500, jenže kámen úrazu je ten, že rám je pouze 20.5. Já mám 173. Mám to nechat plavat nebo se tím zabývat?

                      • novcze  

                        tak jasná volba to zase není, manitou i hayes budou fungovat taky a jinak těch 300 gramů za 6k podle mě nestojí (+/- podle toho co si představoval pod pojmem „kolem“ 40k), a i když se mi dizajnově třítisícovka líbí víc, tak do ní nepůjdu, našel jsem u nás v cykloworldu 1000D v 20" na prodejně, tak jsem ju hned objednal, aspoň peníze zbudou na jiné věci.

                        podívej se na geometrii toho Ghostu, ale obecně lze říct, že na 173 bude 20.5" docela velké. Abys neměl štanglu narvanou mezi nohama, když si stoupneš obkročmo mebo nebyl příliš natažený, chce to prostě vyzkoušet na živo. Já mám 180 a 20" Merida v HT mi sedla, u fullu to bude doufám podobně.

                        • jirhoney  

                          Tak ať dobře pořídíš ;)

                          Já to nemám kde zkusit. Stejně jsem to zavrhl. Počkám prostě na nabídku, třeba se ani nedočkám a budu muset sáhnout po nečem jiným. Jinak pak dej vědět, až to pořídíš :)

                          • novcze  

                            96 je doma, dával jsem ji několik hodin do kupy po těch vocasech v cykloworldu, co neumí ani řidítka dát tak jak mají být a nastavit dorazy na přehazce … na garančku jim ho nepovezu, jen si nechám dát štempl, nebudu nic riskovat … a v zadním ráfku se něco přesýpá, jak budu měnit pneu, tak musím vyklepat.

                            Kolo je o 2kg lehčí než starý HT od Meridy, takže si nemůžu stěžovat a i když jsem z cykloworldu jel s ne moc dobře nastaveným sedlem, atd., tak nerovnosti to žehlilo pěkně, zítra pokuď nebude lejt, tak dám srovnávací trasu

                            • roman II  

                              dej vědět, sám mám ve výhledu 96 3OOO a s cenou do 4O jak ji můžu mít a takový výbavě je to zatím největší favorit, jinak tu co máš Ty dostane za tejden kolegyně z práce k narozkám a těší se na ni jako malej parchant

                              • novcze  

                                tak ať ji zároveň dají nějaké pohodlné sedlo, to co je na kole je tvrdý jak šutr

                                • Sharka1  

                                  tvrdy sedlo – to je vec nazoru, ja vozim SLR na vsech kolech – silnici, zavodaku a i ty 96, prijde mi nejlepsi – na nejakych mekkych backorach vubec sedet nemuzu, aspon ne dlouho, proste mi to vadi

                                  • novcze  

                                    SLR neznám, na 96hfs1000d je Q-bik od Selle Italia a vypadá trošku jinak než SLR … navíc každý zadek je jiný a váha jezdce do toho taky kecá ;-)

                            • jirhoney  

                              Hoď sem pak ty výsledky. Já byl minulej týden projížděl 96 hfs – 1000 a byl jsem s ní spokojen. Zároveň jsem se i svezl na Lapierru x-control 410 a asi bych to kolo za ty prachy nechtěl. Ještě pojedu vyzkoušet one-twenty a ghosty.

                              • novcze  

                                Dojmy po dvou vyjížďkách jsou pozitivní, jsem dost rád, že jsem nešel do HT karbonu, ale rovnou do fullu. Zatím ladím tlumiče, ale i tak pěkně bere nerovnosti a plní to co jsem očekával, tam kde jsem se na HT natřásal a sedlo kopalo do zadnice, tak full pěkně jakoby pluje a já můžu jet naplno.

                                Při šlapání se trochu pohupuje, když se moc soustředím na „kulaté“ šlapání, tak úplně minimálně, ale nějaký pohyb tam je vždy … což vůbec nevadí, nemám s tím problém.

                                Trochu vadí, že kliky jsou blíže u sebe (nebo zadní stavba širší?), takže si občas patou (bokem) boty štrejchnu o zadní stavbu, ale to je spíš o zvyku.

                                Bylo potřeba dodat rohy k řidítkám a předělat zamykání tlumiče z prava do leva (viz. foto). Hayes brzdy jsou ok, desky jsou na můj vkus příliš blízko kotouči, ale i tak necinkají, pouze občas si cinkne přední, ale to bude problém tuhosti přední vidlice. Sedlo jsem předělal ze starého kola, to nové je opravdu za trest.

                                Co mě ale vůbec neoslovilo jsou pneu Schwalbe Rocket Ron, v terénu budou zřejmě dobré, díky těm výstupkům na okrají vzorku, ale co to dělá na silnici při náklonu je zhovadilost, jakmile se při náklonu dostanou ty výstupky do kontaktu se silnicí, tak se to celé zhoupne a jakoby ujede, což je přesně to co při velkém náklonu při 40 km/h nechcete a navíc to celé zpomaluje průjezd zatáčkou a narušuje zvolenou stopu. Další věc je, že neuvěřitelně hučí, zvláště při větší rychlosti. Před tím jsem jezdil pneu od Meridy – Race, každý tady na ně sice nadává, ale na silnici byly rozhodně lepší.

                                Díky počasí jsem se do terénu ještě nedostal, ale už se těším ;-)

                                • jirhoney  

                                  Díky za zhrnutí :)

                                  Jinak zítra jedu do České u Brna a asi si z tama teda něco dovezu. Ještě váhám nad one-twenty.

                                  Btw. to bílý sedlo vypadalo mnohem líp ;)

                                  • novcze  

                                    tam maji dost kol skladem, tak snad poridis … o one twenty jsem taky uvazoval, ale protoze jsem povahou chrt i kdyz moje miry tomu neodpovidaji, chtel jsem na ni cpat rovny rodla s rohama, coz jeden mistni soudruh okomentoval jakoze to zabije ducha kola, coz je pravda, tak jsem se rozhodl pro 96

                                • Sharka1  

                                  Mam ted taky nove postaveny kolo na 96 HFS 3000D a dojmy prakticky stejne – v terenu funguje krasne, presne splnuje moje ocekavani – nemam to na nejaky prasarny, ale spis na dlouhy vylety v terenu kvuli pohodli. Krasne zehli, navic tlumic se pri slapani pohupuje minimalne a lock z nej udela v pripade potreby uplny HT :-)

                                  Muzu to porovnat i s karbonovym HT (viz muj profil), a i kdyz karbon s bezdusakama je taky dost pohodlny kolo, rozdil tam je docela velkej. Zas ale to HT ma o vic nez 2 kila min, takze na zavody je to jasna volba :-)

                                  O zadni stavbu si taky sem tam skrtam nohou, zarazilo me to hned ze zacatku, ale asi to ale bude opravdu o zvyku.

                                  Zamykani tlumice jsme dali taky automaticky doleva – ta packa je na levou ruku, zajimavy, ze si toho pani servismani nevsimli :-) Riditka mam vlastovky, na takovyhle kolo se podle me hodi lip, nez rovny s rohama.

                                  Jinak k Rocket Ronum – na zadek to podle me neni moc dobrej plast, pokud nejezdis temer vylucne v terenu, na predek ale supr, jen se musi skombinovat s nejakym jinym zadnim plastem, treba Racing Ralphem. Ja mam na ty 96 Nobby Nicka vpredu a Racing Ralpha vzadu, supr kombinace – po asfaltu to jede a v terenu podrzi. Samozrejme v bezdusovy verzi – oproti dusim to ma jen vyhody.

                                  Mozna vozis moc velky tlaky – muze se stat, ze kdyz to mas moc nabouchany, v zatacce kolo ztrati adhezi prave proto, ze je moc tvrdy a jede prakticky jen po tech spuntech. Anebo rada za vsechny – zahod duse ;-) …a taky ty sileny odrazky ;-))))

                                  • novcze  

                                    Ty odrazky bych mile rád zahodil, ale jezdím dost po městě a policajti to kontrolují … dokonce mám i zvonek na rozhánění lidí (na fotce schovanej za VDOčkem) :))

                                    Tlak v pneu zkusím snížit, třeba to bude pro Rona lepší, přechod na bezduše bude na pořadu dne při nějakém budoucím upgrade ;-)

                                    • Sharka1  

                                      ja mam misto odrazek reflexni nalepky… a na lidi rvu :-D zas s tim snizovanim tlaku opatrne, abys to pak hned nekde necvaknul…

      • fr33k  

        „bych šel asi do Meridy, ta má i takový závodnější, delší posez, který potřebuju.“

        jak jsi na to prisel? pro zjednoduseni porovnavany rozmer nazvu „delka horni trubky“ /udavana vzdalenost AH (Merida) a B (Ghost)/

        tato delka je 590mm u 18" Meridy a 595mm u 19" Ghostu.

        mimochodem ta Merida je pekne kratka, aspon pro ty, kteri jsou zvykli na cituji „zavodnejsi, delsi posez“. (ja mam treba na svem kole tu trubku dlouhou 629mm (je to HT))

        • Jedlon  

          mam duchacka e vyssi verzi , rt lector a muzu jenom doporucit. je trochu kratsi, ale to jsem prave hledal,chtel jsem pohodli,zavody ani maratony uz jezdit nikdy nebudu…a zadni stavba funguje vyborne

        • McBlacky  

          záleží jak to postavíš s vlajdama to je už hodně turistický. Rovný rodla s rohama a je to jinde. Mám srovnání 96 a FLX jedno laděný na pohodu 100představec/635vlaj­dy + 1,5cm podložky, druhý striktně závodní 100/580 rovný, bez podložek a rozdíl je obrovský. Délka horní rámovky je stejná.

          Meridy jsou kratší a hravý, abych citoval kamaráda „ideální sportovní kola pro holky“

    • jirhoney  

      Tak jsem teda pořídil Meridu.

      Dnes jsem to byl projet, cca 40km a jsem celkem nesvůj z toho sedla :( doufám, že se to postupem času zlepší, jinak půjde z kola :)

      • novcze  

        Kde si ho nakonec sehnal? Předpokládám, že píšeš o 96 ne o 120. To sedlo je opravdu jak dřevěná lavice :))

        Až budeš trochu rozježděný, tak bych chtěl vědět jak ti tlumič při nastavení sagu na těch 20–30% chodí (rozsah) a při jaké váze jezdce, podle logiky čím těžší jezdec, tím větší tlak nutný pro nastavení sagu a tím menší rozsah.

        96 má chod tlumiče 58mm, sag mám 13mm (na cca 90kg) a maximální zatlačení bylo cca 40mm, ale zatím jsem to nikde až tak neprasil.

        Dneska jsem zajížděl z takového pěkného krpálu brzdy (klesání skoro 20%), prvně teda dost řvaly, ale pak přestaly a dokonce i lépe brzdily, snad to řvaní časem vymizí úplně.

        Rocket Rony se v terénu osvědčily jak jsem čekal, ten bok se zakousne a drží (do určité rychlosti), na šotolině to bylo zcela zjevné. Jen mě znervózňuje ta rychlost s kterou mizí vzorek ze zadního kola.

        • jirhoney  

          Jj, mluvím o 96. Koupil jsem ji na konec v Cyklowordu v Brně, tam bych si už kolo, ale asi nekoupil, minimálně bych se nenachal obshluhovat „dotyčným“ prodejcem. Byl jsem aj v České, ale tam to bylo přebraný.

          Mám objednanou pumpičku, tak jak dojde, tak budu laborovat s tím tlakem. Ty máš jaký zkušenosti s tím tlumičem zatím?

          Co se týče brzd, tak žádný terém, kde bych je vyzkoušel, jsem nejel.

          • novcze  

            jj, jak jsem psal výše, tak cykloworld v brně už taky ne, i kdyby tam měli poslední kolo v čr, vyděl jsem tady jedno téma o CW v brně, takže tam taky něco připíšu a rozhodně to nebude pozitivní.

            Koupil jsi nakonec 18" velikost?

            Zkušenosti s tlumičem jsou ok, je to první full tak nemám s čím srovnat, tlumič prostě funguje, ty budeš pravděpodobně lehčí, takže budeš vozit nižší tlak, takže by to mělo chodit ve větším rozsahu než jsem psal já … pak dej vědět nějaké zkušenosti.

            • jirhoney  

              Jj, právě jedině tam byla ta 18". A to mi ten „špičkový“ prodejce říkal něco ve stylu, že jsem kretén, že si chci koupit Meridu (full). Taky chci napsat komentář ke kamenným obchodům, kdesi jsem viděl ten topic.

              Taky je to můj první full, tak jsem zvědav. Já mám nějakých 83kg, takže tam takovej rozdíl není ;) Jo a jak budu mít nějakou zkušenost, tak napíšu. Jinak když budeš mít něco novýho, ať už zkušenost, radu, typy apod., neváhej napsat :) Zatím ať se tobě a kolu daří ;)

              Btw. odkud jsi a kde si kupoval to kolo?

              • novcze  

                viz. profil → Brno, takže když jsem psal o cykloworldu „u nás“, tak jsem samozřejmě myslel v Brně ;-)

                Teď mi přišel mail od CW, že mám napsat recenzi, no tak jsem napsal a za rámeček si ji nedají, téma o CW v Brně zde http://www.bike-forum.cz/…senosti.html, něco tam taky napíšu.

                Nevím jak moc byl ten prodejce v tvém případě drzej, ale pokuď si člověk projel pár kol a ví co chce, tak by neměl sdělovat nějaké svoje osobní názory člověku, který chce u nich utratit celkem dost peněz.

                Dnes jsem byl projet asi největší terén co tak občas jezdím a na tlumiči zbývalo ještě tak 10mm chodu, což považuju za ok.

                Protože ten tlumič (ani vidla) ještě není „zajetej“ tak mám tlumení (rebound damping) na minimum, uvidíme po takovejch 20 hodinách jízdy, pak si s tím ještě pohraju.

                • jirhoney  

                  Sry, že jsem se nepodíval ;)

                  Jinak komentář k CW už jsem napsal.

                  Zítra mi přijde pumpa, tak budu o víkendu ladit tlumič i vidlu, tak pak napíšu co a jak. Jo a prosím tě, co se týče převodů, když jsem vepředu na „dvojce“ měl bych projet vzadu všechny převody aniž by to dělalo bordel?

                  • novcze  

                    k tomu ladění je dobré si stáhnout manuály od tlumiče a vidle, sice tam nic převratného nepíšou, ale je dobré si to pročíst

                    co se týče převodů, tak já se v rámci šetření řetězu řídím pravidlem nekřížit extrémně řetěz, když označím pastorky jako 1 nejmenší a 9 největší, tak řadím nějak takhle

                    vepředu | vzadu

                    3 | 1,2,3, (výjmečně 4)

                    2 | 2,3,4, (výjmečně 5)

                    1 | 3 a výše podle toho jak moc do kopce to je :))

                    předpokládám, že kombinace 2 vepředu a 9 vzadu už bude extrém a je možné, že to bordel dělat bude

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.